Gå til innhold

Skal vi pushe hverandre litt? Jeg er klar, og sånn som jeg gleder meg!


Gjest Mammamai07

Anbefalte innlegg

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mammamai07

Nei, har ikke fått vært der enda. Men har fått en leges synspunkt da... hun ble omtrent like forundret som meg, og ba meg stikke innom for å ta en blodprøve eller vente en uke og så ta en test igjen. Men jeg tenkte ringe imorgen, for blir sprø av å gå sånn her...

 

Matmessig så går det ikke veldig bra nå... Jeg må bare få vite hva som er skjedd for å få endret fokus... har litt for lett for å trøste meg med litt godis:(

 

Jeg beklager at jeg ikke svarer på noen innlegg nå om dagen, men jeg har litt å tenke på... jeg kommer sterkere tilbake:)

 

Gir beskjed når jeg vet mer...

 

Lykke til alle sammen!

Koselig at dere tenker på meg...setter pris på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Lurer fælt på hvordan det er med dere alle, spesielt med MammaMai. Har du vært hos legen enda?

 

Matmessig har det vært en veldig dårlig uke hittil. Klarte ikke helt å legge fra meg utskeielsene i helgen, og i tillegg har barna hatt omgangsyke hele uka, så ingen tur eller trim har jeg fått til heller! Føler meg helt oppblåst, men har ikke gitt meg enda! Har ikke gått opp en eneste gang, selv om jeg har hatt 2 uker med 0,2kg ned (som er minste mulig på min vekt), og jeg skal ikke gå opp en eneste uke fremover heller! Kan alltids godta stillestand, men disse kiloene skal IKKE på igjen!

 

Håper dere har det greit, selv om det er rolig på tråden! -Vet av egen erfaring at lite rapportering ofte er sammenhengende med dårlige perioder! Stå på jenter, og ikke gi opp!

 

Cam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... ja sånn er det ferie straffer seg . Var jo nede i 110,1 før ferien og har blitt 500 gram mer av meg på ferieuka.. kanskje litt mer til og med siden jeg har vært flink fra mandag til onsdag etter ferien.

 

Resultater så langt

Uke 1: 113,5

Uke 2: Ned 1,9 til 111,6

Uke 3: Ned 0,3 til 111,3

Uke 3: Ned 0,7 til 110,6

Uke 4: Ned 0,5 til 110,1

Uke 5: Ferie

Uke 6: Opp 0,5 til 110,6

Totalt ned 2,9 kg

 

Men merker at det er veldig vanskelig å hente seg inn nå. Kommer meg på trening men det er ikke fordi jeg har lyst men fordi jeg er sta og har bestemt meg for at to ganger i uka har jeg å trene!! Kjenner veldig at jeg har spist sukker i ferien for jeg har masse abstinenser, og sliter med å holde meg borte fra søte ting. Bakte en frys gulrotkake på mandag siden både jeg og mannen min hadde så lyst på noe godt og spiste den til kvelds... Gikk fint helt til jeg skulle pakke bort kaka, da ble det to små stykker som jo til sammen var like stor som et vanlig.. og puff da var det noen kcal ekstra der... og sånn fortsatte det... og nå er snart kaka borte... ja jeg har spist den opp... et lite stylle her og et lite stykke det. Så løsningen er IKKE HA KAKE I HUSET - på lik linje som å ikke ha noe annet snop i huset. Heller ha frukt, ing. til smoothie, nutrilettbar etc i hus.

 

Tror nok det er veldig sant som Cam skriver, at vi ikke er her når vi ikke er så flinke... Jeg gruer meg nemlig litt til å skrive når jeg ikke er flink... akkurat som jeg grua meg til å gå på kurs når jeg viste at jeg ikke hadde vært så flink..

 

I morgen er en ny dag.... og så er det helg. Vel får begynne med å sette meg mål for morgendagen og helgen.

- Gå tur 1 time

- Ingen snacks (pleier å ha lov på fredag og lørdag med litt )

- Følge menyen min og skrive opp hva jeg spiser.

- Skrive her i løpet av fredag eller lørdag

- Drikke 1,5 liter vann hver dag

 

Mål frem mot neste veiedag (torsdag om en uke) er i allefall ned 0,5 kg - men aller helst ned 0,7 kg så jeg kommer under 110.

 

 

Ha en god helg jenter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Så var det over for denne gang. Har begynt å blø i dag, så da er det bare å prøve å begynne på nytt... Har vært forberedt på det, og egentlig tatt det som en lettelse i dag, siden jeg har skjønt at noe har vært galt. Var hos legen i går og der var det ikke mye hjelp og få, så jeg er glad det startet av seg selv, så jeg slapp ultralyder og utskrapning osv.

 

Har vært så frustrert,usikker og nedfor at maten ikke har hatt noe særlig fokus i det hele tatt! Dvs... jeg har sklidd ut noen ganger, men faktisk mye mindre enn jeg ville gjort for noen måneder siden. Har egentlig bestemt meg for at jeg skal kose meg ekstra i helgen, og starte på med friskt mot på søndag! Men jeg får prøve å begrense meg litt da...

 

Jeg tror også du har et poeng Cambambam... er ikke såååå moro å fortelle hvor skuffet man er over seg selv. Men vi må ikke gi oss! Vi klarer dette vi:)

 

Kjedelig med oppgangen da Gizmo...men er det ferie, så er det ferie synes nå jeg. Synes faktisk ikke 0.5kg var så grusomt mye oppgang på en ukes ferie jeg! Er det jeg som er helt på jordet? Synes med andre ord at du har vært flink jeg da... :D

 

Så det går trått for deg og Cambambam... blir litt vanskelig når familien er syk og sånn ja. Håper du kommer i gang igjen fort som fy, for du er jo så flink atte! Og alle uker er jo ikke like heller...

 

Begynner å bli trøtt jeg...

Er ganske spent på veiingen min på søndag. Pleier alltid være tyngre når jeg har mensen, så da kan jo det være tilfellet nå og... Vi får se...

 

Ha en god helg da jenter!

Og lykke til med målene dine Gizmo...

Og ellers lykke til til alle sammen:)

Håper vi går inn i positive, motiverende og gode tider... jeg har en følelse av det!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist Mammamai07. Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg mistet når jeg var 12 uker på vei før jeg fikk sønnen min. Det var helt forferdelig. Jeg klarte til slutt å slå meg til ro med at det var ikke meningen akkurat da. Du skal se det ordner seg til slutt. Har tenkt masse på deg.

 

Gizmo: Jeg synes ikke du skal være deppa over 500 gr opp. Det er jo ingenting til å ha vært på ferie. Synes du har vært veldig flink. De grammene er borte i løpet av noen dager :D Fint at du er i gang igjen etter ferien. Det er jo det aller viktigste. At man klarer å begrense utskeielsene.

 

 

Cam: Det er ikke lett å holde motet oppe bestandig og når det ikke blir noe trening heller så er det ikke lett. Du høres veldig motivert og bestemt ut nå så da ordner det seg nok :D

 

Jeg sto stille forrige veiing også. Jeg har ikke en eneste grunn til at jeg skulle stå stille en gang. Jeg har vært veldig flink. Spist bra, trent bra så nå er motivasjonen veldig dalende. Har vært flink denne uken også, men nå tyvveier jeg meg ofte og står fortsatt helt stille. Hvis vekta viser det samme til mandag også så MÅ jeg gjøre noe før jeg gir helt opp. Kurslederen mente at jeg sikkert ville se det neste uke, men foreløpig står det helt stille. Har ikke fått trent så mye som ønsket heller denne uken. Som dere skjønner så er jeg rimelig frustrert nå. Hadde jeg ennå skeid ut, drukket lite vann, trent lite så hadde det vært en grunn.

 

Slik ser vektnedgangen ut for min del:

 

7/1: 98,5 kg

14/1: 97,4 kg

21/1: 95,4 kg

28/1: 95,4 kg

4/2: 94,9 kg

11/2: 94,9 kg

 

Totalt -3,6 kg

 

Sukk. Dette går smått. Synes det er litt tidlig med så treg vektnedgang.

 

Ha en fin helg damer og håper dere er mer motivert enn meg.

 

 

Hilsen frustrert frue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Sånn kan det gå... helt greit egentlig. Har mensen, spist salt mat både fredag og lørdag,kosameg med godis i helgen og generelt lagt matfokuset på hylla i en uke. Men jeg er klar som et egg igjen jeg... Så dette blir bra!

 

Skal i selskap den 15. mars. veier jo nå 112,7. Er det et greit mål å komme ned til 110 kg til da? Er jo 3 uker og 5 dager til... hva tror dere?

 

Hvordan går det med dere andre da? Håper dere får litt bedre resultater enn meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja... innimellom går det sånn litt opp. Ned 2,7 på 3 12 uke klarer du, stå på!!!

 

Min helg har vært fin, gikk lang tur på søndag og har ellers spist sundt om regelmessig. Sliter igjen litt med vannet så må jobbe meg opp der igjen... Ellers prøver jeg å gjøre dette til en livsstil, dvs skriver ikke opp alt lenger, men tenker meg godt om og spiser stort sett det jeg spiser når jeg regner kcal så jeg vet jo hva som er hva.. Blir spennende å se hvordan det går på torsdag, og om jeg må tilbake til skriving og regning. Skal prøve å være flink til å gå denne uka siden treninga har tatt vinterferie, blir jo litt å ta igjen der, og jeg klarer nok ikke like mange trim poeng som når det er trening. Men jeg skal prøve å gå en tu for hver trening det ikke blir denna uka. Og neste uke er det klart for trening igjen !!

 

ha en fin uke alle sammen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Da har det vært ny veiedag for meg. Litt nedgang denne uken og det er jeg veldig takknemlig for. Slik er resultaten så langt:

 

7/1: 98,5 kg

14/1: 97,4 kg

21/1: 95,4 kg

28/1: 95,4 kg

4/2: 94,9 kg

11/2: 94,9 kg

18/2: 94,1 kg

 

 

Totalt 4,4 kg på 6 uker. Ja ja alt ned er jo positivt. Totalt har det blitt 21 cm mindre :D

 

 

Ha en fin uke alle sammen.

 

 

Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

..mistet nettopp hele innlegget mitt, så her kommer en rask versjon av det hele..

 

Glemte å veie meg i dag, for minsten hadde time på helsestasjonen altfor tidlig. Har ikke vært, flink, så det kan være jeg underbevisst forsøker å snike meg litt unna, men har lovet mannen min å veie meg i morgen, så da får jeg vel rapportere det her inne også.

 

Sliter med søthunger, og vet at torsdagen blir ett helvete, pga lunsj med venninner og barne deres, og middag ute, Singin in the rain og bytur på torsdag kveld. Dermed utsetter jeg altså hele "være flink" tingen til den dagen er overstått.. Ergo kan jeg være litt uflink i enda 2 dager. Lokisk? Nei dessverre, bare nok en løgn til meg selv for å tillate alt rotet i matveien.

 

Vet ialleflal at jeg er flink når jeg setter meg en dato og en bestemt tid jeg skal starte (re-starte) på. Tanken om å gjøre alt godt igjen "i morgen" fungerer ikke, for da flytter jeg bare "i morgen" til "i morgen" igjen! Så tordag kveld er absolutt siste mulighet for tull og tøys, og fredag morgen er det vann, salat, brød og renskåret kjøtt for alle penga! -Og denne gangen kan jeg ikke tillate å falle av lasset igjen! Må nok praktisere full stopp på sjokolade og snop, siden alt dette startet etter en sjokolade. -Og det har det gjort ALLE gangene jeg faller utpå de skrå matveiene.. Jeg er sjokoman, og sjokolade for meg er som alkohol for en alkoholiker. -Jeg kan ikke spise 1 bit, og styre unna dagen derpå. Fra og med fredag denne uken har jeg forbud mot alt som heter sjokolade helt ut året 2008, og mest sannsynelig i enda 2-3 år til. Jeg vet det er det som må til for at jeg skal lykkes, så da er det bare å sette i gang!

 

MammaMai og GIzmo, dere har begge gode grunner for å ha gått opp litt denne uka. Ønsker dere gode uker fremover! Godt å ha fått en avklaring MammaMai, Krysser fingrene for neste mulighet!

 

Flink SOL! Jeg tar snart opp konkurransen igjen (hvis man kan kalle det det..?), så bare fortsett med du gjør! Det virker!

 

Nok en gang! Ønsker dere en fantastisk fin uke, og god kveld!

 

Cam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Håper det går bra for dere alle! Jeg gikk på vekta i går... riktignok på ettermiddagen etter middag, MEN den viste 114,9! ????? kjente motivasjonen dalte. Idag har jeg ikke giddi og gått på vekta. Får vente til søndag. Jeg har jo vært flink hele uka nå, så jeg kan ikke skjønne om jeg har gått opp. Men vi får se da...

 

Hmmmmm... det der høres veldig ut som sånne unnskyldninger jeg lager for meg selv og Cam. Du vet jo i det minste hvor problemene ligger henn... så da er det jo bare å sette i gang med tiltakene på problemområdene som gjør at du sklir ut. Hvordan gikk det med deg denne uke forresten? Håper du ble positivt overraska:)

 

Du har vært flink Sol! Moro at det går så bra for deg... fortsett sånn:)

 

Krysser fingre for at du får et godt resultat idag Gizmo!

 

Hvordan går det med deg Impulsiw?

 

Ønsker dere alle en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, nettopp veid meg og tror ikke det var så dumt med en ukes ferie jeg for i dag veier jeg 109,3 kg... Hurra hurra hurra!!! Endelig tippa under 110!

 

 

Resultater så langt

Uke 1: 113,5

Uke 2: Ned 1,9 til 111,6

Uke 3: Ned 0,3 til 111,3

Uke 3: Ned 0,7 til 110,6

Uke 4: Ned 0,5 til 110,1

Uke 5: Ferie

Uke 6: Opp 0,5 til 110,6

Uke 7: Ned 1,3 til 109,3

Totalt ned 4,2 kg

 

Er strålende fornøyd jeg for det har vært vinterferie på treninga denna uka, men vi har gått på tur. Tusla til og med oppover til toppen av en topp en dag, så noe trening har det blitt. Ikke har jeg registrert heller så det viser bare at nå begynner det å bli en del av hverdagen. Jukse veide meg litt i går på dagen og da var jeg ned i 108,5, men spiste litt salt mat i går kveld men syntes allikevel resultatet er topp siden jeg ikke pleier å gå ned noe særlig mer enn rundt en halv kg.

 

Men nå begynner knøttet å bli trøtt her så jeg får vel legge han. Ha en flott uke jenter, jeg er i allefall veldig motivert til å starte på ny uke.

 

Stoooor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gizmo. Du er kjempeflink. Nå er det bare å fortsette på samme måte. Grattis.

 

Veldig bra at dere har tenkt til å starte på igjen Mammamai07 og Cam. Har ikke tenkt til å være alene her :D. Vi skal hjelpe hverandre frem.

 

Skal bli morsomt å se hvordan tråden ser ut om 1 år :)

 

 

Impulsiw: Hvordan går det med deg?

 

 

Sol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Jeg har gått ned 700gr. veier nå 112. Skulle gjerne vært nede den kiloen jeg gikk opp forrige uken, men men...

 

I går ble jeg spurt om å være forlover til sommeren, så nå MÅÅÅÅÅ jeg virkelig ta meg sammen! Ble veldig motivert, og ser for meg venninnen min og meg på kjoleshopping i sommer:) Dette skal jeg klare... på 23 uker så har jeg iallefall et mål om å komme meg ned i 100, gjerne 99... det blir ned 12-13 kg... det burde vel gå?

 

Ha en fin uke...

Og masse lykke til til dere alle:)

 

Og jeg er enig i at det blir spennende å se hvordan denne tråden ser ut om 1 år SOL:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en ny uke nesten ferdig igjen. Synes ukene går så fort nå...puh. Henger liksom ikke helt med. Det som er UTROLIG godt er at det går mot vår. Kjenner at ting er så mye lettere når det begynner og tørke opp ute og at solen titter frem.

 

Jeg har meldt med inn på sirkeltrening og det er fantastisk bra trening altså. Hadde min første time på torsdag. Gikk tre runder som de anbefaler og ga alt. Kjente at det var muskler som ble trent som ikke har vært i bruk på en stund :). Mør i hele kroppen dagen etter. Tok meg en ny runde på lørdagsmorgen rett etter frokost. Når jeg var ferdig dro jeg hjem, tok en dusj og skulle møte mann og barn hos svigermor. Istede for å ta bilen brukte jeg bena. Det ble en tur på 1 time og 15 min. Var fornøyd med "trening" i går som dere skjønner. Har vært en bra treningsuke, men da pleier vekta å stå stille så jeg har ikke så store forhåpninger for veiedagen imorgen. Vi får vente å se....håper på cm istede.

 

Håper alle henger i stroppen og har det bra?? Lite aktivitet her inne og håper ikke det betyr at samvittigheten tynger :) Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Så flink du er til å komme deg på trening! Godt jobba:) Håper du får se resultater på veiedagen din, det være seg gram eller cm!

 

Enig at det er litt stille her om dagen... og jeg må nok innrømme at ikke jeg har vært såååå utrolig flink i det siste, og da er det så kjedelig å komme inn her å "demotivere" dere andre på en måte. Men jeg håper jeg klarer å holde den motivasjonen jeg har nå! Og jeg skal prøve å komme inn oftere å skrive litt...

 

Masse lykke til i ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, da var mandagen her.

veie dag, vekta viste minus 2,5 kilo godt fornøyd med det. forde om jeg gjerne skulle gått ned alle 30 med en gang.( :

nå skal vi spise frokost så er det vel bare å putte lille mor i vognen å komme seg ut litt.

ønske alle en flott mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Har liten tid, men vil bare si at i dag har jeg skrevet kalorier, og er dermed offisielt i gang igjen! Godt å se at dere andre holder koken her inne så lenge, mens jeg har vært i tåka..

 

Sees igjen i morgen!

 

Cam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Hvordan går det egentlig med dere alle sammen? Jeg sitter her og har spist for lite idag. jammen godt jeg ikke har noe som frister så veldig, for da hadde det vært en farlig kveld. Ellers går det bra... hadde min søster på besøk idag, og hun sa uoppfordret at hun ser jeg har gått ned. Og ingenting er jo mer motiverende enn at folk legger merke til resultatene. I tillegg til alle de andre gevinstene som kommer etterhvert da selvfølgelig!

 

Cam: Godt å se du er tilbake... det hender man tar seg en tur inn i tåka. Kunsten er å hente seg inn igjen;) Og det ser jo ut som om du er motivert og klar igjen? Supert!

 

Masaso: Har ikke sett deg på denne tråden før. Bare koselig med flere da! Når begynte du? Du har ikke gått ned 2,5 kg på en uke eller? hehe... ned 30 kg på en gang hadde vært noe...

 

Sol: Hvordan gikk det med deg på veiedagen? Håper alt står bra til, og at treningen din viser resultater for deg! Du er jo super flink!

 

Gizmo: Hvordan har du det da? Blir spennende å se hva vekta viser til torsdag... håper du blir fornøyd med resultatet... Kanskje du klarer å nå 5 kg nedgang totalt:D

 

Impulsiw: hvordan har det vært på sydentur? Koset deg masse? håper det! Deilig å komme seg vekk litt. kanskje ikke kommet hjem en gang? håper alt er bra med deg...og at du er motivert for å sette i gang igjen:D

 

ønsker dere en fortreffelig uke! Håper kiloene renner av... lykke til! kanskje vi skulle begynne å regne hvor mye vi har gått ned tilsammen? Litt moro det og!

 

jeg har hittil gått ned 4,5 kg

så da er detbare å plusse på da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk da var det siste kursdag over og et nytt står for tur. Dette er resultatene så langt:

 

7/1: 98,5 kg

14/1: 97,4 kg

21/1: 95,4 kg

28/1: 95,4 kg

4/2: 94,9 kg

11/2: 94,9 kg

18/2: 94,1 kg

25/2: 93,3 kg

 

Denne uken ble det - 0,7 kg og totalt 5,2 kg og 25 cm. Ikke så mange kilo som jeg håpet på i løpet av første kurset, men cm må jeg være veldig fornøyd med. Det er jo snart en strørrelse i klær.

 

Ellers fortsetter jeg med sirkeltrening 3 ganger i uken og kondisjonstrening 2 dager i uken. Ser ut som det passer kroppen min da vektnedgangen de siste ukene er akkurat der jeg bør ligge.

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere alle og veldig glad for at Mammamai07 og Cam er tilbake. :)

 

 

Motiverende tanker fra SOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Da var det jammen torsdag igjen. Og jada, jeg holder koken. Men det blir ikke så mye skriving om dagen for det har vært så hektisk her. Sønnen min på 8 mnd har vært syk stakkar. Han gikk ned 600 gram på en uke, ville ikke spise bare puppe, øre betennelse, halsbetennelse, kaster opp, feber og hoster grusomt stygt. I tillegg smittet han meg så jeg har også vært dårlig fra mandag. I går fikk jeg eksamensoppgave som skal vare i to uker, lang og vanskelig. Så det blir hektisk fremover også.

 

Men, jeg syntes jeg har klart å få dette inn som en livsstil. Vekta tikker sakte med sikkert nedover. Det morsomme denne uken er at vekta tippa -10 kg fra jeg veide på det mest ei januar 2005 før graviditet og go gutten min. Veide nemlig 119,1 kg nå jeg begynte på kurs januar 2005. Og det er jo motiverende, selv om jeg har begynt på nytt fra januar 08, men har det liksom i baktankene siden startvekta mi her på vektklubben jo står på det. Trening har uteblitt denne uka siden det ikke er det store med aerobic og feber, men satser på kjempe innsats neste uke uten feber :-)

 

Vel her er resultatene:

 

Uke 1: 113,5

Uke 2: Ned 1,9 til 111,6

Uke 3: Ned 0,3 til 111,3

Uke 3: Ned 0,7 til 110,6

Uke 4: Ned 0,5 til 110,1

Uke 5: Ferie

Uke 6: Opp 0,5 til 110,6

Uke 7: Ned 1,3 til 109,3

Uke 8: Ned 0,6 til 108,7

Totalt ned 4,8 kg

 

Godt å se at mange av dere holder koken. Jeg rapporterer på torsdag igjen, men tror ikke jeg rekker noe mer.

 

Ha en super uke jenter !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Du holder koken du ser jeg ja! Kjempeflott at du klarer å se tilbake på den langsiktige gevinsten du har fått og, godt jobba! :)

 

Vi får se hvordan det går her nå... for nå er feberen og grumset kommet hjem til oss. Og da er det ingenting som frister, eller rettere sagt-feil ting som frister. Håper bare jeg er den eneste som blir syk her. Det er jo lov å håpe:D

 

Ha en fin uke da jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...