Gå til innhold

Skal vi pushe hverandre litt? Jeg er klar, og sånn som jeg gleder meg!


Gjest Mammamai07

Anbefalte innlegg

hei igjen ...ja jg vet det er viktig jeg spiser hver 3-4 time men har ikke sjans til og klare ogspise 225 gram ris... ikke sjans i havet..spiser 150..med kjøtt og masse grønnsaker og er litt kcal i det også pga mais og avocado men gidder ikke og veie det..og orker ikke spise mere en to brød skiver så jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det.

meeeen nå har jg sovet litt lenge så frokost har jo hvert rundt lunch så har jo mista et måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar

Mandag er jo min veie- og kursdag, og jeg har nå akkurat kommet hjem etter nok en kurskveld. Resultater så langt:

 

7/1: 98,5 kg

14/1: 97,4 kg

21/1: 95,4 kg

28/1: 95,4 kg

4/2: 94,9 kg

11/2: 94,9 kg

18/2: 94,1 kg

25/2: 93,3 kg

3/3: 92,6 kg

10/3: 91,5 kg

17/3: 91,2 kg

31/3: 89,9 kg

7/4: 89,6 kg

 

Nedgang på -0,3 kg. Akkurat nå føles det som denne listen kommer til å blir veldig veldig lang innen jeg har klart målet mitt :) Var klar over at det ikke var mer denne uken, men har nedgang på 6,2 cm denne uken og dermed er jeg oppe i 44 cm. Skal vel være veldig fornøyd med det :) Må bare bite tenna sammen og starte på en ny uke med trening og sunn mat.

 

Håper dere alle andre har fått gode resultater.

 

 

Hilsen Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Maysa: Det er akkurat sånn jeg tenker og... så lenge jeg spiser hver 4 time, så får det være det samme om jeg hopper over et måltid... Jeg skjønner også godt at 225 gr ris ikke er lett å få ned... men jeg skal ikke spise mer enn 150gr med det jeg. Så jeg synes det høres veldig mye ut! Det er bare poteter jeg skal ha 225 gr av... sikker på at det er riktig? Hvilken meny følger du?

 

Sol: Det er ikke noe moro når det sakker litt av i fart.. men sånne perioder har vi alle sammen. det varierer veldig! Du skal se at du tar det igjen neste gang du:) Du er jo så flink, så du må være veldig fornøyd med deg selv synes jeg! Dessuten så har du jo cmterene dine som du virkelig kan være stolt av!!! Så stå på, og lykke til! Og tusen takk for skryten jeg fikk av deg:)

 

Og hvordan går det med dere andre da? Impulsiw, Gizmo, og ikke minst CamBamBam?

 

Lykke til alle sammen! Håper dere er ved godt mot:o) hvor mye har vi klart å gå ned tilsammen tro? Begynner vel å bli noen kg nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yo yo

 

skjønner ikke hva jeg har regnet feil henn ,men ett eller annet sted er det..og jeg regnet det ut på dataen også for enstund siden på en annen nett side og da kom det opp energi forbruk på over 4000,, men dere har rett det er feil..var inne på arbeidsboka ..kom endelig inn og der regnet den det jo ut for meg og jeg har ca 2600 i energi forbruk..dvs meny 3 hehe er jo den jeg har spist etter..har ikke klart og få i meg mere...

 

veide meg på kursvekta på dagen kl14 for jeg kunne ikke komme på kurset og da veide jeg 116,5 det er ned 2,5 kilo men husker at hu sa engang at vekta var litt ustabil fra begynnelsen forjeg veide meg når jeg kom hjem og da hadde jeg ikke spist noe og da veide jeg 117,8..men det er ned 1,2 er strålende fornøyd med det..har jo min egen vektdag også mandag morgen og den viste 116,1 jippi

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Så bra at du fant ut av det Maysa:) Og supert resultat altså! Gratulerer så mye:)

 

Hmmmm... har klart 6,1 kg fra 7. januar jeg... det er på 3 mnd da. Men da hadde jeg allerede gått ned en kg fra 1 januar, så da får jeg gå ut i fra det da...

 

Så det blir vel litt vanskelig å legge sammen nøyaktig siden vi har begynt på forskjellige tidspunkt, men litt moto må vi ha det:D

 

da har vi gått ned tilsammen 16 kg da Sol:D

det er bra det! hihi...

 

dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw
hvor mange kilo vi har klart på 4 mnd?

 

Sol: -8' date='9 kg

 

 

Hva med dere andre?[/quote']

 

Heisann alle sammen :) Så flinke dere har vært!! Har vært mye i det siste så jeg har vært på lavkarbo.no og har jo lillegutt å stå i med.

 

MEN jeg har gått ned 5 kilo siden 3 mars :) Fra 128.9-123.9

 

Nå teller jeg både karbohydrater og kcalorier. Det går MEGET bedre. Tror jeg har insulinresistens. Har begynt på reductil og merker at det også hjelper godt! Så nå ser jeg bare framover for dette går veien....

 

Egentig har jeg tatt av 10 kilo siden janua... men gikk jo opp de fem da... og fem til!! Nå er det bare 4 kilo igjen til jeg var der jeg var 1 februar.

 

 

Men tida går selv om man lever på diett.

Spiser til vanlig frokost: 3 egg med bacon - eller lager omelett av 6 egg, cottage cheese, skinke, matfløte og purreløk og spiser halve.

 

Lunsj: resten av omeletten eller hamburgere m/ost eller kylling eller salat m/mye godt i.

 

Middag: tacotallerken u/skjell, hamburgere m ost og salat - biff med gratinert brokkoli - ja... alt mulig kjøtt :D

 

Har det helt FETT om dagen. Fredager drikker jeg rødvin (lavkarbo) - spiser baconcrisp - lettsjokolade

 

Er veldig motivert nå altså.... er IKKE fysen mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra denne fronten. Har lest alle trådene men blir så mange å komme gjennom. Tror ikke jeg skal kommentere så mye mer enn å si stå på jenter!!

Jeg har nemlig ikke så mye motivasjon å gi bort, siden motivasjonen min blåste bort på fjellet.

 

Jeg lager kaker , og spiser sjokolade og tar helt av og klarer ikke hente meg inn igjen dessverre. Så i dag bestemte jeg meg for at jeg skal tillate meg å gi f.. til søndag. Men fra mandag skal jeg begynne på nytt!!!!! Da skal alt veies og måles. Mammaen min begynte på kurs tidligere i uka, og fikk faktisk litt inspirasjon av henne. SÅ jeg må bare komme igang igjen. Har bare ikke hatt noe energi i d siste, trøtt og sliten og litt lei. Og er helt tydelig avhengig av sjokolade og snop. Får helt abstinenser når jeg ikke har spist noe snop på noen timer. Våkner om morningen av at jeg drømmer om sjokolade kake. Er jo akkurat som å være narkoman detta. Når jeg røyka var d sånn d røyken! Utrolig for en kontroll d har på livet mitt. Blir helt kvalm jeg. + 0,9 på vekta i dag fra før påske. Så det kunne jo vært værre, men fortsetter d har d harde arbeidet vært bortkastet. Skjønner ikke hvorfor det skal være så hardt å få kgene av og så alt for lett å få de på igjen.

 

Jeg har frem til i går vært flink og dratt meg på trening. Men i går skulka jeg den også, som straff sa mannen min at jeg måtte vaske badet.. og etterpå lagde jeg sjokoladekake ... dumme dumme dumme meg!!!

 

Hvorfor har sukkeret sånn kontroll på livet mitt??? Hva er d som har gjort at jeg har sånne problemer med d jeg putter i meg. Må jo være en grunn!!! Nekter å forklare d med genetikk. For jeg har mange slanke i familien og noen med noen kg for mye, med ingen som er så stor som meg... Vil ikke at sønnen min skal måtte slite med de her forbaska kgene. Blir så deppa av d.

 

huff... ingen bra dag nei... tror jeg skal gå å legge meg.. bedre enn å sitte her å spise sjokolade i allefall.

 

Stiller inn hjernene på at MANDAG ER D SLUTT !!!! SKAL OG VIL OG SKAL OG VIL KLARE D!!! (hvir jeg sier d nok kanskje d går bra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du burde ta kontakt med legen din ...dette hørtes veldig kjent ut ..kansje du kunne hatt hjelp av reductil og av en psykolog...for og lære og ta kontroll...det skal jeg ...jeg er søkt til det ...men jeg er da sykeemeldt for og bruke tid på og gå ned i vekt og det har hjulpet meg og jeg har brukt reductil i en mnd det har hjulpet meg endel.....

 

men uansett så klarer du og ta kontroll igjen stå på!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Først... Gizmo, du er ikke alene om å slite for å si det sånn! :) Du får kose deg virkelig i dag og virkelig kjøre på fra i morgen av! Dette klarer du!!! :) Lykke til!

 

Grunnen til at jeg sier at du ikke er alene er at jeg har kjørt hele greiene på rattattan denne uka, selvom jeg egentlig ikke skjønner hva jeg har gjort!!!??? Føler meg oppblåst og hoven, og føler jeg har en del vann i kroppen. Så det er mulig det har blitt for mye salt igjen. Så da jeg gikk på vekta til morgenen i dag så hadde jeg gått opp til 113,5!!!???????? Skjønner ikke sååå mye, for å si det sånn! Ikke skal jeg ha mensen heller, og ikke har jeg tatt noe av heller egentlig! Ble litt smågodt i går, og noen saltstenger... 4 kyllingpølser til middag og stort sett det jeg skulle ha. PÅ fredag var jeg en tur på pizzakveld med jobben... så da ble det salatmiddag og sånn og 3 små pizzastykker på kvelden(de var IKKE store)... Jeg skjønner mindre!

 

Og det dumme meg gjør da er rett og slett å gi opp... kjenner motivasjonen bare synker sammen her:( så til lunsj i dag ble det 2 skiver med makrell i tomat OG 2 rundstykker med sjokoladepålegg. Jeg kunne sikkert spist 5 til! Så da har egentlig dagen blitt enda verre!

 

Impulsiw: Godt jobba! Du er råflink!

 

Jaja, vi får gå på nå med friskt mot her! Satser på at jeg er tilbake på 110,4 igjen til søndag... selvom jeg skal på hyttetur med vennepar til helgen, så det kan hende det blir litt kinkig.

 

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Takk for det mammaimai....men det er kosten som gjør at det går bedre for meg.

 

Kjenner VELDIG igjen det Gizmo snakker om. Jeg var sånn jeg også. Etter fire uker på GR kost tok jeg heeelt av..bakte sjokoladekake, gulrotkake... osv. Så kjøpt jeg flere store poser fra nidar bergene med sjokolade. Jeg kunne ikke få i meg nok!!

 

Når jeg var hos legen nå hadde jeg fasteblodsukker på 6. Det er mye mer enn jeg har hatt før. Da har jeg ligget på mellom 3 og 4!! Det betyr slik jeg ser det at jeg har bitt insulinresistent. Det er stadiet før diabetes type 2. Jeg produserer insulin men kroppen klarer ikke nyttegjøre seg den og jeg får lyst på mer søtt og slik går den ONDE ONDE spiralen :) Jo mer søtt jo mer må jeg ha... Kunne spise sjokolade til frokost til slutt. Holdt jeg ut en hel dag sprakk jeg så det holdt på kvelden og la i meg inntil en halv kilo sjokolade...

 

Så løsningen for meg ble lavkarbo. Etter at jeg kutta ut brød, ris poteter, sukker, osv.. har "sulten" avtatt. Ligger jeg under 20 karbohydrater om dagen er jeg ikke søtsugen i det hele tatt.. Bror min hadde med seg marsipanpølser i dag og det fristet ikke en gang!!! :)

 

Så nå ligger jeg på ca 2000-2200 kalorier om dagen og under 20 karber. Har brukt reductil i 14 dager og det har også hjulpet en del på matlysta. Har ikke sånn lyst på mat lenger...

 

Så hvis du sliter med søthunger/ulvehunger vil jeg anbefale lavkarbo diett i stedet. For da blir det for mye karohydrater på GR diett... Blir bare enda mer sulten og fysen...

 

Det hjalp for meg i alle fall! Har tatt de 5 nå og det var LETT i forhold til det å gå på fettfattig kost. Er like motivert som for 5 kilo siden og savner IKKENOE :D

 

Håper ellers at dere andre får til det dere prøver på. Vi kan ikke gi opp - det er ikke noe alternativ. Overvekt er like farlig som sigaretter desverre...og jeg har ikke lyst på hjerteinfarkt i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

bare for og si det så var det ikke noe negativt ment med det jeg skrev gizmo de tingene har julpet meg..for jeg vet veldig godt hvordan det er og ha det sånn.

 

lavkarbo hadde ikke jeg klart ..uten ris og pasta ...poteter trenger jeg ikke men pasta og ris måå jeg ha og brød..

 

lykke till og stå på alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Da var mandagen her, og jeg ser mye lysere på tilværelsen. Sjokoladekaker , potetgull og alt usunt er ute av huset og foreløpig også ute av sinn. Jeg er klar for å begynne på nytt og akkurat nå gleder jeg meg også :-) Ute skinner sola, så jeg tror jeg skal ta med meg lille gutt ut på trilletur i vogna før babysvømming og trening i kveld.

 

Planen for uka er å veie og måle og planlegge. Tror jeg må være veldig streng denne uka med målinga så jeg kommer inn i en god sirkel. Kommer sikkert til å bli en lang og tøff uke, men sukkert abstinenser. Men d skal jeg klare. Har tenkt til å drikke masse vann når jeg har lyst på sukker og gå en tur om d blir for ille, for midt i skogen er d dårlig med snop.

 

Har troa på at jeg klarer å hente meg inn igjen, har jo klart d før.

 

Maysa: Jeg skal begynne på Reducil etterhvert. Men foreløpig ammer jeg og da kan jeg ikke da d går over i melka mi. Så jeg må bare være flink. Ellers når d gjelder en psykolog er d ikke sikkert d er noen dum ide, men skal nå prøve å klare meg selv.

 

Men jeg er ganske overbevist om at vi som har store vektproblemer har mer som ligger bak d. For i allefall jeg har et spesielt forhold til mat. Maten styrer en ganske stor del av livet mitt og er gjennstand for mye fokus. Men jeg føler faktisk at jeg gjennom Grete Roede har klart å få et mer normalt forhold til mat enn jeg hadde tidligere. Blandt annet ved å redefinere hva begrepet kose seg egentlig er. Tror vi nordmenn veldig ofte assosierer å kose seg med feit mat, godteri og potetgull i sofakroken samt brus / øl / vin eller lignende. Hvorfor kan ikke kos være å være sammen med de man er glad i, en tur i skogen el.l....

 

Jeg tror vel også at litt av problemet mitt er at jeg aldri har vært fornøyd med meg selv ,og alltid har følt meg tykk og fått høre d. Jeg ble mye mobba når jeg var liten for at jeg var for tykk noe jeg egentlig ikke skjønner for jeg var ikke tykk, har aldri vært syltynn og radmager, men ganske gjennomsnittelig i oppveksen. I tenårene var jeg kjempe sprek trente 5 ganger i uke ca 3 timer hver gang. Men som sagt jeg var litt kraftig, og treneren bemerket d hele tiden. Jeg veide vel mellom 65 og 70 kg og var jo bare 164 cm høy. Men d er jo faktisk ikke så ille. Men de andre som var der var radmagre uten hofter og pupper og d hadde jo jeg... Så litt av problemet mitt tror jeg er at jeg aldri har vært fornøyd med meg selv, vet liksom ikke hvordan jeg skal bli d, og føle meg tilfreds.

 

Impulsiw: Syntes d er flott av karbo dietten fungerer for deg. For meg er ikke d noe alternativ, for jeg må prøve å legge om livsstilen min til noe som kan fungere permanent på sikt, og jeg tror ikke jeg kan få livet til å fungere uten brød, pasta, poteter etc. på lang sikt. Men syntes d er flott at d fungerer for deg.

 

MammaMai: takk for oppmuntring. Ja vi skal klare det :-) At vi prøver om og om og om igjen sier litt om viljen vår. tror vi må jobbe litt med trua på oss selv også.. SÅ vi tilslutt klarer å legge om livet vårt og bli så sunne, friske og fornøyde med oss selv.

 

Jeg drømmer mange ganger om at jeg har på med en sånn stor drakt. Og at jeg kan åpne glidlåsen bak og trå ut av alt fettet med en kjempe lekker kropp og bare være så fornøyd med meg selv. D hadde vært noe d!!!

 

Nå er d frokost på meg og knøttet :-) Skal kose og med 2 skiver med fiskepudding og et stort deilig glass vann.

 

Jeg skal prøve å være flink å skrive litt oftere her fremover, for det fungerer veldig fint for meg. Da har man liksom noen som holder en i øra. Og motivasjonen man får her inne er helt uvurderlig. Det har mye å si og ha noen å "snakke" med som er i samme situasjon som en selv og vet hvordan d er. De som aldri har hatt et problem i samme grad kan ikke forstå, og skjønner ikke hvor vanskelig d faktisk er!!!

 

Ønsker alle inkludert meg selv en aktiv , sunn og flott dag !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Så bra du har kommet i gang igjen Gizmo ;) ikkeno er jo bedre enn det! Sola truer med å bryte igennom skyene her også så da vurderer jeg en tur..

 

Bare så det er det ikke slik at jeg aldri skal spise brød, poteter osv igjen.. men det skal være i små og kontrollerte mengder for det er det som jeg har spist meg feit på. Hvis man har insulinresistens må man være forsiktig med karbohydratene ellers blir man sugen på søtt og da er det gjort! Så det er mer i forhold til blodsukkerproblemene mine at jeg må gjøre som jeg gjør... karbohydrater blir som gift for meg særlig når jeg er så overvektig og blodsukkeret så ustabilt. Når jeg har nådd riktig vekt skal jeg gå en "karbohydratstige" opp igjen for å se hvor mye jeg tåler uten at spiseorgiene og spiserforstyrrelsene setter inn....

 

Veldig fint for de som klarer å gå ned 50 kg på grete roede..men det går ikke for meg pga insulinproblemene og den ekstreme sulten jeg føler med alt brødet og for lite fett.

 

Frokost i dag var to hamburgere med ost, tran,biovit en fiberrik :)

 

Håper på resultater på vekta til fredag selv om det ble LITT mye mat på lørdag...

 

Ha en god dag jenter! *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Synes dere er så flinke. Dere gir dere ikke selv hvor vanskelig ting føles for hver og en av og til. Det krever mye å være så disiplinert absolutt hele tiden og ennå mer når en skal ta seg sammen igjen etter en "sprekk", og det må jo bare skje. Det er ingen som klarer å sette seg inn i vår situasjon hvis de selv ikke har opplevd å være overvektig og slite med en kropp som lett går opp i vekt.

 

Gizmo: Tar av meg hatten for deg og jeg er så enig, så enig med alt det du skriver. Når det gjelder meg selv så vet jeg at det er hodet mitt som gjør at jeg er der jeg er i dag. Det ligger mye bak som har gjort at jeg ikke har tatt være på meg selv. En ting har jeg lært under alle kurskveldene jeg har vært på, og det er: DET ER KUN MEG SELV SOM HINDRER MEG I Å NÅ MÅLET MITT! Altså bli tynnere. Stå på Gizmo og jeg er helt sikker på at du klarer det. Det var veldig hyggelig å lese at du nå gleder deg. Håper du har klart å kvitte deg med sukkerabstinensene denne uken.

 

Impulsiw: Synes at det er veldig fint at lavkarbodietten fungerer for deg og at du slipper å føle deg sulten hele tiden. Det er håpløst å leve sånn over lang tid og sikkert heller et sunt. Det ser ut som du har knekt koden (for din egen kropp) for hvordan du skal løse dette ;) Stå på!

 

 

Mammamai: Hvordan går det meg deg nå? Håper motivasjonen din fortsatt blomstrer :) Det kan vel komme slike perioder hvor kroppen holder på vann og man føler seg pyton. Hadde en sånn uke i påsken, men uka etter var alt tilbake til det normale, både vekt og form. Gi oss et pip hvordan du har det da.

 

 

Maysa: Har du veiedag imorgen? Håper du får den reduksjonen du håper på....stå på videre :)

 

 

Her er mine resultater for denne uken:

 

7/1: 98,5 kg

14/1: 97,4 kg

21/1: 95,4 kg

28/1: 95,4 kg

4/2: 94,9 kg

11/2: 94,9 kg

18/2: 94,1 kg

25/2: 93,3 kg

3/3: 92,6 kg

10/3: 91,5 kg

17/3: 91,2 kg

31/3: 89,9 kg

7/4: 89,6 kg

14/4: 88,6 kg

 

Redusert kroppen med 1 kg denne uken og det er jeg veldig fornøyd med. Totalt har det nå blitt 47 cm mindre av sol.

 

 

Lykke til denne uken jenter.

 

 

Hilsen fra sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter.

Får skrive litt igjen tenkte jeg. For det er veldig god både motivasjon og terapi å skrive her .Og jeg blir så glad hver gang noen har lagt inn et innlegg, og suger til meg alle go`ord!!!

 

Tenkte jeg skulle skrive litt om dagen min. Har vært en fin dag. Har vært flink med maten veid og målt. LItt dårlig på vann fronten har vel bare drukket ca en halv liter så langt så skal i allefall drikke en halv liter til før d er kvelden. Søtsuget har jeg klart å holde ganske greit i sjakk, men kjenner akkurat nå at jeg gjerne skulle puttet noe i munnen. Så har laget et ostesmørbrød etter oppskriften fra kursbok 1 som står i ovnen og godgjør seg i dette øyeblikk. I tillegg delte jeg en appelsin med sønnen min i stad og d hjalp faktisk veldig.

 

tenkte meg en tur til sverige på fredag for litt shooping. Så jeg har gått igjennom alle de 3 grete roede bøkene mine og skrevet opp alt jeg trenger for å lage mange av oppskriftene. Da er d litt lettere å hente inspirasjon.

 

Ellers får jeg besøk av en venninde i morgen på dagen, så da blir det en stor salat med kylling og litt fullkornspasta til lunsj. Både deilig og sunt :-) Hvis være er bra skal jeg ta med knøttet en liten tur ut tenkte jeg. Dørstokken er litt høy om dagen, men d får jeg jobbe med. Hovedmålet er å trene 2 ganger i uka og d føler jeg går fint. Men kan godt supplere med en gå tur eller to. Så vi får se...

 

Sol: Takk for mange flotte ord :-) og grattis med 1 hel kg. DU ER RÅ FLINK!!!! holder virkelig koken, og neste uke tror jeg jammen du runder 10 kg :-) Stå på !!

 

da skal jeg spise litt.. Skrives snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Gizmo:Så bra du er godt i gang! Skjønner godt det er en kamp mot å putte ting i munnen. Du må se på det som en seier hver gang du klarer å overvinne den følelsen. Viktig å prøve å lytte til magesekken og ikke til munnen.. ;)

 

SOli2 SÅ FLINK DU HAR VÆRT!!! Er jo 10 kilo det!! Kjempebra! En oppmuntring og motivasjon for oss andre til å ikke å gi opp.

 

Har hatt en grei uke MEN det ble noen mandler i går kveld jeg ikke skulle hatt. Jeg oversteg karbogrensa på 40 og kjente et sug etter noe å dytte i hølet i går kveld :) Så da ble det mandler.Men det kunne vært sjokolade/ostis/pizza - det hadde vært værre... så jeg har ikke noe søthuger å slite med i alle fall..

 

Gjort er gjort og spist er spist..jeg fortsetter ufordrødent videre...! :)

 

Frokost: Omelett med bacon, cottage chees, løk og tomat

 

Ha en fin dag jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

først rapporten jeg er - 1,6 kilo denneuka etter min egen vekt den jg skriver her inne..jippi..var litt gøy på kurs i går..kurslederen var stolt av meg og gjett om jeg også var det..hehe..hu sa det at hu skulle innrømme at hu hadde trudd jeg kom til og ramle av lasset at jeg var den første ..men jeg var den somimponerte mest hehe.yey

 

litt annet har hatt en sprekk i dag men tilater meg det på dagen etter veie dag ...svømte 1 time i går og det var kjempe deilig..

 

tenkte jeg skulle skrive litt om min bakgrunn slik at dere skjønner mere hva som er mitt proble...og er vel mye det samme som deg gizzzzzmo sliter med at jeg ikke har følt meg godtatt hverken av familie og venner..helt til ungdomskolen da fikk jeg verdensbeste vennine hu og gjengen hjalp meg en hel masse..faren min er alkoholiker så har vært gjonnom litt av vært..så har jeg blitt mobbet hele skole tiden har alltid vært en som har higet eeter oppmerksom het trodde aldri at noen gutter likte meg ..men det tror jeg egentlig det var nåå..men de turte ikke åå innrømme det ..jeg har også alltid hatt litt rundt hoftene og STORE pupper når jeg gikk i 8 klasse så brukte jeg dd elle e tror jeg det var nå har jeg G uff..men var nok mange gutter som drømte om dem ...hehe for det er ikke og fornekte at gutter og menn liker pupper..jeg har alltid trøkka ned følelsene mine og hjulpet andre smilt og vært blid..men til slutt så klarte jeg ikke mere har bare spist og spist ..gubben min sa at jeg var sååå dielig i senga og når jeg tok meg cola eller sjokolade så så komenterte han det ..altså i mine øyne var jeg ikke bra nok..men sånn er livet ...nå har han skjønt poenget lukker munnen og gir meg oppmerksomhet..skjønner nå at han elsker meg og ikke vil at jeg skal bli syk og dø tidlig... jeg ble så deprimert men så det ikke selv og folk rundt lagg ikke heller merke til utnom læreren min det fant jeg ut forrige uke hu sa at hu så stor bedring både vektmessig og psykisk smiler..det er deilig ..jeg fikk jobb i oktober og jobbet med en autist veldig krevende for hun er ikke under fagflig hjelp.. det var vannskelig og håndtere for meg i fohld til ting jeg har opplevd før så jeg ble sykemeldt pga bronkitt i januar og fortsatte ..fikk en jkjempe dyktig lege som har søkt meg til psykolog og sykemeldt meg slik at jeg kan bruke tid på meg selv skole og trim det trengtes ser nå at jeg er ne pen jente som trengte og se seg selv som den jeg var og bli glad i meg selv ..vekk med hele jante loven den hater jeg .. jeg er en flink mamma ..litt streng men ...jeg er en flink kone og jeg er pen ... det skal dere skrive opp og jenta for dere selv til dere begynner og tro det ...for det er så viktig for oss overvektig..tenk visst menn ser så ikke hjem dere bort ..tenk heller ja de syns jeg er deilig ...smiler ikke lett men det går ann..løft hode ..leste en bok om hvordan få mannen helt gal sexuelt og vanlig ..han som skrev den sa det at hu var ikke noen spesielt fin dame...litt rund ..men stort sett alle menna lag merke til henne fordi hu likte seg selv og hadde derfor fokuset på rett sted...hmm ga dette noe mening

 

dette ble jammen et langt innlegg...

 

klem til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Ja vi har alle en fortid å site med... som har ført oss dit vi er. Veldig sterkt av det å snakke om det her!! Det står det respekt av ;)

 

Middag i dag: tacotallerken uten skjell..*mett*... Ha en god kveld da jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Jaja... det går forholdsvis greit men jeg ble litt sugen pga jeg drakk pepsi max i går. I dag har det gått bra helt til jeg skulle plotte inn middagen min på http://www.diett.no for da oppdaget jeg at 270 gram med kjøttpudding (les:fettpudding) ble langt over 800 kalorier ;)( hjelpe meg.... sprakk littegranne kaloribusjettet i dag altså... *huff*..skal veie meg i morgen. Planen forrige uke var å ta av en kilo..men nå håper jeg at det blir såppass som 600 gram...

 

 

Håper det går bra med dere og gleder meg til å "høre" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Her har det jammen vært liv mens jeg har vært avgårde! Myyyye å lese imellom. Jeg har vært på hyttetur og skeiet så til de grader ut... IGJEN! Så jeg veide meg ikke i går heller, for da var jeg på hyttetur. Samtidig som jeg må innrømme at jeg ikke har noe lyst til å komme inn her å fortelle dette heller.... føler meg steike dum! Jeg er såååå flink i uka, men har store problemer i helgen. Hva er deres triks for å holde dere flinke i helgen??? Et stort *sukk* fra meg her... er bare såååå skuffa over meg selv altså;)

 

Men dere holder koken da jenter!!! Flinke jenter det!!! Strø gjerne over meg med godord og motivasjon nå, for jeg føler virkelig at jeg trenger det. Føler meg bare så forbanna mislykka! Og jeg tar meg selv i å tenke at jeg ikke er såååå feit. Men HALLO over 110 kg på 182cm er ikke akkurat lite, selvom jeg bærer kiloene godt...

Hjeeeelp!!! Noen som vil motivere meg litt??? Jeg vil jo så gjerne, men faller jo av lasset gang etter gang! Grrrr....

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw
Her har det jammen vært liv mens jeg har vært avgårde! Myyyye å lese imellom. Jeg har vært på hyttetur og skeiet så til de grader ut... IGJEN! Så jeg veide meg ikke i går heller' date=' for da var jeg på hyttetur. Samtidig som jeg må innrømme at jeg ikke har noe lyst til å komme inn her å fortelle dette heller.... føler meg steike dum! Jeg er såååå flink i uka, men har store problemer i helgen. Hva er deres triks for å holde dere flinke i helgen??? Et stort *sukk* fra meg her... er bare såååå skuffa over meg selv altså

 

Men dere holder koken da jenter!!! Flinke jenter det!!! Strø gjerne over meg med godord og motivasjon nå, for jeg føler virkelig at jeg trenger det. Føler meg bare så forbanna mislykka! Og jeg tar meg selv i å tenke at jeg ikke er såååå feit. Men HALLO over 110 kg på 182cm er ikke akkurat lite, selvom jeg bærer kiloene godt...

Hjeeeelp!!! Noen som vil motivere meg litt??? Jeg vil jo så gjerne, men faller jo av lasset gang etter gang! Grrrr....

 

Lykke til alle sammen![/quote']

 

Heisann.. koselig at du hadde en fin tur da :) Gjort er gjort og spist er spist. Kan du prøve en ny strategi for å lykkes? Innføre litt mer fett og mindre brød? Jeg skeiet i alle fall ut fordi jeg fikk for lite fett rett og slett.. ble så sugen og følte at jeg kunne spise alt! Kanskje er det bedre å legge seg på et litt høyere kaloriinntak - mer fett - slik at du ikke føler deg utsultet. Du er jo aktiv også og trenger jo MAT ;) Begynn med brelett oliven på brødskiva... spis litt mere fett pålegg. For det hjelper ikke å putte på salat og tørt brød..det blir ikke kroppen mett av.

 

Det er i alle fall en ide å prøve for å se om helgene blir lettere. Du veier BARE 110...jeg veier 123.3.. så slik sett er du "slank" . Nå GLEMMER du det som har vært... !!

 

Har gått ned 500 gram siden forrige uke.. 5.6 kilo til sammen siden 3 mars. Fra 128.9-123.3 så jeg er veldig glad :)

 

Et godt råd er hvis du skal kose deg i helgen, kjøp nøtter, baconkrisp og sukkerfri sjokolade. Det holder blodsukkeret stabilt slik at du ikke blir fristet til å spise helt ukontrollert...

 

klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

 

Åhh Mammamai, det er ikke lett å være motivert til en hver tid. Jeg er ganske sikker på at det er det som er grunnen til at du sprekker. Se for deg hvordan du ser ut og hvordan du føler deg når du er ferdig slanket. Føl på kroppen hvor deilig det er og hvor godt du føler deg. Vær helt sikker på at du klarer å komme dit. Du gjør nemlig det....eneste som hindrer deg er deg selv. Du må ofre mange helger med godis og fet mat, men du får så utrolig mye igjen. God selvfølelse, bedre helse og mer overskudd til din lille engel. Har du forsøkt litt mental trening, med det mener jeg at du ser for deg at du er i den form du ønsker å oppnå? Uansett, stå på. Jeg vet du klarer det.

 

Impulsiw: Gratulerer med fin vektnedgang. Du ligger jo akkurat der du bør ligge for en sunn vektnedgang. Du er veldig flink og det virker som opplegget ditt fungerer bra for deg. Lykke til i uka nå.

 

 

Her er resultatet for denne uken:

 

7/1: 98,5 kg

14/1: 97,4 kg

21/1: 95,4 kg

28/1: 95,4 kg

4/2: 94,9 kg

11/2: 94,9 kg

18/2: 94,1 kg

25/2: 93,3 kg

3/3: 92,6 kg

10/3: 91,5 kg

17/3: 91,2 kg

31/3: 89,9 kg

7/4: 89,6 kg

14/4: 88,6 kg

21/4: 88,0 kg

 

-10,5 kg...JIPPI! Endelig....nå viser målingen - 51 cm totalt siden 14.januar. 13 cm i midja og det er deilig. Nå kastet jeg akkurat en bukse som skle sakte ned over rompa og stoppet ved anklene når jeg tok den på meg.....KULT ;)

 

 

Håper dere alle har en fin fin uke.

 

 

Hilsen fra Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...