Gå til innhold

carpe diem


Gjest charka

Anbefalte innlegg

Gjest Lotta87

Det er sååå vanskelig å være sunn i ferien. Skulle skjerpe meg, men går dårlig. Nå har det vært to dager etter hverandre med fester. Er vanskelig å si nei, og det er en del fester når man er 20 år.

 

Men har heldigvis spist alle måltidene og de har vært sunne og drukket mye vann. Og ikke noe junk food på byen. Så en del har forandret seg til det bedre.

 

Det kommer vel litt etterhvert, siden det er en livsstilsendring.

 

Stå på alle sammen :) Jeg heier på dere alle.

 

Sommerklemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Fokus på hva vi klarer og hva vi har klart

 

Veide helt det samme som siste kurskveld, så meget fornøyd.

 

Alle har vi vårt og slite med, med syns det høres tøft ut med fibro.

Er vel ikke så mye av medisiner dere kan bruke?

 

Jeg har blitt kjempe mye bedre,

nå har jeg gått på cellegift siden mars. Har forresten psoiasiss artritt.

 

Har tenkt mye på i det siste på hva som er viktigts og forandre,

hvorfor har det blitt slik at jeg overspiser?

Lurer på om ikke alt dette sitter i hue, vet jo det gjør det,

men det må snus på i hue. Få en bedre tanke om meg selv og hva jeg klarer.

 

Det blir vel som røyken og alkohol/rus middler.

Slutta og røyke for over 5 år siden, la ikke på meg et gram,

levde på samme måte som før, bare uten røyk.

Det var bare så lett og slutte.

 

Men, jeg har et problem som sitter 5 år tilbake, jeg er alkoholiker.

Så etter jeg slutta med alkohol, har jeg overført mine stygge uvaner som jeg hadde når det gjaldt alkohol, til mat.

 

Så det er i hode det sitter.

Har vært edru i 5 år, men sliter enda.

Skal nok få tatt kontrollen :)

 

Er lykkelig som edru, ikke tru noe annet, hvem vil ha et slikt liv jeg har hatt tilbake :) ?

Stoppa før jeg mista alt, mista bare en kjempe masse penger (drakk opp).

 

Ja ja, noen tanker fra meg på denne kveld,

ønsker dere en flott uke så kommer jeg innom når jeg har mulighet :)

Ta vare på hverandre og i hvert dere selv.

 

Lykke til Lotta, du klarer det, ja ja ikke lett og være 20 år,

men du verden så herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotta87

Hei NyMini!

 

Så fint at du har klart å holde vekten :) Kjempebra jobba!

 

Og så fint at du deler dine livserfaringer med oss. Synes du har vært veldig flink og kan være stolt av deg selv :) Hvor gammel er du forresten? Kjekt å vite sånn i forhold til hva man skriver og sånn.

 

Ja, jeg skal ikke klage. Deilig å være 20 og jeg føler at det jeg gjør nå er viktig, altså å ta tak i min overvekt. Og jeg har tenkt til å stå på til jeg har nådd mine mål.

 

Etter to dager med festing var det deilig i dag å spise regelmessig og sunt, samtidig å få i gang treningen igjen. I dag ble det 1 time og 40 minutters lang gåtur med forloveden min og hundene, og en 35 minutters svømmetur etterpå. Det var utrolig deilig.

 

I helga blir det jobbing og da må jeg stå i mot fristelsene som finnes på et gatekjøkken. Så i helga satser jeg på mye å gjøre, så jeg bare rekker å spise den sunne maten som jeg har med selv.

Pluss å få til de treningsøktene jeg har planlagt, og så håper jeg det viser seg på vekta på mandag.

 

God helg alle sammen.

Spis godt, men sunt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så mye du har klart NyMini. Veldig imponerende. Du er nok en sterk og modig dame når alt kommer til alt, og skal nok klare dette også!:)

 

Jeg tror det er med mat som med annen avhengighet og det har mye med følelser å gjøre. Dessuten er det enda verre, for mat MÅ vi jo ha hver dag, kan ikke "holde oss unna" det.

 

Klart du må ha det litt sommergøy når du er 20, Lotta. Det må vi som er dobbelt så gamle også det! (he, he) Men alt med måte, det kan vel du skrive under på NyMini.......

 

Ha en sunn, fin og avslappende helg,

og stå på jenter!!!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

 

I helgen har det vert nesten helt greit,har masse besøk så det ble hjemmelaget pizza i går kveld.

Jeg hadde planlagt å spise pizza,men det jeg ikke hadde planlagt var å drikke brus,ogspise sjokolade.Dumt.

 

Ettersom jeg nå legger grunnlaget for resten av livet mitt,så må jeg bare kunne spise feks.pizza en gang i blandt.jeg har ingen samvittighetskvaler etter det.

Men sjokoladen og brusen er litt verre,det er bare dumt.

 

Føler det er helt greit å starte dagen i dag med havregrøt,og fortsette med opplegget mitt.

Neste gang vi skal spise slik mat skal jeg spise en liten talerken med havregrøt

først,slik at jeg ikke er så sulten.Det ble litt for lang tid mellom måltidene.

 

Og sjokoladen skal jeg lære meg å stå over,den er jo egentlig ikke så god,litt oppskrytt egentlig.

Det er ihvertfall godt å se at det ikke koster meg så mye å komme rett tilbake.

Det er helt tydelig at denne prosessen har satt spor,så jeg er i grunnen veldig opptimistisk,for hver uke lærer jeg noe om meg selv og selv om det går lite nedover i perioder så blir jeg sikkrere og sikkrere på at jeg skal komme i mål med vekt nedgangen.Ihvertfall hvis jeg er flink til å bruke det jeg har lært.

 

Har hatt som mål å ikke ha dårlig samvittighet for mat jeg har spist,det synes jeg er en uting.Merker at det går bedre,hvis jeg spiser moderate mengder.

Synes det er bedre å få dårligsamvittighet for sjokolade og annet snoop.

 

Har nå 3uker ferie,det blir godt det.

 

Ønsker dere alle en fin uke og mange positive tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som vi har snakka om før er det kjempeviktig å komme seg fort i gang igjen etter en "utskeielse". Da gjør det ikke så mye skade. Men jeg har merka at jeg kan ikke gjøre det for ofte, for da blir jeg stående stille.

 

Sjokolade er jo et stort problem for mange. Jeg bestemte meg for i januar at jeg ikke skal spise noe som helst med sjokolade i -08 så det er ute av mitt sinn. Deilig i grunn, så slipper en å gruble på om en skal ta en liten bit eller ikke. (og alle vet hvor vanskelig en "liten" av noe er........... det er hvertfall vanskelig for meg :confused: )

 

Og ja, det er viktig å spise ofte slik at en ikke er for sulten til måltidene, særlig hvis en skal ha pizza og sånn, for da er det nesten umulig å bare spise "litt".

 

Det er mye en må tenke på i dette gamet, en må jammen ha hodet med seg hele tida, og det er derfor planlegging og struktur er så veldig viktig.

 

Jeg så på Oprah her om dagen; det handla om å slutte å røyke, men som de sa det samme gjelder for mat, alkohol, dop, spilling osv, at en må ha MOTIVASJON og VILJESTYRKE, men det er ikke nok, en må ha VERKTØYET også. Da tenkte jeg at mitt verktøy er planlegging og stuktur, deriblandt å være her inne og skrive opp alt jeg spiser og trener, så jeg ikke lurer meg selv, spise ofte og lite, trene til faste tider/dager, handle bare det jeg trenger osv

 

Men at det tar tid........ nei det er det ikke tvil om...........

Bra du er optimistisk Charka, det er jeg også!!

 

Ja til OPTIMISME,

nei til DÅRLIG SAMVITTIGHET!!!!!!!!!!!!!!!!!:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du satte jammen ord på det du,nemmelig VERKTØYET.

Du har så rett,struktur og planlegging det er ett must.Det tar tid å innarbeide,men det kommer,det kommer.

 

Det er hard jobb dette her,ikke bare trimmen og maten,men alt som skal planlegges,motivasjon som skal opprettholdes i vanskelige tider.

 

Har ett mål for sommeren,og det er å slutte å ha dårlig samvittighet.det misliker jeg sterkt,spes.i forhold til mat.Jeg må bli så sterk at det jeg spiser er greit.har hatt så mye dårlig samvittighet opp gjennom åra,og det sliter meg ut.

 

det er opp til meg hva jeg putter i munnen,og tar jeg noe jeg ikke har godt av så er det gjort.Må bli flinkere til å bruke energien på å forandre det jeg kan gjøre noe med.

men man ser framgang hele tia,merker at ting forandre seg,man blir litt tryggere i de valgene man tar.Så jeg har stor tro på at dette skal gå bra til slutt.

 

Jeg skal ned i vekt,så da er det ikke tvil om hva jeg har å gjøre i tiden fremover.

Ta gode valg for min egen del,og bruke det verktøyet jeg har,forumet her og kunnskapen jeg har fått både gjennom kurs og ved å lese her.

Har veie dag i morgen,og det er jo bestandig spennende.Har sagt mange ganger at hovedsaken er at jeg har hatt en sunn uke,men vekta er fremdeles viktig.Blir sur når jeg går opp,jubel når jeg går ned.

 

Så da får jeg sørge for å leve slik at jeg går ned på en sunn og god måte.

Ha en fin uke alle sammen,dette klarer vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen,da har jeg vert på vekta og faktisk var 1,1kg borte.Så utrolig deilig,siden 8april er 12,8 kg borte.Jeg hadde start dato her inne på vektklubben da.

Tilsammen fra 10jauar er 22kg borte av meg.

 

Det går sakte nedover,så jeg blir her leenge!

 

Jeg grudde meg veldig til sommeren uten kurs,men enn så lenge har det gått ganske bra.

Ennå en gang så går jeg mest ned når jeg ikke trimmer mye,bare turer i passende tempo,det er litt rart synes jeg.

 

men det er tydelig at jeg har lært en del,og ikke minst at jeg klarer å praktisere det.

selv om det går sakte så går det nedover.

 

jeg må innrømme at jeg ikke vet hvor tung jeg bør være,leste et sted her om en på min høyde som skulle ned til 68kg.Det synes jeg høres voldsomt ut,jeg er 178cm.

 

Men vi får se på det ,det er lenge til uansett.det store målet er under 100.

målet for neste uke er 600gr ned.

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Charka! 1,1 er supert og 22 siden januar meget bra. Husk at det ikke lønner seg å gå ned for fort heller, både i forhold till løs hud og å klare å holde vekta siden. Helt perfekt det der egentlig. Men så er det jo den tålmodigheten som vi har prata så mye om da.......... :confused:, men den jobber vi med.

 

Så bra du har fått av deg ferie"utskeielsene" igjen Lotta. Min var på 0,9 og jeg har gått ned 0,8 så det mangler stakkarslige 100g (litt irriterende da men.......)

 

Det med hvor mye vi skal veie er jo ganske individuelt og kommer an på trivsel, beinbygning, kroppsfasong og sånn, men jeg innbiller meg at vi ser ganske ok ut om vi er ca det vi er over meteren i høyde jeg, altså at du er ca 78 +- Charka.

 

Og den dårlige samvittigheten fortsetter vi helt klart å jobbe med!!

 

Nå skal jeg på trening, og så ut i sola,

ENDELIG..................:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotta87

Hei

 

1,1 kg Charka, - det er jo veldig bra :) Du har gått ned mye synes jeg. Tja, er ikke så flink til å bruke målebåndet, så det er noe jeg bør bli bedre på. Men siden jeg begynte, - 5 i midjen.

 

Synes du har vært flink Kess, tenk hvis du ikke hadde skjerpa deg. Da hadde du vært lenger fra det du veide før ferien. De 100 gr er jo ingenting :)

 

Noen som har noen delmål til neste uke?

Jeg skal ha greid 0,5, for da har jeg akkurat greid å gå ned 10 kg. Da skal jeg unne meg fotpleie. Viktig å unne seg noe med ting som ikke har med usunn mat å gjøre. Det tror jeg... i hvertfall for min del..

 

Ha en strålende uke alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg satser på 0,6 jeg også. Burde klart 1 kg, men vet jeg må ha meg litt vin på terrassen i morgen kveld og da går det ikke. Måååå bare nyte sommeren, den er så kort........:cool:

 

Ja, det er helt klart viktig å belønne seg selv litt. Kjøper meg en liten ting for hver 5. kg jeg, nå venter jeg bare på min 7. feiring, blir nok ikke før over ferien det.

 

Og sola skinner........

HERLIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotta87

Lykke til både Charka og Kess! Håper dere greier målene deres :D Jeg heier masse på dere.

 

Håper jeg greier 0,5, da har jeg greid mitt første store mål.

 

Ha en god helg med god og sunn mat, litt vin og masse trening :)

 

Og nyt været...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotta87

Hei, nå har jeg jobba 7 av 8 dager, så nå blir det deilig med helg :)

 

Da skal jeg kose meg veldig og prøve å få trena endel. Ble så sugen på noe søtt i stad, men da lagde jeg med smoothie og det var like godt som en is... så litt stolt av meg selv der :D

 

I morra blir det grillings, soling og svømming :) Herlig...

 

Sommerklemmer fra Lotta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' nå har jeg jobba 7 av 8 dager, så nå blir det deilig med helg :)

 

Da skal jeg kose meg veldig og prøve å få trena endel. Ble så sugen på noe søtt i stad, men da lagde jeg med smoothie og det var like godt som en is... så litt stolt av meg selv der :D

 

I morra blir det grillings, soling og svømming :) Herlig...

 

Sommerklemmer fra Lotta :)[/quote']

Vil ønske deg en riktig fin sommerdag,det er kjempe herlig med sol og varme.

 

Kos deg masse!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er tidlig oppe i dag vi,det er så varmt her.Men så herlig!!!!!!

 

Har huset fullt av folk,så det bli litt hummer og kanari med maten.Men tru ikke det er helt galt.

 

I dag blir det reker og annet godt på kvelden.Minus loff og majones til meg.

 

Det kan daikke bli ille.

 

Blir ikke mye trim i varmen,men er i aktivitet,drikkervann og har det bra.Da tror jeg uka blir bra jeg.er ihvertfall fornøyd jeg.

 

Han en fin dag alle sammen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i Østerike nå, på 1663 meter over havet.

Vært ute på en rusletur, kom fra Italia i går,

og er så hoven i kroppen og vondt i magen.

Er så feit mat :)

 

Her på hotellet er det mye bedre mat, vi dro hit for vi visste at her er det bra.

Et kjempe stort alpin senter eller landsby.

Bare oppover bakker her :)

 

Så hvordan vekta mi er vet jeg ikke.

Glemte selvfølgelig målband hjemme.

 

God uke :)

 

Ikke så lett å komme på nett nedover her, ikke overalt de har trådløst eller det er veldig dårlig.

Varmt og godt her.

 

I Italia lå det på mellom 28-34 varme, helt nydelig.

 

 

Må nok gå mye og spise mindre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er godt med sommer og sol, vi er jo ikke så bortskjemt med det, men jeg må nok innrømme at jeg sliter litt. Vond i hode og magen, hoven i kroppen. Prøver å overse det, for jeg er jo et sommermenneske!! Tålte alt før, men nå begynner nok alderen å tynge litt......... (he, he)

 

Uansett: JA til sommer og sol

måtte det bare vare og vare!!!!!!!!!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sør i Tyskland hadde vi 37 varme i skyggen, det er varmt det..........

2 år siden var vi i Slovenia, det var over 50 varme...............

 

 

Uff, er så hoven i kroppen..........

Blir sittende stille for lenge av gangen.

 

Vi regner med å være hjemme til helga,

ferien har ikke blitt slik vi trudde.

 

For all del vi har kosa oss og prata og spilt kort.

Men, å reise uten noen leilighet til Italia var ikke så lurt.

Har ligget på et par flotte hotell, så er ganske lei goumet mat...........

 

Er nå i Flensburg.

 

Gleder meg til morgen kaffen hjemme, på verandaen,

bare jeg og sambo, stille og rolig.

Ta ei brødskive med mye grovt mel, og baconost light :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er 1,1 kilo er jo kjemp bra. Hurra for deg. Og en total på snart 13 kilo.. kjempe bra:):):)

 

Kos deg videre og nyt sommeren.

 

Ha ei flott uke.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotta87

Det lønte seg å være sunn i helga :) 1,3 kg ned, så har nå gått ned over 10 kg. Nå blir det fotpleie :D

 

Ha en fin uke alle sammen, og lykke til med veiing i morra :)

 

Sommerklemmer fra Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...