Gå til innhold

100 kg netto


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

fint å se du er i siget. forstår jeg deg rett i at du fortsetter med veiedag mandager da eller...? *hmmm*. du må gjerne velge onsdager, men du må forsøke å få til et bedre spisemønster i helgene. da vil du i alle fall få bedre resultater, vil jeg anta? dette vet du best selv, genialt.

 

denne yogaen høres fascinerende ut. jeg er stiv som en tømmerstokk, har vært det siden barnsben av. de andre gikk ned i spagat, og bøyde seg ned i bro på bommen. jeg hadde mer enn nok med å forstå hva som foregikk. huff. så jeg antar jeg fra naturens side er avstivet. holder den teorien? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 589
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Idag har jeg ferie igjen..og er hjemme og gjør ting etter innfallsmetoden. Var hos legen igår som var veldig fornøyd med alle prøver, EKG, kolesterol (4), blodsukker, blodprosent etc. Får svar på andre prøver siden. Har litt vondt i korsryggen for tiden, og det sa han antagelig var fordi jeg er veldig svai og nå har vekten flyttet seg høyere opp på magen (!!!!!) så tyngdepunktet på kroppen hadde endret seg!Slå den, må få vekk Michelin-ringen! Hadde ellers muskulære ting i skuldre og rygg som jeg skal gå til fysio med. så da så, er veldig fornøyd med at kroppen egentlig er så frisk. Får svar på flere prøver siden.

 

Jada, jada, Hyfsan.. jeg skal vurdere veiedag på mandag.. godt at du er der og minner meg på det.. skal tenke på dette i helgen også! Jeg er egentlig også stiv som en stokk, men det føles ikke sånn på denne yogaen. Og jeg merker stor framgang bare på noen ganger. Tøyningene er ikke sånn som på gymmen hvor vi bare strakk og strakk og kom ikke videre, nei vi sitter f.eks. i en stilling så lenge at kroppen på en utrolig måte blir vant til dette og vi bruker pusten til å slappe mer og mer av og løse blokkeringer og spenninger. Det virker! Og vi lærer fine øvelser som vi kan gjøre hjemme, ikke mye men 10 min om dagen hjelper! Ikke minst avspenning er veldig fint!

 

Takk biggirl og snuppelure for at dere stikker innom meg, jeg skal innom trådene deres også siden!

 

Igår var jeg i "klubb" hos en venninne og spiste utrolig god mat.

 

Kassler skinke, ratatuille (grønnsakgryte) og ris.

 

Til dessert fikk vi en himmelsk rett, som viste seg å være max enkel å lage og ganske sunn:

 

Panacotta:

 

1 beger matfløte (1/2-parten kan erstattet med skummet melk)

1 beger vaniljekesam

1 ss fruktose (eller 2 ss sukker)

4 plater gelatin

 

Legg gelatinen i kaldt vann

Kok opp matfløten og fruktose

Hell av vannet på gelatinen og vri ut så mye vann du kan

Legg gelatinen i den varme væsken

Hell alt i en bolle og eventuelt avkjøl litt

Ha oppi begeret med vaniljekesam

 

Fordel dette i bunnen av 4 fine glass eller dessertboller og sett det i kjøleskapet

 

Serveres med friske bær på toppen (vi fikk bjørnebær og kiwi)

 

Jeg har tenkt å kjøre en kurv jordbær i blenderen m/1ss fruktose

 

Dette blir helt sikkert juledesserten her i huset, tenk dette med multesaus!!!

 

Bon apetit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du koste deg igår Genialt:)

Takk for koselig melding på tråden min. Leste på Magan sin at du holder på å sy deg kåpe. Syr du en til meg å, i samme slengen;) Bare tuller.

Ha en fin kveld og helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er i farta, ser jeg. bra det genialt. fint at prøvene hos legen var gode, nå er det bare å stå på videre :) den dessertoppskriften så god ut, takk for at du delte den med oss her inne. original pannacotta er vel laget av kremfløte, vel? sikkert fet som en smørkrukke ... mens din versjon virket mager og grei.

 

og du skal ut i skauen i morgen med "livvakt" (les: schæfer)? blir kjekt det, det er meldt regnvær her i helgen. men vi tøffe livsstilsendrere blåser vel tynt i det? jeg benytter anledningen til å forsøke å motivere meg selv litt nå i sammen slengen. det er så surt ute, fremdeles. det er denne tåka som henger over byen her. skikkelig rå-kulde. jeg må forsøke å psyke meg opp til å gå en tur. er psykisk stresset nå, så jeg har godt av å komme meg ut en tur. føler jeg holder på å gå ut av mitt gode skinn, men det gis vel ikke trimpoeng for det...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Er tidlig oppe og venter på at hunden vi skal passe blir levert.. Han er en god hund, langhåret, veldig glad, veldig sterk og aktiv. Gleder meg til turer idag, vår siste schæfer fløy til hundehimmelen i desember ifjor, han var stor (55 kg) og høy som et hus, men selvfølgelig verdens snilleste... vi har bestemt oss for at vi ikke skal ha flere hunder nå, bare låne og passe og det ser ut til å funke greit..

 

k050.gif

 

Vi spiste halvparten av panacotta-desserten igår med en slags jordbærsmootie m/presset appelsinsaft i, og den ble skikkelig god. Har 2 igjen til søndag!

 

Hyfsan opp med humøret - tur i skogen hjelper for så mangt - som du sier så blir det sikkert guffent vær, men jeg også har turklær (hundeklær) for alle forhold, bare deilig egentlig å komme seg ut i ruskeværet. Kanskje jeg finner litt traktkantareller også, det er tid for det nå!

 

Ja rina, før sydde jeg en del klær til folk, men har ikke kapasitet til det lengre. Har nok med å sy til meg innimellom, men der er jo dillemmaet størrelsen, skulle så gjerne ha sydd ting i fjonge små størrelser når jeg først legger mye arbeide i det!

Må nok innse at jeg aldri blir tynn og liten!

 

c020.gif

 

Ha en fin dag begge 2!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten og tynn blir aldri jeg heller, om det kan være noen trøst. men det er heldigvis fordelen med å bli eldre, jeg blåser i det bare jeg ikke er direkte diger. høyden er det ingenting å gjøre noe med. jeg er inngiftet i en familie med bittesmå damer. følte meg som en kjempe første gangen jeg traff dem :) så jeg omgås nå i alle fall små og tynne, da.. he he he.

 

tur i skauen skal det bli i dag ja. jeg ser ut av vinduet at det er grått, og at det har regnet. men ikke så ille akkurat nå. skal først ut en mindre tur for å lufte vettet, så rydde litt her - og deretter en lengre tur. det er nå i alle fall planen for dagen, så får vi se.

 

skulle ønske du kunne kaste litt kreativitetsstøv denne vei, for jeg er helt håpløs når det gjelder både å sy og å strikke. kan hekle og brodere, men gidder ikke det lenger heller. hva skal jeg med alle broderiene til egentlig? har gitt bort så og si alt jeg har laget i ungdommen. kanskje begynne å male litt?? kan ikke tegne, men synes det er gøy med farger likevel. så kreativitetsstøv - denne vei takk!!

 

ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynn og liten...vet ikke om jeg blir det heller. Er bare 163,5 cm, men tror jeg har grov benbyggning, Men hvem vet hva som gjemmer seg under alt fettet:)

Ha en koselig dag som hunde vakt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg blir inspirert av dere. Har tenkt lenge på at jeg har lyst på en hobby, noe å kose seg med. Jeg begynte på et lappeteppe i fjor, og har en del lapper nå, men det er liksom ikke det helt store. Jeg elska å tegne da jeg var ung, og kunne nok tenkt meg et malekurs. Hekle gjorde jeg en del tidligere, og likte det, men kan ikke lenger for fingrene mine. Det er for smått.

Men kjenner lysten etter å skape noe. Noe som går an å se resultat av. :-)).

Og når en jobber med noe, da spiser en ikke eller kjenner på matsuget, det vet jeg, for nå jeg jobber glemmer jeg alt det der.

Men i dag blir det bare annet arbeid. Neppe noen tur ut i dag.

Men når jeg er flytta til nytt sted, da skal jeg begynne å trene med en gang, komme i gang før tida surrer fra meg.

Ha en flott dag med og uten hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Søndag uten hund..

Det ble en hyggelig dag igår med hund, det var neste så han ble utslitt..han hadde vært på joggetur med eiern før han ble levert her ..og vi dro ut med en gang. Skikkelig kos med hund i huset, det gjør noe med atmosfæren..og med oss!

Idag er det nærmest storm her, men har tenkt meg ut en tur allikevel. Trøbler med å innstallere en ny skriver til PC'n, men får det ikke til. Tror det er CD'n som fulgte med som er kaputt. Får dra tilbake til lefdal imorgen!

k070.gif

Det med hobby er ikke så dumt, det er veldig tilfredsstillende å lage/skape noe. Jeg har oppdaget så mye utrolig fint på internet som inspirerer. F.eks. det å lage ting/klær av gamle/for små isteden for å kjøpe nytt. Tenker litt miljø og gjenbruk, synes det er for mye bruk og kast holdning i verden. Eksempel: Jeg har sydd meg en bukse som jeg har bodd i isommer. Jeg hadde en favorittbukse i skapet som har ligget der i 10år, altfor liten og lite brukt. Jeg klippet opp sømmene i siden og sydde inn en ca 5 cm bred remse i elastisk stoff fra en gammel umoderne jakke i begge sidene, og vips hadde jeg ny bukse.

Man kan f.eks. lage en fin topp av en T-shirt man har fått flekk på el.lign. mulighetene er mange.

g020.gif

Begynn i det små med f.eks. å lage en veske/skulderbag av utslitte jeans. Da får du lommer og alt gratis på kjøpet! Lag nye puter til sofaen av en favorittgenser du ikke har lyst til å kaste!

b020.gif

Tegne og male er også gøy for den som har tålmodighet til det, jeg blir veldig fort lei - men prøver å lage noen kort etc. innimellom. Man er jo ikke nødt til å henge opp alt en lager, lag noe praktisk!

 

Jeg tror også litt på å dyrke interesser som ikke har med mat å gjøre. Jeg er lidenskapelig kokebokleser og over snittet interessert i mat, prøver derfor å finne på noe annet som fenger!

 

Ha en fin søndag alle sammen og takk for hyggelige kommentarer!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Du kom med gode hobbytips der, Genialt. Jeg har virkelig lyst til å finne noe jeg kan kose meg med, med mine stivfingre. Noe jeg kan makte, rimelig enkelt men likevel så det ikke bare blir rask av det. Jeg er ikke lavverdens tålmodig, så det må la seg gjennomføre på ikke allverdens tid.

Når jeg har kommet i orden i ny bolig så skal jeg virkelig tenke over hva jeg kan kose meg med. Må ha noe mer enn bare TV. Liker jo å lese, men vil så gjerne skalpe noe.

Er det noen internettsider du vet om der en kan hente hobbyideer?

Ha en fin søndag.

Her stormer og blåser det også. Men jeg skal pakke så det er OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er vel der evnene dine ligger. for du klarer å se hvordan du kan lage noe nytt og fint av noe gammelt. der er jeg helt håpløs. tror jeg fikk all kreativitet pulverisert av noen evneveike lærere på barne- og ungdomsskolen. ikke kunne jeg sy og ikke kunne jeg strikke, men jeg gjorde så godt jeg kunne. det lyste imidlertid av lærerne at de synes jeg var helt håpløs. noen av dem sa det høyt også. jeg var flink i teoretiske fag, men håpløs i alt praktisk. så også med tegning. men du ga meg faktisk et godt tips vedr det å lage kort. jeg må lage noe jeg ikke trenger å stable bort, for jeg har ikke plass eller lyst til å ha ting lagret overalt. jfr alle broderiene jeg laget i ungdomsårene... men altså; kort - ikke dumt i det hele tatt. kan du gi meg tips på internettsider der jeg kan få noen ideer?? snille søte genialt.

 

skal du flytte langt snuppelure? slitsomt å flytte, det vet jeg alt om. men det blir jo bra når man kommer i hus og i orden igjen.

 

ha en fin kveld damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Så gøy at dere kan tenke en hobby... http://www.hobbyboden.com er fin hobbyside, der er det mye dere kan snoke i uten å melde dere inn, og alle som skriver hobbyblogg har masse lenker til andre sider, det er ingen ende på det...

 

Masse fine utenlandske nettsider også f.eks. http://nikkishell.typepad.com/wardroberefashion/

som nettopp driver med dette å lage noe nytt av noe gammelt.

 

Hyfsan, jeg tror det nærmest er en egen idrett det å lage kort, tror det heter scrapbooking, prøv å søke på det.

 

Det var kanskje dumt av meg å skrive dette, for nå kommer dere ikke til å ha tid å skrive her lengre! Det er så mye fint å se og bli inspirert av!

Good luck!

 

Har ellers hatt en fin søndag, vært i skogen i skittværet, kjempedeilig å få luftet flettene! Fikk med sambo på tur, han synes jeg er litt rar som er redd for bjørn!

 

g080.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Nok en varm høstdag .. mer enn 10 pluss .. og oppholdsvær. Fint å sykle til jobb. Syklet også på trimsykkelen imorges før frokost. 10 km i 30 km/t = 20 minutter og 200kcal. Skal prøve å gjøre dette noen ganger i uka (de gangene jeg starter senere på jobb)

 

n055.gif

 

Skal veie meg imorgen, jeg skyver det verken til onsdag eller mandag foreløpig.

 

Har ellers bestemt meg for å satse på noe elleve skrev på tråden sin:

 

Ha is i magen

Trim før frokost

Spis et proteinrikt lettmåltid til kvelds (øker forbrenning)

 

Så får vi se da!

 

Ha en fin uke.

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet nå ikke helt det. spørs i hvilken anledning det, da... :D

 

trim før frokost blir for ambisiøst for meg. jeg må spise frokost før jeg gjør noe som helst annet. pga medisinering må jeg vente en halv time med å spise. men sørger for en god frokost før jeg går ut på tur eller sykler til jobb.

 

det proteinrike måltidet til kvelds kan jo være greit. jeg spiser ofte et par egg. blir så god og mett. proteiner sies å ta godetrang, dersom man sliter en kveld med det. og det hender jo at man gjør.... ;)

 

ser ut som du har planer da genialt. takk for tips fra deg og magan på hobbysider. skal se om jeg ikke kan få gått inn på nettsidene og kikket litt. å besøke tråden din kommer foran mye annet, da genialt. så du må ikke bekymre deg :D lykke til med veiing i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Veiing er ikke så gøy når vekta går opp.. men, det er det jeg mener med is i magen, ikke gi opp og vente på resultater. De kommer nok..

 

k010.gif

 

Spiste salat m/2 små hardkokte egg og en avocado til kvelds igår + 1 stk brød. Dette var litt sent til meg å være, kanskje denne forandringen har gjort utslag på vekten. Never mind - dette går bra! Føler at jeg har en veldig god kropp for tiden, spiser mat som gjør godt og trimmer jevnt. Har kuttet ut veldig mye melk som jeg drakk før, nå blir det tilsammen ca. 1 l skummet i uka. Spiser lettyoghurt og cottagecheese, spiser ikke hvetemel. Spiser minst mulig brød egentlig, knekkebrød - wasa havre - og eventuelt brød bakt av speltmel. Mer frukt og grønt enn før. Det har nok noe å si at jeg har skiftarbeide, men prøver å legge de "store" måltidene før 1600.

 

Idag startet dagen kl. 5.30 med en kopp kaffe og en halv banan. Syklet til jobb ca. 3 km, og spiste sans vanilje yoghurt 0,1% fett med cottage cheese og et par skjeer musli.

 

Litt kaldt idag og frost på bakken.

 

Håper du finner noe av interesse om scrapbooking hyfsan!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har is i magen Genialt. For du lever riktig det ser man jo av hva du spiser.;) Kanskje du raser ned til neste uke, men det er vel ikke målet ditt heller. For det er viktig å holde seg på det jamme.:D

ha en god dag ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har opplevd det samme. det har vært avfallsstoffer, væske i kroppen og you name it. veier du det du spiser og spiser du nok? synes den frokosten din var litt skranten for å si det sånn.

 

du opplever at kroppen din responderer på sunn og riktig mat, genialt. og da er du godt i gang mener nå jeg. og flink er du til å trimme også. ;) skal inn og sjekke hobbysider, ja. takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Klart det ikke er gøy og veie seg når vekta går opp, men en må bare stå på videre. Vi vet alle sammen at du kan, og at du kommer til å få til dette.Syns du er flink som ikke stresser no med det. så for meg er du en vinner uansett. f010.gif

 

ha en flott og sunn uke videre

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Takk skal dere ha alle 3, jeg tar igrunnen ikke vekta så tungt. Jeg veier ikke alt jeg spiser, tror f.eks. lunsjen min disse dagene har vært for salt. Har delt en box bogskinke i 2 og en pose blandet salat. Synes liksom den skinka var vel salt, kanskje den holder på vann etc. Kanskje jeg spiste litt lite til frokost idag, men igår var jeg overrasket over hvor mange kalorier det ble med 1,5dl havregryn, melk og banan.

k010.gif

Nå er jeg mest forb*@@#¤%& på PC'n eller rettere sagt den nye printern jeg monterte på søndag. Alt virket bortsett fra CD'n med drivere. Maskinen kunne ikke lese den og jeg trodde den var kaputt. Var på Lefdal igår igjen og spurte om de kunne lese den- eller om jeg kunne få en ny! Men, faktum var at jeg har et operativsystem som ikke printern kommuniserer med, og det sa ingen til meg for det sto på esken!!! Og ingen har et 7 år gammelt operativsystem lengre, bare jeg!"!!!!!! Millenium. Etter mye om og men ba de meg komme tilbake med printern som jeg har montert og installert og begynt å bruke som kopimaskin. Har flyttet bokhyller og diverse for å skjule ledinger. Kan kjøpe en som er dobbelt så dyr som kan lese "gamle" operativsystemer f##**.

 

Nå fikk jeg det ut her isteden for å gå i kjøleskapet!

 

Ha en fin kveld og natt tross alt!!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å havne i ikt-uføre. virker nå som du har greie på data da, sånn at du får tatt igjen med de som selger elendigheten. ;)

 

flinke jenta som ikke skeiet ut.

 

ps.

bogskinke er salt, ja. om du er ømfintelig i kroppen for salt, så har du nok litt vann innabords :D drikke mye vann nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei! Har hatt en fin dag, spist sen middag etter yoga. Jeg har litt datatrøbbel her hjemme, måtte slå av og på noen ganger. Antagelig er det han ekspeditøren fra Lefdal som sender dårlige vibber, han tålte ikke at jeg stilte han til ansvar for salg av feil printer til meg tror jeg!

 

Det er også blitt noe galt med alle figurene idag, kanskje de knekker hele systemet. Sånn var det på jobb også. Kanskje det er noen som forbanner meg idag, det er jo haloween!

 

Tror jeg nå skal ta en stille og rolig kveld alene i heimen, krølle meg i sofaen og bare slappe av før senga roper!

 

God natt.

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Har startet på supermåned sammen med tråden "før julen ringer inn" - idag ble det 10 km på trimsykkelen, og stavgang 3 km til jobb.

 

Yogaen igår var vrien, vi lærte 2 nye stillinger: Plogen= ligg på rygg og sleng beina over hodet og bli stående på skuldrene så lenge du klarer. Er nok for tung i rumpa så dette klarte jeg ikke - det klarte jeg jo så fint før i verden! og Fisken= nærmest omvendt av plog, ligg på rygg og støtt deg litt opp med albuene og la deg trekke mot taket av en usynlig tråd festet i brystbenet. Umulig å få til for meg, alle de andre så ut til å være komfortable med dette. Ellers var avspenning og pusteøvelser veldig ok som vanlig.

 

Nå har alle smiliene forsvunnet - kanskje det blir for mye for systemet!

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Nå skal jeg skrive om noen ubehagelige fakta som blir verre på trykk.

 

Leste i VG idag:

 

Selv moderat overvekt øker kreftfaren. Kreft er ikke en skjebne, men en risiko og selv litt kroppsfett øker kreftfaren. Normal bmi 18,5 - 25 og det anbefales å holde seg i den nedre delen.

 

Min bmi er 30,3 !!!!!

 

Man bør begrense inntak av røkte eller saltede matvarer, rødt kjøtt, alkohol med måte, unngå gatekjøkkenmat og sukkerholdige drikker.

 

Huff og huff, dette visste jeg jo, men å se det på trykk...

 

Det betyr at jeg bør veie mellom 56 og 79 kilo, nå veier jeg 96.

 

Skrekk og gru ...her er det bare å stå på!!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...