Gå til innhold

Bli med ned noen kilo?


Gjest Tigs

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er litt sent ute med nyttårsforsettene, ser ut til at de fleste er godt i gang allerede, så tenkte at jeg like gjerne kunne prøve en ny tråd. Er det noen flere som kunne tenke seg å bli med ned noen kilo frem til sommeren?

 

Jeg er 30 år, 161 cm høy og har 62,5 kg på kroppen. Vil gjerne ned i 57 kg som første mål, og så evt ta det videre derfra. Prøver å spise sunt (ihvertfall i uken), og begrenser stort sett karbohydratene til helg og kos (er altfor glad i brød og pasta). Trener i snitt 3 ganger i uka.

 

Er ikke helt villig til å gi slipp på rødvin og god mat i helgene, så derfor går det nok ganske sakte nedover for min del, men så lenge det går riktig vei... :-)

 

Blir du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Heng deg på tråden "Ned 8-10 kg utover 2008" åpent for alle her :D

Og de fleste av oss skal ned mellom 5 og 10 kg og liker å kose oss med rødvin og god mat i helgene uten de store utskeielsene. Du er ihvertfall velkommen.

 

HEIDI :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hei! Jeg er litt sent ute med nyttårsforsettene' date=' ser ut til at de fleste er godt i gang allerede, så tenkte at jeg like gjerne kunne prøve en ny tråd. Er det noen flere som kunne tenke seg å bli med ned noen kilo frem til sommeren?

 

Jeg er 30 år, 161 cm høy og har 62,5 kg på kroppen. Vil gjerne ned i 57 kg som første mål, og så evt ta det videre derfra. Prøver å spise sunt (ihvertfall i uken), og begrenser stort sett karbohydratene til helg og kos (er altfor glad i brød og pasta). Trener i snitt 3 ganger i uka.

 

Er ikke helt villig til å gi slipp på rødvin og god mat i helgene, så derfor går det nok ganske sakte nedover for min del, men så lenge det går riktig vei... :-)

 

Blir du med?[/quote']

 

Jeg blir gjerne med! ;)

Har sett meg litt rundt, og synes de etablerte gruppene har så mange innlegg i seg at det blir for hardt å sette seg inn i. De er vel blitt kjent på en måte, så det blir litt vanskelig å komme inn synes jeg.

 

 

 

 

Jeg er 27 år, 164 cm høy og er nå 62 kg. BMI 23,1.

2 barn 1,5 år siden graviditet.

 

 

Mine cm-mål: :D

-hals: 35 cm

-overarm: 32 cm

-under bryst: 80 cm

-Midjemål (mellom ribben og hofteben)

helt avslappet: 88 cm. helt inntrukket: 83 cm.

-Bilringen (magefett max+lovehandles max)

magen avslappet: 99 cm (inntrukket: 93 cm)

-Hoftemål: 91 cm

-rumpa: 96 cm

-Lår: 56 cm

 

 

 

Ser på meg selv som ei tynn jente, som okei.. har blitt litt større med årene...

Å nå har jeg fått et lite sjokk.

Med 88 cm midjemål er jeg utifra WHO over grensen for betydelig økt helserisiko (økt risiko for mange sykdommer, blant annet diabetes og hjerte- og karsykdommer), å anbefales å redusere vekten.. Har tenkt litt på det. Jeg er vel dømt til å være blandt de ekstra slanke for å ikke være overvektig. Søren og.. ; )

 

Må slanke bort mellom 9 og 16 cm for å få ei sunn fettfordeling, å regner med å måtte komme langt ned på 50kg-tallet for at det skal skje. Håper det minsker fortere enn forventet.

 

 

 

Jeg må trene for fettforbrenning. Og sier ja takk til oppstramming og litt styrke.

Har et mål om å begynne å løpe. Iform.nu har et 12 ukers program som jeg skal jeg begynne med i morgen:

 

Iform`s LØPEPROGRAM FOR NYEGYNNERE: første uke:

 

1.treningsdag, uke 1:

5 min gange

1 min løping

5 min gange

1 min løping

3 min gange

-15 min i alt

 

2.treningsdag, uke 1:

5 min gange

1 min løping

5 min gange

1 min løping

3 min gange

-15 min i alt

 

3.treningsdag, uke 1:

5 min gange

2 min løping

4 min gange

1 min løping

2 min gange

-14 min i alt

 

 

 

MÅ jo klare å komme ut døra når det er snakk om bare 14-minutters treningsøkt? hehe.. Så får jeg ta eventuell trening, gåing som bonus. Løpeprogrammet SKAL jeg gjennomføre. Skal klare det!

 

 

Håper vi får en aktiv tråd, og at flere blir med i den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg vil også gjerne være med!

Er 29 år, 167 cm og 68-69 kg.

Har bestemt meg for at på mandag skal jeg begynne å være flink, måle opp alle måltider oss, så veier meg ordentlig også da (liker at ting begynner på mandag ;))

 

Jeg absolutt hater å jogge, men det løpeprogrammet for nybegynnere hørtes jo ikke så ille ut. Skal gå å sjekke iform en tur. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du også blir med i tråden JJB!

 

Iform sitt løpeprogrammet til nybegynnere er på denne adressen:

http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=1211&a=4643

 

Jeg har ikke hatt trening hver uke siden jeg gikk på sport som barn. Det er faktisk over 14 år siden jeg trimmet hver uke. Jeg viste ikke den gang hvorfor en bør trene kroppen. Ingen som snakket til meg om det. Jeg var jo så slank, jeg. Så da var det vel ingen som tenkte over det.

 

Jeg kan ikke forstå det.. For en tabbe. Det skal ikke skje for mine småjenter, nei. Så nå må jeg prøve å forrandre hele livsstilen vår. Det er hardt, når jeg har latt være i så mange år. Har en drøm om at familien min skal bli en sunn, aktiv, sportslig, gla familie, som har flotte kropper, full av energi og selvtillit av egen mestring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da er jeg offisielt i gang. ;)

Dvs igjen. For egentlig så begynte jeg i april i fjor på 71,4 kg, gikk ned noen kilo og så har det i grunn vært et et halvt års pause. Men nå er jeg altså klart for ny runde hihi.

 

Vekta i dag viste 67,8 kg

 

Har ikke målt meg, får se om jeg gjør det senere om jeg får litt motivasjon. Har aldri vært noe glad i det målebåndet, for jeg synes det er så vanskelig å få det til riktig. Føler at jeg kan måle meg 10 ganger på rad og få 10 forskjellige resultater, så jeg har nok en litt dårlig teknikk.

 

Angående det med trening så har jeg absolutt ingen "tradisjoner" på det fra barndommen, det er først i voksen alder jeg har sett nytten av det og også likt det mer. Men også nå går det opp og ned. Har enda ikke funnet meg en ting jeg synes er skikkelig gøy, har gått stort sett i styrketrening på helsestudio i de periodene jeg har vært flink, og det er ikke bestandig det er like gøy. Nå har jeg ikke trent regelmessing på over et år pga sykdom, men er i bedre form nå så nå må jeg komme meg igang igjen. :D Har satt meg som mål at jeg skal komme meg dit å trene i alle fall en gang denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!

 

Jeg har ikke drevet å målt meg før, jeg heller. Så det blir spennende å se om det minker noe steds. Håper det gjør det..

Måler du deg forran speilet da? Det må jeg gjøre for å se at jeg ikke måler skjevt.

 

I dag fikk jeg endelig til å ta første joggeturen i joggeprogrammet mitt. Det var ikke så dumt. Svetten silte tilslutt, og jeg fikk litt sting etter begge minuttene med jogging. Tok det på tredemølle, som oppvarming til styrketrening. Å så ble det en liten time med diverse styrkeaparat. Herregud, så svak jeg er! Hehe.. Klarte ikke mer enn 5 kg i et armløft-apparat! Men så lenge mine muskler svei, så ser jeg på meg som ei av de som jobbet best på treningssenteret idag. ;) Første gangen jeg prøver disse styrke-apparatene. Deilig var det. Gikk fort også, når jeg byttet i mellom de istedenfor å ha sittepause. Mye bedre enn de fellestimene, som jeg uansett ikke greier å følge med på. :D

 

Vekta mi viste 61,9 idag.

Men magen min tror jeg har vokst. Føler det så urettferdig at jeg skal ha så mye fett på overkroppen, når jeg har så tynn underkropp. Men det er jo ingen tvil om at det kun er min egen feil at jeg har lagt meg ut slik. Livsstilen de siste årene levner jo ingen tvil om det. Jaja.. Får håpe alt det endrer seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Nei, dette var gøy - har ikke vært på vektklubben på noen uker, og siden responsen var heller laber i begynnelsen hadde jeg nesten glemt denne tråden, så dette var en fin overraskelse, vi har vår egen tråd! :-)

 

Veide meg forrige uke og var da 62 kg, men får vel ta en runde med målebåndet også, det er jo det som teller - hvertfall hvis man trener. Sender min vekt og mål i morgen.

 

Jeg har pleid å ha veiedag på onsdager, hva med dere? Vi kan jo ha en ukentlig innrapportering med vekt, evt mål og treningsinnsats? Er uansett veldig fint å ha noen å rapportere til og få motivasjon fra. Så Nydelig og JJB; dette skal vi klare!

 

Dessverre har jeg hatt en heller laber innsats så langt i februar. Har vært litt treningslei, og har ikke klart å ta tre (små) økter i uka, slik jeg skal, må nok finne en ny treningsform jeg ikke går så lei av - har trampet rundt på ellipsemaskin på cardioøktene litt for lenge. Kanskje jeg skal hive meg med på joggeprogrammet, nå går det forhåpentligvis snart mot vår, ihvertfall lysere tider. Gjorde et lignende i fjor vår, tror det var fra kk, og det funket veldig bra - fikk raskt god kondisjon, men igjen, gikk veldig lei av bare jogging, så for min del er variasjon nøkkelen.

Matinntak, don't get me started, men denne uka har jeg skrevet ned alt, det funker best for meg... skal klare å være flink nå.

Ha en super onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei så fint at du har kommet tilbake siljas, da er vi tre. ;)

Som Nydelig vel nevnte i det første innlegget, synes jeg også det er lettere å starte opp sammen med noen enn å henge meg på noen som allerede har begynt for lenge siden.

 

Jeg har veiedag på mandag, men det gjør jo ikke noe om vi har forskjellige dager. :)

 

 

Har ikke forsøkt å måle meg foran speilet, kanskje det er lettere. Men jeg synes det er vanskelig å vite akkurat hvor jeg målte forrige gang, om det var noen cm lenger opp eller lenger ned liksom. (Kanskje jeg skulle tegnet noen streker på meg hihi) Og spesielt med magen synes jeg det er vanskelig å vite om jeg har den akkurat like "slapp" som forrige gang, eller om jeg kanskje strammer litt mer eller mindre. Jeg så på et TV program for en stund siden hvor de synes det var lurest å måle når man trekker inn så langt man kan, for det er det bare selve kroppen og det ekstra fettet man får med, ikke noe luft - så kanskje jeg kan prøve det og se om jeg synes det er lettere (har alltid målt når magen har vært helt avslappet før).

 

Ellers har det ikke blitt noe jogging på meg så langt i alle fall, men har i hvert fall vært ute å gått i skogen med bikkja i dag, det er jo bedre enn ingenting. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

JJB - turer i skogen med ivrig hund forbrenner jo like godt som andre trimpoeng, og er ofte mye mer morsomt!

Og Nydelig - så bra at du er gang med programmet, alt er enklere når man først er i gang.

 

Ja, da har jeg målt etter beste evne - det var enklere med speil ja, takk for tipset. Får ta oppdatert vekt i morgen tidlig.

Hals: 31,5 cm (har aldri tenkt på å måle denne før :-)

Under bryst: 81 cm

Overarm: 26 cm

Midje (smaleste punkt): 75 cm

Mage v/navlen: 79 cm

Hofte: 93 cm

Lår: 56 cm

 

Ikke så oppløftende, men var jo ingen overraskelse egentlig, så prøver å se dette som motiverende - hvis jeg er flink mht matinntak og trimpoeng så skal det nok bli mindre av meg. :-)

 

Gikk greit med kaloriinntak i dag, men ble ingen trimming, bare noen gåturer, men skal på bodypump i morgen tidlig, så satser på at det brenner noen kcal og bygger litt muskler.

 

Ha en fin onsdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, yeah da har jeg målt litt jeg også da foran speilet.

 

 

Lår på tykkeste område (fant ut at de ikke er like store hehe): Høyre 59 cm, venstre 61 cm

Overarm på det tykkeste området (venstre arm): 33cm

Midje (tynneste område) avslappet: 84cm, inntrukket: 77 cm

Magen (tykkeste område) avslappet: 98 cm, inntrukket: 95 cm

Under bryst: 87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, vil gjerne være med i tråden deres;)

 

Starta her fordige uke, og er fornøyd med ukens resultat, så da tenkte jeg å slenge meg med i en tråd!

 

Jente, 22 år, 176 cm og starta på 77,8 kg. Har som mål å komme ned på 70 kg, allerede ned med en kg, til 76,7, jippii!! Har i dag målt 78,5 cm rundt livet.

 

Har vært innmari forkjøla den siste uka, så ha rikke blitt så mye trening, men det blir det denne uka, så håper kanskje på enda bedre resultat da? blir arti å se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med på lasset jeg også..

Jeg er ei jente på snart 32 som fikk tvillinger for 3 mnd siden. Gikk opp 10 kg under hormonkurer før graviditet og 13 under graviditet. Altså + 23 totalt.

Til nå har gått ned 18-19 kg, varierer litt.. Vekta har stått stille i over en mnd, så nå må jeg visst gjøre noen grep. Prøver å spise sunt, men er vel litt for glad i et lite glass vin eller noe søtt/salt.. Har som mål å begrense snop til en dag i uka, men blir ofte en dag til.

 

Har begynt å trene styrke to dager i uka, har gjort det i ca 5 uker nå.. Går og håper at det er derfor vekta står stille nå - ofte går man jo opp i vekt når man begynner å trene styrke..

 

Jeg fullammer begge babyene, og utfra det jeg har lest koster dette ca 1000 kalorier i døgnet :-) så det er jo en god hjelp i ammingen. Samtidig er jeg jo supersulten hele tida, så det er ikke så lett å være for streng med kostholdet heller - og strengt tatt så skal man vel ikke være det under amming uansett.

 

Vekta mi er idag mellom 56 og 57 kg, var 52 i utgangspunktet. Det totale målet er å komme ned på ca 50 (er bare 155 cm høy). Men det aller viktigste for meg nå er å komme ned 3-4 kg, slik at jeg passer BRUDEKJOLEN.. jepp. skal gifte oss i mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeh jeg har gått ned 1 kilo denne uka. :D Tenker at det nok er fordi det er første uka, pleier å gå ned mindre senere, men er glad og fornøyd nå i alle fall!

Synes selv det har gått bra denne uka, har ikke vært så innmari sulten og har ikke hatt noen store utskeielser. Har ikke telt kalorier og skrevet opp hver dag, men har tenkt godt over hva jeg har spist de dagene jeg ikke har fått skrevet opp.

Har ikke kommet meg på trening enda, selv om det var målet mitt forrige uke, ble bare med den ene skogsturen, men jeg forsøker igjen denne uka.

 

Startvekt 11. feb: 67,8 kg

Uke 1 - 18. feb: 66,8 kg

 

 

Hei til maripari og Rakri! Moro at flere henger seg på. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere er ganske "ny-etablerte" her, så jeg henger meg på hvis det er plass til en til...

Er 32 år, 162 cm, 55 kg og skal ned til 52 er planen. Beg for et par uker siden, da var jeg 56,2 - håper det fortsetter sånn :-) Har denne magen som står rett ut og noen ekle "håndtak" på ryggen som skal bort. Har som mål å trene 2-3 ganger i uka, men de siste ukene har det vært et par syke barn her i huset, så det har blitt lite tid. Nå er det jeg som snufser, men det går vel over :-)

 

Vi skal til Kreta 15. mai og da SKAL jeg ha nådd målet mitt :-)

 

Mvh tulla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det min tur til å prøve denne varianten.

Gikk på nettkurs i fjor og gikk ned fra 70 til ca 65. Planen var 62, men var igrunnen fornøyd da jeg kom til 65. Har klart å holde vekta helt fram til jul, men PLUTSELIG kom det på noen kilo.

 

Vekt pr. i dag er ca 67.... og det er rumpe og lår det setter seg først på hos meg... Målet nå er ned til 62.

 

Da jeg leste denne linken tenkte jeg at kanskje det å ha et felles fokus på denne måten er like bra som et nettkurs. Det gir jo en hjelp til å holde fokus og en slags forpliktelse ifht andre.

 

Jeg vil også slenge meg på joggebølgen (liker ikke jogging så godt ,men dermed en større utfordring) - starter i morgen.

Ellers trener jeg ca 2 ganger i uka - stort sett spinning, men dette blir etter hvert litt ensidig .. Minimum 10 trimpoeng i uka skal også være mitt mål!

 

Ellers: Nå tar jeg først de 3 1/2 ukene fram til påske, helt uten fouks på dette hele påskeuka og ny giv etter påske!

 

Nå fikk jeg kikk - dette skal jeg klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Liten dame på 41 år, 157 cm lav, har som mål å gå ned ca 10 kg. Startet i januar på 66.6 kg og er nå på 64 kg.

 

Min erfaring er at det er veldig vanskelig å få bukt med de siste kiloene, man går som regel ned ca 10 % av vekta si og da er det full stopp.

 

Hyggelig at det er folk her som ønsker å begynne å jogge. Det har vært min drivkraft nå i disse ukene og det er utrolig så rask progresjon man får.

 

Trente ivrig styrke halvannet år, men har hatt pause fra treninga over et halvt år nå pga skole i tillegg til jobb, så det ble litt mye å holde styr på når man også har hus, mann og barn.

 

Men har funnet ut at for å holde tempo, så er det utrolig mye energi man får av å trene kondisjon og selvsagt litt styrke.

 

Så om jeg kan få følge her til å holde motivasjonen oppe, hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ei 22 år gammel jente på 173cm og 67,5kg sist torsdag.

Begynte på GR høsten 06 og gikk på 3 kurs. Gikk ned fra 80-69kg.

Holdt vekta i ett år å var "stolt" av det men har en trivselsvekt på 58-60kg så håper å nå det til sommeren. Ikke prøvd meg på slike tråder på nett før, så vet ikke helt hva jeg gjør så får følge strømmen litt

Skal veie meg på torsdag så blir spennende nettopp kommet så vidt i gang med treninga så får se om den gir noe utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til mange nye, jo flere jo bedre.

 

JJB - fantastisk nedgang! Gratulerer!

 

Jeg har hatt min sedvanlige dolce vita helg med en del vin og god mat, men vi feiret tross alt litt forsinket Valentines. :-) Har nemlig en samboer som pendler, og da blir det lett litt ekstra hygge og kos den uka han er her (unnskyldninger unnskyldninger...), men jaja, har ihvertfall trent og spist fornuftig siden søndag, og det er da noe. Forventer vel ingen nedgang i morgen, er fornøyd hvis vekta er stabil. Skal få trent tre ganger denne uka - og forhåpentligvis inkludere en joggetur - det er jo sol og vårstemning her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veie dag i dag, men desverre intet ned. Har hatt ustrukturert mat inntak i helgen grunnet jobb. Og i går var det kake på jobben, dajmkake, vanvittig godt når man på tampen av arbeidsdagen begynner å opparbeide seg sult igjen....fryktelig vanskelig å mottstå...OK, la inn 100 gr, 400 kcal viste det seg å inneholde, herligheta!

 

Har lagt inn en dagsmeny på 1300 som jeg prøver å følge, kan til tider være vanskelig å få nok i løpet av en dag, men kaker er ikke løsningen:)

 

Har trent i dag. Vekter i hovedsak, men litt intervall på tredemølle også. Bruker pulsklokke som motivator, legger inn ant kalorier forbrent som trimpoeng. Føler det er mer riktig enn de i GR trim kalkulator. De gjelder nok for litt større folk enn meg, for i følge dem så er forbrenninga større.

 

Satser på en tur på tredemølla i morgen før jobb på ettermiddagen. Skal da sjekke ut hvor lenge jeg klarer jogge.

 

Lykke til til dere andre der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koz her - jeg slang meg på i går:

 

Er på vei ut, men kan i hurten ogs turten melde at:

 

Jeg er 42 år

Min vekt er - målt i dag 66,7

Målet er 62 kilo

Har også et mål om minimum 10 trimpoeng i uka

 

Jeg tenker å ta dett over to etapper; før og etter påske. I påsken vil jeg kose meg litt ekstra (dvs god mat og vin hver dag)- og deretter gjøre en ny innsats etter påske.

 

Når det gjelder trening går det hovedsaklig i spinning og styrke - men da jeg så joggelenken på denne siden, fikk jeg guts til å komme i gang med det igjen (men når rumpa er tung er det tungt å jogge.....)

 

Er også opptatt av kosthold - og for tiden innfører vi mange nye smoothies her i huset. Deler gjerne oppskrifter etter hvert!

 

Så for å oppsummere spørsmålet det hele startet med; hvor mange er vi?

Rakri, Siljas, smar, koz + hvem flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helleu:) var lurt med sånn liste, merker jeg scanner alle sine innlegg for å se hva som er mål og hvor de starter henne osv....hva om vi tar med høyde?

 

Rakri, 32 år fra Trondheim. Startvekt:57,3 Mål: 50

Maripari, 22 år fra Trondheim. 176 cm, Startvekt 77,8 Mål: 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...