Gå til innhold

På tide med tråd!


Gjest skrulle
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, du Slippe, du har så rett. Hvis ikke vi kan spise tapas og drikke vin på nedturen kan det jammen meg være det samme! Det er bare det at det har vært litt mye av denslags etter at jeg begynte på den smale sti igjen :rolleyes:. Når det gjelder intervaller - så langt har jeg valgt litt tåpelige intervallstrekker, så for meg har det blitt mest å ta i litt ekstra i motbakker også - pulsen går i alle fall opp noe gruelig, så jeg har bestemt at da virker det sikkert ;).

 

Ninjastar - min holdning til mil i bil har nok dessverre ofte vært den samme som din. Holdningen har absolutt vært at jeg fortjener inntak som om jeg løp de samme mila, men opplever at planlegging og niste hjelper godt på. Var så vidt innom tråden din og så at du hadde hatt en vellykket og sprek tur (på alle måter, kunne det se ut som ;)). Kommer sterkere tilbake med noen velvalgte ord til deg der inne. Jeg har jobba ei uke allerede og her koker det om dagen. Fristende å tenke at skriving på forum bør vike for nattejobbing, men siden jeg er livredd for å falle av igjen, blir det litt skriving likevel... :).

 

I dag er jeg imponert over egen triminnsats. Gjorde andre intervalløkt siden jeg starta. Så når jeg har gjport det TO ganger, så går det vel bra??? Satt på jobben og kikka på regnværet og lurte veldig på om intervallene kanskje kunne vente til i morgen. Men så skal det visst bli regn i morgen også, og da ser jeg for meg at intervallene hadde gått føyken igjen. Så trakk på meg medbrakt turtøy og dro ivei opp i skogen. Kan vel sies å være det dårligste valg av intervalltreningsløype noensinne, men jeg gjorde det på et vis likevel. Dro i vei oppover steinete sti med tidvis bekk, med regnet høljende ned (ja, det ble plutselig mye mer regn etter at jeg hadde kommet meg ut) og våt lyng klaskende langs leggene. Pulsen ble ikke helt høy nok på fjerde runden, og ikke lav nok i mellom. Så kanskje ikke beste treningseffekten. Men jeg er så fornøyd med meg sjøl! :)

 

Maten går det bra med. Spiste marsipankake i dag, men bare ett moderat stykke og kom totalt sett innenfor budsjettet. Kvaliteten på kostholdet for dagen kan nok diskuteres, for tran måtte vike og det ble knøttlite mat til lunsj og ikke eple. Men i morgen er det en ny dag ;).

 

Nå må jeg jobbe litt til og så blir det dyna :).

 

God natt alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 764
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går bra i matfatet, men ble ikke intervaller i dag, bare masse jobbing. Nå bestemmer jeg at jeg skal ta intervaller i morgen. Der! Det må da forplikte? Nå er det dyna som står for tur.

 

- skrull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo innom for å sjekke tråden din også skrulle ;)

Er jo litt fortærende at vi må tilbake hit med jevne ( eller ujevne alt etter som!) mellomrom :mellow:

Men må man så må man!

 

Og det gjelder å ikke miste motet. En gang er vi i mål - og klarer å holde oss der. Denne gangen har jeg tenkt å "stoppe" vektreduksjonen nå - eller når jeg har kommet ned på førferievekta da. Og så blir det Hold Vekten-kurs på meg. Skal prøve ( les; skal!) å stabilisere den der et år. Og kanskje jeg prøver å gå ned de siste 5 kiloene etter det :P

 

Ser intressant ut med den intervalltreninga di. Min treningsform er raske trimturer. Som deg er det noe jeg liker - og kan utføre hver dag. Men det tar jo tid som du sier - iallefall når en går 1,5 - 2 timer. Og det har man jo ikke alltid tid til. Så jeg har kastet meg på joggebølgen. Eller kastet og kaster - prøver iallefall :rolleyes: Men jeg liker mye bedre å gå - selvom det ikke var så forferdelig som jeg hadde trodd. Kanskje det har noe med formen min å gjøre. Den er jo blitt en helt annen enn for 1 år siden!

 

Vel - man henger i stroppen så god man kan

Vanskelig - men hvem har sagt at det skal være lett......

 

Trivelig uke til deg skulle fra mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Therese77

Herlighet for en fin tråd!! <3 :)

 

Dere som er innpå her, skal si dere er flinke! Også så god å å støtte hverandre!

Jeg er fersk innpå her så jeg forsøker å lese litt rundt på de forskjellige sidene,denne linken likte jeg.. <3

Må si dere er inspirerende. !!

Håper det er greit at jeg titter innom her, dere ser ut til å ha holdt på med dette en god stund, så kommer det en "fersking" inn ..

 

Jeg har som sagt gått to kurs før, men det er 10 og 8 år siden da jeg slet med overflødig etter graviditetene. Da gikk jeg ned 6 og 10 kilo.

Fikk overtalt en venninne av meg til også å starte på Grete Roede, hun gikk ned over 20 kilo, og har holdt seg der siden!.. Dette var samtidig med meg for 10 år siden.. Hun slet VELDIG..:( Hadde forsøkt alt..

Masse lykke til videre jenter (og gutter?) !! Dette skal vi klare sammen!!

I løpet av sommeren 2013 tenker jeg at jeg muligens har klart å nå målet mitt, 20 kilo ned.

 

Hei og hopp!! Ha en fortsatt fin dag !!

Therese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Der fant jeg deg Skrulle mor.. :)

 

Så flink du har vært i det siste !

 

Og som de sier over her, en tapas kveld MÅ kunne gå. Vi kan ikke sitte med den innstillingen og tro att vi skal unngå alle sosiale sammenkomster fordi vi skal ned i vekt.

Og man må ha vet til å kose seg, det mener jeg ( uten att samvittigheten ganger heeeele tiden )

Jeg er enig med deg, man må holde seg her inne for å klare å holde noenlunde fokus.

Det gir meg såååå mye motivasjon å være her inne, men det kan også ta mye energi når man "MÅ" følge opp alle trådene.

( Men nå er nesten alle de jeg komm inn sammen med borte, så da er det plutselig ikke så mange igjen... ;) )

 

Har også hatt noen flinke dager her.

Jeg er glad i å trene, og skjønner ikke hvorfor jeg slutter med det hver sommerferie ??!

Det blir liksom ikke tid, kremt ! Det er vel da man bør ha tid til det ??

I alle fall, så er jeg igang igjen. Kanskje jeg skulle prøvd meg på litt intervaller, det er jo det som anbefalest :) God idè !

Jeg går mye turer, spesielt i fjellet nå om sommeren/høsten, og det er gangske bra trening. I alle fall oppoverbakkene, da pulsen er HØY... :rolleyes:

 

Venter på tilbakemelding, ble det intervaller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Jeg er FABELAKTIG! Ja, nå skal det jamen skrytes. I dag var sofaen gruelig god - skrulla var sliten og en smule nedfor. Telte på knappene om det skulle intervalles eller ikke. 'Orker ikke ... jo, burde vel ut en tur? :unsure: ... uff, NEI, er sliiiten (stakkars meg) :angry: ....jomen, hadde jo lovt meg selv at jeg skulle?? :unsure: ... mneiii, kan det ikke vente til i morra da?:(...joa, men tenk om det ikke blir noe da heller? da har jeg mista tråden og så blir jeg enda surere enn i dag :blink: ...tjaaa :huh: ...også er det forsmedelig å måtte skrive på tråden min at det ikke blir noe av?? nå som jeg har vært så flink ei stund og alt?? :rolleyes: ... joa, kanskje ta en liten tur ut - men bare for å gå en tur altså :rolleyes: ...men ta på treningstøy, for sikkerhets skyld? kan jo hende får lyst på litt trim? og kanskje et intervall eller to ;)' ...og SLIK ble det! Og nå føler jeg meg SLIK :D.

 

Fant meg en lang asfaltbakke i dag. Det var bedre enn å løpe i bekker oppover steinura som jeg gjorde sist, mye bedre kontroll. Trodde jeg skulle besvime i føste intervallet. Jeg liker slett ikke å ha 160 i puls. Men jeg vet at det blir bedre etter hvert. Tilsammen 4x4 minutter med høy puls. Totalt tur på nesten 1,5 time. Litt jogging fikk jeg til også, men tok det litt pent siden det bare var asfalt i dag. Sa jeg at jeg var fornøyd med meg sjøl??

 

Nå har jeg spist jordbær med skummet kulturmelk. Nammenamm - fått helt dilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hurra !!!!

God jobba :)

Akkurat samme resonement som jeg selv har noen dager.

Da føler man seg bare slik :D etterpå, med god grunn !

Kveldsen din høres deilig ut, skal prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ trivelig med besøk! Ja, du Mia, visst er det fortærende med omigjenkilo, men nå er vi i gang og så lenge prosessen rusler og går så er det faktisk ikke så galt. Nå har jeg holdt på i 4 uker, og det er litt sånn 'make-or-break'-periode for meg føler jeg. Holder jeg koken nå, så tror jeg at jeg skal holde i mål ;). Det er ved disse tider jeg har gitt meg de siste gangene jeg har prøvd :P. Og du har vel begynt å komme deg i hverdagsmodus igjen. Nå skal vi knerte disse kiloene - en gang for alle! Artig å høre at du har kasta deg på jogginga du også. Det er nå en gang en raskere måte å tvinge noen gramminger i kne på, så vi får bare stålsette oss.

 

Hyggelig med nye fjes, Therese! Å være på forumet er gull verdt. Her er det så mange flotte folk som støtter og skryter og heier og strammer oss opp litt når det trengs. Det herlige er at det er lov å både skryte og deppe, og det er herlig å få ut navlebeskuende frustrasjoner ;). Ikke minst avlaster det de som lever rundt oss, som typisk ikke har lyst til å snakke om gram opp og ned og høre på deppinga over at en mista kontrollen i matfatet :P. Merkelig at de ikke synes det er spennende?? :blink:. 20 kilo på ett år høres ut som et realistisk mål. Les og skriv på trådene dersom du opplever at det hjelper deg å holde fokus. Dette klarer vi sammen! Ta deg en tur innom igjen slik at vi kan bli bedre kjent med deg.

 

Elisabeth - som du ser av forrige skrytebrev - intervaller ble det :).Men det er jo ikke egentlig min greie å drive med selvpining på høy puls. Men etter at jeg la om livsstilen i forrige runde lærte jeg jo at det er mye som 'ikke er min greie' som faktisk er noe kroppen og psyken både klarer og liker. Intervaller er ikke så galt det heller. Jeg kjører jo ikke helt ekstremt, ligger på et høyeste på ca 90% av makspuls. Sant og si vet jeg ikke helt hvor høyt det er lurt å ligge, det får jeg prøve å finne litt mer ut av. Så langt har det blitt å gjøre noe som kjennes rimelig akseptabelt ut for kroppen. Turer i fjellet er jo helt supert - det blir nesten ikke bedre enn noen gode motbakker med fabelaktig utsikt. Pulsen blir høy da, ja :P.

 

Jeg kjenner også på at det er mange av de gamle som mangler her inne. Det er rart med det - vi blir kjent og deler mye underveis, og da blir det et tomrom. Men heldigvis kommer det flotte mennesker til og så blir vi kjent sånn småningom.

 

Nå må jeg vel myse litt på trådene, og så bør det vel bli dyna. .Blir altfor seint om dagen!

 

- riktig god natt til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - rakk du mellom trådene mine, Elisabeth?? Veldig skravlete i dag, så det var vel ikke så vanskelig å rekke ;).

 

Ja, her om dagen så jeg plutselig skummet kulturmelk helt nederst i melkedisken på Rema - sikkert ikke det det går mest av. Ble helt nostalgisk og drømte meg bort i eviglange varme somre med kjølig flatbrød-søll. Nå er vel ikke det det greieste å putte på matudsjettet. Flatbrød og melk uten et snev av grønnsak i mils omkrets. Men jordbær gjør susen det. Og nå må vi spise dem, for snart er det tomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hvordan går det ?

 

I dag lader jeg opp til fjelltur 1200 moh, gleder meg !!

DET blir fin trim det ! :D

 

Ellers så er vekten registrert, og for meg er det bare å ta ett tak...

Vurderer faktisk å begynne å veie maten, og telle kalorier IGJEN... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå satt streken for ei skikkelig tulleuke! Siden forrige lørdag har jeg bare vært litt flink sånn omtrent annenhver dag. Det har vært 40-årslag, og det har vært kaker på jobben hver eneste dag. Jeg har ikke klart å være moderat - og i går toppa det seg med sjokolade. I tillegg har jeg jobba omtrent natt og dag den siste uka, typisk 3-5 timers søvn hver natt. Den ene kvelden drakk jeg mengder med vin med ei god venninne, i stedenfor å benytte sjansen til å finne køya i brukbar tid. Men koselig var det, så det er ikke noen vits i å angre. Ingen trim bortsett fra sykling til jobben. Vekta jamra seg i dag morges :P. Kjenner at jeg har masse vann i kroppen, så jeg vet at en flink dag nå kommer til å hjelpe veldig.

 

Nå har jeg en helg hvor jeg kan finne tid til å ta fram fokuset skikkelig igjen. Så da er en god start på å komme inn her og skrive litt. Sette ord på tulleriet og forplikte meg til å ta tak igjen. Kjente veldig at dette kunne blitt det punktet hvor jeg bare ga opp, men det skal jeg altså ikke gjøre denne gangen. De 2-3 kiloene som tross alt er av, de skal forbli av!

 

Koselig at du stikker innom, Krusmynte. Siden du var innom, så ser du jo hvordan det gikk imellomtida, men vi er jo summen av alt, så det er håp om at jeg skal klare å komme i gang med intervallene igjen. Skal kjenne på det og se om jeg finner fram joggeskoa i løpet av helga ;).

 

Jaja, Elisabeth, det er bare å brette opp ermene og ta tak igjen. Dette klarer du! Telling er ikke så dumt det. Jeg skal begynne å telle igjen i dag, eneste som nytter nå jeg trenger å holde fokus på hva ting koster i kaloriregnskapet. Fjelltur - åååå, jeg er så misunnelig! Håper du hadde en strålende tur.

 

Ønsker alle en fabelaktig helg! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Kjiper'n med en tulleuke, men samtidig føles det vel godt nå som streken er satt? Tulleuker har vi jo alle inniblant. Bare vi kommer oss tilbake hit og slutter å tulle, så er jo det det viktigste :)

 

Men hvordan du i det hele tatt overlever på så lite søvn, det fatter jeg ikke. Jeg er imponert! På en sjokkartet måte, haha. Under 7 timer hver natt, og jeg blir grinete og giddaslaus. For ikke å snakke om at sjokoladesuget går rett til værs... Litt trøttsomt at jeg trenger så mye søvn, men men. Får ikke gjort noen med det, så jeg konsentrerer meg om det jeg KAN gjøre noe med!

 

Veldig bra at dette ikke ble punktet hvor du ga opp! Håper du finner igjen superfokuset ditt i løpet av helgen og dermed står godt rustet til en ny uke med masse fokus og null tull :D Ha en knall helg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flers som tuller seg avgårde i kvardagen ser jeg ;)

Vel - ingen annen råd enn å ta tilbake kontrollen du. Og så vi som er så flinke når vi er flinke :rolleyes:

 

Etter Det glade liv i Amsterdam må det full skjerpings til før det sklir helt ut. Jeg har børstet støv av joggeskoa skrulle - så da er det vel bare for deg å gå tilbake til intervalltreninga.

Hurra for oss - for vi kan når vi vil ( eller må eller noe sånt)!!

 

Trivelig helg - med litt kos under kontroll :rolleyes:

 

mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...