Gå til innhold

Livet er en lek.... og en dans på roser


Gjest NinniR

Anbefalte innlegg

  • Svar 565
  • Created
  • Siste svar

Hei jess

Jeg er stadig på jakt etter nye produkter som kan bryte gamle dårlige vaner eller som kan gjøre prosessen min lettere.

 

Sukrin har jeg brukt lenge, daglig. Det som er så bra med sukrin er at det ser ut som sukker og smaker som sukker, har ingen kcal og er gi-nøytralt, det er 100% naturlig, tannvennlig og er trygt for oss som må passe på blodsukkeret. Det eneste som skiller sukrin fra sukker, er at krumkaker ikke blir sprø:D

 

Jeg bruker sukrin til alt der jeg vanligvis bruker sukker, faktisk bare i litt mindre mengde. Jeg har laget både saft og syltetøy, og kaker med sukrin. Fungerer perfekt!

 

Det beste er at jeg ikke merker NOE på magen, i motsetning til når jeg bruker kunstige søtstoff.

 

Ellers bruker jeg en del stevia også. Det er også 100% naturlig; det er en urteplante som vokser på terrassen min:)

 

Venter med spenning på tilbakemelding om Hi-maize.

 

Er forresten uvenner med kroppen min for tiden, så vi snakker ikke så mye sammen. Tenkte kanskje litt "silent treatment" ville få den på bedre tanker, og bli litt mer sammarbeidsvillig!

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukrin ser veldig spennende ut (hater smaken av kunstig sukker). Men det jeg reagerer på er at jeg ikke finner NOE om sukrin skrevet (på norsk - har ikke lett på utenlandske sider ennå) fra offentlig helsevesen.

Jeg finner masse fra helsekost og forum, men jeg ser ikke på sånt som "sikre" kilder.

 

Uansett. Jeg kommer nok til å kjøpe litt og forsøke (på samme måte som jeg gjorde med fruktose).

 

Dette er de beste artiklene jeg har funnet på norsk:

http://www.klikk.no/produkthjemmesider/dinkost/matognaeringsstoffer/article271669.ece

http://www.klikk.no/helse/kosthold/article261873.ece

 

http://www.diabetes.no/filestore/-Diabetesno_-_filarkiv/Kosthold/Stningsstoffer.doc

 

Den siste gir også en oversikt over hvordan man mener at de ulike stoffene påvirker blodsukkeret. For meg er det en sak jeg vil være obs på da jeg lett får jojo-blodsukker. Det fungerer dårlig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på hyttetur fra torsdag til søndag. Vi har hatt herlig vær, og jeg fikk lagt inn en løpetur. Seterfestival med gode smaksprøver, deilig mat og ferske sveler... Fikk snekret ny trapp også. Skal ikke veie meg på et par dager, tror jeg!

Første dag på ny jobb i morgen, og jeg er kjempespent!!!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bank, bank...her kommer jeg en tur innom deg. Ser på Skrulles tråd at du har gått opp litt i løpet av sommeren. Jeg VET det av egen erfaring, det er kjempesurt!

Jeg håper og tror at vi skal få orden på disse kiloene når hverdagslivet vender tilbake.

 

Jeg ser også at du har fått deg ny jobb, håper du vil få det fint der. GRATTIS:D

 

Fatt mot, jente. Vi skal klare å samle oss igjen til ny innsats. Er du klar?:)

 

Motivasjonklem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den klemmen trengte jeg virkelig!

I går 68,4 kg !!!!!

I dag 67,2 kg... Første løpeturen på en uke. Råtten i kroppen, men gjennomførte

I morgen?

NinniR:) .... som er VELDIG klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må være lov å bli litt frustrert, men så er det utrolig godt når man kjenner motivasjon og pågangsmot komme tilbake. Synes dere har vært flinke i sommer jeg!!

 

Så er det bare å ta fatt igjen, da

GO GIRLS!!!!:)

 

PS: gratulerer med ny jobb Ninni, håper det bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye enklere når det er hverdag og vante rutiner. Maten i dag:

2 skiver Ingers med sennep og kalkun

havregrøt med sukrin og kanel

2 Wasa husman med 3% Kavli med kylling

0% yoghurt og 1 Wasa husman

4 epler

6 knaskerøtter

kylling tikka masala med ris

2 skiver Ingers med sennep og kalkun

vann og the

 

Har ikke loggført det elektronisk, sluttet med det før sommeren, men tror det skulle være greit. Dette blir regimet mitt på hverdagene fremover til vekten er på plass.

 

Og takk for lykkeønskningene mht ny jobb. Jeg er kjempefornøyd, og koser meg!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg igjen i morges, og det ser ut til å gå riktig vei. Endelig.

17.8: 68,4 kg

18.8: 67,2 kg(før trening)

20.8: 66,8 kg(før trening)

 

Jobber, jobber, jobber...

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på restaurant og spist thai-mat i dag. Må si jeg er spent på utfallet. I morgen skal jeg løpe en lengre tur, så det går nok bra. Kanskje ikke i morgen, men dagen etter.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før restaurantbesøket i går 66,4 kg, i morges 66,8 kg. Skal bli spennende å se i morgen... Har vært på en bra løpetur i dag, og spist veldig fornuftig, med unntak av en kurv med plommer. De var så gode! Før jeg visste ordet av det så var kurven tom. Vel, vel, det var ikke kake eller noe annet tull.

Fiskegrateng til middag, med gulrot/løk/provenceurter og poteter. MMmmm...

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 66,8 kg ble det 65,4 og tilbake til 66,6.

Problemet nå er at jeg må ta en treningspause. Tenkte jeg skulle sykle litt innimellom, men det fikk jeg betennelse i muskelfestene i hoften av i stedet. Det har jeg aldri hatt før. Vondt!!

Skal til naprapat i morgen og håper hennes magiske hender gjør jobben. Har ikke tid til dette hvis jeg skal være i god form til Oslo Maraton...

 

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffsann! Håper virkelig at naprapaten gjør susen. Jeg går også til behandling hos en sånn og har tro på det. Hun har funnet flere av mine "vondter", så jeg blir visst ikke ferdig der så raskt som jeg håpet. Men jeg er blitt mye bedre i fot og nakke. Og mye fattigere:p

 

Ønsker deg riktig god bedring!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos naprapaten "min" i dag. Hun er helt rå til å finne vondtene og få dem til å forsvinne. Hadde smerter i en ubrukelig skulder i nesten ett år, og hun brukte tre behandlinger på å få det bort.

I dag gikk hun rett på hoften, låret og setemuskulaturen. Skal si det kjentes!! Så satte hun fir akupunkturnåler, koblet til strøm og lot musklene jobbe litt intenst helt på egenhånd... Skal dit på mandag også, så mener hun at jeg kan begynne å løpe igjen hvis jeg er flink til å tøye ut muskulaturen skikkelig hver dag. Hurraaaa!!

Det føles helt ærlig talt bedre allerede. Hun er bare kjempeflink.

Det ble restaurantmat igjen i dag. Dagen startet med en morgenvekt på 66,7 kg. Kunne tenke meg et par kg mindre, men.

Ønsker dere alle viljestyrke og god helse!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... veide jeg 66,6 kg.

Lagde en enkel og god fredags-"pai" i dag.

Like deler karbonade og løk stekes lett. Ha i 1/2 dl Heinz ketsjup, tabascosaus, hvitløk, couscouskrydder og 1 dl vann.

Lag potetmos med rikelig finsnittet vårløk og rød paprika, godt med grov sennep, salt, pepper og muskat.

Legg karbonadeblandingen i en ovnsfast form, dekk med grovkuttet Romanosalat og legg et lokk av potetmos over. Stekes i ovnen på 200 grader i 15 minutter. Kan godt serveres med en frisk salat til.

MMmmm...

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gått ned 1,8 kg på 11 dager-er du klar over det????:D

 

Jeg har også gått over på ned-i-vekt-inntak, har lagt på 1500 kcal de siste 4 dg. Jeg skal øke opp til minst 1600 men håpet å få pila til å peke nedover først. Det er bare 4 dager sidne jeg fikk system på dette så jeg har ikke fått noen respons enda. Jeg har vondt i bihuler&hode så jeg har ikke orka å trimme denne uka men jeg skal spasere meg en liten tur i dag.

 

Det viktigste nå er at vi finner tilbake motivasjon og gode vaner, så kommer resultatene. Jeg har en grei følelse for tiden og mener å lese det samme her hos deg:-)

Den "paien" din frista, skal prøve den en dag.

 

Ha en fin helg

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i bihulene er skikkelig ille! Lurt å ta det litt pent med treningen når du ikke er frisk. La kroppen bli bra igjen før den må slite.

Ja jess, nå går det rette veien igjen. I dag var morgenvekten 66,4 kg. Vil gjerne ned under 65 kg før jeg er 100% fornøyd. Jeg ser du har målet klart etter ferien, du også:D Dette skal vi klare!!

Siden jeg ikke kan løpe grunnet hoften, var jeg i svømmehallen kl.8.30 i dag. Svømte bare i 25 min. for ikke å provosere frem noe. Tøyde godt ut etterpå og la meg i solariet en liten stund med lydbok. Kjempestart på dagen.

Trives så godt på den nye jobben, og det er så lite stress, at jeg kjenner overskuddet og motivasjonen kommer tilbake. Det har ganske sikkert en positiv innvirkning på vekten.

I dag skal min kjære på utdrikningslag, så jeg skal ordne mat bare til meg selv. Kjøpte en fiskepudding, nypoteter og nydelig fersk asparges. Så får vi se hva jeg kan trylle frem av det. Til dessert har jeg tenkt å unne meg litt lett sjokoladeis. MMMmmm... gleder meg.

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...