Gå til innhold

Biggirl -> Smallgirl -> Og nå skal vekten holdes


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

jeg kan godt skrive ett innlegg til deg om det over helgen' date=' men i dag har jeg ikke tid. Jeg skal på en konferanse om 30 min, må skifte først, og jeg kommer ikke hjem før klokken 22 i kveld. Og i morgen reiser jeg til Bergen. Så visst ikke jeg skulle ha svart deg på det innen tirsdag er omme, så bare minn meg på det.

 

Gratulerer med 4 tallet først på vekta :)

 

Solskinnsklem fra Smallgirl[/quote']

 

 

Hei

 

om du fortsatt orker, blir jeg glad for noen tips om stabilisering og opptrapping;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 592
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smallgirl

Her var det mange innlegg å svare på, så jeg tar ett generelt ett. Først og fremst beklager til dere som har skrevet for mange dager siden uten å få svar.

 

Turen til Bergen ble kjempefin, ikke minst i starten. jeg kom til Bergen veldig tidlig, så jeg dro til hotellet, men som forventet fikk jeg ikke sjekket inn. Men jeg fikk skiftet og satt fra meg bagasjen der. Jeg tok med meg en ryggsekk med solkrem, en bok og litt annet småtteri og dro ned på fisketorget, der jeg kjøpte med meg lunsj, en stor baguett med reker, kreps og røkt laks. Kanskje ikke det aller sunneste, men god var den ;) Denne tok jeg da i sekken min, og bestemte meg for å gå opp på fløien (banen er uaktuell for meg, pga høydeskrekk). det ble inn fin tur i strålende solskinn og jeg ble nok ganske svett pga varmen. Når jeg kom opp, kjøpte jeg meg kaffe og spiste lunsjen min. Etter på satte jeg meg i solsteiken, og las ei god stund i boka mi, før jeg tok samme veien ned igjen. Jeg tok meg en tur innom noen butikker, der jeg kjøpte meg miniskjørt! og veske!, jeg kjøpte litt annet også, men desse to tinga som er nevnt her, er noe jeg aldri går med. Jeg tror at siste (muligens første også) gangen jeg hadde på meg ett kort skjørt var da jeg var 24 og en jeg er tante til ble konfirmert (jeg hadde gått ned en del i vekt den gang også.

 

Senere på dagen kom de andre også frem, og det endte opp med en tur på byen, på karaokebar. Jeg sang ikke, min sangstemme er fryktelig!

 

Lørdags morgen våknet jeg og hadde vondt i magen. Noe jeg ikke tenkte så mye over da. Vi dro på dart og ble stående inne hele dagen, ikke akkurat en drømmesituasjon i det været, men det var tross alt derfor vi var der. darten gikk greitt nok, sånn lagmessig, men ingen av oss var nok helt på topp. Vi var ferdig å spille ganske så seint 20-20.30 tiden, så da dro vi på hotellet for å skifte, før vi dro ut å spiste middag (den ble fryktelig sen).

 

Søndagen våknet jeg opp med fortsatt vond mage, og da jeg dusjet fant jeg en kul som var fryktelig vond. Jeg ble nok redd, det skal jeg innrømme. Dette var nok med på å ødelegge spillingen min på søndagen, men sånn skjer av og til. Laget tok til slutt en 5. plass totalt.

 

Men siden da har den plaget meg denne kulen, og på tirsdagen dro jeg på legevakta, og i går var jeg på sykehuset. De har foreløpig ikke funnet ut hva det er, det ble bare masse trykking og ultralyd. Men jeg skal inn igjen på CT en annen dag.

 

Jeg var heller ikke på kurs i går, men jeg var innom å fikk veid meg. Vekten sto vel omtrent stille fra forrige onsdag, men jeg hadde gått ned vel en kilo fra forrige kurskveld. Men jeg føler at dette kanskje ikke er så reelt, siden matlysten har vært dårlig denne uken. Jeg har heller ikke orket å trimme desverre.

 

Håper dere skjønner om jeg ramler litt ut nå om dagen, men formen er ikke helt på topp pga lite søvn og nervøsitet. Men jeg satser på at jeg kommer sterkere tilbake.

 

P.S. Jeg skal prøve å lage ett innlegg til deg Rakri.

 

Håper dere får en fin dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, smallgirl, det var leit! Det er ikke kjekt å gå rundt og være nervøs for helsen sin og vente på svar! Jeg ønsker deg god bedring og krysser fingrene for deg!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuskemor

Huff da, det er ikke noe godt å gå rundt med slike bekymringer! - Det går helt sikkert bra, men det er viktig å få sjekket det ut, noe du er igang med - tvi tvi :-)

 

Skjønner da at helgen ikke ble helt som du håpet, men du fikk iallefall kjøpt deg miniskjørt!! wow! ;) kult!

 

Trenger vel ikke si mer nå, annet enn at jeg tenker på deg, og krysser fingrene for at alt er ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Må få stille et spørsmål til dere erfarne "stabilisatører":

Hvor fort trappet dere opp igjen med mat? Og hva med trimmen? Nærmer meg sakte' date=' men sikkert målet, og glad i å planlegge som jeg er, har jeg jo begynt å tenke på den fasen allerede.. Et og et halvt kilo igjen bare ;) Og idag sto det et 4tall først på vekta juhuuuu.. Mitt inntak ligger pr nå på rundt 1800 kalorier / dag og har ca 12 trimpoeng i uka.. Skal ha såpass med mat pga amming av tvillinger. Noen forslag til opptrapping ?

 

Er fremdeles stum av beundring, smallgirl! Fatter nesten ikke at det går an ;)[/quote']

 

Det første jeg ville ha ggjort var å regne ut hvor mye du skal ha av kcalorier den dagen du har nådd idealvekta di. Der du regner ut etter formelen, passer på å få med amminga, men ikke trekker i fra 5-800 kcalorier. det er der du skal ligge når du er ferdig stabilisert.

 

Før jeg begynte å stabilisere selv så leste jeg meg frem til at en burde øke med 100 kval de første 14 dagene, og så øke på igjen med 100 kval de neste 14 dagene. Men jeg har økt mye fortere enn det. Jeg øket 100 første uken, 200 andre uken, og 200 til den2 uker etter det. I tillegg trappet jeg ned 4 tp, pr uke og kom ned i 10, noe som er det jeg ønsker å ligge på. Jeg har nå komt meg opp i det antall kcalorier som jeg skal ligge på, noe som er 650 mer enn hva jeg spiste på ned i vekt. Så etter hva jeg forsto fra kurslederen min, så kan det være veldig individuelt hvor mye en bør øke pr uke. Det kommer veldig an på hvor høy forbrenning en har. Hadde jeg vært deg ville jeg økt forsiktig, men spist mer med en gang, visst vektpilen fortsatt peker nedover. Og vei deg gjerne fortsatt en gang i uken, så du har kontroll. I løpet av 2-3 måneder skal du ha kommet opp i det antall kcalorier du skal ha, for å være stabil.

 

For meg har det å gå på HV kurs vært ett must. Det hjelper meg å holde fokus og i tillegg blir jeg fortalt hva jeg bør gjøre. Uten kurslederen min hadde nok min vektnedgang fortsatt

 

 

 

Jeg vet ikke om du ble noe klokere av det jeg nå har skrevet, men jeg håper det kan hjelpe deg litt på vei iallfall. Lykke til.

 

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

jeg var faktisk veldig usikker på om jeg skulle skrive noe her om det. Men nå er jeg glad jeg gjorde det. Det er godt å vite at dere tenker på meg nå.

 

Jeg fikk telefon fra sykehuset om at jeg skal inn i morgen allerede på CT, så da har de iallfall tatt tak i det fort der også, og ønsker å hjelpe meg å finne ett svar. Det blir sikkert noe tungt å faste, men det får jeg ta med. Maten tror jeg det skal gå greitt med siden jeg ikke har noe matlysst, men verre blir det at jeg ikke får drikke vann.

 

Jeg håper jeg får svar raskt, og at det ikke er noe galt.

 

Men nok en gang, takk skal dere ha.

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du ikke går og venter på at det skal gå over av seg selv, som så mange gjør. Betryggende at du får time så fort, og slipper å gå å tenke og grue. Du som alltid tenker på oss andre "her inne", skal vite at vi tenker på deg. Sender deg masse positive vibber. Håper alt går bra. Lykke til.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

lykke til i morgen. det var nå merkelig å finne en kul i magen, da... men nå får du sjekket det og jeg håper det går bra:) tenker masse på deg

 

lykke til klem fra jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Joda, det går ganske greitt her, men jeg har ikke fått svar på CTen ennå, det kan ta opp til en uke. Men ett par positive ting opplevde jeg likevell i helgen. På fredagen snakket jeg med noen som har tatt CT tidligere og de påsto at visst det hadde vært noe alvorlig, så hadde de stoppet meg på sykehuset (jeg vet ikke, men håper de har rett), fordi de ser det på bildene med en gang. Det er bare det at de som tar bildene, ikke har lov å si noe til meg. Jeg hørte også om to tilfeller der den ene ble stoppet, de fant prolapser i ryggen, og den andre fikk ikke vite noe før etter ca en uke, og hun var helt fin.

 

I tillegg så hadde jeg slettes ikke så vondt i magen når jeg våknet søndag, og kulen virket noe mindre. Slik er det også i dag. Jeg velger å håpe å tro at dette er positivt ;)

 

Håper alle sammen får en flott dag

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong

og ikke sånn god spenning dette her, for det er jo ikke noe godt å gå og vente.

 

men du har helt rett, ct bildene vises med en gang på en dataskjerm og de som tar bildene er trent til å vurdere dem sånn noenlunde. men de må alltid vurderes av en røntgenlege også. radiologene sier nok i fra til legen hvis de skulle se noe skummelt. men uansett må du jo bare vente å se... og den biten misunner jeg deg ikke:(

 

tenker på deg og er glad for at du har mindre vondt. lurer veldig på hva som gjør at du plutselig får en kul i magen!!??!

 

venteklem fra jubalong:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Fortsatt ingen svar fra sykehuset. Men både formen og optimismen er på bedringens vei;)

 

I dag må jeg prøve å komme meg ut med stavene igjen, det er jaggu på tide nå. Men smertene gjorde til at jeg var totalt utslitt etter arbeidsdagen, så derfor har det blitt lite i det siste.

 

ha en fortsatt fin dag ;)

 

Klem fra Smallgirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...