Gå til innhold

Skravlas slankedagbok


Gjest skravla71

Anbefalte innlegg

Gjest skravla71

Jeg kjenner det nesten gjør fysisk vondt å kaste snop, men er nok kommet til at det er eneste løsningen altså, dersom jeg skal komme meg i mål. Og så må jeg slutte å handle i tilfelle det kommer gjester, for hvem ender opp med den maten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 396
  • Created
  • Siste svar

Heisann

Jeg kjenner meg så veldig igjen i det du skriver. Det sitter mellom øra vettu, når vi spiser ting som vi egentlig ikke liker engang! Hvorfor? Jeg aaaner ikke! Jeg har også stått å trykka i meg tørr sjokoladekake...

Sånn alt i alt syns jeg du klarte deg bra, hyttetur er som du sier noe vi forbinder med noe ekstra godt å spise, godteri og vin...vi skal liksom koooose oss på hytta...hehe. Feilen er vel at vi må ha noe å spise/drikke for å kose oss. Jeg vet jeg er sånn i allefall.

Prøver så godt jeg kan å ikke føre det videre til ungene. De skal ikke forbinde kos med å spise snop! Det kan være kos å lese en bok også.

 

Ok, nå babler jeg, er så trøtt at jeg bare skal hoppe i bingen.

 

Ha en god natt.

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Ja, en av de store endringene jeg må gjøre, er å finne andre måter å kooooose meg på. Jeg er også bevisst det i forhold til ungene, for jeg ønsker ikke at de skal få slike dårlige vaner som jeg har!

 

Jeg må også prøve å finne andre måter å takle at jeg er sliten, deppa og lei meg på. Jeg har tydd til snop før, men det gjør jo egentlig at man bare føler seg enda verre!

 

Jeg snakket med ei på jobb her en kveld og vi snakket om hvor kort nytelse det faktisk er å spise f eks en sjokolade. Smaken er jo der bare i noen få minutter, og det er jo egentlig ikke verdt det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant som du sier, smaken av en sjokolade varer ikke lenge, men skyldfølelsen etterpå varer leeeeeenge.

 

Gå innom disse sidene, les litt på de forskjellige trådene, le av alle disse morsomme jentene, nikk gjenkjennende til problemer, frustrasjoner, og føl at du blir motivert til å stå imot søtsuget. Det er mange gode råd å få også, mange forskjellige erfaringer man kan lære av og sist men ikke minst, du merker at du ikke er alene, det er trøst å få og det beste av alt: STØTTE!

 

Håper du får en kjempefin uke.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Gikk på vekta i morges og hadde mest lyst til å holde for øynene, stiv av skrekk for hva som evt ventet meg....

 

...og der lyste det mot meg 93,7 og nesten 7 kg ned siden starten i august og en kg ned sist uke!!!! Jeg er så fornøyd!

 

Etterpå la jeg inn det jeg hadde fått trimmet på fjellet og forstår jo at vekta peker nedover til tross for utskeielsen på søndag, jeg har forbrukt en del energi på turen!

 

En god følelse er det i alle fall!

 

Gikk innom hennes og mauritz igår og prøvde bukser. Smatt inn i 46 uten at jeg måtte kjempe med glidelåsen og at det tøyt opp over bukselinningen, og det var jeg kjempefornøyd med, for før var de buksene trange og alt for små!

 

Jeg nyter å være i rute igjen og i morgen skal jeg på spinning!

 

Jeg er glad jeg har dere, leste litt rundt her igår kveld og vips er jeg tilbake i god gammel form igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

1 kilo ned er kongebra!

Str 46? Sukk...you lucky girl...hihi!! Det må føles utrolig godt. Veldig glad på dine vegne!

 

Stå på videre, hvor langt ned skal du forresten?

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Jeg skal ned til rundt 60 kg +/- Jeg drømmer om å gå inn i str 38 i klær! Jeg ruver ikke høyt over havet, så min BMI er forferdelig høy nå som jeg veier såpass mye. Og str 46 er deilig ja, du kommer dit du også Vilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Igår var jeg på trening på treningssenter igjen. Det var min andre gang etter at jeg ble medlem for 14 dager siden. Jeg har hatt en viss terskel for å melde meg inn der, har følt at folk er så veltrente og der kommer liksom jeg da, dvask og fæl. Men nå er jeg kommet til at jeg bare må drite i det, for skal jeg bli slank, er nok dette veien å gå for meg. Jeg synes det er supergøy å trene og får skikkelig lyst til å ta i når jeg er der. Musikk og en instruktør som pusher er bare så flott.

 

Igår var jeg da på spinning i 75 minutter og etterpå var jeg på styrketrening med sånn stor ball i en halvtime. Den forhatte planken i alle mulige og umulige varianter. Jeg kjenner et skikkelig omriss av sete i stussen idag og tror det er greit å ikke dra på spinning ikveld :)

 

Det ble totalt over 10 trimpoeng på meg igår. Jeg tellte med at vi vasket på jobb igår. Vi vasket ned en leilighet samt pusset alle vinduene. Vi sto på fra kl halv ni til kl ett så jeg føler det er greit å notere det som bilvask i to timer altså. Var skikkelig svett etterpå!

 

Jeg kjente på kvelden igår at jeg nok hadde fått i meg litt lite mat i forhold til aktiviteten, for jeg var litt skjelven da jeg la meg selv om jeg hadde spist kveldsmat rett før. Jeg følte meg mett, men tror kroppen skulle hatt litt mer.

 

Jeg skal i alle fall på den treningen der igjen, det var veldig moro! Nå står spinningsko og pulsklokke høyt på ønskelista!

 

Idag blir det nok ikke sånn aktivitet for jeg skal på jobb både nå på dagen og i kveld, så da går tiden helt fra meg.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å leser,veldig motiverende å lese om hvordan du har det.Kjempeflink med trening...det er litt dårlige rutiner på min trening,men jeg skal få det til at det blir mere rutinemessig.

Ha en flott dag videre skravla :)

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Tusen takk for at du legger inn en hilsen, det gjør godt å få tilbakemelding! Jeg har valgt meg ut faste treninger jeg skal følge jeg, samtidig har jeg som mål å få gått litt tur de dagene jeg ikke trener. Siden jeg må kjøre en halvtime for å komme meg på trening og jeg jobber to kvelder i uka, har jeg valgt å trene 3 ganger på treningssenteret!

 

Jeg har tro på rutiner, da blir det vanskeligere å utsette det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig melding på tråden min, setter veldig pris på det! Da kommer smilet på plass, det er sikkert. :) :)

Er enig i det med rutiner, men må innrømme at jeg er ikke flink til å få til skikkelige rutiner. Kanskje jeg ikke har prøvd nok?

 

Jeg ble skikkelig imponert over treningsøkten din. Den kjenner du sikkert i kroppen, tenker jeg. Auuuu! Har hatt gangsperr selv et par dager, det er litt vondt å bevege seg, men man vet at man har vært flink da, sant? :)

 

Vurderer det med helsestudio selv, men avventer litt foreløpig. Har så mange apparater selv, og hvis jeg får til et opplegg med mine egne apparater, f.eks fast 3 ganger i uken, vel da tror jeg at jeg vil begynne med det først. Men jeg synes virkelig dere er flinke som går på helsestudio.

 

Ok, nå MÅ jeg komme i gang her hjemme. Ha en super duper dag!

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Det er ikke bare hos deg smilet kommer, du sprer jo glede der du beveger deg selv du! *klem*

 

Ja, jeg kjenner det litt i kroppen, heldigvis ikke så støl, men jeg kjenner jeg er sliten. Riktignok sliten på en god måte, men litt tung i kroppen idag.

 

Jeg har tro på å sette seg opp en treningsplan jeg, en ukeplan rett og slett. Der skriver man ned når man skal trene og hva man skal trene og hvor lenge. På den måten kommer man seg lettere igang de dagene man er litt ekstra tung i kroppen!

 

Å bruke egne apperater er slett ikke dumt. Det er penger og tid spart på den måten. Jeg har en ellipsemaskin stående i kjelleren og planen er å ta den i bruk når vær og føreforhold gjør at jeg ikka har lyst til å gå ut! Min erfaring med å trene hjemme, er at jeg lett utsetter det. Nå har jeg ikke vært så motivert som nå, de gangene jeg har prøvd tidligere, men for meg funker det nok bedre å trene med instruktør.

 

Det ble ikke noe av jobben på formiddagen idag. Jeg er veileder for en dame som har problemer med hukomelsen og idag hadde hun rett og slett glemt avtalen vår. Jeg var iført joggesko og vips så tok jeg meg en tur i skauen i stedet. Ikke mer enn en halvtime riktignok, men for bare noen uker siden hadde jeg heller dratt hjem og slappet av i stedet.

 

Nå skal jeg møte mannen min til lunsj og det er lenge siden vi har hatt tid bare han og meg, så det skal bli godt!

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann SkravleHege :)

Takk for koselig hilsen på tråden min. Alltid hyggelig :)

 

Jeg jobber sammen med sylfidevenninna og hun har vært innom kontoret mitt to ganger alt i dag for å sjekke ståa med meg, hehe! Men ja, det føles veldig bra å ha gjort det, løpt altså...det er søren meg mange år siden sist!

 

Så flink du er som har gått i skauen allerede, du har virkelig kommet godt i gang med trening. Vær stolt av deg selv!

 

Håper du får en fin lunsjdate med mannen din, sukk..det hørtes utrolig fint ut...og som du sier...viktig å ha litt alenetid. Kos dere masse!

 

Vi tastes da, ha en finfin dag.

 

Vildeklem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Lunsjen med min kjære mann ble veldig forkortet. Jeg fant ikke lommeboka mi. Jeg var helt sikker på at jeg hadde den med meg inn i går kveld, men kunne ikke finne den noe sted. Klokka gikk og jeg lette alle tenkelige og utenkelige steder. Jeg skal innrømme at jeg ringte en heller sur telefon til mannen min og beskyldte ham for å ha tatt den - noe han selvfølgelig ikke hadde gjort. Vel, etter en times leting avlyste jeg hele lunsjen og begynte å vaske og rydde her. All letingen hadde nemlig avslørt at det ikke var så veldig rent og ryddig rundt her....

 

Så skal jeg flytte på ferrari- gåbilen til lillemann og når den velter, detter setet av og hva dukker vel opp der?????? LOMMEBOKA!!!!! Lille rakker hadde putta den oppi der han, fint sted det! Så da lot jeg vasking og rydding være og kjørte ned til en forsinket lunsjavtale som ikke ble så romantisk som den kunne blitt fordi vi fikk dårlig med tid.

 

Så har jeg vært på jobb, en rolig kveld og da jeg kom hjem hadde mannen fullført det jeg hadde begynt på, så da er det bare fryd og gammen her! I morgen tidlig skal jeg på trening og jeg gleder meg!

 

Nå er lommeboka lagt på et sted ingen av mine barn når opp til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg må bare le av historien din. Disse luringene av noen barn, ja. De har gjort lignende ting mine også opp gjennom årene. Men selvfølgelig mest da de var små.

 

Dere får ta igjen den lunsjen en annen dag, det er viktig å gjøre ting sammen, virkelig viktig. Jeg hører litt for ofte rundt meg venninner si at "vi gjør aldri noe sammen lenger", og slik var det for meg også, skjønnt vi gjorde aldri noe særlig sammen.... og husarbeid var visst min domene....barna også visst.

 

Men uansett ønsker jeg deg en sunn og fin fredag. Nå er det helg...!

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i morges og hadde mest lyst til å holde for øynene' date=' stiv av skrekk for hva som evt ventet meg....

 

...og der lyste det mot meg 93,7 og nesten 7 kg ned siden starten i august og en kg ned sist uke!!!! Jeg er så fornøyd!

 

Etterpå la jeg inn det jeg hadde fått trimmet på fjellet og forstår jo at vekta peker nedover til tross for utskeielsen på søndag, jeg har forbrukt en del energi på turen!

 

En god følelse er det i alle fall!

 

Gikk innom hennes og mauritz igår og prøvde bukser. Smatt inn i 46 uten at jeg måtte kjempe med glidelåsen og at det tøyt opp over bukselinningen, og det var jeg kjempefornøyd med, for før var de buksene trange og alt for små!

 

Jeg nyter å være i rute igjen og i morgen skal jeg på spinning!

 

Jeg er glad jeg har dere, leste litt rundt her igår kveld og vips er jeg tilbake i god gammel form igjen![/quote']

 

 

Hei :)

 

Gratulerer med flott vektnedgang, 1 kg er jo kjempe bra og 7 kilo siden august måned, kjempe flott.

 

Så flink du er til å trimme da, det går noen kalorier ved å gå i fjellet. God trim er det også, godt å gå på mjukt underlag.

 

Leste lengre ned her at du syns det er gøy å trene på helsestudioet, så flott da, og spinning er kjempe gøy det syns jeg også, men desverre så har jeg måtte kutte ut det på grunn av en betennelse i skuldra, var jo skikkelig morro og jeg likte det veldig godt. Har ikke vært på treningssentret på en stund nå, har prioritert mere det å gå tur og være ute, men jeg har nå medlemskapet så jeg får nå prøve å komme meg igang igjen. Her hvor jeg bor så er det et lite treningssenter så her er det kun tilbud om spinning og step. Skulle ønske at det var litt tilbud om foreksempel trening med ball, men da må jeg til Molde og det blir litt for langt å reise for å få trene. Men jeg har nå tilbudet om å trene med vekter og kondisjonsapparter så det benytter jeg meg av.

 

Ønsker deg en flott helg og lykke til neste uke:)

 

Klem fra Slanke blogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Da er det fredag! Jeg var på O2 trening idag og kjente litt mer enn jeg vil innrømme i det ene kneet mitt. Jeg VIL ikke ha vondt kne altså!

 

Kjøpte meg spinningsko idag og kan knapt vente med å få prøvd dem. Har også funnet ut hvilken pulsklokke jeg ønsker meg også - og hjelp jeg er blitt utstyrsfreak *dåner*

 

Jeg merker at jeg har fått masse energi de siste ukene og tror det kommer av treningen og riktig kosthold! Kjenner jeg flyter i medvind og nyter det for jeg vet at det kan komme tunge dager etterhvert!

 

Har også vært snill med meg selv idag. Kjøpte meg en ansiktskrem idag, til hele 400 kr. En slik luksus har jeg aldri unnet meg før, men idag fant jeg ut at det skulle være en liten premie til meg selv! En premie fordi jeg har begynt å trene og faktsik har gått ned 7kg. Flere år siden sist jeg klarte det!

 

Ha en riktig så fin helg alle sammen! Jeg er glad jeg har dere her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde helt rett i å unne deg den kremen, synes du er kjempeflink og da fortjener du det! Må bare si at jeg også begynte 24. august og har gått ned 7 kg :(

 

Det skal bli spennende å se om vi "holder følge" videre også.

 

Ha en kjempefin helg.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Hei igjen, Trude! Ja, det hadde vært supert om vi fulgtes ad hele veine mot målet!

 

...og jeg syns også jeg fortjente den kremen altså. Dama var til og med så frekk at hun fant frem en antirynkekrem *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Ok, jeg skal innrømme det, jeg snikveier meg hver dag og det har frem til denne uka vært veldig motiverende. Men denne uka står vekta bom stille! Enda jeg har over 20 trimpoeng og ikke har skeiet ut. Hva skjer a?

Jeg er fortsatt motivert altså, men dette er ikke morsomt....

 

Noen som har noen trøstens ord? I morgen er den store veiedagen og jeg håper jeg har gått litt ned til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å snikveie deg!!! Vet det er vanskelig, men sett bort den hersens vekten og ta den bare frem på veiedagen. Ellers blir du besatt av den. Tuller ikke. Har erfart det selv, jeg. Og du må regne med å stå stille innimellom. Da er det viktig å holde ut, ikke gi opp!

 

Stå på, Hege, er sikker på at du greier det. Sammen er vi sterke, det er sikkert.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Trude, du må slutte å snikveie deg, sett vekta bort og ta den først frem til veie dager.

 

Ha en flott søndag og lykke til i kommende uke

 

Motivsjonsklem fra Evelyn ( slankeblogger )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dersom du har vært flink å trent masse, kan det hende du har bygd muskler, muskler er tyngre en fett, det kan også hende at musklene dine holder på vann(støl). Prøv å mål deg i morgen du har sikkert gått ned i cm.

 

Stå på!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...