Gå til innhold

På tide med tråd!


Gjest skrulle
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 764
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei steg – takk for veldig hyggelige hilsener! Nå har det vært litt travelt her hos meg. Ikke fått vært innom på mange dager. Ble litt mye jobbing utover kvelden både onsdag og torsdag pluss forberedelser til besøket jeg skulle ha helga. Når disse jentene mine kom har vi vært opptatt med å prate og flire masse samt å farte rundt.

 

Nå har jeg ei lita morgenstund aleine. Helten min virker fortsatt tapt for denne verden, men hører jentene romstere litt, så de er nok snart oppe. Har hatt det så veldig fint disse dagene. Har blitt i overkant i matveien og drukket altfor lite vann. Tror nok jeg komme til å betale for det på tirsdag på veiing igjen. Men i dag skal jeg være flink med mat og vann samt komme meg ut på en skikkelig tur når de har reist.

 

Joda, steg, jeg hadde veldig flott nedgang, og oppskrifta er vel bare å følge GR-opplegget strengt med masse vann ;). Nå når ikke gjør det samler det seg mye vann i kroppen, virker det som, så du blir nok ikke så imponert av meg nå...:). Dette med hvor langt en skal ned i vekt er ikke så enkelt, men jeg tror at 70 plussminus bittelitt vil bli passe med mine 1.72 m. Vi får se når det går av noen kilo til. Skjønner at det kan bli litt forvirrende siden jeg snakker om studier og jobb i ei eneste stor røre. Jeg er heltidsstudent, men siden jeg er stipendiat er det egentlig som å ha en forskningsjobb under veiledning, bare med større frihet så jeg kan tilate meg å sulle innimellom. Så jeg kaller det ofte jobben min selv om det strengt tatt er studier.

 

Klem til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, gladjegerigang, for koselig hilsen på tråden min! Du er riktig så god sjøl du. Å ta meg inn igjen er visst blitt min sterke side, pussig nok. Nesten så jeg må si dessverre siden det ser ut til å hende litt vel ofte om dagen. Men heldigvis også – av samme grunn :).

 

Du snikksnakker da slett ikke på tråden min. Det er fint at du deler tankene dine, og du må så gjerne gjøre det inne hos meg. Dette du tar opp med selvfølse er noe jeg kjenner meg godt igjen i. Er det ikke rart at en kan virke så sterk og selvsikker samtidig som en er bitteliten og usikker inni? Å virkelig begynne å tro på seg selv som individ kan være en lang og smertefull prosess. Dette er noe jeg har tenkt mye på. Jeg har en tanke om at det går an å skille mellom selvtillit og selvfølelse. Selvtillit er for meg noe jeg kan ha i drøssevis på en god dag (og jeg kan utstråle det selv på mindre gode dager hvis jeg står på litt). Det er dager hvor jeg kjenner at jeg mestrer ting, at jeg ser godt ut og jeg får gode tilbakemeldinger fra omgivelsene mine. Dessverre har det ikke alltid så mye sammenheng med hvilken selvfølelse jeg har. For meg er den mye mer knytta til hvilke verdier jeg setter på meg selv. Alle mennesker burde fått lov å ha skyhøy selvfølelse. At vi har verdi rett og slett av å være individer. I et humanistisk syn er jo det veldig lett å si og tenke, men å føre det tilbake til en selv og faktisk tro på det for egen del er ikke alltid så lett. Nå vet jeg jo ikke om dette er i nærheten av hva du tenker, så det ble rett og slett litt tankedumping fra min side en søndag morgen.

 

Noen dager er vi fortsatt tjukke, men andre dager er vi ganske fine, heldigvis ;). Vi må nok jobbe med selvfølelsen ser du, og godta at det tar litt tid før det mellom øra henger med. Det er sikkert noen som går rundt å tenker at akkurat du utstråler selvtillit og trygghet på deg sjøl.

 

Nei, nå skal jeg være sosial med de folka mine som har pakka og ser energiske ut! Vi snakkes seinere i dag!

 

Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studier er utrolig morsomt! høres iallefall ut som du koser deg, og det er flott.

 

merker jeg og at rutiner med vann og mat blir annerledes når vi har besøk, eller er avgårde. siden onsdag har jeg spist veldig rart, ikke til middag, men småspising stadig vekk. i går kveld var jeg så søtsugen at jeg spiste sjokoblandingen til samboeren min uten melk, bare for å få litt søtt. rare greier. har nesten blitt noe søtt hver dag siden onsdag. menmen, får være flink de siste dagene frem til veiingen. har nok ikke gått ned noe, litt pga maten de siste dagene, og litt på grunn av et enormt vekttap forrige uke. men det får gå som det går.

 

fine kommentarer om selvtillitt og selvfølelse!!! stemmer godt i dette tilfellet her og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, stinis, det er ikke alltid at kroppen helt vil spille på lag. Heldigvis er jo frokostblanding av den litt syndige sorten glimrende som godterierstatning, og kanskje bittelitt sunnere? Helten min har noen varienter som virkelig smaker som sjokoladekjeks ;). HmmÂ…du skriver sjokoblanding, ja. Det er kanskje noe annet det? Men nå skal både du og jeg ta oss et tak i øret slik at vi kan fortsette den sunne trenden vi hadde i forrige uke. Bort skal det hersens flesket! Tusen takk for besøket på tråden min! Alltid koselig når du tar deg en tur :)

 

Nå har besøket mitt reist. Hatt det fantastisk koselig, men det er alltid godt å få tilbake huset. Må innrømme at jeg ble mer revet med av turmodusen til disse damene enn jeg hadde tenkt, og jeg har spist mye mer tull enn planlagt. Til og med masse sjokolade! Er litt irritert på meg sjøl :). Nå som jeg akkurat hadde rydda opp i noen slemme kilo og så mister jeg hodet helt. Men i dag har jeg vært flink så får fokusere på det. Helten min og jeg var ute på en brukbar sykkeltur i dag – det var deilig vær og jeg kjente at det var godt å bruke kroppen litt skikkelig igjen. Har jo gått en del de siste dagene, heldigvis.

 

I går var vi i byen og vi greide å finne fine sko alle tre. Hold dere fast: Jeg har kjøpt lange svarte støvletter – de går nesten helt til kneet! Hadde jo tenkt at jeg skulle vente til disse leggene var blitt bittelitt slankere, men prøvde litt for moro skyld. Nå har det faktisk blitt slik at jeg kan få på mange forskjellige i butikkene. Noen ganger blir det litt stappa pølse-følelse, men ofte ser det fint ut. De jeg kjøpte var veldig tøffe med noen spenner, litt hæler og glidelåsen bak. Nå må jeg begynne å bruke skjørt for jeg kan ikke skjule dem bak bukser! Jeg følte meg virkelig kjempefin i går kveld da vi gikk ut for å spise – jeg med knekort skjørt og de nye støvlettene. De herlige venninnene mine skrøyt veldig av meg, og mannen min så blid ut også. Han sa ikke så mye mer enn vanlig, men nå sier jo han hver dag at jeg ser fin ut.

 

Er litt sliten i dag og det blir nok tidlig kveld. Jeg har tatt meg en tur rundt på trådene, men har visst ikke så stort overskudd til å skrive akkurat i kveld, men jeg kommer nok i siget igjen!

 

Ha en riktig flott kveld! – skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh så deilig Skrulle. Det har du fortjent og mere til. Tenk nå tilhører du lange svarte støvletter gjengen. Gleder meg til jeg kommer dit hvis jeg noen gang kommer dit. Mine legger blir nok aldri lange og smekre, men håper noen cm til skal forsvinne. Det høres ut som om du har hatt en helt topp helg med venninnene dine. Du er en mester i å hente deg inn igjen så dette går nok bra. Godnatta (regner med at du sover med støvlettene i natt tjhi...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, hadde skrevet et langt innlegg, og så ble det slettet fordi internett koblet ut. dritt.

 

skulle gratulere deg masse med støveletter, og skryt fra venninner. er så deilig. de fleste va mine venninner har flyttet et stykke av unna pga høyere utdanning, selvom jeg savner de skikkelig, så er det veldig deilig å vite at til jul skal jeg overraske de med et skikkelig vekttap. hehe. de har sett meg på mitt tynneste (ca 75 kilo), og jeg vil veldig gjerne vise de at jeg kommer tilbake. ca 10-11 kilo til jeg er der, rekker nok ikke det til jul, men rekker jo litt.

 

jeg skal ikke skryte på meg noen sykkeltur eller form for aktivitet i dag, hehe, har du trent litt for meg og skrulle? har kun spist og sittet på baken i dag. har fulgt gr-opplegget til punkt og prikke, så ingen form for utskeielser matmessig, men kunne jeg hatt litt mosjon i dag da. menmen. var frokostblanding med sjokosmak jeg mente ja, ikke sjokolade, hehe.

 

er nesten alltid deilig med besøk, men det er så lett å øa seg rive med når alle de andre spiser usunt, eller iallefall ikke tenker så mye på hva de putter i munnen, enten det er flytende eller i fast form. hehe.

 

menmen, nå får jeg levere oppgaven min, og hoppe til sengs. skal besøke praksisskolen min i morgen, og må stå opp klokka 06.00, det er en time før jeg liker å stå opp. hehe. synes det er vanskelig å beregne mat og sånn på slike dager, for jeg pleier jo å spise frokost 07.30-08.00, og lunsj 11-12, men må jo spise lunsj mye tidligere i morgen, og alt blit fremskøvet. menmen, får smøre litt matpakke og sånn, så ordner alt seg:)

 

god natt, og ha en flott gr-uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten avsporing på tråden din... Hvordan går det med stavgåinga? Får du dreisen på teknikken? Registrerer du på rolig eller rask stavgang? Skulle hatt en midt i mellom føler jeg.

 

Grattis med nye støvletter!!!!! Min store drøm er nettop lange svarte støvletter og skjørt. Men jeg tør ikke å prøve engang jeg. Føler meg beglodd bare jeg nærmer meg hyllene med støvletter. For ikke å snakke om skjørt!!

 

Snodige greier det der... for 35 kg siden var målet mitt den vekta jeg har nå..da skulle alt bli så mye bedre og jeg skulle kjøpe meg masse fine klær.. målet er nådd, men er fortsatt ikke fornøyd..føler meg som en hvalross på land innimellom fortsatt..

 

Ja ja, får prøve 10 kg til ;) motet har jeg fortsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle herlige folk som kommer innom paa besøk!

 

Koselig å se deg igjen, 2neA. Er fortsatt litt rusa på lange svarte støvletter- skulle gjerne ha hatt dem på til køys, men da ville nok helten min steila :). Leggene mine er nok fortsatt ikke så veldig smekre, men det kommer seg. Jeg skal nok få av de venninnekiloene ser du, selv om jeg nok må belage meg på noen dager til før det er av. Mye vann sikkert. Veide to (!) kilo mer søndagsmorgenen enn på fredagsmorgenen. Ganske interessant å snikveie i slike stunder.

 

Så kjedelig å miste innlegg, stinis! Dataen min er litt syk i internettet sitt sa jeg har sånn plugginngreie som plukker opp trådløsnettverket og dette er litt ustabilt. Jeg har av dyrekjøpt erfaring nå begynt å skrive i Word slik at jeg kopierer. Litt tungvint, men siden jeg omformer æer, øer og åer likevel, så er det greit. Du, det blir morsomt når de gamle venninnene dine skal møte den nygamle stinis til jul. De kommer jo selvfølgelig til å se med en gang at du har gått ned masse. Du er på god vei til å klare å komme til 75 kilo, og om du ikke klarer alle så har du dem i alle fall på nyåret :)! Må jo ikke trene hver dag heller, vettu, selv om det kjennes litt rart nar en ikke har løfta på rumpa i det hele tatt. Høres ut som om du har spist vettugt og tenker jeg det går fint. Dessuten er du da vel flink til å trimme til vanlig, du. Og så er det klart at du kan få halve trimmen min – deler gjerne jeg!

 

Hyggelig å se deg her inne, superkristine! Nei, har visst ikke blitt noe stavgåing på meg, men jeg skal i gang. Innimellom føler jeg at det blir litt slapt å gå, selvfølgelig fordi jeg ikke tyner meg sjøl nok, men da er staver ypperlig drahjelp! Så kan nok ikke råde på hva det skal registreres som. Men kanskje det går an å tilpasse litt? Var akkurat inne og kikka og så at det var ikke helt dobbelt så mange poeng for rask, men hvis du feks går 1 time sånn midt i mellom kan du kanskje registrere det som 1 time og 20 minutter rolig? Har du virkelig gått ned 35 kilo? Det er jo helt formidabelt! Du trodde du skulle være fornøyd etter de 35 og så oppdaga du at det ikke var helt slik. Tror ikke det er så uvanlig at det tar litt tid for hodet å skjønne at det er sant at kroppen er helt annerledes. Var inne og kikka hos deg nå og kan se at du er litt over 80 kilo nå og med høyden din (ja, sjekka det også!) så er du jo faktisk ikke så stor lenger! Det er godt at du er ved godt mot, for det er ikke langt igjen for deg :D. Men hvalross er vi nok alle innimellom. Jeg er det stadig vekk! Og som nevnt over er ikke leggene mine så sinnsykt smekre (38.5 cm på det breieste) så det kan hende du kan få en overraskelse hvis du går og prøver støvletter ;).

 

Nei, nå skal jeg lage middag til helten min og meg. Kommer innom seinere sikkert! Må jo innom på noen andre tråder også. God kveld til alle! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ble opp 700 g det. Hadde vel håpa det skulle bli litt snillere oppgang enn det, men spist er spist og konsekvensene må tas. Noe vann er det nok der fortsatt. Uansett er alle måla de samme eller litt mindre. Blir litt lei av at jeg er så dum å ta den humpete ruta på veien til målet - litt mer standhaftighet så hadde dette gått fortere, det er helt klart. Men nå er det bare å fortsette å flinke seg framover! Så moralen er på topp ;)!

 

Ha en riktig god dag! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

..du er jo kjempeflink uansett om vekta viser 700 gram opp. Tenk nå heller på den totale mengden gram du har gått ned, det skulle vel bli rundt om 22000 gram!!, og litt humpete på veien vil det tross alt bli framover også;) Men samtidig er det jo en vekker med disse utskeielsene, fordi at de viser hvor lett vi kan gå opp igjen hvis vi ikke strammer inn, så vi må nok bare stå på og telle kalorier en lang stund framover;) Knekkebrød og vann i en uke, så er alt og vel så det borte. I morra er det min tur!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, damen!

Skit med den vektøkninga, men sånn er det. I sum ligger du likevel godt an de siste 2 ukene:-)

Jasså, du har kjøpt deg støvletter-sukk:-) Jeg er litt misunnelig, men har egentlig begynt å avfinne meg med at jeg ikke kommer til å finne støvletter. Syns liksom ikke at leggen krymper noe særlig. Nå har jeg ikke mål med målebånd noen gang, men det skal jeg jammen gjøre. Selve fotbladet og ankelen er blitt noenlunde ok, men høyere opp er den enda svær.

Jeg ønsker deg iallefall lykke til med støvlettene, ser for meg hvor stilig du ble!

Nå skal du virkelig nyte det, dette har du jobbet hardt for.

 

Så du har begynt å reistrere vekta di i mg? Hadde du drukket de grammene på deg kanskje:-)

Det ser ut til at denne kroppen har hatt godt av litt fløtesaus, rømme og vin i helga. Vekta har iallefall rørt litt på seg, men jeg vet jo ikke om det holder til neste mandag da. September er visst ikke min måned. Jeg har sett litt tilbake, og ser at jeg hadde en litt laber måned i april også. Satser på at det blir bedre i oktober.

Vi får ta oss litt sammen og fokusere på saken, så kanskje vi kommer i mål denne høsten:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg skrulle.

Den vekta går opp og ned, men kurven går denover, det er den som teller.

 

Så spennede m stipendiat. Er det lov å spørre hva du skriver om?

 

For meg er det kanskje aller mest innspirerende å se at du går ned selv om du skeier ut innimellom. Jeg har sett mange som har gått ned masse, så har de slutta og gått opp masse igjen. Jeg har nå en teori om at det er fordi en ikke har trent på det å leve et"vanlig liv". Så jeg tror at det at du har blitt så flink til å hente deg inn igjen gjør at du vil klare å holde vekta når du er ferdig. For dette er jo ikke en jobb eller et prosjekt som er over når vi er kommet i idealvekt.

 

OG se deg tilbake på det du har klart: imponerende!

 

Morsomt det m selvtillit. Jeg har alltid ment at leggene mine ikke er så veldig tykke, men altså proposjonalt m overvekten. Har hatt flere høye støvletter og det gjør ikke meg noe om de er med snøring for jeg synes at det er fint.... så kom jeg til å lese på en av trådene her om dagen, kan ha vært her, men jeg husker ikke. Vedkommende mente at hun hadde så tykke legger og "skammet" seg så over de. .... men litt lenger ned hadde vedkommende også en liste over cm- mål og hva så jeg jeg. Jo, hun som mente at hun hadde tykke legger hadde tre cm tynnere enn mine! Måtte jo le da. Her satt jeg med mye tykkere legger og aldri tenkt på at de er tykke!

 

Hallo ... nå må jeg jobbe!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble plutselig veldig interessert i hvor stor eller liten min legg egentlig er. Den har aldri vært målt, iallefall ikke i min tid...

Så, i går kom det store øyeblikket. Jeg lista meg inn på badet, av med buksa og frem med båndet.... Og gjett?

 

40 blanke centimeter!

 

Oh,jeah- ikke så galt eller? Den er jo selvfølgelig stor- men henger fint fast i resten av foten. Heldigvis ikke tjukkere enn låret da, men det skal litt til altså:-)

Bare 1,5 cm unna deg, og det skulle jo bety at det kan finnes muligheter for disse støvlettene allikevel.

En gryende optimisme er under oppbygging:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige meldinger dere gode herlige damene! Støvletter trenger slettes ikke være så langt unna for noen av dere, blomsterjenta og jess. Det er absolutt håp! Så du måtte til å måle nå, jess? Det var fint, for det var i grunnen tanken med å skrive opp leggmålet – visste jo at det var noen som kom til å bite på den :). Leggene er liksom så langt unna og vi bruker så få klær (ingen?) som gjør at vi kjenner forskjell. Mine har gått ned 4.5 cm siden i januar og det hadde jeg nok ikke så lett klart å se.

 

Oppmuntrende ord, blomsterjenta og gladjegerigang. Vannet ser ut til å gå, tror jeg er tilbake til der jeg var ved forrige veiing i morra. Og ja, jeg ser at det er blitt mange tusen gram. Og siden jeg har latt meg friste på milligramskalaen nylig så blir det millioner av milligram! Grunnen til mg var at jeg syntes det var så kjipt å se såpass med oppgang at jeg tenkte at jeg jammen skulle få se skikkelig på oppgangen til skrekk og advarsel ;)! Så veldig mye ut plutselig. Kanskje jeg skal gå over til å måle i tonn?

 

Ja ja, jess, du vet jo at jeg har tro på fløtesaus, rømme og vin innimellom, jeg :). I alle fall tror jeg ikke det gjør så mye når vi er flinke stort sett - du skal se at kroppen din likte å få seg et lite kalorikikk. Uansett er det bra at du far litt fortgang på den der vekta di igjen!

 

Interessante tanker om å holde vekta, steg. Selv om veien min er humpete så er jeg i alle fall glad for at jeg oppriktig lengter tilbake til den smale sti etter å ha levd på gamlemåten igjen. Det er ikke et ork og pes å starte med knekkebrød og kaloritelling igjen og det er et stort fremskritt for meg. Nå blir det å trene på dette framover slik at det ikke glipper. Jeg vil ikke tilbake igjen i det sporet der alle Â’litteneÂ’, som blomsterjenta har skrevet en del om i det siste, får rotte seg sammen og gjøre meg feit igjen.

 

- skrulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest little star

Du er flink du, skrulle! Jeg syns det er flott at moralen og stå-på-viljen er på topp etter litt oppgang. 700 gram er uansett ingenting i forhold til det du har gått ned, og du skal se at neste uke er grammene borte og mer med dem!

Du er et forbilde for meg når det gjelder å være positiv også de ukene det ikke går som man hadde ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ferie! Sitter her foran PCen med et stort glass rødvin og synes at jeg har det riktig så fint. I morra bærer det avsted til Peak District som faktisk er litt fjellaktig. Helten min og jeg skal på ei ukes sykkelferie sammen med en gjeng folk jeg aldri har møtt. Heldigvis kommer jeg stort sett greit overens med folk, men kjenner at jeg er bittelitt nervøs likevel. Tenk om ingen gidder å snakke med meg? Jeg er selvfølgelig også nervøs for at jeg ikke kommer til å greie å henge med. Heldigvis er det en slik at vi bor på ett sted og tar dagsturer, så jeg trenger ikke å sykle hver dag hvis beina og rumpa blir altfor møre. Satser på noen dager med gåing også – det er så deilig.

 

Jeg har bakt flap-jacks for første gang i dag. Visste jo at det var energirikt, men det er jo virkelig bare fett, søtt og havregryn pluss eventuell frukt en putter inni. Skikkelig kaloribombe! Jeg har lagd halvparten med kandisert ananas etter heltens ønske og halvparten med eple/sitronsaft/kanel etter mitt ønske. Tenker å holde meg unna dem til vanlig og ta dem som sikringskost på turen ;). Jeg skal ikke telle en eneste kalori eller måle noe mat (eller skrulle, for den saks skyld) den nærmeste uka og det gjør meg litt urolig, men jeg kommer nok til å gjøre overslag inni skrullehuet. Jeg håper bare jeg kan finne styrken til å unngå tullemat. Imidlertid har jeg bestemt at jeg skal spise noe mer enn vanlig fordi jeg regner med å være en del mer i bevegelse. Gleder meg i alle fall!

 

I morra skal vi bare ta det med ro - pakke og ordne og kose oss. Skal nok en tur innom her også :). Blir trolig uten internett ei uke – skremmende tanke! Ha en riktig god natt alle. - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, så herlig det høres ut!

Jeg drømmer virkelig om sykkelferie! Dette er noe som har vokst fram i hodet mitt i løpet av dette året. Tidligere ville det vært helt utenkelig.

Du er jo vant til å sykle og er i god form så dette går bra.

Slike flapser har jeg aldri hørt om, men det høres ut som skikkelig sikringskost ja. Kos deg med kakene, men ikke spis veldig mange:-)

Du tåler jo(og trenger) litt ekstra energi når du skal være i daglig aktivitet. Hvis du bruker pulsklokka får du et visst intrykk av hvor mye ekstra du forbrenner.

 

Jeg skal passe på at tråden din ikke faller ut, så kos deg på turen!

 

HER (stirr i 5 sekunder) er styrken du trenger for å unngå tullemat. Tenk på det når du får lyst til å tulle:-) Men husk endelig å spise NOK mat.

 

Sender over en stor klem som skal vare hele uka

 

Jess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du passer på tråden min når jeg er borte, jess – visste jeg kunne stole på deg ;). Jeg kikka lenge på HERen din. Har nå putta den foran i panna og skal ta den fram hvis jeg begynner å tenke på å tulle.

 

Været er strøkent og jeg gleder meg til å dra på tur. Er i mye bedre form enn før så håper jeg slipper å være slips hele tida. Heldigvis er det lettere å trimme på viljen når det mange i følge. Og pulsklokka er bestevennen min, så den får bli med over alt :).

 

Hadde jo tenkt meg innom hos dere andre i dag også, men så ble visst tida for knapp, gitt. Nå skal jeg pakke sammen PCen – kan jo ikke reise uten den, må vite – og så pakke det siste lille som er igjen.

 

Ønsker alle dere herlig flinke folk en fantastisk helg og en riktig fin uke!

 

- skrulla:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skrulle :)

 

Ville bare innom og ønske deg en riktig god helg!

Har oppdatert meg litt på tråden din, og ser at du skal få trimmet deg i uka som kommer :) Høres jo helt herlig ut spør du meg!!!

 

Du må ha en kjempe fin tur, så kommer du tilbake med "sprettrumpe" og enda slankere legger til støvlettene dine ;)

 

klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en liten hilsen til deg fra http://www.vektklubben.no. Håper du fikk den overført via bluetooth, du har vel det på pulsklokka?

Her pissregner det, og jeg håper endelig dere har bedre vær på sykkelturen:-)

Jeg tenkte litt på deg i dag, så for meg at dere sykla en lang og flott tur, dere rasta på et hyggelig sted, sola skinte og du var veldig fornøyd med livet. Litt støl i stjerten,- men ellers helt klar for resten av turen.

 

Nyt disse dagene til fulle, sug inn siste rest av "sommeren" (her faller bladene av trærne i dag). Godt å ha disse minnene med oss når vi skal inn i høstmørket.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt det helt fantastisk! Vi har hatt fint og nesten-fint vær hele tida. Har sykla og gått en god del, men dessverre også spist mer enn jeg hadde tenkt.

 

Sneik meg på vekta da jeg kom hjem og tror jeg har gått opp litt og det er jeg ikke så fornøyd med. Ja da...vet jo at ei flinkisuke fikser det, men er litt skuffa over meg sjøl ;). Jeg er nok ikke klar for den store verden uten GR-hånda enda, det er helt sikkert. Det har blitt litt mer av alt litt for ofte. Men likevel ikke så mye som i gamle dager, så jeg er kommet et lite stykke på vei. Mest redd for at jeg skal bli en av de i slankestatistikken som går ned mange kilo for så å gå opp igjen alt pluss mer til. Det orker jeg ikke tanken på.

 

Men, jeg har kommet over den verste skuffelsen nå. Jeg skal klare å komme videre ned og jeg skal klare å holde meg på målet mitt selv med litt humper i veien. I dag har jeg spist lur lunsj og jeg har tenkt å leve sunt i helga. Skal nok ut en liten tur etterpå. Trøster meg med at jeg nok er litt sprekere enn da jeg dro. Peak District er veldig bakkete og noen steder er det litt som i fjellet hjemme i Norge. I alle fall har jeg sykla mye opp og ned lange og bratte bakker. Jeg var litt redd for at de andre var så mye sprekere enn meg, men var aldri den sakteste og koste meg nesten hele tida selv når det var slitsomt. Fantastisk opplevelse å kjenne at kroppen funker og at det er jeg som bestemmer.

 

Hadde nok tenkt å trimme litt mer enn det det ble. Hvis jeg kan stole på pulsklokka mi (stoler enda ikke helt på at jeg forbrenner så mye som det står...), så har jeg vel forbrent rundt 8500 kcal denne uka, så det er jo ikke verst, men hadde håpa på enda litt til. Den ene dagen hadde vi planlagt skikkelig machotur. Det var steinete og bratt og til og med de spreke gutta måtte av og dytte sykkel i steinura. Dessverre er jo de gutta litt for tøffe i nedoverbakker også, så det var en som datt og knakk overarmsbeinet. Dette var typisk 5 km med stein og bakker fra nærmeste bilvei. To dro tilbake for å hente bil, mens jeg og en annen gikk på beina med sykler mellom oss til en landsby det var enklere å komme til. Det minte meg virkelig på hvor sårbar en er i fjellet. Det var iskaldt og masse blåst, men heldigvis ikke regn. Vi var likevel ganske heldige siden vi var mange nok til å dele oss, hadde mobiler med dekning, nok å spise og nok klær. Og ikke minst at det var en arm og ikke et bein eller verre.

 

Takk for at dere holdt liv i tråden min mens jeg var borte, Vilde og jess. Rumpa er i full sprett nå og jeg har raselegger :). Vet du jess, den telepatien din må nok ha virka, for på onsdag ble det 6-milstur og relativt fornuftig spising!

 

Klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...