Gå til innhold

På tide med tråd!


Gjest skrulle
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest little star

Gratulerer med normal BMI og -25kg!! Du har bare vært helt råflink! Er du fornøyd nå, eller har du tenkt deg enda lenger ned?

 

Kjenner kiling i kroppen når jeg ser at du er 76cm rundt midjen! Det har jeg lyst til å være en dag også, men det er nesten 20cm til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 764
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei og hopp Skrullemor.

Håper du har det supert sammen med helten din.

 

76 cm midje!!!! Woh

 

Er helt enig i målet ditt:

"målet er å holde meg sunn og sterk og passe slank ."

 

Og det skal vi klare.

 

Leste et sted at undersøkelser viser at av damer som har gått ned 10% av kroppsvekten sin (det er jo ingen ting -he he 25% damen) er det BARE de som trimmer 50 minutter i gjennomsnittet pr. dag som klarer å holde den nye vekten.

 

Du som sykler så mye er garantert i den kategorien som vil klare å holde det av. Jeg derimot er litt i faresonen, og må ta meg selv litt i nakken. Lett å finne på unnskyldninger. For trøtt, ungene for urolige i barnekroken, bake sammen med familien, juleavslutning (okei den er kanskje godkjent da) he he.

 

God lørdagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint med gode ord fra dere. Det hjelper veldig på motivasjonen :).

 

steg: disse kiloene sitter jo veldig forskjellig på forskjellige kropper. Jeg har nok lagt på meg litt jevnt over alle steder gjennom åra og tar av litt etterhvert alle steder. I alle fall merker jeg nå at det går tregere på målebåndet, så nå tror jeg det går av litt her og der. Synes 'plutselig' at jg har blitt mer definert i ansiktet og fått mer markerte skuldre. Dessuten er jeg i ferd med å få armhuler! Det er nytt i voksen alder for meg! Hvis du har mest på midten og overkroppen så er nok beina dine relativt smekre. De kommer bare til å bli finere og finere nå når du går ned i vekt! Jeg er så misunnelig :D. Godt at det er bra med deg om dagen. Når du sier at du har tatt deg fri...så tenker jeg at du er nok ganske travel likevel...

 

twisted star: Så koselig å ha deg innom igjen! Midjen din krymper vel jevnt og trutt den, vel? Midjen var det første målet som slapp skikkelig hos meg, men siden jeg var 78 cm har det gått veldig tregt, så det spørs vel om det er så mye mer å hente med mindre jeg setter i gang med intensiv magestramopp :). Jeg skal ned litt til, vet ikke helt hvor mye, men ser for meg at jeg skal veie mellom 69 og 72 kilo når jeg er ferdig. Har en barnslig drøm om å se søtti blank. Om ei ukes tid skal jeg ta en skikkelig tankevridning og kjenne hva som er riktig for meg. Men det er jammen rart å nesten være i mål. Det så så lenge ut for et år sia, og nå synes jeg det har gått fort. Sånn er det vel med det meste når en ser tilbake. Innimellom litt lei meg for at jeg ikke fikk til å gjøre dette før, men det er vel en tid for alt.

 

2neA: Jeg har det supert med helten min! Takkogtakk! Du må ikke være så hard med deg sjøl. Førjulstid er en travel tid. Det er mye ekstra som skal gjøres og det er mange forventninger både fra en sjøl og fra andre. Men litt trimming er det viktig å unne seg oppi alt, det er jeg enig i :). Dette med å holde vekten er et skummelt emne. Liker dårlig vektholdestatistikken, for det er gjerne en grunn til at den er som den er... Når det er sagt, så skjuler det seg jo alltid mye i tall. Så jeg har bestemt meg for å tro at det går an å bli en del av godstatistikken dersom vi greier å holde på de tankene vi har lært oss å tenke i denne omleggingsprosessen. For meg betyr det:

 

* Det blir snart mat igjen!

* Mat er like godt neste gang jeg spiser

* Det kjemegode jeg spiser nå kan jeg lage igjen når jeg vil

* Det er greit å spise noe som jeg ikke fyser på i den hensikt at det er bra for meg

* Det er deilig å være passe mett etter et måltid, og det er greit å være sulten i forkant

* 'Litt' er en viktig måleenhet: Litt usunt evt usunt av og til er helt ok.

* Et punktert hjul kan lett fikses (takk, kire!)!

* 'Litt' gjelder for trening også: Litt er bedre enn ingenting. Å tøye meg litt lenger enn jeg hadde tenkt er supert

* Kroppen min er sunn og sterk og jeg er et menneske som (stort sett) liker å spise sunt og være i aktivitet

 

...og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på i skrivende stund. Dette skal jeg ha meg noen runder på framover. Lurer litt på denne statistikken igjen: Kan det være noe i at de som trener også er mer bevisste på kostholdet sitt? Er de mindre ivrige etter å stikke hull i de andre dekka? Det er i alle fall en fare jeg ser for meg...å ramle utpå uten å ha viljen til lappe der og da, siden løpet likevel er kjørt. Nei, jeg skal uten tvil på HV. Tror tilogmed jeg skal gå på kurs.

 

Men nå vil jeg inn og lese litt tråder! Ha en riktig god kveld alle som er innom!

 

klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en god dag. Er fornøyd med matinntaket den siste uka og merker at det hjelper på humøret å ha rimelig kontroll. I tillegg har jeg vært ute og løpt i dag, og det må være kanskje 3 uker siden sist. Jeg brukte nok bittelitt lenger tid på runden enn jeg pleide i den tida jeg løp mye, men får godskrive litt på kontoen for uvant trim. Foten min ser ut til å ha tålt løpinga godt, så krysser fingre for at den oppfører seg de nærmeste dagene.

 

Liker jo å sykle, men må innrømme at jeg foretrekker å gå eller løpe på stiene mine. Så da helten prøvde å friste med sykkeltur i dag, måtte jeg takke nei. Når det går lenge mellom hver gang jeg er ute på stiene mine glemmer jeg litt hvor utrolig lykkelig og priviligert jeg føler meg når jeg tar disse turene. I dag var det opphold og ikke særlig kaldt. Deilig var det :D! Drømmer om kaldt vintervær til jul. Med frost på bakken er det fint både å sykle og løpe og dessuten blir det så nydelig vinterlys i skikkelig vintervær.

 

Resten av dagen blir det å jobbe med foredraget jeg skal ha på fredag. Utrolig hvor lang tid det tar! Har styra med figurene mine i det uendelige og er nesten i mål, men så må jo det jeg skal si planlegges i minste detalj. Og helst være litt lurt. Men det er lenge til fredag så jeg er vel i rute og kan ikke klage.

 

Ha en fortsatt riktig flott helg alle! klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfet raskt gjennom de siste innleggene dine - og masse nyttige tips å hente der.

Er også opptatt av "litt". Det er noe jeg må øve meg på hver dag. Har aldri vært flink til å gjøre litt. Jeg er egentlig et skippertakmenneske - jobber best under stress pleier jeg å si. Men merker at det ikke er så gunstig lenger - for stresset har så lett for å ta overhånd.

Så nå planlegger jeg jobbedagen min så detaljert som mulig - legger inn små pauser også ( da kan jeg jo skrive her!!) - og lista skal helst være ferdig før jeg går hjem. Var altfor ambisiøs i starten - så jeg har senket kravet en del.

Hjemme liker jeg også å planlegge - men der har jeg laaange perioder med ikkeno. Og da kan jeg ta litt av det som har ligget på vent i evigheter:)

Måltidene er viktige - de planlegger jeg. Godt å vite at jeg har de ingrediensene jeg trenger på huset. Og så kommer det viktigste - og det er å begrense inntaktet når ikke alt går etter planen. Det er da jeg har et problem - det er da jeg har altfor lett for å skli ut i uføret. Og det er ofte uforutsette ting inntreffer. Men jeg er optimist - tror jeg er kommet langt når jeg har avdekket mine svakheter. Letter å sette inn tiltak da:-)

 

Nå må jeg bare får orden på hælen så jeg kan ta mine raske trimturer. Du løper - jeg går - men begge kommer seg ut i frisk luft - og for meg er det et lite must!!

 

Lykke til med foredraget - er nok en stor utfordring det.

 

Klem fra Panodra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å komme innom her igjen!

Så flotte resultater du har fått! Kjempebra innsats du har gjort i det siste.

Klok oppsummering du har gjort deg.

Vi bodde jo på et hotell med bufe'-restaurant i forrige uke, og jeg kjente litt på det at jeg trodde jeg måtte ta ansvar og spise all maten selv. Så jeg ble nesten litt lettet da jeg oppdagen at de andre 300 gjestene gjorde sitt ytterste for å hjelpe til:-)

Jeg skulle tro at jeg var vokst opp under den store hungersnøden, for jeg merker at jeg har en sterk trang til å ta mye /"hamstre".

Så jeg jobbet hardt for å finne ut av hva det var jeg egentlig hadde lyst på, det var jo så utrolig mye å velge i. Og så ble jeg utrolig lettet over at jeg klarte å la være å spise opp alt jeg tok på fatet- og jeg spiste også bare det jeg syntes var godt.

Jeg tror vi har ca samme mål. Jeg har også noen tullete tanker om 70blank. Akkurat 70, høres jo utrolig ut. Og nå begynner jeg endelig å føle at jeg skal klare å komme i mål. Veldig lenge har jeg tenkt at målet er ueeeendelig langt unna.

Godt å høre at foten er bedre.

Jeg vet ikke helt hvor mye jeg får trimma denne uka. Jeg må nødvendigvis gjøre en liten innsats for å få kjøpt inn de siste gavene og bakt det siste før jula kommer inn døra.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og Hav, Skrulle- minus 3,7kg siden 25/11???? Jeg fatter nesten ikke at det er mulig. Har du begynt med nutrilett, eller ? :-) :-) :-)

 

Jeg er kjempeimponert, og veldig glad på dine vegne. Og jeg er rett og slett ikke engang misunnelig, for endelig flytter også vekta mi seg nedover igjen. Ikke så fort lenger, men det går gradvis nedover.

Tenk, Skrulle- vi er BARE noe med 72 kilo fordelt på 172 cm. kan du begripe det????

 

Ha en nydelig uke

 

Stor klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he...jeg er også et utprega skippertaksmenneske. Det funker jo ofte det, men det gir innimellom et stressnivå som ikke er så heldig :). Og for enkelte ting så fungerer det faktisk ikke - som når skrulla vil ned i vekt. Nei, da er visst 'litt' og 'jevnt og trutt' det eneste som virker. Moro å lese at du lager detaljerte lister over det du må få gjort. Det har nemlig jeg begynt med også, og jeg merker at jeg får gjort mer og unngår ikke de oppgavene jeg mistrives med i så stor grad. Så 'littene' tar tak i livet mitt på mange vis, og det gleder meg stort!

 

Det er tydelig at du har gjort mye tankearbeid også. Å kjenne til svakhetene sine hjelper nok veldig slik at det er lettere å gjenkjenne situasjoner der det kan gå galt. Det er klart at vi kan planlegge inntaket så mye vi vil, men innimellom så skjærer det seg, og da må vi være rusta til å takle det. Hvis vi aldri kan gå noe utafor så blir dette livsprosjektet vårt altfor traurig.

 

Ja du, den hælen din hørtes ikke bra ut. Håper at det ordner seg snart, men doktordråpene hjelper vel kanskje? Gåing er super trim det. Jeg ønsker å gjøre det mye mer. Nå er jeg så utålmodig om dagen at jeg vil se så mange forbrukte kalorier på pulsklokka som mulig, og da er løping og sykling mer effektivt :D. Men i jula har jeg bedre tid og da kan jeg gå litt lengre turer enn jeg har tid til nå, så nå satser jeg på finvær og gode rusleturer...

 

Takk for foredragslykkeønskninger! Det er en mental utfordring. Kjenner at jeg ikke har lyst, men nå er det ingen vei tilbake, og jeg trimmer og strekker psyken min, og det er bra det også... Ønsker deg ei riktig god uke!

 

Førjulsklem fra skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du, hva som skjer med meg om dagen, det skjønner jeg nesten ikke! Den oppskriften jeg har for tida ser ut til å fungere veldig godt :). Når det er sagt, så var nok noen av de novemberhektoene ikke reelle. Var nok mye væske i kroppen som slapp lett. He he...nutrilett orker jeg ikke tanken på!

 

Men det er utvilsomt fantastisk å være på 72-tallet, det er jeg helt enig i! Fantastisk, men litt uvirkelig. Spesielt fordi jeg tror at jeg kommer til å ende opp mellom 69 og 72 kilo et sted. Nå er det ikke lenge igjen for noen av oss, jess!

 

Veldig godt å se at du klarte å gå ned så bra på ferie. Det er noe rart med den buffetmaten...he he, jamen godt du lot de andre ta sin del av ansvaret :D. Og så må det vel regnes som en seier å kunne legge igjen litt på tallerkenen? Selv om du er oppdratt til å være flink jente og ikke kaste mat, så er det vel neppe noe du gjør ofte, så gleden over å la noe ligge igjen veier opp, synes jeg! Jeg også føler faktisk at jeg må spise mye. Litt beskjemmet er jeg redd jeg må innrømme at det kanskje har noe med å få mest mulig igjen for pengene :). Men det er alltid mye deilig og sunn mat på buffeter - så får vi la de andre ta seg av resten.

 

Litt juleforberedelser må vel til uansett om en har avslappa forhold til det eller ikke. Her blir det noen få gaver som jeg tenker skal ordnes i helga eller tidlig neste uke. Og så skal jeg skrive noen romjulskort. Bittelitt vasking og bittelitt julepynting neste uke. Da blir det bra!

 

Førjulsklem fra skrulle :) - og ha ei riktig flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ble altså nedgang på vekta. I morges veide jeg 72.6 kilo, og innser at jeg nærmer meg det første store målet mitt! Det er altså å komme til trivselsvekt. Så begynner jobben mot neste store mål, som er livslangt og handler om å forbli på trivselsvekt.

 

Ha en riktig god dag alle som er innom! :D skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! De som har vært innom meg jevnt og trutt husker kanskje puppeinnleggene fra tidligere tider...alstå innleggene her...ikke de som eventuelt brukes i bh'en.

 

Jeg hadde bh-tilpasning i vår og greide ikke å forsone meg helt med å være H-cup. Sneik meg til å handle i G-cup, mest fordi utvalget var så mye større, men også fordi jeg var litt barnslig :). I alle fall, jeg vokste meg fint ned i G-cup og der er jeg enda og jeg har endelig erkjent at snertne blir de visst aldri disse kanelsnurrene mine. Jeg har vært ute og handla noen nye nå og synes at jeg er KJEMPEFIN! bh'er alstå, ikke kanelsnurrer...selv om nye sikkert hadde gjort seg, men da hadde jeg nok ikke satsa på kanelsnurrer :D. I alle fall, det er aldri noen bolledeig som stikker ut på siden, under eller over lenger.

 

Det jeg egentlig ville med dette innlegget, i tillegg til å utsette noe jeg egentlig skal holde på med, var å si at det er fantastisk deilig og ikke minst veldig pent med passe stor bh! De aller fleste kvinner går etter sigende med for stor omkrets og for liten skålstørrelse. Nå bruker jeg den omkretsen som målebåndet sier når jeg holder det stramt over brystkassa rett under puppene. Da skal bh'en kjennes bittelitt stram ut på ytterste hakket. Den tøyer seg jo etter hvert. Med akkurat passe omkrets må en opp noen skålstørrelser. Og ingenting skal henge uttafor. Stroppene kan med fordel strammes ganske grundig. Da blir det bra :)

 

Må jeg jobbe nå da??

 

klem fra ei arbeidssky skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var riktig dag du nevnte bh'er på ja..

 

I dag viste snikveiingen min ned 13 kg totalt, og jeg tenkte at da er det på tide og krype til korset og kjøpe nye BH'er. Siste jeg kjøpte BH (ca 12-13 kg siden) trengte jeg str 70 JJ. (Neida, det er desverre ikke tull..) Jeg håpte inderlig i dag at jeg hvertfall skulle kunne presse meg ned i en h-cup. Men, neida...Jeg kunne nok gått ned i str til 65 JJ, men, BH'er lages vist ikke for sånne kropper... Det var heller ingen fine i 70 JJ, så jeg endte opp med en 75 JJ, som ble sendt videre til skredder for å sys inn 2 cm på hver side. ..........kan hentes om en 4-6 dager.

Da begynner det å bli komplisert å kjøpe BH'er da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Det er hvertfall ingen tvil om at disse kanelsnurrene skal under kniven. Må bare bli helt enig med meg selv om at vi ikke skal ha flere barn først....

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo tungvint når det ikke en gang finnes bh'er i riktig størrelse til og med i spesialforretninger. Jeg kan skjønne at du har lyst til å legge deg under kniven når du er i havn med vektnedgang og bestemt deg for om det skal bli mer smått etter hvert. Det kan jo hende du går ned en skålstørrelse eller to også. Men, er jo litt misunnelig for at du er så smal i brystkassa... :D. Det er jo veldig fint det da! Nå blir Krille julefin :)!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da sitter jeg med sommerfugler i magen og gjør de siste forberedelsene mine til foredraget i morgen. Må øve masse seinere i dag!

 

Reiser på kjærestetur i helga. Helten min blir med til Bristol og så skal vi bo på hotell til søndag og bare kose oss etter morgendagen. Gleder meg veldig for det er første helga på lenge vi begge kan slappe av uten å tenke at vi *egentlig* skulle jobba.

 

Er jo spent på hvordan jeg skal klare meg i matfatet, selvfølgelig. I morgen ettermiddag er det vin og det har jeg bestemt meg for å drikke så mye jeg vil av! Tipper lunsjen blir litt begrensa, pleier å være noe kanapé-greier og de er nesten alltid skikkelig usunne. Ta med knekkebrød og klementiner i veska? Ja, det var lurt! *Skrive på lappen!*. Etter 400 liter vin spørs det også hvor lyst jeg har til å velge sunt til middag i morgen. Kanskje være bittelitt forsiktig ettersom jeg nesten aldri drikker noenting lenger?

 

I helga er det bare helten min og jeg og da skal det bli litt lettere å holde styringa. Har ikke lyst til å være superstriks. Hmmm...vi får se. I alle fall har jeg vært flink denne uka og kan være flink fram til julaften igjen. Så skadeomfanget kan vel begrenses noe. Har så veldig lyst til å holde vekta fram til januar - og selvfølgelig drømmer jeg bittelitt om en liten nedgang. Men det tør jeg ikke si høyt i disse tider. Hysj!

 

Ønsker dere alle en riktig flott helg! Vi snakkes på søndag!

 

klem skrulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det et lite julekort fra meg!

 

På bildet ser du meg øverst og deg litt til høyre. Han karen mellom oss heter Jule Nissen og han er veldig snill. Det er kanskje ikke så lett for deg å se oss, for vi er jo blitt så slanke:D

Og nå hører jeg jammen at J.Nissen også må på slanker'n. Jeg vet ikke om du har fått med deg den debatten i media, i utlendighet som du er.

Stakkars han, tenke seg til julegrøt av fullkornsris og skummet melk, uten smørøye? Tenker at han blir skikkelig flat i maska.

Godt det finnes suketter da...

Spørs om han blir like snill til neste år. Jeg har iallefall ikke alltid vært snill dette året. Når sult og suuug har murret har ikke Jess alltid kurret, for å si det sånn.

Godt at mannen min er en tålmodig sjel, som bare lar være å høre det han ikke liker å høre. Gid jeg hadde hatt slike evner!

 

Åhhh, som det kribler i magen. Ikke av sult, men av ren og skjær glede over at julen snart er her. Jeg skal vaske et par gulv og så er det bare å røske inn treet og få pynten på plass.

Jeg gleder meg så innmari........Du kan vel sangen "en skulle vøri noen og førti år i romjul'n....."

 

GOD JUL

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ønske om en kjempekoselig julefeiring. Vi nyter og koser oss i jula - og så er det rett tilbake til kvardagen:)

 

Du er jo nesten i mål - og det målet er garantert rett rundt hjørnet. Bare vent til utpå nyåret du...

 

 

Juleklem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Jeg har hatt ei uke der viljen til å skrive her inne har vært laber. Ikke helt sikker på hvorfor, men jeg tror jeg har vært PC-lei. Har vært innom så vidt innimellom.

 

Hadde ei kjempefin helg i Bristol før jul sammen med helten min. etter det har jeg stort sett tatt det med ro og landa etter en travel høst. Med spisinga har det gått etter planen. Det vil si at jeg har spist meg opp noen dager og tatt det pent andre dager. Jeg er veldig fascinert over hvordan kroppen forholder seg til sunn og usunn mat. En skikkelig fest i Bristol med et par halvsyndige dager i etterkant ga vannsamling i kroppen og solid oppgang på vekta. To vanlige dager etter var 2 kilo borte og jeg hadde nydelige tall julaften morgen. Julaften spiste vi tapas med masse syunt og noe syndig og jeg hadde masse sjokolade. Så fulgte to dager med ganske mye mat...og i går morges var det opp 2 kilo igjen. Jeg tipper at mellom 1 og 2 av de kiloene er borte igjen i morgen. Merker at det er godt å leve sunt igjen etter mye usunn mat. Magen kommer i lage igjen og vannet går... :). I morgen skal vi på lunsj hos venner, og jeg håper at de tenker å servere noe som er rimelig vettugt. I alle fall er planen å prøve å være flink.

 

Det har blitt litt trim hver dag. Julaften ble det en god sykkeltur sammen med helten min. Svigers ble dratt ut første juledag etter middag og syntes det var deilig. De var riktig så fornøyde med seg sjøl. Andre dag ble det bare en liten pusletur med familien til helten min, men vi kom oss da ut. Og i går fikk skrulla rusla seg en skikkelig tur på kjente trakter og da var det bare lykke igjen :)!

 

Kjenner nå at jeg ser på meg sjøl som en som trener, selv om treninga mi nok mest klassifiseres som trim. Spiller ingen rolle. Skrulla trener, og hun vil bevege seg litt eller mye - og helst hver dag.

 

Takk for hyggelige julehilsener, Pandora og jess! Prøvde å google nisseslanking, jess, men fikk ikke så mye ut av det. Stakkears nissen, tenk på alle fristelsene. Hjemme får han vel mest grøt, så kan vel bli litt lei av det, men her er det minced pie de gir ham, tror jeg (småpaier med søt frukt i - ganske gode faktisk), så det er vel hardere for ham å holde seg unna. Ikke fpr det, med så mye søtt blir vel tunga hans klistra til ganen til slutt. Ellers var det et flott julekort du sendte. Kan tydelig se nissen, og jammen kan jeg, hvis jeg myser, se de to slanke snellene på sidene også. Dæken døtte!

 

Det er ikke alltid lett å kurre når en kjenner sulten murre, men jeg tipper at JESS har vært ganske snill dette året likevel. I alle fall har skrulla blitt mer harmonisk etter hvert som fettet har gått av. Det er virkelig noe i dette med at det er lettere å være god når det kjennes godt ut inni en sjøl. Herlig å lese om juleforventninger også hos de som ikek er så små lenger. Jeg har definitivt hørt sangen du refererer til, og gleder meg til å runde 40!

 

Jepp, da var jeg visst i gang med skrivinga igjen, ser det ut til :D. Nå skal jeg ta meg en liten runde rundt på trådene. Må ha en kopp kaffe til først, tror jeg!

 

Ønsker alle en fortsatt nydelig romjul! - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har helten min og jeg vært på sykkeltur i null grader og isende vind. Fyttigrisen - det var friskt! Men var godt kledd med fleece under sykkelhatten og ullundertøy, så etter de første lett frustrerte minuttene var det ikke så verst. Jeg må innrømme at den eneste grunnen for sykling i dag var drømmen om å kvitte meg med overskuddslageret jeg har samla denne jula :). I dag kjente jeg ingen steder at jeg er ei jente som liker trening.

 

Men nå derimot, her jeg sitter med fyr på peisen og stearinlys, ser jeg på meg sjøl som ei ekte sprekingjente som med liv og lyst trimmer uansett føreforhold :cool:. O, herlige selvbedrag! ...men det hjelper kanskje å innprente i skolten, selv om det kniper i hverdagen innimellom :D?

 

- skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står det respekt av! Det er kun tøffe, spreke jenter som trosser vær og vind- det er helt sant! Og vi MÅ ikke like det hver gang. Jeg pleier å si til meg selv at det ok at jeg drar på trening selv om jeg ikke nødvendigvis har lyst:-)

Og så er det utrolig deilig etterpå!

 

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver på tråden min om å spise og spise. Tidligere år har jeg ofte ligget en god del på sofaen og gumlet store mengder med julekaker. Fat etter fat... hele tårnkake-ringer...hjemmelagd is...varme smultringer...pinnekjøtt, sylte, havrekjeks, moltekrem...

Hærregud, det er rart at jeg ikke daua! For jeg tuller ikke.

 

Denne jula har jeg spist passelige mengder mat, det er veldig godt å slippe å være overmett. Det hender enda at jeg lengter litt etter "sprengmett-følelsen", men den er avtagende.

Kanskje det er håp i hænganes snøre, Skrulle? Nå er kroppen noenlunde normal, tenk om det neste året kan bringe mitt spisemønster inn i kategorien normal. Det er iallefall mitt mål.

 

Kos deg videre i jula

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takkogtakk for gromme ord, jess. Jeg er imponert over at du klarer å moderere deg med spisinga...og ikke så lite misunnelig :D. Jeg har spist meg sprengmett i jula, jeg. Skulle ønske jeg var forbi det. Men det skjer jo litt i knotten merker jeg, for nå skjerper jeg meg i alle fall når jeg er hjemme hos meg sjøl. Bortsett fra julaften da det ble litt i mestelaget av juletapas. Men var i alle fall mye sunt på bordet...:).

 

Når du skriver 'rart jeg ikke daua...', så tenker jeg at det har du jamen rett i. Rart at kroppen tåler det?!? Overspising i dagesvis? Når jeg overspiser får jeg skikkelig høy puls. Stakkars hjertet mitt durer som et lokomotiv.

 

Det er nok håp i hangandes snøre, ser du. Neste jul stadfester JESS at hun kan ha ei sunn jul nok en gang...og skrulla har kanskje fått taket på normalspising ved høytider hun også.

 

Og jeg er enig i at trimming kan vi gjøre selv om det ikke alltid frister storligen. Går som regel greit når skoa har kommet på. Og deilig seiersfølelse etterpå selvfølgelig! Men må være lov å ta fri innimellom...

 

Riktig god kveld! - skrull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er innpå her nå!

Det er vel mer vanlig enn uvanlig å legge vekk sunne tanker et par uker på slutten av året. Det er joi et gammelt utrukk som heter at det er ikke fra jul til nyttår en blir feit, men fra nyttår til jul! Du har gjort en kjempejobb og jeg vet at når det lir utpå nyåret så er du godt igang igjen!

 

Men jeg tenker at disse periodene blir sånn skikkelig prøvelser på de nye vanene og på hvor fort vi klarer å hente oss inn igjen. Jeg ble nok litt tatt på senga selv over hvor fort gamle vaner var helt tilbake! Og så blir jeg skuffet over meg selv: har jeg virkelig ikke kommet lenger". Men vi får håpe og tro at de nye vanene langsomt tar over også i høytider, på besøk, hytteturer og ferier!....

 

Unner deg et nytt godt år. Og tenk at nå går du inn i et nytt år som normalvektig, når gjorde du det sist? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går havna jeg utpå, gitt. Vi var bedt på lunsj hos venner og det var jo veldig koselig, men skrulla koste seg med litt i meste laget. Det ble feit ost, sjokolade, portvin og rødvin... om kvelden kom en venn av helten min på besøk. Vi var ute og spiste og skrulla hadde et øyeblikk av klarsyn og valgte salat. Veldig fornøyd med det...men så ble det rødvin og masse kaker da jeg kom hjem!?! Makan til tull!

 

Joda, jeg var flink og sykla en tur i går morges, samt gikk en times tur med vennene mine i nydelig vintervær og det var veldig fint og jeg vet jeg burde være takknemlig. Men med så mye dum mat har jeg nok samla mye vann for vekta viste 600 g opp fra i går. Og jeg vet jo at et par flinke dager så er nok mye av det borte. Er bare så SUR og SKUFFA over meg sjøl! Planen var jo å ikke gå opp noe særlig i jula...og jeg vet at hvis jeg hadde vært vettug i går så ...Arrrghh!

 

Nok syting! Gjorde godt å skrive det av. Nå starter snart 2009 og da skal de siste kiloene av. Det er i alle fall sikkert!

 

I dag er planen å begynne å tenke på jobbing igjen. I tillegg skal jeg ut og gå meg en lang tur slik at juleflesket skal få kjenne hvem som bestemmer her i huset!

 

Ha en riktig god dag damer! - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har visst kryss-skrivi i dag, steg. Takk for gode ord. Når jeg sist var normalvektig ved inngangen til et nytt år vet jeg faktisk ikke. Trolig siste året på gymnaset...det er jammen 21 år siden.

 

Vi må nok trene på å ikke bli så skuffa når vi ikke klarer å holde fokuset. Det gjelder vel både for deg og meg, det. Vi får trene på å huske det vi faktisk har utretta og faktisk har klart å endre på. Men jeg kan se for meg at det blir utfordringer i høytider, besøk og ferier i mange år framover. Vi får ha troen på at vi gradvis klarer å finne en form som fungerer, og at når vi havner utpå så klarer vi å komme tilbake til normalt liv stadig fortere. Tror du ikke det skal gå da?

 

Ønsker deg en riktig god dag. klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har tro på det. For meg har både påske og sommerne vært en stor utfordring. Det var en stor seier å komme igjennom hele de to uten å gå opp noe. Så det gir tro på at det å være i forkant og være litt forberedt kan gjøre mye. Jeg sliter med at jeg ikke liker sosiale sammenhenger. Er et sånn hverdagsmenneske som liker gode samtaler med noen få, og i vårt liv er ikke det helt standaren i jula. Jeg ser at det å ha noen ting en sliter med gjør det vanskeligere å holde fokus. SÅ jeg har allerede begynt å tenke gjennom hvordan jeg kan planlegge neste jul så jeg kan få en litt bedre opplevelse. Så har jeg tro på at når en får litt mer orden på slike indre ting så "går det med maten av seg selv" :D kanskje ikke helt men! dessuten har jeg hatt en stor belastning i høst m forskjellige ting og da ble det vel litt å slippe følelsene til.... egentlig lærer en mye av en slik sprekk. Problemet er bare at jeg må slite av meg de fire kiloa igjen! Men har jeg lært noe varig så er det værdt det!

 

For meg ser det ut til at din utskeielse er av en mye mer kontrollert og beskjeden art! For deg som nærmer deg hold vekten tror jeg at slike dager er helt vanlig for de fleste. Men for oss minner det om det livet som var sånn og gir oss dårlig samvittighet. Venninene mine som er slanke har slike dager. Men forskjellen er at de vet at de har det og vet også at dagen etter er det ikke slik!

 

Ja, har visst skrevet litt i kryss :)

 

Håper det er skikkelig jul i England og at du koser deg. Her er det -12kalde.... ikke snø. Kald klem fra Steg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at du har helt rett i at det er enklere å håndtere inntak og trimming når livet ellers kjennes bra ut. Går kanskje ikke helt av seg sjøl, men definitivt lettere om det indre er i ro. Alt henger sammen. Og hvis mat er eller har vært brukt for å døyve følelser så kan det være en del følelser som kommer veldig tett på. Eller at vi rett og slett ikke klarer å holde det nye fokuset og havner utpå. Jeg har det bedre nå enn jeg har hatt på mange år. Det har vært mye som har vært vanskelig i oppigjennom, og mye mat har nok blitt inntatt for å slippe å kjenne så veldig på alt hele tiden.

 

Det er egentlig ganske fint å være hverdagsmenneske. Tror nok at jeg er det sjøl, sånn egentlig. Selv om jeg synes at det kan være stas med store kalas også. Innimellom. Hvis du ikke liker så mye styr og folk i jula så synes jeg det høres lurt ut å begynne å forberede neste jul og kjenne etter hva som ville kjennes fint ut. Kan hende det er noen rundt deg som må forberedes litt på tanken om at jul kan være annerledes.

 

Joda, jeg ser at i dag har jeg egentlig klagd uten grunn. Slike dager med tullete spising kommer nok med jevne mellomrom framover, og jeg henter meg jo inn igjen relativt greit. Har bare så innmari lyst til å komme i mål snart! Og så er det dette med å bli skuffa over seg sjøl. Jeg har jo hele veien hatt planlagte utskeielser og vet jo at jeg betaler dyrt for det. Men å stappe innpå kaker når jeg egentlig ikke har så veldig lyst på...det er teit.

 

Men, er ganske lykkelig igjen nå...mer om det i neste innlegg!

 

Stor klem fra skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...