Gå til innhold

På tide med tråd!


Gjest skrulle
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest skrulle

Nå er det vel på tide med egen tråd, vel? Har latt meg inspirere av andres tråder og fulgt med på oppturer og nedturer siden desember, men ikke helt klart å skrive noe særlig selv.

 

Da jeg starta mitt nye liv i slutten av november i fjor veide jeg nesten 100 kg. Kom ikke som noe sjokk, har vel vært omtrent i det området i en del år. Selv om jeg alltid har vært bevisst på at jeg har vært litt større enn de rundt meg har det vært vanskelig å virkelig innse (og godta!) at de er normalvektige og jeg er overvektig. Overvektig altså, ikke bare litt større. Jeg har veldig mange ganger fått høre at jeg er flott...noen ganger har folk, kanskje for å understreke at de virkelig mener det, sagt at jeg er flott til tross for at jeg er stor. Selv om det sikkert er sagt med de beste intensjoner oppleves det som et skikkelig slag i maska.

 

Jeg tror at å være flott har mindre med hvordan vi ser ut enn hvordan vi føler oss. Jeg ser stadig folk jeg synes er flotte selv om de faller utenfor idealene om vekt, kroppsfasong, nesestørrelse... Heldigvis for meg har jeg ofte kunnet følt meg flott og fått tilbakemelding fra andre på det. Men oftere har jeg følt meg stor, klumpete, dvask og ikke minst fullstendig uten kontroll i forhold til mat og godterier...og det har gjort mye med selvfølelsen.

 

Så nå vil jeg føle meg flott som normalvektig! Jeg vil kunne kjøpe klær som jeg synes er tøffe og ikke bare klær som passer. Jeg vil ha lang vinterjakke med smalt liv! Jeg vil ha lange høyhælte støvletter! Jeg vil ha olabukse som sitter som et skudd uten at det er en eneste stretchtråd i! Jeg har lyst til å tørre å gå inn i en butikk og si: Jeg trenger nye klær! Hjelp meg å finne klær som passer den virkelige meg, den meg som har vært pakka inn i altfor mange lag med dårlig samvittighet og utilpasshet i så mange år.

 

Nå vil jeg komme fram! Og jeg er da i gang: kanskje litt smått, men det går jevnt og trutt. Nå veier jeg 87.6 kg (Startvekt 98.9 kg 27.november). Det betyr at jeg akkurat har gått fra BMI klassifisert som fedme til å være overvektig! Hurraaa!! Rart og fint at det går an å være lykkelig over det. Jeg har satt meg delmål som jeg håper er realistiske og håper at jeg innen 8. mai veier 3 kg mindre. Da jeg starta tenkte jeg at jeg skulle ned til 75 kg, men nå lurer jeg på om jeg skal et par kg til. Vi får se når det lir på.

 

Litt mer ytre info om meg. Jeg er 38 år og bor for tiden i utlandet. Jeg har kjæreste som jeg bor sammen med. Vi har ikke barn.

 

Jeg håper at egen tråd vil gi meg et ekstra tupp bak til å holde motivasjonen, og dessuten håper jeg å bli bedre kjent med dere herlige folka på forumet! :)

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 764
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Pandora

Lykke til med egne tråd. Har ikke hatt min så veldig lenge jeg heller - men synes det er nytting å kunne sette håp, drømmer og nederlag på "papiret".

 

Gratulerer med flott vektnedgang også - gleder meg til jeg kan logge overvekt istedenfor fedme. Blir nok en stund til - men det kommer det kommer:)

 

Så stå på - masse inspirajson å hente her:)

 

Lykketilklem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med egen tråd, og ikke minst flott nedgang :) Det virker som om du er veldig godt i gang ja. Og jeg kjenner igjen gleden over å ikke være feit, men overvektig :) Det føltes som en stor seier for min del!!!

 

Jeg har jo egen tråd, og har hatt (har) veldig stor glede av den. Om ting står stille, så kan jeg gå tilbake og se hva jeg gjorde når jeg gikk ned f.eks. Og så er det selvfølgelig alle tilbakemeldingene jeg får i den. Det gleder meg veldig!

 

Jeg ønsker deg lykke til med videre nedgang!

 

Klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Takk for hilsener på tråden min, Pandora og Vilde. Jeg har jo egentlig fulgt med dere litt allerede. Ser litt rart ut å skrive det sånn...føles nesten som om jeg har luska rundt husene og kikka inn gjennom vinduene deres! Men jeg må si at du, Vilde, har vært en skikkelig inspirasjonskilde siden jeg starta. Du har jo hatt en super nedgang og er i tillegg positiv og utrolig villig til å dele med andre. Og du, Pandora, har også en herlig tråd som jeg blir skikkelig blid av å følge med på. Og du er jo godt i gang også.

 

Her er det snø i dag! Første gang i hele år. Jeg synes at det er deilig, jeg, spesielt siden jeg vet at det er borte i morgen. Men nå har vi løvtrær med masse blader og tung snø og knallvær. Utenfor vinduet mitt er det irrgrønt, kritthvitt og skinnende blått. Nå skal det bli tur med staver! :)

 

klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Etter tre svangerskap var min vekt alt for høy og det kjøpe klær et mareritt. Nå har jeg gått ned 17 kilo, og kan gå inn i alle butikker å finne flotte klær. Det er en utrolig følelse. Sambo sa i jula at det lyste av meg når jeg skulle ut å handle klær. Har fortsatt tenkt til å gå ned noen kilo, men jeg har handlet en del flotte klær underveis. Bestemte meg for det for å føle meg vel. Nå kommer jeg inn i klærne jeg brukte før jeg fikk barn. Det var gøy å finne dem fram, men alle er jo ikke akkurat moderne nå.

 

Holder nå på med GR kurs og har bestemt meg for å holde på til jeg når målet om normalvekt. BMI tilsier fortsatt overvekt. Må ned ca 5 kilo til for å komme ned på lett overvekt og 12 kilo for å komme til normalvekt. Så slank har jeg ikke vært siden videregående så det blir spennende å se hvordan det er. Jeg skal dit, det har jeg bestemt meg for. Det er også snakk om helse. Jeg har 3 barn som jeg skal orke å følge opp, så vektnedgang og trening er viktig for meg.

 

Håper du vil finne masse motivasjon her inne. Det er fint med en egen tråd. Jeg skriver nok like mye på andre som min egen, men det er gøy med begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Det har da ikke skjedd så veldig mye i dag, egentlig ingenting når jeg tenker meg om. Men den store fornøydheten min kommer visst alltid i form av de små lykkene. Er fornøyd med å ha starta egen tråd... føles enda litt mer forpliktende å komme dit jeg vil nå. Jeg har gått lang tur med staver i vinter/vårværet, og det var skikkelig deilig. Fikk mange trimpoeng! Bor for første gang i mitt live litt på landet og er overveldet over at jeg alltid ser ville dyr når jeg er ute og går. I dan så jeg mange kaniner (de er overalt her, så i og for seg ikke så spennende), harepus og et par svære fugler som jeg ikke vet hva er (hegrer? traner? Må visst sjekke opp). Og så har jeg laget deilig pizza...mmmm...hadde lyst på masse, men klarte meg innenfor budsjettet, så veldig godt fornoyed.

 

Takk for hilsen, metchen. Imponert over dine 17 kg så langt. Enig at helse og at overskudd til å følge opp barn er viktige grunner til å klare å endre livsstil. Og så er det jo viktig rett og slett for deg selv også, slik at du feks kan stråle når det er kleshandel på gang :) . Jeg gleder meg til å følge med deg videre!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

Det er de som gjør livet levelig.....

 

Så godt å føle din optimisme med disse hverdagslykkene vi så altfor ofte overser. I dagens hektiske samfunn er det skjelden en tar seg tid til å kjenne etter at en faktisk har det godt:)

 

Så mens vi venter på at normalvekta skal nås - tar vi vare på disse små gledene. Og så gliserr vi fra øre til øre hvergang vi kan gå ned en klesstørrelse;)

 

Ståpåhilsen fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Fytterakker'n! I dag klager kroppen min! Jeg har forklart at jeg forsøker å handle etter beste evne, og at den bør huske at det kommer til å bli bedre etterpå! Altså når jeg blir i bedre form. Saken er den at jeg har bestemt at kroppen min må bli sterkere.

 

Vært flink i det siste til å sykle, gå og til og med jogge litt, men så leser jeg jo stadig om at styrketrening er så gruelig fint. Kroppen blir så fast og fin (stort pluss!), holdningen blir så bra når korsettmusklene blir trimma (supert!), kroppen orker mer (det er veldig fint) og ikke minst forbrennes flere kcal med flere muskler (kjempestort pluss!).

 

Siden jeg ikke er på treningssenter må det jo bli stuegulvet da. Jeg har en glitrende innføringsbok i ashtanga yoga. For de som ikke kjenner til det er det en type yoga hvor du i tillegg til å jobbe med pust, og etterhvert ditt indre, også gjør øvelser som både gjør deg sterk og fleksibel. Det er virkelig bra, også for sånne som meg som liker best sånt jeg kan ta og føle på.

 

Vel, siden jeg ikke har vært så flittig til å gjøre dette jevnt, så blir det foreløpig ett øye i boka og ett på de ulike kroppsdelene mine for å se om det likner så noen lunde på bildene i boka, samtidig som jeg puster og peser og holder inn mage og bekkenbunnsmuskulatur, samt leser hvordan jeg skal fortsette. Ikke så elegant, kanskje, men skal si det virker! Lørdagens økt har gjort meg rimelig mør både her og der. Tror nesten ikke jeg kunne ha klart å vaske håret mitt i dag...hmm, må bøye hodet ned, da kanskje? Beina mine fikk nok ikke svi så verst, for jeg kan fint gå og sykle.

 

Men, men... er da vondt-godt, og om noen dager er jeg klar til ny dyst (2 dager i uka, ser jeg for meg!). Er det rart jeg er lykkelig når jeg gjør noe som åpenbart virker?!! Og i morgen er det veiing, så da får vi se om det går rette veien.

 

Ønsker deg, Pandora, og alle andre som leser tråden min en fantastisk uke hvor dere får uttelling for all den jobbinga dere gjør for å endre livsstil!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

Jeg har også gjenopptatt yoga - men jeg har støttekontakt i min fitnessball:)

 

Drev med litt yoga for ørten år siden - og det merktes da jeg forsøkte meg igjen her en dag!

Jeg følte meg iallefall ikke elegant - og øvelsene - tja - tror ikke min utførelse hadde egnet seg til etterfølgelse. Men jeg gir ikke opp - skal nok bli bedre etter hvert.

Var forresten godt å ha ballen - selvom den også skulle balanseres:)

 

Lykke til videre med dine yogaøvelser - vi blir sterkere etterhvert. Og da blir øvelsene lettere å utføre - trur eg.....

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

I dag var veiedag og jeg har karra meg ned 100 g siden forrige uke. Jeg hadde håpet på noe mer enn dette, så kjente at jeg ble litt lei meg. Tenkt etter om jeg har gjort noe feil. Gikk litt berserk i fajitasen på lørdagen og gikk noe over da, men ellers har jeg nok generelt vært litt under. Trimming har ikke vært noe problem, denne uka ble det 21 trimpoeng, så mulig at jeg har spist litt lite i forhold til trim. Har følt meg litt oppblåst de siste dagene, så kanskje jeg rett og slett har spist feil.

 

Men så blir jeg litt irritert på meg sjøl også, for det er da ikke verdens undergang. Har brukt litt tid på å prøve å være rasjonell, og tenkt slik jeg ville gjort dersom det gjaldt noen andre enn meg. Da ville jeg sagt at jeg har hatt en fin nedgang med et snitt på 550 g i uka siden jeg starta. At jeg hadde en formidabel netto nedgang forrige uke etter en heller ublid påske sånn matmessig (opp 1.7 kg i påska, og uka etter påske var de borte samt 800 g til). At midjen er en cm smalere også. Så kanskje det ikke er noen grunn til å klage? :D Her er det visst bare å brette opp ermene!

 

Men typisk at behovet for å spise masse tull kommer når ikke det går helt slik jeg vil. Vært veldig SULTEN i hele dag :). Må da være psykologisk?? Veldig lyst på sjokolade, men greide å ta en brødskive i stedet (Veldig flink, syntes jeg da!). Utfordringen nå er å ikke spise flere skiver av det varme nybakte brødet. Men skalskalskal holde ut! Om en liten stund skal jeg fylle på de siste kaloriene...neimen om jeg skal komme under i dag. Og så skal jeg gå og legge meg og satse på en bedre dag i morgen!

 

Pandora; du plasserte noen fine bilder i hodet mitt av yoga med ball... helt sikker på at du er overmåte elegant der ja :). Har gjort noe 'Stor ball'-timer tidligere, litt yogaaktig, og det er jamen vanskelig i starten, men veldig morsomt. Må jo bare flire når det er en sal full av damer (og vi hadde en mann med, faktisk) som hufser og puster mens ballene triller veggimellom. Så klart vi blir gode med yogaen etterhvert – sterke og fleksible skal du se!

 

Vel, nå er det foring og leggetid. God natt!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Leit at det bare ble 100 gram, men det gikk nedover og cm inn også. Dersom du hadde hele 21 trimpoeng forrige uke har jeg faktisk en mistanke om at du har spist litt for lite. Kroppen setter seg på sparebluss dersom den får alt for lite i forhold til det den forbrenner. Prøv å øke med 200 kcal hver dag denne uka dersom du kommer til å trene like mye. Skal selv ha ca 1450 kcal hver dag med ca 7 trimpoeng per uke ifølge kurslederen min. Har du regnet ut hvor mye du skal spise? Det finnes en side her hvor du kan gjøre det.

 

Du skal se at neste uke blir topp, bare ikke gi opp.

 

Hilsen Metchen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergelig, men tross alt NED!

Du har en fin innstilling, så kiloene kommer etter hvert. Det viktigste er at du ikke gir deg, bare fortsett som før. Hvis det går veldig seint over tid kan du prøve å endre på ett eller annet, f.eks mer trim, mer vann, LITT mindre eller mere mat. Jeg får utslag på trimminga først uka etterpå igjen hvis jeg har trent mye, kanskje det er sånn med deg neste uke.

Og så er jeg imponert over at du døyvet sulten med brød!!! Det kunne fort blitt noen sjokolader eller 300gr-poser med potetgull.

Varmt brød er veldig godt. I mitt hus er det mannen som er brød-bakeren. De dagene han baker drar jeg som regel på en laaaang treningsøkt slik at jeg unngår den "værste brødlukta". Jeg kunne sikkert ha slengt innpå 6-7 skiver nybakt brød...

Jeg tror faktisk at luktesansen har stor betydning for min sult. Hvis jeg lukter mat blir jeg helt krakilsk sulten. Har en del folk på jobb som daglig lager seg ostesmørbrød i stekeovnen. Huff, for en lukt- jeg må passe meg godt for å spise litt før de begynner sånn at jeg klarer å holde fingrene av fatet.

Ha en fin dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig nick forresten :)

 

Det er helt klart at man kan hente inspirasjon her inne, for min del nesten mer her enn hos kursleder. Selv om kurslederen jeg har nå, er MYE flinkere enn hun jeg hadde forrige gang!!

 

At det går litt opp og ned, har vel de fleste av oss erfart vil jeg tro. Selv gikk jeg opp 800gr. sist uke. Det viste seg da at jeg har spist for lite i forhold til aktivitetsnivået mitt! Får prøve å rette det opp til neste gang, som er Mandag. Hvilken dag er din veiedag?

 

Det er og veldig greit å høre litt hva andre spiser, det synes jeg kan være litt vanskelig å finne på noen ganger. Til daglig er det bare meg, ungene er flyttet ut for lenge siden. Men jeg har besøk i helgene av kjæresten min, og det er jo koselig :)

 

 

jeg begynte på kurs første gang i nov. i fjor, veide da nesten 116kg. Hadde veid mer, men hadde ikke veid meg da. Bare merket det på klærne! Sist jeg veide meg var det 108,9- så det går sakte men sikkert rette veien. Har egentlig satt meg som mål å komme ned i ca. 80kg.

 

 

Dette var litt om jeg, og mine planer. Jeg har og egen tråd, så om du har lyst er det bare å skrive der. Hadde vært koselig!

 

 

Nå skal jeg begynne på middagen, i dag blir det snitzel med villris og peppersaus.

 

 

-klem niara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, Skrulla har fått seg egen tråd! Gratulerer....

Jeg har hatt det travelt i det siste, så jeg oppdaget det ikke før nå. Jeg skal nok følge med deg selv om du bor langt ut i verden, vi kan jo likevel møtes i SPACE.

Jammen er du flink, og så deilig det må være å handle ting som ser bra ut. Jeg er kommet et lite skritt på veien, men har fremdeles litt for langt igjen til at det er enkelt å handle. Men,- det hjelper hver uke. Har kjøpt meg litt nytt, og sydd inn et par bukser. Bankkortet skal vel få lyse rødt etterhvert tenker jeg, selv om jeg er ganske nøktern av meg.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en ganske muggen dag på tirsdag, hadde jeg en travel men blid dag i går, så nå er det bare å se framover. Klart jeg kommer til å gå ned i vekt etter hvert, tenker jeg nå! :)

 

Tusen takk for oppmuntrende hilsninger metchen, jess og niara. Det varmer godt og hjelper veldig på motivasjonen. Du kan ha rett, metchen, i at det ble litt i minste laget med mat i forhold til trimming i forrige uke. Denne uka skal jeg sørge for å få i meg nok, i alle fall! Og jeg skal følge rådet ditt, jess, om å endre noe. Foreløpig strategi er å begynne med å være nøye med å spise litt oftere.

 

I dag reiser jeg til London for å treffe ei veninne fra Norge. Vi skal være der til utpå dagen i morgen og deretter reiser vi hjem til meg slik at hun kan se åssen jeg har det. Det blir veldig fint! Litt redd for matinntaket, kjenner jeg...men skal jo spise mer nå har jeg jo akkurat bestemt. Også er jeg redd for at det kan bli litt mye vin... det kan jo liksom være en endring i kostholdet det da... :) . Neida, skal fortsatt telle så godt jeg evner og bestemt meg for å holde meg unna de verste fellene, så går vel bra. Men kjenner at jeg misliker å reise fra vekta mi og fra maten som jeg lager hjemme.

 

Niara, jeg veier meg tirsdager og det synes jeg har fungert veldig fint. Enig at det kan være vanskelig å bestemme hva jeg skal spise hele tiden. Heldigvis så går jeg ikke lei mat så lett, så spiser så og si alltid det samme til frokost. Går mye i det samme til lunsj og mellommåltider også. Vi har noen middager som vi spiser ofte, og innimellom er jeg flink og leter opp nye oppskrifter på sidene her eller i kokebøker. Men du har jo gjort en kjempeinnsats også! Gratulerer med fin nedgang. Hvis du gikk opp sist og nå gjør noen justeringer denne uka skal du se at det går nedover igjen.

 

Når det gjelder å kjøpe klær som ser bra ut, jess, må jeg desverre bare si at det er nok litt tid før det skjer meg i særlig grad også... Men nå har jeg slutta å kjøpe klær bare fordi de går på :). Nei det får vente til jeg har gått ned noen kilo til, men da skal det svi på fingertuppene når jeg tar i bankkortet mitt etter en handletur! :D

 

Ha en fin dag alle herlige damer! Nå skal jeg pakke snippesken og dra, kan ikke la London vente!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg hatt nesten 14 dager med mange utfordringer. Jeg har vært lite hjemme, så ikke hatt helt kontroll over maten. I tillegg har jeg drukket en god del vin og sovet altfor lite. Vært en uke i Norge, truffet mange gamle venner og kost meg veldig ;)

 

Forrige uke hadde jeg gått opp 500 g, men i dag morges var 200 av de borte, så nå tenker jeg at det skal gå rette veien. Har i alle fall bedre mulighet til å spise riktig de neste to ukene. Litt rart at jeg var lei meg for 100 g ned for to uker siden, men at jeg synes det er ok med netto opp 300 g denne gangen. Tenker at det handler om at denne gangen har jeg kost meg. Noe usunt har det blitt, men ikke slik som i gamle dager hvor jeg bara langa innpå alt jeg hadde lyst på. Så jeg opplever at jeg har hatt ganske god kontroll i forhold til hva jeg pleide å ha tidligere, til og med trimma brukbart.

 

Så kanskje livsstilsendringa faktisk begynner å virke? Nå kjenner jeg i alle fall at det skal bli godt å bare være hjemme i et par uker og leve som vanlig.

 

Ha en fantastisk uke alle sammen!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så godt det er å treffe venner og familie. Og da tar vi glatt med de ekstra hektoene vi påfører oss i godt lag. Og du har nok hatt "hodet" med deg i inntaksfasen ja. Den halve kiloen er borte før du får snudd deg rundt - ja du har jo allerede kvittet deg med halvparten!!

 

Tror nok at vi tenker litt mer på hva vi putter i oss nå. Jeg synes også jeg fråtser når jeg er i andre omgivelser. Men når vi ikke ukritisk spiser alt så går det nokså bra.

Før hadde jeg både vin og dessert og snacks i tillegg til alt det andre. Nå blir det kanskje å kutte ut dessert og annen snacks siden jeg heller vil ha et par glass vin.

Blir enten eller nå - og ikke både og.............

 

Nyt dagene og kos deg du

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord, Pandora. Du hadde nok helt rett! Det med å holde fokus og ha med hodet når inntaket skal bestemmes hjelper helt klart. Stor forskjell fra tidligere hvor jeg bare lot alt gå helt over styr. Nå skeier jeg ut av og til men greier å stoppe opp og ta de lure valgene. Og som deg drikker jeg også heller et par glass vin enn å spise dessert, ikke begge deler :). Jeg må kose meg og ha det fint underveis ellers blir jeg så sur. Så får det heller gå litt trått på vekta innimellom.

 

Men en uke i nesten-hverdagen hjalp godt. I dag ble jeg belønna med en nedgang på 1.1 kg, så jeg er i gledelig humør i dag. Endelig!!

 

Her er det travelt om dagen. Om en uke reiser jeg til Florida (Mest jobb, men litt ferie også), og det er mye jeg må ordne fram til jeg reiser. Så nå er det vel best at jeg finner dyna slik at jeg kan ha lyst til å stå opp igjen i morgen og ordne mer...

 

natta!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å se at du har klart å komme til det punktet at du hele tenker på hvilke valg du gjør i hverdagen. Det er etter min den viktigste egenskapen jeg har fått de siste månedene. Stadig får jeg aha opplevelser som forteller meg hvor viktig det er å ta de "sunne" valgene i hverdagen. Spiste en kanelgrif på søndag, skulle legge den inn i dagbok og oppdaget at den ga meg 83 kcal. Tenk om jeg hadde spist 6 stk slik jeg pleide å gjøre. Jeg kunne jo ha spist en bedre middag med biff, peppersaus, soppstuing, wokgrønnsaker og potet for de samme kcal. Det er ikke tvil om hva jeg ville valgt. 6 grifler fyller jo bare et hjørne i magen, mens middagen er noe man kan klare seg på i mange timer, og så utrolig mye bedre.

 

Slike opplevelser vil du stadig få de neste månedene, og de er med å gjøre det enklere og enkler å droppe de usunne valgene. Lykke til videre, og håper du får en fin reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink, dette går veien. I perioder går det så det suser, og så møter vi litt motgang innimellom. Det er jo ikke så rart, med tanke på at vi FJERNER litt av kroppen vår. Det skal vel egentlig ikke være så godt.

Ei uke i Florida høres bra ut. Kos deg masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

He he... kjenner meg igjen i sjokkopplevelser på kalorifronten, metchen. Heldigvis skjer det ikke så ofte lenger, men det er nyttig å kunne sette syndig mat i perspektiv og se hva vi kunne fått hvis vi valgte skikkelig mat. Vet ikke helt hva en kanelgrif er, men det høres syndig ut :(. Men du brukte hodet og spiste bare en, og da er det jo greit likevel.

 

Du har jo rett, jess, i at vi fjerner kropp.... ikke helt greid å ta det inn enda, selv om jeg jo ser at jeg har krympa. Ikke rart kroppen stritter i mot i blant! Men, nå går det faktisk bra. Jeg føler meg lett i kroppen, selv om det enda er mange kilo igjen. Tenk så lett jeg vil føle meg da, må vel ha fotlenke :).

 

Det å reise til Florida har noen sider som jeg kjenner litt på om dagen. Det ene er at jeg må huske å ta de riktige valgene mesteparten av tida. Mat er jo så billig der borte, og får så store porsjoner. Dessuten er det syndig mat overalt. Heldigvis er det også helt utrolig enkelt å finne sunn mat, spesielt siden dette er en del av USA hvor mange er så helse- og kroppsfiksert. Masse deilig frukt! Namm! Skal ha pannekaker til frokost en gang, kanskje to, har ikke helt bestemt meg enda.

 

Den andre siden er selvfølgelig at 'Floridaformen' er langt unna. Tror jeg kommer til å føle meg ganske omfangsrik. For ikke å snakke om skummamelksfarget. Men dette er bare tulletanker som jeg må jobbe med. Tanken på å veie det samme som jeg gjorde tidligere gjør meg svimmel, så hvis jeg ikke hadde tatt meg i nakken hadde jeg reist med mye tyngre bagasje :D. Jeg er på vei ned, og jeg koser meg underveis. Det er det som teller.

 

Gleder meg til å reise også. Samboeren min skal også på konferansen, så vi skal kose oss sammen. Heldigvis er han av typen som synes at kjæresten er ei prinsesse som er den beste. Det har gjort underverker for selvfølelsen min og gjør at strand med masse slanke damer skal bli levelig.

 

Vel, i dag kommer svigers på besøk. Jeg baker brød og skal gi dem skikkelig norsk lunsj med masse godt pålegg. Etterpå har jeg tenkt at vi skal ut i nestenfinværet og så skal svigermor fortelle navnene på de plantene i hagen som ikke jeg vet hva heter. Det blir fint.

 

Ha en riktig god søndag!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig å høre at du har en flott kjæreste som viser deg at elsker deg uansett. Det er jo ikke kiloene som betyr noe, det vi vet vi jo alle. Likevel kan man føle seg litt på minussiden av og til.

Strand, ja...

Vi har hatt veldig fint vær her noen dager, jeg tenkte da litt på strandliv og sommerklær og sånt. Det blir i allefall bedre i år enn i fjor! Da hadde jeg lyst å kjøpe meg burka, selv om jeg faktisk er streng med meg selv om spretter av meg klærne uansett.

I dag høljeregner det, og strand-tankene er dermed 100mil unna:-)

 

 

Ha en riktig god tur, kos deg med masse sunn og litt usunn mat, og med kjæresten og stranden og det hele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest skrulle

Nå er lenge siden jeg har vært på tråden. Hadde kjempefin tur til Florida, masse sol. Det var ikke altfor varmt, men ganske fuktig, så alltid litt gummiaktig på skinnet. Det fine da er at trenger ikke så mye fuktighetskrem! :(

 

Ja, jess, kjæresten min er en skikkelig go'ing. He he...kjenner på burka-behovet av og til jeg også. Godt å høre at du er forbi det stadiet og kommer deg ut av klærne når det er så fint og varmt ute. Jeg jobber hardt med meg sjøl slik at jeg kan plukke av meg klær selv om det fortsatt er mange kilo igjen. Og jeg synes at jeg var riktig så flink på tur, gikk med shorts ute blant folk og det må da være mange år siden sist.

 

Kom hjem 300 gram tyngre enn da jeg dro og det synes jeg var helt greit. Spiste nok litt mer usunt og ujevnt, men var ganske flink til å holde meg i bevegelse. Nå er jeg tilbake i godt gammelt gjenge og rider videre med godt mot!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun 300 gram opp i ferien? Det er jo helt fantastisk:-)

Så nå er det bare å hente inspirasjon til videre krymping. Ser ut til at du er i godt gjenge.

Jeg gleder meg til vi får litt mer sommervarme. Vi har hatt ganske fint vær i det siste, men litt for kaldt til å sole oss noe særlig. Jeg har veldig lyst på bittelitt brunfarge på kroppen, det ser straks bedre ut uansett. Når jeg når 15 kg skal jeg belønne meg med et par sol-timer. Jeg er egentlig litt tilbakeholden med solarium med tanke på huden&kreftfare- men et par ganger får gå.

 

Stå på videre, vi skal klare å nå målet vårt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Ser at du har hatt en fin tur. Å bare legge på seg 300 gram er en kjempeprestasjon, og du skal skryte av deg selv. Hos meg har ikke sommeren kommet ennå, egentlig ikke våren heller, så behovet for å kle av seg er ikke særlig stort. Prøvde sommerklær her om dagen, og ser at jeg må kjøpe alt nytt så det er fint jeg skal en tur til Moss om en drøy uke. Har kjøpt noen topper på nett, men trenger nye shortser og sko. Synd jeg ikke har råd til å kjøpe så mye pga bryllupet, som kommer til å koste flesk, 110 gjester blir ikke billig.

 

Er ferdig med kurs for denne gang, og skal klare meg på egen hånd til jeg kommer ned i normalvekt. Da melder jeg meg på hold vekten kurs, drøye 6 kilo igjen, så håper på å klare det før slutten av september.

 

Lykke til videre, fortsett den gode jobben, og det er tydelig at du har kommet inne i en god stim når det gjelder din nye livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...