Gå til innhold

Skravlas slankedagbok


Gjest skravla71

Anbefalte innlegg

Gjest skravla71

Altså, for å pressisere noe her nå, jeg er fortsatt 35 år i 8 laaaaaange dager enda! Gaven kom i posten idag, og så fikk jeg åpne den siden jeg skulle på spinning idag da! Snille mannen min, han vet hvor lite tålmodighet jeg har!

 

Trude: ja, er det ikke festlig kanskje *fniser*

 

 

Vel, trening med pulsklokke er sikkert morsomt når man bare får til å stille den inn. Min pep i øst og vest idag, så jeg endte opp med å bare slå den av *knis*

Jeg regner med det er innkjøringsproblemer, for jeg ser helt klart potensiale her altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 396
  • Created
  • Siste svar

Er du virkelig sååå gammel? *erte* Jeg er 34 i mange mange mange uker enda, ok noen da.

 

Så gøy med pulsklokke! Sæmbissen har en sånn....med reim rundt overkroppen, han ser hvertfall übersporty ut med den på, så det gjør sikkert du også :)

 

Var du hjemme med unger i 4 - fire - år altså? Holy shit du er utholdene :) Jeg var hjemme med eldste vår i 1,5 år og det var.....nok! Så hele tiden for meg hvor idyllisk det skulle bli å være hjemmeværende, men det ble aldri helt som planlagt...*ler* Vel, barnehageplassen var veldig velkommen....både for mor og datter.

 

Håper du har det finfint i dag, vi snakkes!

 

Klem fra Vilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Denne er mer enn litt på siden :)

 

Jeg syntes det er så koselig at dere har barn alle sammen, elsker småtroll.

Ser dog på det som noe som er umulig for meg pga hvordan jeg ser ut. Men

syntes det er utrolig kos å høre om deres. :)

 

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Ja, fire år som hjemmeværende er faktisk mer enn nok for denne kroppen her. Nå skal det legges til da, at når mellomste var 7 mnd så vips var jeg gravid igjen gitt!!!! Og dermed fikk hun barnehageplass 60% fra hun var 10 mnd. Da hun var 16 mnd var jeg som trebarnsmor et faktum og vips var jeg hjemme enda et år gitt. Men nå blir det ikke flere barn her i huset!

 

Nå skal jeg på en liten veilederjobb jeg har før jeg skal på jobb ikveld. Kjenner jeg er sliten i kroppen etter hardkjøret igår, så idag tar jeg det med ro uten dårlig samvittighet!

 

Ha en strålende og sprek dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er mer enn litt på siden :)

 

Jeg syntes det er så koselig at dere har barn alle sammen' date=' elsker småtroll.

Ser dog på det som noe som er umulig for meg pga hvordan jeg ser ut. Men

syntes det er utrolig kos å høre om deres. :)

 

 

S[/quote']

 

Hei Stine :)

Hva får deg til å tro at det er umulig for deg å få barn pga utseende ditt? Den skjønte jeg ikke.

Men ja, unger er koselig, det syns jeg og!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Hei Stine :)

Hva får deg til å tro at det er umulig for deg å få barn pga utseende ditt? Den skjønte jeg ikke.

Men ja' date=' unger er koselig, det syns jeg og!

 

Vilde[/quote']

 

Jeg er ikke akkurat den de snur seg etter på gaten for å si det slik :) Og jeg er gammeldags nok til å syntes barn bør ha to foreldre som er sammen, i allefall til å begynne med. Så er de tingene som skal til for at jeg kommer i en situasjon, hvor det å få barn er aktuelt, jeg ikke tror kommer til å skje...

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' fire år som hjemmeværende er faktisk mer enn nok for denne kroppen her. Nå skal det legges til da, at når mellomste var 7 mnd så vips var jeg gravid igjen gitt!!!! Og dermed fikk hun barnehageplass 60% fra hun var 10 mnd. Da hun var 16 mnd var jeg som trebarnsmor et faktum og vips var jeg hjemme enda et år gitt. Men nå blir det ikke flere barn her i huset!

 

Nå skal jeg på en liten veilederjobb jeg har før jeg skal på jobb ikveld. Kjenner jeg er sliten i kroppen etter hardkjøret igår, så idag tar jeg det med ro uten dårlig samvittighet!

 

Ha en strålende og sprek dag, alle sammen![/quote']

 

 

Hehe, så du har 3 tette :) Kan tenke meg det var slitsomt ja, men du verden så glede de sikkert har og vil få av hverandre :)

 

Ha en fin dag på jobb Hege :)

Klem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke akkurat den de snur seg etter på gaten for å si det slik :) Og jeg er gammeldags nok til å syntes barn bør ha to foreldre som er sammen' date=' i allefall til å begynne med. Så er de tingene som skal til for at jeg kommer i en situasjon, hvor det å få barn er aktuelt, jeg ikke tror kommer til å skje...

 

S[/quote']

 

 

Syns du er urimlig streng med deg selv, det er ingen som snur seg etter meg på gata heller! Det lover jeg deg.

Hvis det er vekta du mener stopper deg fra å finne en partner så driver du jo å fikser på det nå ikkesant? Ikke gi opp, jeg er sikker på at det finnes en for alle der ute.

 

Hilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsklokke er veldig kjekt å ha. Det tok tid før jeg også ble kjent med min. Det kommer etterhvert.

Ja 3 så tette barn er litt av en utfordring. Men de har mye glede av hverandre da. Håper du får en super dag.

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Syns du er urimlig streng med deg selv' date=' det er ingen som snur seg etter meg på gata heller! Det lover jeg deg.

Hvis det er vekta du mener stopper deg fra å finne en partner så driver du jo å fikser på det nå ikkesant? Ikke gi opp, jeg er sikker på at det finnes en for alle der ute.

 

Hilde :)[/quote']

 

Vekta er vel bare en del av utseende :) Og personlighet osv spiller vel og en rolle når det kommer til hvem det motsatte kjønn velger. Og jeg er sta nok til å tenke at hvis ingen liker meg slik jeg er nå, men noen gjør det om jeg går ned 40kg så er det ikke pga de riktige tingene de liker meg. Så jeg har aksepter det :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Tusen takk for svar!

 

Stine: det er greit nok at du tenker slik. Det kan jo også være slik at du ikke har slumpet til å treffe den helt rette enda også da. Jeg møtte en del frosker før jeg møtte prinsen for å si det slik. Mange år var jeg alene også. Jeg ser uansett ikke på det som noe negativt at man må endre seg i forhold til andre mennesker jeg da. Jeg har endret meg etter at jeg traff mannen min, slipt av en del skarpe kanter og funnet ut at jeg har likt en del ting jeg ikke trodde jeg skulle like bl a. Noe av det kommer av at jeg er blitt eldre, noe av det kommer av at jeg lever i samspill med et annet mennenske. Har du noen gang tenkt på hva overvekten din har å si for utstrålingen din? Tror du kanskje at du ubevisst sender ut noen andre signaler som overvektig enn som normalvektig. Jeg er helt sikker på at jeg gjør det. Jeg føler meg usikker og hater sosiale sammenkomster nå som jeg er overvektig, noe jeg elsket tidligere. Jeg er helt sikker på at denne usikkerheten synes på et eller annet slags vis! Dermed blir det ikke helt rettferdig å si at de som ikke bryr seg om deg slik du ser ut nå, de er ikke noe å samle på. Det kan jo hende du rett og slett ikke bryr deg om at de skal se på deg nå også? Bare et lite tankespinn fra min side her!

 

Lena: godt å høre at det er flere som har hatt startproblemer med pulsklokka si, jeg fant ut en del finesser igår kveld, så nå skal den i alle fall ikke pipe på neste trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Nei jeg har ikke lyst til å bli sett. Mye derfor jeg gjør dette for at jeg ikke skal bli lagt merke til.

 

Hvorvidt jeg utstråler noe annet nå enn jeg ville gjort om jeg var tynn er vanskelig å vite, har alltid vært feit jeg.

 

Det skal også sies at jeg aldri har vært forelsket eller ordentlig interessert i noen i mitt liv...

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

For å bli forelsket eller interessert i noen, tror jeg man først og fremst må like seg selv, føle at man har noe å gi et annet menneske. Det du skriver her vitner om at du ikke akkurat føler det slik.

 

Nå har du i alle fall tatt fatt på veien mot å bli slank, og siden du aldri føler du har vært der før, vet du jo ikke hvordan du kan komme til å reagere. Ganske spennende prosess dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med i diskusjonen som vanlig jeg.

For hvis man mener at de som ikke liker deg nå, kan bare la det være også når du er slank. Hva da om man møter nye mennesker.? Skal man ikke bli kjent med de da? Fordi de ikke kjente oss når man var feit? Bare lurer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke dy meg. Det var en kommentar om at forelskelse ikke var for stinelie. Jeg tror, helt ærlig, at når det gjelder forelskelse så har man ikke noe valg, HVIS det skjer, så skjer det. Ganske enkelt.

 

Kanskje det ikke er så lurt å analysere om folk liker deg eller ikke, det virker på meg som at du bruker veldig mye dyrebar tid til å tenke på det. Tenk ikke på det hele tiden, så vil du kanskje slappe litt mer av. Nå kjenner jeg deg ikke, men du virker veldig sårbar på dette området. Tror nok det er folk som liker deg bare du gir dem lov til det.

 

Hvis jeg har bommet med kommentarene mine igjen, så beklager jeg. Det er ikke meningen å såre noen med mine kommentarer, men heller prøve å hjelpe. :) :) :)

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982
Jeg kan ikke dy meg. Det var en kommentar om at forelskelse ikke var for stinelie. Jeg tror' date=' helt ærlig, at når det gjelder forelskelse så har man ikke noe valg, HVIS det skjer, så skjer det. Ganske enkelt.

 

Kanskje det ikke er så lurt å analysere om folk liker deg eller ikke, det virker på meg som at du bruker veldig mye dyrebar tid til å tenke på det. Tenk ikke på det hele tiden, så vil du kanskje slappe litt mer av. Nå kjenner jeg deg ikke, men du virker veldig sårbar på dette området. Tror nok det er folk som liker deg bare du gir dem lov til det.

 

Hvis jeg har bommet med kommentarene mine igjen, så beklager jeg. Det er ikke meningen å såre noen med mine kommentarer, men heller prøve å hjelpe. :) :) :)

 

Klem fra Trude[/quote']

 

Hei Trude,

 

Er nok spekk her til at du ikke sårer så lett. Er ikke noe jeg går og tenker på, har sluttet å tenke på hvorvidt noen liker meg eller ei for fler år siden, jeg vet jo hva de tenker uansett.

 

Er ikke noe jeg egentlig går å tenker stort på har akseptert realitetene, men lar meg bare engasjere når det iblant når noe provoserer :)

 

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske deg en skikkelig fin kveld. Håper du har blitt godt kjent med pulsklokka di. Et tips når det gjelder den. Tror det gjelder alle de klokkene. Finn ut hva din maxpuls er og legg inn dette på klokka. Klokka mi pep som besatt før jeg fikk lagt inn maxpuls.

Om du ikke har tatt en maxpulstest så tror jeg de hjelper deg med det på helsesenteret.

 

Ønsker deg en strålende kveld.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Da er jeg omsider ferdig på jobb og kommet meg hjem. Sliten og trøtt i kroppen, men har planer om å få trent litt i morgen. Kneet mitt sier nei takk til O2 trening, så jeg får se om jeg finner en spinningtime. Deretter skal jeg på et møte på jobb, foreldresamtale i barnehagen og så på jobb igjen til halv elleve i morgen kveld. Mamma kommer også hit i helgen og det blir koselig. Greit med slikt besøk, hun vet jeg slanker meg og forventer ikke kaker og snop!

 

Lena: jeg er ikke blitt helt kjent med klokka mi enda, og det var et godt tips i forhold til maxpulsen. Jeg har i alle fall fått slått av pipingen samt fått visning i prosent på klokka. Men jeg tror nok det tar litt tid å venne seg til den altså!

 

Ha en flott natt og en sprek dag i morgen alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais! Er på plass igjen. Takk for etterlysning på tråden min :) Det er godt å føle seg savnet, hehe.

 

Må bare spørre, hva er 02 trening???

 

Du jobber turnus du og, skjønner jeg. Jeg også, men jeg jobber foreløpig bare 40%. Vil ikke øke det før jeg er ferdig på UiB og uansett før yngstemann er litt eldre. Liker ikke å gå fra ham om morgenen, men jeg merker at han er blitt større og klarer seg bedre selv. Allikevel, siden han har epilepsi, klarer ikke jeg helt å slappe av og gå tidlig avgårde på jobb om morgenen. Men senere blir det nok slik, trenger høyere stillingsprosent, det er sikkert.

 

Jeg var oppe kl 5 i morges, våknet kl 04 og fikk ikke sove igjen. Filler'n! :) Så her sitter jeg nå kl 06 om morgenen og sender en melding til Hegemoren. :)

 

Ønsker deg en kjempefin fredag, Hege. Vi "snakkes" sikkert senere i dag.

 

Klem fra Trude. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Ja, nå har jeg nådd toppen på treet mitt, 98 poeng står og lyser mot meg her. Lurer på hva som skjer neste uke jeg....

 

Dro på trening idag, enda jeg godt kunne tenkt meg å ligge litt lenger og ha en sløvedag hjemme før jeg skulle på jobb *stolt* Idag funket pulsklokka virkelig bra og jeg fikk konstatert at formen er ikke bedre enn alderen skulle tilsi *ler* Altså er den maxpulsen som klokka har regnet ut, ut ifra alderen, helt riktig! Jeg kom desverre borti en knapp rett før jeg begynte på styrketreningen, så jeg vet ikke hvor mange kcal jeg helt eksakt forbrendte under spinningen, men pytt, pytt. Jeg har registrert det her inne og det er greit nok!

 

Tusen takk for hilsen Trude, en hilsen før jeg hadde slått opp øya er jeg redd *ler* Jeg forstår godt at du ikke liker å gå fra ham når han har epilepsi. Jeg jobber fast turnus, så jeg jobber alltid tirsdag og torsdag kveld, samt onsdag dag og så jobber jeg hver tredje helg, fredag- søndag der jeg alltid jobber fredag kveld. Dermed går jeg aldri fra ungene på morran og det er jeg glad for!

Ikveld skal jeg jobbe ei ekstra vakt. Vi har ikke fyllt opp turnusen med folk, rett og slett fordi vi ikke finner noen å ansette! Dermed må vi alle jobbe litt ekstra, denne gangen valgte jeg å gjøre min plikt.

 

Jeg føler livet smiler om dagen. Det er så deilig å trene og det er så godt å spise sund mat. Jeg føler meg virkelig vel og at overskuddet hele tiden er der. Sukker må være en energityv altså!

 

Ha en flott ettermiddag og kveld damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...