Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

... kan det være høsten? Jeg sliter også, noenlunde uten grunn. Jeg blir så tømt av jobben de to dagene jeg er der, og har mest lyst til å løpe fra hele greia. Så Bente og Honey, jeg går for tiden motsatt vei av det du nevner for Honey; Jeg prøver å finne roen og selvtillitten og en jobb som er mer givende. Og for tiden er det ganske OK å være mye hjemme. Høsten har jo vært fin værmessig, her i Olso-området, og med snill og god liten hvalp bør livet ikke være så værst. Hadde sett frem til fridagen min idag, men får ikke helt dreis på den. Føler meg låst av å skulle til frisøren i ettermiddag så jeg får verken tatt bytur med Fox eller ryddet kjøleskap eller noe av alt det andre som står på "hva jeg vil/bør/ harlyst til å gjøre"- listen min. Fikk en fin tur i skogen, med Fox. Skal lære ham av med å løpe etter joggere. Det er bare søtt nå (skjønt noen er betenkt alt nå..) men når han blir større er det ingen som liker det :)

 

Han gikk med laaang slepeline og da vi møtte joggere så tråkket jeg på den og sa "Nei!". Det skal hjelpe ganske fort. Men han ble litt frustrert av å dra på den lange linen. I alle fall var han ganske balstyrig når vi traff folk etc.

Foreløpig er det det eneste.

 

Men tilbake til deg Honey, det er ikke alltid en sånn enkel og greit "opp i dagen"-grunn til at man føler seg litt uglad - især i seg selv. Men du av alle skulle vel ikke kunne tro at det ikke går an å gå ned i vekt. Du som var superslankeren med hornmusikk og ekeløv på en tidligere tråd?!? :) Det viktigste er først og frems å ha tro på at du kan ta tak. Og det bør du ha, som har gjort det før. Dernest tilbake til mitt spørsmål "om det kan være høsten".

Selv sliter jeg med mørketids-effekter og får mye hjelp av det vi kaller en "lyslampe". De koster spenn - litt under 2000 kroner, men med pent stell så varer de lenge. Hvis du ikke får utnyttet det fine solskinnet "vi" har om dagen ( f.eks fordi du er på en kant av landet det det ikke er flott høstvær, eller fordi du pusser opp) - så kan det hjelpe å få nok lys:) Enten på kunstig vis eller ved å sette det å være ute i sola øverst på listen over prioriterte ting å gjøre med deg selv. Slanke-messig er det kanskje ikke så galt som du vil ha det til? Vi har jo lett for å tro at de tre til fem ekstra kiloene synes;) Kanskje du skulle legge deg på et mål om ikke å gå opp noe en tid. Så kan du - eventuelt - prøve å gå ned i vekt når humøret kommer tilbake. Forøvrig er jeg helt enig med kokko - dette med vekta er ikke det eneste saliggjørende. Men hvis man mistrives med seg selv, er det kanskje en litt annen sak. Men bare litt!

 

Så var det Bente med den fæle x-en. Det er lett for meg som ikke har noen fæl X å si at du skal gi blaffen i hans krumspring, skjønner at han på en eller annen måte har mer å si for ditt humør enn f.eks. en litt utrivelig kollega som du bare av og til må ha noe å gjøre med. Men kanskje du skal gå litt inn i deg selv og finne ut av hvorfor han fortsatt har den makten over deg? Eeller er han psykopat? Det kan nesten virke slik, når han er grei i perioder, og når du slapper av og tror at omsider skal ting fungere noenlunde greit, så slår han til igjen med ett eller annet ufyselig innspill.

 

Stol på at så lenge du oppfører deg skikkelig, holder deg til avtaler og ikke baksnakker ham i forhold til barn(et/a), så vil ungen(e) helt sikkert (på sikt) skjønne tegningen: At far er urimelig og mani****rende (hi, hi sensur!) og mor er et normalt og jevnt over snillt menneske som de kan stole på og være glade i.

Litt avhengig av hvor gamle de er, kan du helt sakelig innvie dem i hvilke avtaler som gjelder, så de skjønner hvem som bryter avtalene. Men ikke fall for fristelsen til å fortelle dem at han er dum og håpløs - la ham demonstrere det helt på egen hånd.

 

Jeg har et tilfelle med en vanskelig X i familien, og det virker etterhvert bra (skjønt fyren der er vel neppe psykopat, bare dum og full av dritt).

 

Vel vel folkens - rapportering i morgen. Jeg er spent på om jeg fortsatt har stått stille eller om det er litt brukbart nytt fra vektfronten.. Snakkes imorgen.

 

Dere andre, ingen nevnt og ingen glemt, men det ble laangt som det er så...

 

Et par positive ting: Frisøren gjorde som vanlig en god jobb og jeg kom meg på miljøtrening (dvs bytur) med Fox. Ikke så galt. Og jeg kan spise godt til kvelds! Og imorgen er det en ny dag, uansett vekt og målbånd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen takk for innleggene 19Bente63 0g Unco!!!Ålreit å høre andres synspunkter og erfaringer.

 

I dag har jeg blitt påkjørt bakfra :eek: Ikke moro!!Ungene var heldigvis ikke med,og det gikk bra...men bilen derimot...Ja,ja heldigvis ikke min feil.Var skjelven lenge etterpå jeg.Så mye styr å fylle ut papirer og diverse.Heldigvis var han som kjørte på meg ålreit.Æsj for en drittdag.Og da jeg kom hjem så fikk jeg mensen i tillegg.Ja ,ja ..skal da få frem noe positivt allikevel:

 

*Gått tur i skogen i 50 min med ei turvenninne

*har spist fisk

*Spist mindre mat enn jeg har gjort på flere dager

 

Men det har blitt en liten sjokoladekake og en muffins i dag.Tror jeg tør å rapportere i morgen,og fokuset mitt er nå først å fremst å ikke gå mere opp.Komme meg litt mer og mer ut å trene...begynne i det små og så øke på etterhvert som jeg finner tilbake til treningsmotivasjonen.

 

Tanteb:Så flink du er!!Hva er kosen din på lørdager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer fælt på hvordan jeg skal komme i gang igjen..ta opp igjen kampen med disse kiloene.Jeg går jo bare opp igjen hele tiden, og blir så drittlei at fy. Ser dessverre ikke så positivt på det,og det er jo i seg selv et problem.Tenker som så hver at gang at dette er en livsstilendring,men f.. ikke lett!!Nå er jeg forferdelig negativ her..beklager!!

Beundrer alle dere andres stå på vilje ,treningsøkter og vektnedgang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt et liv hvor det ikke skjedde noe uten at jeg tok initiativ til det selv. Sånn føler jeg det i alle fall akkurat nå.

 

Men nå er det natta her i huset. Barna sover og det snorkes fra hulen her :-)

 

Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer fælt på hvordan jeg skal komme i gang igjen..ta opp igjen kampen med disse kiloene.Jeg går jo bare opp igjen hele tiden' date=' og blir så drittlei at fy. Ser dessverre ikke så positivt på det,og det er jo i seg selv et problem.Tenker som så hver at gang at dette er en livsstilendring,men f.. ikke lett!!Nå er jeg forferdelig negativ her..beklager!!

Beundrer alle dere andres stå på vilje ,treningsøkter og vektnedgang!![/quote']

Som om jeg skulle sagt det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente ser at du er innpå. Flott tirade om X-en du, ja jeg ante jo at psykopat var farlig nær blinken. Du har min fulle sympati og støtte . Du forsto forhåpentligvis at jeg bare mente å være konstruktiv her fra mitt priviligerte ståsted.

Stå på! Godt at ungene er så store at de ser tegningen. Klem og God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, Unco, jeg forsto :-) Jeg velger alltid å legge godviljen til når jeg leser innlegg her. Tror at vi alle vil hverandre alt vel her inne. Om noen skulle ha noen horn i siden til noen her, så ser i alle fall ikke jeg det. Men som sagt, jeg er ganske sikker på at alt som skrives her inne, er velmenende.

 

Skal prøve å være litt mer positiv. Jeg har fylt opp også denne tråden med altfor mye ting som ikke er oppløftende for noen. Jo, det har vært godt for meg å få det ut, men for dere andre, kan det ikke være mye slankeinspirasjon å hente fra meg, akkurat. Jeg har en teori om at har man ikke noe positivt å si, får man heller holde kjeft, men det er en TEORI, altså :) På den annen side, synes jeg det er "fint" å lese om andres ups and downs også. Ikke fordi at jeg "godter" meg for andres ulykke, men det gir et perspektiv på livet.

 

Når det gjelder slanking, så er jeg snart tilbake på startstreken igjen....ikke oppløftende, men høyst forventet. Målsettingen for kommende uke, får være å ikke gå mer opp, i alle fall. All kjeksen er nå borte fra skapet, og ny skal ikke inn. Håper dere kan melde om bedre resultater. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lov å melde både om positive og negative saker & ting her - fordeler seg vel npkså jevnt på de fleste etterhvert :-)

 

Sprøtt nok har jeg følelsen av å ikke være konstant sulten selv om matinntaket har vært lavt over tid nå - og målet blinker i det fjerne :-) Kanskje er det mulig å gå julemarsipanen i møte uten mange kg i + allerede i utgangspunktet........:)

 

Skal ut & løpe - vi snx :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektenedgangen idag var nokså skuffende, bare minus 200 gram - det er en halv bordpakning med bordmargarin det. Må innrømme at jeg hadde håpet på litt mere nedgang etter stillstand forrige uke. Målebåndet var ihvertfall medgjørlig, syntes nok at klærne også satt litt mindre trangt. Får være fornøyd med det. For tiden er det mye mindre gåing enn jeg er vant med. Med 60% sykmelding blir det ingen daglige raske marsjer til og fra toget, og med hvalp blir turene nokså pinglete i.fh.t hva jeg liker å legge bak meg. Og matmessig har jeg ligget nokså nære de tilmålte 1600 kcal om dagen. Så jeg får trimme mer eller spise litt mindre :)

 

Men Fox er en stadig glede, selv om han er begynt å bli litt småfrekk. Skal nå hilse på alt og alle, og når han oppnår kontakt tar han tak i jakkermet til stakkaren og skal ha dra-kamp. Han får tilgivelse nå mens han er liten og i overkant søt, men det går fort over! :)

 

Jada Bente :) ingen horn i siden til noen her fra min side. Din utblåsning ifht X-en var bare såpass lidenskapelig at jeg ville være HELT sikker..

 

Dagen positive:

- Deilig kald og klar høstluft

- Middagslur på sofaen med rolig og avslappet valp i armkroken

- Målebåndet ga ihvertfall positive tilbakemeldinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen takk for innleggene 19Bente63 0g Unco!!!Ålreit å høre andres synspunkter og erfaringer.

 

I dag har jeg blitt påkjørt bakfra :eek: Ikke moro!!Ungene var heldigvis ikke med' date='og det gikk bra...men bilen derimot...Ja,ja heldigvis ikke min feil.Var skjelven lenge etterpå jeg.Så mye styr å fylle ut papirer og diverse.Heldigvis var han som kjørte på meg ålreit.Æsj for en drittdag.Og da jeg kom hjem så fikk jeg mensen i tillegg.Ja ,ja ..skal da få frem noe positivt allikevel:

 

*Gått tur i skogen i 50 min med ei turvenninne

*har spist fisk

*Spist mindre mat enn jeg har gjort på flere dager

 

Men det har blitt en liten sjokoladekake og en muffins i dag.Tror jeg tør å rapportere i morgen,og fokuset mitt er nå først å fremst å ikke gå mere opp.Komme meg litt mer og mer ut å trene...begynne i det små og så øke på etterhvert som jeg finner tilbake til treningsmotivasjonen.

 

Tanteb:Så flink du er!!Hva er kosen din på lørdager?[/quote'] Så uflaks å bli påkjørt, og kjempesjokk. Man blir helt skjelven etterpå - husker jeg fra en romjul jeg ble påkjørt av en fyr i bakrus.. Også er det irriterende å måtte ordne med verksted og forsikringer - og være uten bil ikke minst. Jamen bra ungene ikke var med.

Når det gjelder flinkhet på matfronten :) er vel du mer viljesterk enn meg - vet vi fra tidligere - så jeg har neppe noen råd du ikke kan fra før. Det er bare at denne gangen har jeg bestemt meg - skal ned og skal bli der! Og det siste blir sikkert det vanskeligste..Heldigvis er jeg en kløne til å bake, liker det ikke og kan det ikke - boller og muffins er noe av det beste som finnes og jeg klarer ikke som deg å stoppe på bare en. Kos på lørdager er rødvin :-) nam

 

Er benet ditt bra igjen så du kan gå tur da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TanteB' date=' min helt! :-)[/quote']Haha - ja du vet hvordan det pleier å gå etter en bra periode ......:eek:

Men denne gangen MÅ det bli helskjerp helt frem til målet OG ETTERPÅ også.....

Ellers har vel igrunnen du litt mer å takle som kvalifiserer til heltestatus!

Klem fra TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha - ja du vet hvordan det pleier å gå etter en bra periode ......:eek:

Men denne gangen MÅ det bli helskjerp helt frem til målet OG ETTERPÅ også.....

Ellers har vel igrunnen du litt mer å takle som kvalifiserer til heltestatus!

Klem fra TanteB

Ååå, du er vel grei, du :-)

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Ja nå har jeg akkurat rapportert vekten min...skrekk og gru!! Mer er det vel i grunnen ikke å si om den saken.Har vært inne i en veldig dårlig periode altfor lenge nå,og er på god vei ut igjen.Føler i allefall ikke for å overspise og syns det har gått ok i noen dager nå.Trimmet litt har jeg også.

Tanteb:Ja beinet mitt er helt bra att så ingen unnskyldninger her for ikke å trimme...nå er det kun viljen det står på!! Men det er en utfordring nok det:)

syns det er godt gjort å ha kun rødvin som kos på lørdager...men nå er ikke jeg så veldig glad i rødvin heller da.Syns du er kjempeflink...også så gøy det er når du ser slike resultater som det du har fått!!!Det fortjener du virkelig!!!!!!!!!!

 

mannen min kom hjem i sted med masse godteri i fra tax free`n og jeg syns det ikke frista engang.Kanskje ikke så rart da jeg sitter her i t skirte og har fått de håndtakene!!!!!!!!har ikke rørt noe og ingen planer om det heller.

 

Nå er jeg foressten ferdig med å male kjøkkentaket.Ble anbefalt å male det i grad 15 og ikke halvblank,slik jeg hadde tenkt.Det er ikke matt,men litt blankhet i det.Taket er i panel og har bjelker.Og nå går jeg og grubler på om det allikevel hadde vært finere i halvblankt.Slitsomt at jeg aldri kan bli 100 % fornøyd med noe av det jeg gjør.Hva slags maling har dere andre i kjøkkentaket?

Skal gå over alt listverk i huset med halvblank eller blank maling da jeg syns det er så fint.Nå er det silkematt.Så jeg får bare fortsette å male i vei de kommende dager.

 

Ønsker dere alle en god helg. Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er du godt igang igjen, Honey,- når du har fått mobilisert viljestyrken din er det ikke mye som kan stoppe deg - det har du bevist før :-)

Blir litt inspirert av maleprosjektene dine, her er det MYE som kunne trengt et malingsstrøk..... Men de krever mer energi enn jeg klarer å mobilisere for øyeblikket.

 

Er det seriøst en spiseforstyrrelse, Bente? Hvordan arter den seg?

Var på seminar i går og skeiet ut med bløtkake m marsipanlokk. Liker det ikke engang , men det var tomt for rundtstykker. :)

 

Unco - hvis du går ned 200g pr uke, så blir det jo ca 2 kg frem mot jul. Sprøtt å tenke på jul alt nå...men jeg gleder meg sånn til sønnen min kommer hjem i nesten tre uker :-) :-)

 

Lurer på hvordan Furia har hatt det på Kieltur?

 

Og hvordan går det med Nikkoline?

 

Positive:

1. Var på teater og så Peter Pan med små slektninger i går

2. Holdt kalorigrensa selv med marsipamkake

3. Skal til Tromsø i helga

 

Snx på søndag, god helg så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...