Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Vi er noen piger som har strevd og slitt sammen lenge, tråden vår har nesten 23.000 visninger og nesten 2.500 innlegg.

 

Så nå synes vi det er på tide med en ny tråd og nye sjanser!!!

 

Jeg er 170cm høy og veier ca 73 kg.

Målet mitt er 68 kg.

jeg er godt og vel passert 50år og bor i søndre del av landet.

 

Vi rapporterer VEKT OG MÅL hver onsdag på Senior 2

Hilsen kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Kokko, at du startet denne "Sliterne"-tråden. Tror den kan passe for mange av oss. For tiden er livet et slit - målet om litt må være å kunne si at livet er en lek :-) Dit kommer vi - kun et spørsmål om tid.

 

Og før den tid, skal vi snakke litt om kalorier og trimpoeng og MASSE om livet som sådan :)

 

170 cm på sokkelesten

63-something kilo (startvekt 66.5 kg)

Mål: 60 minus og fred på innsiden :-) OG slippe å slanke bort de samme kiloene gang på gang...

 

Flere som blir med oss på veien?

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag - og uka har startet bra!

 

God frokost; 2 skiver brød med riktig pålegg (sånn omtrent, bare MÅ ha litt syltetøy!) melk og kaffe + 2 omega 3

 

Grei lunch, men kjøpte i forrige uke en pk tørkede aprikoser. De forsvant før lunchen :)

 

Så hvor bringer det meg?

 

Onsdag vil vise hva vekta sier.

 

Etter jobb blir det trim etter musikk sammen med kolleger:)

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne og kikket på en annen tråd.

Der satte de seg mål for 1 uke om gangen. Virket lurt.:)

 

Mine 3mål denne uka:

10 trimpoeng

ikke godteri mandag til torsdag, litt i helga

Spise 5 måltider pr dag.

 

 

jeg hadde først satt opp 4 mål, men fant ut at 3 var nok.:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Kokko og gjengen,

 

Så er vel sommeren mer eller mindre på hell, og dessverre har jeg gått opp ca 7 kilo siden sist, så nå stoppet vekten på 67,8 mens jeg ga meg i våres en gang på målet mitt på 61,5.

Så jeg trenger hjelp igjen :)

Skal sette meg et litt enklere må denne gangen - 63 kilo - for de siste 1,5 kiloene strevde jeg med i ukesvis. Kanskje kroppen ikke syns jeg skal ned under det?

 

Kommer igjen senere ikveld med en kort presentasjon av meg selv og mine mål for denne uken.

 

Hilsen, unco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil også vere med. Er med på en annen tråd også...men det går vel bra. Starta et nytt og bedre liv den 13. august - så har holdt på ei lita stund, men har litt igjen før eg ser målet.

 

Startvekt: 77 kg

Noværande vekt: 70 ,3 kg

Mål: 67 kg

 

Veit at dei siste kiloa er verst. Det går seinare nedover og en begynner å bli bedre fornøgd med seg sjølv...farleg for då er det så lett å gløyme alt en veit og kan, og brått er ein på god veg opp igjen. Men, ikkje denne gongen - så eg kan ikkje gi meg før målet er nådd.

 

Ha ein flott ettermiddag!

 

I kveld er det 71 grader nord og eg skal skal skal sykle meg gjennom heile programmet. Trimsykkelen står klar framfor tven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ingen vei tilbake denne gangen.

 

For de av dere som ikke kjenner meg er jeg ei jente på 40 somre, har to jenter på henholdsvis 12 og 4 år, giftet meg 18 mai i år!!! :). Er 172 cm på sokkelesten og veier vel i overkant av 67 kilo nå tenker jeg. Har hatt 65 kilo som mål tidligere og nådd dette flere ganger :confused:, men......

Tenkte jeg skulle starte helt offisielt i morgen, så da blir tirsdag min veie/måledag.

 

SÅ 65 kilo er første delmål, så får vi se hvor det bærer etter det.

 

Neste gang jeg skal være med på en ny tråd blir det under "hold vekten"!!! Ikke sant jenter?:):D

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg er med og SKAL DENNE GANGEN KLARE Å SE 60 blank på vekta før jul! Har drevet tøyseslanking i månedsvis og prøvd å tenke meg lettere. Funker like dårlig som å hvile seg i form :)

 

Facts: 45 år, gift, 167 høy, 64 kg tung, løper ca 4 mil i uka, går ikke ned i vekt likevel. GRRR. :)

 

Snx!

 

TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, synes det er lurt med noen mål, som Kokko foreslår. Og der er hyggelig å kjenne igjen flere signaturer fra gamle tråder.

 

Mine for denne uken:

1: Holde meg unna kaker på hverdagene

2: 14 trimpoeng denne uken

3: Bare veie meg én gang i uken

 

Om meg selv: 55 år, ca 170 cm, pt 67,8 kg. Gikk på tp GR kurs for 4 - 5 år siden og har siden holdt meg på målvekten nin "sånn omtrent". Har hatt større utslag enn de +2 kiloene som er normal svingning (aldri ned under det tillatte), men i år har det vært mer enn vanlig:o Sommersesongen er min vanskelige periode, med mye gjester, kos og avslapning. Slikt blir det mange kalorier av og lite trim :) Som jeg skrev tidligere idag er målet mitt å komme ned rundt 63 kilo.

Jeg veier meg mandager, og har ikke tenkt å holde meg til mer enn én tråd.

 

Til gjengjeld er jeg på nesten daglig.

Ha en fin valg-natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med "nye" i gjengen - velkommen Unco og Mama3!

 

Kan ikke si at jeg er så veldig på riktig spor akkurat....vafler og kakao med barna - vet ikke helt, jeg...:)

 

Men som jeg har sagt tidligere - jeg veier min müsli hver morgenen :)

 

Kan gjerne veie meg på onsdag - gruer meg til offisiell vekt og mål igjen. Lurer på hvor det ble av motivasjonen fra Før Spania-tråden min? Når det er sagt, så har det jo tilkommet endel utenforliggende greier i livet mitt som nesten tar knekken på meg, så det er vel noe der, tenker jeg. Men det som ikke tar livet av deg, gjør deg sterkere, sies det, så det må jo bli Supermannkrefter på meg etterhvert :-)

 

Mitt mål for denne uken, må bli å komme på rett spor, rett og slett.

 

Klem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et av mine tidligere innlegg hvor jeg skriver at jeg medisinerer meg i store mengder. Da mente jeg med mat etc. Måtte bare klargjøre at jeg ikke sitter her totalt neddopet på Medisiner, altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal registrere vekt og mål til onsdag, har jeg planer om å flytte over de første målene jeg tok i januar for å sammenligne hvordan det egentlig har gått i løpet av året. Tenk å holde på så lenge og oppnå så lite!!??

 

Ja ja, men det har nå vært hyggelig, lell :) Tenke seg til at man skulle bli en internett-blogger på sine gamle dager, for det er jo det vi har blitt på en måte, eller hur? Utrolig bra for sjelen - MIN i hvert fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!! Jeg har nå skrevet mitt siste innlegg på tråden min "nok er nok",og vil framover kun være her!!

 

Kokko: Flott at du har startet ny tråd!!

 

 

Så er jeg back again:D Har hatt det helt nyyyydelig på ferien,på Kreta i Hellas.Noen som vil vite mer så er det bare å lese på "nok er nok".

 

Utrolig hvor fort jeg klarer å komme ut av dette,så det er godt ferien ikke varte lenger :) Nå er det bare å finne igjen den samme gamle sunne og treningsglade meg:rolleyes: Blir ekstra hardt den første uka,men det har jeg sååå godt av!!!!

 

 

Til alle nye så får jeg skrive en liten info om meg.Jeg er snart 32 år (beg av november),er lykkelig gift på det 5. året nå,og har 3 flotte barn: en gutt på 10 år og2 jenter på snart 8 og snart 6 år.Altså 3 skolebarn:)

Jobber i helsesektoren i psykiatrien.Mitt første mål er å komme ned til 60 kg,og det er fryktelig vanskelig.Men drømmemålet er helst på et sted mellom 56 og58 kg.Jeg kommer til å ha veiedag på onsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake etter ferien din! Jeg har sååå lyst på en tur sydover igjen! De 2.5 dagene med sol jeg fikk i Spania, var langt fra nok påfyll for kommende vintersesong. Jeg har holdt brunfargen litt ved like ved å holde meg utendørs i sola de siste dagene. Føler meg så mye mer vel med litt farge på kroppen. Tror jeg kanskje må ta meg en soltime eller 10 i løpet av høsten. Har jeg ikke gjort på det jeg kan huske. Tror det kan være litt mental hygiene for meg i disse dager.

 

Prekast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin den ja....for det gjør jo alltid det - ordner seg. Ikke like lett å tro på det alltid. Noen ganger kan det ta laaang tid.....Men det har nå vært livsmottoet mitt siden jeg ble skilt i 2000 :-) og det meste har jo ordnet seg.

 

Ha en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne og lest de siste innleggene på vår forrige tråd, og på Kreta-referatet på Nok er nok. Flott. Gleder meg til neste Hellastur:)

 

Det er jo meningen at denne tråden også må være en "henge med i svingene i livet vårt"-tråd. her kan vi skrive alt vi trenger å få ut, både ros, kos, gruff og selvfølgelig rapporter fra matlivet - med oppturer og nedturer.

 

Jeg begynte godt med trim i går; musikktrim sammen med mange kolleger(betalt av jobben!!!)

I dag er jeg lemster, særlig foran i overgangen arm/bryst. Skjønner at armene virkelig trenger et løft!!

Men jeg tror det er særdeles viktig i denslags trim å passe på ryggen. Jeg ble så ivrig at jeg glemte alt jeg vet om egen rygg. Tåpelig av meg;(

 

Har forresten meldt meg på LHL sin skritt-kampanje. Så nå skal jeg telle skritt. Det blir vel noen trimpoeng av det, også! Jeg har jo satt 10 trimpoeng som mål denne uka!

 

Håper dere hadde en god valgdag.

Hjemme hos oss er valgdagen en høytidelig dag. Vi er 3 stemmeberettigede, alle stemte forskjellig - og alle var med på festmiddagen i anledning dagen.

Det er selve det at vi lever i et fritt land, med rett til hemmelig stemmegiving, som feires:)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...