Gå til innhold

Begynner 5.november - vil du være med?


Gjest ent

Anbefalte innlegg

Hei! Nå er jeg her igjen. Har vært bortreist i 3 dager og i dag har jeg hatt juletravel dag på jobb. det var deilig å komme hjem til ferdig middag i kveld ! Nå har vi kost oss med den siste episoden i krimmen, jeg har masse levende lys tent og her er faktisk koselig, selv om det er langt fra ryddig...

 

Noe annet som også er koselig er at det er kommet opptil flere julebrev i det siste! Det er så kjekt med fine julepyntete konvolutter i postkassen og hyggelig brev som innhold.

Jeg tror vi kunne vært flinkere til å skrive hilsener ellers i året også,- og så sende dem i posten! Tenk så kjekt å finne et brev i postkassen,- noe som er noe annet enn regning eller reklame!

 

Gr-kurset har juleferie og vi skal ikke rapportere før 1.januar. Jeg er spent på hvordan det går med juledagene. Jeg glder meg jo til julemat ,- men så har jeg ikke lyst til at de siste par måneders resultater skal gå fløyten for en skarve julehelg, heller... hm.. var det noen som sa "alt med måte"...??

 

God natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar

Jeg skrev akkurat om det på tråden til kikk, nå har jeg ikke tid til å trimme noe særlig utenom det jeg får lagt inn spontant. Og jeg skal spise med innsiden av hodet i jula, så får det litt mer strukturerte komme etter nyttår igjen!

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julehilsen!

Jeg ønsker at alle får en så god jule soom mulig, med alle de individuelle tilpasningene og hensynene som kan/bør/skal/ må tas...

Jeg synes Genialt sin tanke om å spise med innsiden av hodet er bra,- og jeg skal selv prøve å følge den.

 

Jeg har vanligvis veiedag på mandag, så jeg har veid meg i dag også.... + 0,1kg er resultatet for siste uke,- jeg har nok latt meg friste av litt juleknask, men føler jeg har noen lunde kontroll. At det går litt opp i jula er kanskje ikke til å unngå, men jeg skal vokte meg for de store utskeielsene!

 

Her i heimen blir det tradisjonell julemiddag med pinnekjøtt i kveld. Vi skal kose oss sammen med to av mine barn,- den eldste jenta mi er med svigersene og det samme gjelder for mannen min sin datter.

 

Ute regner det, men vi koser oss med fyr i peisen og har hatt noen formiddagsvisitter. Jeg har bestemt meg for å beholde roen og gleder meg veldig over ethvert besøk!!!

Etterhvert skal det bli middagsforberedelser, men først ville jeg altså ønsker alle dere trådvenner en riktig god jul!

 

En spesiell hilsen går til min kjære tvilling Hyfsan og min kjære storesøster Genialt! God jul til dere!

klem fra ent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for koselige hilsener. du har et stort hjerte, tror jeg :D

 

i dag er det første dag og den verste stria er over. jeg koser meg mer i dag enn julaften, mye av grunnen er at jeg tilhører en familie der materialisme betyr mye for enkelte. jeg respekterer det, men det kan bli litt vanskelig noen ganger.

 

i dag er er det mer ro synes jeg. har tenkt å lese litt og spise sunn, og god mat. har skrevet litt i tråden min om en teori jeg har ervervet meg :) så aldri så gæ'ærnt at det ikke er godt for noe.

 

virker som om du ent har gode og klare planer for jula. det er jenta si det!! sender deg gode vibber for dagene fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,- her er jeg igjen!

Takk for store tanker om mitt store hjerte, Hyfsan! Det gjør godt å høre sånt selv om jeg ikke vet om det er fortjent,- så gjør det godt uansett. Jeg har vel et middels hjerte, kanskje,- det varierer vel litt i størrelse...men jeg tror uansett ikke det skrumper etter hvert som kiloene forsvinner...jeg håper ikke det i alle fall;)

 

Apropos kilo,- jeg er nok ikke i noen god kurve nå om dagene,- jeg kjenner i kroppen at jeg får for mye og feil mat,- men jeg verken kan eller vil slutte å lage julemat til jul. det jeg gjør er at jeg begrenser hva vi har - god julemat skal vi ha, men ikke i ubegrensede mengder!!! det var nydelig pinnekjøtt på menyen i går! Og deilig dessert.

 

Så i dag var det tid for turgåing. Vi hadde en lang og god frokost, kledde oss og kjørte til fjells. Gikk en god tur på skogsvei og i et hjortetråkk. Det var deilig å bevege seg igjen! Jeg kunne tenkt meg å vært ute enda lenger, men vi hadde avtale om å hente den yngste jenta mi som var på søskenbarnbesøk mens vi gikk på tur.

 

Middag i dag var rester fra lillejulaften og julaften,- dvs fisk og pinnekjøtt + dessert. Jeg synes det smakte kjempegodt!

Det er enda noen dager igjen av jula her i huset. I morgen er det familiebesøk,- jeg serverer svineribbe og surkål. Men da er det slutt.

 

Torsdag skal jeg på jobb. Det blir sikkert ok. Men jeg må prøve å komme meg ut på tur innimellom alt dette. Det er jo SÅ deilig å gå en god tur, men jeg liker meg best i dagslyset sånn som i dag. Derfor er jeg velig glad for at vi igjen går mot en lysere årstid!

Jeg har jo meldt meg på videre GR kurs fra uke 3. Jeg må ikke glippe nå,- det er det jeg er litt redd for siden jeg har hatt noen dager med litt for mye og feil mat. Jeg vil gjerne ha den gode følelsen i kroppen,- for det er deilig å kjenne at magen og rumpen er litt fastere og pusten holder litt lenger. Jeg vil så gjerne ha mer av det!!!!

Jeg sier vel dette for å foplikte meg litt mer. Tror det er å legge litt press på meg selv når jeg får sagt det til noen. Så får vi se om det holder!!!

 

Men enda skal vi ha jul noen dager....jeg lurer på om jeg er helt på siden eller? Jeg har nemlig spist både pinnekjøtt og julekaker og konfekt og dessert. Er det bare jeg som gjør sånn? Burde jeg klare å la det være ? Jeg får liksom litt dårlig samvittighet innimellom, men jeg vil jo gjerne kunne gjøre som jeg gjør også. Det er jo dessuten noe med sosiale settinger og resten av familien... Uff, jeg vet ikke helt hvorfor jeg skriver dette,- men jeg har det nå engang oppi hodet..

Kanskje jeg bare skulle slutte nå og så tenke over saken...

Ha en fin kveld.

 

ent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Nå er oppvasken tatt og alt ryddet på plass etter koselig juleselskap. Jeg er fornøyd med at jeg syntes jeg fikk til en god middag i dag. Og deilig hjemmelaget plommedessert. Kaffi og lefser og krumkaker. Jøje meg. det er lenge siden vi har hatt så mye mat på så kort tid! Men godt var det og hyggelig også!

Jeg er forresten fornøyd med at vi kom oss ut og gikk en rask time langs veien i formiddag. Det er da noe:)

 

Nå er det ro i huset igjen og jeg nyter det. Masse tente lys og fyr i peisen. Det er ganske deilig. I morgen er det jobb igjen og da får jeg vel litt fart på det å komme meg tilbake til normalen igjen. Jeg kjenner jo at jeg ikke har godt av alt det søte og feite som jeg har satt til livs de siste dagene,- men hva skal jeg si? Det er jo bare jeg som bestemmer hva jeg putter i munnen så jeg kan liksom ikke skylde på noen andre heller. Men av og til er det som om "godsakene" roper på meg og nærmest hopper inn i munnen min før jeg får tenkt meg om...

 

Jeg ser jo på mange andre tråder at det er flere som sliter i denne tiden,-- så kanskje får vi bare akseptere at jula er en tid utenom det vanlige. Men jeg er ikke glad for de sporene dette kommer til å sette på vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen mye av det du skriver. Plutselig er alle gardinene nede og GR er helt glemt. Vi har vært utenlands og jeg har ikke klart å spise som jeg skulle. Har imidlertid begrenset meg på alle måter, men hadde planlagt å være mer strukturert og trimme mer. Men idag er jeg tilbake på jobb og er over snittet motivert for å få giften ut av kroppen. Har startet dagen med en kopp varmt vann med sitron og en jordbærsmoothie laget på jordbær fra frysern. Veldig godt å få frukt i mengder igjen og drikke mye vann!

 

Nei, vi snur nå og starter på ny frisk - det er bare noen dager det er snakk om.

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Fint at du er tilbake genialt,- og hyggelig at du har hatt det kjekt i utlandet!

Jeg tror ikke jula er helt over for meg enda,- tror jeg skal gi meg selv tid til 1.januar. Jeg blir bare skuffa om jeg tror jeg skal klare dette bra i disse tider. Det er for mange fristelser. Hvorfor i all verden har jeg fått opptil mange esker konfekt i gave i jula?? Jeg vil jo ikke ha det,- og så vil jeg litt likevel. Det er søren meg urettferdig! Hvis jeg ikke hadde hatt det hadde jeg ikke spist det!

Kanskje jeg skal gi konfekten til svanene som svømmer så fint utenfor soveromsvinduet mitt om morgenen og ber om litt frokost? De pleier få grovbrød av meg,- men kanskje de hadde svelget litt konfekt også?

 

Akk,ja. Det kommer dager etter disse. Bare vent. Jeg skal ta igjen det forsømte!!

Men har altså gått tur både tirsdag og onsdag. i dag har jeg vært p åjobb og der har jeg tråkka rundt hele dagen,- så jeg sitter ikke i ro akkurat...

God natt alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke jeg også har fått flere konfektesker - og en strut med hjemmelagde fløtekarameller! Typisk! Vi har åpnet en eske med sjokolade da vi hadde gjester, men hvem er det som tyller i seg restene etterpå!! Gjett!! Nei det er lompent! Skal forsøke å bli kvitt litt mer i helga - da kommer det også folk! Dette fikser jeg ikke!

h040.gif

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse konfektgiverne altså!! det var en sånn som velta lasset for meg også, før jul. men givern tvang ikke nebbet mitt åpent, jeg valgte jo selv å bøtte dette drittet ned.

 

tror neppe det er mat for svanene heller ent:) du vet, bikkjer kan jo blir skikkelig sjuke av konfekt. de kan faktisk dø av det. så kast driten du, om du ikke vil spise den opp.

 

ellers må dere to, storesøs og tvillingen min, snarest ile inn på tråden min og banke noe fornuft inn i skallen min. der er det bra tomt for tiden skal jeg fortelle dere :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Her har vi et forferdelig drittvær i dag! Men jeg har vært ute og gått tur i halvannen time,- takket være min kjære mann som drog meg med!

Etterpå har jeg spist ulovligheter og trives ikke med det... Men nå skal jeg snart spise litt skikkelig middag:)

Jeg har tenkt masse om disse utskeielsene og har skrevet noe om det på Hyfsan sin tråd....

Nå skal jeg glede meg til nyttårsfeiringen, Vi reiser bort og skal feire skikkelig og bli tatt vare på av profesjonelle serviceytere:) Så i kveld skal jeg pakke kofferten og i morgen tidlig drar vi,- og kommer hjem første nyttårsdag.

 

Ønsker alle nettvenner en skikkelig fornøyelig nyttårsfeiring:)

--og håper på messe fin kontakt videre i det nye året som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - og godt nytt år til alle sammen:)

Jeg er tilbake etter et fantastisk nyttårsopphold med spabehandling, bading og tur. Og ikke minst den aller beste maten jeg noen gang har spist, tror jeg ( og jeg har spist en del gourmetmat etterhvert)... Utsøkt fra ende til annen.

Jeg har helt sikkert lagt på meg - ikke bare nå i hyttårshelga, men hele julen. Jeg kvir meg til åveie meg i morgen men er forberedt på at det er en del kilo opp.

Men jeg har hatt dete fint og har hele året til å ta meg inn igjen. Så det er bare å fronte det som måtte komme.

Jeg har et ønske om at dette året må bli et år der vi alle finner den ballansen vi prøver å oppnå,- på den måten vi selv ønsker det:)

Jeg gleder meg til fortsatt kontakt med de som har lyst till å stikke innom her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, storesøster Genialt:) og godt nyttår til deg også:(

Nå er det hverdag igjen. Jeg har veid meg og funnet at jeg har lagt på meg 1,3kg.... Vel, vel, spist er spist... I dag er det registrering av alt jeg putter i munnen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kunne vært verre. alt kan alltid bli verre. en mager trøst, men dog.... :(

 

bra du er back in business. vi to livsstilsendrings-tvillingene skal nok stå på videre i 2008!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen! Jeg har langet ut en god tur i dag,- en time og tre kvarter,- ikke verst:)

Laget fiskegryte til middag og har ellers vært veldig flink i dag, synes jeg. Nå skal det bli skikk på det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Er klar for å begynne på jobb igjen etter nyttår. Skal bli godt å komme i sving igjen. Har kommer igang med å føre kaloridagbok igjen. Må prøve å registrere inntaket en tid framover til jeg er trygg på at jeg er på rett spor igjen!

Ha en fin dag i vinden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jajajaja.hverdagen er over oss igjen.. :(

 

her er ikke noe særlig vind, men det er meldt vind og masse masse snø i morgen. "jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski - nå lyser det så vakkert fra heien. fra ovnskroken ut, så glad og så fri. mot store hvite skogen tar jeg veien". NOT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Ja, ja .. nå har Hyfsan blitt poetisk.. skal du ut på ski?? Jeg har faktisk planer om å ta fram skiene igjen iår - ser ut som snøen er i anmarsj nå! Får vente til begge knærne bare bøyes forover - ikke bakover som nå!

d045.gif

Enig med deg ent om at det er godt å komme i gang igjen etter nyttår, det er dager og uker som ikke er hverdager som er vanskelig å takle kost- og trimmessig for meg. Får liksom gjort mye mer når jeg har mer å gjøre i hverdagen.

 

Vi skal nok få et fint år her inne tror jeg, gleder meg til det!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen skitur for meg. jeg la opp skikarrieren i 1979 forstår du :( den historien kan du jo få en annen gang...

 

året her inne har begynt bra synes jeg. synes det er fint allerede jeg. kjekt med et aktivt forum igjen etter ganske døde tilstander i jula.

 

hvor er du da ent? håper du er inne og leser. da vil jeg nemlig få gi deg en god klem og ønske deg en fantastisk helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Jeg hadde lang jobbedag i går og i dag har jeg vært bortreist i begravelse hele dagen. Det er lange avstander her,- så det ble flere timers kjøring og fergereise.

Det er vemodig med begravelse, samtidig er det veldig naturlig når avdøde ble flere og åtti år og slapp både sjukehus og sjukeheim. Det er samtidig en samling av slekt og familie som vi sjelden møter,- så alt i alt var det en verdig og fin dag.

Vi kom hjem sultne,- og jeg satte i gang med å lage blåskjell med suppe. Kjempedeilig og litt for mange kalorier. Men jøjemeg så godt! namnam...

 

Jeg takker for klemmer og de gode ønskene, Hyfsan! Jeg skal nok komme meg ut i blæsten og gå meg en god tur i morgen igjen! Og jeg kan love deg Genialt at her er det ikke noe skiføre! Det er faktisk veldig sjelden vi kan gå på ski her sånn rett utafor stuedøra,- men det er klart, kjører vi et stykke kan vi alltids komme opp i snøen... Men det pleier jeg utsette til påska eller uka etter påske, alt ettersom. Da tar vi gjerne en tur på fjellet og nyter løypene og sola.

 

Jeg gleder meg til kursstart fog GR kurs 2 i uke 3. Da skal jeg legge alle kluter til for en god innsats! Og imens gjør jeg jo så godt jeg kan.....

 

God helg til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Godt å ha deg tilbake igjen..det har vært labert her inne en stund. Begravelser er tid for ettertanke også... godt å stoppe opp litt og prøve å se hva man fyller livet med. Er det meningsfullt? .....vi får gjøre så godt vi kan, mer kan ikke forventes ..alle har et ansvar for eget liv og helse...det vet vi, det er derfor vi er her...ikke sant?

 

Ha en fin helg!

 

Klem Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

det er godt å ha dere som ser innom her:)

I dag har det vært et forrykende vær. Vi rundkledde oss og kom oss ut på tur, mannen min og jeg. Gikk i nesten to timer,- i perioder var det virkelig en prestasjon å komme seg framover for vi hadde vinden rett imot. Det er sterke krefter!

Jeg har langet innpå med krumkaker i dag...De er bare så forbasket gode,- og ennå er det noen igjen... Jeg skal være glad når det er tomt! Klarer å holde meg unna mye, men de deilige krumkakene med mammas oppskrift er bare så deilige med varm te til og bål i peisen....

Jeg tenker mye på mat i dag. Skal lage noe til kvelds,- men har ikke helt bestemt hva, enda. I morgen har jeg en ambisjon om å lage en god gammeldags fiskegrateng til middag. har tatt opp fisk fra fryseren i dag,- så får vi se om initiativet er der i morgen...

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flink du er som tråkker og går i motvind. jenta si det.

 

jeg har liten erfaring med krumkaker (mer enn nok erfaring med alt annet som oser av kalorier, så.... ), men skjønner i alle fall godt at det er vanskelig å holde seg unna dersom det oppbevares i heimen. jeg kan ikke ha sånt i heimen i det hele tatt. absolutt ikke. om det ligger i skapet her: consider it eaten!

 

har du en god og mager oppskrift på fiskegrateng? jeg elsker fiskegrateng. må innrømme at jeg har kjøpt dem ferdige, men har vært litt kresen på leverandør. har fått tak i fiskemat fra madam bergen ;), men det er det slutt på nå. så nå har jeg valgt en leverandør nordfra. den er også kjempegod. jeg er nøye på å velge gratenger der det er mye fisk (mye proteiner) og lite karbohydrater. så er veldig interessert i en god oppskrift.

 

ellers kan jeg ikke annet enn å ønske deg ei god uke, ent. vi snakkes vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...