Gå til innhold

På tide med tråd!


Gjest skrulle
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for trivelig hilsen, jess! Koselig å drikke kaffe med deg. Jeg sitter her med dagens andre nå.

 

Men du, selv om det gikk litt tregt med vekta i uka som var, så kan det jo hende at det går litt mer ned denne uka (Har du lurekikka, forresten :(?). Det er jo ikke alltid kroppene våre vil gi fra seg like mye hver uke. Jeg håper og tror at du skal være bortimot ferdig til jul, så kan nok tenkes at det kan bli ny julekjole som du kan bruke til neste år også! Ellers skjønner jeg at du hiver deg utpå alskens typer trening om dagen, ser jeg. Det er jenta si! Joda, eksterimentering er fint både utenfor laber og inni. En kan jo slumpe på å finne noe som er skikkelig artig å drive med. Håper du kom deg ut på en tur i lysløypa. Gåing er jamen godt det også. Jeg gikk en times tur med helten min i dag. Ikke så kjempefort, men det var fine føreforhold og gåturer genererer ofte gode samtaler, opplever jeg.

 

Kino med veslejenta hørtes koselig ut. Jeg går av og til på barenefilm selv uten barnealibi. Synes det er veldig mye som er fint og morsomt. Oppdager jo at det som er artig i slike filmer endrer seg etter alder. Jeg humrer ofte på steder ingen av barna synes det er det miste morsomt!

 

Har hatt det riktig så fint hos svigers. Gikk vel over budsjettet mitt i går, men har vært veldig prektig hele uka, så regner med at det går bra. Svigerfar har meldt seg inn i vinklubb på nettet, så han var raus med vin til lunsj både i går og dag. Det var så koselig at jeg kjente at det unte jeg meg. Vi er liksom drikkebuddies, vi – ja, litt i det små da, blir ett glass eller to :(. Vi hadde middag til lunsjtid i dag, og det var veldig godt, men jeg er vant til å spise i sjutida og kjenner meg bittelitt snytt når jeg ikke har det beste måltidet å se fram til :). Skal regne litt kalorier nå og se om jeg har plass til noe med litt substans i kveldinga.

 

Dagens positive:

* Nydelig høstvær

* Trivelig gåtur og biltur med helten min

* Har tro på at vekta skal gå nedover igjen og at jeg skal klare å komme meg i mål

 

- Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 764
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres ut som du har hatt en strålende helg på alle måter Skrulle - glimrende.

Jeg har også stor tro på at du kommer til å klare målet ditt!

 

Selv så står jeg i ro for tiden og har egentlig gjort det en god stund. Jobber med at det skal være ok. Da jeg begynte dette prosjektet hadde jeg ikke som mål å bli slank men å bli slankere og i bedre form. Nå har jeg oppnådd målet mitt, men ser at jeg godt kunne tenkte meg å gå ned litt til. Ja ja uansett så skal jeg nå fortsette med denne livsstilen -trening og hyppige sunne måltider. Så får tiden vise om vekten stabiliserer seg her eller om den går med på å kvitte seg med noen kilo til. Det viktigste er egentlig nå å stramme opp, fy så slapp jeg er blitt i mageskinnet. Nei nå breier jeg meg her på tråden din, Skrulle.

 

Ville egentlig bare innom for å si hei på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare brei i vei, 2neA – det er da så trivelig! Har vært innom og breia litt hos deg akkurat :(. Er mageskinnet blitt slapt, sier du? Hmm... det kan nok tenkes at det går seg til litt. Hvis du synes det blir for ille går det jo an å gjøre noe med det (Er det så ille da, forresten?). Mitt er nok litt slappere det også, men takke meg til litt slapsete mage framfor den gamle superutspilte som jeg hadde :(. Puppene derimot er jeg litt mer betenkt over, for de blit visst ikke særlig mindre, bare lengre. Ja, ja. Får snurre dem inn som kanelsnurrer. Jeg har jo fått meg fine og passe BHÂ’er etter hvert (Ref tidlig innlegg i tråden) – ser slett ikke så verst ut da.

 

jess: Angående barnekino, så var jeg vel litt overivrig i innlegget over. Burde jo huska at du har store jenter du! Men det er sikkert stas å gå med en 13-åring også.

 

Nå skal jeg jobbe litt. Har møte med veilideren min i morra og kan se for meg at han skal piske meg rundt de nærmeste ukene, så får ha klargjort noen tanker slik at vi får et fruktbart møte.

 

Riktig god uke til alle som er innom! – klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig innlegg inne på min tråd. Jeg orker ikke å kommentere der inne, for JESS er så sur der for tiden. Da er det bedre klima her inne hos deg:-)

Jeg så et program på TV i helga om ei dame på 41 år som skulle se hvor ung hun kunne bli. Hun prøvde botox, hormoner, kremer, trim+++,- og mageplastikk. Hun ble forsåvidt ganke fin/ung da, på sikt var det kun operasjon (og trim) som hjalp. De fjernet 1,3 kg fett/hud fra magen, og det var ganske fasinerende. Jeg så også noe om dette i VG vektklubb i går.

Jeg skjønner godt at folk vil operere hvis det ser ille ut. Det kan bli ganske slapt og plagsomt. Magen min er langt fra fast og fin, men inni klærne er den forsåvidt ikke så ille. Da er det værre med disse kanelsnurrene, faktisk rene vestlandslefsa etterhvert. Hvis jeg skulle gjort noen inngrep måtte det bli her. Men så er jeg fryktelig redd for operasjoner da, så jeg må nok leve med dette skinnet. Når alt er pakket godt inn i emballasjen er de ikke så veldig små, mine heller ser du. Jeg får trykket det meste av laus-skinnet inn i C-cup.

 

Det er ikke så lett å holde oversikt over familiære forhold her inne. Jeg surrer også med hvem som har hva,- dette handler jo mest om OSS ikkesant:-)

Jeg kan ta fortelle at vi så MammaMia. Jeg så den for 2.gang, og det var like hyggelig denne gangen. Jeg har ingenting i mot å være som Meryl Streep når jeg blir 59 år!

 

SOPP: Jeg begynte med dette da ungene var små. Jeg har litt iboende trang til å sanke ting, og dette er en kjempefin aktivitet. Og så mye greiere enn å plukke blåbær- soppene monner jo i kurven (posen) Jeg plukka 2 fulle bæreposer på 1/2 time. Jeg plukker ikke så mange sorter. Piggsopp, mat-riske, kantarell og steinsopp er mine favoritter. Det vokser masse piggsopp, mat-riske og kantarell i "min" skog. De er veldig lett å kjenne igjen, og ikke til å ta feil av. Jeg anbefaler alltid folk å bli med noen andre første gangen, evt. bruke sopp-kontrollen. Jeg har stadig med meg folk-for det er så artig at folk benytter seg av denne ressursen. Og det er nok til alle. Kom gjerne nordover en tur, så skal jeg ta deg med:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kommer her å melder meg inn i kanelsnurrgjengen :o Dere tar vel opp nye medlemmer?

Er det noen som har en klubb for dinglete celulitt lår også? Jeg kan være president der!

 

Herlig når du er så positiv Skrulle! Jeg kjente at jeg trenger litt positivitet ja!

Det er så fint å lese om hvordan så mange motiverer hverandre her inne. Hadde glemt hvor kjekt det kan være! Jeg har ikke hatt så mye tid til å hverken lese eller skrive her inne. Burde absolutt hatt prioritert det!

 

Takk for at du fikk meg til å smile her! Det får være min dagens positive i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

sitter her og småler av det dere sier om overflødig mageskinn og hengepupper. Må bare dele en historie jeg hørte her om dagen.

 

Moren sto på badet i nettoen etter å akkurat å ha kommet ut av dusjen. Inn kommer hennes jente på 3-4 år og stirrer på henne ei lita stund. Så bryter hun ut: Mamma, sånne lange pupper vil jeg også ha når jeg blir voksen !

 

Ha en fortsatt fin uke alle sammen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, jess. Trivelig at du synes klimaet er godt her inne. Men det svinger vettu, er ikke lenge siden det var ganske slett her også. Ellers må du gjerne surmule litt på min tråd hvis du føler for det. Var inne hos deg med forsøk på noen trøstens ord. Jeg er glad du synes armene dine er blitt bra. Det er jo dem som det er mest sannsynlig at den gemene hop kommer til å se. Det andre kan lettere pakkes bort i klær. Jeg klarer ikke å se for meg operasjon jeg heller, selv om jeg leker med tanken litt innimellom. Helten min påstår at han liker kanelsnurrene, så de fleste dagene velger jeg å tro på det. På tjukkedager eller bad hair-days er det litt vanskeligere å tro på...:o. Enig med deg, ser jeg ut som Meryl Streep når jeg er 59 (Eller 50 for den saks skyld), så skal jeg ikke klage. Jeg kommer *gjerne* på sopptur :o!

 

Det er rom for alle som vil i kanelsnurrene, Blomsterjenta! Kanelsnurrene er sjenerøse nok til å godta cellulitter og dinglelår samt mye annet. Men du, jeg har oppdaga at cellulittene har blitt mye mindre fremtredende etter at noen kilo har gått av, så det er håp, ser du! Forresten fint å se deg her inne igjen. Ser at du mener å ha visna pga dårlig stell i det siste – vel, vi får prøve å se om vi kan få friska deg opp igjen. Det er veldig godt å være her inne – både for sludring og lesing. Håper at vi får se mye mer til deg igjen. Takk for gode ord om smil... :o.

 

Siripia – koselig å se deg her, har jo sett nicket ditt flere ganger. Kom gjerne igjen! Må si at innlegget ditt fikk meg til å le høyt! Oh, herlige kanelsnurrer! Sånt et herlig utsagn fra sikkert ei alldeles herlig lita jente. Takk for at du delte :o!

 

Livet mitt er ganske bra i dag. Jeg har jobba bra og fått gjort mye. Det er nå pøsregn og mørkt ute og jeg skal snart sykle på Mikke Mus sykkelen for å ta toget hjem fra den byen hvor universitetet er til den byen jeg bor – kjenner at jeg har ikke noe lyst! Heldigvis er jeg på universitetet maks 1 gang i uka, ellers er jeg på laben i samme byen som jeg bor. Når jeg kommer til riktig by er det 6 sykkelkilometer hjem. Blææ! Men når jehg kommer hjem, da skal jeg dusje, lage litt pastamiddag (Jeg har spart kcal – trallallaaa!) og ta kvelden uten å måtte jobbe noe mer. Jeg skal veies inn i morra, og det bør kunne bli lystigere enn de foregående ukene, i alle fall etter prognosene.

 

Ha en riktig så flott kveld alle herlige folk som er innom! Klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige ord :o Nå må jeg jo bare prioritere å være her blant dere hyggelige damer!

 

Jeg måtte le av de lange puppene jeg også! Det er godt å vite at det er flere av oss her i verden!

Ja celulittene mine har faktsisk blitt ferre de også. Men lårene dingler like vel -men dog ikke i samme grad som tidligere. Nå har jeg til og våget meg ut blant folk i tights - det var ikke mulig tidligere. Så ytterligere forbedringspotensialet - det ser jeg absolutt!

 

Håper at du kom deg velberget hjem fra sykkelturen! Du er jammen meg sporty - og positiv til de 6 km!

 

Ha en fortsatt fin kveld og kos deg med pastaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tights ute i virkelighetens verden er et stort steg for mange av oss, det, blomsterjenta. Jeg fryder meg over at tightsoveflaten (erhm...låroverflaten...) er litt mindre bulkete og dinglete enn før. Takk for gode ord om å være sporty. Ja, er vel kanskje blitt det litt? Vente på bussen frister liksom ikke det heller, i alle fall ikke sa lenge jeg vet at jeg kan gå inn her etterpå og registrere trimpoeng. Skikkelig drivfaktor for meg med pulsklokke og trimpoeng. Men på dager jeg er sur og sliten er jeg nok mindre positiv på sykling i regn og mørke. Men jeg kom meg da trillende hjem og er godt fornøyd med egen innsats! Finnes det noe bedre? Og det ble deilig pasta, synes jeg sjøl, med skinke, hakka tomater og hvitløk frest i panne med masse pepper og basilikum. Og så bittelitt olje og bittelitt ost.

 

Hei på deg, du travle stinis! Var akkurat innom dere og så at du hadde en fin dag i praksis. Godt å høre! Det blir sikkert fint å starte på kurs igjen også – lykke til med det. Og takk for veieheiing – er litt spent nå etter uker med tull og fjas!

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ble det nedgang igjen! Hurrraaaa!!! Nå veier jeg 76.6 kilo og har gått ned totalt 22.3 (2.4 kilo siden forrige tirsdag, som nok ga en altfor høy vekt siden en god del forsvant til dagen etter). Etter to uker med oppgang er jeg nesten en kilo ned i forhold til inngangen av oktober. Så superoktober ble ikke så gild som jeg hadde planlagt, gitt. Men nå føler jeg endelig at jeg er på rett spor igjen, og det er enda to uker til jeg får noen dager med mer utfordrng i matveien igjen. Så nå er planen å holde seg på den smale sti :o.

 

Ønsker alle en riktig fin dag! - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å , så deilig med gledelige budskap her ikke i klubben. 2,4kg- det er jo bare helt utrolig.

 

Jeg er selv begynt å bli en ihuga sykkelfan. Jeg er begynt å engasjere meg lokalt for å forbedre forholdene for syklister. Vi har for få og for dårlige sykkelveier. Hvis folk skal bruke sykkelen på lengre strekninger må det nødvendigvis være greit og raskt å sykle der. Her må jeg passere masse lyskryss, sykkelveien går opp og ned og ut og inn av andre veier. Og har masse hull, noe som er veldig skummelt når det er mørkt og hullene er fulle av vann...

En del av min livsendring er at jeg skal sykle til og fra møter og aktiviteter så langt der er mulig. Jeg bor så nært jobben, så der er det ikke noe å hente.

Mannen min drømmer om sykkelferie f.eks i frankrike. Jeg har hittil vært helt avvisende til dette, men er etterhvert begynt å leke med tanken. Det må i såfall bli uten hormonelle tenåringer på slep!

 

Kos deg videre med tirsdagen:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkogtakk, blomsterjenta og jess - dere er gromme! Sykling er morsomt og når formen er blitt så mye bedre så går det helt fint. Jeg kan godt tenke meg å dra på sykkelferie i det store utland (Frankrike, Italia eller Spania). Har myst på det tidligere, men frykta at formen var for dårlig. Får se om det går an å få det til i framtida.

 

Croissanter er vel ganske godt, ja. Jeg leker at jeg ikke liker det så veldig, nemlig, og da klarer jeg faktisk å holde meg unna. Er jeg på hotell over flere dager kan det hende jeg tar en stykk en av dagene. Vil helst ha smør OG syltetøy på, nemlig, men siden det blir heftig på budsjettet øver jeg meg på å spise dem bare... funker det også :o. Men kanskje de ikke er så fulle av slemminger...veier jo ingenting og da kan det vel ikke telle...? Eller?? Spise eple nå tror jeg, slik at jeg slutter å fantasere om croissanter :o.

 

Jobeejobbejobbe! klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, 2neA! Snikveiingene har jo tilsagt gradvis nedgang siden forrige uke, men det var i går det plutselig var så lite kilo - trodde ikke mine uskyldsblå! At det holdt en dag til tar jeg som et tegn på at det går framover og ikke oppover igjen...nei, for det vil jeg IKKE!

 

-skrullilull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går rette veien Skrulle, og skulle du mot formodning vippe litt opp igjen på en snikveiing så VET vi at det går rette veien du slanke kvinne. Er bare så super glad på dine vegne. Det var på tide at det gikk din vei nå, nå vil vi ha en rett strekning uten svinger og andre omveier. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkogtakk' date=' blomsterjenta og jess - dere er gromme! Sykling er morsomt og når formen er blitt så mye bedre så går det helt fint. Jeg kan godt tenke meg å dra på sykkelferie i det store utland (Frankrike, Italia eller Spania). Har myst på det tidligere, men frykta at formen var for dårlig. Får se om det går an å få det til i framtida.

 

Croissanter er vel ganske godt, ja. Jeg leker at jeg ikke liker det så veldig, nemlig, og da klarer jeg faktisk å holde meg unna. Er jeg på hotell over flere dager kan det hende jeg tar en stykk en av dagene. Vil helst ha smør OG syltetøy på, nemlig, men siden det blir heftig på budsjettet øver jeg meg på å spise dem bare... funker det også :o. Men kanskje de ikke er så fulle av slemminger...veier jo ingenting og da kan det vel ikke telle...? Eller?? Spise eple nå tror jeg, slik at jeg slutter å fantasere om croissanter :o.

 

Jobeejobbejobbe! klem skrulla[/quote']

 

 

Croissanter er laget av lag på lag med fett (smør), og det er stort sett det:) Så joda, de er slemme! Bare for å understreke at epler er MYE bedre. Super bra veiedag du hadde, stå på. Husk at dere tynne, supre, flinke damer er forbilder for oss som startet litt etter dere:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var kjempeoppmuntrende for deg, skrulle :o veldig bra altså! må være så moro å virkelig kjenne det på kroppen.

jeg sa nettop her om dagen at jeg ønsket meg sykkel til jul, har ikke syklet de 35 årene jeg har bodd i Norge, men det bekymrer meg ikke - men som mannen min antydet - her er så bratt, kan sykle fort nedover til byen og handle, men må da trekke den hele veien hjem igjen ! men husker så godt den lette, uanstrengte følelsen det var å sykle....har lyst til å oppleve den følelsen igjen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Krille. Joda, jeg vet at croissanter er noen skikkelige fulinger - derfor jeg må leke at jeg ikke liker dem så godt :o. Men epler er ikke så verst de heller - og i dag har jeg spist masse melon også, og det monner godt i en sulten skrott! Takk for gode ord om at vi er tynne, supre, flinke damer! Det er vel bare å si takk *rdme* på alles vegne da vel :o. Det må trenes på, merker jeg, spesielt når det gjelder utsagn en ikke er vant til å forholde seg til. Godt at det finnes litt motivasjon å hente fra oss gamle sliterne. Jeg syntes det var supert å ha noen foran meg i sporet som hadde veid like mye og tenkt mange av de samme tankene. Da ble det lettere å tro på at det skulle kunne gå an! Men du, det er jammen mye motivasjon å hente fra dere som starta litt seinere også, fra deg for eksempel!

 

Takkogtakk kire. Ja, dette gjorde godt! Jeg brukte sykkel i gamle dager mest for å komme meg fortere fra sted til sted og var ikke spesielt opptatt av om jeg likte det eller ikke. Likte ikke bakker, så klart :o. Etter å ha kommet i gjenge med sykling her i England opplever jeg sykkelen som et så utrolig fantastisk fremkomstmiddel, og jeg sykler som regel relativt uanstrengt av gårde :cool:. Det går seg til ganske raskt, og jeg anbefaler gjerne sykling til alle som vil høre... Men jeg er ikke så veldig glad i tunge bakker opp til der jeg bor nå heller altså. Man får trille hvis det kniper...

 

jess: Holdt på å glemme: Så bra at du engasjerer deg i sykkelforholdene på hjemplassen din! Jeg er helt enig i at forholdene må ligge til rette for praktisk og trygg sykling. Da tror jeg terskelen for sykling blir lavere for mange. Sykkelstier som går av og på veier og fortau er en uting! Og hull i veien...!

 

Riktig god natt til alle! - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

Ville bare si hei til deg, og si at jeg virkelig har savnet deg og alle dine oppmuntrende og inspirerende innlegg:) Håper å klare å holde meg her inne ennå en god stund, men slapper nok mere av med vekta nå som jeg ikke helt kan kontrollere den selv. Men nå som jeg ikke er redd for vektspøkelset lenger, skal jeg ihvertfall ha kontroll på min egen vektnedgang og oppgang;)

 

Deilig å se at det går bra med deg:) Snakkes

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig positivet m disse lange akademiker innleggene, men det gjelder å følge med, noen dager borte og en har en jobb å gjøre! Men Har en tid er det herlig,morsomt og tiltider til og med berikende! Tråden din er virkelig helt topp!

 

Ja, det går i løshud her også. Godt å høre at flere har respekt for operasjoner Jess, her er ei til. Skulle hatt sterilisert meg bla, men ikke noe kniv her nei! Det er så mye leger og helsepersonell i slekta at den frykta har jeg fått inn fra jeg var liten!

 

Men det jeg skulle ..... GRATULERER SKRULLE! Betyr det at du er nede i normal BMI? Uansett er du vel det man kaller vanlig nå m mindre du har noen sånne "oppsamlingsplasser". Jeg kan virkelig ikke tro at jeg en dag skal komme dit. Derfor er det herlig å se at du har klart det! Det gir håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke fult så morsom for meg. Lillegutt var litt utolmodig en dag jeg var på badet. Som virkelig for å vise at jeg fikk raske på stiller han seg innpå badet og ser på meg. Så kommer det " mamma; Den svære rompa du har! "

 

Ja, dere kan le dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg innom igjen her gladjegerigang! Tusen takk for gode ord :o.

 

Ja, fra unger kommer det gjerne en del friske kommentarer. Det går jo ikke an å bli sur heller - de observerer jo bare. Jeg har hatt liknende episoder. Niesa til min veldig slanke og pene venninne, som har en familie hvor alle er veldig slanke og pene, hadde vel ikke sett noe som meg på kloss hold tidligere - hun kikka storøyd på meg og sa 'Så tjukke lår du har!'. Tja, var jo sant, det, men hadde jo lyst til å si 'Det er for at jeg lettere skal kunne SPIIIIISE deg!'. Selv om lår og spising strengt talt ikke passer :o. Nei, hva kan man si - det var jo ikke uttrykt i ondskap.

 

Tusen takk for gode ord du også, steg. Det er nok fortsatt snaut 3 kilo til normal BMI, men det hjelper jo veldig nå. Har ikke så mange oppsamlingsplasser, så det blir vel litt generell krymping med de siste kiloene. Nesten så jeg ikke klarer å tro at det virkelig er meg? Er det virkelig sant at *jeg* skal bli normal??? Vel, normalvektig, i alle fall :o. Jeg kan aldri huske å ha kjent meg normal. Allerede da jeg var 10 år kan jeg huske at jeg var litt tjukk. Var jo ikke det akkurat. På bildene ser jeg en 10-åring som var litt lengre og kraftigere bygget enn mange andre. Og da jeg var 11 kom puppene. Huffoghuff, det var skikkelig ukult. Nå tror jeg nesten at jeg kan leve med stor beingrind - skriver mer om det en annen gang!

 

Jeg jobber i kveld. Ute er det svart og da blir det spennende sykling hjem i kveld også. Heldigvis opphold og klart, så blir vel en fin tur hjem, tenker jeg. ...Ups, velta akkurat vannglasset mitt utover, heldigvis ikke i retning datamaskin, noe har jeg da fått inn i skrullehuet! Har rydda det opp igjen og fått roa harehjertet :o. Jobbe litt mer nå - mer oppstramming venter fra veileder i morgen. Neida, han er grei og konstruktiv, han, men jeg må jo jobbe mener han! *ler*

 

Fortsatt god kveld til alle! klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...