Gå til innhold

Okinawa raporterer fra kilokampen


Gjest Okinawa

Anbefalte innlegg

Når du har klart å gå ned i vekt kan du få dekket brystoperasjon av det offentlige dersom du fortsatt er veldig stor over brystene. Jeg gjorde det for snart 9 år siden og har ikke angret en dag! Det var heller ikke mye smerte forbundet med det synes jeg. Det eneste aberet er at jeg ikke kan amme sønnen min, men han vokser opp likevel:) Kanskje det kan være en gulrot sammen med den røde capribuksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 433
  • Created
  • Siste svar

Vagga kommer med mange gode poenger her.

Jeg forstår så veldig godt at det å ikke kunne bli gravid uten assistanse kan være noe som kan føre til depresjoner, men prøv om du klarer å snu den tanken til "jeg klarer faktisk å bli gravid! Jeg har allerede bevist det!" Mange prøver også med hormoner og prøverør, men blir skuffet hver gang.

Det var moralen... Over til maten...

Helt enig med Vagga: Ta bort fløten og smøret og vips så har du en flott middag.

Jeg skjærer ikke bort fettranden på kotelettene, og på nakkekotelettne er det jo ikke så mye fett uansett egentlig. Fettet på kotelettene gir jo en del av smaken. Men jeg fjerner fettrandet etter at de er stekt altså. Noen ganger.... hehe.

Jeg har aldri prøvd å koke kotelettene i så lang tid som du nevner. Det høres jo ut til å lage en kjempegod saus da!!! Hvis du kutter ut fløten og bare bruker melk og litt jevning og lar det koke en stund så det blir litt redusert og dermed litt tykkere, så har du helt sikkert en kjempegod saus uten et hav av kalorier :)

 

Helt enig med Vagga: Prøv å finne en ting du er fornøyd med med utseendet ditt. Hår, øyne, tenner... Hva som helst... Det hjelper det skal jeg si deg. Jeg tar meg selv i å tenke sånn en gang i mellom: "Herregud som jeg ser ut! Men jeg har nå ihvertfall rette og fine tenner!" hehe.

Og jeg er kjempestolt av å ha sluttet å røyke selv om det har ført til masse overvekt. Det er også noe jeg tenker på av og til. "Jaja. Jeg ser jo ut som et helvete, men jeg røyker ikke lenger! Jeg sparer meg selv, familien min og jeg kan bruke pengene på noe annet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, nei og nei...........

 

Jeg er ute på glattisen igjen. Eller glattisen, og glattisen fru blom, jeg vil vel heller si at jeg har gått igjennom glattisen, og kommer meg ikke opp igjen. Ser lissom åpningen, men når ikke frem dit.

 

Unnskyldningene er like mange som de er dårlige. Nå er det det at gubben er nyopperert og ikke kan spise annet enn finmoset mat som gjør at ting sklir ut. Pluss at jeg har ikke greid å stoppe sjokolade inntaket. Har spist sjokolade hver dag i menge dager.

 

JEg var ute med jenta mi i dag på lekeplassen, og jeg sliter virkelig fysisk. Jeg må snakrt få skjerpet meg nok til at det monner. Jeg blir snart kasta ut av vektklubben, heilt sikkert. For jeg syter og syter og syter, men har ikke vilje nok til å gjøre noe med det. Jeg prater om det, og få kan mer om slanking enn meg..ironien lenge leve. Jeg kunne belært Gud og hvermann i slankingens verden jeg, men å få det til selv, ja det er noe heilt anna.

 

Hvorfor i helvete skal noe så enkelt være så vanskelig.

Hvorfor får alle andre det til, bare ikke jeg?

 

Jeg tror jeg planlegger for lite. Jeg må planlegge bedre, planlegge middager, og tenke mer.

Spise mer salat.

MINDRE sjokolade. Trimme mere.

 

SALIA: Du skriver om situps..., tja, jeg vet ikke, når man har sånne vanvittige mengder flest på magen og på sidene som jeg har, ja da er monner jo ikke situps. Hjelper vel lite om vaskebrettet tar form npr det er slike ufattelige mengder fett oppå dem,.............

 

Jo da, pene øyne har jeg også og ett pent smil., men det hjelper lissom ikke når annsiktet er så fult av flesk, og dobbelthaka og kinnene så store at jeg har trøbbel med å se nr jeg bøyre meg, for kinnene "siger" fremmover/nedover..............Og dobbelthaka er så stor at herreguuuuud.............................

 

Nei, nok en gang er det full skjerpings...........skal prøve å komme meg opp igjennom hullet, og vannet igjen nå................

 

 

 

I morra blir det trim med staver med hu mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg,Okinawa.... Jeg har vært inne på tråden din mange ganger og lest om hvor mye du sliter og jeg føler så innmari mye med deg!!!

 

Jeg hadde det akkurat på samme måte som du har i mange år,helt til en dag jeg virkelig bestemte meg for at nok er nok!

 

Det som ble viktig for meg var å slutte og tenke sånn at "nei,det der er ingen vits for meg som er så tjukk"...Sånn som du sier om sit-ups... Og det er nå en gang sånn at spiser man sjokoladee hver dag,ja så går ikke vekta nedover,heller oppover,med mindre man trener vanvittig mye,da..

 

Det jeg gjorde var ialllefall å begynne å sykle og å gå med staver,raske,svette turer. For du må få litt økt puls for å få effekt.

Så kuttet jeg ned på søtsaker og fettholdig mat. fant jo ut at det er mye godt å lage uten så mye fett,og kylling og svinekjøtt ble,og er fortsatt,mine beste matvenner..:) Men jeg tillot meg å spise litt snop innimella,ikke hver dag men et par dager i uka ibegynnelsen,sånn at jeg haddde noe å se frem til. For det er innmari tungt når man er "sjokoladeavhengig" og ikke få sin daglige dose.

 

Men du er nødt til å være steinhard mot deg selv,det nytter ikke å komme med unnskyldninger for ditt og datt,da vinner du aldri kampen. Man må se de harde fakta i øynene og så jobbe deretter. Jeg vet hva jeg snakker om for jeg veide 108 kilo på det meste og var så fortvilt og deprimert og satt inne og trodde aldri jeg ble å komme meg nedover på vektskalaen. Folk ville ikke ha trodd hvor mye sjokolade og kjeks og andre godsaker jeg kunne trykke i meg.. Idag veier jeg 82 kilo,har enda noen kilo igjen men de sitter jækla hardt på kroppen.

 

Så mitt råd til deg er: Slutt og finn unnskyldninger,den eneste du lurer er deg selv... Dette klarer du hvis du bare er sta nok! Så lenge du ikke har en sykdom som gjør at du ikke klarer å gå ned ivekt er det ingen grunn til at du ikke klarer det.. Det som gjelder er vilje,vilje,vilje... Ha tilstrekkeig med frukt og grønt i huset og knekkebrød. Det er bedre å spise noen knekkebrød hvis du blir skikkelig sugen enn sjokolade..

 

HUSK:Den eneste som kan ta opp kampen med kiloene er du selv...

 

Ønsker deg alt godt og håper INDERLIG at du lykkes..STÅ PÅ!! Bestem deg for at dette skal bli den siste perioden du kjemper mot kiloene,når denne slankeperioden er over har du kommet deg ned i trivselsvekt!!!

 

- hilsen makrell som blir så engasjert og får så lyst til å hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med makrell! du må ta kampen selv og du må være sta nok! så lenge du bare finner unnskyldninger og tenker at det ikke nytter, vel da nytter det ikke.

Du snakker om planlegging. jeg tror det er nøkkelen til suksess når det gjelder livsstilsendring. Jeg liker ikke ordet slanking, for meg har det en negativ klang, mens livstilsendring er mye mer positivt! Jeg tenker at selvom jeg ikk går så mye og så fort ned som jeg ønsker så gjør jeg kroppen min en kjempetjeneste!! en livsstilsendring er det beste jeg kan gjøre for kroppen min. Trening og sunt kosthold har så mange postive effekter selvom jeg ikke går mye ned i vekt. jeg vil heller være feit og sunn og frisk en slank, lekker og syk og usunn!

 

en livsstilsendring er en invistering i kroppen og livet ditt!

 

Tilbake til planlegging. Planlegg ikke bare enste måltid men planlegg uken din! det er har vært suksess her. Hver søndag setter vi opp meny og handler en gang i uken. må vi handle flere ganger er det for at vi går tom for frukt og grønt. spis hvitt kjøtt og fisk i løpet av en uke. Ikke bruk farsemat mer enn en gang eller to i uka. du vil se at du blir mye mer kreativ i matveien og at middagene blir enda mer spennende! Vi bestemte oss for å spise tom frysen før vi drar til sverige og handler mer. Vi har blitt veldig kreative i matveien og har aldri spist så godt og spennende som nå.

 

ta i bruk oppskriftsbasen her på vektklubben. der er det mye godt. Ikke lag mer enn dere faktisk spiser til måltidet. da er det ikke så lett å snoke i restene etterpå. (Jeg er skrekkelig fæl til det....)

 

Så bra at du er fornøyd med øynene og smilet ditt!! Klarer du å tenke det uten å fortsette tanken på flesk og dobbelthake? si det mange nok ganger til deg selv: jeg har noen fantastiske øyne og et nydelig smil! si det til deg selv hver gang du ser deg i speilet. Det hjelper!

 

Så til slutt. det virker som du har gitt opp. ikke gjør det. Du har havnet under isen sier du. kom deg til åpningen og dra deg opp igjen. det er ikke for sent å begynne på nytt, men du må virkelig mene at nok er nok.

 

Stå på, jeg heier fortsatt på deg jeg:D

 

klem vagga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du gikk igjennom isen sier du?

Det må jo ha gitt deg et kadsjokk av de sjeldne! Ingenting får igang kroppen og hodet som et skikkelig kaldsjokk vet du! Kaldt vann i ansiktet når man er svett for eksempel: Funker som rakkern hver gang :)

 

Hør på makrell og vagga! Jeg kunne lagt til en masse fornuftig, men er ikke like fornuftig som dem, så det ville blitt svada hehe.

 

Og situps forbrenner også fett, vet du. Styrketrening forbrenner det også. Og så flink som du er til å gå turer med moren din og bli skikkelig svett og anpusten, er det en god kombinasjon!

 

Det er helt riktig som vagga og makrell sier: Man må ha viljestyrke til å slutte med snop og sjokolade. Det er ikke enkelt, men som alt annet i livet som krever litt av en, gir det mye igjen!

Du er jo en sta type, Okinawa. Du klarer jo å overbevise deg selv om at du er feit og fleskete og har klart å få selvbildet ditt helt ned i gjørma. Nå må du bruke den samme staheten som du har brukt for å dytte deg selv ned, til å dytte deg opp igjen!

 

Når du sier at flesket i ansiktet og dobbelthakene ødelegger smilet og de vakre øynene dine, hjernevasker du deg selv til å mene at du ikke er vakker. At det som er pent med deg ikke er verdt noe fordi det er så mye annet "i veien".

Nå er det på tide å hjernevaske deg i den andre retningen!

 

Du er vakker! Du har nydelige øyne og et vakkert smil! Blås i alt rundt det! Fokuser på øynene og smilet ditt som separerte trekk uten noe rundt!

 

Du er vakker!!! Tro på det!!!! :):D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm' date='Salia....syns du har masse fornuftig å si...Sånn skal man forresten ikke tenke om seg selv,fy skam deg!!!!:)[/quote']

Tjihi.... Setter jo alt på spissen jeg da vet du :)

 

Mener jo ikke at man skal blåse i alt rundt de trekkene man synes er pene, men at man skal prøve å "koble ut" den delen som sier "jammen hva med dobbelthakene?" osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det burde man. Jeg fokuserer alt for mye på det som ikke er bra men er blitt flinkere til å trekke fram det positive... Både utseende og egenskaper! Vi damer har en tendens til å være ALT for strenge med oss selv,vi er da bare mennesker... Også har du de mannfolkan som har DEN ølvomma og som ELSKER å vise den fram... Ja,da må jo jeg få lov til å vise fram den store,frodige rompa mi;) Og hvis man ser seg rundt og virkelig ser på andre mennesker så har alle noe som ikke er like pent men jeg kjenner mange som både er sånn og sånn men som i mine øyne er vakre pga personligheten de har... Og det er det nok sikkert noen som syns om oss også selv om vi har noen kilo for mye..

 

Vi må være glade i oss selv,og du,Okinawa,så grei du er som går tur med mora di,det setter ho sikkert like stor pris på som det du gjør.. Fokuser,fokuser,fokuser på det positive,ta ei lita notisbok og så skriver du ned hver dag det som har vært positivt iløpet av dagen og så leser du gjennom det på kvelden før du sovner... Da sovner du gjerne med positive tanker i hodet... Og så kan du skrrive opp positive ting som du skal gjøre iløpet av dagen,det viktigste er at du prøver å tenke positivt...

 

Herregud,nå ble det mye positivsnakk her,men dette err noe jeg har lært på et kurs og det fungerer,jeg har prøvd det selv!!!

 

-makrell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du har det tøft nå, men det er aldri for sent å begynne en livsstilsendring!! Fokuser på det positive; vakre øyne og smilet ditt! Hva med å sette opp en liste med positive og negative ting med å fortsette i samme, gamle spor; Forslag;

Positivt; Masse sjokolade, gotteri.....

Negativt; vektoppgang, dårlig form, vanskelig å bevege seg, dårlig klesutvalg.... You name it!

 

Med livsstilsendring; Positivt; Masse trim og sunn mat som gjør kroppen din godt. Mere energi til å gjøre ting sammen med dattera di, mannen din, venner, familie, og jobben!, GOD SAMVITTIGHET!, Vektnedgang som fører til at det blir lettere å kjøpe klær som passer, bedre selvtillitt, og lettere å bli gravid....!

Negativt; kan ikke spise alt til alle tider....

 

Dette er kun ett forslag, men lag heller din egen versjon som passer for deg. Jeg personlig vet at jeg en dag skal nå målet mitt, men når det vet je gikke akkurat nå... Men på veien dit er det mange utfordringer i form av valg av mat og kaloriinntak...Noen ganger er det kanskje verdt å utsette målet mitt for det kakestykket, eller den festen. Jeg kommer i mål, men det vil kanskje ta noen dager ekstra...Men jeg er også veldig opptatt av at jeg skal lære å spise riktig. Ta litt, og være fornøyd. Jeg har også som deg stappet i meg mat og gotteri som trøst for alt mulig. Også feiret med mat! Viktig og finne andre løsninger i sånne situasjoner.

 

Håper at dagen i dag har vært lysere enn gårsdagen. Tenker på deg, og håper du orker "å dra deg inn på land" igjen. Jeg vet du kan!!

 

Lykke til!!

 

Mange klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jenter.......

 

Jeg begynner nesten å grine her jeg sitter.

Tenk å få så mye støtte, og trøst, og oppmuntring av ukjente venner.

Det til tross for at jeg feiler, gang på gang på gang.......

Dere er fantastiske. Det at dere faktisk bryr dere nok til å legge igjen spor her hos meg viser at dere er ekte, og at dere virkelig bryr dere. Dere vet hva dere snakker om og dere er engasjerte, i andre enn dere selv!!

Og dessuten, ikke bare svarer dere med sånn "klappe deg på skuldra, og du er så flikn atte"-svada, men dere ser og leser det jeg skriver, og virkelig svarer på en slik måte at jeg ser dere bryr dere nok til å faktisk tenke og svare veldig sånn individuelt og personlig.

Tusen takk for det jenter.

 

;Makrell;

.du har så rett. Jeg må slutte å finne unnskyldninger, jeg lurer kun meg selv.Og det er bare JEG som kan gjøre noe med dette....

Positive ord og positivitet generelt er jeg ikke så flink på, ikke til meg selv, må nok skjerpe meg der.....

 

Vagga;

Ja, planlegging må jeg nok bli adskillig flinkere til.

Tusen takk for gode ord, og for at du heier på meg.....

 

Salia;

Ja jeg håper bare det kaldsjokket er nok til å dytte meg ut av denne vonde sirkelen.

Og den staheten, tja, den er vanskelig å finne igjen....

Leter stadig, men....

Takk for gode ord.

 

Xxl:

Kjære deg, jeg ser jo at det er MYE MYE bedre og mer av det som er positivt enn det som er negativt, hvorfor er det da så lett å grave seg ned i den lille negative biten, og riktig fortrenge alt det positive

?

 

 

Herregud, jeg fant da styrke til å slutte å røyke...........så jeg har styrken, det gjelder bare å finne den igjen.....

 

Mat i dag, tja er mellomfornøyd.

Ble nemmelig joikakaker til middag, og det er vel ikke så bra. Med potetstappe og brokkoliblanding.

 

En time rask tur med mor.

 

Så skal jeg en tr innom div oppskrifter og finne lure mattips...............

 

Tusen takk jenter for at dere gidder følge en stakkar feit pudding på veien mot bedre livskvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå engang slik at vi kvinner skal ikke synes godt om oss selv. I det øyeblikket vi gjør det er vi "store på det", eller "innbilske", eller til og med "selvsentrert og egoistisk". Dette er inndoktrinert i oss omtrent fra morsmelken og oppover. Dermed har stort sett de aller fleste kvinner, og særlig dem med "litt for mye" en overveldende tendens til å rakke ned på seg selv og få selvtilliten på bunnivå. Det virker som om det SKAL være slik: Kvinner som synes dårlig om seg selv er "en god kvinne" mens en som er stolt av seg selv og stolt av formene og magen og frodigheten sin er en outsider og "herregud. Hun kan da ikke MENE at HUN er sexy??? Bare SEEEEE på de hoftene og DEEEEEN magen!!!"

Det er sånn det blir når hva som er sexy skal bestemmes av anorektiske homofile designere som gjør hva de kan for å få modeller som likner mest mulig på tenåringsgutter. Har en modell puppestørrelse over 75A, må hun på slanker'n. Herregud! Er det rart folk blir syke og får spiseforstyrrelser sier jeg bare!!

 

Jeg forstår deg så inderlig godt, Okinawa! Jeg klarer heller ikke å se det vakre og det unike ved meg selv. Jeg ser bare den store magen og de hengende puppene og gremmer meg over å være 33 år og uattraktiv ( i mine øyne ihvertfall). Mannen min sier bare "rakker du ned på min smak i kvinner, eller? Jeg valgte deg, og jeg elsker deg! Skjønner du det???" Hehe. Joda. Jeg gjør kanskje til syvende og sist det: Rakker ned på hans smak når jeg oppfører meg sånn, men herregud så vanskelig det er å klare å si noe pent til seg selv i speilet og MENE det!

 

Problemet er bare at det hjelper ikke å la være heller. Et dårlig selvbilde hjelper oss ingenting. Snarer tvert i mot.

 

Jeg gikk på GR-kurs her for et par år siden også, og kurslederen min sa "slutt å tenke at du skal slanke deg. Det funker ikke uansett. Tenk deg at du vil endre på livsstilen din. Spise mer grønnsaker og frukt, mindre godteri og feit mat. Finn deg nye vaner, og kast de gamle."

MEN man må begynne i det små. Det nytter ikke å skulle ha en radikal omveltning av absolutt alt på en gang. Mennesket er et vanedyr, og det kan amn ikke få gjort noe med. Poenget er å klare å etablere NYE vaner.

Kjøp lettmelk istedetfor H-melk.

Kjøp lett gulost istedetfor Jarlsberg.

Prøv deg fram med å droppe smøret undersmørepålegg på brødskiva.

Kanskje bytt ut brødskive med et par knekkebrød?

 

Begynn i det små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger du med? Eller har du gravd hue ned i sanden, som strutsen?? Prøv å tenk positivt!! Det e rmitt råd. Og tenk det alltid. Gjennom hele dagen. Det hjelper meg, og da kan det hjelpe deg.

Går det bra med treninga?? Matspisingen?? Vanndrikkingen???

 

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, huet i sanden.

Igjen.

Men nå er det nok en gang stopp- i morra er det påån igjen.

Har brukt siste tiden til en del mental jobbing.

 

Forsøket å analysere hvor jeg trår feil. Jo, de store mengdene med sjokolade er vel hovedproblemet, men selv i perioder med lite eller ingen sjokolade sitter kiloene som støpt.

 

Har nok gått opp igjen masse, og det kjennes.

Føler meg så enorm.

Eller, jeg ER jo det. Hallo, når man er 1 meter og sytti, ja så er man i kategorien ENORM nårr man veier 110 kilo.

 

Vel, jeg skal forsøke spise rettere, mer grønnsaker, bytte ut noen av skivene med knekkebrød, og forsøke drikke mer vann.

-Og trimme mer effektivt.

 

Skal prøve iallefall.......

 

Henger så vidt med. Ramler av til stadighet, men here i go again..........

 

Takk xxl, for gode ord.

 

(ps: hvor sundt er feks 1 skål havregrøt, kokt med 50/50 vann og ekstra lett melk, og søtet med 2 ts jordbærsylte, med mindre tilsatt sukker, og kanel???

Sånn til frokost, i steden for 2 brødskiver lissom?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj' date=' huet i sanden.

Igjen.

Men nå er det nok en gang stopp- i morra er det påån igjen.

Har brukt siste tiden til en del mental jobbing.

 

Forsøket å analysere hvor jeg trår feil. Jo, de store mengdene med sjokolade er vel hovedproblemet, men selv i perioder med lite eller ingen sjokolade sitter kiloene som støpt.

 

Har nok gått opp igjen masse, og det kjennes.

Føler meg så enorm.

Eller, jeg ER jo det. Hallo, når man er 1 meter og sytti, ja så er man i kategorien ENORM nårr man veier 110 kilo.

 

Vel, jeg skal forsøke spise rettere, mer grønnsaker, bytte ut noen av skivene med knekkebrød, og forsøke drikke mer vann.

-Og trimme mer effektivt.

 

Skal prøve iallefall.......

 

Henger så vidt med. Ramler av til stadighet, men here i go again..........

 

Takk xxl, for gode ord.

 

(ps: hvor sundt er feks 1 skål havregrøt, kokt med 50/50 vann og ekstra lett melk, og søtet med 2 ts jordbærsylte, med mindre tilsatt sukker, og kanel???

Sånn til frokost, i steden for 2 brødskiver lissom?)[/quote']

Hei på deg!! Godt du henger med!! Vi er alle en snartur i grøfta av og til, men kommer oss opp på veien igjen!! Sånn er det og sånn blir det. Veien blir til mens man går, vettu!! Godt du er komme tinn på veien igjen. Mental trening trenger man også innimellom....

 

Akkurat eksakt hvor mye den frokosten inneholder vet jeg ikke, det kommer jo ann på skålstr og mengde havregryn og melk. Men for meg så høres det veldig bra ut! Og det ere viktig med frokost for å få forbrenninga i gang. Jeg prøver å spise ofte på dagtid, hver 2-3 time, for da er jeg sulten... Spiser jeg jevnt utover dagen er det lettere å holde søtsuget borte også!

 

Lykke til!! Håper å se deg her snart igjen!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Mandag.

 

Jaja, har ikke snopet i dag, eller jo en tredel av den sjokoladen som var med nnorsk ukebla jeg kjøpte i helga......

 

Men, 80 minutt med staver med mor i dag. Kunne nok gåt rskere, men jeg var iallefall litt sliten.

 

fiskepudding, potet, gulerot, og pasta til midda.

 

føler meg bare tjukk og diger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våger meg på et innspill, mitt første på disse sidene. La meg si det med en gang,- jeg har aldri vært så tung som deg. Så jeg kan ikke si at jeg vet hvordan du har det. Men jeg har gjort meg noen tanker om det du sliter med. Jeg har dessuten hatt spiseforstyrrelsen bulimi i noen år (frisk nå).

 

For det første,- det kan virke som du er ganske desperat og derfor går hardt ut og prøver å være streng mot deg selv når du "tar deg sammen". Kanskje du er for streng, kanskje du får for lite mat, blir dyrisk sulten og så sprekker med dunder og brak. Gang på gang. Slike nederlag er grusomme for selvfølelsen. Du kommer inn i en negativ spiral hvor skuffelsen over deg selv øker og du kanskje etter hvert forakter deg selv. Ikke bra.

 

Jeg har et par motto i livet. Det ene er

UNN DEG GLEDEN AV Å VÆRE FORNØYD MED DEG SELV.

Det andre er

IKKE LA STREBING ETTER DET BESTE HINDRE DEG I Å OPPLEVE DET GODE.

 

Disse to setningene henger sammen. For å ta den siste først; nøy deg med en eller noen få forbedringer av dagens situasjon. Ikke sats på å gå en time hver dag, spise helt andre ting enn du pleier til middag og i tillegg kutte helt ut sjokolade. det blir en stor endring, og det blir kanskje for mye å klare over tid, spesielt dersom det oppstår vanskelige situasjoner på andre fronter i livet.

 

Hva om du hver dag bevilget deg en LITEN sjokolade som du kjøper samme dag som den skal spises på det tidspunktet du mener du har mest selvkontroll. (altså ikke noe sjokoladelager i kjøkkenskapet) Kanskje ville det å glede deg til sjokoladen hindre deg i hive innpå svære mengder. Da kan du legge deg om kvelden og være fornøyd med deg selv. Og det er en utrolig deilig følelse. Det er også smart å tenke at dette er en følelse du vil unne deg selv, det tar fokuset vekk fra forsakelser og alt det andre negative som gjerne hører sammen med begrepet slanking.

 

Altså;- ta små forbedrende skritt, sørg for at de er så små at du klarer det og opplever følelsen av å lykkes med det du setter deg som mål.

 

Jeg ønsker deg lykke til med morgendage. deretter dagen etter osv.

 

Små skritt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et utrolig flott innlegg Balil!! ;)

 

Jeg har oppdaget en ting, Okinawa... Det fant jeg ut i forrige uke faktisk, og har testet det ut denne uken:

Det er ikke bare mengden kalorier det kommer an på. Det er også hvordan du setter dem sammen. Min kursleder fant ut at det var på tide å fortelle meg det etter at jeg hadde gått på kurs i 6 uker hun da.... Så klart jeg hadde sett de to forskjellige menyene i boken før, men det eneste som slo meg da var: Så mye mer mat det er i den bra menyen kontra i den andre. Det må jo bety at hvis jeg spiser sunt, kan jeg spise mer for samme kcal-mengde. Dermed brukte jeg daboken flittig og fant ut at syltetøy og litt honning og sjokade ikka hadde så mange kalorier som jeg trodde. Jippi! Da kan jeg spise det til frokostda! Flott!

Så kom smellen noen uker senere. NEI! Den slags pålegg skal gå som kosemerker det! Det hadde ingenting å si at jeg holdt meg innenfor kcal-grense. Så lenge jeg satte sammen maten feil la jeg på meg. GR har ingen måte å se hvordan man setter sammen maten. Dermed gikk jeg i fella...

Denne uken har jeg satt sammen maten på en annen måte. Jeg har brukt VG sin vektklubbs dagbok. Der står nemlig sammensetningen av proteiner/fett/karbohydrater i maten oppført så det er mye lettere å følge med på hvor mye jeg får i meg av hvert. Det har resultert i at jeg har gått ned 0.5 kilo denne uken. Det er første nedgangen jeg har sett på mange uker.

Jeg vet jeg banner i kjerka her inne ved å nevne en annen vektklubb, men jeg synes det er så trist å høre at det ikke går bra med deg, så jeg valgte å si det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så oppgitt.

 

Føler at ikke noe funker, og at vekta eksploderer før jeg rekker ta meg selv i nakken.

Men nå er det blitt så tungt å være meg. Det er så slitsomt. Selvtilitten synker i takt med at vekta øker.

 

Jeg tar meg selv i å sitte her å håpe at 17 mai vokner dateren min med feber, for da slipper jeg gå ut.....kan bare sitte hjemme å se toget på tv!!!!!!

Hurra for 17 mai.

 

Jeg er nå blitt så enorm, og har en mage så stor, rund, stram og diger, at jeg tar meg selv i å tenke: "Tenk om jeg er en av de kvinnene som blir gravid uten å merke det....??" Ja for det må da være baby inni der.....så diger den er.....

 

Men samtidig skriver jeg patetiske innlegg her i boka mi, og får masse FANTASTISK feedback fra dere.

 

Men ingen kan gjøre dette for meg.

JEg må selv gjøre jobben.

Jeg må selv være villig til å ofre.

 

Dette går ikke lenger, jeg har problemer med å bevege meg. Jeg har store problemer med å finne meg klær. Var på Wistex i går, for å finne allversjakke og bukse.

Måtte lyve, si det var til gubben, men jeg så at det hun kom med som var xxl eller slike store str, det var beregnet på langt tynnere folk ja...........trist.

 

Mange er bekymret for at jeg evt spiser for lite, kroppen går på parebluss...vel, vil ikke kalle 1400 kcal i steden for 1900 cal er å sette på sparebluss....

 

Noen som kan hjelpe med oppskrifter på alternativer til potet, ris, osv........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver bare opp oppskriften på blomkålmos igjen jeg.

Alternativet til potetmos:

 

Kok blomkål i buketter til de er møre, spe med litt smør, melk og/eller kraft.

 

Jeg har sluttet å slanke meg jeg nå. Det var det eneste som hjalp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Okinawa

Heisann.....

 

Ja, jeg er her, så vidt.

Jeg er inne i en noe tung periode, venter mensen hver dag som helst. ( Det at mensen kommer er jo en nedtur i seg selv, nok ett bevis på at vi greide ikke å bli grabvide denne måneden heller....) Men mår nå mensen kommer, så er det bare å begynne å spise hormoner, og vente på å få tint opp ett lite befruktet embryo vi har liggende i fryseren. Det negativ e er jo økt matlyst og vektøkning.

Pluss at man blir litt i vente modus, synes synd på seg selv modus og sånn.

-Vi skal ha ett såkaldt fryseforsøk, men sjangsen for graviditet er ca 15 %.ikke mye å rope hurra for....

 

Ja da, jeg skjønner i og for seg dersom mange rister oppgitt på hodet nå og nærmest jager meg herrifra. For jeg syter og klager og gjør ikke noe med det. Nåvel, jeg jobber med det litt hver dag.......

 

Sliter og det er tungt, men jeg henger med, så vidt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.....

 

Ja' date=' jeg er her, så vidt.

Jeg er inne i en noe tung periode, venter mensen hver dag som helst. ( Det at mensen kommer er jo en nedtur i seg selv, nok ett bevis på at vi greide ikke å bli grabvide denne måneden heller....) Men mår nå mensen kommer, så er det bare å begynne å spise hormoner, og vente på å få tint opp ett lite befruktet embryo vi har liggende i fryseren. Det negativ e er jo økt matlyst og vektøkning.

Pluss at man blir litt i vente modus, synes synd på seg selv modus og sånn.

-Vi skal ha ett såkaldt fryseforsøk, men sjangsen for graviditet er ca 15 %.ikke mye å rope hurra for....

 

Ja da, jeg skjønner i og for seg dersom mange rister oppgitt på hodet nå og nærmest jager meg herrifra. For jeg syter og klager og gjør ikke noe med det. Nåvel, jeg jobber med det litt hver dag.......

 

Sliter og det er tungt, men jeg henger med, så vidt....[/quote']

Hei på deg!! Litt hver dag er bedre enn ingentidng, Okinawa! Skjønner du er litt nedstemt nå i disse tider som er ekstra spennende for deg og dine. Hva vil fremtiden bringe??? 15 % sjans er ikke mye, MEN det er faktisk 15 av 100 som blir gravide! Prøv igjen, så slipper du/dere å tenke på at dere kanskje hadde hatt en liten en til -om dere hadde prøvd. Og om det ikke går så går det fint med en også! Der snakker jeg av egenerfaring. Det er ingen menneskerett å få barn. Så vi er heldige som faktisk har fått hver vår jente, Okinawa!! Husk det!!

 

Men om det er vanskelig for deg å tenke og leve etter GR nå så har jeg stor forståelse for det...når jeg har store smerter så holdes ikke fokus like lett, nei... Men litt er bedre enn ingenting! Tenk lite og ofte og trim så mye som du orker og kan. Og vann! Og får du noe Nei-mat, ta litt istedet for mye. Og klapp deg selv på skulderen; "Okinawa, der var du flink!! Hadde det vært før så hadde du spist mye mere/hele posen e.l". Husk De 3 T-ene; Ting Tar Tid!!

 

Ha en fin lørdag!!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom de flinke jentene her inne en tur.

 

Jeg kan bare krysse fingrene for deg, Okinawa. Jeg kjenner flere som har slitt utrolig med å få barn, og som har gjennomgått akkurat det samme som du gjennomgår nå. Det er utrolig tungt, men bare det at dere holder ut og biter tenna sammen og prøver igjen er beundringsverdig! Jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet! Det er det tyngste man går igjennom som par.

 

Jeg må bare spørre: Har dere vurdert adopsjon hvis det skulle vise seg å ikke fungere med kunstig befruktning?

En venninne av meg sa det var veldig givende å vite at de hadde fått et barn likevel. Selv om hun ikke var fysisk gravid, føltes det som en lang, lang graviditet og mye venting før de endelig var foreldre. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Okinawa

Heisann.....

 

Takker Salia og xxl for at dere legger igjen spor.

-Ja det er tøft å være barnløs, ufrivillig barnløs. Nå er vi jo "heldige" da som kommer inn under gruppen "sekundært barnløse", dvs at vi ha fått 1 barn via icsi, men ønsker flere. Men vi har iallefall fått 1.

 

Vektmessig går det rett til himmels, har begynt på hormoner, og kjenner sulten og suget heile tia. Men nå er det bare om å gjøre åoverleve, så får slankinga ta en pause, prøve å vedlikeholde, holde stabilt nå.

Videre ned etter denne hormonrunden.

 

Liver er så vanvittig uretferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...