Gå til innhold

Skravlas slankedagbok


Gjest skravla71

Anbefalte innlegg

Snikveiing? Neeeeeeei, det er det ingen andre som gjør her inne :(;):D

Men er det smart? Nix...

Så lenge du veit at du har gjort og spist det du skal så skal du ikke ta det så tungt. Alle har uker de ikke går ned noe på vekta. Det kan vært mange grunner til det...mensen for eksempel, muskler du har trent på deg, vektplatåer osv

 

Stå på videre, så kommer resultetene neste uke i stedet. Kiloene mine går i alle fall av i rykk og napp.

 

Ellers håper jeg du har hatt en fin helg, og at du fortsetter å være flink. Stå på Hege, dette fikser du lett!

 

Stor klem til deg fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 396
  • Created
  • Siste svar
Gjest skravla71

Tusen takk for gode tilbakemeldinger!

Og ja, jeg vet det jo innerst inne det der med snikveiingen, men jeg føler jeg mister helt kontrollen når jeg ikke veier meg jeg *flau*

Til uka skal jeg bort onsdag- fredag og da får jeg ikke veid meg, det kan jo bli starten på slutten på å snikveie seg det.

 

Har nå vært på spinning og det ble en kjempebra time! Deilig å få trent selv på en søndag!

 

Jeg gir ikke opp selv om vekta står stille altså, skal man bli slank kan man ikke gi opp i første motbakke! Og ja, jeg er støl så det holder, så dersom det betyr at musklene holder på vannet, så er jeg stappfull av vann *knis*

 

Ha en topp søndag damer!

 

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom for å ønske deg en riktig god kveld.

Håper at det går bra med deg. Når det gjelder snikveiing så har jeg vært nære på denne uka. Jeg sprekker nok snart.

 

Skal ihvertfall veiie meg i morgen.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Må bare fortelle noe... Jeg har fått meg spinningsko og skulle prøve de for første gang idag....

 

Var litt stressa på vei ned til trening, jeg har jo ikke festet slike sko til pedalene før. Fant ut at jeg sikkert klarte å feste meg, men var litt skrekkslagen i forhold til å få meg løs igjen. Fant ut at jeg i verste fall fikk løsne skoene og la de henge i pedalene og heller be om hjelp dersom jeg ikke fikk de løs. *knis*

...og ganske riktig, kom meg på plass, klikk klikk så satt jeg fast. Fem minutter ut i treningen mister jeg vannflaska på gulvet - oh no- den må jeg jo ha... Vrir foten litt forsiktig frem og tilbake, tar i litt til og vips er jeg løs, samme teknikk på den andre foten og så var jeg løs der også *stolt*

 

Jeg tror det lyste fersking av meg, for da jeg hadde fått plukket opp flaska og klikket meg på plass igjen fikk jeg tommelen opp av naboen på 60 år *hahahaha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Jeg er bare så fornøyd idag. Etter en uke med snikveiing og ingen nedgang, var det med bange anelser jeg gikk på vekta. Jammen hadde jeg tatt 800 gr til og det er jeg fornøyd med akkurat nå!

 

-2,5 cm rundt midjen var det også!

 

Nå spiser jeg frokost og så er det ned på trening!

 

Ha en strålende dag alle sammen!

 

Klem fra Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Skravla :D

Grattis med 0,8!! Du slo meg med 0,1...hehe! Der kan du se, du var snikveiedeppa til ingen nytte :(

 

Kos deg på treninga, jeg er misunnelig her jeg sitter på jobb..gaaaaaah!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her, jeg. Gratulerer med nedgang, der ser du!!! Og nå må du sette bort vekten, hehe. Som Vilde sier, det er jo ingen av oss andre som snikveier oss, eller??? :( Men at det ikke er så lurt, det er sikkert.

 

Håper du får en flott dag med trening og alt og en kjempefin uke.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Da blir jeg borte noen dager. Har kjøpt med en del frukt og egen mat, slik at jeg skal klare å holde meg til det jeg skal spise. Kommer hjem på fredag kveld. Det blir dårlig med trening denne uka, men skal prøve å få gått litt tur!

 

Ha en fin uke alle sammen! *vinker*

 

Klem fra Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Nå har jeg vært borte med jobb og totalt avhengig av andre i forhold til maten. Det er virkelig en utfordring. Folk har lett for å kose seg, og det til gangs også. Felles måltider er meget sjeldne og jeg vil fortsette å spise lite til hvert måltid. Heldigvis er det flere magre påleggsvarianter, men når jeg er klar for mat igjen, dukker kjeksen og sjokoladen opp. Utrolig vanskelig og krevende å ikke falle for fristelsen, for jeg er jo sulten. Heldigvis har jeg klart meg uten til nå. Har hatt fiberrik liggende i veska sammen med litt frukt og nutrilett- barer. Det er ikke mye tid avsatt, så jeg må ha lette måltider som går raskt.

 

Ikke er det blitt trening slik jeg har ønsket heller, det er ikke lett med en som er avhengig av rullestol og fryser lett.

 

Vel, vel...syt og klag, jeg er i alle fall spent på vekta på mandag. I beste fall har jeg stått stille, i verste fall gått opp :)

 

Til uka gjentar forrige uke seg. Jeg skal trene mandag morgen, jobbe tirsdag og reise bort igjen onsdag- fredag. Jeg håper jeg kan være like sterk som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen ikke lett med mye reising og man må spise den maten som blir servert. Syntes du er flink jeg. Det er bare å stå på videre. Dette klarer du. Det er jeg 100% sikker på. Du er så flink så.

 

VI er har for deg.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du syter og jeg synes også at du er kjempeflink. Stå på, jente, dette klarer du selv om det er en utfordring. Vi dem du er med at du klarer å stå i mot sjokoladen og det andre godteriet de setter frem, kanskje det kan motivere dem til å stå imot også. Tenk du, kanskje det er flere som prøver å gå ned i vekt, og slike situasjoner hjelper jo ikke akkurat, så stå på, jeg er også sikker på at du klarer det.

 

Håper du får en fin søndag og en super ny uke.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg

Innom og ønsker deg fin uke.

Skjønner deg godt når det gjelder alle fristelsene når du er borte, de er jo overalt! Prøv å tenk at usunn mat er kortvarig glede, er det virkelig verdt det? Der og da er det kanskje det, men i lengden tror jeg du blir mer fornøyd med deg selv om du holder deg unne.

Håper du har det bra sånn ellers, og ha en fin mandag!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

- 0,5 idag, ikke storfornøyd men det er i alle fall minus. Totalt minus 8,4 kg! Jeg er nå nådd den vekta der jeg har slitt tidligere. Akkurat som jeg har en aldri så liten terskel der altså :D Men jeg mister ikke motivasjonen av den grunn, så her går vi på med krum hals. Skal reise bort også denne uka, dermed går jeg glipp av de to faste treningene mine. Men jeg tar det igjen med en time på søndag.

 

Fikk beskjed tidligere idag at dette var siste dagen med barnepass på treningen. Jeg var visst den eneste som benyttet meg av tilbudet i løpet av hele uka, med mine to barn og kun på mandag. Men jeg må innrømme at jeg ble skuffet og litt snurt. Dette er bosutreningen og mandag er den eneste gangen jeg får til det. Nå leter jeg etter et alternativ, men da må det bli mandag kveld. Jeg er borte to kvelder i uka på jobb, så jeg forsøker å holde kveldstreningen til et minimum, men heldigvis er mannen min motivert til å hjelpe meg her!

 

Jeg oppdaget også en kvittering som lå strødd her idag...eller ok, jeg fant en konvolutt da, som var åpen med et brev halvveis ute. Og der fant jeg kvitteringen på en pulsklokke gitt! Noen har bursdag om kort tid og noen (les meg) får pulsklokke! *jippi*

(ok, litt barnslig å snoke sånn, jeg vet, men jeg er sånn som klemmer på julegavene også da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 0' date='5 idag, ikke storfornøyd men det er i alle fall minus. Totalt minus 8,4 kg! Jeg er nå nådd den vekta der jeg har slitt tidligere. Akkurat som jeg har en aldri så liten terskel der altså :D Men jeg mister ikke motivasjonen av den grunn, så her går vi på med krum hals. Skal reise bort også denne uka, dermed går jeg glipp av de to faste treningene mine. Men jeg tar det igjen med en time på søndag.

 

Fikk beskjed tidligere idag at dette var siste dagen med barnepass på treningen. Jeg var visst den eneste som benyttet meg av tilbudet i løpet av hele uka, med mine to barn og kun på mandag. Men jeg må innrømme at jeg ble skuffet og litt snurt. Dette er bosutreningen og mandag er den eneste gangen jeg får til det. Nå leter jeg etter et alternativ, men da må det bli mandag kveld. Jeg er borte to kvelder i uka på jobb, så jeg forsøker å holde kveldstreningen til et minimum, men heldigvis er mannen min motivert til å hjelpe meg her!

 

Jeg oppdaget også en kvittering som lå strødd her idag...eller ok, jeg fant en konvolutt da, som var åpen med et brev halvveis ute. Og der fant jeg kvitteringen på en pulsklokke gitt! Noen har bursdag om kort tid og noen (les meg) får pulsklokke! *jippi*

(ok, litt barnslig å snoke sånn, jeg vet, men jeg er sånn som klemmer på julegavene også da)[/quote']

 

 

Hvem klemmer ikke på julegavene? Her i huset er vi fæle til det, mor også, men selvfølgelig når barna ikke ser det, hihi. :) :) Synes det var skikkelig kjipt det med at det blir slutt på barnepass, rett og slett dårlig gjort. Hvordan kan det være mulig at du var den eneste som benyttet deg av det tilbudet? Har gått på treningssentre før da ungene var små, og da var det alltid fullt av barn der. Det er nå uansett flott at mannen din støtter deg :)

 

Stå på, gi aldri opp, og ned 0,5 kg er kjempebra for det er nedover, sant. Jeg har gått oppover, FEIL VEI!!! Men ok, min egen skyld. Denne uken skal de 600 gr av igjen og helst mer til.

 

Ønsker deg en god natt og lykke til resten av uken.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Hei på deg Trude!

Ja, jeg synes det er rart at jeg er den eneste som benytter meg av tilbudet. Uansett mener jeg at man ikke bare kan legge ned tilbudet sånn uten videre. Dette er et tilbud de har gått ut med, noe som gjorde det aktuellt for meg å melde meg inn og da blir det ganske latterlig at når det ikke blir benyttet, så legger man det bare ned. Det får meg til å lure på om dette vil skje med treningstimer som ikke er så populære også. I så fall får vi jo ikke det tilbudet vi inngikk avtale på. Det som er så synd, er at det ikke finnes treningssenter med passende timer for meg andre steder rundt her, dermed blir jeg nok nødt til å fortsette der.

 

Men, men....

 

Idag er jeg hjemme med sykt barn. Lillemann holder på å krangle frem ei hjørnetann og dermed blir det dårlig matlyst, diare og feber. Jeg skulle egentlig på et viktig møte med jobben idag, men det måtte jeg sette bort til en annen. Jeg skal prøve å ta vakta mi ikveld, men kjenner at det er tungt å gå med en sur unge hele dagen og gi max på jobb på kvelden. Heldigvis er det en kort vakt, så jeg er ferdig 21.45. Så skal jeg avgårde igjen i morgen tidlig før kl 7 og være borte til fredag rundt kl 18.00. Phu, da er hardkjøret over og jeg kan gå tilbake til normal turnusjobbing igjen!

 

I helga skal jeg egentlig på fest sammen med mannen min. Det er en på jobben hans som har invitert, men jeg kjenner med hele meg at jeg egentlig ikke har lyst til å gå. Selv om jeg har gått ned snart 9 kg, kjenner jeg fortsatt at det ikke er moro å pynte seg. Jeg er fortsatt stor, selv om jeg er mindre. Etter at jeg la på meg, har jeg begynt å grue meg til slike sosiale settinger. Jeg, som egentlig er så sosial og elsker sammenkomster, er nå blitt en stuegris. Dette er helt klart en av de viktigste årsakene til at jeg bestemte meg for å endre livsstilen min. Jeg ønsker jo ikke å ha det sånn, være hemmet av min egen kropp på den måten.

 

Jeg får se om jeg får mulighet til å finne meg noe nytt å ha på meg, det pleier å hjelpe!

 

Ha en god dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen den følelsen av å ikke ville være med på sosiale sammenkomster, har vært slik i en god del år nå. Det er trist, for man blir nesten asosial. Så nå skal vi bli såpass slanke at vi føler oss vel, og da er det ut og treffe folk og sofaen skal ikke slites på så mye lenger. Deal???

 

Se etter i kontrakten din hva det står angående barnepass. Har du gitt beskjed til dem at du begynte der pga de hadde barnepass, at det var en av forutsetningene for deg å trene der? Hvis du presser litt på, kanskje de kan allikevel passe lillemann for deg? Det går jo an å prøve da. Uansett lykke til.

 

Håper småen blir fort frisk. De tennene er noe herk å få frem, tenker det klør skikkelig, dakar.

 

Håper du får en fin dag uansett.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måten, blir deppa når jeg får invitasjoner til sosiale greier, spess de hvord man må være pyntet. Det å finne ett antrekk som både ser greit ut og er godt å ha på seg er jo nesten umulig. Men det blir bedre nå...og til sommern blir det gøy :D

 

Masse god bedring til lillemann, håper tanna kommer fort fram og at formen blir bedre :) Hvor gammel er han?

 

Vildeklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Minstemann er halvannet år gammel og jeg håper også at den tanna kommer frem snart. Jeg skulle nok heller ønsket meg på jobb idag enn å være hjemme med denne survingen som er her i huset. Nå sover han og jeg nyyyyyter roen!

 

Jeg gleder meg til den dagen jeg virkelig kan gå inn i hvilken som helst butikk og kjøpe det jeg har lyst på, ikke bare det som passer!

 

Jeg tok frem en bukse str 38 igår og den er jo så liiiiiten, er det mulig at jeg kan få kroppen min inn i en slik størrelse? I hope so!

 

Den eneste måten er å fortsette den gode steamen vi er i nå og holde tak i hverandre. Merker at dere er en stor del av årsaken til at jeg holder ut, kan jo ikke svikte dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Jeg gleder meg til den dagen jeg virkelig kan gå inn i hvilken som helst butikk og kjøpe det jeg har lyst på, ikke bare det som passer!

 

Jeg tok frem en bukse str 38 igår og den er jo så liiiiiten, er det mulig at jeg kan få kroppen min inn i en slik størrelse? I hope so!

 

Den eneste måten er å fortsette den gode steamen vi er i nå og holde tak i hverandre. Merker at dere er en stor del av årsaken til at jeg holder ut, kan jo ikke svikte dere!

 

 

Hei Hege!

 

Er bare så enig, så enig. Vi kommer til å nå målet, det bare føler jeg på hele meg. Har ALDRI vært mer motivert. Jeg har vært gjennom allerede et par nedturer og har klart å komme meg opp. Har ikke gjort det før, det har ødelagt en slankekur tidligere, men nå syter og klager og ler jeg med dere, og viiiippps er jeg på plass igjen. Dere er bare herlige!

 

Klem fra Trudelutt :D:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på her. Enig med Trude, sjekk kontrakten din med helsesenteret om det står om barnepass der. Det høres jo helt sprøtt ut at de skal avslutte en tjeneste de reklamerer med. Du betaler vel ikke ekstra for å ha gutten din der.

Uansett så syntes jeg det høres rart ut.

 

Må få skryte av deg også. DU er jo bare så flink og kg raser av. Ja det er deilig.

Bukse i str 38 ja... Hmmm lurer på når jeg kan tråkke inn i ei sånn bukse.

Nå er jeg på 50 - 48 - 46 - 44 - 42 - 40 - 38 oj det ble mange buksestørrelser det.

 

En gang så skal jeg inn i ihvertfall 40 bukse. Om det blir 1 år 2 år 3 år eller flere får tiden vise, men smørrpakkene er på vei bor fra kroppen min

 

Ønsker deg en skikkelig fin tirsdag og håper alt er bra med deg.

Jo en ting til. På fest må du. Du finner deg nok noe som er fint se. Vi er den vi er og for oss så er vi under ombygging.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Nå var en kveld på jobb over, en rimelig hektisk en. Nå venter jeg bare på tørketrommelen slik at jeg kan få lagt meg her. I morgen reiser jeg avgårde igjen og har bunkret opp med frukt og klibrød, slik at jeg skal overleve alle fristelsene!

 

Ha en fin uke alle sammen, stikker nok innom her på fredag om ikke før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...