Gå til innhold

Skravlas slankedagbok


Gjest skravla71

Anbefalte innlegg

Gjest skravla71

Tusen takk for at dere er her! Det kan rett og slett ikke sies for ofte altså!

 

Og ja, damene der var såpass overfladiske at de faktisk må være noe dumme - i alle fall sosialt dumme. De går jo glipp av så mye av livets faser fordi de hindres av fordommene sine!

 

Trude: jeg kjenner jeg blir sinna på dine vegne jeg. Å ydmyke andre offentlig på den måten er rett og slett ondskapsfullt. Forstår godt at du ikke spiste mer, slik hadde nok jeg reagert også.

Det er sjelden folk kommenterer når noen er magre og totalt uten former, men overfor overvektige mennesker har man tydligvis lov å si hva man vil!

 

Svigermor tror jeg er overvektig fordi jeg ikke vet noe om kosthold. Hun kommer stadig med "veiledning". En kur jeg fikk presentert var å spise en appelsin til hvert måltid og kun drikke vann ved siden av, ikke noe annet. Så når magesekken var blitt riktig så liten, skulle jeg bare spise bittelitt mat slik at jeg ikke var mer enn passe mett. Dette er nok et greit triks for å bli kvitt noen kg før bikinisessongen, men neppe noe som holder når man skal ned over 40 kg altså!

 

Nei, vi som er overvektige bør faktisk ta mer plass i samfunnet altså! Stå frem og vise hvilken urett vi faktisk utsettes for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 396
  • Created
  • Siste svar
Gjest skravla71

Veiedag og mens hører altså ikke sammen *sur* 700 gr ned denne uka, men jeg vet det egentlig er mer, hadde det ikke vært for at jeg blir så pløsete av vann. Det rare er at jeg har minket 2 cm rundt livet da, så vannet må jo da ha lagt seg helt andre steder.

Uansett, det er ned og jeg er jo selvfølgelig glad for det! Minus 9 kg siden jeg startet og minus 6 cm rundt livet er jo et strålende resultat altså! Og etter all sannsynlighet bør altså vekta være veeeeldig snill neste uke, siden jeg nå har gått ned ganske smått de siste to par ukene.

 

Denne uka er planen å dra på spinning 75 min+ styrke 30 min på onsdag og spinning 60 min på fredag. samt spinning 60 min på søndag. Ellers skal jeg prøve å få meg noen turer innimellom her.

 

Denne uka skal jeg ha fokus på vann, vann og mere vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Hege!

700 gram er jo brillefint da??? Tenk på mine 100...i pluss...*ler*

Neste uke er vi med i "en-komma-noe" klubben vi også...sikkert :)

 

Mens er noe herk mener jeg å huske, du har min fulle sympati.

 

Ha en fin dag!

 

Klem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Ok, jeg ser hva dere skriver og langt der inne (bakenfor surmulingen) innser jeg jo at jeg surver for slett ingen ting *ler*

 

Idag har jeg hatt ekstremt lyst på noe søtt, jeg var så på nippet til å skeie ut at det er det nærmeste jeg har vært på lenge. Men jeg klarte meg ved hjelp av en nutrilett- bar til mellommåltidet. Den nye med creamy caramel er jo nesten god!

 

Har vært avgårde i hele dag - på shopping. Vi har gått i tempoet til den mellomste som ikke sitter i vogn, men siden vi har gått fra kl 11- 14.30 skrev jeg det inn som rolig gange i 1 time altså. Må jo få noen trimpoeng, vet dere!

 

Jeg kjenner jeg er utrolig trøtt og sliten etter helga, kan det være mulig man begynner å bli for gammel for rangling????? Jeg har riktignok bursdag om et par ukers tid, men man skal da ikke merke det på denne måten?

 

Ha en strålende dag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har nå sittet og lest gjennom dagboka di. Synes du har vært kjempeflink. Jeg er imponert over det du har fått til på to måneder i dag. Selv veier jeg ifølge vekta i dag morges 101,6. I kveld starter jeg på kurs og det ser jeg frem til. Klarer ikke på egenhånd. Jeg drømmer også om fine klær jeg kan velge og vrake i. Ikke må ta det som passer. Føler meg veldig motivert nå som det er kursstart. Prøvde et internettkurs, men det var ikke noe for meg. Jeg må ha personlig veiledning. Lykke til med en fin uke

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Vel...jeg har hatt en forferdelig ettermiddag. Skrikende unger, sure unger, kranglende unger OG mensen. Det gikk som det måtte gå, den snickersen som lå i skapet, som jeg selv mente jeg burde kaste men av ukjente årsaker ikke kastet, den er nå i magen. *dåner*

 

Ikke er snickers favoritten min en gang. Men da stinket livet gitt og jeg tok sjokoladen og trasket inn på soverommet, la meg i senga med ei god bok og nøt hver eneste bit av den sjokoladen. Ikke har jeg dårlig samvittighet nå en gang.

 

Gjort er gjort og spist er rett og slett spist. Noen få minutters kos, men der og da gjorde det utrolig godt for en stresset kropp.

 

Dette har altså vært min måte å takle stress og press på i mange år. En metode jeg rett og slett må jobbe med. Før har jeg bare tatt en time out uten snop, men idag rett og slett fordi det lå i skapet, havnet den i min mage. Konklusjonen må derfor være å ikke ha sånn liggende!

 

Derfor har jeg nå raidet skapet for alt vi kjøpte til helga, fordi vi skulle få besøk. Det er nå kastet. Synd og skam å kaste mat, men slik må det altså være når jeg ikke eier karakterstyrke til å ha det liggende. Jeg klarer det sånn i hverdagen, men ikke når ting tårner seg opp rundt meg slik som i ettermiddag.

 

Vel, vel...nå er det i alle fall ute av huset. Vi får besøk til helga også og da kommer jeg heller til å kjøpe masse frukt og la det andre være igjen i butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er flink uansett hva du sier, jeg. Spist er spist og jeg har spist verre enn deg i løpet av de 2 siste helgene. Men i dag ble jeg oppmuntret av å ha gått ned, så nå er det full skjerpings her. (Ler meg i hjel hvis jeg går opp til neste veiedag, haha) Men sånne dager de er pyton, virkelig pyton. Og dessverre er det en del av dem i løpet av et år, men stort sett har vi ok dager, sant? 3 barn kan lage veldig mye bråk, hyl, skrik, snørr og tårer. Og med en gang de ligger og sover i sengene sine, stirrer vi på dem med tårer i øynene og synes de er de skjønneste skapningene på jord. Noen som kjenner seg igjen? Tenker det.

 

Som sagt, synes du er kjempeflink, mensen er alltid en utfordring, så so what om du spiste snickersen, du har pga den kastet alt det andre. Skal jeg betro deg hva jeg gjorde i går. Vi hadde ikke snop i huset, sant, og dermed sendte jeg eldste sønn på tur til bensinstasjonen for å kjøpe.............sjokolade. Kremt, kremt. Ble litt flau nå over meg selv. Så, jeg er slemmere enn deg, hehehe.

 

Stå på i uken med å drikke og spise sunnt, husk masse vann og prøv å trimme. Har orket litt mer i dag, ikke mye men litt, så det er bedring i sikte. Hurra! I morgen skal jeg drikke masse vann igjen og spise sunnt. Basta. Du og?

 

Klem til deg fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

I morgen er det en ny dag med nye muligheter og jeg skal spise sundt hele dagen! Det er gjør litt godt å høre det er flere som ikke alltid er like flinke. Her står jeg imot de herligste retter mens jeg er avgårde og så kommer jeg hjem, der jeg har all verdens med sunne ting å velge i og så skjer det....det er jo bare til å skjemmes egentlig!

 

Men nå er det full skjerpings fremover. Den sjokoladen skal på ingen måte være den som snur trenden her, nå som vi begge har et nytt titall i sikte til og med!

 

Deilig å høre at du begynner å få bittelitt mer energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Idag sov jeg til kl 12 *sjokk* Var riktignok oppe og sendte ungene og mannen avgårde og så skulle jeg bare legge meg litt - vips var klokka 12. Det var kjempedeilig, men jeg sliter litt med å rekke all maten da. Lagde en litt større frokost enn jeg egentlig skulle og så skal jeg prøve å få til noen flere små måltider utover, men jeg er redd jeg ikke rekker alle.

 

Skal på jobb ikveld også, da er det ikke alltid like lett å få i seg så mye mat, men vi får se.

 

Jeg har i alle fall fått sovet ut, føler meg i kjempeform og idag smatt dongeribuksa rett på, det er stretch, men idag bruker jeg ikke stretchen altså! Deilig det! Tok en runde med målbåndet, har noen tall skrevet opp fra mars og der har jeg gått ned fra 116 rundt magen til 98! Rundt låra har jeg minket kun 3 cm, men det er ikke dårlig det heller. Rundt armene står jeg desverre stille. Jeg har så komplekser for armene mine, håper de begynner å minke snart altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å føle at man er uthvilt da. Du trengte det sikkert.:)

Dette med armer, er sannelig ikke bare å minske på. jeg har mistet hele 2 cm omtrent på mine. Så der sitter det jammen fast. Har gått ned mere rundt låret da. 10 cm ca tror jeg. Skal måle meg igjen til andagen så får jeg se. Er ikke så flink til å måle som å veie, enda jeg vet at det kan være vel så motiverende å se at cm forsvinner.

Ha en god vakt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ditt sovedyr ..*ler*

Sykkelsetet og jeg .....vi .......har....slått opp!! Det er slutt, over, finito...the end. Okeeeey vi har hvertfall en pause, slik at det blir like ille neste gang...hoho!

Neida, har vært syk noen dager og i går gikk jeg tur.

 

Blir ingen trim i dag, er ikke hjemme før 21.30 og da er det jo Grace Anatomy (hvis det skrives sånn)

 

Så fint med internett på jobben da! Må bare si at det stjeler endel av min arbeidstid i hvertfall. Men så lenge jobben blir gjort så er det ingen som klager.

 

Ha en strålende fin kveld

 

Klem fra Pilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettu jeg syntes du er kjempeflink jeg. Du går ned i cm og i kilo. Du skal være skikkelig stolt av deg selv og med mensen så raser jeg opp 2-3 kg jeg.

 

Håper du har kommet over disse teite bærtene i helgen. De er det bare å heve seg over. Du er tusen millioner ganger bedre enn de. Bare så du vet det.

 

Ønsker deg en riktig så god kveld.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Har dere slått opp??? Hva er dette, følte du ikke at dere passet sammen? Du vet det, at over tid så blir man mer og mer venner da... Men en ørliten pause kan jo gjøre godt da, selv om du da må slite med litt tilpassingsproblemer igjen *ler rått*

 

Internett på jobben er gull, jeg er på jobb as we speak, og innser at dette nok kan ta noe av tiden min. Men så lenge den andre jobben blir gjort, så er det vel egentlig få som klager!

 

Hyggelig at du bråker i tråden min, jeg tåler masse slik bråk jeg, gjerne mer!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Onsdag og jeg ligger godt an i forhold til drikke mer vann forsettet mitt! Har med meg vannflaske og fyller denne stadig vekk.

Til lunsj spiser jeg salat med fetaost på jobben, men den er vond å få inn i skjema her. Jeg burde kanskje ta meg tid til å legge den inn under favoritter, siden det er den jeg ender opp med hver onsdag. Idag står jeg altså uten lunsj. Nå nærmer jeg meg toppen av treningstreet og er forferdelig spent på hva som skjer når toppen er nådd. Kommer det et nytt tre? Feller det eplene som henger nederst eller starter man helt på nytt? Den som trener får se. Ikveld er det spinning 75 min og styrke 30 min som står for tur, jeg gleder meg til jeg får bursdagsgaven min, så jeg får utnyttet timen maksimalt (og er med i gjengen på trening liksom, "alle" har jo pulsklokke jo. Og gul og blå vannflaske som tar en liter)

 

 

Ha en strålende dag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du er skikkelig igang med både trening, vann og mat. Du er veldig flink, det er sikkert.

 

Ville bare innom for å ønske deg en flott dag på jobb. Good luck med spinning time i dag, blir andpusten bare jeg tenker på det. 75 minutter!!! You are my hero! *ler*

 

Stooor klem fra late, sofaliggende Trudelude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

...skal man høre sannheten. Idag sier min o så omsorgsfulle 7 åring "mamma, du er så tjukk i magen du at du ser ut som du har baby inni der!" *dåner*

 

Takk skal du f... meg ha, jeg som snart har gått ned 10 kg liksom *ler*

 

Så Trude, om jeg var din hero og følte meg litt ovenpå, så er det jammen bra man har barn, de tillater aldri at man tar av på noen som helst måte!!!!!

 

Jeg sitter nå med min lyseblåe nye pulsklokke på armen og skal teste den på trening etterpå!!!! Jeg tok en ørliten test på klokka her og fikk svar at jeg var i eliteform. *ler meg ihjel* Noe må seriøst være galt med den klokka. Riktignok fikk jeg resultatet av å ligge på sofa`n da, og _det_ er noe jeg er god på!!!!

 

Ha en riktig fin kveld alle sammen. Jeg skal ned å gjøre noe med den tjukke magen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i dag du har bursdag. Om dette er dagen din så må jeg gratulere deg så mye. Du har vel nevnt tidligere om ei pulsklokke til din bursdag. Denne klokka er bare helt super å bruke.

 

Ønsker deg masse lykke til.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...skal man høre sannheten. Idag sier min o så omsorgsfulle 7 åring "mamma' date=' du er så tjukk i magen du at du ser ut som du har baby inni der!" *dåner*

 

Takk skal du f... meg ha, jeg som snart har gått ned 10 kg liksom *ler*

 

Så Trude, om jeg var din hero og følte meg litt ovenpå, så er det jammen bra man har barn, de tillater aldri at man tar av på noen som helst måte!!!!!

 

Jeg sitter nå med min lyseblåe nye pulsklokke på armen og skal teste den på trening etterpå!!!! Jeg tok en ørliten test på klokka her og fikk svar at jeg var i eliteform. *ler meg ihjel* Noe må seriøst være galt med den klokka. Riktignok fikk jeg resultatet av å ligge på sofa`n da, og _det_ er noe jeg er god på!!!!

 

Ha en riktig fin kveld alle sammen. Jeg skal ned å gjøre noe med den tjukke magen min![/quote']

 

 

Hahahahahahah.

 

Sitter og ler så jeg rister!!! Først får du vite av 7-åringen at du er tjukk i magen og så er du plutselig elitegod....... i sofasitting?? Sorry, jeg har fått latterkick.

 

Bare tøyser med deg *ler*, å det var godt å få le litt.

 

Håper du ellers har en kjempefin dag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må sannelig le jeg også:) Disse barna:D

Minste mi bruker å si jeg har så deilig deigete mage, så hun er redd den skal bli borte. Hva søren er det man håper på da:D

Grattis med dagen og ny pulsklokke. Ikke værst å være i eliteform i sofa sitting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...