Gå til innhold

Skal vi pushe hverandre litt? Jeg er klar, og sånn som jeg gleder meg!


Gjest Mammamai07

Anbefalte innlegg

Håper dere ikke har hoppet av toget. Lenge siden vi har hørt noe fra Gizmo og CamBamBam. Mammamai er på ferie tror jeg og håper hun klarer seg bra.

 

 

HVOR ER DERE CAM OG GIZMO????

 

 

 

Hilsen fra Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mammamai07

Om ikke jeg EEEER på ferie, så har jeg tatt meg ferie. Kom hjem på onsdag jeg. Var vel egentlig flinkere på tur, enn her hjemme. Dette med høytider synes jeg er såååååå vanskelig altså! Og mannen blir oppgitt og sier at jeg får slutte å være så hysterisk når det faktisk er lov til å kose seg. Så da er veien kort gitt... Så jeg skal prøve å være så flink som mulig, uten å være hysterisk. Og så skal jeg begynne å veie maten og det som hører med fra tirsdagen. Håper ikke dere blir veldig skuffa over meg. Jeg synes egentlig det er greit selv... Selvom jeg får grådig dårlig samvittighet når godisen går ned på høykant. MEN det er LENGE til neste ferie... heldigvis;) Så nå skal jeg kooooose meg!

 

Synes dere det er enkelt med høytider dere eller? Synes nemlig dere er såååå flinke Impulsiw og SOL! (så deg Impulsiw på 90+ forumet. Det er deg ikke sant?)

 

Hvordan er det med dere andre? Cam, Gizmo og maysa?

 

Ha en deilig påske allesammen!

 

Jeg stikker snuta inn her til tirsdag jeg:D Og da skal det kjøres stram linje her... DET skal jeg love dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Du er ikke alene om å skjeie ut i påsken! Det har blitt litt sjokolade, is, pizza og vin!! Så jeg satser på "hold vekten" i påsken...hehe...

 

Det går nedover..sakte men sikkert.. 2 kg i måneden er faktisk 20 på ti måneder!! Tenk det! :) :) :)

 

Hvor er de andre tro? På påsketur?

 

Mammaimai... 90+ .. hvor er det? Ble litt usikker på hvem forum du mener. Er det her?

 

påskeklem* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

At ikke jeg er alene om å kooooose meg litt;)

Da kjører vi på fra tirsdag av... dette skal vi klare!

 

90+ på dinbaby eller barnimagen... Er mye der inne jeg og... bruker ikke samme nick da...

 

GOOOOOD PÅSKE!

Håper dere koser dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

hola :)

 

Har ikke barn i magen...hehe.. stemmer det at jeg er innpå bim.. :)

 

Ellers satser jeg på å ta av en halv kg i uka...det er realistisk i alle fall..

 

 

Ha en fortreffelig søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

 

min påske har godt ganske bra intil i går og i dag en mega sprekk hmph og har bare lyst på mere uff ikke lett det her ..har spist litt godt nesten alle dager jg men har også trent hverdag minst en gåtur på 30 min++.

men ikke i går og i går ble jo helt daff av all snøen og det ekle været æsj altså.

men vekta viste ned 400 gram etter min egen veiedag men blir nok opp i morgen har ikke lyst tiøl og legge fra meg sjokoladen ...snufs

 

nei nå må jg skjerpe meg att det går ann i morgen er det skole og kurs da er det full skerpings altså.

 

er det foresten noen av dere som har lyst på msn kontakt??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Hadde vært koselig det: turidvsin@hotmail.com er min adresse :)

 

Du er nok IKKE alene om å ha skeiet ut i påsken... Det positive er vel at du har holdt vekta denne påsken eller??? :)

 

Har også skeiet ut.. litt. Så jeg står stille. Sukk..det går saaaakte... Men men.. 2kg i måneden er 20 på ti måneder..hehe det er trøsten..

 

Ha en fortsatt god mandag da..damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Har funnet et bra data program som heter "mat på data". lastet ned fra matportalen. Det er veldig kjapt og lett å bruke... Det inneholder ikke ALLE matvarer men tror man kan legge inn selv..er ikke helt kjent m det enda..men det er gjort på to minutter å laste inn og få resultatene..

 

Er SÅ i tvil om jeg skal gå over på Kaloritelling igjen.. Har fått "hjerteproblemer"... Hjertet hopper over slag og oppfører seg mot normalt. Veldig ekkelt :) Det kommer og går, men jeg har aldri hatt det før... vurderer å ringe legen i morgen.

 

Jaja.. får se hva jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen

 

fikk til slutt dratt meg avgårde på kurs hadde ikke lyst men kom meg avgårde og fikk meg en overraskelse 700 gram ned jippi.

så nå er motivasjonen oppe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer.

Her er jeg etter en lang og deilig påskeferie. Kom hjem på søndagskvelden, men var en tur hos mamma og pappa og vaska tøy på mandagen siden vaskemaskinen vår kapitulerte. Og i går var vi å handla inn litt kjøleskapfyll og ny vaskemaskin.

 

Påsken har vært fin. Spist endel goddis men også vært ganske aktiv. Noen ski turer og mange gå turer så vi har fått en fin dose frisk luft. På mat fronten har det gått greit bortsett fra at det har blitt færre måltider enn optimalt. Svigers spiser nemlig bare frokost og middag. Men jeg hadde med smøreost og knekkebrød så spise litt innimellom. Summasummarum veide jeg 108,3 når jeg dro på ferie og 108,3 når jeg kom hjem. Nå er utfordringen å bli kvitt sjokoladeabstinensene og komme igang med trening igjen. Har jo ikke vært på treninga på 4 uker siden vi var syke mellom vinterferien og påske. Blir nok tungt, men skal dra meg på trening i dag selv om jeg har dundrende hodepine.

 

Ser at det går litt opp og ned her inne. var så mange innlegg å komme igjennom siden jeg var her sist men jeg har lest alle og oppdatert meg :-) Stå på jenter !!

 

Jeg har egentlig veiedag på torsdag men tror jeg hopper over denne torsdagen og veier meg om litt over en uke jeg, så blir det kanskje litt resultater av det. Er mer motiverende når det er nedgang enn når d står stille.

 

Ellers har jeg avtalt med legen min at jeg skal fortsette som nå så lenge jeg ammer, og at jeg skal prøve reducil når jeg ikke ammer mer, for å få litt hjelp. Så da får jeg holde ut til over sommeren så for vi se da.

 

Her hos meg har det kommer 40 cm med snø... kniipe greier for jeg var veldig klar for vår nå. Tenkte d skulle bli deilig å være litt ute, gå turer etc. men det må nok vente litt. ... Satser på at snøen er kortvarig da.

 

Nå må jeg ta meg av knøttet som krabber rundt på gulvet og slåss med støvsugeren her...

 

Ha en fin dag alle sammen !!

 

(forresten hyggelig med nye mennesker maysa, stå på så går dette så fint skal du se !!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

etter en skikkelig utskeielse... men da er jeg i det minste motivert til 1000 igjen, så det er jo så deilig! Tør ikke gå på vekta da... får vente med det til søndag. Så da gjelder det å holde seg i nakkeskinnet.

 

Så flinke dere er altså! Å klare å gå ned noe som helst eller å klare å stå stille i løpet av påsken synes jeg er veldig godt jobba altså!!! *klapper disse flinke jenten på skuldra!*

 

Så gøy da Maysa:D ingenting er mer motiverende! Skikkelig godt jobba! Og masse lykke til i denne nye uken!

 

impulsiw: Jeg må innrømme at jeg for min del er veldig skeptisk til den kuren du har valgt å gå på, selvom jeg ofte har hørt om folk som har gått ned via den. Men jeg er så usikker på om det kan være sunt med alt fettet og sånn... men å droppe brød og sånn har jeg STOR tro på! Men da må det byttes ut med grønnsaker og sånn, tror jeg da, mulig jeg er på jordet da...MEN det var skikkelig guffent det med hjertet ditt da. Synes du burde ringe legen din... Og holde oss oppdatert hvordan det går med deg! lykke til!

 

Gizmo:

Høres ut som om du har hatt en deilig ferie... det er lov å kose seg litt, og du har jo vært så flink å holde deg i aktivitet, og da er det jo iallefall lov;) Masse lykke til frem til neste torsdag da!

 

I går spiste jeg:

Frokost: 2 brødskiver med koktskinke

Lunsj: 2 brødskiver med eggerøre

Middag: 4 kyllingpølser, 150gr pommes frites stekt i ovnen, salat med litt dressing + ketchup. (ikke sunneste middagen, men innenfor grensene) hihi

Kvelds: 4 knekkebrød med tunfiks, vårløk og majones

+ 2 dl tropisk nektar, 1 eple og 1 kopp options...

 

I dag får jeg venninner på besøk. Så jeg har kjøpt druer og ananas.. så da har vi noe å kose oss med!

 

blir fiskekaker til middag i dag... Mmmmmmmmm

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Maysa: Strålende resultat! :)

 

Gizmo: Det var jo tross alt ikke galt da..du har holdt vekta! Nå går det bare nedover... :)

 

Mammaimai07: Det gjelder å komme seg i gang og nå er du det!

 

Vi kommer til å se resultater nå framover jenter!!! *Spennende*

 

Var hos legen på EKG. Hadde noen ekstra hjerteslag men det var ikke uvanlig sa dama! Men det er uvanlig for meg sa jeg..Det kokte vel ned til at det er nerver.. *makan*.. Jeg har gått på tolvon - et antidepressivt middel - som har økt matlysta og tror det er det jeg blir dårlig av. Var nede i en tablett i går kveld (mot 3 ellers) og i dag var pulsen JAMN fram til 12 tiden.. Årsaken kan være at jeg hadde tatt en Reductil på morran... Og ar jeg faktisk ikke tåler det heller...får hjertebank og føler meg trang i brystet. Så strategien nå er å kutte ut alt, både reductil og tolvon å se hva som skjer!! Tror jeg har rett og legen har feil! For dette er jo ikke innbilning!

 

Spurte om å få gå med døgnmåler - men det hadde de ikke på det kontoret seff. Så spurte jeg hva vi skulle gjøre hvis det fortsatte - da skulle jeg få time hos spesialist. Hadde jeg vært mann hadde jeg blitt henvist på stedet!! Så vi får se da.. hva som skjer. Hun heviste meg til pusteprøve hos sånn astmaperson.. mente kanskje det var ASTMA...jisses..har hatt astma i 25 år og vet hva astma er... Føler jeg jobber mot strømmen hos leger asså.. :) Menmen hvis det forsvinner er det jo greit... :)

 

Ta gjerne kontakt på msn de som vil : turidvsin@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Godt du kom deg til legen. Ikke alltid like lett å komme igjennom hos dem da:( Men vi får håpe hun har rett!

 

Ha en videre god helg!

Jeg har vært flink hele uka, men så sprakk jeg søren meg på sjokolade idag... IGJEN! Hvorfor skal det være så fryktelig vanskelig??? Hmmmm... jaja... får reise meg opp IGJEN.. og trave videre. Blir spennende å veie meg i morgen. Tror ikke det blir noe hyggelig resultat etter påsken og sprekk i dag osv... hmmm... jaja, vi får se da!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Veide meg i dag... og alt koset har jammen satt sitt spor. Jeg er veldig glad jeg ikke veide meg forrige uke, for da hadde jeg nok blitt veldig deppa! da jeg gikk på vekta til morgenen i dag var jeg allikevel lettet, for det kunne jo vært verre.

 

Føler meg ganske dum nå... iallefall når jeg sier at nååååå SKAL jeg skjerpe meg! Men jeg må da ikke gi opp heller! Så jeg velger å tenke positivt... dette skal jeg klare!!!

 

Vekt i dag var 113!

det er + 1,7 det:o/

 

Lykke til alle sammen!

Håper deres resultater er bedre enn mine;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Jeg har ikke vært sååå flink i påsken så vekta har stått på +- en kilo.. Denne uka har jeg vært flinkere så det har vel gått av 1 kilo. Synes det er fryyyyyktelig vanskelig å slutte å "kosespise" :D

 

Vekta står på 126 nå... den var på 128,9 1 mars.. Så det er nedgang.. :(

 

Håper det går bra med dere andre :)

 

Mammaimai...: Nå skal vi klare jaffal en halvkilo denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen

var på jubileum i går og koste meg med koldt bord jg "jobba" litt samtidig og hadde på meg skritttelleren så jeg gikk nesten 7000 skritt der inne helt vannvittig.. veide meg i dag morres og da var vekta på 117 men er i morgen som gjelder gomla sjokolade.. eller forresten egentlig så er det tirsdagen som gjelder men har min egen veiedag på morgen utenklær jg og det er mandag og så er edet kurs på tirsdag kveld.. blir jo spennende

 

jeg måååååå drikke masse vann i morgen har drukket alt forlite av det i dag og de andre dagen ..bare fått i meg fra 0,5 til 1 l om dagen...uff

 

ny dag nye muligheter ...saaaant??????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiing i dag med følgende resultat:

 

7/1: 98,5 kg

14/1: 97,4 kg

21/1: 95,4 kg

28/1: 95,4 kg

4/2: 94,9 kg

11/2: 94,9 kg

18/2: 94,1 kg

25/2: 93,3 kg

3/3: 92,6 kg

10/3: 91,5 kg

17/3: 91,2 kg

31/3: 89,9 kg

 

Ned -1,3 kg, totalt 8,6 kg og totalt 37,5 cm

 

Påsken tror jeg at jeg stod helt stille. Ble nesten ikke noe trening da studioet var stengt og dårlig vær ute. Denne uken har det blitt 5 treningsøkter og vektnedgangen fortsetter.

 

Impulsiw: er det vanskelig å komme i gang igjen? Hva kan du gjøre for å stabilisere inntaket med "godis" :(

 

Maysa: stå på det kommer til å gå bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Ser dere holder koken her inne.

 

Sol: Ned 1,3 er jo kjempe bra :-) Flink jente, bra jobba!!

Impulsiw: Syntes du er flink jeg, det går nedover :-) Men skjønner godt hva du sier om kosespisinga... kommer tilbake til det senere.

Maysa: så flink du var til å gå når du var i selskapeligheter !! Lov å kose seg litt ekstra innimellom :-) Stå på videre.

Mammamai07: Kjedelig når man detter av lasser, er veldig vanskelig å komme tilbake igjen. Men motivasjonen din er jo rett og fokuset er det. Bare fortsett å fokusere på det sunne og gode, og hvis du detter av lasset ikke vent med å hente deg inn igjen så går d nok kjempe fint.

 

Så litt om meg. Kjenner at all små spisinga, uregelmessige måltider og "ekstra god" mat har satt sine spor. Jeg har nemlig bare lyst på sjokolade, potetgull, store lunsjer med omeletter , pølser etc. Dessverre har jeg falt for fristelsen flere ganger enn en siden sist. Har egentlig falt tilbake til alle gamle synder, cola, saft istedenfor vann etc. æsj. Det eneste jeg faktisk har vært flink til er å komme meg på trening. Er bare trening til slutten av april så jeg skal ha med meg alle øktene til det slutter. Tror nok jeg har gått opp en kg denne uka, kjennes sånn ut. Magen bare buler ut... kjenner det ordentlig på kroppen. Helt oppblåst i magen etc. Tror jeg må ta meg i nakkeskinnet og ta en liten alvorssamtale med meg selv og komme meg på toget igjen... og kjøre videre mot målet..

 

Ellers var jeg en tur hos legen med sønnen min, og da snakket jeg samtidig med legen om slankinga. Så vi har avtalt at jeg skal begynner på reducil når jeg er ferdig med å amme, men at jeg skal være flink frem til det. Men da kan jeg få litt dra hjelp, så får vi se om det hjelper etterhvert.

 

Ha en fortsatt god uke jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja vekta viste på kurs opp 800 g uff og uff men tok av meg klærne hjemme og veide 117,7 dårlig gjort mye morsommere med 117 enn 119.

 

men har blitt mye flinker de siste dagene ehh 2 dagene i dag har jg drukket 3 l vann helt wow til meg og være og ikke en smule godteri i dag..stolt

 

 

dere er kjempe flinke ...du kommer deg inn igjen mammamai 07 stå på dette klarer du.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry har vært veldig dårlig til å skrive her inne i det siste. Har hatt litt vel mye å gjøre på jobbfronten så det har blitt til kun en kort info etter hver veiing. Skal nå ta meg sammen og støtte litt bedre opp når det skriver inn her.

 

 

Mammamai07: Hvordan går det med deg nå? Har du klart å henge deg på lasset igjen? Motivasjonen din er jo på topp stort sett hele tiden, men skjønner at den blir helt fraværende i korte perioder når det er tøft. Når er du jo klar over at slike perioder kommer og kanskje du kan være litt i forkant og ikke la deg bli dratt med at det store sjokolademonsteret. Det gjelder vel egentlig for oss alle sammen..... :)

 

Gizmo: Vanskelig å komme seg på rett kjøl igjen når man gradvis har sluppet opp slik at kroppen har blitt vant til go'saker igjen, men det virker jo som du vet hvordan du skal holde deg selv i ørene.

 

Dette handler jo, i hvertfall for min del, mye om å bli kjent med seg selv og være ærlig med seg selv. Vi har jo alle våre problemområder og situasjoner som gjør at vi er her i 30 kilos klubben. Jeg må lære å mestre de situasjonene som jeg tidligere ville ha langet innpå en 200 gr melkesjokolade eller 750 gr med spaghetti. Spesielt er dette tidspunkt hvor jeg blir litt rastløs og kjeder meg litt. Eller hvis jeg synes ting er litt vanskelig. For meg sitter alt oppe i hodet. Når prøver jeg og vente noen min og tar en lang samtale med meg selv før jeg inntar sjokoladen eller hva det måtte være som frister. Jeg er veldig bevisst på hvor langt jeg må gå for å få av igjen kaloriene som jeg er på vei til å dytte innpå og det stopper meg ofte. Jeg har vel egentlig ikke sprukket en eneste gang, men så har jeg også valgt å legge med på en vektnedgang som er mellom 500 gr til 800 gr i uka. Det går smått og godt.

 

Håper det går bra med dere alle og bit tenna sammen jenter. Da kommer ingenting inn :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Så det er flere som har tunge perioder her ser jeg... vi får håpe at vi klarer å ta oss inn alle samma! Dette må vi da søren meg klare!!!!

 

Sol... du er jo knallflink! Skikkelig bra altså! ikke alle som klarer å la være å sprekke og tenke så igjennom hva man putter i truten... så du er god altså:)

 

Jeg har ikke tenkt til å sitte her inne, men så at det var flere som lurte på hvordan det gikk med meg, og da kan jeg si at denne uken har det gått veldig bra! Grunnen til at jeg jeg veide såpass mye på søndag kan ha vært at mesnen kom på ettermiddagen... for jeg tror jeg har trasket litt nedover igjen nå. Mange som har kommentert de siste dagene:D

 

Så da får vi se til søndag!

 

Ha masse lykke til i helgen!

Krysser fingre for dere jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

 

så bra du er med mammamai07..ja detr er flere av oss

i dag har jg spist:

3 delikatesse sesam knekkebrød med 45 g kalkunkorv..lunch omelett m potet og salat.. ettermidags mat grov baguett med reker uten smør og majones..mellom maggi rett i koppen tomat suppe med pasta.. middag/ kvelds kl 1930 en talerken hjemmelagd lapskaus( på besøk) 2 ss fløteis og 2biter mørk sjokolade 75%.. dette ble tilsammen 1050 kcal og jg har vært såå flink i dag og ikke blitt sulten men ble jo alt for lite kcal har drukket ca 1,5 l vann og fått 2 trimpoeng ..jaja

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Det er jo bra at du klarer å holde deg i skinnet Maysa...men riktig mengde kalorier er viktig og;) Men det vet du nok... Du er jo kjempeflink!

 

Tror nok jeg hadde endel for lite kalorier i går selv, for å si det sånn... det er ikke lett å balansere når man er på farta!

 

Men jeg har iallefall vært veldig flink denne uken... og jeg har gått ned 2,6kg fra forrige uke... Så forrige veiing var nok preget av mensen som var rett rundt hjørnet sammen med salt mat OG litt utskeielser...

 

Men da har jeg gått ned 2,6kg siden forrige gang...

Også har jeg gått ned 900gr. i forhold til min minste veiing før påsken.

Og tilsammen 6,1kg.

Veier nå 110,4kg.

Midjen har minsket til 97,5 cm...

Jeg er fornøyd! :)

 

Lykke til alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra resultat Mammamai. Det må være veldig motiverende at du er tilbake nesten en kilo under der du var før påske. Gratulerer så mye....

 

Da er det bare å gå løs på en uke til :)

 

 

Hilsen fra Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...