Gå til innhold

På tide med tråd!


Gjest skrulle
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest satindoll

Det er rart når man merken den endringen der. Jeg har aldri skjønt venninnene mine som sa at de savnet å løpe, og at de faktisk LIKTE å kjenne melkesyre i bena... Jeg syntes før at det bare var vondt og kjipt å løpe, men nå begynner å få mer og mer sansen for det.

 

Men jeg er nok ikke like flink som deg, skrulle, som har jogget en hel time! Kjempebra jobba! Jeg har jo egen skrytefest bare jeg klarer å løpe i 20 min, men alle monner drar, håper jeg. Må nok jobbe litt med holdningen min jeg også ;)

 

Håper du får en kjempefin dag!

 

klem satindoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 764
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest gladjegerigang

Jeg synes også du er kjempeflink, skrulle, og hadde det ikke vært for deg igår, hadde det ikke blitt magetrening på meg. Dagen gikk i ett og borte var alle gode treningsforsetter. Men så leste jeg din melding, og da var det bare å hive seg rundt;)

 

Kanskje vi skal legge inn 3*8 armhevinger også i samme slengen, jeg har også noen armer som bør trenes, og det tar kanskje 3 minutter ekstra:)

 

Ellers er jeg utrolig imponert over joggingen din. På det feltet der melder jeg pass. Jeg liker utholdentstrening, og kan sykle, danse, gå bratte fjellskrenter m.m men jogging har jeg fobi mot...! Idag blir det dansematte på meg, og kanskje en liten sykkeltur utpå ettermiddagen.

 

Ha en fin dag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Takk for hyggelige hilsener, satindoll og gladjegerigang! Jeg synes virkelig at alle som jogger er flinke, satindoll. Jeg vet at vi er mange som har hata den type fysiske utskeielser, og bare det å ta skrittet inn i noe nytt er veldig positivt. Skryt av deg sjøl for hvert eneste minutt! Det er alltid flott når folk tør å utfordre seg sjøl til å strekke seg litt ekstra. I starten er det kanskje å komme seg opp fra sofaen og gå en tur to ganger i uka, og etter hvert det være å sette på joggesko og prøve å jogge bittelitt. Det høres nå ut som om du har kommet i siget, flinke jente! :)

 

Så bra at du fikk trent mage og rygg, gladjegerigang! Nå var det fint at du hadde lagt beskjed til meg om dette, for da kom jeg på at jeg glemte å holde trimavtalen i går. Men jeg gjorde litt tulle-yoga med noen venner i går, så jeg kjenner det faktisk i både armer, bein og mage, så jeg tror nesten at jeg får la det telle. Men i morgen skal jeg huske å gjøre det! Jeg har aldri prøvd dansematte, men kan ikke se for meg at jeg skal være veldig elegant på den. Det hadde nok vært en terskel for meg, så jeg er imponert over at du driver med det! :D Jeg er helt sikker på at det er vel så slitsomt som å jogge.

 

Denne helga har jeg tulla veldig med mat og drikke. Jeg er i Norge og da er det fort gjort å kose seg litt ekstra. Gamle venner gjør litt ekstra stas på meg siden vi sees ganske sjelden. I går gikk det over alle støvleskaft i utdrikningslag. Så veldig mye god mat og drikke! Redd for at det nok gjør utslag på vekta, dette syndige jeg har drevet med. Snikveide i dag, og det var ikke noe koselig. Men det var verdt det så nå må jeg bare holde meg på den smale sti. I dag er det nøye tilmålte rasjoner igjen! ;)

 

- klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da! 1,3 kg ned er bare supert!!!!!!

Jeg vil gjerne henge meg på med mage og rygg-trening i ti minutter annenhver dag. Jeg vil jo gjerne være smekker og flott ;) og da må det litt trening til midt på kroppen he he he.

Jogge i EN TIME!!???!??!! Wow, det er greier det! Jeg tror ikke det er noe for meg men jeg er IMPONERT!

Jeg har hatt en utrolig travel helg (stort arrangement en gang i året) og jeg takker for at jeg veier mindre og er i bedre form enn sist år. Hadde mye mer overskudd og dermed en mye triveligere helg! Dette er framtida jenter.....

Kos deg i sommer-regnet

Klem Terri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Fint å ha deg tilbake, Terri! Så godt å høre at du har hatt det bra på storlaget ditt. Er det ikke bare helt utrolig deilig å være lettere? Føler oss bedre både i huet og magen :). Heng på i smekkertreninga! Nå minte du meg på at jeg må huske å ta ett tak seinere i dag. Takk!

 

Ja, jeg hadde jo kjemperesultat forrige uke, men er ikke så helt ivrig på å gå på vekta i morgen... Men, man må vel betale litt for å kunne spise og kose seg uten å tenke? Jeg skal nok ta det igjen, ser du! I alle fall går jeg masse om dagen, så det blir bra med trimpoeng.

 

Og så får jeg masse kommentarer av alle disse som jeg ikke har sett på måneder, så nå synes det visst godt at jeg har blitt slankere. Skaper litt rare og motstridende følelser, kjenner jeg. Er jo veldig glad for at det virker og at det synes...men samtidig så tenker jeg at er det virkelig så synlig, og var jeg virkelig så feit før? Skal visst ikke være lett å gjøre skrulla til lags... ;)

 

klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

Idag har jeg gangsperre i hele overkroppen. På økta igår var jeg skikkelig gira og tok det helt ut, og det kjennes idag. Deilig:)

 

Nå reiser jeg bort noen dager, men skal likevel å trene mage/rygg, det skal ikke så mye planlegging til for å få til 10 min annenhver dag. Jeg er glad du ble med slik at jeg har andre enn meg selv å rapportere til:)

 

Hvordan går det med din trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Så flink du er gladjegerigang! Jeg har bare gjort litt halvhjerta trim på lillemagen, men det er bedre enn ingenting. I dag er jeg sulten og har bare lyst til å spise... og det tror jeg kanskje at jeg skal gjøre til og med. Skal på grilling hos venner, men får prøve å begrene skadeomfanget noe i alle fall... ;)

 

klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

...er jeg litt sliten om dagen, så er litt tom i hue med tanke på skriving både hos meg selv og hos andre. Håper at det er bra med dere rundtomkring!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt... Har ikke hatt så mye å skrive om i det siste jeg heller.... :-) Jeg skulle selvfølgelig ønske jeg hadde vært litt flinkere de siste par dagene, men så ille er det heller ikke..... Kanskje det er sommer-latskapen som har kommet over oss :)

Ha det godt

Hilsen Terri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er faktisk litt stille her inne. Tror en del folk har tatt ferie. Jeg skal holde ut helt til jeg drar til syden 10.juli.

Jeg har heller ikke så mye å komme med- annet enn litt klaging over hungersnøden. Vekta står stille for tiden, så jeg har lite å rapportere.

Jeg er her inne daglig, selv om jeg ikke alltid skriver noe. Jeg legger inn mat og trim her, trives med denne kontrollen.

 

Jeg skulle gjerne tatt meg litt større friheter innimellom, men jeg får umiddelbart svi- vekta spretter opp av ingenting. Og jeg gjerne slippe å gå ned samme kg så mange ganger- det er hovedårsaken til at jeg er så streng. Jeg er nesten litt overrasket over meg selv, jeg har aldri før hatt så beinkontroll på matinntaket. Litt rart egentlig, for jeg er vel av den mer impulsive typen- også når det gjelder mat.

Så det skal bli deilig å bi ferdig med denne ned-greia. Vi vi ha litt mer å gå på når vi kommer til hold vekten. Så det er bare å holde ut selv om det er mange kilo igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe mage-rygg-trening på meg i går. Jeg skal prøve å få tid i kveld... Jeg vil jo så gjerne og det forplikter litt å ha hengt seg på et opplegg her hos dere andre :-) Det er supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Tusen takk for hyggelige hilsener, jess og Terri. Jeg har lest dem og satt pris på dem, men bare ikke har hatt overskudd til å skrive her inne. Men det hjelper veldig å få oppmuntring – jeg tror at det er lettere å ta tak igjen siden det kjennes forpliktende å ha tråd her inne.

 

Jeg har nemlig vært fullstendig ute og kjøre de siste dagene. Bare villet spise usunt og ikke trimme. Vært sur og trøtt. Jeg har heller ikke klart å finne motivasjon til å gjøre noe med det. I går var jeg på fest og spiste masse kake og drakk masse vin uten å bry meg filla om noen ting. Dette er virkelig første gangen etter at jeg har starta omleggingen at jeg har følt det slik. Lurer på om det å være hjemme i Norge gjør at jeg inne i hodet går tilbake til de gamle uvanene mine. I tillegg skjer det mye her og det er litt ferieaktig selv om jeg jobber.

 

I dag våkna jeg og kjente meg plutselig mye mer fokusert, så jeg lurer på om jeg er i ferd med å komme meg igjen. Er nok en kilo eller to tyngre, så det har kosta å være på galeien. Men kjenner meg mye mer optimistisk. Sitter og skal jobbe med oppgaven min i dag og det kjennes fint ut. Jeg har ikke enda tenkt at jeg må ha sjokolade eller potetgull (ja, spist begge deler den siste tida, fysjomføy!) og jeg kan vente en halvtime med å spise lunsj, i stedenfor å dytte innpå mat bare fordi det nesten er lunsjtid :).

 

jess – jeg synes du er kjempeflink som klarer å være streng selv når du er sulten. Men det hjelper å skru om tankegangen i hodet, og det å huske at det koster mer enn det smaker hjelper ofte. Jeg har nemlig også vært mye flinkere til å holde meg unna tullemat når jeg er sulten, noe som har overrasket meg veldig siden jeg før stort sett levde hver dag som om den var den siste.

 

Terri – jeg har heller ikke gjort det jeg har lovet...:). Jeg skal gjøre det i løpet av dagen – helt sikkert! Jeg kjenner også at det er en forpliktelse, selv om det bare er meg det går ut over. På den annen side er det alltid motiverende når andre holder avtaler, så kanskje det at jeg er lunken går litt ut over dere også?? Nei, det kan vi ikke ha noe av!

 

Nei, i dag skal det spises fint og mage skal trimmes. Jeg skal jo klare flere kilo ned, og jeg skal holde meg der. Jeg skal levere rapport på operasjon helomvending i kveld eller i morgen!

 

Ha en fin helg alle dere flinke og inspirerende damer!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Dersom du går inn på min tråd ser du at du ikke er den eneste som har hatt en dårlig periode. Min første store sprekk på 9 måneder er et faktum. Har dyttet inn alt som er usunt tror jeg, og føler meg elendig.

 

Men vi klarer å ta oss sammen begge to. Vi vet jo hva som er riktig å spise så det er bare å komme i gang igjen. Jeg begynner nå, og skal føre dagbok fra i morgen. Gjør det samme du. Dagbok er tingen når man begynner å skli ut. Det har jeg erfaring fra tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Takk, metchen. Leit å høre at du har en dårlig periode – jeg har vært innom hos deg og skrevet noen ord.

 

Jeg har greid å ta tak. I går hadde jeg en dag hvor jeg endelig spiste lurt igjen og kom meg innenfor det som jeg skal ha. Jeg har ikke vært flink til å skrive dagbok i det siste, men det er klart at det hjelper til med å holde fokus. Det er ganske ukult å sprekke budsjettet med tullemat dag etter dag.

 

Det ble ikke tid (tulleunnskyldning!) til å gjøre mage-/ryggtrening i går, men jeg har gjort det i dag i steden, så jeg er fornøyd. Enda bedre er det at jeg har nesten 10 trimpoeng i dag :)! Har vært ute å løpt (eh...jogga) med ei venninne. Vi planla en 14 km runde, men ble kamplystne og økte til 18 km. I tillegg gikk jeg fram og tilbake til der vi møttes. Aldri løpt så langt før, og er helt overvelda over at kroppen min faktisk klarer å gjøre det. Jeg kommer til å betale for det de neste dagene, for kroppen kjennes mør og dau ut, men det er det så inderlig verdt! Og nå har jeg lyst på pulsklokke med GPS, for maken til morsomt leketøy! Da kunne jeg jo ha sett hvor langt jeg løp og hvor mange høydemetere jeg kunne innkassere. Og sikkert mange andre lure ting som øker motivasjonen.

 

Nei, nå skal jeg drikke mer kaffe og jobbe litt. Og hvile på mine laurbær :)

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen en racer til å jogge- har ikke hørt på maken! Jeg trodde vi var for tunge til slikt, men det har du grundig motbevist. Jeg liker ikke så veldig godt å jogge, men det ville kanskje blitt bedre hvis jeg investerte i en skikkelig sports-bh, og starter forsiktig. Og så har jeg tatt innover meg at jeg ikke MÅ jogge. Får høy puls hvis jeg går i bratt terreng og trives bedre med det. Men drømmen er nå der, kanskje det blir en vane en dag...?

Dagbok er tingen for meg, min ligger her inne- veldig greit og oversiktlig.

Jeg har begynt å tillate LITT bruk av kosemerker. Det føles litt rart, men det er sikkert lurt- med tanke på framtiden. Jeg har kjøpt inn sukkerfri lettis (106kc/100gr), det blir også noen SS vaniljekesam på bær og frukt. Og så drikker jeg faktisk option-sjokolade nesten hver dag. Jeg putter dette inn i dagsregnskapet og det går helt fint.

Jeg har vanlig pulsklokke og den er en god motivasjon. Jeg har også en skritt-teller, men den bruker jeg aldri lenger. Det er artig med slike duppedingser som kan gi litt ekstra motivasjon:-)

Ha en fin ny uke i treningens og selvdisiplinens ånd. Dette er min siste hele uke før jeg

drar til sy(n)den

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

over joggingen din:) så langt...puhh, jeg er skikkelig misunnelig, men jøssenavn så deilig det må være å kjenne at kroppen fungerer så godt. Ellers ser jeg du fortsatt holder igang magetreningen. Jeg var støl i 5 dager etter økt nummer tre, og er først idag igang igjen med treningen;)

 

i disse dager har jeg besøk av min søster, og håper vi ilag får oss noen fjellturer og magetrening. Det er lettere når man er flere.

 

Du får bare stå på videre;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Ååå...i dag gjør det vondt i kroppen min! Klager ikke og er blid som ei sol. Hadde fin matkontroll i går og tro på at prosessen skal gå videre :).

 

Jeg har aldri vært noen trimmer, jess, og ville aldri trodd at jeg skulle kunne jogge. Er fortsatt litt i tyngste laget og bør nok være forsiktig slik at jeg ikke får skader i beina, men det er da så deilig at det går an! I går hadde jeg den åpenbaringen at det var deilig å slite innimellom fordi da vet jeg at kroppen min klarer jobben og er villig til å spille på lag. Dette er noe jeg bare har hørt om og aldri skjønt noe av. Det er ikke slik at jogging er det eneste saliggjørende, så kos deg i ulendt terreng. Jeg elsker å gå, men har så lite bakker hjemme... Men litt jogging i det (veldig) små er slettes ikke så verst, ser du. Men god sports-bh er helt nødvendig. Jeg har faktisk en litt stram treningsshorts som ser ut som en boxershorts under buksa når jeg løper og da er rumpa litt mindre i slask også. Ellers synes jeg du er flink som har begynt å tørre å bruke kosemerker – det er jo et liv etter nedgangen også! Det er sikkert mulig å leve ekstremt sunt resten av livet, men i sosiale settinger dukker lumskingene opp og da kan det være greit å være vant til å omgå dem med måte.

 

gladjegerigang, du trimmer jo magen mør! DET er jeg imponert av. Dessuten ser jeg inne på tråden din at at kiloene stikker av gårde fortere enn svint, så du er virkelig godt i sveiva. Og så skal du på fjelltur – så deilig! God trim og det er friskt og fint å puste og godt for øyet. Kos deg med fjell, søster og magetrim!

 

Ha en riktig god dag alle!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Skulle- jeg skjønner hva du mener, jeg synes også det er deilig å slite litt av og til. Utrolig deilig å klare ting mang ikke klarte før osv. Tidligere ble jeg så utrolig andpusten av en liten bakke at jeg nesten blødde i lungene! Det føltes i allefall sånn. Nå har jeg ofte lyst å ta i litt ekstra for å kjenne om jeg klarer det. Det er utrolig godt:-)

Og jeg trives fremdeles godt på rygg på sofa'n, det skal jeg aldri slutte med- forskjellen er at jeg ikke ligger der bestandig lenger. Nå er det ETTER trening jeg inntar horisontalen.

I dag hadde jeg planer om å gå på fjelltur med mannen min, men hodet mitt dunker litt, så vi tar det en annen dag. Jeg elsker disse lyse sommerkveldene og skal bruke denne sommeren til å gå så mye på tur som mulig. Vi har midnattssol en stund til og når været er bra er det ikke finere sted på jord. Å sitte på en fjelltopp med føttene dinglende utfor kanten, i lav midnattssol, passelig svett, med en kopp kaffe... Kan man ha det bedre?

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Sofaen er veldig god, den, jess :). Men nå er vi jo blitt så spreke at vi kan jo ikke slite på sofatrekket hele kvelden lenger.

 

Er på Østlandet for tida og her er det lyst noen flere timer enn i UK, og det er deilig, men kan jo ikke sammenliknes med det dere har der oppe i nord. Er nok litt misunnelig på dere om sommeren for det er så innmari fint med midnattssol. Jobba noen uker i Hammerfest en sommer, med ferie i Nordland etterpå, og det var virkelig helt utrolig flott. Trivelig folkeferd :). Og alltid fint vær etter det jeg kunne se. Så jeg må nok være enig med deg, jess – bedre enn det du skisserer her blir det neppe! Nyt i vei!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Ble opp 100 g denne uka, men tatt i betraktning mitt utsvevende liv den siste tida så synes jeg det er helt greit, faktisk bedre enn frykta. Jeg har holdt meg til riktig inntaksmengde og -innhold i tre dager og kjenner at jeg nok skal klare å holde kontrollen denne uka. På søndag er jeg tilbake i det vanlige livet mitt og da tenker jeg at det skal bli greiere å gjøre de riktige valgene.

 

Ha en riktig så god dag elle sammen!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

Flink du var til å snu - håper jeg klarer det også.

Har nok latt humla suse jeg disse 2 ukene - og er sjelglad det ikke viste mer på vekta. Men nå må jeg prøve å holde fokus.

 

Ikke har benyttet dagboka heller - enda jeg vet med meg selv at det er lettere å holde fokus da. Så skal notere ned matinntak og trim der.

Ser du er flink jogger - kanskje jeg skulle prøve å legge inn noen økter på trimturen. Må nok øke kondistreningen noe - merker at jeg ikke er i toppform når vi går i fjellet for å si det mildt:p

 

Så vi får hente fram godfølelsen skrulle - snu trenden - og få vekta til å vise nedover.

 

Riktig god sommer til deg - både her og når nu returnerer til UK

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Takk for hyggelig melding, Pandora. Joda, jeg snudde fint, men så snudde jeg tilbake igjen, gitt. Levde i sus og dus torsdag til lørdag. Hadde det kjempefint. Fikk masse kommentarer over hvor godt jeg ser ut nå. Spiste pizza ute og drakk øl, og det har jeg ikke gjort siden jeg begynte med omleggingen min. Og siden jeg snikveier meg vet jeg vel omtrent hva jeg kan forvente på veiinga i morgen.

 

Merker at det er vanskeligere å rapportere her når jeg er så uflink om dagen. Jeg er litt misfornøyd med at jeg ikke ville være flink. Likevel er det greit å kjenne på at det ble et slags valg å ikke ville, i stedenfor at jeg ikke klarte. Tror jeg har kontroll, bare holdt flinkeskrulla på en armlengdes avstand litt igjen, og tok rett og slett litt slankefri. De to forrige ukene var litt ferie for meg, og jeg tenker at nå som jeg er tilbake i hverdagen skal jeg klare å holde fokus. Har vært flink i går og i dag – uten abstinenser for fett og søtt!

 

Ha en riktig god uke alle!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Vekta var snill med meg i dag – har gått 100 g ned siden forrige tirsdag. Prognosene (snikveiingene) tilsa oppgang på over halvkiloen, så jeg er godt fornøyd. Det betyr at jeg i praksis har vært stabil i 3 uker. Nå satser jeg på videre nedgang!

 

Rart hvordan alt ser lettere ut når jeg har en god dag på vekta. Hadde en ganske muggen og utilpass dag i går – følte meg utlada og måtte sove før middag. Klarte ikke å få gjort viktige ting som jeg absolutt burde ha gjort. Lurer på hvor mye som skyldes ekte trøtthet og hvor mye som bare er i hue. Det er litt mye oppi hue om dagen og jeg lurer på om det blir litt ekstra ille når vekta går oppover. Uansett, jeg har sovet godt og hatt en god diskusjon med kjæresten min angående sortering av skrulletankene så i dag skal jeg klare å gjøre de viktige tingene mine! Det er fint vær også... enn så lenge :)

 

Ønsker alle en riktig god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

Det er så gøy når vi ikke trenger å ta av de samme kiloene hele tiden synes jeg. Og dagen blir lysere når vekta er på vår side;)

 

Håper at ting og tang falt på plass - og at du fikk utført det du skulle. Ikke alltid ting går etter skjema - men da får vi heller lage et nytt et:)

 

Ha en trivelig og positiv dag

 

Klem fra Pandora - som satser på videre vektnedgang neste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...