Gå til innhold

Skal vi pushe hverandre litt? Jeg er klar, og sånn som jeg gleder meg!


Gjest Mammamai07

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamai07

Her er det mange koselige jenter... og det er masse støtte å få her:)

dette skal vi nok klare alle sammen!

 

Impulsiw...Godt jeg ikke er den eneste som rører det til i helgen da, eller det er iallefall godt å vite at man ikke er alene. Skal gå inn på lavkarbo å se etterhvert jeg og... godt å lese solskinnshistorier... det skaper motivasjon:)

 

Jeg har vært veldig flink i dag... byttet ut brød med knekkebrød...og holdt meg godt i skinnet. Svømmingen ble ikke noe av i dag, da lillegutt er syk... men har tatt noen øvelser på matta. Krysser fingre for deg til onsdagen Impulsiw! har en god følelse!

Masse, masse lykke til!

 

og lykke til til alle dere andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar
Gjest Impulsiw

Skal bli flinkere til å rapportere her i forumet så dere andre vet hvor je "er" :)

 

Har begynt på en lavkarbodiett og har spist egg og bacon med ost over til frokost. Pepsi max å drikke. Hadde første dagen i går så nå håper jeg at jeg ikke skal være fysen. De sier at suget blir borte etter et par tre dager. I går spiste jeg fem sommerkoteletter, en salat med reker fetaost..osv. og olje over. Kvelds var egg, bacon og ost. Høres snodig ut at man kan gå ned men man kan visst det da... Jeg måtte prøve noe nytt siden jeg ikke orker å sulte meg.

 

Blir spennende å veie seg altså. Har veiedag i morgen!! Ha en fortatt god dag ladies! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å se at alle holder koken, selv om noen har endret litt taktikk for å gå ned kiloene :)

 

Jeg hadde veiedag i går og her er resultatet så langt:

 

7/1: 98,5 kg

14/1: 97,4 kg

21/1: 95,4 kg

28/1: 95,4 kg

4/2: 94,9 kg

11/2: 94,9 kg

18/2: 94,1 kg

25/2: 93,3 kg

3/3: 92,6 kg

10/3: 91,5 kg

 

Da ble det -1,1 kg denne uken (totalt 7 kg) og 5,8 cm (totalt 33,6 cm)

 

Litt i overkant av det jeg bør gå ned på en uke, men i går var en dag med litt mindre mat enn ønsket da det var møter på jobben absolutt hele dagen. Håper det er grunnen og at vektnedgangen neste uke da blir litt mindre. Vil jo ikke kvitte meg med muskler kun fett :)

 

Ellers har det vært en grei uke for meg. Klart å gjennomføre alle treningsdagene som ønsket (5 dager). Var t.o.m i 85 års lag på søndag med 3 retters meny, men klarte fint å styre unna dessert og fete sauser.

 

Håper uke som komme blir bra for oss alle :)

 

Stå på jenter. Synes dere er veldig flinke og ikke gir opp.

 

Hilsen fra Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Som jeg har lovet stikker jeg snuten innom hver dag, for å høre hvordan det går med dere andre, og for selv å holde meg i nakkeskinnet;)

 

Ojojoj... så utrolig bra SOL! 1,1kg er myyyye:D Godt jobba! Flink du er som klarte å holde deg unna fristelsene i selskapet og. Skal selv i selskap til helgen, så da skal jeg prøve å følge ditt eksempel!

 

Så det er det lavkarbodietten går ut på. Det er verdt et forsøk å prøve om det passer bedre for deg da Impulsiw. Spennende å følge med hvordan dette utvikler seg og!

 

Tenkte at jeg skulle fortelle hva jeg spiser for hver dag og jeg, for å klare å holde meg i nakkeskinnet. Kom gjerne med innspill.

 

Frokost: 3 knekkebrød med litt smør, makrell i tomat, litt majones og agurk

Lunsj: Calzone med kylling og salat( på cafe)

Middag: Fjordland laks med urtesaus

Kvelds: 4 knekkebrød... 2 med makrell i tomat og 2 med leverpostei

Drikke: mokkakaffe:(

MASSE vann

1dl tropisk juice

Skulle spist litt frukt og, men det var visst tomt i skapet.

Ellers så drikker jeg ikke særlig melk...

 

Sånn har dagen min vært.

Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heeeeiiiiiii

 

jeg har vært på kurs i dag og veid meg hadde ikke store forventningene..var sikker på at jg hadde gått opp litt igjen ..men neii da ,,,ned 1 kilo jiiiippiii..hehe

 

hyggelig at jg er velkommen hos dere

 

sender dere alle en heiende klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Er det ikke deilig å få en slik overraskelse? Godt å få resultater en ikke har regnet med:D 1 kg er jo masse på 1 uke... supert altså!

 

masse lykke til i den nye uken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

SOLi2 og maysa.. :)) Kjempebra!!

 

Det er så godt å lese om at andre klarer det for det gir meg håp i alle fall....

 

Skal veie meg i morgen...så da får jeg se om det er noe minus..*gruemeg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Kom plutselig til å tenke på hvordan det går med deg? Lenge siden vi har sett deg her inne nå.. Håper alt står bra til med deg?

 

Masse lykke til med veiing idag Impulsiw. Krysser fingre og tær for et resultat du vil være fornøyd med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm i dag har jeg spist NEI mat uff...en liten pommesfrites og en halv kyllingburger med salat og sweet chilli saus til lunch..ikke fornøyd med det men men klart eikke la være når sønnen min vill ha.

 

drukket 6 dl vann til nå så det kommer seg spiste brød med peppermakrell til frokost jg er ikke noe særlig lett mat person men blir vel bedre ...

 

noen av dere som har noen gode forslag til meg om alt innen slanking??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Måtte på vekta i dag... Var litt spent for jeg har jo ikke akkurat vært sulten siste dagene... Har spist lavkarbo barer, lagd lavkarbovafler... spist lavkarbokjeks... hehe.. Føles som man gjør noe ulovlig, men det er lovlig!

 

vekt:

1 mars - 128,9

12 mars - 126,1

 

Ned - 2,8 DET er jeg meget fornøyd med. :) Nå gjelder det å "bite" tennene sammen å fortsette selv om det er et stykke til mål.

 

I dag har jeg spit egg og bacon m ost til frokost. Så en atkinsbar og en Skalldyrsalat til lunsj... Får se hva det blir til middag da.. Ta et dykk i fryseren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

2,8kg er jo superdupert:o) Og så kan du spise så mye godt... hihi... hmmmm... kanskje jeg skal kikke litt nærmere på den kuren jeg og. Jeg får vente litt, for jeg tror kanskje jeg er gravid igjen, og da er det nok best med variert kost vil jeg tro. Skal ta test i morgen, og er superspent!

 

Men uansett, gratulerer Impulsiw... med strååååålende resultat! :)

 

Ja, hva vil du ha tips om maysa? Vi er her for den slags vi vettu:D

 

Ellers har jeg idag spist følgende:

Frokost: 2 brødskiver med lettappelsinmarmelade+smør ( mååå ha smør jeg)

 

Lunsj: 2 brødskiver med ost og skinke og smør( byttet bort en brødskive med ekstra pålegg)

 

Middag: Halv kylling og pommesfrites stekt i ovnen (hadde såååå lyst på, og måtte ha noe som gikk fort)

 

Kvelds: 2 brødskiver med ost og smør

 

Frukt: en halv banan. glemte å kjøpe noe særlig i dag og, hadde ikke lyst på banan egentlig.

 

Ellers så har jeg drukket MASSE vann, som vanlig...

Jeg er av de heldige som kan drikke halvliter på halvliter med vann. Tror sikkert jeg drikker en 3-4 liter om dagen!

 

Så sånn ser min dag ut... ikke helt fornøyd, men men...

 

Lykke til jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm hva jg vil ha råd om jo alt mulig..syns det er vanskelig og skjønne alt sammen..jajg har gr boka.. går jo på kurs men syns ikke jg lærer noe særlig der og yns det er rart at når de skriver at det begynner nytt kurs så er det egentlig fortsettelse på det som har vært..er en hau med skravlekjærringer og de fikk alle bok nr 2 vi er 2 nye... lære om ja og nei mat, tenkte vel at det blir litt skole ting+samtale om hvordan det går.men det går eg vel til.

 

noen bra tips til og holde seg borte fra godte og komme seg på trening

noe god mat...ja alt mulig egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

*fnis* ikke alltid det er like aktivt her maysa...

MEN:

Kurslederen skal jo tilrettelegge for alle. Da jeg gikk på kurs så kom det jo stadig nye til, selvom jeg og andre begynte på kurs nummer 2 eller 3... Ville fortalt kurslederen at du trenger litt råd og veiledning, og at du trenger litt forklaring på hva dette går ut på.

 

Gode tips til å holde seg borte fra godis og komme seg på trening føler jeg at jeg ikke helt er den riktige til å fortelle... hihi... ikke etter de siste ukenes resultater iallefall;)

MEN: man kommer langt med å fokusere på målet og sette seg delmål.

For meg har det funket med å belønne meg selv da delmålene er nådd...

 

Jeg drikker MASSE vann, og det døyver mye av søtsuget synes jeg.

Drikk gjerne et stort glass vann før måltider, det tar opp mye plass og man blir fortere mett. Hvis du er avhengiig av pepsi max e.l. så kan du jo prøve å flytte dette til en belønning i helgene. Det fungerte på meg, da hadde jeg noe å glede meg til til helgen. MÅÅÅÅ du ha lettbrus i uka, så prøv å drikke alt vannet du skal ha i deg først iallefall, og såååå kan du koooose deg med et glass på kveldinga.

 

Det er også veldig viktig at man spiser ALT man skal på menyene. Hvilken meny er går du på? Hvis jeg får søthunger, så har jeg kjøpt den optionskakaoen, og det hender ofte jeg koser meg med en kopp med dette på kvelden. det er bare 40 kcal per kopp. I fjordlandproduktene er det akkurat passe mengde middag... skal man ha noen kcal mer, så kan man suplere med salat med litt dressing på eller en brødskive kanskje... Ellers så kan man jo spise det aller meste, bare man følger hvor mye man skal ha.

 

Hmmmm... men jeg tror du gjør lurt i å prøve å få en dialog med kurslederen din. Knskje komme 5 min før nestegang, og spørre om hun kan forklare og komme med råd som passer deg.

 

Det er vanskelig å vite hva du eksakt lurer på, så hvis du spør litt mer konkret, så kan jeg se om jeg har et svar til deg. Er veldig glad for å hjelpe til, men det er ikke like lett når man sitter ved hver sin data... så fyr løs med det du lurer på du!

 

Men det viktigste er å spise hver 3-4 time OG drikke vann.

 

Jeg gikk på vekta til morgen i dag, og har ikke gått ned et gram:( Har slurvet litt med maten denne uken. Det skjer såååå mye om dagen, så da har det blitt lettvint, og kanskje ikke såååå sunn mat i farta... Så der gikk det delmålet i vasken. Skal spise lunsj rett før jeg drar i selskap i dag, så kanskje jeg klarer å holde meg i nakkeskinnet.

Så skal jeg da på hyttetur i morgen. På jentetur. Så da skal jeg prøve så godt jeg kan! Men litt kos vil jeg unne meg altså.

 

Jeg tok en negativ graviditetstest på torsdag, men har fotsatt ikke fått mensen. Søtsuget har gitt seg...og mange av de andre symptomene og, så vi får vente å se i noen dager.

 

Jeg får se om jeg rekker å komme innom noe mer før turen... men er tilbake på onsdags kveld, så da får jeg prøve å komme meg inn hit på torsdag. Dere får ha god påske!

OG lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Da får du ha godt tur da mammaimai07 :)

 

Jeg "smugveide meg i dag og veide 125,4 !!! Det er 3,4 kg *så glad*

 

Spiste stekt bacon, med egg og ostelokk til frokost igår.. Så 3 fiberik wasaknekkebrød med 3 egg, røkelax og masse ekte majones...! En stor tacotallerken (uten skjellene)... Div atkinsbarer ..lavkarbo vettu :))))

 

i dag samme frokost som i går.. en neve walnøtter...og baconkrisp.. (ikke karbs nesten).. Blir vel wienerpølser uten brød og lompe til middag..hoho..

 

Love this diet..

 

Jaja.. maysa.. synes du skal spørre kurslederen!! Er veldig enig i at det bare er skravel når det er på kurs 3 og du er ny! been there...!

 

Ellers er jo tacotallerken fint. Da får du MYE mat... og pitabrød er jo greit.. MASSE fyll...hehe...

 

Bruk karbonade deig i stedet for kjøttdeig for da kan du spise 225 gram.. (vi handler i sverige til 49 for kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jg skal det....jeg er ikke en sånn person som ikke sier i fra men jg lurte jo egentlig på om det pleide og vere sånn..og da vet jg jo det..jeg ligger på meny 5 tror jg da..etter mine utreininger.

 

så jg skal ha masse mat.. hehe har yrent 3 ganger denne uka og spist ganske greit og gått litt turer.

 

men gikk til vekta hos svigermor den må være feil der var det opp 1,2 kilo uff håper ikke det stemmer.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Den hadde jeg oxå.. veldig mye brød... ;o)

 

Du får trøste deg med at det sikkert har gått ned til uka!! :))

 

Har spist 100 gr fedon brød til frokost... med smør, ekte majones, spekepølse, røkelaks og gulost.. Blir vel pølser til middag idag også..

 

Nå skal vi male rommet til lillegutt. Har kjøpt himmelblå selvfølglig hehe... Han kan snart ligge på eget rom.. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine resultater. Det virker som dette er kuren for kroppen din. Det er jo helt fantastisk vektnedgang på bare 2 uker.

 

 

Maysa: Viktig å ha en kursleder du kan støtte deg til, så ta en prat med henne.

 

Ellers kan jeg gi følgende råd når det gjelder trening. Gjør en avtale (plan) med deg selv hvilke dager, tidspunkt og hva du skal trene. Når du kommer hjem etter jobb og er sliten blir det fort litt mer vanskelig å finne krefter til å avgjøre hva og om du skal trene. La meg si det sånn: en slik avgjørelse tas ikke fra sofaen! Skulle jeg gjort det så hadde det blitt slurving flere dager i uken. Legg forholdene til rette, f.eks ta med treningstøy på jobben og reis rett på trening osv.

 

Når det gjelder selve dietten så må du være innstilt på at dette ikke er en slankekur, men en endring av livstil. Forsøk å finne din sunne måte å leve på slik at du vet du kan fortsette slik etter at kursene er ferdig. For min del har det vært å innse at vektnedgangen vil ta lang tid og finne sunne måltider som jeg føler jeg koser meg med. For min del har sushi, kyllingfajitas, pitapizza og laks blitt reddningen. Husker at all maten jeg skulle spise var et sjokk de første ukene på kurs. Jeg følger meny 3. Så de første ukene gikk med til å få alt under huden og finne min måte å løse alt på.

 

Håper det var til litt hjelp. Bare spør hvis det er noe konkret vi kan hjelpe deg med. Alle damene på tråden her har mange gode tips og har hjulpet meg godt i et og annet frustrert øyeblikk :)

 

 

Morsomt at dere skriver hva dere spiser så kan man få noen tips. Skal forsøke å gjøre det samme en dag.

 

Lykke til videre alle sammen.

 

 

Hilsen Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk alle sammen..det er jammen godt å ha dere her .jeg klarer ikke og spise all maten på meny 5 men så lenge jg går ned så er jg fornøyd og skjønner jo det at det ikke går så mye ned de gangen jg sprekker men jeg har faktisk ikke hatt en skikkelig sprekk men tar meg litt godt innimellom men det er jo ingenting i forhold til det jg stappa inn før...jeg gjemte godteri over alt akkurat som elkoholiker uff og jg vet det fordi jg er datter av en alkoholiker det ligger vel litt i genene men er på godis i meg ..begynner nå og få kontroll på følelsene mine og så lenge jg har pepsimax så klarer jg meg ganske bra.

men har blitt mye bedre på det også nå drikker jg stortsett en 1,5 l-2,5 l vann og kansje et glass eller 2 med pepsi max..

 

 

i dag har jg vært flink altså.. vært ute å gått tur med svigers og mine 3 barn 3 km i oppoverbakker det skal jg si var slitsomt men deilig og så ned igjen så da var 4.1 trimpoeng i dag ..deilig.

 

klem til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

*urk* Har sagt jeg bare skal veie meg onsdager..nå var jeg å teit å gå på vekta :)( 1,4 opp! Kan de være mensen på vei?? Hadde vondt i eggstokkene igår og i dag en STOOOR kvise på haka.....fryktelig dårlig humør... kort lunte...*urk*

 

Når får man mensen tilbake etter en fødsel? Fullammer enda da.. Han spiser bare pittelit grøt på kvelden...

 

HÅPER det er vann asså... Var litt fysen i helga, pleier ikke å være det på denne kuren. Ble mer nøtter og bacon crisp en jeg skulle ha! Selv om det er lavkarbo er det jo GRENSER for hva en kan dytte i kjeften...

 

Holder en knapp på mensen assså...eller hva jenter??

 

Håper det går bra med dere, at dere har strålende vær der dere er!!

 

 

Klem fra meg :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bekymre deg før imorgen når det er din veiedag. Det kan svinge mye hvor mye du veier. Muskler holder mye vann hvis du har trent hardt osv. Hold ut Impulsiw :)

 

Jeg har hatt en ny kurskveld med følgende resultat:

 

7/1: 98,5 kg

14/1: 97,4 kg

21/1: 95,4 kg

28/1: 95,4 kg

4/2: 94,9 kg

11/2: 94,9 kg

18/2: 94,1 kg

25/2: 93,3 kg

3/3: 92,6 kg

10/3: 91,5 kg

17/3: 91,2 kg

 

Altså vektnedgang på 0,3 kg. Det er ikke så mye, men jeg er veldig fornøyd. Synes jeg hadde litt for mye vektnedgang sist uke (ufortjent mye) og nå har det jevnet seg ut. Antall cm som har blitt borte er nå 35.9. Føler at tempoet på vektreduksjonen passer meg godt og er fornuftig. Fortsatt en lang vei å gå, men en god start :)

 

Håper det går bra med dere alle sammen. Hør av dere :)

 

 

Hilsen Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Sol..du er VELDIG flink!!!! :)

 

Jeg er ikke sååå flink.. ble pizza forrige dagen... i går ble det marsipan og shillinøtter *fyogskammeseg* :) blir ikke å veie meg før uka etter denne. For jeg satser på å holde vekta..hehe... vegen blir til mens man går....

 

Ellers godt humør! :))

 

Spist omelett med skinke og ost i dag..så blir det tacotallerken uten skjellene og rødvin til kvelds.... hohoho..skal være glad at man HAR vin... :)

 

 

Jaja jenter..håper det går greit med dere. Mammaimai...hur er leget? Hvis noen synes de har "hoppet av" så kom dere på toget igjen... Det er så lett å tenke at nå har jeg skeiet ut så da kan jeg fortsette med det! MEN det er bare å snu..hva er et par tre dager på "kjøret"...? Vi har MANGE gode dager og da vil vi gå sakte og sikkert ned..

 

Påske klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...