Gå til innhold

På tide med tråd!


Gjest skrulle
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest skrulle

Nå er livet litt greiere igjen! Jobba godt i går og fikk gjort noen av de viktige tingene. I dag er jeg i fortsettelsen av det og er optimist!

 

Nei Pandora, ikke morsomt å gå ned de samme kiloene på nytt. Har vel gjort litt i meste laget av det de siste månedene :). Men du har nok rett i at vi får lage nye skjemaer dersom de gamle er utilstrekkelige - gjelder for alt her i livet det. Heldigvis er snikveieprognosene gode, allerede i dag viser vekta nedgang. Har forsøkt å holde litt oversikt over når det går oppover og når det går nedover og dette er ganske typisk. Etter noen utskeiingsdager går vekta opp ganske mye, men etter noen flinke dager er jeg tilbake der jeg skal være. Denne gangen tror jeg at jeg har samla mye vann, følte at fingrene plutselig slapp vann i går. Så jeg er optimist med tanke på hvordan dette skal gå framover. Hvis jeg holder meg så noen lunde på den smale sti jevnt over tåler jeg en utskeielse i blant. Kanskje jobbe med å la disse skje sjeldnere for ellers tar det unødvendig lang tid å komme i mål. Det som jeg opplever som forskjellig fra tidligere er at jeg (nesten alltid) har lyst til å ta fatt på det sunne livet mitt igjen. Jeg vil så gjerne bli lettere, og jeg føler meg allerede så utrolig mye bedre, så det er verdt det selv om jeg noen ganger savner å fråtse!

 

Her siler det ned og det skal visst være slik resten av dagen. Jobber hjemme og driver og manner meg opp til å ta meg en tur ut etter hvert. Må jo trimme litt hver dag, det kiler i beina når jeg ikke får brukt dem!

 

Klart vi satser på fortsatt nedgang, Pandora! Dette skal gå fint :P

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 764
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil bare ønske deg en riktig god sommer. Jeg skal gjøre som deg, kose meg i ferien. Så kommer jeg sterkt tilbake i august.

Er det ikke fantastisk at det kiler i beina? Jeg visste ikke at slikt var mulig, slike følelser eksisterte ikke i mitt "forrige liv"

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

....om du trener mage/rygg som planlagt? Jeg har nok fallt litt ut, men må ta meg inn igjen, for jeg kjente jo hvor godt det gjorde, samt at jeg er deigete i magen og trenger uten tvil en oppstramming;)

 

Sommerklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Nei, har ikke vært flink med trimmen, gladjegerigang. Etter å ha røra litt rundt på internett kjente jeg det sparket du ga meg i rumpa så godt (au!) at jeg motvillig gjorde de ti minuttene mine. Vel, du tuppa vel bare litt forsiktig til meg – utrolig hvordan dårlig samvittighet kan påvirke :). Men det var deilig også – tusen takk! I går var jeg forøvrig en skikkelig latsabb og kom meg aldri ut på tur. Null trimpoeng! Det er heldigvis utrolig sjelden, så jeg er ikke altfor vonbroten...

 

Nok surving over det som ikke fikses så godt om dagen: Jeg har latt meg inspirere av Pandora som har latt seg inspirere av Evelyn til å skrive opp tre ting jeg er fornøyd med. I dag har...:

*...jeg jobba konsentert på jobben og fått avgårde ting jeg har utsatt litt for lenge

*...jeg sykla på høyere puls til og fra jobben enn det jeg pleier (Har nemlig i det siste kommet meg inn i en uvane med et sedat tempo som ikke er spesielt treningseffektivt)

*...jeg hatt en lang og koselig samtale med kjæresten min om organisering av høsten – vi er enige og vel forlikte!

 

- skrulle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hatt en deilig helg! Spist rimelig vettugt, men trimma litt mindre enn jeg hadde lyst til. Turen jeg planla i går måtte utgå fordi det er for høy vannstand mange steder. Tok med mannen min på sykkeltur i steden. Været var brukbart, kanskje ørlittegranne utrygt, men vi rakk et jordbær-plukke-stopp og å sykle halve runden vår før det starta å regne. Typisk da vi sykla langs et gjørmete jorde med sikkert 100 unge oksegutter begynte det å hølje ned! Her er det slik at dyr går på jorder der det er offentlige stier. Jeg er sjelden redd når jeg møter fe, men de kan visst være litt skumle hvis de får det for seg, og en del mennesker blir drept hvert år av ku/okse her i UK. Og okser er jeg litt mer betenkt med. Heldigvis sto de bare og så på oss og så egentlig bare ganske unge og barnslige ut. Godt å komme helberga igjennom og deretter hjem og så i dusjen. Puh!

 

I dag har vi vært på en slags utstilling/marked der det blant annet var mange gårdsprodusenter. Jeg fikk kjøpt deilig ost (neppe lett-ost det der...) og mel, og det var masse andre ting å kjøpe av alskens spiselige, brukelige og ubrukelige greier. Vi så papegøyer, hester, geitekillinger (åååhhh, så veldig søte!) og veteranbiler. Etter det gikk vi en tur i skogen og jeg har gjort litt yoga (Så det ble visst mage-/ryggtrimmen min, gladjegerigang!).

 

Nå er det dyna – natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

hørtes fint ut med sykkeltur, men jeg må si jeg er litt redd for stuter. er voskt opp i utkanten av en storby (i norsk målestokk), og alltid har det vært kuer, hester og sauer i nærheten, men jeg er absolutt skeptisk til å nærme meg dem. de er jo så store!!!! ja, ja ikke sauene, da...

 

bare lurte på... gjør du mageøvelser hver dag. jeg trener stort sett kun på treningssenter og har fått det for meg at man ikke skal trene styrke på de samme musklene to dager på rad, men det gjelder kanskje ikke mage/rygg??

 

håper du får en fin dag etter en deilig helg og at du klarer å holde deg på matta matmessig:) selv har jeg gått litt opp de to siste ukene, så her må det skjerpings til

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

He he...nei sauer er ganske uskyldige. De er jo små og dessuten reddere for meg enn jeg er for dem...

 

Jeg gjør nok ikke mageøvelser så veldig flittig i det hele tatt, desverre. Men i det nye livet mitt, etter at gladjegerigang inspirerte meg til å sette i gang, så har jeg prøvd å få til med litt ujevne mellomrom. Det vil si, målet mitt er å gjøre dem omtrent annenhver dag. Det er nok riktig som du sier at muskler skal få hvile. Tror at hvis man gjør skikkelig styrketrening, så bør musklene få en dag hvile før neste økt, men hvis man bare leflestyrketrener så betyr det nok ikke så mye. Når jeg gjør den litt klønete yogaen min får jeg brukt veldig mange muskler, og i dag er jeg litt støl i mage og armer. Men liksom ikke i hele magen, så kunne nok sikkert gjort mageøvelser i dag igjen, men kanskje på en måte som aktiverer litt andre magemuskler.

 

Nei, det her ble synsete, må jeg si! Har visst ikke helt peiling på dette jeg. Konklusjonen må bli at jeg neppe kommer inn i et regime med skikkelig styrketrim hver dag. Hvis jeg gjør det kan det sikkert være lurt å ta det litt pent med slitne og støle muskelgrupper neste dag.

 

I morgen er det veiing igjen, og jeg krysser det meste for at snikveieprognosene stemmer slik at det blir nedgang. Har vært så noen lunde på matta, jubalong, og det satser jeg på å fortsette med. Og satser på at du kommer til å gjøre det også – smale sti er tingen når det går oppover på vekta :)

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

med veiinga i morra skrulle. Du skal se at prognosene stemmer - og du kan notere nedgang:)

 

Klarte 0,6 - og er strålende fornøyd. Tror nok kroppen kan takle litt mat utenom skjema for en dag ( med måte da selvfølgelig!) - når vi er flinke jenter å hanker oss inn igjen straks og med det samme.

 

Og så yogaer vi i vei du. Jeg har ikke helt fått dreisen på øvelsene enda - ser nok mer ut som en stranda hval enn en yndig delfin ja. Men jeg kjenner det - og da regner jeg med at virker - iallefall pittelitt:p

 

Stå på skrulle..

 

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Takk for det, Pandora! Jamen gikk det nedover denne gangen - 900 g! Nå er jeg veldig blid :)! Det er nok feriesyndene som går av nå. Du har nok rett i at det gjelder å hanke seg inn med en gang, og at litt utskeielser går bra så lenge det er i blant. Jeg spiste så mye fajitas jeg ville på lørdag, og med et glass vin gikk jeg litt over, men ikke så altfor mye. Huet var nok litt med likevel slik at det ikke tok helt overhånd...

 

Du er også på god vei nedover – 600 g er veldig bra. Så moro at du også driver med yoga. He he... er nok mer i stranda-hval-gruppa enn i delfin-gruppa jeg også, men det er god trening, så gruppetilhørighet får heller være det samme! Jeg er skikkelig øm i mage og armer fortsatt, så må visst bli pause fra styrke/yoga i dag også... :)

 

Nei, nå skal jeg gå på jobben snart! Ha en riktig god dag alle sammen

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... så mye med flott nedgang. 0,9 kg ned er flott! Kan tenke meg du merker det godt :)

Yoga har jeg aldri prøvd, bare sett på tv, og ut ifra det kan jeg ikke forestille meg at jeg ville vært videre elegant heller. Hval, flodhest, hvalross.... noe deromkring.

Stå på videre...

Klem fra Terri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med supert resultat denne uken 0,9kg - det er bra det.

Selv har jeg gått ned 0,7 og er godt fornøyd med det.

Tusen takk for hilsen og skryt på tråden min, kjenner at det varmer med litt skryt. Vi har lett for å glemme å se tilbake og virkelig se at vi har fått til masse. Det er så lett å bli opptatt av de dagene som ikke går så bra. Jeg har lest tråden din på nytt og du er så flink til å hente deg inn igjen - imponerende. Det lover svært godt for fremtiden tror jeg- når vi (om en stund) skal holde vekten så er det viktig å ha prøvd seg litt frem, hva kan man tillate seg og ikke. I dag er været super trist her på Vestlander, regn regn og regn. Vet av erfaring at det er lettere å snoke i skapene da, men skal være standhaftig. Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

Kor flink du har vært som har gått ned nesten ett kilo, det er deg vel unt:) Så må jeg også skryte av deg som er så flink å legge igjen spor til alle og enhver, det er så gøy når noen har vært inne og hilst på! Det setter ihvertfall jeg stor pris på. Imorra skal jeg veies, og tror jeg har gått noen gram til, og delmål 2 er innen rekkevidde!

 

Reiser direkte fra veiing til hyttetur med mann og barn, og blir borte 1 1/2 uke. Du får fortsette ditt gode arbeid med deg selv og alle andre her inne, så prates vi igjen om ett par uker;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Tusen takk for hyggelige hilsener på tråden min, Terri, 2neA og gladjegerigang.

 

Terri: Fint å se deg her inne igjen. Ja, nå merker jeg veldig godt at jeg har gått ned. Innimellom føler jeg meg nesten slank...he he, men det går som regel fort over. Det er da litt både her og der som tyter ut :). Jeg tror det er fordi dette er vekta jeg har vært på mye av tida i årene mellom jeg var 20 og 30. Jeg kan ikke se for meg ei særlig slankere skrulle enn det jeg er nå. Men jeg er jo spent på se hvem som er inni der, så jeg gir meg ikke enda! Yoga er veldig deilig, det. Jeg har ikke gått på kurs, men bruker en bok som er ganske god, og så mailer jeg yoga-guru-venninna mi når det er noe jeg ser at jeg ikke skjønner instruksen på. Jeg er virkelig ikke noe flink og i hvertfall ikke elegant, men det kjennes godt ut for kroppen og jeg blir mykere og sterkere. Og så er det noen litt voldsomme pustegreier involvert og det tror jeg er rensende på en eller annen rar måte – føler meg våken og ny etterpå. Må nok finne et kurs og lære litt skikkelig! Stå på du også – klem!

 

2neA: Trivelig at du tar deg en tur innom! Takk for fine ord – det er godt med skryt og det er viktig. Vi trenger visst hele tiden den påminnelsen om hvilken formidabel innsats vi gjør for oss sjøl. Når det gjelder innhenting er jeg ganske overraska over meg sjøl, for er ikke kjent for å være spesielt standhaftig. Men du har nok rett i at det lover godt for framtida. Du har jo gått ned masse så langt og riktig så flott resultat denne uka sjøl du! Nå må du ikke snoke i skapene selv om det regner – det kan fort bli stygt hvis man bor på Vestlandet :) (eller i England) – men jeg tenker at du klarer å holde deg unna, lure jenta som du er. Men jammen kan det være vanskelig å la være... Før måtte jeg i skapene om jeg kjeda meg, var sliten, skulle lese fag, se på TV...ja, i grunnen mesteparten av tida jeg var hjemme. Heldigvis er jeg blitt betydelig bedre etter jeg la om og klarer nesten alltid å velge noe lurt. Ønsker at du får en riktig så fin uke!

 

Gladjegerigang: Ja, var visst voldsomt inne og skrev her i går – fikk liksom litt ånden over meg da. Jeg synes sjøl at det er veldig trivelig å få hilsener, og så er det i grunnen fint å få legge igjen noen ord hos andre også. Dette er jo noe vi er sammen om selv om vi sitter her på hver vår PC...:). Da jeg så at du hadde vært innom meg igjen, kjente jeg at jeg måtte gjøre bittelitte styrketrim igjen før jeg kunne skrive her, men gjorde ikke så mye siden jeg fortsatt er maroder etter helgas økt. Jeg glir rett inn i klassiske psykologiske eksperimenter – bare jeg ser nicket ditt tenker jeg på trim :). God innflytelse, du! Jeg håper at du får en riktig så fin hytteferie - ingen skal bli syke denne gangen, har jeg bestemt! Er litt misunnelig på deg nå – det er fint med hytteferie. Og så krysser jeg alt jeg har for at du har medvillig vekt i morgen. God ferie!

 

Nå skal jeg spise de siste kaloriene min for dagen – rart at jeg fortsatt er så dårlig til å beregne de dagene jeg lever normalt? Men jeg gleder meg da! Mat er jo så herli! Ha en fortsatt riktig så god uke alle!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

I dag har jeg på et skjørt som er i størrelse 42. Jeg tror kanskje jeg brukte det bare 2-3 ganger da jeg kjøpte det – var nemlig litt trangt, skulle slanke meg inn i det, mener jeg å huske :)...Det er fortsatt bittelitt trangt, men går på, så nå skal jeg pinadø begynne å bruke det! Går til midt på låret (kanskje bittelitt lenger ned, 3/4 kanskje), så har ikke helt selvtillit til å bruke det ute blant folk enda :).

 

Ellers er det grått med noen solstreif innimellom, men ikke så kaldt (endelig!). Jeg har en stor kopp kaffe foran meg og skal rydde i folderne mine på datamaskinen – det tar sikkert hele dagen for jeg skal omstrukturere opplegget mitt. Føler meg opplagt og i godt humør. Håper at det kan smitte til dere andre – ønsker alle en fantastisk dag!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hyggelig at du har vært innom, dramaqueen! I dag fikk jeg rydda på datamaskinen min - ble så fint atte! Dessverre er den syk i internettet sitt, så må levere til reparasjon i morgen. Det innebærer at helten min sitter og gjør backup på tenkelig og utenkelig i tilfelle reparatørene går seg bort i reparasjonen. Vi har fått hosta i gang den gamle laptopen min som er kræsjelysten stadig vekk. Internettet virker ikke her heller, men helten satte inn et slikt internettkort - ja, ikke vet jeg hva det heter - men i alle fall får jeg skrive med gode gamle æ'er, ø'er og å'er. DET er deilig det!

 

Kom akkurat inn fra ei god treningsøkt. Løp tre kvarter og gjorde bittelitt styrke etterpå. Vanligvis trimmer jeg mer enn jeg trener, dvs at jeg sjelden tar meg ut og blir skikkelig svett. Mye av trimmen mn er sykling til og fra jobb. Var skikkelig godt! Spist litt gryn med blåbær, jordbær, nøtter og melk og er trøtt og blid. Nå er det dusjen og så er det dyna.

 

NATTA! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trim i stedet for trening er ikke bare dumt skal jeg si deg.... Min store helt har tidligere vært bokser og han sier at mange boksere bruker lange gåturer for å komme ned i vekt. Alt det stresset med jogging, tauhopping og slikt som du ser i filmer brukes bare for opptreningen (og det må vi også siden vi vil ha muskler og fine kropper :) ) mens effektiv vektreduksjon får de ofte ved å gå fort og langt. Nå trengte ikke min helt disse gå-turene siden han lå i øverste vektklasse og ikke hadde noen max-vekt. Den såkaldte fri-flyt-klassen he he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

I dag har jeg visst lirt av meg så mye på andres tråder at det ikke er igjen tanker til min egen. Ja ja. I dag skal jeg skrive på andre ting (studier studier!), så best å komme seg vekk fra trådene her inne – kanskje derfor jeg er så skrivelysten – slik at jeg kan unngå å skrive på det jeg skal :). I tillegg er jeg skikkelig på rydderÂ’n om dagen. Rydder i skap (masse fine store klær til second-hand organisasjoner – Farvel farvel – jeg kommer ikke til å savne dere!), på datamaskinen og nå vil jeg bare fortsette å rydde, rydde, rydde. Kjennes jo så godt ut i hjertet å rydde – men jeg lurer jo på om dette hovedsaklig er en skriveunngåelsesstrategi dette også.

 

Takk for kloke ord om trim, Terri. Du har nok så rett! Det er bare det at min store treningsmotivator – pulsklokka mi – forteller meg at høy puls = mange flere forbrente kcal. Jeg føler meg rett og slett snytt når jeg går en time og knapt får til ett trimpoeng. Innser at farten nok er litt daff når jeg går, altså..:). Sykling til og fra jobben pleide å gi nesten 2.5 poeng i de gode gamle feite dagene, men nå må jeg nisykle for å komme opp i 2. Men jeg innser at det er prisen for å bli slank&vakker :)!

 

Ja ja, skravla går visst fortsatt – trengte visst ikke å bekymre meg. Ønsker alle en riktig så god dag!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Været er fint denne helga. Vel, det betyr at det nesten er sommeraktig. God temperatur, men veldig skiftende, så får tåle at det er sol og litt regn om hverandre. Mye trim, ble en 1.5 times joggetur alene i går og 2 times sykletur i god fart sammen med mannen min i dag. Hadde ikke trodd at kroppen min var laget for fart og spenning... nåja, den er vel strengt talt ikke det heller, men den funker jo utmerket med litt mental overtalelse.

 

Det er så fint rundt der vi bor. Ferden går på stier, kjerreveier og over uendelige grassletter der det ofte går sau. Stakkars de ullkledte – får nesten dårlig samvittighet når vi inntar arenaen deres – skvetter sau til alle kanter. Å stikke av er jo det eneste disse uskyldige skapningene kan beskytte seg med. Trøsten får være at de ser like sjokkerte ut om vi kommer rolig gående eller syklende.

 

I dag skal jeg spise pizza med god samvittighet. Jeg skal spise min nøye utregnede tredjedel og planlegger å gå litt over dagskvoten. Synes nemlig at min egen hjemmelagede pizza er aller best!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Skrulle. Ser for meg sauene skvette til alle sider - tjhi. Med så mye trim fortjener du litt ekstra av verdens beste pizza. Imponert over all trimmingen din. Jeg trimmet også mye på lørdag, gikk tur på over 2 timer. Det var ikke planlagt, jeg klarte å gå meg litt vill, men fant heldigvis frem igjen. Gleden var stor da jeg så på pulsklokken min at ca 700 kcal hadde røket med. Nå roper sengen på meg. Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

700 g fra forrige uke – HURRA! – det er jeg så fornøyd med!

 

Takk for hilsen, 2neA. Du innkasserer enda en langtur på pulsklokka di. Det er virkelig bra jobba. Og villgåing er ikke alltid så dumt – skjer med meg stadig vekk siden det kribler når jeg ser en sti jeg ikke helt vet hvor går. Så lenge det ikke kjennes skummelt ut og jeg har nok å drikke så er i grunnen det ganske spennende!

 

Ønsker alle en riktig så god dag!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! 0,7 kg ned er et resultat som det står respekt av. Du har med andre ord vært flink den siste uken :)

Stier som bare ligger der og lokker.... ingenting er mer spennende enn å gå nye veier. I går "fant" jeg en ny liten grusvei som svingte seg innover skogen og ned mot sjøen. Flott liten tur men dessverre ikke mer enn en to, tre kilometer hver vei. Fin på regnværsdager eller når turen ikke skal være så lang. Ellers er jeg mest glad i å gå runder og ikke fram og tilbake. Psykologisk det der tror jeg :) Jeg er i hvert fall veldig glad i å gå.

Jeg håper du får en like effektiv uke denne uken også.

Terri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

I dag har jeg vært motløs og lei meg – tanker om min uendelige udugelighet har prøvd å snike seg innpå meg og det er ikke noe trivelig.

 

Heldigvis kom jeg på at det er alternativer til å ligge på sofaen og ete og synes synd på meg sjøl. Fikk på meg joggeskoene og gikk en times tur i den nydelige sommerkvelden – og det var som alltid balsam for den skrullete sjela og hjalp til med å sette ting i perspektiv. Nå er jeg hjemme med lettere hjerte. Skal nok klare å gå på jobben igjen nå...:).

 

Takk skal dere ha Terri og 2neA for hilsener på tråden min. Det varmer så godt! I dag var det jeg som var ute på nye lokkende stier – gikk ikke helt der jeg hadde håpet, men kom ut et annet greit sted og jeg fikk meg en ny flott runde. Enig i at runder er best!

 

Nå er det dusjen og så er det dyna! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

natta til deg da;) skal også i seng. får ikke gått tur selv, men når jeg har bedre dager, tar jeg gjerne en tur. har oppdaget mange nye stier og veier i det siste;)

 

ha det fint:)

 

klme jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...