Gå til innhold

Begynner 5.november - vil du være med?


Gjest ent

Anbefalte innlegg

Velkommen , Hjallis!

Det er flott at du har bestemt deg ,- og du er jo godt igang du også! Du besto den førte prøven da du holdt deg i skinnet da du var på kurs i helga! Det tegner bra! Du får masse god støtte og oppmuntring på disse trådene og du er hjertleig velkommen til å bidra selv også;)

Det er klart at ikke alle dager er like lette,- det lurer kalorier og usunnheter overalt... Men det er også mange deilige, sunne godsaker som vi kan kose oss med,- heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar

hvordan går det med deg? håper alt er bra. du er godt i gang nå, vet du. de usunne fristelsene er jo der, uansett om vi slanker oss eller ikke. så vi må prøve å finne en måte å forholde oss til dem på.

 

hei til deg, hjallis. håndverkerkurs du? tøft. hva er det du lærer? jeg synes for øvrig ikke det er rart om du avslutter på ca 90 kg. har ei venninne, flott dame for øvrig, som ikke kan gå under ca 95. hun ser helt fæl ut om hun blir tynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Hyfsan:)

Jeg er her,- men formen er heller dårlig,- så da er jeg ikke inspirert til å skrive så mye. Jeg holder meg bra til den valgte menyen,- kom litt over i kalorier i går, men det er på plass igjen i dag. Jeg har slept meg på jobb i dag, og er stolt over at jeg klarte å gjennomføre dagen med stil, - jeg gikk bare på vilje i dag. Har ikke så mye krefter å gå på,- blir fort sliten og trenger fridager for å ta meg inn igjen. Jeg liker ikke å klage, men det er nå bare sånn det er... Jeg har vært sykemeldt så lenge det var mulig og går på "overtid " på rehabilitering,- jeg vil så gjerne kjempe meg tilbake på jobb,- så nå har jeg funnet meg en trivelig arbeidsplass som jeg får jobbe på så mye som jeg klarer inntil videre. Det er bare så forbasket at jeg ikke orker så mye som jeg gjerne ville. Jeg har øvd meg veldig lenge på å være tålmodig og ta tiden til hjelp,- men det holder hardt mange ganger...Men jeg prøver,- og jeg er kjempeheldig som jobber på en trivelig arbeidsplass så lenge... Det er helt på siden av min kompetanse og erfaring fra tidligere, men det er noe av poenget, synes jeg. Så jobber jeg heller med litt prosjekter hjemmifra i tillegg,- da kan jeg gå til og fra ettersom jeg orker.

Så da vet du litt hvorfor jeg ikke alltid er så aktiv her:) Jeg følger med likevel, men det er ikke alltid jeg orker å skrive noe.

I kveld skulle jeg vært på besøk hos en venninne, noe jeg hadde gledet meg til lenge, men jeg måtte bare avlyse. Får se om jeg kan bygge opp litt mer overskudd til neste uke, kanskje.

Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

livet er ikke alltid så enkelt. synes du er tøff og målbevisst som strever deg tilbake. er selv 50% på rehab, så jeg vet litt om hva det kan handle om.

 

disse linjene er hentet fra knutsen & ludvigsen sin "juba-juba". synes de har mye for seg:

 

ingen kan ha fødselsdag hver dag

det er et år fra jul til jul

dager finns i alle farger

også grå

men så

den som venter han skal få....

 

det er min tur i dag

til å ta mikrofonen

tusen øyne lyser mot meg

......

 

klem fra hyfsan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hyfsan og Ent.

 

Så godt å få go`ord fra dere begge!!!!!!!

 

Ned to kilo denne uka :) Men det ville ikke bli regnet med, siden jeg ikke var på kurset første veiedag... Litt surt det, men jeg er såpass motivert at det skal gå tenker jeg. Så i dag står jeg på O kilo og O cm, men bare vent å se til neste uke.

 

Du er flink til å kjempe deg gjennom dagene Ent. Tenker på deg. Jeg skal ikke klage masse, for jeg har det for det meste fint jeg, bortsett fra det fengselet jeg bor i ;). Men denne høsten har vært spesielt tøff. Mista tanta mi i høst av hjerneblødning. Helt uventa. Ho ble bare 55 år. Det gikk VELDIG inn på meg, og har fått meg til å tenke på kroppen som en venn jeg må gi kun det beste. Det er litt usikkert om det er arvelig, siden mamma også hadde dette for nesten 20 år siden. Så jeg skal spise MANGE hjertegode valg framover. Og så håper jeg at svaret på CT-en jeg har tatt bli til min fordel.

 

Senere i høst døde Mommo. Det var egentlig ventet, men jeg følte det som å bli sparka mens jeg lå nede. Med en kraftig virusinfeksjon etter dette, føler jeg at kroppen min endelig klarer litt mere enn bare å "være". Jeg gikk til kurset i dag og det gikk bedre enn på lenge. HERLIG

 

Ønsker dere alle en flott høsthelg. Gå ut å bruk naturen alle sammen. Her er det gullepler og trimpoeng å hente :)

 

Hilsen Hjallis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si det er mange tøffe damer her:) egentlig skal man ha masse overskudd og god helse for å slanke seg, slutte å røyke og alt sånt, ikke sant? det er ikke så lett holde fokus på mat og trim når man ikke har det helt topp.

men heldigvis er det noen som klarer det, og vi skal være blant dem:)

 

jeg går selv snart over på rehab penger eller attføring, jeg er jo relativt ung enda, har ihvertfall nesten 30 år igjen i arbeidslivet... uæææ...hørtes så mye ut. akkurat nå hadde jeg ikke klart en dag, en gang!!! må finne på noe annet å gjøre kanskje, men vet ikke hva jeg egner meg til. men du ent holder altså på med noe helt annet enn jobben din?

 

skjønner godt at du ikke orker å skrive her inne hele tiden, men det er godt at du er inne på besøk for det hjelper deg å holde fokus.

 

og du hjallis, har jammen hatt din del av motgang i det siste. håper de ikke finner noe galt på CTen, men enten er du disponert for hjerneblødning eller så er du det ikke. og hvis du er det, kan du mest sannsynlig få det ordnet. lykke til:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord. JEg har lest masse på nettet om hjerneblødning, og det er jo veldig gode utsikter. Blodåra som det har vært trøbbel på ligger også greit til for å behandles så jeg har gode odds. Men det er denne tiden i det uvisse som er helt hat. Skal på hytta i dag, for å prøve og koble av. Ringer legekontoret før jeg reiser tenker jeg.

 

Håper Alle får en fin helg!

 

Hjallis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du har det bra ent. tenker masse på deg.

 

enig i at det er masse tøffe damer her. mange som sliter med ulike typer sykdommer. det meste kan man få hjelp for i dag, heldigvis. men den viktigste innsatsen er nok den vi gjør hver dag med tanke på hva vi spiser, og hvordan vi bruker kroppen. såkalte nytelsesmidler som tobakk, snus, alkohol kan også være såsomså... men dette vet jo de fleste, det er ikke alltid så lett å gjøre noe med gamle vaner.

 

ønsker dere en god helg, spesielt til deg ent som er eier av tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innlegg, gode ord og omtanke!

Det er jo tydlig at vi alle har vårt å stri med - og det er jo ikke sånn at en kan isolere tema slanking,sunn spising, trim og hopp og sprett fra resten av seg selv og livet. Det henger sammen - siden vi er hele mennesker,- det er vel kanskje det som gjør oss til hele mennesker...

Men nå er jeg altså på banen igjen. Har hatt jobbefri i dag,- vært på butikken og handlet og dessuten skaffet meg to trimpoeng på en rask tur i snø(!)været.

Det var i grunnen passe program i dag..;)

Jeg tror jammen santen vi er på vei til noe positivt, jenter! Det var fint å høre at du er i gode hender mht undersøkelser, Hjallis! Jeg krysser fingrene for at det går bra for deg!!

 

Til Jubalong vil jeg si at for meg har det vært supert å gjøre noe annet enn det som til vanlig er jobben min! Jeg har valgt å ta en annen innfallsvinkel for å se om det kan gi meg noe mer energi,- og på sett og vis synes jeg det gjør det. I stedet for å holde på med en jobb med mye ansvar og store intellektuelle utfordringer, har jeg valgt å holde på med noe veldig praktisk en stund. Om jeg kommer til å fortsette med det jeg gjør nå, vet jeg ikke. Jeg har omsider funnet ut at akkurat nå er det viktig for meg å gjøre akkurat det jeg gjør,- så får tiden vise hva det blir på sikt. Poenget er at jeg i alle tidligere arbeidsår har levd for å arbeide, men nå har jeg bestemt meg for å arbeide for å leve (var det litt klisjeaktig sagt?,- uansett er det sånn for meg). Og jeg skal ikke legge skjul på at det i perioder er vanskelig å holde fast ved at dette er et valg som gjelder for framtida. Det er jo forferdelig usikkert, for jeg har vært vant til å jobbe mye og tjene bra,- nå skal jeg jobbe mindre og tjene enda mindre...og jeg vet ikke en gang hva jeg skal jobbe med i framtiden...og så er jeg jo allerede over min første ungdom...

Men dette skal gå bra. Jeg må bare få litt mer krefter sånn at jeg kan gjøre et stykke skikkelig jobb og få betalt for det....

Så når alt dette er sagt, så vil jeg og si at jeg føler meg priviligert som bor i et samfunn der det er hjelp å få når vi trenger det! Selv om jeg kan skrive under på at jeg mange ganger har bannet og vært fortvilet fordi jeg ikke føler jeg har fått vite nok og heller ikke fått de rette opplysningene for å finne fram i jungelen av paragrafer som vedrører rettigheter og plikter når en er syk.

Jeg er med på at vi skal si ifra og kjempe for urettferdighetene,- for de finnes i massevis,- men jeg vil også at vi skal hjelpe hverandre til å trekke fram de gode sidene ved den samfunnsordningen vi har:) (Og så forbeholder jeg meg retten til å fortsette å banne høyt når verden - og systemet - går meg imot)

 

Jeg er veldig glad for engasjementet dere viser, damer! Jeg føler meg omsluttet og finner trøst i hver og en av dere,- samtidig som jeg håper jeg innimellom skal kunne gi noe tilbake:)

Ha en fin kveld alle sammen:)

Hilsen en takknemlig ent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Hyfsan,- det var ikke meningen å ikke nevne deg i det forige innlegget,- det var heller sånn at jeg tenkte masse på deg når jeg skrev. Jeg synes du har har så mye å dele og jeg setter utrolig stor pris på din omsorg og omtanke!

Det forige innlegget var også stilet til deg

Måtte bare si det!

;):):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen. har lest gjennom hele denne tråden og synes det er sånn god stemning her.

det er jo sant at man ikke bare skal "snakke" om slanking, men også om ting som opptar en i hverdagen.

det virker som dere er kommet i gang med å forandre på tankegangen her når det gjelder matinntak. jeg synes at jeg kan spise meg god og mett og samtidig klare å gå ned i vekt.

mitt største problem er å ha tid (og lyst) til å få trimpoeng. er nok dessverre ikke like motivert hver dag til å gå ut etter arbeidstid på tur.

jeg er 43 år og gikk på mitt første GR kurs i sept-07. har gått ned 11 kg siden da, men har fortsatt noen igjen å ta av. første mål videre er 7 kg til, og kanskje til sommeren være kvitt 10 til. men det er så langt fram at jeg ikke tør å tenke på det.

veier nå 87,6 og er 166 cm.

håper at det er greit at jeg følger med på dere og hiver meg med dere også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ent:)ja jeg har på en måte lyst til å gjøre noe helt annet jeg også, men jeg vet at det er bare fordi jeg har så mye vondt. når jeg er bra, har jeg kjempelyst til å gå på jobben min. det var slik det begynte, jeg gruet meg til å gå på jobb. og nå når jeg fikk tilbakefall var det slik også; jeg prøvde å finne alle salgs unnskyldninger for å ikke gå på jobb (var aktivt sykemeldt).

samtidig er jeg redd for å bli midlertidig "frisk", begynne å jobbe igjen og bli skuffet på nytt. jeg må gå motsatt vei enn du ent, jeg må bort fra det praktiske og inn i det teoretiske. og jeg har jo lyst på en spennende og utfordrende jobb, for det er jo det jeg har nå;) men alle må finne sin løsning... var ikke helt forberedt på å tenke nytt fordi jeg egentlig var begynt å bli bedre

 

og du hjallis, visste ikke at de hadde funnet noe på en blodåre i hodet på ct, jeg. men da er det altså behandling du venter på... må være pyton. men tenk på at det er mange som går rundt med slike utposninger, uten å vite det og de sprekker aldri. men jeg skjønner jo at det ikke er noe kjekt å gå slik å vente!!! godt du kan finne måter å koble av på

 

ønsker alle en flott og slank helg! Ut og trim de som kan og orker:)

 

hilsen jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til ent: jeg føler meg aldri ignorert her hos deg, kan du skjønne ;) tusen takk for de gode ordene.

 

du er en modig dame, det krever sitt å velge noe annet for fremtiden enn det man engang hadde. virker som om du har tatt noen verdivalg underveis. jeg er sikker på at du lykkes i det du har bestemt deg for. så får det heller ta litt ekstra tid, om det er det som skal til.

 

enig med deg i at vi lever i et godt samfunn. men som alltid finnes det selvsagt forbedringspotensiale. sånn er det med alle ordninger. jeg vil heller betale den skatten jeg betaler og vite at det finnes et nett som fanger meg opp enn å betale 20% og så betale ekstra i tillegg for alle helsetjenester, bare for å ta et eksempel. mye av det vi klager på i norge synes jeg er bagatellmessig, men det sier vel også noe om hvor godt vi har det her.

 

det kreves god helse for å være syk, sies det. og det er det jammen meg noe i. det er vanskelig å finne frem i systemet, man er avhengig av gode saksbehandlere. ofte er det lurt å ha med seg noen i møter, og kreve møtereferat. for jammen er det lett å glemme når det blir mye informasjon. vi må ikke være redde for å si fra dersom vi opplever å få dårlig behandling. du, ent, sier sikkert fra og det er bra :) ha en fin lørdags kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Takk for fine innlegg og velkommen til Trulsi:)

I dag skinner sola og jeg har allerede vært ute og skaffet meg 2 trimpoeng ved å gå en bra tur. Jeg hadde som vanlig vansker med å komme meg igang,- men mannen min motiverte meg,- han hadde et annet gjøremål og foreslo at jeg gikk en tur så lenge,- og så møttes vi igjen etterpå. Det var deilig når jeg først kom meg ut. Ikke så kaldt,- litt glatt på veien og litt snø på bakken - og soool:)

Så nå kjennes det bra etter at jeg dusjet og vasket håret og ble veldig i søndagsstemning ( sånn stemning som vi hadde før i tiden da jeg var liten...

 

Ikke noe stress i dag. Hadde bonusbarn med familie til middag i går, så i dag blir det rester som søndagsmiddag. Skal prøve å legge en plan for et ryddeprosjekt på loftet, så kanskje vi kommer igang i løpet av uka.

 

Når det gjelder helse, så er jeg enig med deg Hyfsan at det skal god helse til for å være syk. Og jeg føler meg absålutt ikke på høyden med systemet til enhver tid. Jeg har god hjelp og nytte av mannen min som har prioritert å følge meg på møter og til behandliger. Det er viktig for meg,- fordi jeg føler jeg står mye sterkere når det er ting jeg har bruk for å tenke på før jeg bestemmer meg, eller det er ting jeg vil si ifra om og som jeg synes er vanskelig å framføre. Når en ikke føler seg særlig tilmote er det vanskelig å klage selv om en ikke føler seg bra behandlet.

Heldigvis har jeg gode behandlere, både saksbehandler i NAV og helsearbeidere,- men det er jo ikke alltid det går like glatt likevel,- og da er det godt å ha noen med seg!

 

Jeg hadde det som deg, Jubalong, at jeg gruet meg veldig for å gå på jobb,- ikke fordi jeg ikke likte jobben min,- den var helt topp, den! - men JEG var ikke på topp. Jeg var tvert imot ganske syk og burde absålutt ikke være på jobb. Jeg trodde jo jeg skulle bli fort frisk igjen og var veldig utålmodig etter å komme igang igjen - og da jeg prøvde meg tilbake på jobb var det ikke lenge før jeg ble syk igjen. Derfor prøver jeg noe annet nå. Og som sagt kan det godt hende at det jeg gjør nå bare er midlertidig,- det vet jeg ikke. Time will show..

 

Så gjelder det å finne et positivt innhold i dagen selv om det kanskje er noe annet enn det som i første omgang kunne synes å være det naturlige valget...

Noen dager går det greit, andre dager går det ikke så greit. Sånn er det bare.

Jeg synes jeg finner mye positivt hos dere damer,- mye som gir meg tro på at det er verdt å kravle seg opp igjen!;)

Ha en fin søndag, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott at du allerede har vært ute og skaffet deg poeng. godt å ha en mann som puffer deg litt i baken.

 

min mann synes at det er kjempeviktig at jeg får gå tur, når jeg er litt bedre. han liker selv å gå, men jeg har førsteretten (vi kan jo ikke gå fra ungene på kvelden). sikkert fordi han er lei av å se meg sitte i sofaen og ikke bli frisk... og jeg må innrømme at jeg er drittlei sofane selv... har vært mye sykemeldt de årene vi har bodd sammen. to ganger pga av bena og to ganger pga av to ulike operasjoner pluss i to svangerskap:( men det er jo bena som er problemet for fremtiden min, ikke de andre tingene... det er over... jeg håper inderlig at jeg snart finner ut av ting og er innstilt på å gi avkall på jobben min, hvis jeg får noe annet som er meningsfult og utfordrende.

 

men hva er bonusbarn? hørte noen snakke på tv om bonuspappa. er det barn som ditt svigerbarn har fra før?

 

hilsen jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jubalong:)

Takk for innlegg. Jeg håper du finner noe meningsfullt på jobbfronten. det kan jo hende at dette er muligheten for deg til å få begynne på noe nytt og spennende...?? Det er ikke lett å bytte jobb,- ikke noe en skal ta lett på i alle fall. Men kanskje er det ikke så galt at det ikke er godt for noe,- likevel. Det kan gi nye muligheter som ikke alltid er opplagte eller lett å se. Jeg tror ikke jeg har sett alle mulighetene for min egen del enda i alle fall....

 

Når jeg snakker om bonusbarn, mener jeg det barnet som mannen min har fra før. Jeg har ikke funnet på uttrykket selv, men hørte det for en tid siden og har begynt å bruke det selv. Det er et fint uttrykk, synes jeg. Det er jo på en måte en bonus en får når en får lov til å ta nært del i barn som en selv ikke har vært med på å sette til verden,-. Det blir som en bonus jeg har fått i tillegg til mannen min:) ;)

 

I kveld har jeg skeiiet ut litt. Var innom hos en venninne og hun hadde nybakte boller. Jeg bare måtte smake.... men jeg forsynte meg bare med én...(helt sant!)

Men jeg skal enda ha meg en youghurt før jeg legger meg for jeg er jo sulten!!!

I morgen har jeg veiedag,- og etter den store diskusjonen og formaningene og innrømmelsene og og og ...på Hyfsan sin tråd for en tid tilbake,- så har jeg faktisk begrenset meg veldig i forhold til veiing i utide... Jeg er derfor spendt på hva resultat jeg får i morgen.

 

Ønsker alle en god natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonusbarn er et fint uttrykk synes jeg også. og bonuspappa og -mamma og sånn:)

 

lykke til med veiing i morgen. jeg skal også til pers, og håper jeg ser 7-tallet først i morgen. det blir liksom en ny seier, og da skal jeg aldri over 80 igjen (eller 79.9). er vledig spent, men har en god følelse:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!

Er bare inne soom snarest for å sende ukerapport før jeg går på jobb. første kursuke viser -2,5kg og -3cm og 8 trimpoeng. Det er veldig bra, synes jeg! Fikk "betalt" for den uka jeg startet før kurset, nå. Tusen takk til dere som fikk meg igang før kursstart,- det er det som viser igjen nå!

Jeg vet jo at jeg ikke skal ned så mye hver uke, men det føles deilig å være kommet skikkelig igang:)

 

Nå må jeg komme meg på jobb!

Ha en fin dag, alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var du jo..har sett deg litt rundt på trådene her! Vil bare meddele at jeg stiller i omtrent samme klasse som deg - er 178 høy og veide 100 kg da jeg startet for 11 mnd siden. Nå er vekten ca 96 - det går grusomt sakte nedover!

d055.gif

Ser at du er veldig flink til å gå tur og at du sakte men sikkert legger om kosten!

 

Jeg har et mål om å gå ned til 85 i første omgang, men tror nå at jeg bør gå ned til 75. Har tidligere trodd det var helt umulig, men nå tror jeg det er realistisk. Det som hjelper meg mest, er å bruke disse sidene aktivt, får masse inspirasjon og råd som gjør at jeg ikke mister fokus!

 

Ha en fin uke!

 

Klem Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som ikke har egne barnebarn, var det virkelig hyggelig da 3 kjekke bonusbarnebarn plutselig stod her på trappa og ville møte oss. Det er 4 år siden nå, og for oss er de barnebarn så gode som noen. Jeg glemmer aldri "minstemor" på 3 år da vi møttes første gangen. Tror aldri jeg har møtt noen som har vist så stor glede over å treffe meg som hun gjorde da. Og forholdet har holdt seg og er en konstant glede i mitt liv:D

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Fine innlegg om bonuser:) Vi er heldige som får del i noe som i utg.pkt. var utenfor vår egen sirkel,-!!

Kjekt at du genialt stikker innom også;)

 

I dag har jeg hatt "hviledag". Tok meg helt ut på jobb i går,- så i dag har det ikke vært mye tess, men jeg har i allefall gått turen min og skaffet meg 2 trimpoeng,- så det er da noe! Jeg er heldig som har spreke bein,- og jeg kjenner at de blir sprekere etterhvert!

 

Jeg strever litt med å loggføre alle kalorier. det er vasnkelig når jeg lager noe selv elelr får noe andre steder som jeg liksom ikke helt finner på listene. Men det er vel sånn det er , bare. Får prøve å notere sånn noen lunde,- men helt nøyaktig blir det jo ikke bår det er snakk om en rett og ikke de enkelte ingredienser. Lurer på hvordan andre løser dette? Bruker dere bare grete Roede-oppskrifter som er pre-definerte på kaloriinnhold?

 

Nå er det sengetid. Skal på jobb i morgen. God natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes også det er vanskelig å føre inn enkelte ting. og mange ganger er jo kjøtt, grønnsaker og saus i en blanding. da pleier jeg å ta sånn cirka mål. eller jeg fører det opp som noe annet som ligner. f.eks spaghettisaus som jeg lager selv er sikkert omtrent lik den som er ferdig på glass, og så antar jeg at jeg spiser sånn ca en porsjon som så oftest er 0.5 dl. men jeg spiser nok ikke en porsjon karbonadedeig, da, som er oppgitt til 150 g, men anslår at jeg spiser kanskje 100 g? det er nok feilkilder her, men det går vel den ene veien den ene dagen og den andre veien den neste dagen. og når man spiser hos andre må man jo bare ta det på øyemål, jeg tør ihvertfall ikke spørre etter kjøkkenvekten:D det er jo veldig enkelt når man bruker oppskriftene og det er masse som er veldig godt:)

 

dette går seg til litt etterhvert, men etter over 11 uker på kurs, skriver jeg fortsatt opp alt jeg spiser. det er min måte å ha kontroll på, og tror jeg like gjerne hadde spist for lite enn for mye, hvis ikke jeg gjorde det

 

fint at du sanker poeng det hjelper godt på både slanking, humør og kondis.

lykke til videre, vi "snakkes":)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...