Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar

ja, da var jeg tilbake fra gøteborg! Jeg kunne vel ha vært litt mer fornuftig. lørdag ettermiddag ble det mange timer uten mat! så da er det lett å ty til skokolade og potetgull. Jeg digger potetgull, men kjøpte en pose som ikke var noe god, så jeg spiste ikke så mye av det. Men ett par sjokolader!! :( Men på middagen spiste jeg fornuftig. Svinefilet og bakt potet. Jeg orket ikke å spise opp alt. T.o.m gubben kommenterte at jeg vanligvis spiser opp all maten + dessert. Denn kvelden ble de IKKE dessert. Så kanskej magen har blitt litt mindre, så den ikke orker å fylles med så mye som før.

Men nå er det lunsj på jobben og jeg skal spise masse salat og Ingers rugbrød!!

 

Hvordan var Manchester??

Snakkes.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake igjen jeg også, og klar for ny innsats tror jeg. Jeg har ikke vært flink på turen, men men, tur er tur.

 

Kommer tilbake med referat senere, må jobbe litt nå i lunsjen også, kom på jobb klokka 10 i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i gang igjen :)

Gårsdagen ble mye vas, kom hjem kl 2 natt til i går til en liten gutt som kastet opp...ikke så veldig kjekt akkurat, var ganske trøtt i går kan en si...så dagen gikk ikke akkurat med til å fokusere på kosthold, så når jeg la inn det jeg hadde spist kom jeg til 1200 kalorier, ikke akkurat mye og skryte av.

 

Men i dag er jeg klar igjen. Utrolig hva en god natt søvn kan gjøre :)

 

Har du kommet det hjem fra ferie igjen Mokimin? Hatt en fin tur?

Jeg er virklige klar for litt sol og varme snart. Tror vi må prøve å å til en tur til høsten.

 

Manchester var veldig bra. Gode shoppingmuligheter og god mat (men dessverre mye fet mat), fotballkampen var en opplevelse selv for damer :) og jeg ser ingen grunn til at det bare er menn som skal på fotballturer....Bare det å se og høre på alle som var på kampen var jo artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ble det en god dag på meg. I går gikk det veldig bra, bortsett fra at det ikke ble noe trim. Men håper å komme meg på trening i dag :) Eller gå en tur viss været til kvelden er bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryktelig umotivert nå om dagen!! Men prøver så godt jeg kan. Tør ikke gå på vekta heller...den veier sikkert masse!!! :) Har noen dager med gamle, dumme vaner. Sjokoladekjeks og kvikklunsj stappa jeg i meg her om dagen!! Jeg MÅ trene mer, men orker ikke!! Har hatt flere dager med "hodevondt" og føler meg helt på bånd!! Ååhh.... det irriterer meg også, vet dere!! Å føle seg helt nede.. pyton!!

 

HJEEEELP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen Angora, ikke gi deg! Dette SKAL vi klare.

Spist er spist, ikke noe å gjøre med det nå. Men nå gjelder det å finne fokus framover. Det nytter ikke å angre på det som er spist en får ikke gjort noe med det allikevel.

 

I går jeg skikkelig trøtt, tenkte jeg skulle gå tur men jeg orket ikke, så tenkte jeg med meg selv, jeg trenger ikke gå langt, bare rundt byen på 15 minutter, så jeg kledde på meg og gikk ut, å når jeg begynte å gå var det herlig, gikk en tur på 50 minutter i passe tempo, ikke veldig fort, men akkurat passe etter dagsformen, og jeg var mye mer opplagt når jeg kom hjem igjen...

 

Viss du ikke har ork til å trene ikke ha som mål å få veldig mange trimpoeng i løpet av uka, men prøv å komme deg ut litt hver dag, det lengste steget er det som er ut døra. Om du ikke går mer en 10-15 minutt så kommer du deg hvertfall ut og får bevegt deg litt, å begynner du med det blir garantert turene lengre også i løpet av kort tid...

 

Jeg har jo som mål å gå 10000 skritt hver dag i april, begynte dårlig med 10000 skritt på 2 dager, men i går var jeg oppe i 11500 :)

Så en liten oppsummering av april-målet mitt pr 3/4:

21500 skritt til nå, 278500 igjen, dvs 10315 skritt pr dag resten av måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hufff..... gikk på vekta i dag tidlig (uten en tråd for å bli lettest mulig!!) ....var veldig spent. Og jeg hadde ikke gått opp!!! Gjett om jeg ble glad! :)

Men trening er min store utfordring. Jeg er så lat, så lat.....

 

Jeg er tidligere en aktiv idr.utøver gjennom mange år. Men nå orker jeg bare ikke mer!! Jobb, Unger, gubbe og heimen tar all tid. Når middagen er spist ca. kl. 1730, er jeg glad jeg kan slenge meg på sofaen, hvis jeg da ikke må rydde!! Svømmer aktivt en dag i uka. Men de andre dagene er det ingenting nesten. Men må vel bare ta meg i nakken og tvinge meg ut. Skal kanskje få med gubben på svømming i dag. Eller så får vi gå en tur....uansett!! :)

 

Jeg skal ut å reise litt igjen til søndag. Danmark. Men det skal jeg klare! Masse salat og ikke noe godis...sparer kosemerker til en øl og en likør til kaffen. :)

 

God helg. Takk for oppmuntring PAV, det er så godt å ha dere her!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor vi er her Angora, oppmuntre når det trengs og rose og rise når det trengs, her er det lov å sutre å surmule, en dag er det deg, neste dag er det meg, sånn er det bare.

 

Men uansett gratulerer med at du har holdt vekta, det er jo kjempebra når du har dårlige dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokimin

Hei alle flinke damer.

 

Ja nå har jeg lest masse her. har kommet fra Gran Canaria det var vel en tur jeg aldri glemmer. jeg har dessverre ikke kommet inn her fori nette mitt har vær nede nesten uke nå så jeg har kranglet meg ventelo om at dette aksepterer jeg ikke. At dem skal bruke så lang tid på å rep. dette igjen. Ble ganske sint så nå har jeg gratis nett i 3 mnd.. hehe hjlper å slå litt i bordet.

 

Men ja syden::: hmmm når vi først var fremme var det kjempe fint. Første to dagene hadde vi litt grå vær men det vr jo varmt. Så jeg og min vennine fikkjo litt panikk når først solen kom siden vi skulle bare være der en uke. Så vi smurte oss inn med olje uten faktor får vi villeji ikke komme hjem uten å bli brune,men det straffer seg kan man si på vårer norske bleike kropper:-) Kort forklart. jeg flasser ennå.

Vi hadde med fire unger to på 3 år og to på 10 år. Dem bodde jo i bassenget.

 

Flyturen hjem var bare rot. vi skulle landet 2130 på gardemoen. Vi landet 0015. Det ble en kjempe lang tur får barna. Men dem var utrolig flinke.

 

Så var det maten... Det ble ikke masse mat der men det ble vel ikke mye sunn mat. Mye drikke... Vann? Øl kanskje.Hmmmm

Så når jeg kome hjem gikk jeg på vekten å da viste den to kg opp. vi kom hjem på lørdag. 1 uke siden.

 

Men gikk på vekten i dag bare får å se få jeg ble jo litt lei meg. Men den viste 83,7 og siste vekt før jeg dro til syden var85,3 så da ble det jo ikke gærli allikevel.

Men helle denne uka har jeg ikke trent noe bare sløvet. Minsten har blitt litt dårlig så han har vært hjemme fra barnehage.

Men til uka da må jeg bare komme i gang. For merker virkelig at det er lett å falle av...

 

Dette ble mye men deilig å komme tilbake til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyver avsted....Forrige uke var ganske bra, så jeg håper på nedgang i morgen. Drømmer om en bra nedgang også, men tiden vil vise. Uansett er ned ned, det er det viktigste Den eneste utskeielsen forrige uke, var et bursdagselskap.

 

Ingen store planer denne uka heller, så jeg håper at denne også blir bra.

 

Det eneste er at det har blitt dårlig med trening i det siste, fryktelig dårlig, men har vært opptatt de dagene treninga på treningssenteret er bra, og ellers har dørstokken vært fryktelig tung å komme over...så når det gjelder månedsutfordringen min om 300 000 skritt ligger jeg allerede dårlig an...

 

Skritt til nå: 41 500, skritt igjen 258 500, skritt pr dag for å nå målet: 10770.

 

Målet er fortsatt innen rekkevidde, men det trengs skjerping her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 500 gram denne uka :)

Veldig godt fornøyd med det. Og det er med minimalt med trening, kun noen få gåturer...Nå blir det full satsing denne uka også, så håper jeg å se 85-tallet neste uke (virker som det sitter fryktelig langt inne). Problemet er at jeg ikke vet når jeg skal få tid til trening denne uka heller. I går var jeg opptatt, i dag skal jeg få besøk, i morgen bør jeg jobbe, torsdag skal vi ut på besøk, så er det bare helga igjen, og lørdag skal mannen jobbe hele dagen, så da faller den dagen også bort...men får prøve å snike inn noen turer innimellom og være flink med matinntaket :)

 

Når det gjelder vann-drikking må jeg skjerpe meg igjen, har vært litt sløv i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mokimin

300 gr ned. Men klart det er jo på tre uker da får jeg har vel ikke reg meg her siden før påske. Men men det er da ned.

Eller har jeg ikke kommet i gang med matern igjen.

 

Var på spinning i gå får første gang på to uker. Så deilig å komme i gang.

Jeg kjenner jeg ikke er så motivert til å begynne å skrive alt jeg spiser igjen men det er vel fordi det går sakte nedover. Men kan tenke meg at når jeg begnner å gå opp igjen sa får jeg nok fatt på pennen tenker jeg.

Håper på ett par spinning timer til denne uka pluss 1 styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt borte herfra noen dager. Var i Danmark fra søndag til tirsdag. Det ble jo litt ekstra mat da, men ikke så mye godis. Har ikke vært på vekta i dag. Jeg glemte det rett og slett!! (er det mulig?) men jeg har vært sååå umotivert etter påske...har vært sløv med å notere ned, ikke trent.... Men spiser omtrent det samme hver dag, så jeg tror ikke jeg overspiser. Jeg har alltid slitt med å få i meg nok kcal. Nå har jeg akkurat avtalt med sambo at vi skal gå tur i kveld. Vi er barnløse til fredag, så da må vi benytte "friheten" til bare oss selv!

Skal prøve å skjerpe meg litt....sier hele tiden jeg skal trene mer....sitter i sofaen og ser på coreballen min!! Men tenker: "Nei, i morgen skal jeg"! Blir litt irritert på meg selv da når jeg er så slapp!!

 

Ha en fin dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trim ja...uff tørr nesten ikke tenke på det en gang. Er altfor dårlig for tiden. Går fram og tilbake hjem/jobb/barnehage hver dag, men det er for lite, bruker vel 20 minutter hver vei totalt sett tror jeg. Men ingen trening forrige uke, ingen trening denne uka, må komme meg på spinning på tirsdag vertfall, og så må jeg begynne å gå tur de dagene jeg ikke er på trening, var flink en stund, men etter påske har det blitt dårlig.

 

Glemme å gå på vekta, går det an da...hehe...det burde nok jeg også gjøre av og til, veier meg fortsatt både titt og ofte...nesten hver dag, selv om jeg vet det bare er tull...

 

Jeg er også sløv med å notere i dagboka for tiden...begynner med friskt mot med frokosten mandag, så blir det ikke mer før neste mandag og det er tid for frokost igjen....må skjerpe meg der...igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere... ny dag...starter på frisk mot i dag med å notere frokost!! Lenge siden sist. Hat blitt fryktelig sløv. Men skjønner at jeg ikke er alene om det kanskje ? :) Det er derfor det er så fint med dere, det å være her sammen! Se at andre enn "bare meg i hele verden" sliter!! :D Har sååå lyst til å bare gi opp... men så tenker jeg på dere. Da skjerper jeg meg. Ble ikke tur i går heller. Regnet styrtet ned. dårlig unnskyldning kanskje, men.... der har dere meg. Typisk. Jeg skulle hatt meg en turkompis, for å avtalt tid og en som kunne dra meg ut uansett. Kanskje jeg må annonsere? :)

 

Men, men... jeg skal ikke gi opp i hvertfall. Ha en fin dag damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er definitivt ikke alene i verden! Her inne er vi mange i samme båt.

 

Tror jeg også hadde trengt en turkompis med fast avtale. Ikke bare slik at en avtaler på telefonen av og til, men slik at hver f.eks tirsdag kl 20, da SKAL vi gå tur. Må være noe fast.

 

Orker ikke notere mat i dag heller, kjenner på meg at det bare blir frokosten, og ikke mer, skal prøve å muntre meg opp i helga, til å starte på igjen på mandag...Denne helga blir ikke så verst tror jeg. Skal på gårdsbesøk til ei venninne i morgen sammen med junior, må bort og se på alle lammene, satser på at det blir stas, selv om han helt sikkert kommer til å være en pyse...ellers har vi ingen planer, så da satser jeg på noe sundt å spise og lite alkohol, da bør det være håp for tirsdag igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det helg igjen. Deilig. Tror denne helgen blir bra for meg og nå. noterte mat i går og har begynt optimistisk i dag.... men helgene pleier jeg bare å notere på et ark, for jeg er sjelden på PC i helgene. Men jeg får jo en viss oversikt da. Skal til modern på formiddagskaffe i morgen. Da blir det vel frokost og lunsj i samme måltid!! Er dårlig på å ha faste måltider i helgen. Har planer om å ommøblere rommet til jenene også. Og det er vel trim?! :) Flytte både senger, pulter og plukke fra hverandre et skap. Det skal et nytt inn da :)

Vi skal ha kake på jobben i dag, en har bursdag. Kanskje jeg tar en liiiiiten bit! :D

 

Vi får stå på videre jenter....selvom dagene noen ganger er skikkelig pyton-pyton!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga begynte veldig bra, og sluttet mindre bra, alt var bra helt til søndag ettermiddag, skulle på besøk til mannens farmor og farfar, og siden de er av den eldre sorten (90 og 99 år, men dog de bor hjemme, er klare i toppen, og friske i beina), må det jo alltid stå kake på bordet, og mitt svake jeg forsyner meg jo opptil flere ganger, greit nok forsåvidt, hadde ikke spist lunsj så noe mat måtte jeg jo ha, så går vi innom mamma senere på ettermiddagen, og for en gang skyld hadde hun også kake, noe hun aldri pleier....tenk om jeg kunne vært litt mer standhaftig...

 

Jeg har forresten glemt vekk skrittmåleren, kom på det i går, så mitt aprilmål angående skritt har gått rett i vasken...

Men jeg tok den på i dag, og nå skal jeg gjøre et realt forsøk på 10000 skritt til dagen framover ;)

 

I tillegg skal jeg skrive dagbok denne uka. JEG SKAL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har blitt veldig stanhaftig denneuka!! ;) Det er bra.

Jeg fant en side på nettet før helgen. http://www.dytt.no . De la veldig vekt på skrittellere. Hvert skritter teller på vei mot en lettere vekt! Det er visst noe veldig nytt i Norge. Jeg vurderte å melde meg inn, koster selvsagt penger. Men jeg tok til fornuft å IKKE gjøre det. Har jo dere. Det finnes ikke noe bedre motivasjon!! :) Får heller kjøpe meg en teller og rapportere hit i stedenfor. :)

 

Helgen gikk for så vidt greit. Noterer ikke ned mat da....så jeg mistet vel litt kontrollen litt utpå lørdagen(!!), men spiste ikke så mye usunt, litt potetgull da!!

Trente på fredagen gjorde jeg også.

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo tenkt meg på trening i kveld, men 10 minutter før mannens trening begynte fant han ut at han skulle på trening...typisk, kan jo ikke si noe, for jeg hadde ikke sagt til han at jeg hadde tenkt å trene...og mandag er hans treningsdag...

Men vi har ryddet og spylt i hagen en times tid, og nå tenkte jeg jeg skulle rydde og vaske soverommet. Det trengs....er noen skikkelige rotekopper innimellom...å så har jeg jo gått til og fra jobb/barnehage da, så litt trim blir det nå. Skritttelleren står på 6500 nå, så jeg tviler på det blir 10000 i dag... ;)

 

I morgen er det veiing, hadde skikkelig tro på den tidligere i uka, men nå er jeg blitt pesimist, har en dårlig følelse foran veiinga...men det er bare å trå på den og se ukas dom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 gram ned denne uka, men samtidig 0 gram opp...med andre ord uendret vekt siste uka...kjedlig for jeg hadde håpt å se 85-tallet snart, har sett det noen ganger på snikveiingene mine, men aldri på den offisielle...fant ut at jeg har veid på 86-tallet 6 uker på rad nå....er vel snart på tide å se et annet tall først nå. Så mitt store mål denne uka er å komme meg ned på 85-tallet. Å for å klare det må jeg ut å gå. Endte på ca 7000 skritt i går, skrittelleren hadde lagt feil vei i lomma mi fram til lunsj, så da var jeg på 250 skritt, ikke helt rikitg, burde vert en 0 bak, minst, så jeg plusset på 1750 skritt på det jeg hadde gått i går kveld. Men i dag skal jeg passere 10000, jeg skal enten trene eller gå tur! Men i dag startet jeg sykkelsesongen til jobb/barnehage, så da blir det litt mindre skritt som kommer av seg selv hver dag.

 

Normalt bruker jeg ca 2 måneder på et trimtre. Men nå skal jeg prøve å få opp farta litt. Har som mål å fylle det innen 15/6, men skal prøve å klare det innen 1/6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har i hvert fall ikke gått opp. Jeg skal gå på vekta i morgen. Frykter det værste!! Men trente i går, og i kveld kommer ei venninne, og vi skal ut å gå.... Så flink du er med trimtreet ditt da!! Som sagt tidligere så er jeg dårlig på å trene/gå tur. Så jeg har jo bare 3 epler jeg!! :) Men håper å klare ett til denne uka. DET SKAL jeg klare!! Har dere prøvd den "magetimmeren" det er reklame for på oversiden her?? ser litt artig ut. Har sett de på tren.studio, men aldri prøvd en.

Fikk ikke notert all maten i går heller....det glipper litt når jeg kommer hjem- tror ikke jeg fikk i meg nok i går. Hadde ikke skikkelig middag.

 

Men vi får stå på sammen.....hvor er Mokimin forresten???

 

Ha en fin dag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...