Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

Gjest Smallgirl
Ja her ser det ut til å bli en strålende helg.

Håper det er det hos dere også!!!;):)

 

Helga vart bra den, men desverre kom det tåke på søndagen. Nå er sola tilbake for fullt, samtidig med at jeg er tilbake på jobb.

 

Håper du får ei flott uke

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smallgirl
men jeg håper det blir slik med meg også' date=' at jeg egentlig går ned litt mer enn planlagt. målet mitt er 63 kilo, noe jeg tror er passe for meg. egentlig kan jeg sikkert veie litt under 60 kilo, men jeg tør ikke satse på det, fordi jeg ikke har veid så lite siden tenårene.

 

jeg er også litt redd for å se litt skranten ut i ansiktet. men de som alltid har vært slank ser jo også slik ut. dvs; jeg tror jo at etter stund, når vekten har stabilisert seg, vil man ikke se så skranten ut lenger det jevner seg litt ut på en måte. og det det er nok også fordi du nettopp har hatt runde, gode kinn, at du nå ser litt tynn ut i anskitet. forrige gang jeg slanket meg sa en venninne av meg at jeg ikke burde slanke meg mer fordi jeg ble så tynn i ansiktet. selv var hun mye tynnere i ansiktet enn meg, men det var vi så vant til, det var bare jo sånn hun så ut... men vi er ikke ungdommer lenger. min mor sier at man skal slanke seg to kilo for mye og så legge på seg igjen de to kiloene, for da vil man få litt rundere kinn.

 

ja, ja... du har jo ikke planer om å gå mer ned i vekt. og om du går opp igjen to kilo, så får du eplekinnene din tilbake:)

 

jeg liker også godt chipsen med salt og pepper, men spiser faktisk så sjelden chips at jeg ikke har lagt merke til hvilket merke som er best. tror kanskje den til maarud er litt sterkere enn kims? jeg elsker chips, men min samboer spiser det ikke. nå er jo posene på 300 g og det synes jeg er veldig mye. da blir restene liggende i skapet og "rope" på meg. det finnes jo noen små poser som bare er 40 g og det hendte før at jeg kjøpte hver sin sånn til meg og ungene. men da syntes jeg det var for lite... godt jeg ikke har slike problemer lenger, siden jeg nå bare kjøper chips til spesielle anledninger som bursdager og 17. mai, og da satser jeg på at gjestene spiser opp alt...he he:D

 

fortsatt god helg

 

jubalong[/quote']

 

Jeg må bare innrømme at jeg ikke aner når jeg veide så lite som jeg gjør nå, men har nok en misstanke om at det var i tenårene en gang ja.

 

Ikke sant de ser ikke så skranten ut de som alltid har vært slanke, det er bare det at både vi og andre er vant til å se oss med bollekinn. Og det har ikke jeg nå.

 

Lenger ned i vekt har jeg ikke tenkt meg. Jeg kjenner at jeg blir mer og mer komfortabel med vekten jeg har nå, men mener at det fortsatt ikke er noe problem om jeg skulle gå noe opp igjen.

 

Ferien nærmer seg, og da tenkte jeg at jeg skal slippe litt opp på kcaloritellingen. Så får vi se hvordan det går da. Jeg vet jo stort sett hvor mye jeg skal spise, så jeg har troa på at det skal gå bra. jeg får heller sjekke en gang i blant så jeg ikke spiser for lite. En gang så må en slutte å telle uansett.

 

Ja de posene med chips er svære ;) Jeg prøvde noen ganger superchips, men den ble for sterk for mannen min, så det kuttet jeg ut igjen. Men de posene er mindre og det er også færre kcalorier pr 100 gram. Jeg tror det skal gå greit å spise chips en gang i blant så lenge det ikke blir til hverdags igjen, for det var det det var hos meg.

 

Håper du får en strålende uke

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Jeg teller fortsatt kcalorier, og holder meg stort sett der jeg skal, men jeg tror ikke jeg orker å legge det inn i tråden hver dag lenger. Nå når det er sommer så har jeg så mye annet å gjøre, og dessuten er jeg borte stort sett hver helg. Er det ikke dart, så er det tur til campingvogna eller andre ting som står på programmet. Så stort sett så blir det ikke lagt inn kcalorier i helgene, og da får jeg jo ikke regnet på noe snitt uansett :)

 

På fredag og lørdag som var, ble det kanskje litt mye kcalorier igjen, men jeg fikk ikke lagt inn maten (selv om jeg var hjemme), fordi jeg spiste en del ting som jeg ikke aner hvor mange kcalorier det er i. Men på søndagen var jeg tilbake der jeg skal være.

 

Ellers fikk jeg hjem mannen min som har vært på jobbreise i over en uke natt til lørdag. Så lørdagen vanket det klær i bursdagspresang til meg. Siden han ikke aner hva som passer lenger (ikke jeg heller for den del), så måtte det prøving til. Jeg endte med en bukse i str 36, en shorts i str. 34 :) tre topper i str. medium og en piquet skjorte (til darten) i størrelse small. Men den siste der var nok herrestørrelse for den var faktisk i største laget, hehe. Men til gjengjeld så var de skjortene som ble innkjøpt til samme turnering i fjor str. 3xl ;)

 

Håper alle sammen får en flott dag, og får sjangsen til å nyte godt av sola.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskemor

fra 3XL til SMALL! WOW - skal si du har klart det ja! Hard jobbing har gitt kjempegode resultater! :-)

 

Jeg skjønner at du ikke orker å skrive inn hver dag, det er deilig med sommer, men samtidig hektisk! Jeg har i allefall ikke lyst til å sitte inne med data når jeg heller kan være ute! :-) Og i dette været da - det er helt utrolig deilig!!!!!!

 

Fikk trimmet i helgen (kryss i taket) - 2 tøffe (for meg) sykkelturer som tilsammen ga 8 trimpoeng! Må si meg fornøyd med det! Håper å fortsette i den duren.....

 

Ha en flott dag - med nye smarte topper og shorts :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir spennende å se hvordan det går med noen og enhver nå i disse sommer- og ferietider. Det er en utfordring. Jeg, som er litt over halvveis, tar ingen sjanser og kommer til å fortsette å legge inn alt i hele sommer, men neste sommer er jeg nok kanskje

der hvor dere er nå. Hurra!!!!!!!!:)

 

Gratulerer med nye klær Smallgirl!! 34 og 36 da..........

det er jo bittelite!!!!!!!!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
fra 3XL til SMALL! WOW - skal si du har klart det ja! Hard jobbing har gitt kjempegode resultater! :-)

 

Jeg skjønner at du ikke orker å skrive inn hver dag' date=' det er deilig med sommer, men samtidig hektisk! Jeg har i allefall ikke lyst til å sitte inne med data når jeg heller kan være ute! :-) Og i dette været da - det er helt utrolig deilig!!!!!!

 

Fikk trimmet i helgen (kryss i taket) - 2 tøffe (for meg) sykkelturer som tilsammen ga 8 trimpoeng! Må si meg fornøyd med det! Håper å fortsette i den duren.....

 

Ha en flott dag - med nye smarte topper og shorts :-)[/quote']

 

Ja, det har gitt meg gode resultater, du kan tro jeg ble paff når medium var for stor ;)

 

Nei, jeg syns ærlig talt at det blir så mange innlegg når jeg skal skrive om alt hele tiden. Da foretrkker jeg heller å skrive litt, også svare dere som kommer innom meg. Været er helt nydelig om dagen, måtte det bare fortsette

 

Glimrende med trimmen din. Så flott at du fant deg tid, og åtte tp på to dager er kjempebra.

 

Håper du også får en flott dag

 

Solskinnsklem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Ja det blir spennende å se hvordan det går med noen og enhver nå i disse sommer- og ferietider. Det er en utfordring. Jeg' date=' som er litt over halvveis, tar ingen sjanser og kommer til å fortsette å legge inn alt i hele sommer, men neste sommer er jeg nok kanskje

der hvor dere er nå. Hurra!!!!!!!!:)

 

Gratulerer med nye klær Smallgirl!! 34 og 36 da..........

det er jo bittelite!!!!!!!!!:)[/quote']

 

Det blir nok en liten utfordring med sommeren ja. Men det er jo mulig å kose seg med sunn mat også. Og jeg skjønner godt at du kommer til å fortsette å legge inn alt her i sommer så lenge du er på vei ned. For min egen del så regner jeg med at jeg kommer til å ha lite tilgang til data i løpet av ferien iallfall.

 

Så lenge du skriver litt på tråden min så har jeg iallfall full mulighet til å følge deg videre på veien, eller visst du oppretter en egen tråd da ;)

 

Hehe, jeg hadde aldri drømt om at jeg kom til å få på meg slike klær noen gang igjen. Men det var visst mulig alikevell :)

 

Solskinnsklem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

nei de bollekinnene er vi kvitt nå. har et bilde av meg selv på oppslagstavlen. det er tatt i fjor sommer og jeg tangerte nok 91 kilo da. ansiktet er helt ugjenkjennelig, og øynene synes jo nesten ikke!!! nei huff og huff!

 

kommer du til Bergen i helgen? så kjekt da! hvor i Bergen skal denne dartturneringen være? det skal visst bli flott vær, og ingen byer slår Bergen da:)

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oii for en herlig følese å komme inn i klær i så små størrelser...

 

Ha ei flott uke og nyt finværet, følger med deg og er stadig innom her for å se hvordan det går med deg.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være en fantastisk følelse å kunne ta på seg så mye mindre klær! Jeg har jo ikke på langt nær gått ned så mye som deg- bare 8-10 kilo, men akkurat det med å handle klær og ta på seg gamle klær er veldig mye mere behagelig nå!

 

Nå skjønner jeg ikke hvorfor det tok såpass mange år før jeg fant motivasjonen for å klare å gå ned i vekt! Jeg må rett og slett ha lurt meg selv (utrolig lettlurt, da:-) ) til å tenke tanker som: det betyr ingenting - jeg er ikke så kjukk - det er forbrenningen min som har forandret seg sånn at jeg ikke kan gå ned i vekt uten at jeg må sulte....i det hele tatt, en haug med merkelige forklaringer som jeg ikke egentlig kan ha trodd på selv engang!

 

Ha en fin dag, smallgirl! Jeg er full av beundring for det du har klart! Og til alle andre; det er fullt mulig, faktisk...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
nei de bollekinnene er vi kvitt nå. har et bilde av meg selv på oppslagstavlen. det er tatt i fjor sommer og jeg tangerte nok 91 kilo da. ansiktet er helt ugjenkjennelig' date=' og øynene synes jo nesten ikke!!! nei huff og huff!

 

kommer du til Bergen i helgen? så kjekt da! hvor i Bergen skal denne dartturneringen være? det skal visst bli flott vær, og ingen byer slår Bergen da:)

 

klem jubalong[/quote']

 

Jeg har faktisk ikke bilder av meg selv når jeg var på det største, men det er sikkert noen i familien som har.

 

Ja, jeg kommer til Bergen i helgen, er det der du bor?

 

Vi skal spille på Kong Oscar pub, i underetasjen på marken gjestehus. Der var tidligere en nattklubb, men jeg husker desverre ikke hva den heter.

 

Og jeg må bare si meg enig, Bergen er en nydelig by iallfall når det er flott, og jeg har heller ingen erfaring med hvordan Bergen er i regn. Har muligens vært heldig, men jeg har hatt fint vær hver gang jeg har vært der.

 

Solskinnsklem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
oii for en herlig følese å komme inn i klær i så små størrelser...

 

Ha ei flott uke og nyt finværet' date=' følger med deg og er stadig innom her for å se hvordan det går med deg.

 

Klem fra Evelyn[/quote']

 

og som sagt så hadde jeg aldri trodd at jeg kom til å gjøre det denne sommeren.

 

Så flott at du følger med meg, alltid kjekt å ha noen "hengende over skuldra", en blir enda mer påpasselig da.

 

Håper du også nyter det flotte været vi har nå

 

Solskinnsklem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Det må jo være en fantastisk følelse å kunne ta på seg så mye mindre klær! Jeg har jo ikke på langt nær gått ned så mye som deg- bare 8-10 kilo' date=' men akkurat det med å handle klær og ta på seg gamle klær er veldig mye mere behagelig nå!

 

Nå skjønner jeg ikke hvorfor det tok såpass mange år før jeg fant motivasjonen for å klare å gå ned i vekt! Jeg må rett og slett ha lurt meg selv (utrolig lettlurt, da:-) ) til å tenke tanker som: det betyr ingenting - jeg er ikke så kjukk - det er forbrenningen min som har forandret seg sånn at jeg ikke kan gå ned i vekt uten at jeg må sulte....i det hele tatt, en haug med merkelige forklaringer som jeg ikke egentlig kan ha trodd på selv engang!

 

Ha en fin dag, smallgirl! Jeg er full av beundring for det du har klart! Og til alle andre; det er fullt mulig, faktisk...![/quote']

 

Det har du helt rett i, det er en fantastisk følelse. Og husk på det 8-10 kilo er slett ikke noe å kimse av det heller :) I mitt stille sinn så innbiller jeg meg at det er tyngre å både starte prosessen med å gå ned i vekt, også gå ned i vekt når en ikke skal ned mer enn det. Når du er feit, som jeg var, så går en gjerne ned mye i starten, som er med på å opprettholde motivasjonen også.

 

Og jeg skjønner godt hva du mener med at det skal gå så lang tid før man finner motivasjonen. Jeg for min del burde jo ha funnet den lenge før, men det ble noen halvhjerta forsøk, selv om jeg gikk ned ganske mange kilo, innsåg jeg ikke viktigheten med å stabilisere. så da bar det opp igjen, men nå er det been there, done that. Denne gangen skal jeg klare å stabilisere også.

 

Men jeg tror ikke jeg hadde klart å gå ned så mye uten kurs, visst ikke det var for vektklubben og diskusjonsforumet her. Det sa jeg også til de på kurset, første gang jeg var der. Kurslederen min sa at det var imponerende at jeg hadde gått ned så mye på egenhånd, og da svarte jeg at det har jeg ikke gjort. Jeg har brukt diskusjonsforumet på vektklubben aktivt, og hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg ikke vært der jeg er i dag. Du må huske at jeg har fått støtte og motivasjon her inne hver dag, mens dere som "bare" har gått kurs kun har hatt dette en dag i uken. Til neste kurskveld hadde kurslederen min tenkt på dette, og skjønt hvor viktig denne vektklubben kan være i denne prosessen.

 

Så med det vil jeg takke deg og alle andre som er/har vært innom trådene mine. Jeg hadde aldri klart det uten dere! Og jeg tror det er lettere å lykkes med både vekttap og å holde vekten med å bruke det forumet aktivt!

 

Ha en flott dag svusj og alle andre som måtte stikke innom her.

 

Solskinnsklem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

ja, jeg bor i bergen. har aldri vært på den puben, men jeg vet at det spilles dart der. går ikke så mye ut nå lenger og har så og si aldri spilt dart

 

tror vi som bor i denne byen gjør byen ekstra sjarmerende i solskinn, fordi vi blir så glade og sprudlende. da nyter vi at det ikke regner, for det gjør det jo veldig ofte. men ikke denne våren. kan knapt huske når det regnet ordentlig sist, men jeg tror det var i slutten av april.. og før det var det også fint vær... men nå er det sånn at jeg nesten gruer meg til vi skal få tilbakebetalt alt regnet...

 

i dag har jeg vært ute hele dagen og ungene har badet i sitt nye plakebasseng. i morgen skal vi til sjøen og forhåpentligvis bade:)

 

håper du får i strålende helg her i bergen

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få stille et spørsmål til dere erfarne "stabilisatører":

Hvor fort trappet dere opp igjen med mat? Og hva med trimmen? Nærmer meg sakte, men sikkert målet, og glad i å planlegge som jeg er, har jeg jo begynt å tenke på den fasen allerede.. Et og et halvt kilo igjen bare :D Og idag sto det et 4tall først på vekta juhuuuu.. Mitt inntak ligger pr nå på rundt 1800 kalorier / dag og har ca 12 trimpoeng i uka.. Skal ha såpass med mat pga amming av tvillinger. Noen forslag til opptrapping ?

 

Er fremdeles stum av beundring, smallgirl! Fatter nesten ikke at det går an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
ja' date=' jeg bor i bergen. har aldri vært på den puben, men jeg vet at det spilles dart der. går ikke så mye ut nå lenger og har så og si aldri spilt dart

 

tror vi som bor i denne byen gjør byen ekstra sjarmerende i solskinn, fordi vi blir så glade og sprudlende. da nyter vi at det ikke regner, for det gjør det jo veldig ofte. men ikke denne våren. kan knapt huske når det regnet ordentlig sist, men jeg tror det var i slutten av april.. og før det var det også fint vær... men nå er det sånn at jeg nesten gruer meg til vi skal få tilbakebetalt alt regnet...

 

i dag har jeg vært ute hele dagen og ungene har badet i sitt nye plakebasseng. i morgen skal vi til sjøen og forhåpentligvis bade:)

 

håper du får i strålende helg her i bergen

 

jubalong[/quote']

 

Jeg tror ærlig talt at jeg ikke har fått med meg før nå, at du er fra Bergen :)

 

Jeg er heller ikke så mye ute lenger, det var mest den tiden man var ung og fri det. Men nå har det jo seg slik at darten gjerne foregår på puber og slikt, så de gangene jeg er på turnering, så ender jeg jo der :D

 

Jeg er jo Sunnmøring selv og vet jo mye om regn og drittvær. Jeg vet jo at Bergen er kjent for det, men tror egentlig ikke at dere har noe verre vær enn oss.

 

Vi har også hatt deilig vær her lenge nå, nesten for varmt til å ta fatt med stavene, men jeg har jo gjort det likevel.

 

Visst du ønsker å møte meg jubalong, så kan du bare ta turen innom Kong Oscar, og se etter den minste i lokalet;) Men skjønner godt visst du fortsatt ønsker å være anonym.

 

Solskinnsklem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Må få stille et spørsmål til dere erfarne "stabilisatører":

Hvor fort trappet dere opp igjen med mat? Og hva med trimmen? Nærmer meg sakte' date=' men sikkert målet, og glad i å planlegge som jeg er, har jeg jo begynt å tenke på den fasen allerede.. Et og et halvt kilo igjen bare :D Og idag sto det et 4tall først på vekta juhuuuu.. Mitt inntak ligger pr nå på rundt 1800 kalorier / dag og har ca 12 trimpoeng i uka.. Skal ha såpass med mat pga amming av tvillinger. Noen forslag til opptrapping ?

 

Er fremdeles stum av beundring, smallgirl! Fatter nesten ikke at det går an :)[/quote']

 

jeg kan godt skrive ett innlegg til deg om det over helgen, men i dag har jeg ikke tid. Jeg skal på en konferanse om 30 min, må skifte først, og jeg kommer ikke hjem før klokken 22 i kveld. Og i morgen reiser jeg til Bergen. Så visst ikke jeg skulle ha svart deg på det innen tirsdag er omme, så bare minn meg på det.

 

Gratulerer med 4 tallet først på vekta :)

 

Solskinnsklem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Bare ett kort innlegg om det også før jeg løper;)

 

I går viste vekta ned 200 gram, og det regnes nok som stabilt.

 

Og jeg regner med at jeg skal klare å gå opp igjen noe av det som jeg har gått ned siden forrige kurskveld nå når jeg skal til Bergen. En gyllen mulighet til å skeie litt ut :)

 

Ha en strålende helg folkens :D

 

Solskinnsklem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig mht vektklubben! Den har vært utrolig viktig for min vektnedgang også! Til og begynne med var det "alfa og omega" for meg å registrere all mat og trim- det var faktisk det som fikk meg igang sånn på ordentlig- i motsetning til alle de gangene jeg har startet opp sånn halvhjertet og avsluttet vektnegangen før det skikkelig var begynt! Og etterhvert ble forumet viktigere og viktigere- det var der jeg hentet motivasjonen- først faktisk mest ved å lese om andre og etterhvert som aktiv deltaker selv!

 

Og det med takk kan jeg bare returnere til deg- det du skriver er en flott motivasjon for andre; både med det du har fått til, men også ved at du gir råd og vink og oppmuntring!

 

God tur- og velkommen til Bergen!-her kan vi friste med strålende sommervær! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

ja nå er du jo her i byen min, så du leser ikke dette før du kommer hjem igjen...

 

har egentlig andre planer for helgen. hadde vært kjekt å treffe deg, for jeg må jo si jeg er nyskjerrig på hvem du er. har et bilde inne i hodet mitt, men det er jo ikke sikkert det stemmer-he he:D jeg bor litt utenfor sentrum også, og er ikke inne i byen så ofte. men vi får se... kanskje jeg tar en tur innom

 

det er ikke så rart at du ikke visste at jeg er fra bergen, for jeg har aldri sagt det før. synes liksom det er litt skummelt å røpe alt, i tilfelle noen jeg går på kurs med skal kjenne meg igjen. så jeg har holdt litt igjen, men så syntes jeg det var så spennende at du plutselig kom så nær og så er jeg så stolt av byen min:)

 

synes det er utrolig at du minsker og minsker, selv om 200 g ned, regnes som stabilt. selv kan jeg ikke spise litt feil eller litt for mye, uten at det viser seg på vekten:( du har virkelig fått fart på kroppen din:D

 

klem jubalong

 

ps. er svusj også fra Bergen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig viktig for meg også å skrive opp alt jeg spiser og trener her, så det tør jeg ikke slutte med før jeg er godt stabilisert og vel så det, og det er nok sikkert et par år til............ (her gjelder det å være på den sikre siden, tenker jeg):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Jeg har gått på to kurs siden oktober, men brukt vektklubben hele tiden, og må si at vektklubben og all støtte og motivasjon jeg har funnet her har vært viktigere for meg enn de to kursene jeg har gått. Kursene har bidratt til å øke motivasjonen i perioder, men dere her inne har vært viktigere for meg enn kurslederen min har vært. Kursene har fått meg til å være mer strukturert og til å planlegge, men det er vært minst like viktig å skrive inn hver uke på tråden hvordan det har gått, for jeg vet at det er mange som leser det jeg skriver og gir tilbakemeldinger. Så i likhet med deg smallgirl vil jeg takke alle her inne som har gitt meg støtte og motivasjon i motgang og medgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...