Gå til innhold

På tide med tråd!


Gjest skrulle
 Share

Anbefalte innlegg

Takktakk alle kjekke damer! Ja, var moro med 20 kilo, det skal jeg innrømme. Det gir motivasjon til å stå på og dessuten er jeg i en god periode med jevn trening og vettug mat. Vært veldig sulten til tider i det siste, men ikke hatt søtsug.

 

Du, toja, har jo hatt kjempeflott nedgang sjøl, så du gjør nok helt riktige ting. Det er en terskel å komme seg på treningsstudio, men mange steder er det folk i alle aldere og alle fasonger, så ingen trenger å føle seg så veldig anderledes. Styrke er nok lurt, kanskje du kan styrketrene litt hjemme? Uansett trenger du nok ikke bekymre deg så veldig med all den gåinga di – du blir i knallform du! Dessuten skal du jo bli pendlende student og da blir det vel kanskje nok å tenke på likevel?

 

Pulsklokke er veldig morsomt, Stine! Jeg har fått meg ny i dag, men skal lage et eget innlegg på det, tenkte jeg. Gled deg! Gir masse ekstra motivasjon. Håper at den dukker opp før du drar da! Jeg er vel omtrent like hekta på pulsklokka mi som deg, 2neA. Kjenner at jeg nesten blir litt panisk når den ikke er med meg, så prøver å øve meg på ikke å ha den på innimellom. Kan da umulig være sunt?!!

 

jubalong, jeg tenkte på deg nå når hælen min streika i forrige uke. Har jo hatt dette med ujevne mellomrom i løpet av året, men tatt det litt pent en dag og så ikke tenkt mer på det. Først nå det har slått meg at det kanskje kan være plantar fascitt og med historien din friskt i minne så tenker jeg å være litt forsiktig. Det er heldigvis bare når jeg løper nå og innimellom når jeg går. Merker ingenting ved sykling, og jeg tror at ellipsemaskin skal kunne fungere. I dag hadde jeg et lita økt med vekter på armslaskene mine og varma opp med roing. Måtte jo kjenne om jeg kunne løpe og det kjentes ikke bra ut. Flinke jenta gikk av tredemølla. Tusen takk for at du har delt så mye med oss, jubalong. Det er virkelig trist at beina dine ble så dårlige at du måtte gi opp så mye. Jeg håper virkelig at disse beina dine kan begynne å oppføre seg igjen. Men du er enestående til å finne treningsformer :P - Mange hadde bare gitt opp.

 

Nå skal jeg snike litt på trådene! klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 764
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Gla'slank

...har skummet gjennom tråden din, og jeg er mektig imponert!!!

Måtte jeg også lykkes så godt som du gjør. Flott å høre/se at det lar seg gjøre!!!

 

Har skapet fullt av skjørt og bukser jeg skulle slanke meg inn i, men som oftest har det gått andre veien...

 

Lykke til videre

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkogtakk RenateH! Jeg har så vidt kikka innom hos deg og skal ta meg en ordentlig tur en av dagene. Lykke til du også! Dette klarer vi sammen - du skal se at disse krympeklaerne blir romslige etter hvert :P

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp – jeg innrømmer det. Jeg er blitt en pulsklokkesnobb. Har aldri vært spesielt opptatt av fancy utstyr, men nå har jeg fått meg pulsklokke med GPS. Jeg skjønner jo ikke stort av den enda, men jeg knotter meg nå fram så godt jeg kan og leser litt bruksanvisning innimellom. Det er så mange innstillingsmuligheter at det går an å bli svimmel. Men jeg får ta ett skritt av gangen.

 

Den gamle pulsklokka mi er helt fin. Den har nesten ingen finesser og er kjempelett å betjene. Men jeg begynte å drømme om å vite hvor langt jeg har gått/løpt og hvor fort, og da var jeg kommet på glattisen gitt. Ny klokke ble bestilt og den gamle er herved overrekt helten min. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få klokka mi til å fortelle hvor mange kalorier jeg forbruker når jeg er innendørs. Kan hende det er en mystisk innstilling jeg må foreta. Stor frustrasjon på treningssenteret i dag da jeg måtte beregne etter før-pulsklokke-metoden :P. Utendørs der GPSen virker måler den kalorier som bare det. Og det til de grader, så nå lurer jeg på om den ikke gir meg riktige tall. Enda en mystisk innstilling, kanskje? Jeg har mistenkt at den gamle klokka har latt meg jobbe vel hardt for trimpoengene mine, men hvis den nye er riktig så må den gamle ha vært en riktig slavedriver. Ikke vet jeg! Men må i alle fall prøve å finne ut av det, for kaloriforbruk er en av grunnene til at jeg bruker pulsklokke.

 

Men moro var det at jeg kunne bekrefte at det er 8 km (7.96) hjem fra jobb. Det har jo helten min sagt, men nå har jeg målt sjøl og det er selvfølgelig enda bedre :). Når foten bare blir helt bra skal jeg ut og sjekke distansen på rundene mine og ikke minst: sjekke farta! Nå tenker jeg at dette kanskje er noe jeg burde skaffa når jeg er i mål slik at jeg kunne få denne motivasjonen til trening og til å holde livsstilen som vi driver og bekymrer oss for. Men nå er den i hus – og ikke tale om at jeg beholder den gamle og helten får den nye!

 

Ha en riktig god kveld alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si, damen har passert 20. Stilig he? Det er et ganske stort tall, og følelsen er veeeeldig god:-)

 

Vi er også litt duppedings-freaker i denne heimen. Jeg og mannen min bruker pulsklokke, jeg kan nesten ikke trene uten. Vi har også hatt en periode med opptil flere skrittellere hver. Disse er ikke i bruk lenger.

Og så har mannen sykkelcomputer, med den måler han tid, sted, fart og jeg vet ikke hva. Jeg har ikke prøvd den, men har er veldig fornøyd.

Og tenk at disse greiene kan gi så stor motivasjon:-)

Kos deg med 20-tallet og med ny-anskaffelsen.

 

Ps. Du må finne ut av den klokka, det er jo aldeles trist at du ikke forbruker kcal på innendørs trening. Evt. får du trene ute til du får den i drift slik at du ikke trener forgjeves, he, he:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Skrulle! Det føles sikket helt fantastisk!

 

Akk ja. Vinnerne i denne verden er de som er tekniske. jeg har en mobil m masse fancy, men jeg skjønner ikke en dritt. Blir jo litt sur på meg selv når andre slår opp værmeldingen på mobilen og jeg ikke skjønner hvordan jeg gjør det på min. Da kunne jeg vel holdt kontakten m dere når jeg er avgårde også. Men huff, det tar så mye tid å sitte på rompa og sette seg inn i disse dippeduttene!

 

hva skjer m hælen din? Hvor har du vondt og hva innebærer denne diagnosen? Hadde noe vondt i den ene hælen selv i sommer , men jeg trodde bare det var at jeg ikke hadde strekt ut skikkelig. Fortell...

 

Takk og takk Skrulle. Du er jo så flink til å skrive innåpå tråden min. Livet ditt høres så spennede ut. Jeg elsker alt som er litt annerledes vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh en slik pulsklokke vil jeg også ha. Måler den virkelig avstander?! Jeg har vært så fornøyd med min Polar F6, men nå ... Hva heter vidunderet? Du må fortelle mer om klokka di når du finner ut av det. Du kan sikkert overføre data til pc'en også da? Hvis du kjenner at du blir våt på fingrene nå, så er det bare jeg som sitter her og sikler...

 

Kos deg masse med klokken, jeg tror innkjøpet passer perfekt nå så får du opprettholdt den gode trenden du er inne i. jo lengre vi trener og holder på de gode vanene jo lettere blir de en naturlig del av hverdagen vår. (dagens moral)

 

ps. jeg har bestemt meg for å kjøpe den spinnngsykkelen til kollegaen min, den har computer og greier så nå skal jeg trene masse innendørs. Tør ikke spinne ute, ser alt for farlig ut med skoene festet fast på pedalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jess, treningsduppedingser er stas. Mannen min har sykkelcomputer på alle tre syklene sine (ja, må ha tre sykler. Helt nødvendig!). Skritteller har jeg brukt i en periode, men tok liksom ikke helt av for meg. Den ene er så upålitelig at jeg blir sur. Den andre er borte.

 

Men ååå, den nye pulsklokka mi er så fiiin! Tror jeg kommer til å bli veldig fornøyd, selv om jeg enda ikke har funnet ut hvordan jeg kan få den til å telle kalorier innendors. Stygg og deprimerende sak – spesielt nå som jeg omsider har kommet meg innafor et treningssenter. Men treffer ei venninne som har maken på søndag, så satser på at hun viser meg. Den teller mer kalorier enn den andre og det bekymrer meg litt. Hva er riktig? Jeg teller jo kalorier intenst fortsatt og kommer nok til å gjore det en stund framover. Hvor mye jeg forbrenner er jo med i regnestykket for hvor mye jeg velger å spise, så hvis en klokke gir 40% mer enn den andre så kan det påvirke mye. Nå har jeg jo hatt en jevn og fin nedgang så helt galt kan det nå ikke være uansett.

 

Og ja, 2neA - den måler avstander og synkroniserer til PCen min, så i dag har jeg kikka på alle kurvene jeg har samla så langt. Og jeg fikk fram kart over traseen fra heimen til jobben. Det er veldig kult! Når du sier det, så kjennes det litt fuktig ut på fingrene :P. Jeg hadde også en Polar F6 og var veldig fornøyd med den, men nå *måtte* jeg vite hvor langt og hvor fort. Noe skal jo studenter bruke penga sine på! Den jeg har heter Garmin Forerunner 305 og ser ut som et monster. Den er kjempediger og det går kanskje an å lande et helikopter på den. Spennende å få spinningsykkelen i hus - det blir bra. Gleder meg til å lese om sykkelprogresjonen din!

 

Var på yoga igjen i dag. Lurer på om hun lager programmet der og da eller om hun har tenkt ut på forhånd. I alle fall ganske forskjellig fra forrige gang. Uansett er det deilig og jeg kjenner jo at jeg blir bittelitte mer fleksibel og klarer litt flere ting for hver gang.

 

Koselig at du kommer innom på tråden min, steg! Takk for hyggelig melding. Er nok ikke så teknisk jeg heller, men terskelen for å prøve meg med litt knotting er mye lavere. Ofte lar jeg bare helten min ordne – jeg kan ikke sette på en video her i huset for eksempel... Det er morsomt at du synes livet mitt virker spennende. Jeg klager ikke for jeg har det veldig fint, men det høres nok kanskje mer spennende enn det egentlig er :). Jeg tror kanskje at jeg har noe som heter plantar fascitt. Jeg har ikke fått det undersøkt av lege, men siden jeg liker å leke min egen doktor, så mener jeg at det er mest nærliggende. Det er visst ikke så uvanlig, og det ser ut som om de fleste kan ha relativt kortvarige plager selv om det for noen kan gi veldig alvorlige og langvarige plager. Jeg satser på å ta det litt pent og ha den litt mildere varianten. Litt bekymra for racet jeg skal ha med Vilde om to måneder, men skal nok komme i løpeform igjen snart :cool:

 

Nei, nå har jeg sludra voldsomt både her og der i kveld. Mye på hjertet da sikkert. Må si tusen takk til alle dere som er innom og skriver på tråden min – uten dere hadde dette nye livet mitt vært mye fattigere!

 

NATTA! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

...du er:) og for en fantastisk energi. Jeg kan nesten se meg for deg sprudlende over den nye pulsklokka di, og jeg kjenner meg litt igjen, utrolig hva slags ting som gir litt ekstra energi. Jeg er fremdeles dødsimponert over treningen din, og bare så du vet det så går både du og Vilde inn i kategorien toppidrettsutøvere snart! Men ett lite tips din til din selvdiagnostiserte hæl, og det er å ta det helt med ro en stund, selv om det er ett ord som ikke hører hjemme i ditt vokabular for tiden. Har hatt samme utfordring selv ett par ganger, og ikke tatt signalene om hvile helt på alvor, og da tar det bare så utrolig mye lenger tid. Så helt hvile en stund, og så er det bare go go igjen! Husk at du sikkert bare bygger opp overskudd, slik at løpekonkurransen blir enda bedre. Du vet at restitusjon i er veldig viktig i en toppidrettsutøvers hverdag;)

 

Hyggelig å være innom deg igjen, Skrulle, ha en fortreffelig dag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Sist jeg var og jogga på tredemølla pønsja jeg inn mine data på den. Pulsbeltet mitt slo inn på den, og det rare var at pulsklokka mi og tredemølla regna ut forskjellige ting når jeg var ferdig. Ca 15% avvik i kcal. Irriterende.

Jeg har bestemt meg for at jeg forholder meg til klokka mi, det er den jeg har brukt hele tiden.

 

Jeg tror jeg må suse innom nettet og sjekke litt hva det er du tror du har i foten. Jeg vet jo at Jubalong plages veldig, og blir mer og mer nysgjerring. Hittil har jeg bare registrert det som "vondt"- men tror snart jeg må tilfredsstille mitt vitebegjær.

 

Jeg går på 1t Body Balance i uka. Det er en blanding mellom pilates, yoga og thai chi. Den har virkelig løsnes litt på min forsteinede kropp- så det er nok lurt å rikle løs gamle knokler i tillegg til spinning og styrke. Det er meg helt ubegripelig at min unge kropp ikke er elastisk og spenstig lenger- av seg selv, mener jeg:-)

 

Apropos tekniske greier, så er jeg vel ikke noen racer jeg heller. Jeg frustreres f.eks daglig over at vi har 3! fjernkontroller for å få tv'n. Jeg vet at man kan kjøpe en universalkontroll til alle apparatene, men det er nå å få gjort det da. Tenk når vi skal ha egen fjernkontroll for å regulere temp i kjøleskapet, sette på mixeren, skylle ned i do, heise opp senga- og med årene- starte rullatoren...

 

Ha en fin dag

 

Jess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selv kongens liv er vel rutine og "vanlig" blir jo sånn. Men når en lever et A4liv med tre barn, mann, hus .... så virker det litt eksotisk å bo i utlandet uten barn ...... men jeg lever et spennede liv for jeg har ikke noe A4 jobb! Kjedelig m så tynt hår. Der er vi heller ikke like for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff i dag har jeg vært i skikkelig grinete humør. Alt jeg har tatt i har blitt til noe helt annet enn gull, kan man si. Tjukk har jeg vært også. Måtte til og med gråte en skvett – så synd har det vært på meg i dag :).

 

Men nå har jeg fått meg middag i lillemagen og funnet ut at det nytter ikke å sutre mer selv om jeg fortsatt er litt mismodig. I går hadde jeg en kjempedag – kanskje det hjelper på humøret å tenke litt på den i steden. Jeg tok meg fri mesteparten av dagen og reiste til en annen by for å gå til frisøren.

 

Opptur nr 1: Hadde bestemt meg på forhånd at jeg ikke skulle falle for fristelsen til å handle noe med mindre det var uforskamma billig slik at jeg kan ha god samvittighet for å sende til gjenbruk når jeg blir litt slankere eller det var av slik karakter at det faktisk passer også når jeg kommer i mål. Prøvde noen klær bare for moro skyld og kjøpte dem IKKE selv om de passa! Det har nesten aldri skjedd før fordi jeg bare har shoppa eter klær når jeg absolutt trengte dem. Endte opp med en fin lilla topp (billig, var salg!) som er stretsja og kan brukes lenge.

 

Opptur nr 2: Det var ganske fint vær og jeg spiste den økologiske sandwichen fra en ikke-kjede kaffebar ute. Her er det Starbucks og Costa og Coffee Republic og jeg vet ikke hva på nesten hvert eneste gatehjørne!

 

Opptur nr 3: Formidabel opptur! Jeg har virkelig sleggekasterlegger og det kommer jeg vel alltid til å ha, men de ER blitt litt slankere. I går gikk jeg på en skobutikk og prøvde høye støvletter og jeg fikk på meg flere typer! Holdt nesten på å glemme meg og kjøpe bare fordi jeg ble så glad selv om de var svinedyre. Men så kom jeg på at jeg skulle jo vente noen kilo til siden høye støvletter er en av belønningene mine nær 70-blank. I tillegg kommer utvalget til å være bedre siden leggene er blitt skikkelig smekre da (ehemm...:P).

 

Opptur nr 4. Kjempempefin på håret ble jeg etter at de to fantastisk flinke og usedvanlig hyggelige unge frisørjentene mine hadde ordna noen timer. Den ene striper og den andre klipper og glatter. Jeg følte meg saa fin der jeg gikk avgaarde i høyhælte sko for en gangs skyld. Nye og fine sko, men veldig gnagsår, men pyttpytt, det gjorde ikke så mye akkurat da.

 

Opptur nr 5. Møtte helten min på kvelden til middag ute og han syntes jeg så alldeles fantastisk ut og vi hadde det veldig koselig!

 

Se så – nå føler jeg meg bedre! Nå skal jeg se på tiger- og løveunger på TVen og så skal jeg skrive litt til dere herlige damer!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, hey, hey Skrulle- opp med haka:-)

Se på OL-Norge da, det blir ikke akkurat bare gull der heller? Bare sølvmedaljer,- og vi er så stolte så!

Det var godt å se at du sa du HAR VÆRT tjukk, altså er du det ikke lenger. Og så er det så bra at vi er utstyrte med dette gråte-organet. Deilig å bare få det ut, rene renselsen. Veide du deg etterpå? Ei skikkelig gråtetokt bør nesten vises litt på vekta:-)

 

Du, støvletter er også noe jeg drømmer om. Jeg lurer på om vi snakka om dette en gang i vinter/vår?

Jeg har også tømmerlegger, det er like før lårene er blitt mindre enn leggene. Jeg har ikke målt leggene, men jeg kan ikke merke at de har krympet noe særlig. Selve ankelen er blitt mindre, men tjukkleggen er standhaftig. Og så er de relativt faste/harde- og det er jeg egentlig ikke så glad for. Frykter at de består av mye bein, kjøtt, sener og muskler- som ikke krymper så veldig.

HVIS de mot formodning skulle modifiseres vil veien til skobutikken være kort! Hvis ikke, så trøster jeg meg med at selve foten ("pedalen") er blitt vesentlig mindre/smalere. Nå finner jeg meg plutselig stilige sko igjen etter å ha subba rundt i fjellsko, helsesko og sportssandaler i flere år.

 

Jeg ser for meg et bilde av deg der du skrider av gårde i høye hæler, flott på håret og med ny, flott kropp. For å møte helten din... Som en romantisk film, sukk. Han synes du ser fantastisk ut... sukk:-)

 

Nei, Skrulle- dette går bra. Noen dager surker vi litt, og det gjør jo faktisk ingenting. Jeg kjenner ingen som er på topp hver eneste dag.

Kos deg med løve&tigerungene du:-)

 

Trøsteklem fra Jess

(Ps. det gjør ingenting om det skvetter en tåre på skulderen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Jeg stiller også skulderen min til disposisjon!!!!

 

Full forståelse for gråtetokten. Jeg er lettrørt selv, og kan grine av det meste. Nesten litt godt å gråte, føles litt lettere til sinns etterpå og klar til å møte hverdagen igjen.

Ikke bare jeg som har store legger ser jeg. Har nettopp lagt inn cm-mål på tråden min, og til min store glede er det endring på målene på leggen - JIPPI. For jeg og drømmer om høye støvletter, sånne uten stretch i leggen!

 

Ser du er veldig flink til å fokusere på det positive når det trengs, det er en egenskap det, flere skulle hatt det "genet". Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jenter, for at dere stiller skuldre til disposisjon. Veldig gode skuldre, selv om jeg godt kunne kjenne at de var blitt litt mindre polstra enn før. Det gjør godt med så mye omtanke!

 

Ja, du jess. Dette med solide legger er ikke så innmari kult. Men det kan tenkes du blir overraska hvis du tar deg en tur i skobutikken. Jeg synes ikke mine ser så mye slankere ut. Jeg begynte å måle mine i slutten av januar og siden det har de gått ned 4.5 cm og det er en del hvis en tenker på støvlettskaft. Jeg har hatt mye fine sko oppigjennom siden det har vært det letteste å finne samt prøve uten at det har avstedkommet depresjoner. Fikk desverre ikke veid meg etter grininga – men vektnedganeg hadde vel bare vist dehydrering likevel, så kanskje ikke så farlig. Spørs om jeg må spise litt ekstra salt i dag for å holde saltbalansen :P.

 

Hyggelig med nye fjes på tråden min – hei på deg tronderpi1. Jeg har jo sett deg før der du vanker :). Er det ikke herlig å se at leggene går ned? Jeg tror det er nesten umulig å merke uten at det måles eller tas på nye støvletter. Dere skal se at vi kunne stilt opp med damer over en høy sko utpå vinteren! Leve håpet og drømmen!!

 

Hei igjen, steg! Ja, livet på andre sia høres ofte mer eksotisk ut. Dessverre er jeg litt for dårlig til å nyte en del av de åpenbare fordelene jeg har. Heldigvis har jeg nå greid å bli medlem på en alternativ kino og har vært der to kvelder denne uka. Prøver innimellom å være turist her også – da ser en på en helt annen måte – jamen er det fint her, tenker jeg da! Blir fort husblind uansett hvor en bor, gitt. Bra å ikke ha A4-jobb. Da kan egentlig hverdagen være forutsigbar da, tenker jeg :). Vi trenger forutsigbarheten og det hjemlige i livene våre også!

 

Gladjegerigang – tusen takk for gode ord. Ja, har nok vært litt ekstra gira nå med den nye klokka. Jeg har tatt det veldig med ro slik som doktor-glad-jeg-er-i-gang foreskrev! Faktisk benyttet høyhælene for å spare på – ja nettopp hælene! Faktisk kjente jeg ingenting i hælen. Værre med gnagsårene. Men jeg har lidt mye i vonde sko gjennom tidene så pyttelipytt! Jepp, restituerer fram til det store rykket jeg skal foreta på formkurven :).

 

Nå er jeg kurert for sure miner, tror jeg. Tusen takk skal dere ha for at dere er her inne og støtter meg! Og løver og tigre var veldig fine. Så på en serie som heter Lion Man. Til og med noen pusete geparder der. De er visst de eneste av de store kattene som maler slik som huskatter. Skikkelig trivelige så de ut!

 

Klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

det var så kjekt å lese om den flotte dagen du hadde i forgårs. men hvorfor ble gårsdagen så ille, da? hm?

 

jeg var til frisøren i går, men føler meg alltid litt rar etterpå. jeg har lyst hår som har mørknet med årene, derfor driver jeg å etterstriper det hver 3. mnd. i begynnelsen synes jeg alltid jeg ser så lys ut. dessuten er frisøren alltid så travel at det blir bare om å gjøre å få det tørt etterpå, og det er ikke tid til noe styling. det er sånn at hvis jeg skulle ut etterpå, måtte jeg ha gått hjem og ordnet håret mitt først. men ellers hun både flink og grei. så derfor går jeg der fortsatt... men er det ikke sånn i england at noen frisører klipper og noen farger og noen styler osv? jeg kjenner en frisør som jobbet i london. hun var så flink til å klippe at hun måtte bare klippe, klippe. fikk liksom aldri gjort andre ting, selv om hun var flink til det også.

 

angående sko, får du ikke vondt i foten av høyhælede sko? jeg klarer ikke tanken på høye hæler? det er sånn at jeg gruer meg til fester fordi jeg ikke kan gå med fine sko. jeg er bare 1.62 m så jeg trenger absolutt litt hæl på skoene, spesielt til kjole og skjørt. men jeg må si jeg drømmer om disse svart støvelettene jeg også. har ikke så tjukke legger, men siden de ikke er så lange, så blir de liksom smale på feil sted og litt for lange... det finnes sikkert sånne sko for meg også, har bare ikke letet etter dem, fordi det er så uaktuelt akkurat nå.

 

jeg ønsker deg en kjempefin og sunn helg.

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Umuligejulie

Høye hæler kan gjøre underverker for selvfølelsen hvis man er litt kort.

 

Hvis du ønsker deg høye hæler, men synes det er for vondt å gå med, burde du spandere på deg et par Camper pumps. Kjempegode høyhælte sko med gummisåle og -hæl. Koster litt mer, men hvis du ikke kjøper så mange høyhælte sko i det store og det hele er det verdt det.

 

Sjekk også http://www.laredoute.no sin Taillisime-kolleksjon for å fine høye støvler for kraftige legger. De har også Camper-sko. Kjempemye kult i høst, også for oss med svært kvinnelige former:-)

 

Klem fra Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg jubalong! Takk for hyggelig hilsen. Jeg syne også ofte at jeg ser litt vel lys ut etter jeg har vært og lysna det kommunefargede. Egentlig liker jeg fargen ganske godt når det er på tide å pynte på igjen, men babyhåret mitt blir litt stivere med striper, så jeg klarer ikke å holde meg unna...Denne gangen valgte jeg å ha det litt mindre lyst – hun flinke fargefrisørdama mi legger en bleking og to forskjellige farger innimellom. Tar sinnsykt lang tid med folier men blir kjempefint. Og ja, hun farger bare, noe som virker litt kjedelig i mitt hode, men hun sier at hun trives med det. Den andre bare klipper og styler og farger aldri. Jeg synes egentlig ikke det gjør noe å gå ut uten føn og stæsj, men i salongen jeg går i her styler de alltid. Har ikke spurt om jeg kan få gå ut uten – det er så moro at det er så fint. Kjempedyrt da, men jeg får meg ikke til å prøve noen andre når jeg er så fornøyd.

 

Det gjør nok litt vondt i føttene med høyhælte sko, men mest foran under tåballene. Bruker det nesten aldri lenger fordi jeg fikk skikkelig vondt i beina for ett par år siden. Så nå er det bare når jeg har lyst til å føle meg litt ekstra fin eller vet at jeg stort sett skal sitte. Deilig å være student i England – de fleste surrer rundt i slække klær og lave sko. Jeg skjønner at du liker litt hæl - jeg er 10 cm høyere enn deg og liker.det jeg også...mest fordi jeg synes det strekker beina og får meg til å ha bedre holdning. Det som er fint med slike støvletter er at det finnes en del rålekre uten høy hæl også. Men det spørs jo hvor godt føttene dine liker støvlettlest. Du skal se at det er noen som venter pa deg også :P.

 

Tusen takk for skotips Umuligejulie! Jeg synes at høye hæler gjør godt for selvfølelsen selv om jeg ikke er så kort og jeg :). Jeg skal virkelig ta en skikkelig kikk på den linken din – kanskje det går an å få tak i her i England også? De så jo kjempefine ut! Jeg liker også Camper-sko. Mye fine og litt uvanlige modeller. Når det gjelder sko (og hår) er det akkurat som om jeg har ekstramidler å handle for også :) – pussig det!

 

Må ha middag! Plutselig helt hol. Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da er jeg klar for ei ukes tur til Holland. Har pakka og styra og reiser tidlig i morra. Akkurat nå har jeg mest lyst til å være hjemme, men jeg er sikker på at jeg får en kjempefin tur, så det blir nok bra.

 

Har ikke tenkt å styre og telle så veldig, så er litt spent. Er selvfølgelig kjempebekymra for at jeg skal gå en del opp. Vet at det blir mange mat- og drikkefristelser. Det er jo ut og spise hver kveld og masse hyggelige folk og seine kvelder. Jeg er i storslag når jeg får slå ut håret grundig, så det blir en utfordring å holde seg på matta med mat og drikke. Skal leie sykkel, hadde jeg tenkt, så blir da litt trim. Prøver å minne meg sjøl om at det er begrensa hvor mye det faktisk går an å gå opp på ei uke. Jeg har i alle fall tenkt å kose meg og får prøve å bruke huet.

 

Hatt en fin og sunn dag, med 3.5 mil på sykkelen. Sykla til jobben for å ordne noe. Da jeg kom hjem kom jeg på at yndlingsskoene mine var på jobben og da sykla jeg en tur til. Kan jo ikke dra på tur uten yndlingsskoa! Helten min er på konsert i kveld så jeg er hjemme aleine. Koser meg veldig, bortsett fra pakkinga som jeg synes er sinnsykt kjedelig. Hadde deilig spaghetti med stekt skinke, tomater, rødløk, hvitløk og masse pepper til middag. Namm!

 

Kommer nok innom i blant. Vi snakkes! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok kjempetrivelig å dra på tur til Holland. Er det en hygge/fritidstur?

Sist jeg reiste med fly slo det meg at jeg faktisk hadde det litt mer komfortabelt i flysetet. Jeg velta liksom ikke over kanten og inn i naboens område lenger:-)

 

Du kan trygt slå ut ditt nyfargede hår, du er så dreven i gamet at du fort henter deg inn igjen i etterkant.

Det var artig å lese at håret ditt blir litt stivere med striper. Jeg har medfødt STIVT/STRIDT hår, så jeg striper det for å få det mykere og mer medgjørlig. Jeg skal gjennom en modernisering til uka.

 

Kos deg masse, vi andre passer på her inne mens du er borte:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk, jess. Jeg vet at dere passer godt på forumet mens jeg er borte. Er vel ikke heeelt sikkert jeg holder meg helt vekke heller – får vel forumsabstinenser, tenker jeg :P. Flyseter har faktisk blitt betraktelig bredere. Det er deilig å føle seg normal – jeg har opplevd det som nedverdigende, nei kanskje heller skamfullt, å måtte presse meg ned i et flysete. Skal på en konferanse først og deretter besøke en venn som jeg ikke har sett på 9 år. Spent på å treffe ham og kona hans – henne har jeg forresten aldri møtt. Det er altså mest jobb, men det pleier alltid å være så mange hyggelige folk. Denne gangen kjenner jeg flere på forhånd og det er veldig komfortabelt. Da er det lett å bli kjent med enda flere! Det nystivede skal nok slås ut, ser du. Og neste uke skal du på overhaling – så deilig da gitt!

 

Nå skal jeg gå i dusjen og så lalle. Opp klokka 4 – Hipp hurråa! Det fine med klokka 4 er at det er en litt rar og våken tid, så klarer nok å komme meg opp og være relativt funksjonell :).

 

Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en ett lite avbrekk. Jeg er sikker på at du kommer til å klare det med glans. Du er så flink til å ta i bruk sykkelen at dette går bra. Slå ut dine nå litt stivere lokker i nydelige nyanser. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fantastisk tur skrulle! kun to dager til jeg reiser selv, gleder meg utrolig mye! blir kjempe deilig! er bekymret for mat og sånn der nede, for grovt brød er vel ikke akkurat det man finner der. men jeg skal kose meg!

 

som sagt, ha en flott tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en flott tur Skrulle.

Den syntes jeg var bra, først sykla 3.5 mil så var det bare å sykle samme ruta en gang til. Hallo 7 mil er myyyyyyyyyyyyyyye! Jeg hadde vel vært sengeliggende!

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - jobbetur da etter som jeg forsto. Men det blir helt sikker masse tid til å slå ut håret sammen med kjente og ukjente. Deilig med sånne avbrekk i kvardagen. Er ikke så ofte jeg får dra på tur i arbeidsregi - så jeg koser meg når det skjer. Har jo venner som stadig reiser - og de kan ikke forstå at jeg synes det er stas:)

 

Ellers går det nok bra med mat og drykk skal du se. Litt opp må en kanskje forvente - men det forsvinner raskt når du kommer tilbake i normalen.

 

Forresteen - klokka 4!!!!! Da er det natt for Pandora:D

 

Ha ei trivelig uke iallefall!

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...