Gå til innhold

Bli med ned noen kilo?


Gjest Tigs

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte77

Hei igjen,

 

Nå er det skikkelig fredagsfølelse her på kontoret, så jeg skriver i vei...

 

Velkommen mmg - her er det alltids plass til enda et aktivt medlem! Raske turer med venninner er definitivt en veldig god ide, særlig nå som våren kommer!

 

LillePernille spør hva jeg trener.... Hmmm - jeg har vært så skammelig slapp denne uken at jeg kan ikke få sagt det. Litt grunnet reising med jobben, og litt grunnet sosiale avtaler som hopet seg opp etter påsken.

 

Men planen er å trene tre til fire ganger i uken på treningssenter. Jeg fokuserer for tiden spesielt på alt som har med kjernemuskulatur å gjøre, for jeg har så dårlig rygg. På sats går jeg derfor på en kondistime som heter CorePuls en gang i uken. Så trener jeg på noe som heter TherapiMaster, som er et styrkeapparat med en slags røde tau som henger ned fra taket. Dette er veldig bra for å trene alle de små stabiliseringmuskelen som støtter ryggen. I tillegg tar jeg litt vekttrening i styrkerommet på armene. Og så har jeg funnet en pilatestime på fredager som jeg liker veldig godt. Syns jeg kjenner at jeg blir sterkere hver uke av denne.

 

Jeg tar også ofte en sykkeltime eller kort steptime i forbindelse med en time på sats som heter MageRygg. Og har jeg tid eller er veldig stresset tar jeg en yogatime for sjelens skyld.

 

Så alt i alt veldig forskjellig fra uke til uke. Dette er vel fordi jeg reiser litt med jobb og lar sosiale avtaler komme først... kanskje ikke så lurt... Og i bunn og grunn (og når jeg ser hvor mange treningspoeng dere har i forhold til mine stakkars 7-8) så bør jeg kanskje legge inn mer kondistrening for å få mere forbrenning.

 

Nå som det er vår skal jeg begynne å gå deler av veien til jobb (jeg har 1,5 times gåvei, så det blir ikke ofte jeg går hele veien...) Det skal bli deilig!

 

Ha en fin kveld! Jeg skal på restaurant. Skal huske på dere når jeg sitter der og ser på menyen - må tenke SUNT!

 

T77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Jeg er ei jente på 22 år (23 om tre mnd hehe), er ca 160 høy og veier 57 kilo. Så ifølge min utregning skal jeg ligge på ca 1300 kcal. Jeg har vært med her litt tidligere og gik ned fire kg, men så begynte praksis og jeg fikk mindre tid til rett spising og trening.

 

Nå vil jeg gjerne ned igjen og videre, tror trivselsvekta min er rundt 50 en plass, men vil heller følge med på cm jeg går ned.

 

For tiden studerer jeg i trondheim på siste året og trener litt på ntnui (studenttreningssenter), er flink til å gå turer og trener Pilates her hjemme. Jeg sliter skikkelig med viljestyrke og motivasjon, så ser ikke fram til detta egentlig :(

 

Har vært flink idag og gått en times tur (til og fra biblioteket) med en relativt tung sekk på ryggen, så ble nesten ett trimpoeng idag.

 

Ja..det var litt om meg..

ha en fin og sunn dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere nye.. ser at du også har tvillinger mmg.. morsomt!!

Mine er litt over 4 mnd.. Mestparten av trimmen min er å dytter rundt på dem, men kommer meg også på 3T to dager i uka da.. :-)

Mange av oss har veiedag mandag - og registrerer resultatene våre på en tråd som heter "mandagsgjengen" :( lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Må bare fortelle dere om gårdagen.Var i bursdag hos ei venninne. Har aldri i mitt liv spist så lite i en bursdag som igår.Er storfornøyd med det!Trudde det skulle bli en utfordring å ligge unna godteskåla, siden hun alltid servere noe godt;) Men jeg ble veldig positiv overrasket over meg selv.

 

Spiste ekstra sunt på torsdag og frem til igår kveld,slik at jeg kunne unne meg et kakestykke. Dro første på trening på ettermiddagen.Spiste deretter en salat, slik at jeg ikke skulle komme sulten i bursdag. Da jeg kom dit stod det masse herligheter i kø: kaker av ulike slag, skål med sjokolade, potetgull,brus,gelè..You name it! Hadde faktisk ikke lyst på noe..:DFølte det begynte å bli litt pinlig, så spiste et lite sjokoladestykke, litt gelè og noen biter sjokolade.For noen av dere høres det kanskje mye ut, men for meg er det en klar begrensning i forhold til hva jeg hadde spist hvis hun hadde hatt bursdag for 1 mnd siden.

 

Whiiiii!!!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott. lillepernille :-)

Noen ganger kan det nesten gå sport i å være så flink :( Kjempebra!!

Har nettopp vært på trening. Jammen en herlig følelse når det er lørdag, klokka er 12, og man er ferdig med trening.. Føler meg full av energi :-)

SKal ut å trille med de små etter hvert. Resten av dagen blir det pakking.. Vi flytter i egen leilighet på tirsdag. Har kjøpt halvpart i tomannsbolig. Blir skjønt med mer plass, egen hage (litt plen) og ikke minst alt på et plan..

 

Ha en flott lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Ja,jeg liker best å dra på morgentrening. Man får en god start på dagen, og det er utrulig bra å ha treningen overstått:) Gratulerer med nytt bosted, Rakri!Spennende å komme på en ny plass.Alltid greit med litt ekstra plass, når man har hatt familieøking!

 

Har eksamen nå i starten av neste uke,så sitter lenket foran bøkene..Håper på å gå tur idag. Trenger å bevege meg litt;)Har ikke gjort noe aktivt siden spinningen på fredag.

 

Ønsker dere alle en slankende dag, og HUSK veiedag i morgen!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var den største nedturen så langt

 

OPP 600 gram. og det siden mitden av forrige uke. Skjønner ikke hva jeg har gjort feil..Trenet mer styrke igjen, kan det være derfor??og trimmet mye mer enn til å begynne med. kuttet ned på kalorier, kan det gi oppgang?? med trim er dagsbehovet mitt rundt 2100, og amming av to krever ca 1000 kalorier. Før har jeg lagt meg på 2200, men har kuttet litt ned siste uka.. kanskje ikke lurt??? og så må jeg jo innrømme at jeg er litt fæl å erstatte noe mat med vin el sjokolade.. det er vel der det ligger antagelig??? Får skjerpe meg der, men usikker på antall kalorier...Eneste positive er inn en cm i midjen, og 4 siden start. Det er da noe:-)

og 15.5 tp er jeg stolt av :( får klamre meg til det og håpe på bedre tall neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Fryktelig dumt at du ikke har gått ned noe i vekt, siden du har vært så flink!:(Det er ofte ikke sammenheng med det som vekten viser og de ytre forholdene (matinntak, trim). Aner ikke hva det kan skyldes..Men har du drukket tilstrekkelig med vann?Hvis du får i deg for lite, så vil kroppen kompansere med dette ved å holde på vannet.

 

Du kan leve lenge på trimpoengene i hvertfall!Ekstremt bra;) De er virkelig noe å juble for!:(

 

Ikke heng med hodet!Du skal se at neste uke går det bedre. Stå på videre!:D

Stor klem fra LillePernille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38 år og har fått det berømte alderstillegget.

Har ingen barn å skylde på heller, så det er nok bare meg selv som er blitt så alt for glad i god mat. Var i mange år undervektig. Kjøpte og tilpasset brudekjole da jeg veide 54 kilo. Kjolen henger fortsatt ubrukt i skapet, men for noen få uker siden veide jeg 90,6 kilo. Jeg regner med at jeg burde selge den kjolen, så får jeg heller være realist og tenke at jeg er snart 40 år, mulig jeg aldri blir gift, og 54 kilo er uansett for lite for meg, på 172cm.

 

En del av problemet mitt er nok at jeg er kontorrotte, med en masse pålagt overtid, pluss at jeg pendler, og befinner meg i bilen ca 3 timer daglig.

Når jeg da kommer hjem på kvelden, finnes ikke overskudd til trening. Kun middagsproduksjon og så TV-titting. Jeg har en samboer som er godt overvektig og forlanger andre middager enn det jeg burde spise. Men jeg spiser av det men i mye mindre porsjoner. Jeg er også melkeallergiker, og iflg. Amerikas doktor Oz, så vil kroppen gå i forsvarsposisjon om man får i seg mat man ikke tåler, og dermed tviholde på kroppsfettet. Jeg er litt for glad i Brie, rømme og yoghurt (jeg tåler dette i mindre porsjoner). Hva gjør man da?

 

Motivasjon og oppmuntring hadde vært supert. Kan dere ikke hjelpe meg? Vi kan kanskje hjelpe hverandre?

 

Startvekt pr idag: 90,1 kg, midje 86 cm. Ready for action!

 

Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig dumt at du ikke har gått ned noe i vekt' date=' siden du har vært så flink! Det er ofte ikke sammenheng med det som vekten viser og de ytre forholdene (matinntak, trim). Aner ikke hva det kan skyldes..Men har du drukket tilstrekkelig med vann?Hvis du får i deg for lite, så vil kroppen kompansere med dette ved å holde på vannet.

 

Du kan leve lenge på trimpoengene i hvertfall!Ekstremt bra;) De er virkelig noe å juble for!

 

Ikke heng med hodet!Du skal se at neste uke går det bedre. Stå på videre!:D

Stor klem fra LillePernille[/quote']

 

Takk for oppmuntrende ord!! Tror også du kan ha rett i det med vann. Drikker mye, men når det går med ca 1.5 liter bare til melkeproduksjoen, er det vel vanskelig å få i seg nok.. Fortsetter med mine lange trilleturer, og får la være å bytte ut litt av maten med sjokolade.. "får vente til freddan`" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte77

Heisann,

 

Det var nedgang denne uken og jeg veide i morges 68,9 kg ("glemte" å veie meg i går pga en tung søndag etter en tur på byen lørdag...;o). Da er jeg ned 300 g fra da jeg startet for 3 uker siden. Startet uken med 3,5 trimpoeng i går. Får ikke trent igjen før torsdag så må prøve å være litt kreativ med å få litt bevegelse - gå trapper etc.

 

Rakri - så synd at du ikke gikk ned. Kroppen kan vel gjøre noen sprell når man ammer etc. Mange hormoner i sving? Uansett er jeg stadig imponert over 15 trimpoeng! (Skal prøve å karre meg opp på 10 denne uka...) Stå på! Og lykke til med flytting. Slitsomt med moro!

 

LillePernille, lykke til med eksamen. Passer med noen turer ut for å prosessere det man har lest og lufte hjernen så dette går nok bra!

 

Jeg skal ha middagsgjester i morgen.Skal servere erkesunn fiskesuppe nesten uten kalorier, men tror det må loff til... Det trenger jo ikke jeg spise... Og til dessert blir det appelsinsalat og vaniljekesam, flink eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes godt ut det, Trulte! :(

Jeg har ikke skrevet noe på ei stund, har vært inne og lest litt, men har liksom ikke hatt noe nytt... Er så kjipt når vekta står stille. I tillegg gjør jeg smått et forsøk på å lese til eksamen 8. april, så det er litt å tenke på. Men i dag var det litt artigere å gå på vekta - 55,8 viste den, så det er ned 1, 4 kg siste uka! Nå skyldes nok noe av det at jeg ikke inntok annet enn vann i går. Fikk en forferdelig omgangssyke med grusom kvalme/oppkast og feber. Men, ikke så galt at det ikke er godt for noe :D

 

Forrige uke greide jeg mitt mål med 4 ganger på treningssenter, ble noen trimpoeng der. På lørdag var jeg på den tyngste timen jeg noen gang har oppevd, er først i dag jeg greier å gå normalt! :) Det var en "stram opp" time hvor vi brukte vektstang og hun instruktøren var skikkelig "streng". Følte liksom jeg fikk erfare hva effektiv trening var. Hun sa faktisk at for å trene en muskel effektivt må man kombinere tre ulike øvelser for samme muskel, ellers var det liten vits. Med andre ord: det nytter ikke med kun vanlige sit-ups feks, man må variere øvelsen hvis man vil ha resultater. I tillegg MÅ det være tungt, skikkelig tungt. Og det var det på lørdag... Denne uka har jeg ikke sanket ett eneste trimpoeng til nå, hadde planer om å trene både i går og i dag, men formen er som sagt laber. Får håpe jeg kommer meg avgårde i morra.

 

Lykke til alle sammen! Og Rakri, du må ikke fortvile! Det er vel vanlig med en liten stillstand etter noen kilo nedgang. Du er jo så kjempeflink, så jeg tviler på at du gjør noe "feil". Bare hold motet oppe! :-)

 

Varm klem fra Tulla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Hei igjen:)

 

Ja,der var den ene eksamen over!Bare 2 muntlige eksamen igjen, også er jeg ferdig utdannet. Herlig å tenke på!Har vært skikkelig stresset de siste dagene..Det har vært lesing fra tidlig morgen til seint på kveld/natt.Har verken vært sulten eller spist noe særlig med mat..Typisk meg i en slik situasjon!Så var temmelig dehydrert, trøtt og sliten da jeg møtte opp for å ta skriftlig eksamen igår. Komisk å bruke opp kreftene før selve eksamen!Eksamen gikk helt greit, så får bare vente i spenning på resultatet.

 

Trulte 77: Synes du har satt opp en fin meny for gjestene dine.Jeg har fått servert hvitløksbaguetter til fiskesuppe, og tro det eller ei..det var kjempe godt!Men sånt spiser jo ikke vi lengre:) Alle nedgang er bra nedgang!Lykke til med middagen i dag da!

 

Tulla2:Utrolig herlig når man når målene man har satt seg!Bra at du er motivert til å trene 4 ganger i uka. Hørtes ut som ei bra treningsøkt du var på.Liker å være på organiserte timer, føler man får "litt gratis" med å være der.Godt å bli "pushet litt". Jeg bruker å se ukene ann, siden jeg er student og dagene mine er så forskjellige.Blir ikke noe direkte treningsøkt i dag, men skal gå en god, lang tur, samt være med noen barn i "hoppe-land".Håper på å forbrenne litt der:) hihi!

 

Rakri: Hvordan går det med deg og tvillingene?:(

 

Jepp, skal gjøre litt forefallende her hjemme..Alt har egentlig forfalt siden jeg har vært i eksamensmodus. Ønsker dere alle en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

En uke med streng telling og null godis er snart over. Tro det eller ei, men suget på sjokolade er på vei nedover. Ikke det at jeg har likke yst på sjokolade, men det er masse godt annet å spise.

 

Har ikke vært innom siden veiedag på mandag. Vekta viste 0,8 kg ned og det er superfornøyd med. Helgen gikk veldig fint, men det er godt å unne seg litt ekstra til frokost, gode kopper med kaffe skummet med H-melk osv..... Hverdagene går veldig greit og det er lettere å holde seg innenfor maks kaloriantall. Barna her er glade i grønnsaker, så det er lett å lage sunne middager.

 

Oss tvillingmammaer imellom: det er bare å være tålmodig, vekten går sakte med sikkert nedover. Det gjorde den for meg, men jeg synes at det skjedde lite de første månedene. Jeg tenker, at du oppi det hele med to små, også må passe på at du ikke går for raskt ned. Det er krevende for kroppen å ta seg av to små krabater, særlig når du ammer. Det kan jo hende at du klarer å amme til de er ett år.

 

Hei til deg som vil henge deg på! Kanskje du klarer å få med deg samboeren din på en litt sunnere livsstil? Da blir det lettere for deg å lage god og sunn mat. Det er masse inspirerende matoppskrifter på denne hjemmesiden. Ønsker deg uansett lykke til!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Nå sitter jeg sliten, men glad i vår nye leilighet. Det er andre etg. i tomannsbolig, så alt er på et plan.. Praktisk det med to små som snart skal begynne å bevege seg rundt.. I tillegg er det et hav av bodplass i kjeller, samt halvparten av loftet også - som vi tenker å innrede etter hvert.. Deilig :) Men mye jobb å flytte.. vi har gått milevis i trapper med tunge esker. Omregnet i trim har jeg svidd av minst 1000 kalorier ekstra :-) (men hjelper lite når man står skjelven av sult over brunosten). Har ikke registrert inntak, men håper det har blitt sånn høvelig balansert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Hei!Er det noen der:P Laber aktivitet her i det siste.. Jeg har savnet å være her inne. Er spent på å høre hvordan det går med dere:)

 

Jeg har hatt en elendig slutt på forrige uke.Utskeilser som jeg angrer sterkt på. Huff,jeg som var kommet så godt i gang!Kjenner at jeg trenger noe å motivere meg for.Til nå er det bare det at jeg ønsker å passe bunaden min..Men trenger noe annet lurt å tenke på.

 

Ønsker dere en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes også det har vært veeeldig stille.. Kanskje flere som sliter? Hadde selv en gledelig nedgang på en kilo :) fra uke før.. Og er 300 gram mindre enn det vekta viste før påske.. så snart håper jeg å se 52 tallet.

 

Tips til motivasjon: sett opp gitte delmål der du får et plagg e.l i premie.. Selv har jeg premie på annen hver kilo..(55,53,51). Så snart kan jeg kjøpe meg noe nytt. Har total kjøpestopp ellers, så om jeg ikke går ned . ingen nye klær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte77

Hei jenter,

 

Nå gjelder det å ikke la skuffende resultater gjøre at du "går og gjemmer deg" og ikke rapporterer her inne.... Kanskje lett for meg å si, ettersom jeg er veldig fornøyd med denne ukens resultat... men sant nok allikevel!

 

Vekten viste i mandag 68,3. Det er 600 gram ned siden sist uke, og mye mer enn "scheduled" for vanligvis går det veeeeldig tregt med meg. Hadde 9,2 trimpoeng og var skikkelig støl etter tre treningsøkter i helgen. Jeg skrev dette inn på tråden "mandagsgjengen" - er det ikke der vi skal skrive resultater lengre?

 

Anyways, all treningen i helga gjorde at jeg fikk en dårlig start på uka. Og så ble jeg syk på tirsdag men er frisk i dag. "Heldigvis" var det magesyke og kortvarig, og nå syns jeg ikke det er godt med mat, så det kan jo vise seg å få positive følger. ... Men denne uka ligger det an til labert med treningspoeng - skal prøve å komme opp på 7, men uten å bli like støl som sist...

 

Jeg syns det er mye å gratulere for her inne nå:

Rakri: gratulere med ny leilighet, 1 kg ned og 19 (NITTEN) treningspoeng! LillePernille, gratulere med eksamen vel overstått!!! mmg, gratulerer med flott nedgang siste veiing!

 

Jeg drømmer nå om 67-tallet og føler på meg at med god innsats til mandag kan det godt være innen rekkevidde. Og da er jo ikke 66 langt unna. Der har jeg ikke vært på flere år!

 

Stå på!

 

t77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg også, men tiden blir litt knapp til å skrive iblant. Har ikke registrert vekt på den andre tråden, men jeg klarte å holde meg på det samme som sist. Det vil si at storbyturen ikke ga uønskede resultater. Spiste godt, men sundt og passet på at måltidene ikke ble for sent på kvelden. Der tror jeg det er en del å hente. Har som mål å ikke spise etter klokken 19.30.

 

Gratulerer med en vellykket uke fra meg også til resten av gjengen her inne. Virker jo som de fleste er inne i en god rytme. Stå på!

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Trulte: Gratulerer med nedgang!du er flink.Takk for oppmuntrende ord,Trulte!:)Det hjalp virkelig!Er helt enig,vi kan ikke la være å registrere resultater selv om det ikke er nedgang.Vi er her for å støtte hverandre, og da må man også tåle å innrømme at man har hatt en dårlig uke. Det er kanskje de som har hatt det ekstra tungt som trenger å få litt ekstra vitamin-innsprøyting av å være på denne tråden. Synes imidlertidig at det er vel så viktig å oppmuntre og gratulerer de som har hatt en fin nedgang!:) Sammen er vi krutt!*hihi*

 

Rakri: godt tips!Satte meg faktisk delmål for et par uker siden. Det er veldig lurt! Har vært ekstra streng med meg selv denne uken, så har gått ned noe av det jeg har lagt på meg. Gratulerer med fin og sunn nedgang!

 

Akkurat nå sitter mine samboere rett ovenfor meg å spiser marsipan- og sjokoladekake.Jeg har litt lyst på sjokoladekake, men kjenner at jeg skal og MÅ holde meg unna den!

 

Ja, og en ting til..I går måtte jeg unnlate å dra i bursdag, fordi jeg føler ikke at jeg har nok viljestyrke til å takke nei til søtsaker og alt annet som står fremme. Men regner med at det bedrer seg etterhvert som tiden går. Hva bruker dere å gjøre når det er bursdag?Tenker det er flaut å dra uten å spise noe..Det er jo alltid kaker som er på bordet, skjønner ikke hvorfor man har noen sunne alternativer også. Det bruker jeg å ha,slik at jeg har noe som alle kan spise.

 

mmg:Gratulerer med at du ikke gikk opp i vekt!Stillestand er bedre enn oppgang:)Viktig å tenke på det,når man blir skuffet over at det ikke har skjedd noen endring i positiv favør. Hadde du en fin tur?Hvor var det reisen bar henne?Herlig å komme seg litt bort. Har virkelig lyst til å forlate Tromsø-by. Trenger virkelig ei uke med avslapping. Er så sinnsykt sliten etter all eksamensslit denne måned. Men det blir heldigvis bedre etter neste uke.

 

Jepp,jepp..Ble litt egoistisk innlegg her!*hihi*Men tenker på dere og håper at dere alle klarer å stå imot helgens fristelser.Husk det er veiedag på mandag.

Hva smaker best? Smågodt eller det å faktisk være ett steg nærmere å passe inn i målebuksen sin?:)

 

Ha ei fin helg!Klem fra LillePernille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen.

 

Da var det jammen mandag igjen.. Denne gangen var jeg FLINK i helga, med tanke på veiedagen idag!! (mens andre ganger ønsker jeg at veiedagen heller var onsdag eller no sånt). Uansett må jeg innrømme at jeg er på vekta flere ganger i løpet av uka for å se.. Ikke alltid oppløftende da, men men..

 

Idag så jeg 52-tallet igjen :) så nå er det ikke mange grammene igjen til der jeg var før hormonkurer og svangerskap.. Deretter noen kilo til før sommeren.

Vekta stoppet på 52.7 idag, og det er 900 gram ned. kjempefornøyd med det. Burde hatt mer enn 9.6 trimpoeng, men jobber litt med å pakke ut og sånt enda, så må prøve å gjøre litt annet enn å trille turer med de små ;)

 

Skjønner godt den med å stå over selskap, merker at det til og med er vanskelig å spise middag borte. blir ofte at man forsyner seg to ganger, for å være høftlig eller fordi det er så godt.. og da blir det lett mye mer enn man skal ha.. og så er det jo gjerne dessert eller noe til kaffen.

 

Ha en fortsatt fin dag og en flott uke. Spent på hvordan det har gått med dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan !

Jeg er en jente på 39 som dette året blir 40.... og har da tenkt til å være i mitt livs beste form.... også har jeg selvfølgelig lyst til å komme meg i form til sommer og den er heldigvis ikke ennå.... ligger litt etter skjema.... men det er aldri for sent og litt ned er bedre enn litt opp : )

Jeg er ikke så opptatt av vekt... selv om den gir en pekepinn, men mer opptatt av å få strammet opp alt som slenger..... hvor kommer alt fra lurer jeg på??

Veier i dag 58 kilo noe som er 4 kilo mer enn hva jeg ønsker på vekta.... men om jeg krymper i cm og blir stående på 58 er jeg fornøyd med det også !

Jeg er mest interessert i å komme i gang med trening...... er det noen som har noen gode tips for bra treningsprogram..... god form, muskler er det jeg ønsker meg : ) men så har jeg en dårlig rygg jeg må ta hensyn til ??

 

Ser at dere andre har vært flinke og gått ned, jeg går ned en kilo i uka og opp 1 kilo i helgen jeg så er liksom ikke super flink..... har dere noen motivasjonstips

 

Håper å høre fra noen av dere ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at jeg får bli med. Jeg er gift og har 3 sønner og bor i Akershus. Har i alle år vært opptatt av trening og fysisk aktivitet, men det har sneket seg på noen kilo gjennom årenes løp, spesielt det siste året. Jeg har 2 mål. 1: Bli kvitt kiloene som har lagt seg på siste året. 2: Komme ned i samme vekt som da jeg giftet meg for 13 år siden. Min vekt ligger nå på 58,1 kg. Om en kilo har jeg nådd første delmål.

 

Rakri: Er imponert av deg. Du har vært målbevisst og selvdisiplinert i mange uker. Det må være litt av en balansegang å få i seg nok og riktig næring når du ammer samtidig som du går ned i vekt uke etter uke. Når du klarer å gå ned i vekt, skal også jeg klare det. Skal rapportere hver uke på Mandagsgjengen.

 

Merit: Vi veier like mye. Da kan vi følge hverandre. Hvis du ønsker krympe uten å gå ned i vekt, da er det trening som må til. Siden du har dårlig rygg, vil det sikreste for deg være å trene på treningssenter og bestille personlig trener noen timer. Han/hun vil hjelpe deg med å finne øvelser som passer deg og ikke minst styrker ryggen din. Mangel på trening er ofte årsak til ryggproblemer. Jeg har trent feil i over ett år med det som resultat at lårmuskulaturen i begge beina er betent. Så for mye ensidig trening er like ille som ingen trening. Motivasjonstips kan være å skrive ned alt hva du spiser. Det går an å spise kake. Ta bare et tyyynt stykke og spis det langsomt. Drikk et glass vann eller to før måltidene, så er det større sjanse for ikke å skeie ut alt for mye.

 

Ha en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Da var det ei ny uke. Klarte heldigvis å gå ned noe gram!Er fornøyd med det. Synes det går så sakte nedover, men så lenge det er den veien det går, så er jeg overlykkelig:D Man må vel smøre seg med tålmodighet. Vet blant annet at jeg til tider drikker for lite vann, så da holder kroppen på den lille væsken den får..Så det er mange ting å tenke på oppi alt det her.

 

Har ikke fått trent noe i det siste. siste innspurt med eksamen, så nå er jeg temmelig ødelagt i kroppen. Jeg sliter også med ryggproblemer, og disse blir værre når jeg ikke er i aktivitet. Ser frem til å bli ferdig med all skolestresset, slik at jeg kan få gjort det jeg vil, og starte å leve igjen! *hehe* Det her hørtes litt tragisk ut..Men det er jo sant! Så når eksamen er over, så må du bare gasse på med treningen,Rakri!Skal slå deg med antall trimpoeng:)

 

 

Rakri: Så bra at du kom deg bedre igjennom denne helga!Jeg synes det er motiverende at veiedagen er på mandag. Har det i bakhodet hele helga da. Ja,jeg veier meg kanskje unaturlig mye, men er bare nødt til å se utviklingen underveis. Du motiverer meg når det gjelder trening, så all ære til deg!

 

Birkebeiner: Bra at du tar tak og er målrettet når det gjelder fysisk aktivitet. Det er en helt herlig følelse når man er ferdig etter en hard og intentsiv treningsøkt!;) Hva slags planer har du når det gjelder vektnedgang?Føler du også GR?Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte77

Hei,

 

Ser det er litt variable resultatet denne uken. Gratulerer til alle dere flinke. Jeg glemte å veie meg på mandag og i går viste vekten stillstand på 68,3. Det er jeg ikke fornøyd med for syntes jeg var så flink forrige uke... Menmen, biter tennene sammen.

 

Velkommen alle nye. Nå må jeg jobbe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...