Gå til innhold

En ny start - 020108


Gjest pav

Anbefalte innlegg

Neida, jeg gikk ikke opp, og det er tross alt det viktigste ;)

 

Jeg har ikke prøvd magetrimmeren, jeg er totalt tiltaksløs når det gjelder å trene innenfor husets fire vegger. Har en pilatesball som jeg fikk i velkomspremie i en bokklubb som jeg har blåst opp, men den ligger foreløpig vekkgjemt på gjesterommet......får meg bare ikke til å begynne med noe hjemme...men nå har jeg laget meg en "ting-som-må-gjøres-liste" for meg å mannen, der jeg har skrevet opp det meste av forefallene arbeid i og utenfor huset. Målet er å gjøre denne lista kortes mulig før sommeren (noe av det på lista skal ikke gjøres før høsten heller da), å skal jeg klare det nytter det ikke å ligge på sofaen hele kvelden. I dag står siste rest av vårrydding i hagen på programmet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 928
  • Created
  • Siste svar

hmmmm det det ble opp 600 gr. Så det er ett tegn på at nå må jeg sette i gang igjen. Har trent 1 gang på 3 uker og maten spiser jeg når jer er sulten eller har tid...

Så nå må jeg skjerpe meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det på tide å sette igang igjen Mokimin. vi har noen kilo å miste før sommeren vet du ;)

 

I går ble det 8800 skritt på meg, var ute å gikk med ei venninne, men ble bare 50 minutt i middels tempo, men det er tross alt bedre enn ingenting, å mye bedre å gå sammen med noen enn å gå alene!

Satser på ny tur i dag, er skjønt å komme seg ut å gå når det er så fint vær som det er nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, endelig titter sola frem og lysten til å komme seg ut stiger! Jeg måtte gå tur alene i går, men jeg tvang meg selv ut!! Ble bare 20 min. men som sagt er det bedre enn å ligge på sofaen! kanskje det blir en liten tur i kveld også. Har satt meg som mål å få ett eple denne uka. Er nesten halvveis, 3 trimpoeng så langt.

Jeg har det motsatt, jeg syntes det er greit å trene hjemme foran TV´n. Tok noen styrkeøvelser på ballen min etter turen i går.

 

Jepp, mokimin...start med blanke ark. De 600 gr går fort ned igjen når du kommer tilbake til rytmen igjen. Stå på!! ;)

 

Snakkes...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen tur i går. I kveld er det foreldremøte på skolen. Ikke noe da heller. Men til helgen SKAL jeg ut å gå. Har noen timer alene på lørdagen. DA skal jeg gjøre noe fornuftig!!

Var på vekta i dag. NED 600 gr.!! utrolig. Det var digg. Jeg er litt redd for å gå på vekta jeg, jeg har aldri vært ivrig på vekta. Så jeg blir sååå glad når jeg først går på og den viser nedgang. Tror jo alltid at den er stillestående eller opp. Saken er den at jeg lurer litt på hvor kiloene blir av. For jeg merker ikke noe på klærne mine!! Ikke trener jeg noe særlig styrke, så det blir muskler heller.... jeg er dårlig på å måle meg, for jeg syntes det er vanskelig å finne akkurat samme sted hver uke. Men, men...kanskje jeg merker noe når sommerkolleksjonen tas frem!! :) Det er jo snart... skal bli bra å få bort alle støvler og tjukke jakker! Har vært flink med å skrive opp denne uka. Ligger rundt 11-1200 kcal om dagen. Litt lite, men jeg trener jo lite også!

I dag tidlig prøvde jeg rockeringen! Må nok litt øvelse til for å ta opp gamle kunster!! :)

 

Ha en fin dag...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1100 - 1200 kalorier hørtes veldig lite ut Angora, selv uten trening, faren er at kroppen går på sparebluss da, og det blir enda vanskeligere å gå ned senere...

 

Jeg prøver å måle meg hver uke nå, det er helt klart vanskelig å finne samme plassen hver uke, men når jeg ser på resultatene fra jul og til nå, så blir jo totalmålet mindre og mindre fordi om det enkelte uker viser mer enn uka før eller etter. Og målene er jo faktisk viktigere enn kiloene egentlig. Det er jo de som synes!

 

Jeg kom meg ut en liten tur i går, ikke langt, men var skikkelig umotivert, så jeg er fornøyd med at jeg i det hale tatt kom meg ut kom meg ut. I tillegg sto jeg på hodet i blomsterbedet, fy f for ugress, har ikke gjort noe med den på 3 år tror jeg, og slik ser den ut også. Og siden vi har grus på gårdsplassen og blomsterbedet (som forøvrig er uten blomster for tiden) ligger ved gårdsplassen er det ikke bare ugress som må lukes, også småstein, og en hel haug med røtter, haler og drar i dem, så det blir rene styrketreningen...tror jeg må fortsette med det i dag, viss ikke det blir en bytur med kafe i steden ;) og en trimtur til kvelden igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det lite kalorier på meg, har ikke fått skrevet inn, men tipper på en 1300 kanskje. Skal legge inn etterpå og sjekke. Var ute på noe på kvelden så jeg fikk ikke spist kveldsmat, tok 3 sjokoladebiter bare for å få i meg noen kalorier.

 

Turen min i går var en runde rundt byen her med en gutt på tre-hjulsykkel som ikke skulle ha hjelp til å komme seg frem, så dere kan jo tenke tempoet selv....

 

Helga bør gå greit tror jeg. Har ingen planer som innebærer verken mat eller alkohol. Skal sannsynligvis til Dyreparken på søndag, så det blir jo en eneste lang tur, er faktisk utrolig langt å gå viss en skal ha med seg alle dyra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet kroppen kan gå i sparebluss. Så jeg tok en sjokobit og noen valnøtter til kvelds!! sjokoladen kunne jeg vel ha hoppet over, men fristelsen ble for stor. Sjokoladen har ligget i kjøleskapet siden påsken, uten at jeg har hatt lyst på. Men NÅ tok jeg en liten bit! Skal prøve å få gått litt i helgen jeg og.

Du er heldig som har dyreparken i nærheten! Det er jo sååå koselig der! ;) Og der kan man jo nesten gå seg i hjel. Kos dere. Vi har jo ikke noe sånt i nærheten av Oslo. Synd.

 

Skal prøve å notere mat i helgen nå. Så får jeg se hva realiteten i helgene egentlig er!! :) Mister fort oversikten i helgene.

 

God helg, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig umotivert for tiden, gidder ikke tenke på å slanke meg, selv om jeg spiser stort sett det jeg skal og ikke mer, men vet jeg må være konsentrert for å gå ned i vekt, det er jeg ikke nå, så jeg har liten tro på nedgang i morgen, men det er bare å krype opp på vekta å se...

 

Denne helga har vært super ;) Knallvær, lørdag var vi ute hele dagen i sola, først på kafe (var flink og hadde ingen søtsaker), deretter fikk i besøk hjemme, og satt ute i sola hele ettermiddagen :)

I går var vi som sagt i Dyreparken, var en kjempedag, så vi ble der litt lenger enn vi hadde tenkt, men men, tiden går fort, det ble noen skritt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var en deilig helg. I går tok jeg både noen styrkeøvelser på ballen min og gikk en times tur med mora mi! Så jeg klarte målet med et trimeple til!! Såå fornøyd! Men jeg snek meg opp på vekta og det skulle jeg jo ikke har gjort!! Jeg får holde meg til den faste veiedagen min!! Pleier jo vanligvis ikke å tråkke på vekta i tid og utide jeg da! ;)

 

Skjønner deg godt PAV at du kan være litt umotivert. MEN du MÅ IKKE slutte å være her inne for det. Jeg tror et er "fella" mange går i. Bli her så får du kansje LITT oppmuntring til å ikke gi deg. Så lenge du ikke skjeier ut eller glemmer helt hvordan du skal bedre livskvaliteten din med trim og sunn mat, så gjør det ikke noe om man er litt umotivert noen ganger. Jeg hadde det sånn etter påske, men nå er jeg i gang igjen. Ble skikkelig gira av turen i det fine været i går, og når magen er støl etter øvelsene,så gir det et skikkelig kick!! :) I kveld skal jeg svømme 1000 m.

 

Så PAV; IKKE gi deg....stå på, for dette er vi sammen om,vet du! :) Her er ingen alene!!

Ha en fin dag.... her skinner sola i da også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg skal ikke gi meg, jeg er bare halvveis i vektnedgangen min! Så jeg må vel bli værende her i 1 år til tenker jeg.....10 kg første året, og viss jeg klarer 10 kg til det kommende året er jeg i mål!

Har bare en liten motivasjonssvikt for tiden, tror kanskjed et har litt med at jeg har tusen planer framover og at jeg vet det blir vanskelig...gleder meg til 1.mai-helga er ferdig, da er det slutt på mine planer også for en stund tror jeg...

 

Jeg må prøve å notere kalorier også, spesielt når jeg er så opptatt...skal gjøre et forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble faktisk ned 200 gram denne uka ;)

Fornøyd tross alt. Ned er ned. Og jeg hadde en skikkelig dårlig følelse.

 

Denne uka var det ned masse cm også rundt forbi, men tar det med ei klype salt, får vente til neste måling og se om jeg bare har bommet på målestedene eller om det er nedgang...synes målene varierer ganske mye fra gang til gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor måler jeg meg ikke. Jeg finner ikke rett sted fra uke til uke. Så det blir så variabelt. Sier tilmeg selv at jeg skal prøve, Prøve å finne et sted jeg lett kan finne tilbake til uke etter uke!! :) Men så gjør jeg det ikke allikevel.

I går hadde jeg en skikkelig svømmeøkt. Det er ganske deilig å bli skikkelig sliten.

 

Ha en fin dag. Sola skinner....jippyyyyy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm jeg glemte vekten i dag morges. Men skal gå ditt i morgen. jeg er nok redd får at den vekten ikk er på vei ned. Jeg er så lite motivert at det skremmer meg litt nå. I går kom jeg meg på spinning også var jeg på fotball trening på kvelden. Kjempe godt men nå er det å prøve å komme seg ditt to ganger til denne uka da.... Jeg trenger virkelig spark bak nå. Å det værste er at jeg føler meg så bollete og føler at dobbelt haka tyter frem...

Så jeg er nødt til å starte så jeg slipper å begynne helt på nytt igjen...

Det er like før sommer. Å det er jo en god grunn til å få bort kiloene....

 

Så jeg får bare komme meg inn her hver dag. Får da ser jeg jo hvor flinke dere er å det legger litt press på meg merker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mokimin! Du er savnet. Godt å se deg igjen! :) Vi sliter vel litt alle her om dagen, tror jeg! Du er ikke alene. Jeg gikk på vekta i dag: OPP!! :) Men trøster meg med at sånn er det vel! Normalt å sjonglere litt!? Eller....?? Hjelp!!

Målte meg også for første gang!! Det gikk jo greit, så får jeg se om en uke.

 

I går spiste jeg litt lite. ca. 1000 kcal. Men var på møte i går hvor de satt frem havrekjeks med sjokolade mellom, de vet jeg er skikkelig gode! Men jeg bare så på dem. Rørte dem ikke! Da var jeg kjempe stolt når jeg gikk hjem!! ;)

 

Men får vel jobbe litt og tjene noen kroer til livets opphold! ha en fin dag jenter....

Stå på.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er savnet Mokimin, ikke svikt oss her inne!!!

 

Jeg var faktisk ute og jogget i går, fikk melding av venninne når jeg kom hjem fra jobb om jeg skulle være med på kvelden, så jeg sa ja da, og angret selvfølgelig når kvelden kom...men det var deilig når jeg bare hadde kommet ut døra ;)

 

1000 kalorier er veldig lite da Anogora, du må prøve å øke litt, ellers går kroppen din bare på sparebluss. Kanskje du burde tatt deg en kjeks bare for å få opp kaloriene litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg føler meg nesten som en sviker nå. Får det er jo virkelig dere som får meg opp igjen. Så det er kjempe dumt av meg å ikke gå inn her vær dag.

Men man føler liksom at man ikke vil fortelle om sine tabber at man har spist feil å ikke trent noe...

Men helt klart det er da det er utrolig godt å ha dere å kunne fortelle om det.

 

Så vet dere hva??? JEG HAR VÆRT PÅ SPINNING I DAG!!!!!!!!!! også.

Så det er helt klart at det fungerer det å ha dere. Få jeg har jo ikke vært her på en stund. Men så tittet jeg innom igjen å ser dere også har opp og ned turer.

 

Så jeg fikk en gnist til å sette i gang. Så da har det blitt to spinning og en fotaball trening denne uka... TUSEN TAKK! til dere jenter.

Å i kveld skal eldstemann på fotball trening å jeg tenkte kanskje vi skulle sykkle ditt. Det er 4,5 km 1 vei... Det hjelper det også. Å det er 1 heftig bake på tur hjem:-)

 

Ja 1000 kal er vel veldig lite. Spis litt nøtter så får du det opp.

Jeg selv syntes jeg spiser helle tiden. Har nok kommet inn i en vane med å spise ofte. Får jeg er sulten så fort det har gått rundt tre timer...

 

Kos dere i solen jenter. Så får vi en fin farge på den nye fine kroppen våres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jo walnøtter for jeg vet jeg ofte ligger rundt 1100 kcal. Skjønner egentlig ikke det. Noen ganger lurer jeg på om denne kaloritelleren i mattabellen virkelig er rett!? Nå har jeg bestemt meg for å kutte ned på osten og syltetøyet (lett selvsagt) og prøve meg på mer kalkunpålegg og egg og fisk. Det er jo mye fett i osten, så skal jeg se hvordan det går. Er ikke så veldig glad i skinkepålegg, men kalkun/kyllingpålegget er ok. Også spiser jeg masse salat hver dag. Ingers rugbrød har vi på jobben, så jeg får i meg nok grovt også.

Mokimin vi er alle like vet du! ;) Jeg har funnet at at det dummeste jeg gjør er å slutte å titte inn her. Da blir jeg hvertfall lat og umotivert. Så klikk deg inn her minst en gang om dagen. Jeg har det så rolig på jobb, at jeg er inne flere ganger....

 

Stå på nå....jeg skal og på kamp med minstejenta i dag. Ikke så langt hjemmefra, men tar bena fatt. Alle skritt teller!! :) Har bestemt meg for å tvinge meg til styrkeøveler på mage og rygg HVER KVELD. i hvertfal de dagene jeg ikke svømmer.

 

Ha en fin kveld. Måtte de beste vinne fotballkampene!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk fotballkampen Angorà? Vant det riktige laget?

 

Jeg fikk meg også en liten tur i går, 15 minutter, ikke mye, men bedre enn ingenting, og i går hadde jeg ikke mulighet for mer, så jeg er godt fornøyd med det!

 

Jeg er også veldig glad i ost, speisielt Norvegia, og da i vanlig feit type, men vet du hva, jeg spiser faktisk "endel" ost, jeg skal jo opp i minst 1600 kalorier hver dag, så da er det rom for litt ost også, det er spesielt når jeg har knekkebrød istedenfor brød jeg bruker det, for da er det så lite kalorier i knekkebrødene at jeg må ha endel kalorier på pålegget for å komme opp i rasjonen min.

Jeg har dessuten funnet en god salat "Godt og lett kyllingsalat", den er faktisk veldig god med spekeskinke på, nam nam...

 

Jeg kan ikke heller slutte å titte innom her, da er jeg redd det hadde gått rett opp igjen, og det er ikke aktuelt, nei dere må nok slite med meg et år til, minst...

 

Dette er plassen å fortelle om sine tabber både når det gjelder mat og trening, for det første er det mye bedre å få det ut, få bekjent sine synder for noen, og dessuten er det mye vanskelige å skeie ut eller la være og trene når vi må fortelle om det her inne, det er mye kjekkere å gå inn her og fortelle om hva en har gjort når alt har vært bra, og helst vil vi jo fortelle det hver uke, men slik er det ikke for noen av oss, jeg har vært i en bølgedal nå, men føler jeg er på vei opp igjen nå, heldigvis. Jeg klarte å gå ned 6 kg i mai og juni i fjor, og det skal jeg jammen meg klare i år også, minst, jeg skal ikke være dårligere enn i fjor, og klarer jeg det i så er jeg faktisk i mål med sommermålet mitt, har 6,3 kg igjen, og en uke til vi kommer til mai ;) Bare tenk å være på ferie og vite at 7-tallet kommer først på vekta :) gleder meg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det riktige laget vant!! 5-2!! De er så søte da, 8-9 åringer. Litt "møljefotball" enda, men det er så morsomt å se på. De gir alt! :)

 

Nå har jeg startet dagen med to brødskiver i stedenfor 2 knekkebrød. Det fyller opp på kaloriene! også har jeg tatt 2 dl. juice, vanligvis tar jeg 1,5 dl. Spiser ikke så mye frukt, så det er vel greit det da. Så etter lunsj er jeg oppe i 660 kcal. Da ligger jeg vel godt an til å passere 1200 kcal i løpet av kvelden.

 

Jeg spiser Synnøve lett ost, den er ikke sånn tør og rar som lettost ofte blir. Men jeg tenker at siden det er mye fett i ost, så blir fettinntaket i løpet av dagen feil i forhold til proteiner og karbohydrater. Man skal jo ikke bare putte på for å fylle opp kcal?? Men jeg bruker ost på knekkebrød, det er jo best :) Så jeg har ikke gitt helt slipp på den da.

 

"God og lett kyllingsalat" er det oppskriften på siden her? Spiser salat på jobben. Og unga syntes kylingsalat er godt, så vi hadde det til middag her om dagen. Men da blir det lite kcal til middag. Fyller på med litt makaroni, men kommer ikke opp i anbefalte middagskalorier da.

 

Ja, vi får bli her inne noen år vi!! ;)

Ha en fin dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte inn og se hvordan det gikk med deg pav! se om du fortsatt holder koken! Og jeg ble veldig glad for og se at du gjorde det! Det var koselig og lese gjennom tråden din!

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Camkir ;)

Det var lenge siden det...jada jeg holder meg her inne enda, går opp og ned med motivasjonen og vekta står stort sett på det samme. Nå må jeg virkelig gjøre en ekstra innsats før sommeren...

 

Hvordan går det med deg?

Savner deg og Frktrulte kjempemasse, var innom bloggen hennes i dag faktisk, hun befinner seg under Cubas sol for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Jeg savner også frktrulte! Men nå er det ikke så lenge til hun kommer hjem! Og jeg gleder meg til og høre hvordan hun har hatt det og forhåpentligvis se noen bilder! Helst mange bilder! Prøver og lese bloggen hennes innimellom!

 

Godt og høre det går litt opp og ned med deg også!

Det går bra med meg... For 2 uker siden fant jeg ut at nå fikk det jammen være nok! Det er snart sommer, konfirmasjonstid, bikinitid, sommerklær... vel lista er lang, og nå må jeg ta grep! Ferdig med det!

 

Så langt har jeg igjen gått ned 2.2 kg, men vil ikke si jeg egentlig har gått ned, for jeg er fortsatt over der jeg stoppet som lavest sist. Irriterende at jeg har holdt på sann! Jeg har nå ikke spist godteri siden tirsdag for to uker siden (eller nesten helt sant da, jeg spiste en liten bounty her på mandagen), og har prøvd og holde meg til enn mer normal hverdag. Dvs... ikke mer 200 grams sjokoladeplater hver dag, og potetgull og is og..... usj usj!!

Har inngått avtale med ei på jobben, ikke noe snop før 17 mai.

Og jeg har ikke råd til og tape!! :)

 

Så det kan godt hende jeg slenger innom her innimellom, tråden jeg hadde er som sagt ikke særlig aktiv.. blir litt kjedelig når det bare er meg der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...