Gå til innhold

A long road ahead.....


Gjest stine1982

Anbefalte innlegg

Må bare si at jeg er imponert over sparingen din. Det er virkelig lurt å spare nå mens du er single og ikke har alle de utgiftene du får med en gang man blir flere.... jada, jeg vet at du ikke tror det vil skje, men som jeg pleier å si, man skal aldri si aldri... :) Har selv sagt at jeg aldri skal ha et annet mannfolk i mitt liv, men man vet aldri.....

 

Bruker du målebånd? Hvis du går inn i cm og det gjør du, da må du merke det på klærne.

 

Uansett, ønsker deg en kjempefin lørdag. God bedring hvis du ikke er helt i form. Jeg har også sovet 15 timer... så du er ikke alene om det. Vet ikke om jeg orker å dra på butikken, må det vel tenker jeg.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar
Må bare si at jeg er imponert over sparingen din. Det er virkelig lurt å spare nå mens du er single og ikke har alle de utgiftene du får med en gang man blir flere.... jada' date=' jeg vet at du ikke tror det vil skje, men som jeg pleier å si, man skal aldri si aldri... :) Har selv sagt at jeg aldri skal ha et annet mannfolk i mitt liv, men man vet aldri.....

 

Bruker du målebånd? Hvis du går inn i cm og det gjør du, da må du merke det på klærne.

 

Uansett, ønsker deg en kjempefin lørdag. God bedring hvis du ikke er helt i form. Jeg har også sovet 15 timer... så du er ikke alene om det. Vet ikke om jeg orker å dra på butikken, må det vel tenker jeg.

 

Klem fra Trude[/quote']

 

Nei bruker ikke målebånd, burde kanskje men ser ikke helt poenget. Det som skjer skjer uansett om jeg måler det eller ei....

 

Koselig du syntes sparingen er fin, men uansett om jeg ønsker eller ikke å finne noen så har jeg ikke råd til å bli fler. Kjøper jeg et sted å bo blir økonomien så akkurat at det ikke er aktuelt :( Og det er greit.

 

Ha en fortsatt fin lørdag :)

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare påpeke en liten detalj, at hvis du blir fler som du sier, så blir det flere som deler det økonomiske ansvar, flere lønninger kan du si. Det har så avgjort sine fordeler, tro du meg, jeg har erfart begge deler, og det er ikke lett å være alenemor med ansvar for så mye. Men du har tydeligvis livet staket ut foran deg, har visst bestemt alt ned til den minste detalj. Og det er jo flott. Men poenget mitt er (og du kommer nok til å finne en måte å besvare det, jeg tviler ikke), at livet gir deg mange overraskelser. Plutselig kan hele verden din bli snudd opp ned, av både negative og positive årsaker. Men hvem er jeg til å snakke, jeg er bare en snart 41 år gammel alenemor, bitter som få over de siste årene av mitt liv. Jeg gleder meg enormt til den dagen, og den kommer, da jeg er helt over bitterheten. Den dagen jeg takler ensomheten helt fint hele tiden. Jeg takler den ganske greit nå, men er så avgjort ikke helt i mål der...

 

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare påpeke en liten detalj' date=' at hvis du blir fler som du sier, så blir det flere som deler det økonomiske ansvar, flere lønninger kan du si. Det har så avgjort sine fordeler, tro du meg, jeg har erfart begge deler, og det er ikke lett å være alenemor med ansvar for så mye. Men du har tydeligvis livet staket ut foran deg, har visst bestemt alt ned til den minste detalj. Og det er jo flott. Men poenget mitt er (og du kommer nok til å finne en måte å besvare det, jeg tviler ikke), at livet gir deg mange overraskelser. Plutselig kan hele verden din bli snudd opp ned, av både negative og positive årsaker. Men hvem er jeg til å snakke, jeg er bare en snart 41 år gammel alenemor, bitter som få over de siste årene av mitt liv. Jeg gleder meg enormt til den dagen, og den kommer, da jeg er helt over bitterheten. Den dagen jeg takler ensomheten helt fint hele tiden. Jeg takler den ganske greit nå, men er så avgjort ikke helt i mål der...

 

Trude[/quote']

 

Hei Trude,

 

Jeg tviler ikke på at livet gir en overraskelser. Derfor jeg prøver å være veldig bevist på å klare meg selv, uansett livssituasjon. Om jeg skulle være så heldig å ikke være bare meg selv resten av livet vil jeg ikke leve med en livsstandard jeg ikke ville klart å opprethold økonomisk på egenhånd. Jeg vet dette er noe så og si alle er uenige med meg i. men tanken på at "den andre" skal betale mer enn meg i forhold til fellesutgifer, mat, hus osv er totalt uaktuell for meg. Jeg gir gjerne bort av mine egne penger men at noen skal spandere noe for meg er ikke aktuelt.

 

Og jeg tror du tar feil i forhold til at jeg har stake ut resten av mitt liv. Jeg er ferdig med alt jeg noen gang hadde regnet med å gjøre, jeg har gjort alt som har vært forventet av meg. Nå er det som er igjen å gjøre å betale ned studielånet så er alt vel.

 

Ha en fortsatt fin søndag.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stine :)

Innom og ønsker deg en god søndag! Grått og kjedelig vær i dag ( du bor i Oslo gjør du ikke?).

 

Ha en fin dag!

 

Joda bor i Oslo, tror det var mer tåke her i går, eller kanskje det bare var senere innen jeg kom meg ut av senga i går. Har en syk helg her, må jobbe nå men så er det å finne sega igjen.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du hadde prøvd å få kontakt med meg på msn men den viser noen ganger at jeg er på selv om jeg ikke er det. Det er en NET messenger som jeg ikke får sletta.

Håper du får en fin søndag

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda bor i Oslo' date=' tror det var mer tåke her i går, eller kanskje det bare var senere innen jeg kom meg ut av senga i går. Har en syk helg her, må jobbe nå men så er det å finne sega igjen.

 

S[/quote']

 

Ok, kan hende det var verre her, jeg bor rett utenfor oslo. God bedring, håper du føler deg bedre snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min 6 mandag på dette opplegget, skal veies i kveld og blir spennende å se hva vekta sier.... Var flink i forrige uke, mye trening og bra spising men så kom helgen og jeg ble syk, nesten ikke spist noe eller drikket noe og mensen oppå det hele så er virkelig en gamble.... Sist trodde jeg jeg hadde gått opp men hadde gått ned 2kg så tror ikke jeg skal gjette denne gangen.

 

Skal ikke hjemom mellom jobb og kurs i dag men ut med en venninne og handle klær til henne, håper det blir artig og at jeg har energi til det etter den helgen jeg har hatt :) Ellers starter et nytt kurs i dag, blir spennende å se hvem som er med videre og hvem som er de nye. Velger å håpe jeg har gått ned denne gangen også.

 

Gleder meg til jeg begynner å se og merke det på klær, ikke for det, er greit å slippe å kjøpe nye klær, er ikke så gøy.

 

Ha en fortsatt fin mandag folkens.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med slik helg! MEN når du er syk øker også forbrenningen nor, selv om det selvfølgelig er trasig at du ikke har fått i deg drikke eller mat i helga...

 

Håper handleturen blir kjekk, og så får du ha lykke til på kurs i kveld. Du er kjempeflink - og vi krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med sånne helger, da man håper på en avslappende helg, i stedet blir man liggende helt utslått. Blæh. Håper uansett du er mye bedre nå. Lykke til med kurs. Dette kan du klare. Jeg heier uansett på deg, Stine.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen inne på tråden min, det er alltid koselig. :)

 

Håper det går bra med deg. At ikke vekten har forandret seg er i hvert fall bedre enn å gå opp??? Du er veldig flink til å trene, neste uke har du sikkert gått ned mer. Drikke mye vann (jeg og :) )

 

Ønsker deg en kjempefin tirsdag.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå litt forvirret, innså plutselig at vekta jeg hadde registrert her sist var 112,7 mens vekta som ble registrert i kursboka i går var 112,5. Men kurslederen sa den var uendret, så nå gleder jeg meg til å komme hjem og sjekke hva som stod på siste måling i forrige kursbok. Kanskje det var ned 0,2 :) Hvis det er tilfellet er det de 0,2 jeg er mest happy for på lenge.

 

Nå har jeg plutselig masse å gjøre på jobb, det er litt artig :) har mange fine ark med masse notater på etter å ha snakket i 5 min med sjef sjefen og har en avtale på mandag men sjefen :) Så dette blir gøy.

 

I kveld skal jeg til en kamerat på middag, fisk står på menyen. Blir spennende å se hvordan den blir, han er klar over min "omlegging" men tror ikke han har helt perspektiv på hvor streng jeg vanligvis er men litt god mat, godt selskap og et glass vin er lov :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg hjemme igjen. Fnisete etter et drøyt glass rødvin, ja ja ikke drukket stort i det siste.... :) Men det ble med det glasset, utrolig mye mindre ris enn jeg ellers ville spist og en lakseform med masse grønnsaker og litt ufornuftig kremost og noe slikt, selv om han hadde vært snill og kjøpt lettost :) Ble ingen trim i dag desverre, satser på to runder yoga i morgen og spinning før jobb på torsdagen. Skal ta en sertifiseringseksamen etter jobb torsdag så da blir det ikke tid til noe trening og drar rett fra jobb til stavanger på fredag, men prøver å overtale venninna mi der borte til å bli med på en treningstur på sats. Eller kanskje jeg blir med henne i stallen, hvem vet.

 

Det var i allefall min dag, nå er det natta og en ny dag med nye muligheter i morgen.

 

*titte stygt bort på en full kjøkkenbenk og er glad det ikke bare er mitt rot der borte*

 

Natta jenter.

 

klem

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønemor her! :) Høres ut som du hadde en koselig kveld, og det er deg vel unt. :)

 

Du lever et spennende liv, et virkelig aktivt liv, det synes jeg virkelig. Og du er flink med trening i tillegg til din travle hverdag, det synes jeg er skikkelig tøft.

 

Ønsker deg en super dag og ikke glem å drikke masse vann og spise sunt. Og ta vare på deg selv midt i alt det hektiske. (Hør på hønemor nå :) )

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønemor her! :) Høres ut som du hadde en koselig kveld' date=' og det er deg vel unt. :)

 

Du lever et spennende liv, et virkelig aktivt liv, det synes jeg virkelig. Og du er flink med trening i tillegg til din travle hverdag, det synes jeg er skikkelig tøft.

 

Ønsker deg en super dag og ikke glem å drikke masse vann og spise sunt. Og ta vare på deg selv midt i alt det hektiske. (Hør på hønemor nå :) )

 

Klem fra Trude[/quote']

 

Hei Trude!

 

Det var koselig i går, vi har det alltid koselig, god mat, god musikk, god vin og godt selskap. Litt dumt det tar såpass tid, blir vanskelig å gjøre det spesielt mye oftere enn nå, men vi skal i allefall på Kentkonsert neste torsdag og det blir bra.

 

Du syntes jeg lever et spennende liv? wow, det hadde jeg aldri trodd. Jeg syntes jeg lever et ganske kjedelig og hendelsesløst liv. Hva gjør at det virker spennende og aktivt? Jeg syntes det virker mye mer imponerende hva dere andre gjør her inne, barn, menn, jobb, skole, eksamener og alt det som hører med. Jeg har ingenting annet enn meg selv å ta hensyn til. Det gir kanskje mer frihet men gjør og at alt som skal skje må planlegges om det skal involvere andre.

 

Nå er det snart slutt på lunsjen, i dag ble det litt salat, ei brødskive med tunfisksalat(hjemmelaget av kantinedama) og ei spiseskje omelett samt et glass juice. Trolig litt i overkant men det var så godt. Har i dag ca 15 min fra jeg kommer hjem til jeg tar bussen til trening, spørs om det ikke blir en kjapp middagsløsning på meg gitt. En börek på bussen kanskje... De skulle vært i grøvre varianter. ja ja er ikke så ille som de på deli de luca i allefall. Kjekke å putte i veska er de også.

 

En liten ting, jeg klarer ikke få i meg mat tidlig på morgenen. For tiden føler jeg meg flink som spiser en yoghurt og en frukt når jeg kommer på jobb, men det er 1,5 timer etter jeg våkner og en skal jo ideelt sett ha noe innen en time. Hva tror dere om å ta et knekkebrød uten pålegg på trikken og så yoghurten og frukten når jeg kommer på jobb? Blir ikke alle frokostkaloriene på en gang men får i allefall i meg noe tidligere... Hvis jeg prøver å putte i meg ordentlig mat den første timen brekker jeg meg nesten og går og er småkvalm i timer etterpå så å sette seg ned å spise frokost er ikke spesielt aktuelt egentlig.

 

Jeg er glad i jul, det er clementinsesong, det kommer til å bli mange av de i år.... 20kalorier i en liten 40 i en stor... :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stine! Som du selv sier, frokost er viktig. Men det er jo heller ikke godt å være kvalm i lange tider etterpå.

Det beste for deg, er sannsynligvis det du spiser på jobben. Tørt knekkebrød er da en veldig stusselig frokost, du kan ikke ha på noe pålegg eller tomater eller noe sånn da? Ellers synes jeg at du spiser litt lite til frokost.

Kanskje du kunne brukt litt frokostblanding oppi yoghurten og på den måten fått i deg litt fiber?

 

Min erfaring er at en bare må vende seg til å spise frokost. I en periode jeg var matlei, spiste jeg havregrøt til frokost og det hjalp veldig. Men jeg har aldri blitt kvalm etter mat altså, slik som du blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stine! Som du selv sier' date=' frokost er viktig. Men det er jo heller ikke godt å være kvalm i lange tider etterpå.

Det beste for deg, er sannsynligvis det du spiser på jobben. Tørt knekkebrød er da en veldig stusselig frokost, du kan ikke ha på noe pålegg eller tomater eller noe sånn da? Ellers synes jeg at du spiser litt lite til frokost.

Kanskje du kunne brukt litt frokostblanding oppi yoghurten og på den måten fått i deg litt fiber?

 

Min erfaring er at en bare må vende seg til å spise frokost. I en periode jeg var matlei, spiste jeg havregrøt til frokost og det hjalp veldig. Men jeg har aldri blitt kvalm etter mat altså, slik som du blir![/quote']

 

Knekkebrødet var i tillegg til det jeg spiser nå så blir på en måte det samme som å putte litt fiber i yoghurten. Pålegg blir for mye så tidlig om morgenen, knekkebrød kan gå fordi det ikke er så mye smak eller konsistens. Yoghurten er jo 140kalorier og frukten lett 40 så er jo en god del kalorier egentlig :)

 

Kan sikkert klare å venne meg til frokost men da må jeg opp ennå tidligere pluss ha et måltid til før lunsj og det blir ganske mye stress egentlig....

 

Mener ikke å være negativ men syntes egentlig knekkebrød ideen min var helt ok :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå er det torsdag.

 

I dag er det full dag jobb og så er det rett på en sertifiseringseksamen *skummelt* får håpe det går bra denne gangen, litt småflaut om sjefen må bruke ennå mer penger på å få meg sertifisert. Vi får se i kveld. Dette gjør desverre at det blir litt vanskelig med varm middag i dag men skal nå sørge for å få i meg nok utover dagen likevel. Har allerede spist yoghurten min og vannflaska og klementinen står klar :) I veska ligger to börek og jeg er klar for dagen.

 

I går var jeg på manglerud og hadde en yogatime med ei venninne på sats, det begynner faktisk å bli litt lettere og virker mindre akrobatisk. Yay. Og etter yoga tok jeg en spinnintime med mannen til min venninne. Holdt på å falle i gulvet fra min lettere akrobatiske yogastilling når hun spurte om jeg hadde en date med mannen hennes etterpå. Var veldig morsomt da i allefall. God og sliten etter yoga og spinning tok jeg tbanen og bussen hjem. Og jenter, gjett hva jeg gjorde de 200meterne fra bussen og hjem? jo i et øyeblikks inspirasjon fant jeg ut at jeg skulle se om jeg klarte å løpe "hele" veien. Og jo det gikk, litt småanpusten når jeg kom opp bakken men det gikk :)

 

Fikk nettopp en mail fra en jeg har snakket litt med på nett men som jeg aldri har møtt som foreslo en øl i kveld. Hva skal jeg si? Blir i såfall sent og rett fra jobb/sertifisering og trolig litt sliten men hadde jo kanskje vært gøy? Hva tror dere?

 

Vel nå må jeg vel jobbe litt så jeg fortjener lønna jeg får i morgen.

 

Klem

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stine. Jeg må bare si at jeg synes du er kjempeflink. Lykke til i dag. Du har vel allerede dratt avgårde. Uansett, skal tenke på deg. Ang internett personen, er det en dame eller mann, hvis mann........jeg er litt skeptisk til sånt, har lest altfor mye negativt. Vær forsiktig uansett, ok?

 

Stå på videre, jeg heier på deg.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stine. Jeg må bare si at jeg synes du er kjempeflink. Lykke til i dag. Du har vel allerede dratt avgårde. Uansett' date=' skal tenke på deg. Ang internett personen, er det en dame eller mann, hvis mann........jeg er litt skeptisk til sånt, har lest altfor mye negativt. Vær forsiktig uansett, ok?

 

Stå på videre, jeg heier på deg.

 

Klem fra Trude[/quote']

 

Jeg sitter på jobb fra klokken 8 jeg så sitter og snikskriver her i beste arbeidstid :) Skeptisk er det lov å være, og ja er av den mannlige varianten. Vi får se hva som skjer, regner med det er totalt uskyldig. Og etter 12 timer på jobb i dag er det nok ikke noe energi til noe annet enn å være forsiktig :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...