Gå til innhold

Superteam 08


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Gjest Anneli82
Jeg var på karate trening igår' date=' men bare en time dessverre for jeg rakk ikke den båten jeg egentlig skulle (trener på Nesodden :(, men det er bedre enn ingenting. Og nå er jeg straks ferdig på jobb så da skal jeg gå hjem. Det er ca 20 min hvis man går sånn passe fort.

 

Jeg ble litt lurt idag, men lukta lunta ganske kjapt. Var sjefen min som sa at jeg måtte ringe en kollega i Danmark med en gang fordi det var en krise med faktureringen (som jeg har ansvaret for). Han sa at fremover måtte jeg fakturere hver enkelt manuelt, og at det frem til nå hadde kjempemange blitt dobbeltfakturert. Hehehe. Heldigvis skjønte jeg det før jeg ringte han i Danmark, han hadde jo sikkert ledd seg ihjel! :D[/quote']he he, så moro! Sjefen din er litt av en tullekopp da, tenker han hadde fått seg en god latter hvis spøken hadde gått langt. :)

 

Så flink du er som drar til Nesodden og trener karate! Å gå hjem fra jobb er jo også helt ypperlig trim. Så greit at du bor i sånn avstand at du kan gå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 593
  • Created
  • Siste svar
Hei jenter!

 

Kan jeg spørre om en ting? Hvor lang tid tok det fra dere begynte å prøve til du ble gravid? Jeg vil så gjerne bli det fort' date=' men må vel la det gå sin gang. :(

 

[/quote']

 

Bare husk at det er IKKE unormalt å prøve halvannet år før man blir gravid. Det er mange som prøver lenge og det er flere som prøver lenge enn de som blir gravide fort. Vi ble ikke gravide så lenge vi stresset og tenkte masse på det. var og en periode jeg testet hver gang jeg skulle hatt mensen. når vi fikk andre og viktigere ting å tenke på (svigerfar døde....) ble vi gravide:)

Hvis det tar lang tid kan det være et tips å prøve akupunktur. det har hjulpet flere av mine venner. Det er lett og bli fokusert på at man vil bli gravid. Det er jo noe jeg opplever at du virkelig ønsker, men prøv å slappe av. PÅ http://www.babyverden.no kan du finne mange gode tips og opplysninger til hvordan du kan vite når du har eggløsning. det er flere ting enn bare antall dager. Man kan være mer ustabil enn man tror:) Lykke til! Det er stas med småtroll i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle
Hm...må tenke litt! Vi slutta på p-pillene en gang i oktober 07' date=' men begynte ikke å prøve å få barn før ca. en måned etter dette. Da gikk det 2 perioder og så var jeg gravid. :) begynte kanskje å prøve rundt midten av november, og den 25. januar fant jeg ut at jeg var gravid. Så koselig at dere prøver :)

 

Jeg bare vil være så freidig å komme med et lite tips! Jeg tok en graviditetstest den dagen jeg ventet mensen og den var negativ, men noen uker etter dette viste det seg at jeg var gravid likevel! jeg trodde jeg hadde fått mensen tilogmed, men det var falsk alarm! Så det er lurt å unngå alkohol til du er sikker :) Heldigvis drakk jeg ikke noe alkohol i denne perioden..men jeg ble veldig overrasket over å plutselig få vite at jeg var 5 uker på vei :)[/quote']

 

Tusen takk for svar, Anneli. Jeg håper selvfølgelig at det går så fort med meg også, men er forberedt på at det kan ta tid. Takk for tips om alkohol. Jeg har tenkt litt på det og har vel egentlig bestemt meg for å kutte ut alkoholen en periode. Det er jo ikke akkurat skadelig for slankingen heller!

 

Det eneste problemet er vel at folk begynner å lure på hvorfor jeg ikke drikker. Har ikke så lyst til å si til alle at vi prøver å bli gravide. Ja, ja.. Får ta det som det kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle
Bare husk at det er IKKE unormalt å prøve halvannet år før man blir gravid. Det er mange som prøver lenge og det er flere som prøver lenge enn de som blir gravide fort. Vi ble ikke gravide så lenge vi stresset og tenkte masse på det. var og en periode jeg testet hver gang jeg skulle hatt mensen. når vi fikk andre og viktigere ting å tenke på (svigerfar døde....) ble vi gravide:)

Hvis det tar lang tid kan det være et tips å prøve akupunktur. det har hjulpet flere av mine venner. Det er lett og bli fokusert på at man vil bli gravid. Det er jo noe jeg opplever at du virkelig ønsker' date=' men prøv å slappe av. PÅ http://www.babyverden.no kan du finne mange gode tips og opplysninger til hvordan du kan vite når du har eggløsning. det er flere ting enn bare antall dager. Man kan være mer ustabil enn man tror:) Lykke til! Det er stas med småtroll i huset.[/quote']

 

Takk for svar, vagga. Jeg vet at det kan ta lang tid å bli gravid. Jeg har gått på en type p-piller som gjør at jeg ikke har fått mensen, så jeg tror det kan ta litt tid å komme i rute igjen. Jeg har vært inne på babyverden og dinbaby og der er det jo en haug med prøvere som skriver innlegg hver dag. Jeg blir helt stressa av det! Har bestemt meg for å slappe helt av, som du sier.. Det haster jo ikke! :) Tror vi prøver en stund før jeg evt. går til anskaffelse av eggløsningstester og div. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Det eneste problemet er vel at folk begynner å lure på hvorfor jeg ikke drikker. Har ikke så lyst til å si til alle at vi prøver å bli gravide. Ja' date=' ja.. Får ta det som det kommer...[/quote']

Ja det der kjenner jeg meg igjen i. Det var litt vanskelig. :) Jeg prøvde meg på unnskyldninger som at jeg skulle tidlig opp, at jeg fikk vondt i hodet eller ble kvalm av alkohol. Det går også an å drikke alkoholfritt øl istedenfor øl hvis dere er ute på byen (be bartenderen skjenke i vanlig ølglass) og lat som du drikker vanlig øl. Jeg sa også at jeg hadde høyt blodtrykk (noe jeg har) og at jeg ville prøve ut om avholdenhet i en periode fikk blodtrykket til å gå ned :) jeg ble ganske kreativ. hehe! Den kjipe muligheten er å rett og slett ikke være med på så mye festligheter. Det gjorde jeg i blant.

 

Jeg er veldig aktiv på babyverden-diskusjonsforumet, de er veldig hyggelige der inne. :)

 

Enig i at du ikke behøver bli "hysterisk" med en gang, sjansene er jo også gode for at det vil gå om ikke altfor lenge hvis du bare vet sånn omtrent hvilke datoer dere burde forsøke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar' date=' vagga. Jeg vet at det kan ta lang tid å bli gravid. Jeg har gått på en type p-piller som gjør at jeg ikke har fått mensen, så jeg tror det kan ta litt tid å komme i rute igjen. Jeg har vært inne på babyverden og dinbaby og der er det jo en haug med prøvere som skriver innlegg hver dag. Jeg blir helt stressa av det! Har bestemt meg for å slappe helt av, som du sier.. Det haster jo ikke! :) Tror vi prøver en stund før jeg evt. går til anskaffelse av eggløsningstester og div. :)[/quote']

 

Høres bra ut! Og når du førts har blitt gravid skal alle fortelle deg sine fødselshistorier... det opplevde jeg og hadde ikke akurat bedt om det. Det er så individuelt alt sammen. Jeg kjøpte aldri eggløsningstester men lærte meg å kjenne kroppen min:) kjør deres eget løp og ikke hør for mye på andre. Noen bruker kort tid og noen bruker lang tid. Kos dere med det sånn at ikke sexen blir et "plikløp" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle
Ja det der kjenner jeg meg igjen i. Det var litt vanskelig. :) Jeg prøvde meg på unnskyldninger som at jeg skulle tidlig opp' date=' at jeg fikk vondt i hodet eller ble kvalm av alkohol. Det går også an å drikke alkoholfritt øl istedenfor øl hvis dere er ute på byen (be bartenderen skjenke i vanlig ølglass) og lat som du drikker vanlig øl. Jeg sa også at jeg hadde høyt blodtrykk (noe jeg har) og at jeg ville prøve ut om avholdenhet i en periode fikk blodtrykket til å gå ned :) jeg ble ganske kreativ. hehe! Den kjipe muligheten er å rett og slett ikke være med på så mye festligheter. Det gjorde jeg i blant.

 

Jeg er veldig aktiv på babyverden-diskusjonsforumet, de er veldig hyggelige der inne. :)

 

Enig i at du ikke behøver bli "hysterisk" med en gang, sjansene er jo også gode for at det vil gå om ikke altfor lenge hvis du bare vet sånn omtrent hvilke datoer dere burde forsøke på :)[/quote']

 

Takk for gode tips! Får bruke noen av dem til helga, for da blir det utdrikningslag. Jeg er egentlig litt ferdig med festligheter, så det gjør meg ingenting å gå glipp av en fest heller.

 

Før jeg begynte på p-pillene hadde jeg regelmessig syklus på 28 dager, så jeg håper at jeg får den syklusen tilbake. Håper at jeg kan joine deg på babyverden snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle
Høres bra ut! Og når du førts har blitt gravid skal alle fortelle deg sine fødselshistorier... det opplevde jeg og hadde ikke akurat bedt om det. Det er så individuelt alt sammen. Jeg kjøpte aldri eggløsningstester men lærte meg å kjenne kroppen min:) kjør deres eget løp og ikke hør for mye på andre. Noen bruker kort tid og noen bruker lang tid. Kos dere med det sånn at ikke sexen blir et "plikløp" :)

 

Ikke noen fare for pliktløp foreløpig i alle fall. :) Her går det sexlivet så det suser..

 

Ja, ja.. Det var egentlig slanking vi skulle snakke om her. Sorry for avsporingen, Spinny og fightingtiger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen fare for pliktløp foreløpig i alle fall. :) Her går det sexlivet så det suser..

 

Ja' date=' ja.. Det var egentlig slanking vi skulle snakke om her. Sorry for avsporingen, Spinny og fightingtiger.[/quote']

 

Hehe, det gjør ingenting. Bare gøy å "høre på" dere! Det er jo ikke altfor lenge jeg er i den situasjonen heller, regner jeg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Turte ikke veie meg forrige uke, men denne uka turte jeg siden jeg har vært litt flink :)

Veide 64,9 kg, dvs jeg har gått opp 1 kg siden jeg ble gravid, +0,4 kg siste to uker.

Syns nesten det er litt rart at det ikke er mer, men det er vel store forskjeller. :) Hvordan har det gått med dere?

Ønsker alle på superteamet en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg opp siden du ble gravid var ikke mye nei. Men det er vel store forskjeller som du sier ja. :)

Jeg har ikke veid meg i dag pga mensen, og forrige uke veide jeg meg heller ikke siden jeg var hjemme hos foreldrene mine. Jeg har ikke vært så flink siden påske, så det er bare å være kjempeflink denne uken og forhåpentligvis få et greit resultat neste uke. :) I dag skal jeg endelig på trening igjen, og det gleder jeg meg veldig til!

 

Ønsker alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Hei på dere! Gjør ingenting med avsporing for min del heller. :) Lenge til barn for min del da. Hehehe.

 

Jeg kom ikke inn på forumet igår, vet ikke helt hva som skjedde. Men jeg veide meg da. Dommen ble 70,9. Ikke så verst egentlig i og med at jeg har mensen. Så da har jeg vel egentlig gått ned litt. Blir spennende å se neste uke!

 

Hvordan har det gått med dere andre da?

 

Idag skal jeg ha innflyttingsfest og gleder meg masse! Blir nok en del alkohol, men det får bare gå. :)

 

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen overstått, og den har heldigvis gått veldig bra. :) Det ble spinning på fredag, og i går og i dag har jeg jobbet og da ble det over 1000 forbrente kalorier begge jobbdagene. Ellers har det blitt sunn og god helgemat og litt godterier i går, men det er jo lov på lørdager. Nå skal jeg straks sette i gang og lage GRs middelhavskylling til middag.

 

Håper du koste deg med innflyttingsfest i går, fightingtiger, og at dere andre også har hatt en fin helg :)

Her i Bergen er det supervær idag, solen skinner, blå himmel og selv om det er litt kaldt, så merkes det at våren er på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingtiger

Så flink du har vært da Spinny! :) Her i gården ble det en ganske usunn helg... Var ute på fredag, og som sagt fest på lørdag. Ingen trening i helga heller. Men lagde laksefilet i ovn igår så ble en litt sunn avslutning hvertfall. Hehe. Idag stod jeg opp tidlig og gikk til jobben, og ikveld er det karate trening :)

 

Men jeg har et generelt spørsmål: Når jeg logger inn her nå så er startvekten som jeg hadde lagt inn blitt borte. Det har skjedd før også, er det noe dere har opplevd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Det har jeg ikke opplevd før, fightingtinger. Vet ikke hvordan du ordner på det, dessverre. Hmm..

 

Jeg hoppet over veiing på fredag pga mensen. Vil være flink denne uka og håper på et bra resultat på fredag. Ha en fin uke jenter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært da Spinny! :) Her i gården ble det en ganske usunn helg... Var ute på fredag' date=' og som sagt fest på lørdag. Ingen trening i helga heller. Men lagde laksefilet i ovn igår så ble en litt sunn avslutning hvertfall. Hehe. Idag stod jeg opp tidlig og gikk til jobben, og ikveld er det karate trening :)

 

Men jeg har et generelt spørsmål: Når jeg logger inn her nå så er startvekten som jeg hadde lagt inn blitt borte. Det har skjedd før også, er det noe dere har opplevd?[/quote']

 

Du må endre startdato. Det gjør du på kalenderen som står ved siden av startdatoen din til høyre på startsiden din. Der kan du sette ny startdato. Man registrerer vekt for foregående uke og ikke den uken man går inn i slik at registreringen denne uken er for 31.mars til 6.april. da blir det riktig.

Prøv det. hvis ikke det går kan du spørre support.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cloetta

hei spinny:;-)

 

tenkte jeg måtte stikke innom deg...gratulerer med flotters nedgang,du har vært kjempeflink. åh,du er heldig som har sol,idag er det regnvær her..:-(....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Tida flyr altså. Nå er det vår!! :D Her i Oslo regner det bare, men det er deilig at det blir vår likevel.

 

Jeg syns det er så mye enklere å komme seg ut på tur og på trening når det er lysere ute, lengre dager, varmere vær... I dag hadde jeg en tur på ellipsemaskinen på treningssenteret. FØles bra. Og koser meg med den nye trimvideoen for gravide (da vet jeg at jeg gjør ting på forsvarlig måte). Dessuten blir det en del turer med hunden enten jeg føler for det eller ikke :)

 

Jeg lurer så veldig på hvor mye jeg skal spise nå som jeg er gravid. I en bok om svangerskap og fødsel som jeg har står det at normale gravide kvinner skal spise omtrent 2500 kcal. Det syns jeg hørtes veldig mye ut. Tror ikke jeg klarer det. Hvis noen av dere vet noe om dette så blir jeg veldig takknemlig for råd. :) (Ellers kommer jeg sikkert til å spørre jordmora om det når jeg skal til henne på tirsdag.)

 

Går det bra med dere, da? Håper det. For noen av oss nærmer det seg vel eksamensperioden, men håper vi kan titte litt innom tråden her likevel. Man må jo prøve å trene litt innimellom selv om man sitter og leser hele dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis til du er mett men ikke overspis. Ha frukt og grønt tilgjengelig, usaltet nøtter og litt rosiner. Jeg telte ikke kcal når jeg gikk gravid men passet på å spise sunt. spis heller flere måltider enn større måltider. jeg var oppe i 6-7 måltider og la på meg 13.7kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Spis til du er mett men ikke overspis. Ha frukt og grønt tilgjengelig' date=' usaltet nøtter og litt rosiner. Jeg telte ikke kcal når jeg gikk gravid men passet på å spise sunt. spis heller flere måltider enn større måltider. jeg var oppe i 6-7 måltider og la på meg 13.7kg.[/quote']Tusen takk for hjelpa, vagga! nok en gang :) Men problemet mitt er egentlig at jeg aldri føler meg spesielt sulten, spesielt ikke på ettermiddagen/kvelden, for jeg er så fryktelig oppblåst, føler meg "stappa" i magen hele tiden. Så har litt problemer med å vite akkurat mengden. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det vår!! :) Utrolig deilig! Her i Bergen har det faktisk vært veldig fint vær de siste dagene! Og det er så deilig at det er så lyst om kveldene nå etter vi stilte klokka. :)

Ja, her nærmer det seg eksamensperioden igjen. Det er heldigvis enda en stund igjen, den første er 20.mai. Men om bare 9 uker er jeg faktisk ferdig med hele utdannelsen og er da på ferie i Barcelona (jepp, jeg bestilte billetter!!), så det gleder jeg meg kjempemye til! :D

Her går det fint med trening og mat om dagen. Er heldigvis på rett spor igjen. Jeg skal veie meg i morgen, men vet ikke om jeg rekker å skrive det inn her, for vi skal nemlig reise bort i helgen og tar et fly som går 6.30 i morgen tidlig. Så da skriver jeg det nok her på søndag kveld eller noe.

 

Ha en god helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpa' date=' vagga! nok en gang :) Men problemet mitt er egentlig at jeg aldri føler meg spesielt sulten, spesielt ikke på ettermiddagen/kvelden, for jeg er så fryktelig oppblåst, føler meg "stappa" i magen hele tiden. Så har litt problemer med å vite akkurat mengden. :)[/quote']

 

Så lenge du er frisk og babyen vokser trenger du ikke bekymre deg. Det at man sier at man spiser for to er egentlig bare tull. tror det er 200kcal mer man skal ha som gravid. det vil si et ekstra måltid tilsvarende lunsj omtrent f. eks. Var det mer oppklarende? Hvis du ikke føler deg sulten kan kanskje en smoothie være tingen? Den er det næring i samtidig som den metter litt. Å være oppblåst er noe drit men det går over:) Jeg var utrolig oppblåst i begynnelsen og gikk i mammabukser fra uke 8. Det eneste som var ubehagelig. drikk nok vann, det kan forebygge oppblåstheten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Så lenge du er frisk og babyen vokser trenger du ikke bekymre deg. Det at man sier at man spiser for to er egentlig bare tull. tror det er 200kcal mer man skal ha som gravid. det vil si et ekstra måltid tilsvarende lunsj omtrent f. eks. Var det mer oppklarende? Hvis du ikke føler deg sulten kan kanskje en smoothie være tingen? Den er det næring i samtidig som den metter litt. Å være oppblåst er noe drit men det går over:) Jeg var utrolig oppblåst i begynnelsen og gikk i mammabukser fra uke 8. Det eneste som var ubehagelig. drikk nok vann' date=' det kan forebygge oppblåstheten:)[/quote']

Bra tips det med vann. Det er jeg ikke flink nok til. Håper det hjelper på oppblåstheten! Ja, jeg har også hørt noe sånt som 2-300 kcal ekstra per dag. Nei, jeg skal ikke bekymre meg noe, jeg tror eventuelt for lite mat først ville gå utover meg før det går utover fosteret. :) Kroppen sier sikkert fra på sin måte. :) Takk for all hjelpen!

 

ps. Hvis det blir mer gravidprat nå, kommer sikkert de andre jentene på tråden til å hive oss ut til gravide- og ammende-forumet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir mer gravidprat nå' date=' kommer sikkert de andre jentene på tråden til å hive oss ut til gravide- og ammende-forumet ;-)[/quote']

 

Hehe, ingen fare for det, Anneli! :) Har jo tenkt til å bli gravid etterhvert jeg og, så kjekt å lære litt her og høre på andres erfaringer.

 

Ja, det skal bli kjempedeilig å reise bort. Jeg og samboeren skal til Trondheim bare for å kose oss, bo på fint hotel og ha litt kvalitetstid sammen. En liten flukt fra hverdagen med andre ord. :D Det blir nok en del god mat og vin, men det er ihvertfall svømmebasseng på hotellet, så jeg skal få prøve og tatt meg noen svømmeturer!

 

Nå har jeg endelig fått vært på bodypump for første gang, så kan tenke meg jeg er støl i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...