Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Så hyggelig med fest og feiring, Kokko! Det er vel verdt å blåse i noen kalorier for ;) Feirer broren din 51 årsdagen som en forsinket 50-årsdag eller feirer dere så grundig uansett?

 

Skal ingenting denne helga - annet enn å være tilgjengelig hvis Sønnen stikker hjemom - han er her denne helga og får forhåpentligvis truffet kamerater :-) Det er fort gjort å miste kontakten når alle flytter til hver sin kant av landet på skoler og militærtjenester. Og så er det så utroooooolig koselig at han er hjemme!!

 

Søndag skal vi i bursdagselskap til minste niese - masse kaker tenker jeg .-) :-) mmmmm

 

Hygg dere på bytur, Bente - hyggelig at mamma får være med når store beslutninger skal tas på kjolefronten.:-) Viktig det i den alderen. Eller alle aldre?

Vær overbærende med Ungdommen, hvis han har dårlige erfaringer fra tidligere er det ikke unaturlig å vingle vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag, skal snart pynte meg for å dra i besøk til Moderen. Hyggelig.

 

Har hatt besøk av barnebarnet i mange timer. Hadde DET programmet for i dag. men har bare lekt og kost og hatt det aldeles deilig. Egentlig en bedre bruk av lørdagen enn vask og støvsuging.

 

Min bror feirer alt han kan komme over, enten det er 50 år, 51 år eller ........

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslojente76

Her skjer det ting ja!

 

Jeg har vært opptatt i noen dager nå (ingen gutter her:-( ), men UTROLIG koselig Bente at du er forelsket! Er det ikke deilig??? (savner det bare selv innimellom...) Jeg får nok finne meg en bonde fra Hedmarken jeg:D Neida, en bonde skal jeg ikke ha, men singel resten av livet forblir jeg ikke!

 

Hadde du en fin tur i Oslo Kokko? Oslo er faktisk en fin by, selv om jeg for mange år siden sverget på at jeg aldri i mitt lange liv skulle bo her. Og nå har jeg bodd her i snart 2 1/2 år.

 

Imorgen skal jeg og Vesla på tur i Marka, håper på å få av meg noen kalorier der oppe, har hatt besøk av en venninne i dag, og da kom det på noen ekstra....ehh, man skal jo kose seg litt da. Det er meldt deilig og kaldt høstvær, så ser frem til en herlig opplevelse.

 

Kos dere med hunder, ungdommer og joggeturer!

 

Oslojente:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snør det masse her og ungene er helt i ekstase,spesielt minstemor:)Sitter nå og venter på at en bolledeig skal heve seg.Skal nemlig bake kanelsnurrer og dra på besøk til min pappa..da det er farsdag.Han er så glad i gjærbakst og siden samboeren hans aldri baker ..så er det litt moro å komme med fersk bakst.

Men jeg skal kun ha kaffe,punktum.Koste meg i går og det holder med en kosedag i uka.vekta var på 63 i dagtidlig,og det skal den være på onsdag også!!!!!!!!

Ha en fin dag!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men veldig koselig. Fredag var det fest med gamle studievenner, 15-20 stykker riktig hyggelig, og selvsagt litt for mye god mat og godt drikke, selv om det bare var munkholm på meg..

 

Lørdag var det stua full av ungdommer i anledning gubbens fødselsdag, veldig hyggelig, men hvem var det som spiste mest kake av oss alle...? Gjett :mad: Logget inn noe slikt som 2500 kalorier for gårsdagen. Idag var det LITT bedre, men vi måtte jo ha et etterpålag. Det kom på et tidspunkt der jeg egentlig skulle spist middag. Så gjett hvem som dykket dypest nedi kakefatet?? Riktig ! Jeg er så oppesen over å være i mål at jeg prompte setter det hele over styr med udisiplinert fråtsing. Skulle vært stand in for Kristoffer Skau ;)

 

Ja ja, værmeldingen for kommende uke er ganske lovende, kanskje jeg skulle bevilge meg en tur i marka, midt på blanke formiddagen. Deilig med litt luftforandring, og litt ekstra forbruk av overskuddskalorier. Også er det gulrøtter og klibrød frem til onsdagen, for akkurat nå føler jeg meg som en stooor ballong full av usunn og tung mat! Æsj, at jeg kunne være så dum!

 

Mye hyggeligere å lese alle deres optimistiske innlegg. Vær tålmodig med Ungdommen Bente, nyt de positive stundene og bruk adskillesen til å glede deg til neste møte. Hittil har de jo kommet mye tettere enn planlagt ikke sant? :)

 

Kjenner meg igjen mht kjoler, med tre døtre har de en samlet garderobe som langt overstiger det jeg noengang har hatt. I min tid var toppen av eleganse selvsydd ballkole i rimelig stoff til skolens juleball. Mye bedre enn olabukser og college-genser som de mest "relevante" elevene stilte i. Og det er vel det som er poenget, at det spiller en aldri så liten rolle hva omgivelsene gjør.

 

Hyggelig å høre fra dere også oslojente, tanteb og honey, men furia?? Kor har du gjæmt dæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett, så rett. Jeg må skru forventningene mine ned noen hakk, og gi mannen litt tiiiid. Men akk så vanskelig når jeg helst skulle hengt rundt halsen på ham ;) Og ja, treffene våre har kommet tettere enn planlagt :-)

 

Har følelsen av at jeg har fått meg et belte av vaniljeboller i dag. Nå er restene stappet godt ned i fryseboksen. Vekta ligger godt an - i alle fall før i dag. Håper å holde meg der til onsdag.

 

Er du flink med gulrøttene og kliet fremover, vil nok ikke de kakestykkene gjøre stor skade. Du er flink som passer på å hente deg inn igjen litt kjapt.

 

Så gøy med studenttreff da! Har aldri vært med på sånn re-union, jeg. Det hadde vært skikkelig moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært med på re-union.

Slett ikke festlig:(

 

2 av karane hadde fått tommelen ned den gang, fra meg. På festen prøvde de seg igjen, i alkoholpåvirket (mye ) stand.

Klarte nesten ikke å bli kvitt dem.

Det ødela hele festen. jeg skal garantert IKKE på fest med dem igjen!!!

 

Ellers liker jeg å treffe gamle kjente!!!

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på friskis og svettis,en times treningsøkt.....og nå en time etterpå:jeg er fremdeles pionrød i ansiktet.Phu, hun treningsinstruktøren er beinhard på styrketreninga.Moro er det.

Har også gått en tur på 40 minutter i dag i solskinn,deilig.Føler meg såå mye bedre enn for bare noen dager siden.

Må prøve å få til en treningsøkt i morgen også.Onsdag blir det iallefall en time på aerobic,og så en rask gåtur på 50 minutter på, kvelden.Ellers ikke så mye nytt på denne fronten:)Skriver igjen opp alt av matinntak om dagen,og sånn føler jeg at jeg får igjen kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært med på re-union.

Slett ikke festlig:(

 

2 av karane hadde fått tommelen ned den gang' date=' fra meg. På festen prøvde de seg igjen, i alkoholpåvirket (mye ) stand.

Klarte nesten ikke å bli kvitt dem.

Det ødela hele festen. jeg skal garantert IKKE på fest med dem igjen!!!

 

Ellers liker jeg å treffe gamle kjente!!!

 

kokko[/quote']

Mannfolk....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløtesaus til middag' date=' med rester av reinsdyr fra i går..........

 

MÅTTE, BARE MÅTTE:p

kokko[/quote']

Og jeg har spist pizzarester fra fredag.....Men ellers en bra matdag, i grunnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på friskis og svettis' date='en times treningsøkt.....og nå en time etterpå:jeg er fremdeles pionrød i ansiktet.Phu, hun treningsinstruktøren er beinhard på styrketreninga.Moro er det.

Har også gått en tur på 40 minutter i dag i solskinn,deilig.Føler meg såå mye bedre enn for bare noen dager siden.

Må prøve å få til en treningsøkt i morgen også.Onsdag blir det iallefall en time på aerobic,og så en rask gåtur på 50 minutter på, kvelden.Ellers ikke så mye nytt på denne fronten:)Skriver igjen opp alt av matinntak om dagen,og sånn føler jeg at jeg får igjen kontrollen.[/quote']

Heia Honey! Du er i siget - kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men veldig koselig. Fredag var det fest med gamle studievenner' date=' 15-20 stykker riktig hyggelig, og selvsagt litt for mye god mat og godt drikke, selv om det bare var munkholm på meg..

 

Lørdag var det stua full av ungdommer i anledning gubbens fødselsdag, veldig hyggelig, men hvem var det som spiste mest kake av oss alle...? Gjett :mad: Logget inn noe slikt som 2500 kalorier for gårsdagen. Idag var det LITT bedre, men vi måtte jo ha et etterpålag. Det kom på et tidspunkt der jeg egentlig skulle spist middag. Så gjett hvem som dykket dypest nedi kakefatet?? Riktig ! Jeg er så oppesen over å være i mål at jeg prompte setter det hele over styr med udisiplinert fråtsing. Skulle vært stand in for Kristoffer Skau :)

 

[/quote'] Jadda - den kjenner vel alle vi som er her inne? Sitter faktisk i skrivende stund med en halv pose tortillachips - har Det helt Store Suget - og kan akkurat nå drepe for en neve med noe salt og fett.........:) Og hvorfor? Er neeeeeesten i mål - var flink i helga til tross for bursdagselskap - og slapper av en eller annen grunn av på stålkontrollen ;) vel - en utskeielse eller to forsinker bare målet med en dag eller så - ingen grunn til fortvilelse vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen går det med gullgutten hjemme da' date=' TanteB? :-)

 

Ellers kan jeg fortelle om X-spøkelser - og da ikke min.....Og jeg konstaterer at min intuisjon er fullstendig til å stole på. Ungdommen er totalt forvirret i hodet sitt, stakkars. Har nærmest tatt farvel i mitt.

 

Har nettopp kommet inn etter en times tur i lysløype med Sofie. Hadde det ikke vært for henne, hadde jeg ALDRI begitt meg inn i svarteste skauen helt alene. Men det var deilig å være helt alene, høre på stillheten og se på den stjerneklare himmelen. Tankene fløy alle veier. Mest til Ungdommen som må få være litt for seg selv. Han er forøvrig på kurs i Sverige i noen dager.....

 

Siste episode av Berlinerpoplene venter.....:-)[/quote'] Det var så koselig atte! Gullgutten er han - er nok hønemor innerst inne selv om jeg ville blånekte hvis noen påsto noe sånt.....

 

Hva kan du fortelle om x-spøkelser? Har Ungdommen også slike?

Så bra at du kommer deg på så lange turer med Sophie, forresten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiedag i morgen,og jeg har iallefall gått ned og ikke opp denne uken:)

Er støl etter treningstimen i går,au!!I morgen blir det en gåtur og en aerobic time,og jeg gleder meg spesielt til aerobictimen...for det er lenge siden.

Har drukket mengder med vann i hele dag,og gått på do i ett sett.Nesten litt slitsomt.Lurer på om all vanndrikkinga i dag kan ha negativ virkning på vekta i morgen..???? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det ned 2,1 kg denne uka:);)

Jeg vet at det ikke er så bra å gå ned så mye på en uke,men det er nok bare denne uka det skjer ,siden det er lenge siden jeg har vært flink.Og nå har jeg også fått trent endel mer.Jeg er iallefall fornøyd.Må bare passe på veldig for å ikke gå på en smell,for raskt ned betyr raskt opp igjen.Så gleden kan være kortvarig hvis jeg ikke tar meg i sammen hele tiden.

 

ha en fin dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Honey. Den vanndrikkinga hjalp nok, den!!!

 

jeg har gått ned 600g. Men hadde en dag i går der jeg SATT på do.

Tror det er forklaringen, ikke reell nedgang.

Men jeg kan jo håpe.....

 

Alt ok med meg, Bente. Mn jeg har noen travle dager for tiden. Ikke alltid lett å få "lurt" inn noen minutter på skjermen.

F.eks:; Akkurat nå skulle jeg egentlig forberede neste uke. Skal 4 dager til Sverige og må lage opplegg til vikaren.

Men så hadde jeg lyst på en prat først - OG få sagt at jg har gått ned bittelitt:)

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...