Gå til innhold

På tide med tråd!


Gjest skrulle
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 764
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tusen takk for hyggelige meldinger alle herlige damer! Dere er noen skikkelige go'inger! Er fortsatt i Holland til i morgen. Trådløsnettet virker ikke på PCen min, men nå er jeg på kabel og da er jo alt bare lykke. Hatt en kjempeuke. Det som har vært negativt er at jeg ikke har vært noe flink med mat. Vel, kanskje bittelitt flinkere enn før omleggingen min, men ikke flink nok. Og jeg har drukket mye øl. Jeg regner med en oppgang på vekta på tirsdag, men jeg skal ikke bry meg om det – i alle fall tenkt å prøve å ikke bry meg om det. For jeg har hatt en fantastisk uke! Lite søvn, lange dager på jobb, men mange kjempehyggelige og interessante mennesker. Mange av de samme fjesene dukker opp på disse konferansene og jeg har styrket relasjonene til folk jeg har møtt tidligere og gjort mange nye bekjentskap.

 

Nå koser jeg meg hos venner og gleder meg til å reise hjem i morgen. Da skal jeg ta en kikk på trådene og se hvordan det er med dere! Ha en riktig god kveld!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å være hjemme igjen. Etter ei uke med tullemat kjenner jeg at det er deilig å tenke sunt og spise sunt. Det ble bare bittelitt trim. Vi leide sykler så det ble ei mil fram og tilbake til konferansesenteret de første 4 dagene samt litt gåing. Sykla jo sakte, så vel begrensa hvilken treningseffekt det ble. Men bedre enn å ta bussen uansett. Foten min ser ikke ut til å bli bra, så jeg går stort sett i joggesko. Må gå og la noen se på det nå tror jeg. Hadde med treningstøy på turen, men kunne bare glemme å jogge. Er litt lei meg for det, men skal ikke klage for sykling går fint.

 

Snikveiing i dag morges var vel omtrent som forventet. Så nå er det den smale sti framover. Skal ikke la meg selv bli sur for oppgang på veiinga i morgen. Dette blir en kalkulert oppgang og jeg har virkelig levd herrens glade dager. Det som er deilig nå er at jeg kjente at det ble nok og gleda meg til å leve sunt igjen. Så noe skjer da i skolten sakte men sikkert :P.

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sa kosleig a hore at du har hatt det fint! men kjedelig med foten din! er ikke sa lett a fa inn trening under feriene, prover selv na om dagen, men det blir maks 25 minutter, dete r jo sa varmt, men det er bedre enn ingenting! smart av dere a leie sykler! vi har kjopt lettost og rundstykker til a ha pa stranden her nede, etter fire dager med bare lyst brod begynte fordoyelsen a si sitt, og etterhvert fant jeg ryvita med sesamfro, og i dag var fordoyelsen bra igjen! merker fryktelig godt at maten ikke er som hjemme, men jeg har ligget pa et sa og si vanlig kcalinntak alle dagene unntatt en, da var det litt potetgull og et stykke ostekake, men ellers er det som vanlig;)

 

i morgen kveld reiser jeg hjem, sa vi snakkes pa onsdag. lykke til pa veiingen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har kosa deg. Og så godt å høre at vanen har festet seg mellom ørene, nå lengter du etter det sunne liv:-)

Det er ikke så rart at vekta går litt feil vei når vi koser oss. Trøsta er at slike kortvarige utskeielser er relativt greie å ordne opp i.

Jeg har stort sett holdt meg til planen, men vekta peker likevel litt opp. Sånn er det nå bare:-)

 

Skrulle, noen må se på den foten. For noe hærk å plages med den. Vet du helt sikkert hva det er? Har du vondt under foten, eller er det bare i/under hælen? Kanskje du må hvile litt, ha behandling eller skaffe deg en innleggssåle til treningsbruk. I og med at høye heler føltes ok kan det kanskje være noe med akilles? I såfall kan en ekstra oppbygging under hælen ved trening hjelpe.

Ei av døtrene mine måtte bruke slike ifbm forballtreningen i et par år.

 

JESS (som ikke har medisinsk kunnskap :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, stine. Så flink du er som har begynt å bytte ut lyst med knekkebrød på ferietur. Høres ut som om du har hatt med deg hodet på ferie og det er det viktigste. Jeg var litt dum og la fra meg hodet. Glemte helt planen om å ha knekkebrød i sekken. Så ble det ganske travelt, noe som er mest unnskyldninger, siden jeg kunne klart å dra på supermarked. Det ble bare tre måltider om dagen, og da ble jeg så sulten at jeg måtte spise det som var. Huffelihuff :). God tur hjem igjen :)!

 

Ja, jess, noe har nok festa seg mellom ørene. Hatt en deilig sunn dag i dag! Jeg skal nok være på stell igjen om ei lita stund, skal du se, selv om det er bittelitt surt å være tilbake der jeg var for 3-4 uker siden. Men kjemper imot survetanken! Vet jo at det er begrensa hvor mye fett som kan klynge seg fast i løpet av bare ei uke. Jeg skal få sjekka foten min, for blir litt bekymra. Den er ikke så vond nå, men tåler lite belastning. Gått med superduperjoggeskoa mine i dag. Men jeg vil jo løpe med dem – ikke bare rusle rundt på laben. Jeg er jo min egen lege, og har ingenting i mot at andre har legeinnspill, bare jeg får være overdoktor :P. Jeg er nesten helt sikker på at jeg har plantar fascitt, og heldigvis trenger det slett ikke være hverken alvorlig eller langvarig. Vet at veilederen min vet om noen som er gode på føtter, så skal spørre ham i morra.

 

Nå skal jeg snike bittelitt på trådene og så tror jeg jammen jeg må køye. Døgnrytmen min er visst helt på styr!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 1.1 kilo fra forrige veiing. Litt surt å vaere satt 4 uker tilbake, men kan ikke surmule nå – dette var både som forventet og som fortjent :). Nå satser jeg på sunn mat, trim og vanndrikking, og så skal jeg nok karre meg nedover igjen sakte men sikkert.

 

Det er interessant å se at det går på 1 kilo så lett, selv om jeg tror at bare en andel av det faktisk er fett. Etter en måned eller to med dette livet tenker jeg at det fort kunne blitt noen permanente kilo. Neimen ikke rart jeg ble feit! Men de tider er over, for nå har jeg fått styrke og motivasjon til å ta meg inn igjen etter en dag eller en uke. Nemlig :P.

 

Ha en riktig god dag alle! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å ha deg tilbake. Forstår godt frustrasjonen din over oppgangen, men som du sier dette var med i beregningen. Og det er slettes ikke sikkert at kiloet sitter så fast heller. Min trøst når jeg går opp eller står i ro i lengre perioder er at det kjøper meg tid til å overlære de gode vanene. Hvis vi hadde føket ned i vekt, så hadde vi kanskje føket opp igjen også. Flott at du er tilbake i den sunne modusen med vann og faste måltider. Jeg skal på hotell i morgen (blir til fredag) og må planlegge litt kjenner jeg. Knekkebrød, sukkerfrie drops og en Nutrilettbar skulle vel redde meg fra winerbrød og alskens tomme kalorier. Kjekt å ha deg tilbake som sagt, du var savnet. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem ja! Godt og ha deg tilbake!!

 

Om det er noen trøst, så går jeg alltid opp om det skjer noen endring i rutinene, men det er borte igjen til neste veiing :P tror bare det blir litt mer mat lagret i systemet, og mulig at kroppen samler litt vann pga uvant mat.

 

Håper det er slik for deg også :)

 

Klem Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm....pussig....

Det er lettere å rose og "backe" opp andre, enn seg selv. Når du forteller at du har gått opp og blitt satt tilbake noen uker, så tenker jeg at du som er så flink...du klarer dette lett! Men gjør jeg et lite feilskjær, så gir jeg meg selv huden full. Det er så flettene fyker, –og det er godt gjort, for jeg har kort hår!

 

Og bare for å understreke det: Du er virkelig flink, og du kommer nok snart tilbake i rute! Helt sikkert.

 

R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntringshilsener 2neA, Vilde og Renate. Dere er da så goÂ’e! Jammen har du rett i at det er lettere å rose og oppmuntre andre enn seg sjøl, Renate. Det er godt at jeg har dere å støtte meg til! Har ikke deppa i dag, altså, helt sant :P. Men har vært veldig påpasselig i går og i dag – helt klart altfor forsiktig. Føler meg litt slik som helt i starten da jeg bare ville velge det helt magreste hele tida. I går spiste jeg litt lite og i dag har jeg spist altfor lite. Tenkte jeg skulle fylle på et par hundre kalorier nå slik at det ikke sprer seg hungersnødsfrykt i systemet.

 

Nei, her skal det pinadø brennes fett, og det går med mye vann i prosessen! Tror du har rett, Vilde, at det ikke kommer ut like effektivt og at kroppen samler vann når det spises uvant og usunn mat. Jeg er optimist. Og trøster meg med at jeg ikke tenker at alt håper ute og at jeg aldri skal klare å gå ned i vekt etter ei uke på galeien. Så ja, 2neA, jeg innprenter de gode vanene igjen. Det er godt å se at du skal ha med deg proviant i sekken på hotell. Da er det lettere å holde fokus og være sunn og det tipper jeg at du klarer fint!

 

Ønsker alle en riktig god natt! Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med en liten hilen til deg med ønske om en flott dag og enflottt uke:)

 

Den kiloen du har lagt på deg er jeg sikker på at kommer raskt av igjen også.

 

Har sikkert kost deg og hatt det kjekt på ferie , må kose seg litt i blandt også vettu, så lenge man hvet å komme seg på rett kjøl igjen i alle fall.

 

Ha en flott dag og en flott uke videre.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fyller på med noen kcal. Det er ofte lett å spise lite etter at man har "fråtset" litt, og da kan det fort bli alfor lite.

Det er en deilig følelse at vi nå er kommet såpass langt i prosessen at vi vet at vi kan flippe litt ut uten at prosjektet dermed avsluttes. Jeg kjenner at selv jeg tør å la meg friste. Det er riktignok fremdeles veeeldig veloverveid, men JEG TØR!

Jeg har litt for mange erfaringer med jojo-slanking til at jeg har turt å gjøre så mange sprell på et tidlig stadium. Tidligere slankeavbrudd har kommet etter at jeg har flippa ut, og deretter fått en "alt-er-likevel-ødelagt/forgjeves"-holdning.

Mine fettceller har vært utsatt for veldig mye trim gjennom mange år, de har rett og slett drevet hard intervalltrening. Hvor stor kan en fettcelle bli?

Du som forsker på så mye artig, hva om du hadde forsket litt på dette- i ei skål på benken selvfølgelig. Du skal overhode ikke forske på dette på deg selv, altså. Jeg kan stille en celle til disposisjon, den sendes herved over:-)

 

Ha en fin dag

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....hvor lang tid det vil ta før jeg sysn det er greit å skeie ut, og vite at alt ikke er ødelagt? Kanskje når et par tre kile til har blitt kasta "ut"...selv om jeg har gått på en smell og pluka meg opp igjen. Noen formening om det?? Jeg gleder meg til det;)

 

Der ble jeg jammen inspirert litt igjen. Inspirert til å stå på til den dagen kommer!! Så herlig.

 

Må jobbe litt med instillingen min til trening. Burde jo være sånn at når jeg har spist mye eller usunt, så ønsker jeg å trene mer...men nei da....da har jeg jo ødelagt alt, så da kan jeg bare la være å trene.

 

Nå blir det litt undringer på tråden din Skrulle... Jaja...det får gå:P

 

R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undre ivei, Renate! Det er bare fint det! Dette med utskeielser tror jeg er veldig individuelt. Noen skeier ikke ut i det hele tatt, mens jeg har hatt noen grundige turer på galeien i alle fall 3 ganger etter at jeg starta. Den første gangen jeg gjorde det over flere dager var i påsken. Jeg var ikke blid da ei snau uke ga oppgang på nesten 2 kilo! Men jeg hadde en veldig klar formening før jeg dro at utskeielse skulle vare til jeg kom hjem fra ferie, og dagen etter var jeg på vann og (knekke-)brød igjen. Slik har det vært hver gang jeg har vært uforsiktig flere dager i strekk. Akkurat så lenge, men ikke en dag lenger. Dessuten skeier jeg nok ut noe mer kontrollert enn før også :P – trenger ikke å spise alt som kommer i min vei lenger!

 

Jeg tror kanskje det viktigste er å ha kommet til et punkt hvor en kjenner at det er greit å gi seg med utskeielsene etter ei viss tid og ikke tenke at alt er ødelagt. Gjør en det er nok veien kort til usunne vaner hver dag...og da er jeg på kjøret igjen. Jeg vil IKKE bli så tung igjen. Aldri mer over 80 kilo er det som gjelder for meg nå. Når du velger å skeie ut kan det kanskje være greit å trene på å gjøre det for eksempel en dag eller en halv dag? Da er det nok lettere å hente seg inn igjen. Dessuten heter det vel kanskje ikke utskeielser heller, hvis det er planlagt? Og en halv dag heter vel kanskje bare Kosemerkedag. Ikke vet jeg. Nå har jeg lært at jeg fint tåler en dag i mellom hvis jeg ellers lever sunt. Det går kanskje litt tregere med meg enn med mange andre, men jeg må bare ta den tida for innimellom vil jeg rett og slett bare leve Herrens Glade Dager.

 

Når det gjelder trening er det kanskje fortsatt litt tidlige dager for deg, Renate. Du skal se at du finner en annen holdning og motivasjon til trening etter hvert som tida går. Det biter oss i rumpa en etter en – kikk litt på trådene og se at folk som alltid har hata å løpe nå liker det (Inkludert meg!) og at folk blir frustrerte når de ikke kan trene fordi det kribler i kroppen.

 

Jess: Fettcellen er nå i hus (Rart så fort de traver over dammen, når de klynger seg så godt til kroppene våre ellers??). Den skal få kjørt seg hos meg og kommer til å angre på at den ikke oppførte seg litt hyggeligere da det var du som var vertinne :). Du har vært (og er!) et forbilde for meg, jess. Du har vært veldig flink hele veien, og nå det er fint at du tør å slippe opp bittelitt på hva du kan innta. Jeg er sikker på at du fortsatt kommer til å ha kontroll og kommer enda lettere hjem fra maratonukene dine :). Var så vidt innom deg og så at du lurer på trimpoeng for høy latter. Jeg tror du trygt kan legge på noen poeng for det. I alle fall blir magen sterk og livet lengre!

 

Tusen takk for hyggelig hilsen, Evelyn :). Jeg har skribla litt inne hos deg tidligere i dag!

 

Ha en riktig god kveld alle dere herlige folk som stikker innom hos meg! - klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter i spenning ;). Du skal slett ikke se bort i fra at du kommer på jogger'n du også!

 

Jeg har ikke jogga på 3 uker pga vondt i foten :D. Foten kjennes litt bedre ut nå og jeg har fått noen tips av en osteopatstudent som både løper mye og som har det samme. Hun spurte meg ut og mente det var veldig sannsynlig at jeg hadde plantar fascitt. Heldigvis har jeg håp om å bli god igjen, må bare være flink jente ei stund. Jeg har jo en racing-avtale med Vilde i oktober, så må jo snart bli bra igjen :)!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...etter hva jeg forstår...vondt i senen fra stortåa bak til hælen?? Sikkert ikke godt. Og helt sikkert frustrerende når man vil jogge/løpe.

 

Jeg skal holde deg oppdatert jeg....hvem vet, kanskje stiller jeg i neste års maraton.

Har ei venninne som mener vi skal sykle Lillehammer-Oslo neste år...tja, -hvorfor ikke??

Skal ta avgjørelser over jul:)

 

R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ganske riktig, Renate - det er en betennelsestilstand under foten. Min er heldigvis bare vond ved belastning.

 

Sykle Lillehammer-Oslo, du? Ja, det skal vel kunne gå an med litt trening og stålvilje. Det blir spennende å se hva du bestemmer deg for. Jeg heier på deg ;)!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært her på en stund så vil bare si at jeg har vært inne på mine egne side også å skrevet litt.

 

Når du er inne på temaet utskeielser så må jeg bare være med å gi en kommentar. De første 8 månedene hadde jeg ingen utskeielser, men nå har jeg oppdaget at jeg stadig oftere har det, og må ta meg sammen framover så utskeielsene ikke blir en vane igjen. Selv om jeg har holdt vekta vet jeg jo at det ikke alt alt jeg putter i munnen som burde vært der.

 

Mannen min har tatt over matlaginga etter at jeg begynte å jobbe igjen, og jeg begynner å merke at det er et problem. Han lager ikke GR mat slik som jeg gjorde dersom jeg ikke har lagt fram oppskriftsboka, handlet alt som skal til osv. Jeg har laget denne maten så lenge at jeg ikke trenger oppskrifter lenger. Dette har ført til at middagen stadig oftere er usunn, og at det er mye mindre grønnsaker og salat er enn før. Vi må nok ha en prat. Ser ut som om jeg må handle alt på lørdag og sette opp en meny for uka dersom vi skal klare å fortsette det sunne kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så fint å se deg! Nå lurte jeg veldig på om du hadde falt helt av lasset. Det kan vi jo ikke ha noe av ;)!

 

Nei, dette med utskeielser kan nok snike seg ganske umerkelig inn i levesettet igjen hvis man ikke passer på. Det kan nok hende du må ta en prat med mannen din slik at det kan bli lure middager for det meste og så får det bli litt ekstra bare innimellom. Ellers blir det jo så vanskelig for deg å holde vekta! Kan se for meg at du enten må passe på veldig ellers på dagen eller må spise mindre middag hvis du skal klare å holde deg. Rart med det, nå har vi vent oss til å leve sunt og det kjennes jo så godt ut for kroppen. Likevel er det så skjørt og vi kan så lett havne på kjøret igjen.

 

Lykke til i alle fall - vi snakkes vel litt innimellom. Tenkte forresten på deg her om dagen da jeg spiste mine fantastiske nedfryste fiskekaker :D!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

Herre min hatt, det er lenge siden jeg har skrevet inne hos deg, brukte jo en halv time bare på å oppdatere meg. Nei , dette går jo ikke an, her må det omprioriteres litt;) Flott at du hadde en bra tur til Holland da, det er jo så kjekt å reise og oppleve litt andre ting innimellom. Litt ekstra på kroppen kvitter du deg raskt med, du med ditt konkurranseinstikt. Nå kan du jo jobbe litt med den derre magetreningen vi avtalte for lenge siden, for å ha vondt under foten er ingen unnskyldning for å skippe sit-upsen;) Ønsker deg alt godt, Skrulle, og vet at om kort tid har du kvittet deg med noen kilo og at treningen kan fortsette som før. Men du bør skynde deg litt nå, så jeg ikke tar deg igjen....;)

 

Nattaklem fra meg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Skrulle!

Leste noe du hadde skrevet inne på en annen tråd ang konkuranse. Det var så¨bra skrevet. Merker at jeg er litt allergisk for konkuranse. For enten så taper en og da er det kiipt og på de områdene en vinner så er noen misunnelige og det er også fryktelig. Det er samme for meg om du har to trimpoeng eller går ned en kilo i uka, poenget er at du når ditt mål og vi andre når våre! ;)

Må bare si at du er fantastisk til å skriv rundt på trådene. Kjenner at du er ei solid og snill jente! Og for meg er det så deilig å se at du lever "Herrens glade dager" som du skriver, men likevel går ned.

Håper det går bra med benet ditt!

Klem fra Steg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...