Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Gjest missrosa

Jeg er også ferdig med dagens treningsøkt nå, tok en styrkevideo jeg har på 45 minutter, jeg ble sliten!

Skal bruke denne 3 dager i uken tenkte jeg.

 

Det er jo en virkelig god start!

Ja, jeg vil gjerne være med på joggeprogram, vil du skrive det opp?

Greit å ha et program egentlig, da føler man at man må følge for å se resultater.. i stedet for å bli sittende rolig.

 

Går på medisiner fortsatt, ja.. avhengig av de. Ja, det er veldig deilig å trene for psyken, merker det jo etter hver gang jeg har trent.

 

Koselig med tur i skog og mark da, vi er også blitt flinkere å gå på tur sammen, det er koselig.

 

Ha en fin kveld =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Så bra! Vi er flinke ja :) Litt lettere når jeg har noen å gå inn hit å skryte til også, hehe, kan se om jeg finner det programmet igjen jeg og så kan vi starte fra neste uke? Evt om du vet om noe annet program, det jeg har er sånn at du skal gå noen minutter så jogge så gå osv, helt til man jogger mer og mer. Det er fint for meg å ta det veldig gradvis nå pga hoftene mine og at jeg har vært uten trening så lenge. Tror det er tre økter i uka :) Fint hvis man kan følge hverandre, da blir det vanskeligere å sluntre unna også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Jeg vet ikke om noen sånne program i farta, annet en at jeg vet det er forskjellige trenings forslag på iform.nu vi kan sjekke om du ikke finner det du vet om.

 

Jeg er jo vant med å jogge, men merket i dag at formen er ganske laber så eventuelt at om jeg føler for å løpe lenger e.l så gjør jeg det, men vi følger uansett en felles plan og kommer hit å forteller hvordan det går.

Dette blir bra, gleder meg til å komme igang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Nå har jeg satt 4.4 som startdato. Da er det 8 uker igjen til Dublin.

 

Kanskje ikke helt realistisk, men ønsker å være 62 kg til da... så jeg får ha det som et mål, men ikke bli veldig skuffet om jeg ikke når helt ned.

 

Ha en fin formiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ha det som mål ja, men kanskje ha litt mindre delmål underveis slik at du heller blir positivt overrasket om du går ned mer? Det er jo litt umotiverende å ikke greie målene sine.

 

Det var faktisk i et slikt iformblad at jeg fant det programmet så det ligger sikkert på iform.nu ja, kan ta en titt senere i dag, men skal iallefall finne det klart til mandag!! Satser på skikkelig start fra da av jeg også :) Ønsker å trene iallefall 3 ganger i uka framover, 2 ganger med styrke og 1 gang med gruppetime, men joggeprogrammet blir hver gang ettersom det er såpass kort så kan det kombineres med noe annet :)

 

Håper du får en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Nam nam! Tok det som litt kveldskos!

Har hatt en fin matdag, mannen stekte rislapper på dagen, vi hadde noe grøt som måtte gjøres noe med, men jeg spiste bare en liten lapp. Eller har jeg spist havregrøt til frokost og lunsj, clubsandwich til middag, havnet vel på ca 1700 kcal.

 

Har også gått tur med hunden. I morgen skal jeg trene med styrkedvd'en igjen.

 

Ja, skal sette noen delmål, tenkte å lage en liten plan nå =)

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hei!

Ble ingen styrketrening i går, men derimot ble det en økt med rulleski i dag!!

Pluss en god gåtur.

 

Har egentlig vært en lit lat helg, har ikke kommet igang med noe av det jeg hadde tenkt. Derfor ekstra godt at jeg kom meg ut å fikk trent i dag.

 

Håper du har hatt en fin helg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært med maten, det har ikke jeg i helga, pølse med brød og masse brownies :/ Faktisk ble jeg dårlig i magen i morgest/natt og ble sittende på do en stund for å si det slik! Er enda i uggen form pga det. Så blir ikke trening i dag som jeg tenkte, men kommer meg i vei på tirsdag uansett.

 

Rulleski høres gøy, og litt vanskelig ut :) Du er så flink til å variere det du gjør synes jeg!

 

Tror jeg har funnet programmet som jeg fulgte, det ligner iallefall på mitt, går fra å kunne løpe 5 km ettersom det er et helt nybegynnerprogram så er det jo en del gåing i begynnelsen, men jeg hadde gjennomført helt til uke 4 tror jeg, og har ikke lyst å begynne helt på nytt igjen, Så kanskje vi evt kan begynne på uke 4, hva tror du? Dette er en dag fra denne uken:

 

Dag 1 (f.eks. Mandag)

3 min. rask gange

4 min. jogging

3 min. rask gange

3 min. jogging

1 min. rask gange

14 minutt til sammen.

 

Etterhvert øker det mer og mer slik at man jogger mer, og når vi har fullført 0-5 km programmet kan vi starte på 5-10 km programmet, det var iallefall min plan, du kan jo henge deg på hvis du har lyst? Dette programmet varer i 12 uker, men blir jo 9 da hvis vi starter på uke 4. Kom gjerne med innspill!!

 

http://iform.nu/treningsplanlegger/treningsprogram-5-km-lop

 

Hver løpetur skal startes med å gå i 5 minutter og løpe i 1 minutt, og man kan erstatte en av joggedagene med annen aktivitet hvis man vil. Sånn sett blir det ikke så strengt og mulig å gjennomføre når man bare egentlig trenger å ta to løpeturer i uken, og ettersom de er såpass korte foreløpig kan det jo kombineres med andre ting også! Hehe høres ut som jeg skal selge dette programmet :) Men ble litt gira nå når jeg fant det frem! Gleder meg til min dag 1 på tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Du selger bra, hehe!!

Jeg er med, det ser jo ut som et bra program... Vi kan godt begynne i uke 4 =)

Jeg tror det blir bra, har ikke løpt så mye i det siste og når jeg har løpt blir det mye gåing, så greit å følge en plan!

 

Jeg har bestemt meg for å sette opp en plan for hver uke, da blir det ut fra hva jeg skal og det blir litt variasjon fra uke til uke.

 

 

Jeg tenker for min del at denne uken blir slik:

 

Mandag: Hoppetau, rockering + joggeprogram

Tirsdag: Styrke dvd (45 min)

Onsdag: Joggeprogram

Torsdag: Styrke dvd (45 min)

Fredag: FRI!!

Lørdag: Styrke dvd + joggeprogram

Søndag: FRI!! Jeg har bursdag!!

 

Dette blir bra!! Gleder meg til å komme i form, vekta viste alt for mye i dag, jeg hadde litt vann i kroppen, så håper det er gått vekk til i morgen. Så kommer med tall da!

 

God kveld =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en bra plan! Den så virkeligsuper ut! :)

 

Blir inspirert, min plan:

 

Mandag: FRI

Tirsdag: joggeprog dag 1 + styrke

Onsdag: FRI

Torsdag: joggeprog dag 2 + styrke

Fredag: Gruppetime?

Lørdag/Søndag: Evt jogg dag 3

Tror det holder for meg i første uke, må se litt an hvordan det går å løpe og slik :) Dumt å ha så mye fridager i begynnelsen av uken men må det i forhold til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Ok, da er startdato satt fra i dag. Og vekta viste 70,7 kg. Alt for mye, men jeg skal få den ned. Er 77 cm rundt midjen. Det tallet skal også ned.

 

Det er helt nydelig her nå, det er tåkete, men solen titter frem bak og gir et helt spesielt lys.. Blir deilig med en dag med sol og trening!

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Nå har jeg gått lang tur med hundene, prøvde å hoppe hoppetau i dag, men det dumme fancy hoppetauet gikk i stykker. Så, ikke invester i dyrt hoppetau på sportsbutikk! Gå for lekebutikkene sine... Men nå skal kanskje ikke du hoppe så mye i utgangspunktet, :)

 

Så ble 2 tp i dag. Joggeprogrammet blir i morgen i stedet for i dag.

 

Ha en fin kveld =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som har rørt deg uansett da :) kjedelig at hoppetauet røk, jeg skal ikke hoppe så mye nei, men har faktisk et fra lekebutikk som funker helt fint :)

 

I dag har jeg fulgt planen min til punkt og prikke, hehe, og hatt FRI! :)

I morgen skal jeg å få nytt styrkeprogram på 3T og gleder meg til det, har skrevet ut joggeprogrammet på jobb i dag så jeg kan krysse av for hver dag, blir bra! Ha en fin aktiv dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

God morgen!

 

Satt oppe til 02.30 fremfor symaskinen, det ble til en vårlig & feminin kåpe / lang jakke. Og jeg ble ganske så fornøyd, har bare litt detaljer igjen i dag. Det var virkelig godt å være i såpass aktivitet i går, jeg fikk så mye ekstra energi og var i virkelig sprudlende humør! Det frister for mer.. =)

 

Lykke til på 3T i dag med nytt styrkeprogram! Bra at gårsdagen gikk som planlagt, det er alltid deilig.

 

Jeg må bruke litt energi inne også i dag, 2 hunder og sølete ute = stor innendørs sandkasse! Herlig...

 

Ha en strålende dag !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg i gang! Føles deilig! Har tatt dag 1 på joggeprogrammet og det gikk bra, kjente det litt i bekkenet, men ikke verre enn at det var overkommelig, så håper det går fint videre også :) Fikk et kjempefint styrkeprogram med bare 6 ulike øvelser, som skal ta ca 35 minutter å gjennomføre, passet fint for meg nå! Så godt det var å bruke musklene igjen! hehe. Nå er jeg supermotivert! joggprog dag 2 + styrkeprog blir på torsdag igjen :) Fikk også oppfølgingstime utti mai, så da MÅ jeg jo trene, ellers blir det flaut, hehe

 

Så flink du er å sy! Jeg er mektig imponert! Høres helt sykt ut å kunne sy egne klær, du er flink!! Det eneste håndarbeidet jeg driver med for tiden er strikking, lager helseteppe til babyen, morsomt å holde på med. Håper du har hatt en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Så bra, flink er du! Da er det bare å fortsette den gode trenden med styrke og joggeprogram!

 

Koselig og strikke! Jeg har helt hekta på å sy... gjør det hver dag, så blir noen nye klesplagg titt og ofte =)

 

MEN! Jeg har virkelig undervurdert meg selv, jeg tenkte jeg skulle teste joggeformen og vips var 6 km unnagjort - uten stopp! Så jeg tror kanskje jeg skal se om jeg finner et annet joggeprogram, var det ikke for litt viderekommende og? Skal se etterpå.. Men er her jo uansett, så vi motiverer jo hverandre allikevel!

 

Ha en fin kveld =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, må være deilig å bare kunne jogge i vei, gleder meg til hoftene og bekkenet mitt greier å bære meg litt lenger også, hehe, høres ut som jeg er 80 :) Er viderekommendeprogram også!

 

I morgen skal jeg på treningssenteret igjen, blir godt :)

 

Holder på å bli gaal av å være blakk, det er deprimerende å åpne kjøleskapet, hehe, det er utrolig tomt og kjedelig..lønn på fredag og da skal jeg handle inn en god del mat, basisvarer og mye frukt og grønt! :) Kjedelig å ikke kunne være noe særlig sunn fordi jeg ikke har råd, levd på brødskiver denne uka og kjenner at jeg trenger å spise litt mer grønt!

 

Håper det går fint med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dag 2 på joggeprogrammet gjennomført + hele styrkeprogrammet! Ble skikkelig sliten! Men føler meg good :) Nå spiser jeg lunsj, havregrøt med bringebær + en appelsin.

 

I dag skal vi vaske leiligheten slik at vi kan ta helt helg i morgen! Skal på date på kvelden, og på innflytningsfest på lørdag, blir en fin helg :) Håper du har det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Flink du er! Kos dere på date.. =)

 

Jeg har ikke fått trent enda, men har gått i tre timer i Oslo og surra mens jeg venta på mannen.

I morgen skal jeg bort hele dagen også =/ skulle gjerne vært hjemme i det fine været og ikke minst få trent litt.

Uken ble vist ikke helt som planlagt, men jeg prøver å gjøre mitt beste på maten ihvertfall!

 

Ha en fin kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen ble ikke helt som jeg tenkte, på "date" en, ble jeg dårlig, eller følte meg dårlig hele dagen så ble bare litt shopping og så hjem og la meg tidlig. I dag skulle vi på fest, men det ble heller ikke noe av pga andre grunner. Men har i det minste vært hos frisøren og føler meg så fiin på håret nå :) Det er da noe! hehe.

 

Skikkelig motivert for å trene i morgen så håper jeg greier det og at formen kjennes fin ut :)

 

Glad for at jeg ikke har fråtset like mye denne helgen, har jo blitt litt godt og god mat, men likevel ikke så ille så forrige helg, satser på en sunnere søndag også! Håper alt er bra der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på trening :) Føler meg så stolt! Virker som tirs, tors og søn er perfekte treningsdager for meg! Jeg har vært så utrolig støl etter trening, så nå er det vel på`n igjen, hehe. Nå spiser jeg havregrøt til lunsj, på en søndag, kan det bli bedre? :)

 

Håper du har en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hei!

Har hatt besøk av mamma og pappa i helgen, har bursdag i dag så har skeiet ut med pizza og muffins. Har derfor ikke vært på pc'en!

MEN, lagde en avtale med meg selv på fredag som begynner i morgen. Trening i en eller annen form hver dag, altså ikke beinhard trening hver dag, men etter frokost skal jeg ut en time og gå, løpe, rulleski eller rulleskøyter, sykle ja hva som måtte passe.

 

Alltid deilig å komme fra frisøren=) Flink du er, bra du har funnet deg dager som passer, lettere å få en rutine da.

 

På fredag reiser jeg til broren min og familien, en på 3 år og ei på 1 år. Det er ofte litt kaker og kjeks o.l der, ihvertfall nå som det da er påskeferie, men jeg skal prøve å følge planen min, ihvertfall med å spise sunt og ikke for mye søtsaker. Aktivitet blir jo ikke et problem.. hehe!

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

Hei!

Hvordan går det med deg Smint?

Vi har grillet i kveld, det er fortsatt 18 grader ute - herlig!

 

Ellers har jeg gått i bra tempo 8 km i dag.

Vurderer å gå ut en tur etterpå og. Får se hva jeg gjør.

 

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...