Gå til innhold

Bli med ned noen kilo?


Gjest Tigs

Anbefalte innlegg

Takk for tilbakemelding Birkebeiner... det er ikke kake jeg er så glad i....

men i helgene blir det fort smågodt.... god mat og god drikke og da er det ikke lett å tenke at sommeren nærmer seg..... kanskje jeg burde henge opp ett bilde på kjøleskapet ? HVa har dere for triks for å styre unna alle fristelser ?

 

Hvor mange kalorier spiser dere gjennomsnittlig hver dag.... ?

Jeg har skrevet ned alt de 3 siste dagene og ender på 1600

synes da også at jeg er super flink og er da super sulten også, ennå jeg spiser sundt, masse frukt og grønt, korn og fiber....

 

Jeg har i dag vært ute i sola og gått/jogget tur..... har ikke kunnet gjort det pga ryggen siden november så det var herlig (egentlig grusomt) men blir nok god & støl i morgen tenker jeg.....

Hva trener dere andre ? Og hvor ofte ? Ser at Rakri har masse treningspoeng -

teller dere alt dere gjør eller bare når dere tar på treningstøy for å Trene ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

LillePernille: det med vann er viktig ja.. da jeg gikk opp igjen og sto stille for noen uker siden var det faktisk akkurat det jeg gjorde feil - for lite vann. Så takk for det tipset :-) Har fått stor effekt av mer vann. Prøver jeg også å holde veiedag mandag langt fremme i hodet. Tillater meg selv littegrann sjokolade og vin når det er helg. Både forrige og denne uka har jeg spart kosemerkene, så da blir det litt ekstra enten fredag eller lørdag. (noen ganger går jeg litt over på kosemerker, men kutter da fra noe annet) skal nok holde meg i skinnet de siste TRE ukene før bryllupet :)

 

Motiverer meg å skrive sammen med dere, og har også den siste uka fått kompliment fra tre forskjellige - så da blir jeg både kry og ekstra motivert. Mistet snart 5 kg siden jeg begynte her - og det vises godt på en 155 cm kropp som min. Litt selvskryt her ;)

 

Merit: Jeg spiser ca 2000 kalorier hver dag. Skal ha såpass mye pga mye trim, høy grad av aktivitet ellers og amming av tvillinger. Egentlig er vel behovet på over 3000 kalorier når jeg ammer to, men varierer inntaket litt fra 1900-2200. Noen dager sliter jeg med å få i meg nok.

 

Birkebeiner: et lite tips: gi deg selv en premie når du når delmålene. Selv har jeg total kjøpestopp på klær ellers, og så får jeg et plagg hver gang jeg når et delmål. Jeg har annenhver kg som delmål (55, 53, 51...) Blitt to plagg så langt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt tid mellom hver gang jeg skriver, men jeg følger med. Gøy å lese hvordan det går med alle. Stå på!

 

Her går det fint - fortsatt nedgang, faktisk 1. kg. Mer enn jeg regnet med, men det er nå det hardner til tror jeg....... Tror effekten av mellom 2-3 liter vann om dagen har vært bra. Får i meg nesten 1 liter i forbindelse med frokost og jeg føler at det gir en bra start på dagen. Ulempen er at jeg går mye på do!!!

 

Henger meg på tipset med delmål. God ide!

 

Noen som søkte godtesug-tips i helgene? Forsøk en kurv med friske jordbær. De som er i butikken nå er slett ikke så verst. Noen biter med mørk sjokolade tilgjør susen.

 

Ønsker alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Synes det er så trivelig at det er flere som kommer til tråden vår:)Virkelig motiverende! Ser at noen slite mer motivasjonen, så her er mine tips:

 

* Lag deg delmål, og belønn deg selv underveis (ikke med noe spiselig).

 

* Kjøp skritteller..Da ser man hvor mye man beveger seg i løpet av dagen. Og

det kan bidra til at man tar en ekstra gåtur.

 

* Tren ilag med andre!Tiden går fortere, og man merker ikke at man trener. I

tillegg synes jeg det er bra å ha en treningsavtale, for da skal det litt mere til

for å sluntre unna.

 

* Ha ei målebukse. For eksempel en som du har brukt tidligere eller ei flokende

ny. Så kan du ha som mål å passe denne.

 

* I tillegg til å veie seg, kan man også ta kroppsmål. Ikke alltid at ett par uker

med sunt kosthold gir utslag i vektnedgang, men det kan vises på f.eks

mageomkretsen. Det erfarte jeg i dag!;)

 

* Tenk over hvor mye trening som må til for å forbrenne den sjokoladen som du

har tenkt til å innta. Er det verdt ett minutt nytelse for å måtte trene i f.eks 25

minutter?

 

* Lag ei handleliste før du går i butikken. Kjøp KUN det du har på lappen. Da har

du tatt standpunkt til kjøp av godteri før du møter fristelsen. Det fungerer

virkelig bra:)

 

Håper at noe av dette kan være til hjelp! Ønsker dere alle ei slankende helg! Husk veiedagen på mandag:) har nok ikke skjedd de store forandringer på mi vekt, men får vente i spenning til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips :-)

 

Føler jeg er virkelig på hugget, og merker nå når jeg er jernhard ang kosemerker, og bare får tre ruter fruktnøtt på fredager og ellers bruker dem på to glass vin (fredag og lørdag) så har jeg lite søtsug.. Virker som om kroppen begynner å bli avvent ;)

 

Går mye i gulrøtter om dagene.. Det er skikkelig godt med masse oppskjært gulrøtter :-)

 

Er også spent på mandagen. Har faktisk unngått å veie meg denne uka, som regel går jeg på vekta annenhver dag ellers.. Jeg har vært kjempeflink, men forventer at det må stagnere littegrann, for har gått ned 1.9 kg de siste to ukene. Så lenge det ikke er opp, er jeg fornøyd (men selvsagt artig om den beveger seg litt ned da)

 

God og sunn helg til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Så bra at du er på hugget!Jeg er også i det moduset. Herlig å se at buksene er mer romslig nå. Det gjør det verdt all blodslit!

 

Ja,min søtsaker hunger har også begynt å gi seg. Har nok kommet over det værste partiet nå. Nå er det sunn mat for alle pengene. *hihi*

 

Stå på videre!Er spent på hvordan vi klarer oss i helga, og ikke minst på hvordan veiingen går på mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi flere på hugget. Jeg merker også at søthungeren ikke er mye tilstede lenger. Den eneste utskeielsen er Lakerol når jeg kjører bil. Får se hva det blir til i helga. Har 14 kosemerker å gå på.

 

Noe annet interessant jeg har oppdaget. Etter at jeg jeg begynte å drikke mye vann (minst dobbelt så mye som jeg har gjort i alle år), har kroppen begynt å si fra hvis jeg ikke drikker nok. Da er det blitt mye enklere. Da slipper jeg å huske på å drikke. Tidligere kunne jeg gå en hel dag på jobben uten å late vannet. Nå flyr jeg på do mange ganger i løpet av dagen. Merker at buksa begynner å bli romsligere.

 

LillePernille: Mine planer når det gjelder vektnedgang er 57 kg første delmål og 54-55 kg andre delmål. Etter det kommer den største utfordringen - holde vekta! Jeg fulgte GR-kurs i fjor høst og følger samme opplegget nå selv om jeg ikke går på GR-kurs.

 

God helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært så flink til å skrive i det siste jeg heller - men jeg følger med på hvordan det går med dere ;) Synes dere er utrolig flinke alle sammen!

Etter at jeg var ferdig med eksamen (og 9 år som student!) for to uker siden, har jeg tatt en liten pause fra pc'en - jeg har brukt noen år foran den, så det var litt befriende å slippe den noen dager. Har etter eksamen hatt noen merkelige dager hvor jeg ikke visste helt hva jeg skulle ta meg til - det er en liten omstilling å ha tid til andre ting, så nå gjelder det å finne noe fornuftig å fylle tiden med. Det ble faktisk en del "kjedespising" etter eksamen og dette igjen gjorde meg mer frustrert og deprimert. Men i går var gnisten tilbake, så da hadde jeg en aldeles flott dag sammen med guttene mine! Først var jeg på spinning (har faktisk vært flink til å trene i det siste, til tross for litt dårlig disiplin i matveien :)). Deretter bar det til svømmehallen med hele familien - vi storkoste oss en hel time. Etter en liten bytur dro vi på sykkeltur, så i går fikk jeg virkelig smake på "det gode liv". Fantastisk å kunne gjøre artige ting sammen med barn og mann uten å ha tankene på studier hele tiden!

Tviler på at jeg har gått ned noe til i morgen siden jeg har fråtset litt denne uka, men jeg kjenner uansett at jeg er blitt litt fastere i kroppen etter en del trening de siste ukene. Ser jo at trening hjelper på formene, så jeg skal være fornøyd hvis jeg blir kvitt de ekstra håndtakene på sidene. Om vekta viser 55 eller 52 kg spiller egentlig ikke så stor rolle - jeg blir veldig fornøyd med litt mer muskler i steden for fett! :)

Ha en strålende søndag og lykke til i morgen!

Klem fra Tulla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, tulla. Du har da ærlig fortjent en liten pause :-) bare man henter seg inn igjen så er det ikke så farlig ;) husker ikke om du har skrevet det, men hva har du studert?? begynner du i jobb nå snart, eller?

 

Her ble det en meget smal helg.. brukte ikke engang opp kosemerkene mine, og de tre bitene mine med sjokolade fredag ble nok mest spist for vanens skyld. Redd jeg innimellom blir vel fanatisk.. før var et glass vin eller to fredag og lørdag et av høydepunktene i helga, mens nå greier jeg ikke tenke på så mye mer enn at det er 97 kalorier.. Har slitt litt med spiseforstyrrelser før, så jeg er obs obs obs nå. Faller litt for fristelsen med å kjøre ned inntaket, men vet jo det ikke er bra, så får slutte med sånt tull ( gjorde det lørdag og i går) unnet meg ikke en liten kakebit i bursdag i går heller... vet ikke helt om jeg synes det er bra eller ikke. men men.. skal være flink nå :-)

 

resultatet ble ned 200 gram, og det er greit nok, da jeg synes all nedgang er bra. gått ned mye de siste uken, så da er det vel på sin plass med litt stagnasjon. hvordan gikk det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan !

 

Min første mandag i klubben og jeg har gått ned 0,8 kilo denne uken så er super duper fornøyd ! Ennå jeg var i barnedåp i går og spiste 3 retters middag og dessert og kake...... mulig oppgangen kommer i morgen, men da skal jeg ikke gå på badevekt..... deilig i dag !!

Har beveget meg mer og det er jo deilig for kropp og sjel !!

 

Rakri: På meg så synes det at du kanskje er litt for streng med deg selv, og siden du har hatt probelemer med spising før er det sikkert best å ikke gå den veien igjen. Slik jeg har forstått det er du ikke veldig overvektig og vi vil ikke at du skal bli syk!!! Det viktigste er at man spiser sunt og lever livet, jeg har selv vært syk en stund og sett hvor mye helsa betyr,.... uten den er vi jo ingen ting!

Så det er viktig at man tar vare på seg selv midt opp i alt! Og det er tross alt bedre å være frisk og kanskje noen kilo for mye enn syk og tynn.... eller ??

 

Håper dere andre også har hatt en fin uke..... mitt neste mål nå er 57 kilo

så bare 0,2 ned denne uken og få balanse på vekta.... tar det smått men sikkert jeg !!

 

Mitt mål er 54.... og sommeren er jo noen uker unna ennå !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat, Merit :) Deilig med en sånn start da!!

 

Vil bare understreke at det kun er de siste dagene jeg har "slitt" med å være alt for streng med meg selv.. (Og så var nok ikke formen helt på topp.. Tvillingene har vært mye våkne om natta, så jeg slokna på sofaen halv ni lørdagskvelden. så da rakk jeg ikke spise alt jeg hadde planlagt heller!)

 

Ellers har jeg luret litt, og feks byttet ut litt mat med litt snop og sånt, for egentlig synes jeg man må ha lov å kose seg litt innimellom. Det jeg har lært meg, er at jeg trenger ikke å spise masse snop, det går an med litt ;) Så når jeg skrev i stad jeg skal være flink, så mener jeg at jeg skal spise skikkelig!! :) Det er jo det som funker i lengden!!

 

Det jeg kanskje har blitt mest motivert til her på vektklubben, er å få trimmet mer!! Så nå blir det minst en time trilletur med de små hver eneste dag! Deilig det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Rakri !

 

Jeg mente det bare godt jeg også ....Vi må jo passe på hverandre vet du : )

Så mente det bare godt jeg ! Men det er slitsomt med små barn og noen blir så slitne at de ikke klarer å spise men så har du oss andre som blir så slitne at orker ikke tenke slanking... hvis jeg er sliten er det mye lettere å snoke i kjøkken skapene etter noe søtt.... som har skikkelig kort virkning både på humør og energi. Men frisk luft er alltid deilig når man er sliten og når man får frisk luft får man også overskudd - til å tenke sunt og spise riktig !

 

Du får trille dine små, mine er blitt så store at de skal følges på trening, hit og dit og da er det ofte ikke tid til trening selv så det er noe i enhver alder, men det er koselig uansett !!

 

Jeg bor i Oslo og her er det jo helt nydelig vær om dagen så ingen unnskyldning for ikke å få nok luft og kanskje til litt trening : )

 

GOD KVELD !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillePernille

Hei og hopp!;)

 

Merit: Gratulerer med vektnedgang!Herlig at du får uttelling for å være flink!Vi får bare stå på videre og hjelpe hverandre til å være målrettet og flinke. Du kan jo ta å registrere ukas resultater på tråden "Mandagsgjengen". Vi har nemlig to tråder, denne også "Mandagsgjengen". Vi registrerer trimpoeng og vekt i "Mandagsgjengen".

 

Rakri: Jeg synes at man bør være såpass streng med seg selv på hverdagene, slik at man ikke faller tilbake til de "dårlige vanene". Synes imidlertidig at du ikke skal ha dårlig samvittighet når du unner deg noen glass vin eller litt sjokolade. Det er derimot viktig at du begrenser deg. Kjipt å gjøre noe som man vil angre på i ettertid. Nå til dags så klarer jeg å nøye meg med å bare kjenne smaken av noe søtt. Før lasset jeg innpå med store mengder, så jeg er absolutt fornøyd med at tankegangen min har endret seg. Håper at det går bra med deg fremover, og at du får i deg det kroppen trenger.

 

Tulla2: herlig at du er ferdig med å studere!Må være en bra følelse å nådd målet sitt!Hva er du ferdigutdannet som? Jeg er ferdigutdannet nå til våren, og ser frem til å komme ut i jobb. Er nettopp blitt ferdig med de fleste av eksamene. Føler at ei stor bør er tatt bort fra mine skuldre. Jeg har også plutselig mye fritid, så må nesten finne meg en hobby. Skjønner ikke helt hva man kan gjøre når man ikke leser..*hehe* Skal begynne på bachloroppgavene i løpet av de neste ukene,så blir nok en del jobbing med den. Men det blir på langt nær så mye å lese som til eksamen.

 

Jepp jepp...Skal komme meg på trening etterhvert!Blir herlig å få beveget seg litt:) Trenger å oppdatere musikken på ipoden..Har ikke skiftet siden jula 2005:) *hhihi* Ønsker dere en fin dag!Titter innom trådene seinere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

I dag er det en herlig dag i Mosjøen også, sol fra skyfri himmel - virkelig flott!

Kjempet meg opp før kl 6 i dag tidlig og var på spinning 0645 - en god start på dagen. Fikk tid til litt styrke etterpå også, så det ble forbrent tilsammen 509 kcal før kl 0800! ;) Fornøyd med det! Får håpe jeg holder den sunne tankegangen resten av dagen, sliter om ettermiddagene - har lett for å snoke etter usunne ting og angrer skikkelig etterpå... Har bestemt meg for å skynde meg å ta noen situps hvis jeg havner i dårlige tankebaner idag. Strør også om meg med Iform-blader og sunne matoppskrifter for å greie å holde fokus. Blir så mye tid "til overs" nå som jeg ikke trenger å studere, så jeg prøver å fylle tiden med mer trening og tid sammen med barna - det gir en god følelse :)

 

Jeg har vært lærerstudent siden 1999 og er nå endelig ferdig utdannet adjunkt. (Jobber nå som vikar og håper på å få noe mer fast fra høsten av - det skal være tilsettingsmøter denne uka, så jeg er skikkelig spent.)

Har fått to barn i løpet av disse årene, samt kjøpt og pusset opp hus, så det har vært travelt. Mannen min ble også syk (fikk MS for 2 1/2 år siden) midt oppi dette, så det har vært noen tøffe tak. Nå har ting heldigvis begynt å roe seg og jeg ser frem til en deilig ferietur til Kreta i midten av mai. Vi har ikke hatt noen skikkelig ferie noen gang, så det blir deilig!

 

Rakri - du er mitt forbilde når det gjelder trening! Skikkelig inspirerende å se alle trimpoengene dine hver eneste uke! :) Du må bare ikke være så streng med deg selv, tror vi må unne oss noe godt innimellom (uten dårlig samvittighet) - det fortjener vi alle sammen :)

Ønsker dere alle en virkelig flott uke! Veldig fint å ha denne tråden å støtte seg til - sammen skal vi nå målene våre!

 

Klem fra Tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste uke var ikke så mye vektnedgang som tidligere selv om jeg var nøye med både mat og drikke. Ikke noe godteri (fornøyd med den)!! Denne uka blir en stor utfordring. I morgen og torsdag blir det kake på jobben. Vi skal ha avslutning for 2 nære medarbeidere. På fredag blir det enda verre. Familien skal på restaurant og feire min mors 80-årsdag, 3 retters m/vin + kaffe og kake. På lørdag bærer det videre til et annet arrangement med hotellovernatting. Da er det bra jeg ikke brukte et eneste kosemerke siste uke. Klarer jeg å komme igjennom dette uten å legge på meg til neste veiing, blir det et kryss i taket på meg. Får ta en dag av gangen og håpe på det beste.

 

Tulla: Du har all grunn til å være fornøyd med deg selv i dag. Kjempefin start på dagen! Et tips jeg fikk fra min GR-instruktør i fjor høst når man begynner å bli sulten og man er langt hjemmefra og har lyst på noe. Matpakke!! Ha alltid matpakke med deg i veska! Det rådet har jeg fulgt og er ikke dumt. Jeg spiser rett før jeg drar fra jobben og er således ikke dødssulten når jeg kommer i butikken og skal handle mat. Da er det mye lettere å ta med frukt i handlevognen i stedet for godteri. Når kvelden så kommer og lysten på noe godt melder seg, da ligger frukten der klar til å nytes med god samvittiget.

Jeg har begynt å gå/løpe tur med hunden tidlig om morgenen annen hver dag. Det blir ikke så mange kalorier som det du oppnådde i dag, men såpass at det blir et trimpoeng. På ettermiddagen samme dag, setter jeg meg på sykkelen og sykler en snau time, det blir ytterligere ett og et halvt trimpoeng. Dette har jeg gjort 3 ganger siste uke. I morgen blir det ny runde.

 

Merit: Du skriver at det ikke er lett å få trent selv når du må følge dine barn til trening. Hvis det passer seg slik, kan du trene samtidig som dine barn, ev. gå en tur. Jeg har gjort det mange ganger. For meg har det vært enkelt siden jeg har løpt i alle år.

 

Lille Pernille: Hvis du klarer å komme igang med trening på et nivå som du trives med, garanterer jeg at du vil elske det mer og mer. Du blir like avhengig av å trene som andre er av røyk (endorfinene slår til).

 

Jeg har ikke skrevet så mye om hva jeg har gjort tidligere, men kan si såpass mye at jeg har trent mye gjennom mange år. De siste 4 årene har jeg blitt sykkelfrelst, både i terreng og på landevei. Jeg gråter innvendig om dagen fordi jeg ikke kan trene det jeg har lyst til. Har slitt med utmattede lår i over ett år, har endelig kommet til en fysioterapeut som vet hvordan jeg skal bli bra. Nå går jeg til behandling 1-2 ganger i uka. Det er store sjanser for at jeg blir bra til sommeren, under forutsetning at jeg ikke belaster lårene.

 

Nå skal jeg igang og bake kake til mors 80-årsdag....

Ha det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere skjønne damer :-) Er så glad i denne tråden, der folk virkelig er der for hverandre, for motivasjon /inspirasjon og veiledning. Synes det er artig å høre litt om hva dere styrer med innimellom trim og kalorier også..

 

Idag har jeg gått langt og lengre enn langt, både med babyer og uten babyer nå i kveld. Tilsammen 3.6 poeng idag, og nesten 9 til nå denne uka :) Glad det også kan inspirere!! Er så deilig å få trimmet masse, og da merker man det er sant at man blir avhengig av å få brukt kroppen.

 

Var innom vekta idag, egentlig for å kontrollveie den ene tvillingen, men da så jeg at jeg var 300 gram mindre enn mandag.. (52.2) Om det fortsetter sånn ser jeg kanskje 51- tallet på mandag (er jo lov å håpe iallefall) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du ser det går nedover, Rakri! Du er jammen flink (og heldig!). Jeg går ikke ned i det hele tatt. Var jo nede på 55-tallet et par uker, men nå er jeg over 56 igjen. Begynner å lure på om det er all treningen som gjør det? Har jo aldri trent så mye som nå (har egentlig aldri trent regelmessig før), er ca 3-4 ganger på spinn/styrke i uka. Ellers spiser jeg jo ikke så veldig mye, max 11-1200 kcal om dagen + salat og grønnsaker og det kan da umulig være for mye. Har jo slitt med en forbrenning på sparebluss, men den må da vel etterhvert øke på grunn av trening? Blir veldig glad for noen synspunkter her - kjenner jeg kan komme til å bli litt frustrert hvis jeg ikke ser reslutater snart...

 

I dag fikk jeg forresten vintemålet mitt i posten - en utrolig deilig følelse! :) Tok med gutta ut på middag og spiste en deilig kyllingwraps. Den inneholdt nok en del kcal, selv om det også er en god del salat - men godt var det. Så holder jeg meg nok mett resten av dagen også :)

 

Håper det går bra med dere alle sammen!

Klem fra Tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du ser det går nedover' date=' Rakri! Du er jammen flink (og heldig!). Jeg går ikke ned i det hele tatt. Var jo nede på 55-tallet et par uker, men nå er jeg over 56 igjen. Begynner å lure på om det er all treningen som gjør det? Har jo aldri trent så mye som nå (har egentlig aldri trent regelmessig før), er ca 3-4 ganger på spinn/styrke i uka. Ellers spiser jeg jo ikke så veldig mye, max 11-1200 kcal om dagen + salat og grønnsaker og det kan da umulig være for mye. Har jo slitt med en forbrenning på sparebluss, men den må da vel etterhvert øke på grunn av trening? Blir veldig glad for noen synspunkter her - kjenner jeg kan komme til å bli litt frustrert hvis jeg ikke ser reslutater snart...[/quote']

Hei Tulla2!

 

Jeg kunne ikke la være å svare her, selv om jeg ikke er med på denne tråden.

 

Jeg synes ikke det er rart du ikke går ned, for du er i krig med kroppen din når du behandler den slik. 11-1200 kcal er for lite selv når du er inaktiv (ingen bør spise under 1300 kcal per dag), og når du i tillegg trener så mye som du gjør er det ganske vilt. 3-4 ganger spinning og styrke i uka er flott hvis du kombinerer det med minimum 1600 kcal, dersom hverdagsaktiviteten din er høyere enn kontorjobb bør du antakelig opp i 1900. Jeg tror du bare må kaste deg i det og tørre å spise, ellers vil hver lille utskei sette seg på sidebeina fordi kroppen sparer til bedre tider!

 

Har du sett formelen som beregner hvor mye du bør spise? Hvis ikke, kan jeg lime den inn her til deg.

 

Lykke til,

klem fra Tulla69 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, stiller meg bak dette. De ukene jeg har kjørt ned inntaket, har faktisk vekten stått stille eller gått ned mindre.. Så det er absolutt noe i det å få i seg nok!! Angående trening merket jeg selv at da jeg begynte å trene styrke, sto jeg stille i 5-6 uker, og så begynte det å gå nedover jevnt og trutt. Nå ligger jeg på et stabilt inntak, og ganske mye i trim i mine øyne iallefall, ca 14 poeng i uka. Jeg har også sett at nok vann er viktig - veldig viktig!! Det går nok bra etter hvert, men du må øke inntaket ditt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo at jeg spiser for lite i forhold til det jeg burde. Problemet er bare at jeg har spist så lite i flere år, så kroppen er ikke vant til mere mat. Jeg prøvde jo som kjent å øke inntaket for noen uker siden med det resulatat at jeg økte et par kilo med en eneste gang. Etter det jeg har lest meg til på diverse tråder her inne bør man øke inntaket veldig forsiktig...? Hvis jeg nå begynner å legge i meg 15-1600 kcal om dagen kommer jeg garantert til å bli smellfeit til sommeren! Jeg spiser meg jo forøvrig stappmett hver eneste dag, så jeg har i grunnen ikke plass til så mye mer. Skal prøve å øke inntaket litt forsiktig framover hvis jeg fortsetter de gode treningsvanene. Får satse på at ting retter seg etter hvert :)

 

God helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent logisk bør man vel øke forsiktig og gradvis. Spis bittelitt ekstra bare, for eksempel 10 gram mandler + 20 gram rosiner (som er en av mine yndlinger når jeg mangler kalorier eller er litt småsulten - eller forøvrig kvalm av sult om mårran, når tvillingene har spist tre ganger HVER mellom midnatt og klokka sju... :confused: Andre ting kan være en banan, en skive ekstra ost eller to på brødskiva. Altså omlag 100 -150 opp først noen uker, og så øke mer. Jeg ville nok gjort det, og evt trimmet ekstra for å kompensere til å begynne med. Så kan kroppen din bli vant med mere mat uten at du går opp mye... :DKjenner meg igjen i det du skriver, og jobbet masse med meg selv med å ta inn nok.. men det er viktig. Og husk: masse vann. Det var to uker her jeg slurva med vannet, og det vistes veldig tydelig på resultatet..

 

Ang trim så er det jo vanskelig å si hva den gjør med vekta. Selv opplevde jeg at vekta sto stille / gikk litt opp i over 2 mnd da jeg begynte med styrketrening to dager i uka..Var da jeg i ren frustrsajon begynte her, og etterpå har jo vekta rast ned. så det gjelder kanskje være tålmodig (kjedelig ja, men men :-(

Ønsker deg lykke til, sikker på at du får det til etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd, Rakri! :) Det er utrolig godt å ha denne tråden her når man trenger litt motivasjon eller gode råd. Og selvsagt er det deilig å kunne dele gleder her inne også! Ikke alltid de man bor sammen med skjønner helt hva man snakker om :)

Jeg har vel egentlig spist litt mer denne uka enn tidligere, selv om jeg "bare" spiser ca 1200 + salat/grønnsaker. Det noterer jeg ikke, fant ut at det utgjorde så lite likevel, så jeg orket rett og slett ikke legge det inn. Jeg bare MÅ på vekta hver morgen for å følge med, og jeg har ikke gått opp noe denne uka til nå selv om jeg har spist meg stappmett hver dag - håper det betyr at jeg er på rett vei. Når det gjelder vann har jeg oppdaget at kroppen lettere "sier fra" om at den trenger påfyll nå etter at jeg begynte å trene. Jeg drikker virkelig masse - har vannflaska med meg overalt :)

 

Forøvrig har jeg medlidenhet med deg når det gjelder amming om natta, kjenner til det der - det kan virkelig være et slit! Jeg hadde jo bare en om gangen (såvidt det var - det er bare 15 mnd mellom dem), og du får jo dobbelt opp! Du får trøste deg med at det blir enklere ettersom tiden går, de får nok mye glede av hverandre etter hvert :)

 

Nå skal jeg ta meg en tur ut å rake litt i hagen, virkelig deilig at det begynner å bli vår i luften!

 

Ha en nydelig helg, alle sammen!

 

Klem fra Tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Så imponerende å se at flere av dere har holdt det gående med denne linken, og at det går jevnt og trutt nedover ivekt og cm.

 

Jeg har hatt trøbbel med å hekte meg på igjen - det har vært så altfor travelt siden påske, men helger fulle av aktiviteter, og ukedager proppfulle med både egne og barns gjøremål.

 

Motivasjonen for å hekte meg på videre og prøve å nå målet (62 kg.) ble styrket da jeg på fredag skulle kjøpe meg nye bukser, men slet med å finne noen som var fine over rumpa..... trange rundt lårene var de også (det er der det setter seg på meg). Ble enig med meg selv om at dette vil jeg ikke godta!

Denne linken var til god støtte for meg da jeg gikk ned etpar kilo før påske, så nå slenger jeg meg med videre :-)

 

Trening; Så morsomt at det har kommet med en ny sykkelentusiast..... har du syklet mange ritt? Jeg flørter med tanken men har enda ikke meldt meg på noe (har ikke tid til å trene meg opp systematisk..)

 

Ett av målene min da jeg koblet meg på denne linken, var å komme i gang med jogging - og det har jeg faktisk klart!! Sist uke hadde jeg sykkelen på reprasjon, og en av dagene jogget jeg da fram og tilbake til jobb (5 km. hver vei). Det er jeg veldig fornøyd med (selv om vekta står stille..) Er det flere av dere som jogger nå?

Har ikek vært så mye på treningsstudio, men nå er sønnen min i en situasjon så han av helsemessige grunner må trene styrke: har tenkt å slenge meg med på dette, så da får jeg vel opp kaloriforbruket ,tenker jeg...

 

Fra i morgen skal jeg begynne å registrere vekt og mål på mandagsgjengen igjen - så nå er jeg i gang...... igjen....!!

 

 

Ha en fin søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du er med igjen koz, håper det har gått fint :)

 

Selv superfornøyd med en halv kilo ned. Vekta stoppet på 52 blank idag. Den blinket innom 51.9, så det var jo litt artig å se et nytt tall et lite øyeblikk. Nå er jeg der jeg var sommeren før vi startet med hormonkurer. Føles utrolig godt! Så nå passer alt av klær igjen - selv om det enda er littegrann mer mage etter den stooore tvillingmagen da. Tenker meg ned noen kilo til - føler meg så mye bedre når vekta ligger litt under 50 :) Så målet nå er å nå 48 kg - og så stabilisere

 

Ang trim ble det littegrann mindre enn planlagt. Målet er 14, men landet på 12.8. Fikk så utrolig vondt i bekkenet etter alt for mye gåing på onsdag og forsåvidt torsdag også, så måtte være helt i ro både fredag og lørdag, og kun en liten tur igår.. blir redd når det er smerter der igjen, så tar det på alvor. Vil defintivt ikke tilbake til krykker!! Men kjennes helt fin ut nå da, så nå blir det både tur på dagen, og styrketrening ikveld :-)

 

Håper flere kan melde inn gode resultater!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken er det opp 0,2 på meg! Vært flink pike hele uken.... men nå det kommer til helgen er jeg veldig lett å lure!

Hadde middags gjester i går og da er det lett å glemme hvor mye man spiser... også blir det jo ikke bare middag heller !!

 

Men jeg er vet godt mot, spist 1300 kcal i dag og skal ut å gå/løpe sammen med en venninne etterpå !

 

Men Mai er da en slitsom måned .... langhelger, 17. mai, konfirmasjon, og andre festligheter.... så skal vel være glad om man klarer å holde seg stabil !

 

Gratulerer med nedgangen Rakri... du må være utrolig standhaftig og flink !!

 

Ha en fin uke alle sammen : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...