Gå til innhold

Skravlas slankedagbok


Gjest skravla71

Anbefalte innlegg

Ha en fin uke du også Hege? tror jeg har fått med meg navnet ditt. Høres fornuftig ut å ta med seg frukt og klibrød.

Kos deg på hotell da. Mener ikke mat, men hele konseptet med ikke å være husmor;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 396
  • Created
  • Siste svar

Lykke til på reisen. Du klarer det nok sikkert fint denne gangen også. Hvis det er noe som frister, tenk på stilige klær du kan shoppe hvis vi reiser til London. :) Da går det nok lettere. :D

 

Ha en fin uke.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

...at jeg sov på hotell. Men den gang ei. Vi sover i privat losji og er avgårde hele dagen. Der blir det servert lunsj, kjeks og sjokolade. Det er når det siste kommer frem at jeg er glad jeg har brødskivene mine!

 

Og ja, jeg skal visualisere alle klærne jeg ønsker meg, så tenker jeg sjokoladen og alt det andre får ligge!

 

Ha en god dag alle sammen!

 

 

Hilsen Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom her for å ønske deg en kjempe fin dag, håper minstemann har fått frem tanna si og er i bedre form, jobber nå i bh på småbarnsavdeling og hvet hvor slitsomt det kan være med unger om holder på å få tenner.

 

Litt tilbake til det som er skrevet litt om lengre opp her, nemlig det å ikke ha lyst til å gå ut eller være sosial, kjenner meg god i gjen, er likedanne, jeg er egentlig veldig sosial, men disse årene jeg har vært overvektig og spesielt de siste 4 årene har jeg ikke lyst til gå ut i det hele tatt, gruer meg rett og slett hver gang jeg blir bedt noen plasse, og det er alltid et kav med dette å ha noe å ha på seg

 

Synd at det skal være slik, men for min sin del er det bare blitt slik.

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Igår klarte jeg meg veldig bra med maten. Da vi vel var ferdig med treningen så reiste vi til Drøbak og jeg trillet rullestol rundt der i over en time. Vi endte opp på en restaurant og jeg valgte kyllingburger. Til min store glede var det kyllingfillet, og maten var nyyyydelig!

 

Da vi kom hjem, ble vi invitert ned til de vi bor hos. Det er da jeg utsettes for tidenes utfordring! Der står et stuebord stappfullt av alt jeg bare digger av snop og kaker *dåner* Altså der sto en bolle med Smash, en bolle med smågodt, en skål med potetgull, to fat med gulrotkake, en allmondy mandelkake med sjokoladetrekk, en skål med twist og masse brus. Heldigvis var jeg ganske mett og jeg bare stålsatte meg og sa fra med en gang at jeg ikke skulle ha noe fordi jeg slanket meg. På den måten kunne jeg jo heller ikke ta noe, man sprekker da ikke i full offentlighet! *ler*

 

Vel, vel, da jeg la meg ga jeg meg selv en stor klapp på skulderen og var strålende fornøyd med meg selv, faktisk veldig, veldig stolt. Det hjalp nok veldig på at jeg hadde vært innom kapp ahl på ettermiddagen og prøvde gensere. str 48/50 var nå blitt for stort, det har tidligere vært trangt altså! Men nå måtte jeg ned i str 44/46 og det var en utrolig deilig følelse!

 

Jeg vet at nå når jeg har overlevd tidenes verste utfordring (i alle fall frem til nå) står jeg mer styrket til neste gang!

 

Jeg fikk også tak i en topp jeg skal ha på meg på lørdag. Overmodig av genserprøvingen, gikk jeg også innom skobutikken. Jeg drømmer om å få på meg støvletter, høye støvletter men det er fortsatt en bit igjen før det skjer gitt. Men i løpet av vinteren skal jeg få meg slike støvletter og skulle det mot formodning ikke være moderne lenger, skal jeg uansett ha det, bare fordi jeg kan *ler*

 

Idag har jeg en super dag, jeg føler buksene begynner å bli saggete, den jeg har på meg idag synger på siste verset og jeg skal med glede kaste den i søpla!

 

Nei, nå får jeg vel nesten gå tilbake til jobben!

 

En klem til dere alle sammen, det er så godt å treffe likesinnede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

åååhh ja, godt å høre at det er fler som drømmer om pene høye støvler....

 

Ser lengselsfult på de i skobutikken hver gang jeg går forbi og det skjer mange ganger om dagen.... Kanskje neste vinter.... :D

 

 

Ha en fin dag og fy så flink du er :) Skal på min mors 56 årsdag om et par uker og det kan bli en utfordring da hun ikke vet hva jeg holder på med... :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare bøye meg i støvet for den utrolige viljestyrken du hadde i går! Flink jente!!!! :D Du har all grunn til å være stolt av deg selv, gir deg et klapp på skulderen jeg også. :) Og 44/46!!! For en deilig følelse det må ha vært da! Jeg har nok et stykke igjen til jeg kommer inn i de størrelsene der. Sukk...Men det er bare å stå på, sant Hege? Er veldig stolt av deg.

 

Håper du får en like fin dag i dag.

 

Klem fra Trude :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er. Klare å motstå alt på det bordet er ikke lett. Men veldig flott det du gjord med at du sa ifra med engang du kom at jeg skal ikke ha noe. Da har man lagt lista både for seg selv og for de rundt deg.

 

Det er bare helt supert. SKikkelig flink er du. Å seg kjenner jeg sikler litt her. Klesstørrelsene dine da du. Kjenner jeg får stjerner i øya jeg.

 

Ønsker deg masse lykke til videre.

 

Klem en drømmende lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oii så flink du var , dette kan du være stolt av. Ja er det ikke herlig når klærne begynner å bli store og du kan gå inn i en butikk å kjøpe klær i mindre størrleser.

 

I alle fall du er kjempe flink :D:):):)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Phu! Endelig er jeg trygt hjemme igjen uten å ha skeiet ut en eneste gang. Det til tross for at det har flommet med sjokolade og potetgull, kjeks og kaker rundt meg. Men jeg har klart meg, selv om det har holdt hardt. Idag motsto jeg til og med pølsene til lunsj. Litt fordi det er mye fett i pølser, men mest fordi jeg har spist mer pølser enn jeg er liker å tenke på. *grøss*

 

Men ikveld kjenner jeg at jeg er sur. Sur for slett ingen ting. Men jeg var nok ingen hyggelig mamma å få hjem her ista, og enda mindre hyggelig kone å få hjem! *rødmer litt nå i ettertid* Men hvor kult er det når andreklassingen har gått uten sokker i hele dag da? Og hvor kult er det når jeg for en gangs skyld har ringt hjem for å angi klokkeslett for når jeg kommer og samtidig sier at jeg er grusomt sulten, og så er ikke maten klar en gang!!!!!!

 

Vel, vel...jeg er kanskje bortskjemt, men slike ting vippet meg av pinnen idag. Jeg er dønn sliten, sliten av jobben men minst like sliten av å være sterk matmessig over såpass lang tid! Jeg er nok ikke større menneske enn at jeg ble grinete av å nærmest vasse i sjokolade og gode saker tre dager i strekk.

 

Håper at en god natts søvn skal gjøre underverker. Fredagskvelden blir ikke gammel før jeg tester senga mi kjenner jeg!

 

Ha en riktig så flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom for å ønske deg en super helg. Håper solen skinner på deg, den er dessverre fraværende i Bergen for øyeblikket. Kommer nok neste uke...

 

Jeg likte forresten veldig godt signaturen din, hehe, den var virkelig god.

 

Håper det går bra med deg, spis sunt og drikk masse vann. Skal prøve å gjøre det samme jeg også.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Da er jeg akkurat kommet hjem fra fest. Vi var invitert på en fest med mange for meg ukjente mennesker og jeg har grudd meg. Som jeg har skrevet tidligere her, hater jeg slike sammenkomster etter at jeg ble overvektig. Og dette ble virkelig en hatkveld. Hva er det med oss jenter, hvorfor må vi måle hverandre opp og ned. Jeg følte meg så fin da jeg dro hjemmefra i nye klær og med nye sko. Og kommer inn døra og forstår at jeg kommer til å skille meg helt ut i denne sammenkomsten. Der var den ene berta etter den andre, blondiner i Victoria Beckham jeans og selvfølgelig slanke og veltrente. Jeg følte meg med ett som en elefant i glasshus og jeg følte meg uvel over å bevege meg rundt i rommene der. Følte blikk over meg hele tiden. Det ble servert mat og jeg må bare si at i slike settinger orker jeg knapt å røre maten, jeg. Føler at folk tenker at jeg ikke bør spise mer mat. Det er teit å tenke slik, men det er nå en gang slik jeg føler det. Og ikke en eneste en var det minste overvektig, og da blir jeg med mine nå 30 kg for mye, enorm.

 

Vel. motivasjonen er styrket ytterligere. Jeg har ikke drukket ikveld og ikke spist av alt snopet som ble satt frem! Jeg hadde litt lyst til å si det høyt, men holdt tankene mine for meg selv der de gaflet innpå. Når dere har født tre barn og dersom dere fortsetter slik dere gjør nå, så kan dere godt ende der jeg er, det går lettere og fortere enn man tror.

 

Vel noen deppetanker i natten. Desverre ble denne festen neste verre enn fryktet og det er det sjelden det blir. Men, men...jeg overlevde!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Hege. Sender noen gode klemmer til deg. For dette er kjempe dumt. Dumt at vi skal la det gå inn på oss. Dumt at folk faktisk ikke klarer å se de fantastiske menneskene vi er, selv med 30 kilo for mye. Men deres tap.

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :-)

 

Jeg er ganske sikkert på at de fleste av oss kan kjenne oss igjen i de tankene du har/ hadde på denne festen. Jeg har hvertfall! Den følelsen der er helt jævlig, den øker motivasjonen, men er så lei der og da. Jeg tror det er veldig viktig å jobbe med selvfølelsen på tur nedover i kg, så man ikke sitter der som slank- og tenker de samme tankene fordi at hodet ikke har fulgt med..

Rart det der at man lissom ikke skal fortjene verken vått eller tørt på fest når man er overvektig. Men fulle folk kommer gjerne med usensurerte meninger.. Jaja tenke fremover er tingen nå, du skal være stolt av deg selv; med eller uten overvekt :-)

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Idag er jeg litt tøffere i trynet og mener det sier mer om de menneskene jeg var sammen med igår kveld, enn om meg, det at de reagerer slik på en som er overvektig jeg da. Det er jo mange som likestiller overvekt og det å være dum. Men vi er da slett ikke dumme. Vi er da ikke blitt overvektige fordi vi ikke visste bedre?????

 

I tillegg, og dette er vel det viktigste, overvekt sier veldig lite om hvordan menneske man har foran seg. Men, det finnes mye fint innpakningspapir, ikke alltid innholdet faller i smak, og det skal jeg si jeg erfarte igår sammen med alle de unge og i egne øyne så vellykkede menneskene som er så avstumpet at de faktisk ikke ser forbi det ytre!

 

 

Jeg håper jeg klarer å se meg selv som den jeg blir, at jeg ikke fortsetter å være overvektig inni hodet mitt. Jeg prøver å være flink til å følge med på kroppen, kjenne og se hvor det endrer seg slik at jeg faktisk kan se at jeg blir mindre!

 

Tusen takk for at dere viser meg at tankene mine ikke bare er tanker jeg baler med, men at dere også kan føle og tenke slik innimellom. Jeg sier det flere ganger om dagen, jeg er virkelig glad jeg har dere her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

du er slett ikke alene om å ha slike tanker og det finnes så utrolge mange mennesker av den sorten du beskriver. som du sier så kan de plutselig finne seg selv med 30-40 kg ekstra de også. overvekt er en "sykdom" som ingen er vaksinert for... i jobbsammenheng sier man gjerne at de folkene man møter på sin vei oppover i systemet er de samme menneskene man møter på sin vei ned igjen, så det gjelder å være hyggelig og ikke være arrogant og overlegen. jeg mener det samme om vekt og mål, er man slank og ingen kilo ekstra så skal man være hyggelig mot de menneskene som har noen kilo ekstra for de kan være de som er de beste vennene hvis enselvplutselig går opp i vekt.

 

synd ikke alle klarer å se forbi kiloene og se den personen som lever i hver enkelt! :) men det får bli deres tap. er helt sikker på du er en super og flott person! og du skal være stolt av at du gikk på festen og viser at du tør!

hev hodet ditt og gå videre, for dette skal du klare! søndagsklem fra may :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en fornuftig jente med bein i nesa og noe av det beste med deg er at du IKKE er overflatisk. Du er snill og har mye å bidra med. Man bør vel egentlig synes synd på de fjottleifene på den festen som ikke klarte å se det som jeg og alle andre inne på disse sidene har oppfattet om deg, bare ved å lese dine "brev" inn hit. Har ikke så mye til overs for overflatiske mennesker, nei. Jeg går ikke på fester lenger, helst ikke på fester hos familie heller, ble en gang dummet loddrett ut av et familiemedlem. (Han er død i dag, og nei jeg drepte ham ikke, han døde av alderdom. Men hvis blikk hadde kunnet drepe, hadde han nok forsvunnet et par år før tiden.) Han kastet et blikk på meg og sa: Og du er tjukk og feit! Sa det høyt og tydelig mens vi satt og spiste ved langbordet. Spiste ikke mer jeg etter det, nei. Hvorfor skal vi bli dømt pga hvordan vi ser ut? Jeg fatter det ikke. Og som du selv sa, Hege, vi er ikke blitt slik fordi vi ikke visste bedre. Er det ikke motsatt, at de som dømmer oss er litt avstumpet i tankegangen og rett og slett litt dumme når de avskriver oss som dumme og ikke verdig deres positive oppmerksomhet?

 

Kjenner jeg blir sint her jeg sitter så kanskje det er best jeg avslutter nå.

 

Håper du får en fin søndag i hvertfall, Hege. Og ønsker deg en fin uke som kommer.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så sint at jeg nesten sitter her å rister.

 

Fy faen for noen overfladiske drittkjærringer du var på fest med. De eier ikke skam i livet. Jeg skjønner ikke hvorfor de skal være sånn. Jeg skjønner heller ikke hvordan de klarer å være sånn. De er ikke noe bedre menneske enn det du og jeg er.

 

Vettu det er bare å heve hodet over de. De er ikke verdt 50 øre engang.

 

Vi som er her inne er mennesker som er smarte, fornuftige(til tider) Og vi vet hvordan livet fungerer. Bare tenk deg all motivasjonen vi har og humøret og energien. Vettu vi er bare helt supre.

 

Og husk en ting til: Det ordner seg for snille jenter.

 

Ha en fortsatt fin søndag

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...