Gå til innhold

Begynner 5.november - vil du være med?


Gjest ent

Anbefalte innlegg

Hei i grålysningen!

Nå har jeg vært oppe siden klokka seks og det er ennå ikke skikkelig lyst ute!!!!

Jeg vil ha vår og sommer!!!!!!!

 

Bahia Feliz har jeg ikke vært,- men det høres deilig ut! Jeg håper på tur til Lanzarote i månedsskifte februar/mars,-- så jeg sier til emg selv: hold ut, hold ut!!

I mellomtiden prøver jeg så godt jeg kan å være optimistisk og prøver å finne glede i å gå tur i regn og ruskevær...jada,. det ER deilig når en først har kledd seg og er kommet ut,- men det er så ufyselig å tenke på at en skal ut i det sure været ute!!!

I dag skal jeg rydde i garderobeting og hylleting,...vi skal gjøre en liten skap/garderobeombygging,- så da er det best å komme igang:)

 

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Gleder meg også til lysere tider og mindre regn og holke! Jeg sitter også litt for godt fast i sofaen for tiden, mye jobbing til 19 om kvelden - og da orker jeg ikke å gå noe sted å trene etterpå! (Unnskyldning..) Har med meg trimtøy på jobb og tenkte at jeg skulle ta en time avbrekk og gå på Sats og drive litt med ting der, men det ble med tanken idag - plutselig er hele dagen gått.

e035.gif

Vi får prøve å inspirere hverandre - ihvertfall hjelper det for meg når jeg leser om at dere er aktive og raser ned i vekt. Da vil jeg også!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

det har gått mange dager siden jeg var her inne,- men her er jeg altså igjen.

Har vært bortreist et par dager i slutten av uka,- og da jeg kom hjem var vi invitert i 40 årsdag,- skikkelig kalas med masse folk, god mat og kjempefin stemning. Broren min ble skikkelig misunnelig på oss som har så unge venner...(he,he)... Kjekt var det i alle fall -- det er så fint at noen tar på seg å samle masse folk innimellom,- her var både naboer og venner, - for oss ble det altså både kjente og ukjente. Jeg tror på at sånne samlinger gjør oss godt! Jeg føler meg i alle fall satt pris på når jeg blir invitert til å være med på sånt! 40åringen hadde selv laget mat og pyntet et lånt lokale - og vi var ca 50 gjester!!

Jeg prøver selv å ta noen sånne initiativer av og til. Allerede om noen uker er det vår tur til å by på fest for 30-40personer. Jeg gleder meg. Selv om det er mye arbeid så gir det mye tilbake. Det å være sammen og hygge oss tror jeg er veldig viktig,- og det trenger selvfølgelig ikke være avansert eller dyrt eller noe som helst. Det viktige er folkene,- og jeg liker gjerne å lage noe god mat og by på noe godt å drikke som en ramme rundt det hele. Som regel blir det artig med at de som deltar bidrar med sanger og dikt og gitarspill osv..

 

I dag har jeg sendt mmin ukerapport. Vekta viser opp 100gr sist uke. Jeg sier meg fornøyd,- men vil jo selvfølgelig helst at resultatet skulle vært minus en kilo eller noe sånt. Men jeg vet jo hva jeg spiser og kan ikke forvente noe annet.

Det betyr ikke at jeg har resignert eller noe,- målet er fortsatt der framem et sted,- men poenget er at jeg må ta det i det tempoet som fungerer,- jeg kan ikke og vil ikke melde meg ut av de sosiale sammenhengene! Så da tar det litt lenger tid,- og det er ok.

I går var vi forresten på folkedans og folkeviseleik. Det er et lokalt tiltak med fire søndagskvelder fordelt utover. Det var kjempekjekt. Vi danset reinlender med flere turer og vi lærte en ny folkeviseleik. God trim og veldig hyggelig!

 

Nå er det ny uke med brukbare værmeldinger og nye muligheter. I heimen er vi begynt på et lite prosjekt som krever riving av en innervegg på et soverom... Jeg er foreløpig bare håndlanger...men jeg har for så vidt en del annet å gjøre:)

Etter hjemmedag i dag er det jobb i morgen.

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Høres ut som du har hatt en sosial og hyggelig helg - er enig med deg, man må ta vare på de sosiale anledningene som byr seg! Viktig å være sammen med mennesker i forskjellige sammenhenger!

 

Vi har også hatt det sosialt i helgen med bursdagsfeiring for sambo, og litt annet i tillegg. Jeg er veldig bevisst på hva jeg putter i munnen, men unner meg litt ekstra i små posjoner. Det som gjør at jeg blir tung i kroppen etterpå, er nok at jeg glemmer å drikke vann og spiser for lite frukt. Særlig hvis det er jeg som lager maten, glemmer jeg helt meg selv oppi det hele. Men det er jo så hyggelig, og jeg retter på sveisen og fortsetter sunt fra idag av!

 

Ha en fin uke!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

er så enig, det er så viktig å ta vare på det sosiale livet sitt og kose seg. så får det heller være om man ikke tar av like mye hver uke..

 

vi skal jo holde på med dette her en god stund og hva gjør det vel om vi bruker 45 uker eller 50 uker på å komme i mål? vi kommer ikke til å angre i ettertid på at vi brukte litt for lang tid. men hvis vi kutter ut alt som er koselig, blir det fort kjedelig å slanke seg:(

 

selvsagt gjeldet det å være bevisst på hva man putter i munnen, men det tror jeg den gjengen her, må være for resten av livet

 

ha en fin dag videre

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som du har hatt det kjekt :D

 

jeg får angst om det koker i mer enn to gryter om gangen, så jeg er absolutt ikke typen til å lage til selskap til så mye folk. på det meste er vi 14-15 i familieselskap og det holder i lange baner.

 

snakket akkurat med ei venninne om dette i går. synes det blir stadig sjeldnere folk inviterer til slike selskaper, virker som om folk ikke har overskudd og tid i hverdagen. huset skal fikses og mat skal lages til x antall, det kan være slitsomt for mange. jeg er ikke noe flink selv heller, så jeg skal ikke klage på andre.

 

ha ei fin uke, ent. koselig å lese om selskapet du har vært i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere:)

Takk for hyggelige innlegg! Jeg ser at jeg har noe å lære av storesøster Genialt; - du skriver så besluttsomat om at du retter på sveisen og fortsetter fra i dag av! Det er jo nettopp det jeg prøver på hele tiden,- none ganger går det greit, andre ganger ikke... Men da er det motiverende å flott å ha ne storesøster som deg som kan vise vei !Som du Jubalong skriver så må vi sannsynlig vis være bevisste på hva vi putter i munnen resten av livet..

Akkurat det er jo litt kiipt, da :D

Men,men,- vi fortsetter så godt vi kan alle sammen og vil nok ha våre opp- og nedturer...

Og du, kjære tvilling,- du får gi beskjed om du trenger hjelp til de store festene,- jeg er ikke så verst til å lage mat,- bare du ikke spør meg om å bake kaker,- akkurat det pleier jeg å prøve å unngå. Men kom igjen når det gjelder middag til mange,- det går helt fint :)

 

Jeg har forresten ikke vært noe flink i dag,-- har vært på et møte -- og der klarte jeg ikke motstå småkakene. Så teit!!! Jeg ville egentlig ikke ha dem,- men hva gjør en på møter som er litt bob-bob og kakene står framme???

Ja,ja. Jeg skal stramme meg opp nå. I morgen skal jeg på jobb, og da får jeg ikke tid til å spise mer enn det jeg planlegger..

 

Ønekser dere en fin kveld. --Jeg følger med på "Sommer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

I dag er det jobbedag. Jeg er klar etter en bedre frokost og morgenavis. I ettermiddag skal jeg til bestevenninnen min som har bursdag:) Der trenger jeg ikke spise kake...

Jeg fikk litt koreks av min kursleder som nok kanskje var litt skuffet over at jeg ikke hadde tatt av noe denne første uka på kurs 2. Men jeg vet ikke,- det er nå sånn det er. Jeg skal prøve å gjøre det bedre denne uka,- jeg har egentlig gode vaner,- men det er liksom ikke så lett når det blir mange sosiale sammenkomster.

Uff, nei,- jeg skal ikke unnskylde meg. Jeg skal prøve å være flink,- og det er fortsatt jeg som bestmmer hva jeg putter i munnen ( det må jeg liksom stadig minne meg selv på.....................)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

God morgen - jeg så også på den danske serien igår. Men jeg kjempet med søvnen - synes det blir så sent og jeg blir så trøtt når jeg setter meg ned i sofaen. Kan tenke meg det så ganske komisk ut hos oss igår kveld. Sambo skulle absolutt se serien - han er ivrigere på danske serier enn meg. Jeg sovnet i sofaen ved 21-tiden og gikk for å legge meg i senga. Han satt oppe. Jeg fikk ikke sove i sengen og sto opp igjen og tok med meg dyna i sofaen. Da satt han og sov der med hodet hengende bakover over kanten på sofaen. Så begynte serien - og vi så på en stund med øynene oppe. Så gikk han over til å ha øynene igjen - han skulle bare høre på sa han! Til slutt gikk han og la seg - jeg ble liggende under dyna i sofaen å kjempe mot søvnen - fikk med meg ca halvparten som jeg informerte ham om imorges ved 6-tiden. Det var det første han spurte om da han våknet - hvordan gikk det med serien?? Så hos oss trengs det muligens litt mer vitaminer!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må jo le også, dere er faktisk verre enn meg. og jeg trodde jeg var det ultimate a-menneske. jaja... opptaker kan jo være en løsning, men det blir vanskelig å få sett sånt siden, det er nå min erfaring. tiden strekker ikke til.

 

og du ent; du bare pusser litt støv av målsettingen din du, så er du i fin flyt igjen. stå på tvilling! vi kan ikke ha et helt tvillingpar som vingler her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Ja Hyfsan det er nettopp det som er problemet med opptaker, at jeg aldri får sett på det som er tatt opp - ihvertfall ikke før neste episode kommer! Igår fikk jeg som sagt med meg Greys, men med innlagt en halvtime søvn fra 20-20.30. Da er jeg jo passe ivrig synes jeg... men dette er jo ikke det største problemet i verden!

b050.gif

Ha en fin dag alle sammen - og heng i stroppen!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hjemmedag og kommer ikke helt i siget...

Var opp klokka seks og spiste frokost med yngstejenta før hun skulle på skolen. Men i dag var det altfor tidlig så jeg bevilget meg halvannen time i senga etter hun var gått. Jeg kjenner at i dag blir det en sånn litt slakk dag...Med lang dag på jobb i går og sein bursdagsfeiring hos venninna mi etterpå, så er det ikke så mye å gå på i dag

men jeg skal nok få noe ut av det i dag også!

Ha en fortsatt fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så absolutt. lurt av deg å lytte til kroppen din, ent. men det vet jeg jo at du er god på :)

 

håper dagen din har vært god og at kvelden blir bra. det er alltids litt på tv om du ikke har annet fore vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg har hatt slakk dag nr.2.....Blir rett og slett utmattet av ingenting,- samtidig som jeg har lyst på altmulig....hmm...men jeg laget en torsk og scampigryte med pasta til middag. Kjempegodt! I kveld blir det ikke gjort noenting -- jeg må samle krefter til jobbedag i morgen! Så er det helg. Jeg gleder meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du noe kjekt i helgen, eller er det rolig og stille for dere?

 

jeg har hatt en aktiv dag, og jeg føler overskuddet komme litt tilbake. det er jeg glad for. har vært på jobb, skal også på jobb i morgen. jeg trenger overskudd for det er ekstremt mye å gjøre på jobb. er glad for at du bruker tid på å bygge deg opp. :)

 

har vært og trent i dag, glad jeg klarte å komme meg dit. nå skal jeg ha en rolig kveld foran tv, deretter senga. ha en fin kveld, ent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har ikke orket å være her inne i helga. Stikker innom igjen i dag da jeg har veid meg,- 0,8 kg ned,- ikke så verst det:)

I dag skal jeg prøve å komme igang med litt baking. Forbereder en litt stor fest vi skal ha om to uker,- og jeg tenkte jeg skulle bake massevis av gode brød.

I skrivende stund er middagen på vei opp fra sjøen. Mannen min har vært ute og trekt garn,- jeg har ikke sjekka fangsten enda, men jeg hører måsene er begeistra,- det pleier være et godt tegn.

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Ja, det ble fisk til middag og åtte fiskemiddager i frysen!

Jeg steikte skinn- og beinfri torskefilet til middag, hadde på littegrann chilisaus før servering og serverte den steikte fisken med kokt ris, lettkokt blomkål og en dæsj rømme. Kjempegodt!

 

Har ellers bakt 8 store baguetter som jeg skal bruke på festen. De så veldig bra ut,- men jeg hadde ikke hjerte til å prøvesmake dem, så de havna rett i fryseren. Hvis jeg baker ytterligere 8 brød skulle det vel holde til en gjeng på 40-45 personer, tenker jeg (det skal bare være ved siden av kyllinggryte).

 

Prøver også å finne noen sangtekster jeg kan bruke. Det er alltid så vanskelig å velge, synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

den middagen hørtes knallgod ut. jeg har ikke så ofte tilgang på så fersk fisk. i dag har vi hatt gourmet torsk fra findus og det duger det også. men jeg skal prøve din variant neste gang, for det går vel an med frossen fisk også?

 

elsker fisk, men er ikke så flink til å variere...

 

grattis med fin vektnedgang denne uken:)

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk for hilsen, jubalong! Du kan selvfølgelig bruke frossenfisken på samme måte som den ferske:) en annen ting som faller i god smak Ris og fisk er faktisk veldig godt- jeg prøver å variere så mye som mulig siden vi bruker så mye fisk...men oftest gjør jeg det etter innfallsmetoden,- alt etter hva jeg har i kjøleskapet og i kjøkken skuffen....

 

I dag er det lasagne til middag hos oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Blir helt sulten av å lese om maten deres...sitter her på jobb med matpakke med kalkun på brødskivene + sylteagurk.

 

Til middag senere ikveld skal vi ha sursøt gryte (M/kalkun som gubben tror er kylling) - bruker da sweet chilisaus fra flaske og ananas - løk - erter - paprika i sausen. Ris og frisk salat til. MMMmmm..

 

Skal ut å kjøpe fersk torsk på tilbud imorgen - hel torsk som deles i skiver og fryses. Nyyydelig...

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam,nam! Det er jenta si det som lager skikkelig nistemat:)

Vi er ferdige med middagen og jeg holder på med festforberedelser. Det er utrolig mye som skal forberedes når en skal samle masse folk og det hele helst skal gå greit for seg uten for mye stress selve dagen. Jeg synes det er koselig å holde på med planleggingen og jeg liker å ta det over tid sånn at jeg har noen lunde kontroll og får tid til å tenke ut litt koselige ting. I dag har jeg vært gjennom bildealbumet på pc`en og funnet en del bilder jeg kan bruke som illustrasjoner til sangene vi skal synge sammen. Så har jeg skrevet velkomstsang og jeg har tenkt på hvordan bordplassering kan være. Råvarer til maten er bestilt,- jeg vil vite at jeg får det jeg trenger den dagen jeg trenger det, så blir det ikke noe stress. Når jeg leverer ferdig bestillingsliste får jeg alt ferdig tillaget og pakket i kartonger,- da er det bare å betale det hele og kjøre hjem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...