Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Så flott nedgang Honey :) og jeg som skulle fortalt deg at støle muskler holder på vann. Helt overflødig.... Men pass på, det er vel derfro GR har økt sin anbefalte dagsrasjon til 1600 kcal - går det for raskt nedover, blir det vanskeligere å holde seg på sin idealvekt.

 

Aha, nå skjønte jeg det med x-spøkelser. Hvis Ungdommmen strever med å avslutte forholdet til en x - øker jo det forvirringen hos dere begge. Bør han "konfrontere" sin x med at hun holder ham akkurat passe varm? Det er helt menneskelig. En av mine poder slo opp med sin mangeårige kjæreste. Han var knust (hun også), men hun var MEGET støtt da han fant seg en ny dame før hun hadde fast fisk igjen.

Forøvrig trenger han vel bare tid, siden han jo er forholdsvis ung og dermed kanskje også uerfaren med å ha x-er :)

 

Det er litt "synd" på meg nå om dagen, er syyyg med forkjølelse av den litt influensa-aktige sorten. Orker veeeldig lite annet enn å gå tur med den litte ulldotten (som nå er over 10 kilo tung og stadig oftere møter hunder som er mindre enn ham..) og ellers nyte sofaens bekvemmelighet.

 

Men ikke så veldig synd på meg da, jeg har gått ned 400 g til mens midjemålet har hoppet opp en halv cm. Kanskje det siste skyldes lite trening de siste par dagene pga syygdommen.

 

Kokko det er lov å ha det travelt. Vi går inn i føljulstida etter hvert, og når kveldene snart fordrer at både dere og jeg baker kaker, og lager marsipan og annen styggedom, blir skjermtiden noe mer begrenset. Men jeg lover både meg selv og dere at jeg skal skrive opp mitt matinntak helt trofast. Ellers er jeg vel opp i vekt før julen ringer inn :eek:

 

Nok herfra, sofaen kaller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært da, Kokko og Honey! Honeys treningsrapporter er såpass drepende at det opplagt må ha tatt knekken på de stakkars kaloriene som har nærmet seg magen. Og du kan unulig ha skeiet ut stort til tross for rapporterte bursdagsfeiringer og fløtesauser, Kokko :(

Og jeg - har ikke veid meg på halvannen uke eller så :eek: - nå glipper det visst litt her - er ikke i mål enda heller.

Vel - har vært litt ukonsenrtrert på spising i det siste - og denne uka blir det bare med EN løpetur. Boxer og jeg var ute på joggetur over en time i går kveld - veldig deilig var det :) - og den 6 år gamle hvalpen spiste en av mine vanter.

*Sukk* - har ikke tall på hvor mange vanter, sokker og undertøy :) den bikkja har slukt. Heldigvis kommer det opp igjen etter noen dager. Tror jeg da - hvem vet hva som kan ligge igjen i den magen av saker og ting.

 

I morgen reiser Mannen og jeg til Ungarn for å besøke eldste stedatteren. Vi har med en koffert full av havregrøter, brødmikser og kakedeiger. Er vi uhveldige blir vi vel buret inne for besittelse av sprengstoff - pepperkakedeig ligner nokså mye på dynamitt hvis man bare er paranoid nok.......

 

God bedring til deg, Unco - håper du fort kommer til hektene igjen. Forkjølelse hjelper ikke akkurat på overskuddsfølelsen.

 

Oslojente - fikk du solgt leiligheten etter visning i helga?

 

Du får smøre deg med noen overdoser tålmodighet, forståelse og alt annet som skal til for å fikse x-er både på Ungdommens og din kant , Bente! Du trenger vel strengt tatt ikke flere komplikasjoner i livet akkurat nå .

 

klem fra TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslojente76

her går det dårlig både i matveien og med boligsalg for tiden. Trim blir det litt av, men for lite allikevel...:-(

 

Ny og en siste visningsrunde til helgen før jul, ellers blir det full annonsering etter jul i avis og på nett. Slitsomt, men dårlig marked om dagen, så da får en bare ta tiden til hjelp.

 

Men jeg flytter allikevel før jul, mellomlander hos mine "gamlinger" en liten periode til alt er solgt og unnagjort og til jeg får "landet" litt.

 

Ugh, jeg begynner å føle en viss influensatendens i kroppen. Den begynte å verke nå i kveld.....dette har jeg ikke tid til! Og ikke har jeg hatt influensa på snart 10 år heller, men man skal aldri si aldri. Må bare krysse fingre og ta tranen min hver dag og håpe på det beste.

 

God tur tanteB! Deilig å reise litt, komme seg bort og vekk fra hverdagen.

 

Ha en fin kveld.

 

Oslojente:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir lite trim om dagen.

Idag har jeg bare vært på jobb og så strikket resten av kvelden. Har nettopp begynt på ny genser til min lille prins. mammaen synes han trenger ny og varm genser når han skal begynne i barnehage etter jul.

 

Og da stiller jo jeg:)

 

Gleder meg til senga, blir litt stiv i øynene av all strikkinga.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle ute på tur? Slik eller sånn... :)

Har hatt en trimrik dag, var mye bedre fra forkjølelsen og gikk derfor på treningsstudio. Spiste lite helt til ikveld. Nå er jeg bokstavelig talt sprekk-mett etter ost, kjeks og vin. Men tror jeg har holdt kaloriegrensen likevel :(

 

Håper alle har det bra. Jeg skal kjøre til Trondhjem imorgen, hjem igjen torsdag kveld, men tipper jeg finner nettforbindelse - så da kan jeg avgi rapporter underveis...

 

Natta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen spesielle dager....alt fra å være høyt oppe til langt nede. I dag sånn midt på treet. Har vært på hyttetur med venninne og hatt besøk av Ungdommen med boxer fra i går til i dag. Det bød jo på sine utfordringer det. Lille frøken snupp var fryktelig slitsom og skulle tøffe seg stort sett hele tiden. Det ble ikke akkurat den største romansekvelden... Men hyggelig var det nå, lell :-) Er fortsatt usikker på hvordan ting blir med oss, men prøver å leve i nuet.

 

Har ikke veid meg på en stund, men det kjennes ut som jeg ligger sånn på det jevne. Matmessig har det vært ganske ok, men det har blitt en del rødvin de siste dagene.

 

Snart håndballkamp...

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre fra unco og Bente. Følte meg nesten ensom en stund...........

 

Koselig tur i dag med datteren min. men ikke den store TRIM-turen, mer en kosetur. Godt det også.

 

Lam i går og lam i dag, ikke akkurat magert kjøtt.

men smakelig? Åja!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lam hørtes godt ut, Kokko! Pølse og lompe på håndballkamp her....:( Barnløs i helgen, jeg, og dermed ble det helgens søndagsmiddag....he he... Det var forresten en utrolig spennende kamp som "vi" vant til slutt. Datteren min var toppscorer igjen....mor så stolt - hun er tross alt et år yngre enn alle de andre. Hun er dessuten tatt ut til å spille på kretslaget :-) Dagens skryt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultater? Legge inn på hvor sa du Kokko :eek: - nei - :eek: - tør ikke veie meg før onsdag ihvertfall...... Har ikke vært så flink i det siste - og turen til Ungarn ble en stor matorgie. Ikke fordi maten var så superduper, men det ble bare spising på restaurant, og så ble det litt småsmaking på marsipanen de lagde på en fabrikk i byen der vi var...... En kilo eller to.......

 

Så derfor skal jeg på spinning nå ganske snart - og må komme meg ut på en laaaaang joggetur på onsdag. Kjenner at høstmørket er i ferd med å ta knekken på alt av tiltak - helst vil jeg bare sløve på sofaen og strikke sokker. Har nettopp gitt bort noen poser til nevøer og nieser, så det er greit å starte på igjen. Fint å bruke hendene til noe annet enn å stappe mat og godteri i munnen - som ellers er veldig fort gjort for min del :)

 

ha en fin kveld da, damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt det fint på tur' date=' TanteB :-) Mye i det der med å strikke eller holde på med andre ting enn å tenke på alt man kunne ha lyst til å spise. Selv må jeg snart strikke ny bekledning til frøken Sofie. Hun har minst triplet størrelsen sin. Ser ut som ei lita trulte, men hun er ikke tjukk. Korte ben og mye kropp - akkurat som sin mor, ha ha![/quote'] - og da snakker du om hennes biologiske mor, ikke sant? Beskrivelsen stemmer ihvertfall ikke på matmoren :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... stramme meg opp litt?

 

Er i ferd med å miste fokus fullstendig her :eek: - og målet er ikke nådd. Mangler mellom halvannen og to kilo fortsatt for å være der . Orker nesten ikke trene heller, for nå er det så trist og mørkt ute, mye å gjøre på jobben og alt det der.

Har nok av unnskyldninger ........................................:) I morgen er det ingen bønn, - da er det veiedag *grøss & gru*

 

Håper det går bedre med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... stramme meg opp litt?

 

Er i ferd med å miste fokus fullstendig her :eek: - og målet er ikke nådd. Mangler mellom halvannen og to kilo fortsatt for å være der . Orker nesten ikke trene heller' date=' for nå er det så trist og mørkt ute, mye å gjøre på jobben og alt det der.

Har nok av unnskyldninger ........................................I morgen er det ingen bønn, - da er det veiedag *grøss & gru*

 

Håper det går bedre med dere![/quote']

Kan vi gjøre en deal om gjensidighet her...?? :eek: Glemte til og med å veie meg idag. Sier litt om fokuset....

 

Du skjønner.....jeg har fått en aldeles nydelig engelsk fruktkake av en venninne som skal stå til jul og godgjøre seg....Det er bare det at den er god nok NÅ...:) I tillegg har min datter fått i oppgave av håndballaget å selge kakebokser....og deriblant er det noen aldeles fortreffelige sjokoladeboller....hjelp...!

 

Ska'kke være lett...Føler meg lettere patetisk...Sammenlagt har jeg gått ned fryktelig mange kilo i år. Synd at det bare er de samme om og om igjen...MEN jeg er ikke helt tilbake der jeg startet i januar, og DET er jo noe....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk om vi ikke hadde gått opp igjen alle kiloene vi har slanket oss - da hadde vi veid ca. 40 kg nå. Ikke bra vettu...

De sjokoladebollene solgte min stedatter for noen år siden også - for håndballaget, faktisk :-) Må vel være de samme?

Ihvertfall - Mannen og jeg fikk totalt dilla - kjøpte - og spiste - totalt 11 bokser på de 14 dagene det tok før de gikk tomme.... :)

 

Veide meg i dag - og under over alle undre - marsipanen har ikke satt seg enda - så jeg veide 61.6 kilo i ettermiddag. Da er det mulig å skjerpe seg frem til 60 blank :-) Trosset alle de dårlige unnskyldningene hjernen prøvde seg med, og slepte kroppen ut på en times joggetur. Vondt i beinet, mørkt og glatt og j...lig.

 

Men nå er det gjort heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å lage smykker! Og så godt å lage noe du blir fornøyd med, - det er godt å gjøre noe som gir et konkret resultat

Har akkurat strikket ferdig en genser som ble helt snål - eller ihvertfall ser den rar ut på meg :)

 

Ja hvor har det blitt av alle, tro? Har Kokko dratt til fjells igjen,- eller kanskje på fisketur? Skulle Unco til Kiel? Har Honey gått seg bort på en av sine lange skogsturer? Har Oslojente litt i overkant mye å gjøre med flytting? Har Furia jobbet seg sønder og sammen? Og hvor har det blitt av Nikkoline med den treningsglade familien?

 

Nå skal jeg spise middag - kyllingsuppe type asiatisk Tom Cha et-eller-annet,- kjempegod - har fått helt dilla :-)

 

Så koselig at Ungdommen er så oppmerksom da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hallo!!!

 

Jeg har vært i Gøteborg med jobben i 4 dager, derfor ingen meldinger fra meg.

 

For dere som ikke har oppdaget Isrosene: Der skriver vi inn hvor mye vi veier. Dere finner tråden til venstre.

 

Veide meg forresten i morges, etter jeg kom hjem sent i går: Skrekk og gru! Håper inderlig det er vann (og øl ) som så skal ut igjen, helst litt kjapt:D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du ja, Kokko. Neste gang må du si fra hvor du skal :-) Vi blir bekymret, vettu :-)

 

Du er nå fæl med deg selv da - veie seg rett etter tur...! Forresten så har jeg registrert MIN vekt på Isrosene idag....lenge siden sist.

 

Resten av gjengen da? SAVNER DERE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp lært noe nytt:

 

jeg har lavt stoffskifte. Det er godt regulert, med medisin, uten bivirkninger.

 

Nå hørte jeg at også om man er godt regulert, vil den som har lavt stoffskifte ha større problem med vektnedgang enn andre. Man vil gå ned, med riktig kost og mosjon, men det tar lenger tid.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, va'kke det godt å få vite da, Kokko? Ikke det at opplysninger var videre positiv, men det var kanskje en forklaring på hvorfor ting går tregt? Noterer du matinntaket fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...