Gå til innhold

På tide med tråd!


Gjest skrulle
 Share

Anbefalte innlegg

Hei på deg!

Mikkekussykkel og helten og skrulla lever videre! Blir nesten som å lese et levende ukeblad dette her. Først var du på ferie , så har jeg vær på ferie, men du er ikke glemt!

Det er derimot alle gode vaner. ufattelig at alt er som blåst bort når bordene står dekket med all verdens digg, gode venner spretter vinflasker og serverer de herligste retter! Kan du begripe? Ja, så her er bilringen igjen god beskyttelse for bordkant og annet som måtte komme i min vei og jeg er (dflnlgnarnsjfløarkj tredje uka på + !)

Så er det noen som trenger oktoberrevolusjon så er det her! Jeg er med! Kom gjerne personlig på døra med håndjern om jeg ikke leverer neste mandag! Jeg går helt i lås om jeg setter meg for store mål. Men jeg setter meg som mål at neste uke skal være ned. Vi får begynne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 764
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaja, da ble det 3 hekto opp igjen. En oppgang var jo forventet etter noen litt rampete helgedager. Heldigvis ble det mindre enn fryktet (!). Litt oppgitt over meg sjøl er jeg jo, for dette skulle jo bli selveste go'måneden. Men det er heldigvis lenge til november enda ;). Takk for trivelige meldinger, jess, Vilde, Pandora og steg. Jeg er litt matt og tom i huet akkurat nå, så klarer liksom ikke å skrive noe fornuftig til noen av dere ;). Kommer sterkere tilbake, folkens.

 

Må likevel skrive at det er godt å se deg igjen, Pandora. Veldig leit å se at mannen til venninna di hadde gått bort. Men fint å lese på tråden din at du hadde en flott ferietur og at du har holdt et godt tak i øret ditt og stort sett holdt vekta.

 

Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg har gått opp 100 gram!! på to uker altså. den ene av ukene var jeg i London og nå i helgen gourmet-viltbuffè og oktoberfest i Danmark, så syns egentlig ikke det var så ille, ikke det at jeg hadde ventet mere for jeg syns virkelig jeg har hatt full kontroll,men er stadig ikke helt i gjenge med trimmen, føler dog at lysten er rett rundt hjørnet nå :-) måtte bare reise litt fra meg først...

 

men ett annet lite sukk!! nå har jeg gått på Grete Roede kurs i nøyaktig 11 månder, fulgt alt til punkt og prikke, nesten uten utskeielser OG SÅ HAR JEG KUN GÅTT NED 11 KG !! hadde en liten innvendig snakk med meg selv i natt og bestemte meg for at jeg bare må holde ut, 11 kg ned er 11 kg ned og ikke opp! og jeg er i utrolig mye bedre form enn før. men jeg tar en kurs-pause og håper jeg greier meg aleine og med hjelp av denne siden ;)

 

så ladies...vi får bare stå på ikke sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi skal jo ha oktoberrevolusjon så nå forsvinner både de og mer til. Har skrevet to dager. men huttetu hvor vanskelig det er å komme ned i kcal. Men dette klarer vi! Og du Skrulle er vel det vi vil kalle fin nå?

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan hvor er du? Er du på tur igjen? Har jo ikke vært her inne på mange dager 5 tror jeg at jeg talte. Håper alt står bra til med deg og at du ikke har drept pc'en din (igjen-he he). Gleder meg til du kommer innom med en liten rapport.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Heisann..

Har skrollet meg gjennom noen av de siste innleggene hos deg FÅr ikke somla meg til å sette av tid nok til å lese meg inn hos alle igjen. Må skjerpe meg, for jeg kjenner at jeg trenger dere.

Skjønner at du har vært på farta...og virker som du har hatt det bra.

 

Slenger bare innom med et hei egentlig...lenger avhandling skal jeg belaste egen tråd meg :) Vi snakkes Skrulle. Stå på videre med staver og pulsklokke og det hele..

 

R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere gode, herlige damer! Jeg har vært i ei bakevje den siste uka. Jeg har hverken hatt overskudd eller tid til å skrive noe i forumet. Det har vært skrekkelig travelt her og jeg har vært på en liten jobbetur til Norge. Det har igjen gitt ekstremt lite søvn og altfor mye mat. Jeg har gått opp enda litt mer i vekt, men føler at noe av det er vann.

 

Jeg er skuffa over meg sjøl fordi jeg atter en gang har latt all fornuft fare. Denne gangen føler jeg ekstra sterkt på det. Etter blomstrende ord om å være så superflink i oktober har halve måneden gått og jeg har skeia ut over flere dager i to omganger. Etter at besøket mitt hadde reist forrige uke var jeg flink i tre dager, men hjemme i Norge har jeg gradvis sklidd inn i de gamle vanene mine. Nå er det ikke mer enn tre dager vi snakker om, heldigvis, men jeg lurer jo på hva som skjer i skolten siden jeg ikke håndterer å treffe gamle venner eller reise tilbake til Norge uten å gå bananas. Her må det nok reflekteres litt samt jobbes mentalt.

 

Heldigvis er jeg hjemme igjen nå. Det er ingen skyer på himmelen de nærmeste ukene i forhold til livsstilsomlegging, så jeg får bruke noen uker nå på å komme meg i skikkelig gjenge og jobbe mot å holde koken også i disse situasjonene jeg ser at jeg ikke er så flink i.

 

Kire: Hyggelig at du stakk innom meg. Jeg synes små 100 g i oppgang etter de tureen dine er riktig så bra, og dessuten er de kanskje borte igjen nå på den uka som har gått? Jeg skjønner at du kan bli frustrert når du ser at andre går ned det dobbelte, og noen ganger mer enn det, i forhold til det du har gjort, men det er et godt focus å ha å tenke på at det fortsatt er hele 11 kilo som er av, og det er jammen merkbart både for kroppen og selvfølelsen. Vi står på videre sammen! Vi gir oss jo ikke nå selv om det er humpete i blant?

 

steg: oppgang du også? Håper at du har fått orden pa noen av disse grammingene siden du skrev. Skal komme innom deg en dag og se åssen det går med deg. Vi klarer dette – Oktoberrevolusjon kan det vel bli selv om halve måneden strengt talt er gått? Føler meg litt oppblåst og sur nå, men ellers er det visst åpenbart lett å se at jeg har gått ned. Traff mange gamle kjenninger i Norge som kommenterte det.

 

Det er litt fint å bli etterlyst, kjenner jeg, 2neA, jess og stinis. Som sagt vært fryktelig travel og ikke fått meg til å bruke tid her inne av den grunn. I tillegg når livsomstillingsselvtilliten har vært så laber i det siste har jeg merket at lysten til å være her inne har vært liten også. Det er alltid morsommere å skrive når en lykkes. Men jeg skal ikke gå i den fella, for blir jeg borte for lenge da blir jeg kanskje borte for godt, og da er jeg redd hele prosjektet ryker. *ler* - pcÂ’en min har det bare fint og vi er lykkelige sammen igjen! Hun er derimot smigra over at dere bryr dere (Ja, det er ei jente, maken til temperamentsfull type...!)

 

Fint å se deg igjen også, RenateH. Takk for hyggelig og oppløftende hilsen. Ja, vi trenger nok hverandre her inne. Kjenner det jeg også. Jeg får se å finne igjen stavene mine og komme meg ut på tur denne uka...

 

Det var godt å skrive av seg litt gruff. Føler meg bedre allerede. Jeg får forsøke å huske at det er viktig å bruke tid her inne når det butter, selv om jeg egentlig ikke har den tiden alltid. Har jobba litt hjemme på morgenkvisten, men nå får jeg komme meg av gårde. Er litt i travelten framover, men skal ta meg en tur innom dere ved anledning.

 

Takk for at dere kommer innom meg. Det varmer! Ha en fin dag alle sammen!

– klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og en klapp på skulderen:)

 

Dette kommer du nok styrket ut av ser du.

Vi prøver og feiler og haler oss opp igjen etter håret - omlegging tar tid vet vi:)

 

Stå på skrulle!!

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skrullings!

Skal bruke tiden sammen med min kjære for vi har så lite tid sammen for tiden, men for å være kjapp: Herlig å ha deg tilbake. Og , ja hadde jo gått opp endel. Det som var mest frustrerende var jo at jeg ikke følte jeg hadde levd det søte liv heller. I den forstand at jeg har ikke rørt alkohol, meget mioderat m sjokolade/snop og masse trim. Det er så ørsmå nyanser at jeg blir noen ganger litt sprø. :( Men det gledelige er at nå har jeg gått ned igjen 1.1 og føler gode vaner er på plass igjen. Har gjemt vekta, for jeg venter mensen og denne gangen kjente jeg at jeg ikke takler å se den vanlige oppgangen. Men jeg håper min kjære tar den frem igjen til mandag, så får jeg vente i spenning!

 

Lykke til m tilbakekomsten. Klarer jeg , så klarer du... hallo du er jo en tynn snuppe på under 80 kilo_ er du klar over det? For meg er det sylfider vet du!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puhhh! Der var du tilbake. I dag satt jeg faktisk og tenkte på deg mens jeg var på spinning. Lurte fælt på hvor du var, fantaserte om at jeg kunne rykke inn en etterlysning i en avis- men så vet jeg ikke engang hvilke aviser du leser. Jeg ble nesten litt trist og lei meg, ble litt redd for deg! Det er ikke så lett når vi bare finnes her inne- hvor i all verden skal jeg lete?

 

Men, nå er du tilbake!!! Og det er helt greit for meg at du har kosa på deg noen gram, de skal nok få føtter å gå på når du er tilbake i hverdagen. Vi får snakke litt om disse evige utfordringene etterhvert:-)

 

Stoor klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt bedre med meg nå – har vært flink jente både i går og i dag. Tusen takk for gode meldinger – dere er såvisst noen riktig herlige damer! Det gjør godt med slike meldinger – gir litt ekstra kraft til å hive seg i gang igjen.

 

Takk for kloke ord og oppmuntringsklem, Pandora. Ja, må visst finne meg i at jeg har kjent litt vel mye på utfordringene som finnes i hverdagen. Det må vel gå seg til – og det kommer vel til å ta enda et par-tre år før jeg kan slippe GR-hånda. Jeg står på videre – og det har jeg skjønt at du gjør også – godt å høre!

 

Takk, steg – for oppmuntrende ord! Tynn snuppe, du liksom... *rødme*. Jeg velger å ta det til meg, jeg :(! Godt å høre at du har kvitta deg med mesteparten av oppgangen. Det går litt opp og ned, forsmedelig nok, selv når en er flink jente. Skjønner at du er godt i gjenge igjen – fint at du bruker tiden sammen med kjæresten din. Viktig det også!

 

Og du da, jess, nå ble jeg visst litt rørt. Det er litt rart dette med at dere kjennes veldig nære, og likevel vanskelig/umulig å finne igjen hvis dere blir borte fra forumet. Nei, en bør vel være flinkere til å si fra hvor en går og omtrent hvor lenge :(. Du har rett – kosegrammingene skal nok få svi. Jeg er langt fra klar for å gi meg. Men at utfordringene kommer til å stå i kø, det kan jeg se nå. Mer enn jeg hadde forestilt meg. Blir helt klart HV-kurs på meg den dagen det er klart for det.

 

Jeg er fortsatt sliten og matt og litt travel, så jeg beklager at jeg ikke har det helt store overskuddet til å skrive inne på trådene om dagen, men jeg følger nå litt med dere og kommer sterkere tilbake!

 

Stor klem til alle dere herlige damer! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest little star

Lenge siden jeg har vært innom tråden din, Skrulle. Har hatt nok å drive med i en periode nå, så har ikke vært så aktiv på forumet.

 

Det er godt å lese at det går bedre med deg nå - men jeg tror vi kan ha litt godt av å prøve oss frem litt, feile litt, og ha tøffere perioder. Mest sannsynlig blir det ikke bare solskinnsdager etter at man er ferdig slanket heller, og jeg tror vi er bedre rustet til å kunne takle de dagene, og unngå å falle tilbake i gamle vaner hvis man har møtt litt motstand underveis i vektnedgangsprosessen også.

 

Det jeg prøver å si er vel at det sjelden er så galt at det ikke er godt for noe.

 

Natta, og fortsatt god mental bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkogtakk, twisted star, for gode og kloke ord. Du har nok rett i det du skriver. Mest skuffa over meg sjøl fordi jeg nå hadde tenkt å sette inn støtet slik at jeg kan komme i mål en gang om ikke så lenge... men det er jo egentlig ikke så travelt, heller. Jeg har bestemt meg at når jeg er fornøyd skal jeg gå til byen, gå inn i en butikk og si at jeg trenger nye klær og at jeg gjerne vil ha hjelp! Tenk for en følelse – jeg har jo vært vant til å snike meg rundt og avslått all hjelp – og typisk endt opp med noe som var ganske likt det som var i skapet fra før. Jeg har lyst til å våge å kle meg slik som det kjennes inni meg og ikke slik det har sett ut uttapå, men jeg trenger nok hjelp til å finne de klærne. Og akkurat det kjenner jeg haster litt. Ikke minst fordi det er litt slunkent i skapet mitt!

 

I dag jobber jeg hjemme. Jeg har satt opp planer for hva jeg skal gjøre og satser på at jeg skal klare å holde meg til dem. Det er nydelig vær, så jeg har lagt inn sykkeltur til butikken. Har lyst til å gå meg en tur også, men må se hvor mye jeg får gjort av jobbeting først. Ellers har jeg planlagt en runde med yoga på stuegulvet. Var på yogakurs i helga og det var helt fantastisk. Støl i dagesvis, men kjente at det gjorde skikkelig godt for kropp og sjel. Nå har jeg skjønt hvordan jeg skal puste så nå er det ingen unnskyldninger lenger!

 

Ha en fantastisk dag, alle! Klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ett av mine mål også! Tenk å bare gå inn i butikken og si "hjelp meg". DET hadde vært noe!

En vakker dag skal jeg også ta motet til meg:-)

Jeg har nok undertrykt mitt ønske om å handle klær til meg selv i veldig mange år. Har alltid endt opp med å kjøpe noe til jentene, det har vært mye hyggeligere. I tillegg til at jeg ikke vil ha hjelp har jeg heller ikke ville ha med meg noen. Venninneforespørsel om en bytur har blitt avvist, eller jeg har foreslått at vi rett og slett bare møtes på kafe` (der vi kunne spiser kaker)

 

Mens jeg sitter her og skriver kom jeg plutselig til å tenke på noe. Jeg har en venninne som er veldig glad i kaker & mat. Jeg likte så godt å dra på kafe' med henne for da kjøpte vi alltid (minst) 2 kakestykker hver. De andre jeg kjenner skulle dele ett stykke eller spise salat, og jeg irriterte meg litt over denne fryktelige sunnheten (heter vel å skamme seg over meg selv)

Og nå er det jeg som sitter der med salaten, skikkelig prippen! Hmmm.

Jeg tenker litt på om jeg savner disse kafe-besøkene????

 

Denne kakeglade venninnen er slank selv om hun spiser godt. Hun trener mye og er en rastløs/arbeidssom sjel som sikkert forbrenner mye i hverdagen.

 

Jeg hører at du godt i gang igjen. Oktober har mange dager igjen, så vi får stå på. Jeg har en fest i vente i neste helg (av det fuktige slaget) og da er jeg ikke tung å be:-) Så jeg må gjøre en innsats før det- i håp om at oktober gir nedgang samlet sett:-)

 

Ha en fin dag, Skrulle!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, jess. Interessant å høre om dine refleksjoner om kleskjøp (som er forbausende like mine, og sikkert velddig mange andre her inne) og kafekos. Jeg kjenner meg igjen med irritasjonen over at enkelte alltid måtte velge så kjedelig sunt på kafe og jeg må innrmme at jeg rett og slett ikke helt skjønte poenget. Det var jo bare ett kakestykke, ikke sant? For en gangs skyld? Og spesielt hvis de var slanke - da kunne det vel ikke gjøre noe?

 

Litt etter hvert gikk det vel opp for meg at det nok var flere grunner enn genetiske forhold til at noen var slanke og jeg var tjukk. Selv da klarte jeg ikke helt å akseptere at det ikke skulle kunne *koses* skikkelig. Folk har nok mer tålmodighet med de som sier at de skal ned i vekt, men jeg er litt spent på hva som skjer når jeg er i havn. Kommer jeg til å kjenne presset mer da, tro? Er man slank så kan man liksom spise alt da. Mange som ikke tenker på at en del slanke mennesker tar valget om sunt og usunt hele tida.

 

En fest tåler du nok, selv om det kan bli fuktig. Det er vel ikke så ofte du er på galeien for tida? Det er disse berømmelige hverdagene igjen, da vettu. Det er de som teller!

 

I dag har jeg starta dagen med tidlig sykling til jobb - fytterakker'n, det var kaldt! Null grader (Ja, ja...vet at dere har det kaldere...). Vel, grunnen til at jeg var ute klokka sju var at jeg skulle på yoga. Det er ikke sånn supergod yogatime, men siden jeg var på superduperyogakurs forrige helg og lærte litt mer om pusting og mitt eget potensiale for bedre teknikker, kjente jeg at jeg fikk mer ut av det. Passe god og mør i kroppen. Og fornøyd med meg sjøl! Har tre personer som skal gjøre eksperimenter for meg i dag, og to av dem er nye og det er alltid en utfordring og en del ekstra jobb. Men det er bra - det betyr at det går framover.

 

Dagens positive (og klokka er ikke 10 en gang!):

:( Det er strålende vakkert høstvær - trærne er begynt å bli så gule nå

:( Jeg har trent og kroppen er blid

:) Jeg drikker kaffe og gleder meg til å sette i gang med å jobbe!

 

Ha en fantastisk fredag alle som er innom!

 

klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese at lykken er tilbake. Skikkelig ekkelt når den drar sin vei!!!

Klart jeg tåler en fest, slik ting må jeg ha med meg. Jeg vet jo at den svir på vekta, men jeg er så streng ellers at dette unner jeg meg virkelig!

 

Vi har det ikke så veldig kaldt her oppe i nord. Har hatt 2 frostnetter, ellers ligger det på 8-10gr. Har hatt MYE regn de siste par ukene. Er vel ikke annet å vente eller en fin og tørr aug/sept.

 

Jeg er helt sikker på at det vil bli større "press" fra folk når (upps. jeg holdt på å skrive "hvis") jeg blir slank. Vi får ta med oss historien, jeg tenker at hvis jeg er åpen om at jeg har gått ned 24-29kg og må passe vekta resten av livet, så vil presset minske. Ikke alltid det passer å si slike ting- selfølgelig, men noen ganger...

 

Så flink du er med Yoga. Jeg er et skikkelig dovendyr og klarer ikke å motivere meg for å dra på mårratreninger. Det er litt dumt, for det må jo være en utrolig fin måte å våkne på?

 

Jeg blir så glad av å lese dine positiver. Jeg slenger derfor på noen av mine her i DIN tråd (fysjamei):

1. Fredag- og hele helgen til fri disposisjon:-)

2. Jeg gleder meg til festen neste helg:-)

3. Skal til lunch nå, og har med en deilig matpakke- spekket med frukt&grønt:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh så flink du er Skrulle. Tenk å være ferdig trenet allerede. Det må være en knallgod følelse.

 

Jeg er hjemme i dag med sykt barn så jeg har god tid til data'n i dag. Han spydde i dagtidlig men nå er formen stigende...

 

Her hjemme er det fint høstvær i dag også, så jeg tror at min trim i dag skal bli en god tur med hunden vår i ettermiddag. Det blir sikkert godt både for han og for meg.

 

Ha en glitrende fredag og måtte godfølelsen vare og vare. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å - det hørtes spennende ut med det yogakurset. Jeg driver jo litt for meg selv - men føler jeg ikke får helt taket på det. Har nok noe med teknikk og pust og gjøre. Så kanskje jeg burde ta et kurs - bare det hadde vært noe i nærheten.

Vet de driver med yoga på et treningssenter.

Men da må jeg melde meg inn - og det blir altfor langt å kjøre for å få utelling for det medlemskapet.

 

Har alltid synes det høres så flott ut med morgentrening. Kommer nok dessverre ikke dit - sånt B-menneske som jeg er. Min mann mener jeg er enda lenger ut i alfabetet da - morgenfugl som han er:)

 

Du minnet meg forresten om å fortsette med de positive - det skal jeg ta opp igjen jeg også:(

 

Klem fra Pandora - som håper du får ei trivelig helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Skrullings!

Ja, der kan du se, eneste jeg har å skilte med på morgen er sovet, kjørt, handla, spist. Ha,ha!

 

Tror dere er inne på noe viktig når det gjelder å holde seg slank. Det antallet kcal jeg skal holde meg på når jeg er nede i vekt er nesten som en slankedag å regne for meg. Det er noe der. De som er slanke har enten gode vaner innarbeidet, eller de tenker hele tiden. Jeg gjorde en morsom oppdagelse en gang. Jeg skulle sammen m noe gamle gymnasvenninner. Siden jeg var på slankern sparte jeg noen kcal så jeg kunne kose meg på kvelden. Nå skulle ikke vi ha noen fuktig aften og heller ikke all verdens mat. men litt god mat og vin. Alle de andre er meget slanke. Men etter en stund observerte jeg noe interesant: Samtlige fortalte i løpet av kvelden at de hadde trent ekstra, spist lite niste eller gjort et eller annet smart for å kunne kose seg litt den kvelden. Da vi møttes en stund senere ble nettopp slanking tema, de fleste av de bedyret at de overhodet ikke behøvde tenke ove hva de spiste, men spiste alt. Jeg tror ikke de lyver, men de har den vanen så innarbeidet at de ikke tenker over det.

 

Når det gjelder kleskjøp er jeg nok litt annerledes. Jeg er faktisk ikke så redd for butikkdamer. De er vel ikke vinnere på alle områder i livet de heller. Og om de ser ned på meg fordi jeg er tykk så er det faktisk dems problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere alle sammen somer inne på tråden til Skrulle.

Siden jeg har fått veldig lyst på all den ferske julemarsipan og sjokoladen som nå har kommet i hyllene har jeg laget en liten konkuranse inne på tråden min Steg 30-40kg forumet. Håper flest mulig blir meg , så blir det spennede å se hvem som holder ut lengst. Og mye lettere å gå forbi de hyllene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess: Jeg må nok også satse på at jeg er nødt til å oppdra omgivelsene mine litt. Det er jo ikke akkurat en hemmelighet at jeg har gått ned i vekt – heldigvis, vil jeg si, for ellers hadde vel ingen sett det :(. Går helt klart an å tenke Â’nårÂ’ vi er i mål, nå ja – nå har vi vel kommet over den største bøygen. Det går faktisk an å tro på det nå – klart vi skal i mål! Sliter fortsatt med tanken på Â’omÂ’ jeg klarer å holde meg der... Â’atÂ’en er nok ikke innarbeida helt, men det får komme siden!

 

Positiv i vei på tråden min. Bare trivelig det! Fine, herlige positiver du kom med :(. Og ja, yoga er deilig å våkne til! Mer misjonering angående det senere i innlegget!

 

Takkogtakk 2neA! Ja, det er deilig å være ferdigtrimma. Nå består trimmen min mest av sykling til og fra jobb, og det har det gått automatikk i, så det blir lite grubling over om jeg skal komme meg på spinningstimer etc. Kjedelig med syke barn, men han kom seg fort (leste jeg pa tråden din?), og da er det ikke så galt, kanskje. Deilig med fint høstvær – herlig med hund. Jeg har lyst til å ha hund når jeg blir stor (i år, ikke i omfang – det skal *aldri* skje igjen!) og har tid, men helten min liker ikke hunder, så får vel bli en katt eller to med tida.

 

Pandora: Jeg har følt at yoga ikke er så helt greit å få dreisen på. Jeg har en veldig fin bok som jeg kikker i og har ei venninne som er litt mer avansert som hjelper meg – og det har vært begynnelsen min. Med et intensivt yogakurs var det noen biter som falt på plass. Mange andre biter som dukka opp – noen av dem skal jeg nok huske på og øve på, mens andre får jeg ta etter hvert og med skikkelig instruksjon. De yogatimene jeg tar her er mindre instruktive og mer gjørete, men det er bedre enn ingenting. Blir gradvis litt smidigere og sterkere og det er det viktigste. Litt om gangen! Men: snakka ikke du om at du hade en yoga-CD en gang? Er den bygd opp slik at du klarer å få til en del av øvelsene eller går det veldig fort unna? Det er litt pesete å måtte på treningssenter hvis det er upraktisk/langt unna eller for dyrt i forhold til bruken.

 

Måtte flire av mannen din som synes du er langt videre enn B i alfabetet..*ler høyt*. Og dagens positive er det jo du og Eve som har inspirert meg til :)!

 

Steg: Interessant det du skriver om at de slanke venninnene dine justerer inntak og trim før en utskeielse og gjør det bevisst, men ikke egentlig tenker til daglig så mye over at de gjør det. Kanskje de rett og slett lever veldig sunt til daglig og skeier ut relativt sjelden, og først da tenker at her bør det justeres litt? Jeg drømmer om å komme dit, men jeg er slett ikke sikker på at det kommer til å skje. Kanskje pessimistisk, men som mange av oss har snakka om, så har vel en del av oss en slags spiseforstyrrelse og kommer kanskje aldri til å ha et helt normalt forhold til mat. Selv om jeg forhåpentligvis kommer til å ha en sunn livsstil i framtida, så er jeg litt redd for at jeg alltid kommer til å tenke på neste måltid. Men, vi trener jo på å takle disse tingene :).

 

Godt å høre at du ikke er redd for butikkdamer. Jeg er litt redd for dem, jeg altså, selv om det ser ut som om det blir litt bedre etter hvert som jeg krymper. Vel, kanskje ikke så mye disse damene, men mest ydmykelsen av å ikke passe i klærne, eller at de skal si Â’ååhhh, så fin du er i denne!!!Â’ når jeg sjøl ser at jeg ser forj%$£*g ut. Eller at de skal se på meg og jeg skjønner(tror?) at de tenker Â’hvordan i himmelens navn skal jeg kunne finne noe som helst som ser vettugt ut på henne? – STAKKARS!Â’

 

Ha ei riktig fantastisk helg alle! Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på skravla i dag, så blir lange innlegg fra meg på morrakvisten!

 

Mange som nevner at det er hardt å trimme på morran. Det synes egentlig jeg også. Spørs litt på hvor tidlig jeg står opp og hvor tidlig det skal trenes. Jeg har kommet inn i en rutine hvor jeg står opp mellom seks og halv sju. Vi legger oss tidlig også, noe som er litt rart for ei som alltid har lagt seg seint. Men det funker når en lever regelmessig. Da kan til og med trøtte skrulle-B-mennesket komme seg opp om morran.

 

Etter frokost (må ha frokost!) og etter å ha sykla 25 minutter er det greit å trene klokka 0745. Siden jeg er student kan jo jeg i prinsippet komme på laben når som helst. Og dessuten, folkens, yoga er en helt super morgentrim. Det tillater virkelig kropp og sjel å våkne og passer uansett alder og kan tilpasses ethvert formnivå. Bygger opp gradvis fra myke enkle øvelser til mer krevende. Dessuten er yogainstruktører en litt egen rase – de jeg har møtt til nå er veldig opptatt av å lytte til egen kropp og gjøre det som kroppen liker å gjøre akkurat den dagen. Det er lov å modifisere og hvile så mye en vil. Men det er klart, når de andre står på, så greier jeg litt ekstra også :(. Men jeg hadde en liten periode i Norge der jeg dro på spinning 0615 om morran. Da ble jeg bare kvalm og sliten, så den perioden gikk fort over...

 

I dag er det igjen et fantastisk vær. Det kribler i kroppen her jeg sitter med kaffen i god avstand til PCen (for det meste i alle fall :(). Jeg skal ut og gå 6 km-turen min og se om jeg også kanskje kan jogge bittelitt. Foten min er nå veldig bra, så jeg skal være veldig forsiktig. Vi skal ned til Svigermor og Svigerfar i dag. Det blir hyggelig å se dem igjen. De er ikke noen utemennesker, så hvis jeg vil trimme så er det greiest å gjøre det før vi drar. Heldigvis har de ikke masse godterier framme eller pusher kaker, så jeg slipper den utfordringen. Men det blir vel litt ekstra god lunsj og vi spiser ute i kveld, trolig på pub, så jeg kjenner at jeg er bittelitt nervøs likevel.

 

Nå skal jeg ta på turklær og nyte høst og sol. Vi snakkes nok snart, skravelsjuk som jeg er! Ønsker alle som er innom ei riktig flott helg! - skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jøss- skrulle. 2 innlegg her før jeg var kommet meg ut av sengtøyet:-)

Jeg MÅ bare inn og skravle litt med deg- mens jeg drikker ferdig mårrakaffen min!

 

Jeg måtte virkelig le når jeg leste om dine tanker om butikkdamene. Jeg tror ikke at de damen hverken er onde eller noe som helst, men dine tanker viser jo bare hvordan VI tjukkeberter har det i VÅRE hoder.

Jeg lå faktisk og tenkte litt på juleklær før jeg stod opp. Jeg har så lyst på en skikkelig fin julekjole, og det skulle likssom være belønningen når jeg var ferdigslanket. Nå er jeg ikke så optimistisk lenger. Vekta er ikke så veldig samarbeidsvillig, hittil har jeg gått ned 100gr denne uka. Hvis det fortsetter slik må jeg vel holde på til sommeren- og da blir det ingen ny kjole til denne jula! Får satse på en flott sommerkjole:-)

 

I dag har vi nesten oppholdsvær her så lysten til å stikke ut en tur er i ferd med å sige inn over meg. Jeg skal på kino med yngstedattera kl.17- har 4-5 timer til disposisjon:-) Kanskje en fottur i lysløypenettet?

Jeg var jo på en slags aerobic-time i går, en mix av styrke og dans. De prøver ut masse greier på senteret denne uka. Jeg var enda støl etter onsdagens time i går, og det ble ikke bedre etter denne. Gamle damer skal vel ikke eksperimentere så mye, bør i såfall være i laboratorium. Nakke/skuldre er ikke helt bra. Så en vanlig gåtur er nok tingen i dag:-)

 

Ahh- det er så deilig med helg. Skal drikke 1 kopp kaffe til, så stikker jeg ut en tur. Skal ta med en pose i lomma, kanskje jeg finner sopp på turen?

Kos deg hos svigers...

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...