Gå til innhold

Skal vi pushe hverandre litt? Jeg er klar, og sånn som jeg gleder meg!


Gjest Mammamai07

Anbefalte innlegg

Gjest Impulsiw

Jaja.. Da var vi tilbake fra 14 dager på lanzarote. Ferien var HELT fantastisk! Det er et strålende sted for folk med barn for det var masse leker for barn der og veldig barnevennlig!! Ta turen dit hvis dere kan. :)

 

Jeg har spist og kost meg og ikke spart på noe. Jeg måtte betale prisen med opp 5 kg!! Da jeg i tillegg falt av lasset før turen står vekten nå på grusomme ETTHUNDREOGTJUEÅTTEKOMMANI *urk* :) Trøsten er at vi reiste med to andre familier. De er normalvektige, men alle hadde lagt på seg mellom tre og fire kilo. Så det er ikke bare meg!

 

MEN nå er det slutt på etingen. Jeg kaster meg igjen inn i kampen mot kiloene som nå er flere en noen sinne. Målet er å ta av ca. 0,5 i uka. Jeg klarer ikke sultekur. Slutte å ete om kvelden for det er den spisingen jeg har lagt på meg av. Regelen er ikke mat etter 1800. Skal legge meg sulten om så er. Har klart det før. Til gjengjeld er all mat tillatt før dette klokkeslett. Så slipper jeg å gå på veggen av sult.

 

Synes dere er VEDIG flinke alle sammen, for det er faktisk ikke lett å gå ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mammamai07

Høres ut som om ferien ble bra:) Deilig da!

 

Selv har jeg skikkelige nerver for morgendagen! jeg er sinna og sur på meg selv fordi jeg lager alle disse sordømte unnskyldningene for meg selv. Jeg har jo vært syk, men det får jo være grenser for hvordan man skal ta av. Mannen min sytes så synd på meg på torsdag at han sikkert kjøpte all godisen i butikken, i tillegg til mat som IKKE er godkjent:( Og det fik da sine følger i går og, for det var jo fortsatt masse igjen...grrrrr.

I dag har jeg klart meg bra, selvom det er mer potetgull og sånn i skapet, noe som er veldig fristende når man sitter hjemme alene en lørdagskveld. Så hadde det ikke vært for veiingen i morgen, så hadde vel alt vært tomt her i huset! ÅÅÅÅÅhhhhhhh.... hvorfor skal det være så innmari vanskelig å ta vare på den gode følelsen man får når man mestrer dette, og bruke den til motivasjon??? Når jeg har sånne dager som dette, hvor jeg er hanglete og fæl med feber og alt, så er jeg bare heeeelt håpløs altså! Sinna på meg selv nå:)

 

jaja... håper dere er flinkere enn meg i helgen, det skal forsåvidt ikke så mye til! *skuffa*

Måtte bare lufte litt negative tanker jeg!

 

Håper det går bedre med dere andre jentene!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Ingen som har vært her siden jeg lot frustrasjonen slippe løs her i går ser jeg. I dag føles det meget bedre:) Er stolt over at jeg klarte å holde meg flink, selvom jeg vanligvis etter en sånn sprekk ville fortsatt ut uken for så å begynne på nytt igjen. Og at jeg klarte å holde meg i skinnet i går kveld, da jeg atpåtil satt alene og stura og deppa er jo egentlig godt jobbet. Litt kjedelig å vite at resultatene ville blitt annerledes hvis jeg BARE...menmen...

 

Resultatene for siste uke er:

(-0,7) til 111,3

(- 2cm) rundt midjen til 99cm

 

Total siden 7 januar har jeg blitt 5,2 kg lettere og 10cm mindre rundt midjen:D Så jeg er egentlig fornøyd!

 

Masse lykke til til dere alle.... gleder meg til å høre hvordan det er gått med dere denne uken! Krysser fingre for gode resultater:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Mammaimai07: Grattis :) Veldig givende når man overvinner "dyret" som krever for!!!

 

Jeg var på middag hos ei venninne i går så det ble en moderat posjon middag mot før hvor jeg spiste meg MEGA mett. Litt karamellpudding til dessert og litt alkohol. MEN så tenkte jeg at jeg har lyst på MER! Tankene svevde på å stikke innomn bensern på vei hjem... motstod dette. Men da jeg kom hjem var klokka halv tre og jeg var sulten. Vurderte å gå amokk i kjøleskapet men klarte å la være. Vente til i morgen!! Så jeg er litt stolt av det da.

 

Nuh.,,er det frokost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Da overvant vi dyret i går begge to da:D Flinke oss! hahaha... måtte le da jeg så du kalte det dyret:D hihi... skikkelig god beskrivelse altså, for det er omtrent sånn det føles når "det" tar kontroll inni der... regne kampen, men vi begynner nok kanskje å få litt dressur på det? dette er iallefall en god start:D

Lykke til denne uken Impulsiw, og dere andre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Overvant dyret til frokost også... spiste sakte...nøøøt og KJENTE etter hva magen sa. Jeg ga meg da sulten var borte FØR jeg ble skikkelig mett... Har laget meg en stor tunfisksalat med egg, fetaost, soltørkede tomater, agurk, tomat, rød løk :)

 

Skal være standhaftig i kveld. ITTE mat etter 1800.

 

Håper dere andre kan skriv litt åssen det går og hvordan dere overvinner "dyret" hehe.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

God mandag alle sammen. :)

 

Jeg måtte bare veie meg i dag for å se om det går rette veien. Etter to dager med nytt "regime", har jeg gått ned fra 128,9 til 127,0 - ned 1.7 kilo !! Klart dette bare er vann, men det går rette veien.

 

Var sulten i går kveld, men tenkte at jeg kan ete det jeg har lyst på i morgen tidlig og klarte å la være å ete. Jeg spiste en god middag med to kjøttkaker og en potet og posesaus og to vaffelplater til dessert. tidligere hade jeg spist en tunfisk salat og 2 polarbrød og 3 knekkebrød. Jeg har ikke veid eller målt men prøvd å kjenne etter på magen, når er den sulten og når er den mett?

 

Så langt så vel. :)

 

Håper det går bra med dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Jeg har ikke veid meg;) er litt stille her om dagen...

Så godt å se at vekta er på vei nedover igjen da Impulsiw. Det har lett for å samle seg litt vann når man koser seg litt ekstra ja... men godt å se pila peker nedover uansett. 1,7 kg er jo ikke noe å blåse av!

 

Gleder meg til å høre litt resultater jeg og! :)

Ha en deilig uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Jeg startet på nytt kurs i går og følgende resultat:

 

 

7/1: 98,5 kg

14/1: 97,4 kg

21/1: 95,4 kg

28/1: 95,4 kg

4/2: 94,9 kg

11/2: 94,9 kg

18/2: 94,1 kg

25/2: 93,3 kg

3/3: 92,6 kg

 

Totalt 28 cm mindre kropp :)

 

Altså ned 0,7 kg. Ligger fortsatt akkurat der jeg bør ligge i nedgang hver uke og håper dette gjør at jeg klarer å holde meg når jeg er ferdig slanket. Trener fortsatt 3 dager i uken med sirkeltrening og 2 dager med kondisjonstrening. Forrige uke måtte jeg hoppe over en treningsøkt da jeg faktisk hadde blitt litt overtrent. Prøvde meg på en gåtur, men var så tung i kroppen at jeg måtte bare snu.

 

Gleder meg at alle har så fin fremgang og på plass igjen. Gleder meg til å høre hvordan nedgangen for dere alle sammen.

 

 

Lykke til.

 

 

SOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Supert SOli2 :) Veldig bra!!! Go Go

 

Ja vet åssen de er å stå stille mammaimai07. Vær glad det ikke går opp!! Har "slanket" på meg 10 kg jeg .... MEN nå går det rette veien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Smugveide meg i dag... 125,7 kg!! Ned 3,2 siden forrige fredag. Jeg er så glad for at det nå går rett vei. Det eneste jeg har gjort er å ikke spise etter 1800 ellers har jeg spist det jeg har lyst på når jeg er sulten. Nå går d framover i alle fall. Dette fungerer bedre for meg enn å føle at jeg går og sulter hele dagen og "småspiser" masse brød med magert pålegg. Jeg føler liksom ikke at jeg går glipp av noe fordi jeg spiser det jeg har lyst på liksom. Har ikke spist sjokolade i syden så jeg er ferdig med å fyse på sjokolade. Det går veldig bra nå!! Takk for støtten og pga det klarte jeg å snu i tide og begynne på nytt. Ikke lett, men det går an :)

 

Denne må dere se: http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?d=x2&o=2278466&w=250&h=&ee

 

35 cm rundt midjen!! Sønnen min er 47 cm og 4 måneder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

dere er så flinke altså:)

 

Synes dere det er pent? Hun som var på bildet på linken? jeg synes det er så stygt jeg!

 

Jaja, ha en god uke:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Takk for støtten mammaimai07. :) Nå går det bare fremover med oss alle!!

 

Synes det er pent nei???? *urk* Ser jo ødelagt ut.. er jo bare sååå ekstremt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Så flinke dere er :-)

 

ja da var det torsdag igjen da, med følgende resultat:

 

 

Uke 1: 113,5

Uke 2: Ned 1,9 til 111,6

Uke 3: Ned 0,3 til 111,3

Uke 3: Ned 0,7 til 110,6

Uke 4: Ned 0,5 til 110,1

Uke 5: Ferie

Uke 6: Opp 0,5 til 110,6

Uke 7: Ned 1,3 til 109,3

Uke 8: Ned 0,6 til 108,7

Uke 9: Ned 0,4 til 108,3

Totalt ned 5,2 kg

 

O,4 syntes jeg er er greit resultat for uke. Har jobbes det nemlig hardt med hjemme eksamen, mens både jeg og sønnen min har vært syke. Så d har ikke lbitt trening og lite søvn så jeg har ikke fokusert på mat i det hele tatt. Har heldig vis ikke no usunt i hus så da blir det stort sett rett spising. 3 uker uten trening nå siden vi har vært syke i 2 uker og så var det jo vinterferie. SÅ på mandg og onsdag er det trening enten jeg vil eller ikke. Så reiser vi på påskeferie i over en uke. Men svigers er sånne som skal på ski tur hele tiden, og har invester i pulk og greier til knøttet, så da blir det ski turer hver dag regner jeg med. Hater å stå på ski da for jeg er så dårlig, men få ta en liten tur hver dag så blir jeg nok litt bedre for hver dag som går. Ellers er det ikke jeg som styrer middagen i påsken, men svigermor er stort sett opptatt av å spise sunt så d går nok. Det som bekymrer meg mest er at de kun spiser 2 ganger om dagen. .. Sitter ofte ved frokost bordet halannen til to timer... så er d ikke mat igjen før middagen 6-7 timer senere. og det er i lengdte laget for meg. SÅ knekkebrød og smøreost skal pakkes. Nå slal jo gullet ha mat også så da er det fin unnskyldning til å spise lunsj...

 

har dere noen påskeplaner da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Tror du kommer til å klare deg bra Gizmo! :) Vi skal ikke noe sted så for meg blir det en "helt vanlig" uke. Klarte å la være å spise i går kveld. Det er en seier hver gang. Blir spennende å gå på vekta onsdag - som er ny veiedag for meg. Dette kommer til å gå sakte men poenget er jo at det er bedre å gå sakte og sikkert enn opp og ned som en jojo... Been there!! Done that!

 

 

Åssen går d me dere andre? Ramlet av lasset? Håper dere ikke har gitt opp altså!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Høres jo ut som om dere klarer dere bra jenter! Flinke:o)

 

JAAAAAAAAAAAAAA... jeg har ramlet helt av lasset. IGJEN! Og nå er jeg ganske fortvilet:( Spiste så mye godis i går at jeg ikke turte å gå på vekta i dag faktisk. Usikker på om jeg skal gjøre det i morgen, eller være skikkelig flink hele uka å veie meg neste helg i stedet. Grrrrrr.... hvorfor må jeg være så stokkdum? Etter sånne sprekker så blir jeg mer motivert, men det er så kjedelig å ødelegge resultatene for et par uke, bare pga denne dumme helgen. Til lørdag er det stort selskap i familien. Og jeg ville så gjerne være nede i 110kg til det... ser ikke akkurat lyst ut:( Men jeg får stå på denne uka da, så jeg kommer så nærme som mulig! I tillegg skal jeg på hyttetur med venninnene mine fra søndag til onsdag. Blir nok en utfordring det og. men jeg må virkelig ta meg sammen altså! Noen som ahr noen motiverende ord å strø over meg?

 

Ikke meningen å være så selvsentrert nå altså... men er bare så utrolig skuffa over meg selv! Skjerpings altså!

 

Heretter skal jeg inn på denne siden hver dag, så lenge jeg ikke er avgårde på ferie o.l. å fortelle hvordan det går. Da måååå jeg jo bare klare det? Noen andre tips for hva jeg kan gjøre for å holde meg i skinnet?

 

Håper dere er flinkere enn meg! Dette er jo flaut!

Masse lykke til til dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

VELDIG glad for at du forteller om dette. Vi er bare mennesker alle mann! Tror alle har sånne episoder i mer eller mindre grad. Men det er vanskelig å fortelle om det til andre....

 

Er inne på et annet forum der folk står stille i ukesvis og sier de følger opplegget slavisk. Var det noe feite folk i konsentrasjonsleir? NEI, når man står stille i flere uker er man rett og slett ikke streng nok... Bedre å innrømme det for andre for da innrømmer en det overfor seg selv.

 

Skjønner veldig godt at du blir demotivert. Jeg er sånn selv. Etter 5 kg begynner jeg å "tulle" så er jeg ute og kjører. Tror nesten at den eneste løsningen er å unne seg noe godt - noe man har bestemt seg for på forhånd - en dag i uka. Feks fredag eller lørdag da.. alt ettersom når familien har "kosedag". Planlegg et visst mål med godteri du skal kose deg med leeeenge... For da føler du ikke at du gjør noe galt. Lag en god salat også på forhånd, med alt du liker..feks fetaost, reker, oliven, soltørkede tomater osv.. Så du ikke sitter å er sulten.

 

Glem veiingen nå! Hvorfor skal du pine deg selv mer? Bestem deg for en dag du skal veie deg til uka og ikke vei deg imellom. Så har du garantert fått resultater. Savne du noe pålegg eller et eller annet - spis det. Spis heller to brødskiver mindre med mer pålegg på så du får metta di :)

 

Det er ikke menneskelig å klare å gå sulten i ukesvis...noen klarer det...men det er de færreste etter min erfaring.

 

Og du... om du veier 109 eller 111.5 - så ser ikke folk de kiloene. Det er bare du som vet om dem.

 

Kjøp deg selvbruningskrem fra Nivea og sprit opp fargen. Det gjorde jeg - det hjelper! Tar litt sol også. Så vil du føle deg bedre vettu :D

 

stor klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aamodt

Hei.

 

Da var jeg tilbake etter en skikkelig nedtur.

Ser at dere er aktive og støtter hverandre skikkelig på denne tråden, så lurte på om jeg fikk henge meg på lasset her igjen?

 

Jeg som var så flink i januar, men februar gikk med på sånn ca. alt som var godt og som kunne proppes i munnen. Nå føler jeg meg sånn som før, tung, dvask og sliten. Pokkern heller. Nå må jeg skjerpe meg!

 

Jeg veide i dag 101,9kg - ikke akkurat den vekta man ønsker å se som ei jente på 19. 3kg opp på ei mnd, ååå.. Blir så sinna på meg selv.

 

Nå vil jeg ned og bli der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

Jeg hadde det akkurat som deg.. Jeg var kjempeflink og gikk ned 5 kg i januar... nesten da, 200 gram unna. Så røyk jeg på en smell. Gikk opp 5 kilo i februar - PLUSS 5 kilo på ferie = 10 kg!! sukk...

 

MEN nå er jeg på rett vei igjen. Kan jo ikke gi opp, men jeg ska ikke slanke meg feit igjen. Siden jeg er MYE tyngre enn deg trenger jeg bare å kutte ut mat etter 1800 så går jeg ned gradvis. Det er det jeg slåss med nå - LYSTA på kvelden. Men jeg tar opp kampen og skal vinne. Har gjort det før.

 

Klart det ikke er noe morro å veie så mye. Særlig ikke når en er så ung. Jeg veide selv 98 kg da jeg var 18 år.. Ikke veldig artig. Ble gravid og veide 106. Så gikk jeg ned til 63 kilo når dattern var 1 år. Da var jeg 20. Nå er jeg dobbelt så gammel og dobbelt så tykk!!

 

Men vi kan ikke gi opp.... Så vi må støtte hverandre i gode og onde dager.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammamai07

Takk for gode ord! Det er sant som du sier... hadde vi vært sperret inne, så hadde vi nok sett ganske annerledes ut ja. Eksperter på å lure oss selv vet du. Og vi har vel alle sånne dager, forskjellen er om man snakker om de eller ikke kanskje?

 

Jeg er helt enig i at man må unne seg litt godt! Problemet mitt er bare det at da tar jeg ofte helt av! Mitt problem ligger i helgene... Det er derfor jeg har hatt så store perioder hvor jeg står stille. Jeg er kjempe flink hele uka, og så kommer belønningen når helga kommer:( SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ DUM! Og da begynner jeg forfra igjen... Så jeg får prøve som du sier å planlegge mer hva jeg eventuelt skal kose meg med. Spiser aldri godis før mat, så den er jo grei.

 

Problemet mitt er ikke at jeg er sulten, men at jeg tar helt av når jeg først begynner "å kose meg"... og lager allverdens unnskyldinger for å godgjøre det for meg selv.

 

Da blåser jeg i veingen denne gangen jeg... så skal jeg virkelig ta meg sammen denne uken! Og fortelle hvordan det går til helgen igjen...

 

Ja, du har rett i at det kanskje ikke synes så godt disse få grammene. Skal ta en soltime å virkelig være flink denne uken, så blir det nok hyggelig i selskap!

 

Tuuuuuuuuuusen takk for oppmuntring! Godt å ha noen å støtte seg til:)

 

Jeg har forresten ikke prøvd reductil..og tror jeg står over foreløpig, da jeg går og håper på en liten spire inni magen etterhvert og... MEN det er jo absolutt et middel som er verdt å prøve... kombinert med grete roede så tror jeg det fungerer veldig bra! Hørt mye bra om reductil i allefall...

 

Selvfølgelig er du velkommen hit til oss på denne tråden aamodt! Kjedelig når man ødelegger resultatene ved å ha perioder hvor man propper i seg og "glemmer" vekta. Men det er sånn som skjer... og det fine er jo at du er klar for å begynne pån igjen. Ønsker deg masse lykke til! Så håper jeg at jeg ser deg her inne med jevne mellomrom fremover... Jeg skal være mye her, for jeg må virkelig holde meg selv i ørene nå:) SKJERPINGS på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

dette virka som en hyggelig tråd..dere er jo flinke og man har jo nedturer innimellom...det viktige er at man klarer og ta seg sammen.

 

jeg er 28 er gift og har 3 barn eldste er gutt på 7 mellomste er gutt på 6 og minste er ei jente på 2,5 år..jeg veier ca 119 kg..er litt vanskelig detta jg veier meg hos legen og der veide jg 118,6 så veide jg meg på GR kurs som jge akkurat har begynt på og veide der 119,9..men er jo forskjellige tider og jag har min egen veiedag på mandag morgen og der veide jg sist 117,5..ler jeg går vel mest etter min egen for den er på mornoingen og uten klær..men denne uken har jg godt opp har vært utrolig masse faren min har liggi på intensiven og 2 bursdager på rad..men men..

 

i morgen så skal jeg inn med eldste mann på sykehuset..han skal opperes på tirsdag for et sår som har grodd feil etter at han gikk i glass døra her i januar..gleder meg ikke til det akkurat, men det går nok bra.

jeg har kursdager på tirsdager så bir spennende og se der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte en ting jg går på reductil men ga meg ikke noe kick start men har hjulpet meg når det gjelder søtt, men det er jo forskjellig fra pers til pers .. men har glem t og ta dem de siste dagene har godt i ettt som dere ser over..reductil hjelper hvertfall meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Impulsiw

maysa: bare hyggelig at vi er flere! Og ja..nedturer har alle så det er bare å komme seg over dem å gå videre.. Om en "bare" tar av 2 kg i måneden så er det 20 kilo på 10 måneder...tenk på det!

 

Selv om du har spist noe du ikke skulle ha gjort så er det VIKTIG at du fortsetter som før og ikke skeier helt ut... og lar det stå til for da går vi raskt opp.

 

Selv er jeg medlem på lavkarbo.no Der er det VELDIG mange som har gått ned 20 kilo og mer... Så det er inspirerende å lese dagbøkene deres å se hvordan de klarer det. Ei der nå har tatt brystreduksjon.. så gikk hun ned 15 til og skal nå ta mageplastikk. Det gir håp for at jeg også kan klare det.

 

Mammaimai07: Skjønner poenget ditt. Jeg er akkurat sånn selv. Flink i uka så kommer fredagen...lørdagen og kanskje søndagen hvor jeg blir ukritisk! Tror det er bedre å spise litt mer om dagene så en ikke "lader" opp til helgen. For hvis en ikke kutter ut frotsing i helgen blir en jo feit igjen så fort en er "ferdig" med å gå ned... da går det opp igjen. Må kutte ut vonde vaner og prøve å lytte til magen...ikke til "lysta"

 

Er godt i gang nå og skal veie meg på onsdag. Veide 128.9 når jeg kom fra syden :) Så nå kan det bare gå en vei...for jeg skal IKKE opp i 130!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...