Gå til innhold

Bli med ned noen kilo?


Gjest Tigs

Anbefalte innlegg

Jeg har veiedag mandag.

 

Kanskje vi kunne laget en egen tråd med kun resultater ved siden av denne "snakketråden"? Så noen andre for lenge siden som hadde en sånn ekstra tråd kun til restultater hvor det ikke var "lov" til å skrive andre ting, da ble det litt mer oversiktlig. Vi kunne jo kanskje gjort det samme hvis det blir vanskelig å følge med her nå som vi begynner å bli litt mange? Bare et forslag.

 

 

Rakri, 32 år fra Trondheim. 155 cm, Startvekt:57,3 Mål: 50

Maripari, 22 år fra Trondheim. 176 cm, Startvekt 77,8 Mål: 70

JJB, 29 år fra Akershus, 167 cm, Startvekt: 67,8, Mål: 60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar
Gjest LillePernille

Hei!

 

Håper dere har plass til en medium jojo-slanker også:D Jeg tørr ikke å veie meg enda..Men veier mellom 72-75 kg. Så her er litt info om meg:

 

Isabell, 23 år fra Troms. Ca vekt: 72-75 kg, Mål: 65 kg, Høyde: 172 cm.

 

Tror at dette forumet kan være inspirerende og motiverende for å nå målet!Både mitt og deres mål:) Sammen er vi krutt!!

 

Rakri, 32 år fra Trondheim. 155 cm, Startvekt:57,3 Mål: 50

Maripari, 22 år fra Trondheim. 176 cm, Startvekt 77,8 Mål: 70

JJB, 29 år fra Akershus, 167 cm, Startvekt: 67,8, Mål: 60

Isabell, 23 år fra Troms, 172 cm, Start: 72-75 kg, mål:65 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en god ide med en ekstra tråd til vekt og mål.

Jeg er litt fremmede med sider som dette og driver for tiden og setter meg inn i det, så fint om noen som håndterer dette bedre vil lage denne tråden.

 

Veiedag mandag er fint for meg - og jeg veier meg alltid om morgenen da er vekta mest stabil.

 

Koz: alder 42 år fra oslo, høyde 166, startvekt 67, mål 62

 

 

Hva med en kolonne for trimpoeg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Veldig lurt å veie seg om morgenen,Koz:) Man bør prøve å ha like veiebetingelser hver gang man veier seg. Da er det mest korrekt sammenligning. Vekten varierer jo i løpet av et døgn,avhengig av blant annet tidspunkt for når du spiser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg fortsetter på denne :-)

 

Rakri, 32 år fra Trondheim. 155 cm, Startvekt:57,3 Mål: 50

Maripari, 22 år fra Trondheim. 176 cm, Startvekt 77,8 Mål: 70

JJB, 29 år fra Akershus, 167 cm, Startvekt: 67,8, Mål: 60

Isabell, 23 år fra Troms, 172 cm, Start: 72-75 kg, mål:65 kg

Koz: alder 42 år fra oslo, høyde 166, startvekt 67, mål 62

Tulla: 33 år fra Mosjøen, 162 cm, Startvekt 56,2, mål 52

 

Mandagsgjengen høres fint ut, Rakri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg fortsetter på denne

 

Rakri, 32 år fra Trondheim. 155 cm, Startvekt:57,3 Mål: 50

Maripari, 22 år fra Trondheim. 176 cm, Startvekt 77,8 Mål: 70

JJB, 29 år fra Akershus, 167 cm, Startvekt: 67,8, Mål: 60

Isabell, 23 år fra Troms, 172 cm, Start: 72-75 kg, mål:65 kg

Koz: alder 42 år fra oslo, høyde 166, startvekt 67, mål 62

Tulla: 33 år fra Mosjøen, 162 cm, Startvekt 56,2, mål 52

smar: 41 år fra Akeshus, 157 cm, Startvekt 66,6, mål: 57kg

 

...og veldig greit å ha en annen tråd på denne, trudde vi skulle jage hverandre opp til å jogge her ....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Rakri, 32 år fra Trondheim. 155 cm, Startvekt:57,3 Mål: 50

Maripari, 22 år fra Trondheim. 176 cm, Startvekt 77,8 Mål: 70

JJB, 29 år fra Akershus, 167 cm, Startvekt: 67,8, Mål: 60

Isabell, 23 år fra Troms, 172 cm, Start: 73,7 kg, mål:65 kg

Koz: alder 42 år fra oslo, høyde 166, startvekt 67, mål 62

Tulla: 33 år fra Mosjøen, 162 cm, Startvekt 56,2, mål 52

smar: 41 år fra Akeshus, 157 cm, Startvekt 66,6, mål: 57kg

 

Hei dere!kjenner at motivasjonen allerede har begynte å trenge seg på..Og det er takket være dere!:) Synes det er helt genialt å være med i denne tråden!Føler at vi alle har hatt litt problemer med ustabil vekt, men at vi nå har satt oss mål som er overkommelig..Tror at det blir en ytterligere motivasjonsfaktor å registrere vår status i den nye tråden vår;) Whiiiiii!!!!

 

Er det noen som har noen tips når det gjeld kcal?har ikke vært på kurs og sånt..Fra tidligere har jeg vært vant til å følge lavkarbo-diett..Så det er helt nytt for meg å begynne å telle kcal....Sunne oppskrifter og tips for lørdags snacks?

 

Ønsker dere alle ei riktig god helg!:) Gleder meg til oppdateringen på mandag. Er spent på å se hva vi alle har utrettet denne uken!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillePernille, kanskje du kunne redigert den første posten din i tråden du laget og lagt til denne lista?

 

"Rakri, 32 år fra Trondheim. 155 cm, Startvekt:57,3 Mål: 50

Maripari, 22 år fra Trondheim. 176 cm, Startvekt 77,8 Mål: 70

JJB, 29 år fra Akershus, 167 cm, Startvekt: 67,8, Mål: 60

Isabell, 23 år fra Troms, 172 cm, Start: 73,7 kg, mål:65 kg

Koz: alder 42 år fra oslo, høyde 166, startvekt 67, mål 62

Tulla: 33 år fra Mosjøen, 162 cm, Startvekt 56,2, mål 52

smar: 41 år fra Akeshus, 157 cm, Startvekt 66,6, mål: 57kg"

 

Så står det øverst i tråden hvem som er med? (Og hvis det er flere som skriver seg på her så kan vi legge til de øverst i den andre tråden etterhvert)

 

Fint at du lagde den forresten! Nå kan vi skravle her og skrive resultater fra hver uke der. :)

 

Tror ikke jeg kommer til å gå ned noe til mandag. Har blitt litt for mange utskeielser med bestillingspizza og sånn pga vinterferie og en uke sammen med kjæresten som slettes ikke går på noe Grethe Roede. :) Men jeg har i alle fall vært og spilt tennis en gang denne uka pluss skogstur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Hei,JJB!:)

 

Har redigert tråden nå=)Tror det blir et bra tiltak å ha en egen "resultat-tråd"!Vi må bare være flinke til å motivere hverandre..Slik at man ikke er redd for å registrere resultatene sine,selv om det viser seg at vekta står på stedet hvil;)

 

Skjønner godt hvordan du har det når det gjelder utskeielser!Det er absolutt helgene som er værst..Man kan være så flink man bare vil på hverdagene, men det er helga som byr på fristelser!Spesielt vanskelig er det når man blir fristet av de rundt seg...Det er dette som bruker å "ødelegge" for meg. Håper du ikke har gått opp alt for mye i vekt da;)Det er sikkert ikke så ille som du tror! Kjempe bra at du har spilt tennis og gått litt tur=)

 

For å ikke handle godteri, så bruker jeg å skrive en handleliste over det jeg skal kjøpe. hvis jeg på forhånd ikke har skrevet ned noe godteri,så kan jeg heller ikke kjøpe det når jeg blir fristet i butikken. Jeg prøver dermed å ta valget FØR jeg støter på fristelsen:) Det funker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strever med å sanke trimpoeng... Det har vært alt for lett å finne unnskyldninger for ikke å trene, men nå må jeg virkelig skjerpe meg! Målet er 4 ganger på Friskhuset i uka, det blir hardt, men jeg må klare det. Kom i gang først i går, hele familien har hatt influensa på omgang, så det har bremset meg litt. Men nå er jeg i gang :-)

 

Har også greid å ligge unna godteri på ukedagene i to uker nå, det er litt uvanlig til meg å være :-), men jeg tror ikke det gir utslag på vekta på mandag... Har akkurat spist meg stappmett på taco, så nå ser jeg rimelig gravid ut igjen. I tillegg måtte jeg bare en tur oppi godteskåla til resten av familien, men men - bedre lykke neste uke :-)

 

Blir nå spennende med litt konkurranse i den andre tråden, det øker motivasjonen!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Hei,Tulla2!:)

 

Gratulerer med godtefrie-uker!!!Kjempebra:)Du er tøff!Det skal du ha.Du er herved mitt forbilde..*hihi*

 

Når det gjelder trening,så har jeg erfart at det, for min del, ikke er overkommelig med 4 ganger i uka...Da blir det et ork å dra. Jeg bruker å se på kalenderen min på søndager, og skriver da ned hvilke dager jeg skal trene kommende uke. Da er det mye lettere for meg å komme i gang. Da har jeg en "avtale med meg selv",så da hvis andre inviterer meg på noe..Så tar jeg hensyn til min treningsavtale:) vet ikke om det høres litt rart ut,men det funker i hvertfall for meg! Så all trening utenom det jeg har satt på planene, blir dermed bare bonus. Når jeg trener på treningsstudio,så bruker jeg å trene alene.Men har derimot fått mye glede av å gå tur ilag med venner og familie.Det er kjempe trivelig og det er også litt terapi.Godt å komme seg ut i frisk luft, og det er sosialt.Man glemmer fort av at man trimmer når man er i godt selskap!Man trenger ikke å gå så lang tur..Det viktigste er at man kommer i litt bevegelse.

 

Lykke til i den uka som kommer!:) Sammen skal vi klare det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg veid meg, og jeg har gått opp 600 g. Ops.

Tar egentlig ikke det så innmari tungt, har ikke vært noe flink i vinterferie uka og er fortsatt motivert for en ny og bedre uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Er i grunn svært fornøyd med innsatsen på treningsfronten forrige uke, fikk trent 4 ganger; styrketrening, gange og jogg.

Tok en test på tredemølla for å sjekke hvor lenge jeg klarte å jogge:) 35 min i 8.5 km hastighet, er i grunn stolt.

 

Værre var det da jeg i går skulle prøve meg ute, det var langt hardere, pulsen skjøt i været og ble fort sliten. Men tok det pø om pø, lett jogg og gange, og i løpet av 60 min hadde man forbrent 400 kalorier, fått sol i kinnene og ble rimelig svett. Men det er et slit, det kan jeg bare si..Men formen skal bli bedre, det er mitt mål.

 

Synes det er vanskelig å holde budsjett på matinntak i helgene, allerede ved frokosten starter utfordringa, når man hygger seg med familien, da er det lett å ta en ekstra brødskive. Og vin eller øl til lørdags pizza...umulig å motstå..

men ellers i uka går det greit, faktisk dager man ikke kommer opp i nok mat....

 

Prøver å føre inn mat i kalkulatoren her, eneste måte å ha kontroll, har gått på GR før, så prøver å følge boka. Jobber med å få spist mellommåltider, yoghurt og frukt, men det er vanskelig. Faktisk er det eneste måten å gå ned på; å hive inn på med små måltider underveis, da sprekker man ikke når man kommer til middagen, og man vet at man faktisk kan spise kvelds også med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er lettere å følge det slavisk når det er hverdag. Er hjemmeværende med mine to små tvillinggutter, så da er det lett å planlegge alle måltidene skikkelig... Noen av dagene putter jeg inn mandler eller peanøtter på slutten av dagen for å få nok.

 

Har lagt meg på litt over 2000 kalorier siden jeg fullammer tvillinger (koster rundt 1000 kalorier i døgnet) - og da gikk jeg faktisk ned 1.8 kg fra forrige uke.. Lurer på om jeg burde fått i meg mer, ideelt sett skal man vel gå ned litt mindre / saktere?

 

Men har trenet bra også da, fikk 12.8 poeng :-)Merker at trimpoeng motiverer, og nå går jeg ekstra lang trilletur med dem, bare for å få flere poeng...hihi.. Satser på å få mellom 10 og 14 poeng i uka. Jeg har dessuten trenet styrke i fem uker nå, og da har vekta stått stille (mens den ellers har gått gradvis ned etter de ble født). Så den store nedgangen nå kan jo være at vekta går ned igjen pga styrketreningen? Ikke så godt å vite.. prøver en uke til med 2000-2200, så får vi se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er altså så flinke til å trimme!! Jeg er helt imponert over hvor mange trimpoeng dere får! Jeg har bare registrert det jeg aktivt har gått inn for å trene, og det har jo ikke blitt mye... :-( Hva registrerer dere?

 

Har forresten ikke veid og målt i dag, det er rene sykehuset her for tiden, hele familien i andre omgang influensa på tre uker, så det er rimelig slapt. Men, jeg håper på bedre tider :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='Tulla2!:)

 

Gratulerer med godtefrie-uker!!!Kjempebra:)Du er tøff!Det skal du ha.Du er herved mitt forbilde..*hihi*

 

Når det gjelder trening,så har jeg erfart at det, for min del, ikke er overkommelig med 4 ganger i uka...Da blir det et ork å dra. Jeg bruker å se på kalenderen min på søndager, og skriver da ned hvilke dager jeg skal trene kommende uke. Da er det mye lettere for meg å komme i gang. Da har jeg en "avtale med meg selv",så da hvis andre inviterer meg på noe..Så tar jeg hensyn til min treningsavtale:) vet ikke om det høres litt rart ut,men det funker i hvertfall for meg! Så all trening utenom det jeg har satt på planene, blir dermed bare bonus. Når jeg trener på treningsstudio,så bruker jeg å trene alene.Men har derimot fått mye glede av å gå tur ilag med venner og familie.Det er kjempe trivelig og det er også litt terapi.Godt å komme seg ut i frisk luft, og det er sosialt.Man glemmer fort av at man trimmer når man er i godt selskap!Man trenger ikke å gå så lang tur..Det viktigste er at man kommer i litt bevegelse.

 

Lykke til i den uka som kommer!:) Sammen skal vi klare det her![/quote']

 

Takk for motiverende ord, LillePernille!

Denne uka startet ikke så bra som jeg hadde tenkt. Vi ble syke igjen, alle sammen, så jeg har ikke fått trent verken i går eller i dag. Får håpe jeg blir bedre i morgen sånn at jeg får kommet meg avgårde.

Synes du er flink som greier å holde avtalene med deg selv, jeg jobber veldig med den saken!

Lykke til denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så travelt for meg i disse dager, så jeg føler jeg ikek får skrevet så mange oppmuntrende kommentarer til dere andre som jeg kunen tenkt meg. Kommer tilbake til dette. Må bare si at det er mange som får til mye - og litt ekstra i helgene må vi som skal gå ned under 10 kilo unne oss (tenk på desom skal ta av 40 - da trengs det en annen kustus).

 

Jeg er litt treig - er det nå lagt ut en ekstra link hvor vi noterer resultater?

Jeg er nå på 66,4 (fornøyd - har mensen så det er kasnkje litt mer..)

Og har trent 15, 6 trimpoeng (skituren i går trakk på seg 6 stk!) Til deg, Tulla som lurer på hvordan man får så mange poeng, så er det for min del en kombinasjon av hard trening 2 ganger i uka, sykling til jobb(med pigger), og denne uka altså skitu so gav en enorm bonus. Går jeg en lang tur i høyt tempo, skriver jeg ned det også, men går jeg 500 meter til butikken regner jeg det ikke inn).

 

Mitt råd til dere som vil begynne å trene: Sats heller på En Økt som du klarer å gjennomføre enn et opplegg som er nødt til å sprekke.....) og bygg det opp etter hvert.

 

god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det går an å notere resultater under "mandagsgjengen".

 

Jeg satser også på et par økter med styrketrening i uka. Det drar mange poeng, og merker at kroppen begynner å bli fastere i fisken. Litt hengemage og handtak etter tvillinggraviditeten sitter enda da :-( men de skal vekk nå!!! Jeg hadde kraftig bekkenløsning under svangerskapet, og det å kunne gå igjen og nå trene er en sterk motivasjonsfaktor.. Og så MÅ jeg trene for å bli sterk igjen.. så da er det vanskeligere å sluntre unna. Trener som regel på mårran før mannen drar på jobb... skikkelig herlig å gå hjem fra trening kl 10 :-) får nesten et lite kick av det!

 

Etter jeg begynte på vektklubben er jeg mer bevisst på å få gått mer - så nå triller jeg kanskje en til en og en halv time de dagene jeg ikke trener. Prøver i tillegg en rundt situps/ moderat styrketrening hjemme disse dagene.

 

Får mye ekstra trening også, med å bære to små i bagger eller bilstol opp til tredje etasje.. men noterer jo ikke poeng på det da, selvsagt! Men alle monner drar vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakri, det er en imponerende innsats du gjør, virkelig. Og det er vel ikke mål for deg å forsvinne heller sånn med en gang, så det er nok lurt av deg å få i deg nok mat ja. Du skal jo ha energi til de to små, i tillegg til melkeproduksjon:)

 

Når det gjelder å samle trim poeng så bruker jeg pulsklokke på gymmen og noterer total forbruket. Går jeg en tur på kvelden registerer jeg tiden jeg har brukt. Men da jeg skulle være sporty på søndag og jogge ute, da hadde jeg klokka på..

 

Jeg er enig i at som nybegynner må man ikke ha for høye ambisjoner til seg selv, man blir bare så deppa når man finner ut at man ikke klarer å gjennomføre 4 trim økter på en uke, den følelsen er virkelig ikke god. Man må starte forsiktig med en dag eller to på trimsenteret og heller prøve å komme seg på en liten aften tur hver annen eller hver dag, på 30-45 min, for det er den kneika som er deiligst å overvinne; å komme seg opp av sofaen. Og den økten krever minst av en, bare ta på gode sko, man trenger ikke skifte tøy, da kan det fort bli komplisert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må si mange av dere er utrolig flinke til å trene!

 

tulla2, jeg registrerer også kun når jeg "trener". Altså ikke om jeg går på tur med hunden for eksempel.

 

Har problemer med å komme med til treningssenteret, synes det er kjedelig nå. :| Men jeg skal i alle fall begynne å spille tennis litt jevnlig, det synes jeg er mye mer gøy så da blir det lettere å få gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom jeg meg på Friskhuset! Jippi! :-) Det er jo så utrolig deilig når man først har vært der, men å komme seg dit er en helt annen sak. Jeg strever egentlig mest med å finne ut når på dagen jeg skal trene. Kunne godt tenkt meg å gjøre det på morran, men da må jeg være ferdig før 8, og det betyr at jeg må dra hjemmefra halv sju. I tillegg synes jeg det blir litt liten tid, det går alltid et par timer når jeg først kommer meg avgårde. Det går kanskje an å trene litt kortere økter flere ganger i uka, det blir det samme det, eller? Ut fra treningseffekt, tenker jeg? Mener jeg har hørt Kari J. på TV2 har snakket om korte treningsøkter...

 

Jeg har pleid å registrere tur med hunden når jeg har gått fort over en halv time, det teller det, eller? Skulle forresten hatt meg en god pulsklokke som registrerer kcaloriforbruk, noen som har et godt tips? Trenger ikke koste all verden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt registrert tur med hunden som trim - iallefall om man går fort.. jeg tar iallefall med å trille tur med babyene, det blir jo nesten samme sak ;-)

En tvillingvogn er jammen tung, så det gir jo ekstra trim det...hihi

 

Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger :-) det motiverer! Virker som om alle her er på hugget akkurat nå. Får håpe vi fortsetter å være flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann - så hyggelig at vi har blitt så mange! Velkommen til alle nye.

Har vært incommunicado pga jobbreise siste uke, men ser at vi har en egen resultattråd, og det er nok lurt. Jeg legger inn ny vekt der, jeg. Har gått ned 0,5 kg, ser det ut som, veldig fornøyd, men har ikke vært flink nok med treninga. Men ble jo litt inspirert av å høre hva dere har fått til, så i dag ble det 35 min på ellipsemaskin, så det er da noe. Skal prøve meg på en pilatestime i kveld.

Slenger meg på her, og legger inn ny vekt på resultattråden.

Hvis det er ok for dere, vil jeg gjerne beholde onsdag som min veiedag, mandaer er for brutalt for meg :-)

Ha en fin dag, alle sammen!

 

"Siljas, 30 år, for tiden bosatt i utlandet. 161 cm. Startvekt: 62 kg. Mål: 57 kg

Rakri, 32 år fra Trondheim. 155 cm, Startvekt:57,3 Mål: 50

Maripari, 22 år fra Trondheim. 176 cm, Startvekt 77,8 Mål: 70

JJB, 29 år fra Akershus, 167 cm, Startvekt: 67,8, Mål: 60

Isabell, 23 år fra Troms, 172 cm, Start: 73,7 kg, mål:65 kg

Koz: alder 42 år fra oslo, høyde 166, startvekt 67, mål 62

Tulla: 33 år fra Mosjøen, 162 cm, Startvekt 56,2, mål 52

smar: 41 år fra Akeshus, 157 cm, Startvekt 66,6, mål: 57kg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Hei!:)

 

Flink dere er til å trene!Gratulerer med nedgangen,folkens!

 

Jeg hadde gått opp 700 gram, da jeg veide meg på mandag :) Sliter med å vite hva jeg kan spise..Noen som har tips?Er helt ny på den med kcalorier..

 

Ønsker dere alle en sunn dag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...