Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar

Håper du titter innom både titt og ofte Camkir. Er jo faktisk et år siden vi begynte her inne, siden vi fant ut at nok var nok, og vi måtte gjøre noe med kroppene våre. For meg har dette året resultert i minus 10 kg, ikke all verden vil nok mange si, men 10 kg er 10 kg, og alternativet om å veie 10 kg mer enn jeg gjør i dag er helt uaktuelt!!! Det er bedre med sakte ned enn ingenting ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kg på et år er jo bra! Da hadde jeg vært fornøyd! Har spist mer forkost i dag og. Så får håpe kcal kommer litt opp. Så MÅ jeg prøve å bli flinkere til trim! I morgen skal vi på Tusenfryd, så da blir det vel en del gåing vil jeg tro! Skal sette på skrittelleren på mobilen, så jeg ser hvor langt og hvor mange skritt det blir!

 

Ha en fin dag. Visstnok ikke så mye sol fremover, så nyt dagen i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til og titte innom her både tidlig og seint :)

Jeg tror at til tirsdagen har jeg vært medlem her ett år, og jeg har gått ned 11 kg....

Og jeg syntes, 10 eller 11 kg... det er MYE!!

Vi skal være veldig veldig STOLTE pav! Vi er godt på vei, og vi har vært igjennom både opp og nedturer, og noen til blir det sikkert.. men jammen skal vi klare dette!

 

Det blir mye trasking når man er på Tusenfryd ja, i fjor var jeg helt sår under begge føttene! Og du verden så godt vi alle sammen sov når vi kom hjem! Håper dere får en fin dag på Tusenfryd i morra!

 

Gleder meg til og følge dere alle sammen videre! I mål skal vi alle som en!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har vært ganske ok, var ute en tur på fredag som planlagt, ble litt rødvin, men ikke veldig mye, lørdag ble det ingen tur, kun en runde rundt byen i daffe-tempo, det regnet hele ettermiddagen, så tiltakslysten var ikke tilstede...Søndag formiddag gikk jeg og ei venninne en god tur på ca. 1 time, var herlig, var skikkelig svett på vei opp til dit vi snudde.

Ellers hadde vi svigers på kaffe i går, jeg lagte vafler og toro sine brownie cookies, fy søren så gode, og jeg vil tro det noe sinnsykt med kalorier i dem, orket ikke å sjekke engang...

Får prøve å gå en tur i kveld, skal på et møte kl 18, som jeg ikke aner hvor lenge varer, så jeg får se når jeg er hjemme.

 

Ellers er det veiing igjen i morgen, håper virkelig å se 85-tallet da...jeg vil jeg vil jeg vil....synes jeg har lagt på 86-tallet altfor lenge nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå... da var denne helgen over. Det ble noen glass vin på lørdagen og litt potetgull. Jeg er så stolt da, for jeg ELSKER potetgull!! Og jeg har klart å redusere inntaket av det betraktelig de siste månedene. Putter ikke i meg hele posen lenger! :)

 

Tror jeg må bytte veiedag fra tirsdag til søndag. Så jeg var på vekta i går, da var det ned 300 gr. Men jeg ligger jo å vipper mellom 72,3 og 73,6. Så nå må målet mitt være å bare vippe på 72-tallet!! For nå viste den 72,9! Har planer om diverse aktiviteter denneuka. Det er jo kort arbeidsuke, så fridagene skal brukes fornuftig i forhold til bevegelse!! :)

 

Gratulerer med 1 år camkir! :) Ikke bli borte nå da! old deg her og få litt inspirasjon! :)

Har vi mistet mokimin???

 

Ha en fin dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg! Og skal plage dere mye framover :)

Vekta viste ned 0,7 kg, og endelig sitter ikke buksa som ett pølseskinn! Den slenger ikke rundt meg, men det er litt luft og spore der inne!

Jeg hadde som mål og veie 70 kg til den 4 mai, men i dag veide jeg 70,1 så da skal vel det målet være rimelig i boks!

Eneste planen min nå, er at 5 kg til skal være borte til sommeren begynner og jeg har ferie!

Med deres hjelp og styrke regner jeg med at dette går bra!

 

Helga hos meg var veldig stille og rolig!

I morgen er det 3 uker uten godteri, eller annet snop! Ikke brus engang! Men dere vet jo at mandag for en uke siden gikk det ned en liten bit Bounty! men aldri har sjokolade smakt så godt før! hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal prøve å følge i dine fotspor Camkir. Mai skal bli min sjokoladefrie måned :)

Daglige rapporter skal avlegges her inne!

Tror ikke jeg tar med brus i første omgang, redd det blir litt mye på en gang...hehe....men viss jeg bregrenser brusa til kun helg, så hadde ikke det vært så gale....3 dager igjen til sjokoladefri måned (og siden jeg normalt ikke spiser sjokolade på hverdager lenger har jeg vel nesten begynt allerede :)

 

Min plan er 6 kg før sommerferien....spørs om det går, men jeg skal uansett komme så nærme som mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du slår følge pav! Da får vi avlegge rapport begge to her inne:) jeg drikker aldri noe særlig brus uansett, så for meg var ikke det noe problem! Går bare i vann og Farris her. 6 kilo er jo litt det ja, 1 kg mer enn meg! Men vi får vel håpe og tro at vi greier det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nok ei veiing er over, denne ganga stopte vekta etter mye om og men på 86 kg, den klorer seg fast på 86-tallet nok en gang, men uansett ned 200 gram...men jeg må nok ta en kontrollveiing i morgen. Vekta var helt skrudd i dag, da jeg steg på først stoppet den på 69,9 :) tenkt om det hadde vært en realitet....så jeg snudde og vendte litt på den da stoppet den på 82-83, nok en snuing og vending, før den hoppet litt rundt 86...så jeg må nok bruke 86 i dag, men som sagt jeg tar en kontroll igjen i morgen.

 

0 sjokolade og 2 små glass cola light på et møte i går.

Fornøyd med det, har ikke som mål å slutte helt med brus, spesielt ikke viss jeg er ute på noe, da synes jeg det er helt greit, men skal prøve å begrense meg hjemme.

 

Jeg glemte forresten å gratulere med nedgangen i går camkir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge to med nedgang. BRA!! Jeg spiser heller ikke så mye sjokolade, men jeg slenger meg på "sjokoladedealen" her! Ikke sjokis i mai! Jeg burde jo ha inngått en lik deal med potetgul! Der har jeg mitt store problem. Men jeg inngår en avtale om å ikke spise potetgull frem til 17. mai!! Har en samboer da som trøkkeri seg godteri "hele tiden". Men jeg kan overes han jeg! :) JEG skal klare det.

 

Nå kommer finværet hit igjen. Deilig.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du slenger deg med Angora!

Det liker vi! Dette blir bra!

Jeg sliter også litt med potetgull, men sjokoladen er verst.. Og nå er det snart mensen tid også.. da blir det skikkelig ille!!!! Men nå har jeg klart meg i 3 uker, så jammen skal jeg klare ut mai!

Jeg har også en som sitter og spiser potetgull, sjokolade, is og brus ved siden av meg HVER kveld! Snakk om og ta hensyn a :) Fint vi har en stue til sier jeg da! Men det har gått utrolig bra de to siste ukene!

 

I dag har jeg forresten vært medlem her ett år, og 11 kg er borte! Litt irritert på meg selv fordi jeg har glidd ut så mange ganger, men det får jeg ikke gjort noe med! Så da begynner vi igjen!

 

Høres ut som om vekta di er litt spinnvill pav! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta igjen for å "kontrollveie" gårsdagens vekt. Vekta i går levde som sagt sitt eget liv. I dag viste den 86,1 flere ganger på rad så da går jeg ut fra at det stemmer tålig bra. Dermed beholder jeg bare vekta fra i går på 86, og satser på at di 100 gramma ekstra bare er en natulig svingning.

 

I går var en av de dagene jeg hadde lyst på alt, men jeg klare med med to - 2 - biter melkerull, synes faktisk jeg var utrolig flink, jeg er nemlig redd jeg hadde gått amok i skapene om jeg ikke hadde gitt meg lov til å smake. La meg forresten legge til at melkerullen ikke var tom etter de to bitene...hehe...

 

I dag blir det nok langt verre med kaloriene...mannen jobber på verft, så der skal vi på dåpsfest/overlevering av ny båt i dag. Det positive er at menyen er havets delikatesser, noe jeg går ut i fra er koldtbord med all den sjømaten en kan tenke seg. Så maten blir jo veldig sunn og god, det blir vel verre med det som skal i glassene.

 

Oppsummering av gårsdagen:

2 biter melkerull

Cola Zero og Mozell light, 2 venninner kom og ville scrappe litt, så det var den eneste serveringen de fikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med bare to biter sjokolade!! Jeg hadde derimot en dårlig kveld i går. Spiste ikke godis, men helt feil mat. middagen var ikke planlagt og jeg var sent hjemme, så det ble en ferdig pizza og noen loffskiver til kvelds. Kjenner at det ikke er bra mat. Magen fyller seg som om et ligger en blykladd der! Også blir jeg sulten når jeg skal legge meg! Og det pleier jeg aldri å bli. Så det ble en usunn kveld. Det positive er at jeg lærer, jeg kommer ikke til å gjøre det igjen. Det er spikret fast i minnet som en dårlig kveld! Så i dag er jeg på "hugget". Har bare lyst til å spise sunt! :) Så i dag er maten planlagt. Hjemmelagde kjøttboller og poter + grønt da!! :)

 

Ha en fin dag jenter. Kanskje du skal vurdere å gå til anskaffelse av NY vekt, PAV!?? :) Den høres jo helt vill ut!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj da.. glemte og avlegge rapport i går jeg da!

Ikke noe godteri på meg i går, kun noen røde druer! Spiste røkte kjøttpølser og potetstappe til middag, vet ikke hvor sunt det er, men det var veldig godt, og jeg merker nå at jeg spiser myyye mindre enn før. Jeg lager meg faktisk større porsjoner enda enn jeg klarer og spise opp! Og det er deilig og bare bli mett, og ikke overmett! Det er vondt, og slettes ikke bra!

 

ååå!! sjømat høres godt ut! blir nok mye god mat der ja pav! men det meste blir vel "sunt"! Kos deg!

Og pizza og loff ligger tungt i magen ja!

Det er godt vi lærer av det vi gjør :)

 

ha en flott dag dere!

 

Kommer innom i kveld med ny rapport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei eg ser du er på no. Du har vore kjempeflink og har holdt på lenge!! Eg har vor medlem siden oktober. Har slitt mykje med motivasjonen og strever for kvar veke. Velger å ikkje gå kurs no, dyrt i lengden. Har gått ned 8 kg, og skal ned 8kg til . Hadde håpet på det før sommeren , men ser eg har ein nedgang på ca 200gr i snitt iveka. Får ikkje trimmet grunnet sjukdom. Vert motivert når eg ser kor flinke de er.Klem og lykke til (kanskje du treng en ny vekt) eller er det spennende å sjå om du plutselig har kjempenedgang??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har vurdert ny vekt leeeenge nå, men får aldri somlet meg til det. Dessuten er jeg litt redd for at viss jeg kjøper ny vekt at den nye viser mer enn den gamle...jeg kontrollveier meg mot analog vekt med jevne mellomrom for å sjekke at den ikke er helt på tur hele tiden.

 

Pizza ligger nok dessverre aldri tungt i min mage...dessuten er det favoritten til mannen...men jeg prøver å snike inn litt lettere varianter med jevne mellomrom, samt å redusere litt på osten, men blir litt for ofte lørdagskosen hjemme hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza er ikkje usunt det. Berre lag den av karbonadedeig istedenfor kjøttdeig og lag ein stor god salat til. Det metter godt og du kan jo og lage den av grovere meltype, men vi må ikkje bli så helsefriker at vi ikkje skal ete noko som smaker godt når det er helg. Det er jo å finne ein måte å leve på heile tida og ikkje berre akutt i nokre veker og så tilbake til gamle vaner. Vi snakker jo om ein livstil, og dersom vi koser oss med den maten vi liker berre i magrere utgave, så kan vi gjerne sløyfe snopen? Viss eg kjøper noko veldig godt til middag så er det lettere å ikkje sprekke og ete snop og chips, viss eg har ete meg mett på god middag. Eg kjøper alltid inn karbonadedeig på tilbud og det ein har igjenn i panna etter å ha steikt den er jo meir en det som er att etter kjøttdeigen. Lagde pizza på grovt speltmel sist og eg likte den godt, men barna var misfornøgd. Du er jo superflink med matlaging etter det eg har lest av deg før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det nattevakt. Har lunsjpause nå, så da pleier jeg å være innom her en tur.

 

Det nytter ikke gi opp, alternativet er jo å veie mer å det er i grunnen ikke et alternativ, jeg skal ned til 70-tallet uansett hvor lang tid det tar, dessuten gjør det faktisk ikke noe at det tar litt tid, det gjør det bare enklere å holde vekta etterpå. Men jeg er faktisk ikke så bekymret for det med å holde vekta, jeg gikk ned 16 kg på 6 måneder for 4 år siden, uten å gå opp mer enn en kilo etter det. Alle mine ekstra kilo nå kommer fortsatt fra graviditetstida og det irriterer meg veldig, de sitter som støpt, det var ingen ammeeffekt for min del. Og junior er tross alt 2,5 år nå, så det er virkelig på tide å bli kvitt dem...

 

Ikke gi opp nattevakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei eg gir ikkje opp! Skal og må klare dette og har som mål at eg skal vere i trivselvegt til november. Trudde eg skulle klare det til sommeren, men veien går til underveis. Skal leve og kose oss og. Skal i to konfirmasjoner denne helga, og det skal ikkje vere fokus på min mat på koldtbordet, men vi skal kose oss og velge litt bevisst og så ein liten kos til dessrt og ikkje som før, med mest dessert! Hjelper meg godt å lese om dere å sjå at det går ned sakte her og, for mange raser jo ned i vekt. Men no skal det gå ned , sakte men sikkertrt, og bli der. Vi står på og målet er å leve heile tida og kunne vere tilfreds underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi nokså like mål, jeg håper å være der innen jul :)

Viss du vil er det bare å henge seg på tråden her...jeg kommer til å være her lenge enda :)

Det er viktig for meg å ha en tråd som er aktiv, spesielt siden jeg ikke går på kurs, da trenger jeg et sted hvor en kan både fortelle om ting som går bra og ting som går dårlig, og samtidig få ris og ros og oppmuntring for å fortsette!

 

Jeg synes også det er viktig å kunne leve litt utenom også, det er jo meningen at dette skal vare livet ut.

Har jeg ikke muligheten til å ta meg en fest eller en sjokoladebit innimellom kommer det garantert en kjempesprekk for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også elsker pizza, men da må den være hjemmelaget. Bruker ofte kyllingkjøttdeig, karbonad eller mager svinekjøttdeig. Problemet er disse ferdig pizzaene. i går spiste jeg n sånn pariserpizza. Den er det VELDIG mye brød og lite fyll!! Derfor setter den seg som en kladd i magen. Men som sagt den jeg lager selv er god og sunn!! Bruker noen ganger skinke eller kylling også.

Jeg bytta vekt for en stund siden. Og den veide jeg litt mer på. Men da vet du jo selv hvor mye du har gått ned da, så om du da plutselig veier 1-2 kg mer, så har du jo ikke fysisk gått opp de da. Selvom det kan være litt nederlag å se at det står et høyere tall. Men det vender du deg til!! Jeg klarte det, da klarer du det og!

Jeg så heller aldri noe til fordelen ved å amme for meg!! :)

 

Har spist en god lunsj i dag. Jeg har bl.a ansvaret for lunsjen på jobben og i dag bakte jeg horn med ost og skinke! Brukte speltmel og bare 100 gr smør + vann. De ble gode og ikke altfor kaloritunge!!

 

Ha en fin lang helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil veldig gjerne henge meg på tråden her. Den eg var på er ikkje liv i lenger. Synd når noen detter av lasset, men det må vi jo berre godta. Eg har veiedag fredag, bortsatt fra når eg har vert på nattevakt. Då har det lite hensikt å vege seg. Det er der mine store utfordringer er. Når eg er trøtt 3-4 tida på natta og kollegaen min har masse snop med seg, då er ikkje mine skiver særlig spennende. Og viss det er veldig travelt så rekk vi ikkje ete, og då vert det twist og kjeks i neven fra vaktrommet, så eg gleder meg til sommerferien å få litt rutiner på ,måltid og søvn! Er nok for gammel for slikt nattevakt liv he he. Ha ein flott dag på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig om du slår følge her inne du og nattevakt! jeg har akkurat kommet tilbake her etter ett altfor laaaaangt opphold, og tilsvarende opp også! Nok er nok nå! Nå er det kun ned som gjelder! Jeg husker jeg jobbet nattevakt på en bensinstasjon ett år, kroppen min likte ikke det nei.. den ble helt ødelagt, så jeg måtte pent finne meg noe annet ja!

Dagens rapport er som følger:

Ikke noe snop, ikke noe brus, ikke potetgull....! måtte det vare en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...