Gå til innhold

Nå eller aldri - da må det bli NÅ


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Idag har jeg lyst til å kaste hele vekta. Den hadde et sprang på 900 gram, på samme sted til samme tid.. Hva er rett da, liksom? Og så går det ikke an å skifte batteri, for det er visst sånne omtrent "evigvarende". Sånn har den jo vært lenge, og vet det er mange som slite rmed det samme. Burde egentlig hatt en sånn gammeldags med skive på, bare for å ha kontroll, så slapp jeg å plage meg selv for et par hundre gram ene eller andre veien :confused: :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Forstår godt att du har lyst å kaste vekta Rakri! Ikke noe gøy når den vingler slik :)

 

Hanemor, hadde en slik liten trampoline i stua for lenge siden. Gikk på ett GR kurs for ca 20 år siden og da sa de att 5 min på trampoline tilsvarte en halv times gange. Det var før disse store trampolinene kom og før det var snakk om tp slik som det regnes i dag. Er faktisk ganske god trim, og litt enklere å få gjennomført de dagene det ikke blir tid til annen trim.:) Så gjenstår det jo å se om den blir brukt :)

 

Nå har jeg gått meg en god tur på 50 min i bratt terreng, vasket bilen inni og utpå og støvsugt huset, så har iallefall vært i aktivitet i dag. Vekta viste ned 2.2 kg i dag, var nok en del vann i kroppen etter turen sist veiing. Nå skal jeg spise litt middag, så er det avgårde på kveldsvakt. Skal jobbe på dagen i morgen, så slipper vel unna de verste fristelsene med tanke på is o.l. Men får se om vi finner på noe når jeg er ferdig på jobb.

 

Ha en super 17. mai feiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med et sånn stort nedhopp :) Uansett årssak!!

 

Siste veiing viste stillstand i forhold til de siste ukene, dvs 49.7 - kan ikke klage på det - et stort mål å beholde 4 tallet (for alltid). Klok av skade gikk jeg ikke på vekta flere ganger!!

 

Trening idag - godt men det strakk fryktelig i operasjonssåret, så fikk ikke gjort riktig alt. Nå har jeg pusset sølv og strøket skjorter - jo, burde gjort det før, men det har vært travelt travelt!!

 

God jobbing - her blir det tradisjonell feiring!

 

Snart natta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Heeelt på tampen av nasjonaldagen her nå. Hatt noen hektiske dager i det siste, så har ikke hatt tid til å skrive så mye her inne. Startvekta var litt høyere enn jeg mente.... 73,0 :) MEN hadde flott nedgang første uka, 800 gram ned :) Liiiker... hehe... Har vært flink og jogga en del de siste ukene også. Ble nemlig lurt med på Holmenkollstafetten som var på lørdag, så da måtte jeg jo bare trene litt først... Har aldri jogga noe særlig... Og aldri likt det heller... Men etter noen turer nå så er det jo faktisk litt gøy da... Så kanskje det er noe å fortsette med... hehe... Kanskje du får selskap på joggetur snart Hanemor :)

 

Har hatt en fin nasjonaldag. Faktisk ikke spise sjokolade... NEsten godt gjort til meg å være... hehe... Men har jo spist masse annet godt da... Og delt en flaske vin med Hanemor <3 Men den flaska gikk vi av oss da vi gikk en times tur sent i kveld.

 

Fra i morgen er det stram linje igjen, skal til syden 27 mai, så jeg må ha litt å gå på...... hehe.... For da blir den en uke med all inklusive.... Så da blir det vel en del vin og god mat tenker jeg....

 

Så deilig å være på 4-tallet da Rakri! Jeg er superimponert over hvor standhaftig du er altså!! Virkelig en inspirasjon for andre, hvertfall for meg :D

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Eit lite livstegn frå meg! :-)

Tenker at de har litt rett damer, eg må prøve å fokusere på å holde vekta no, og så får det heller vera bonus hvis den skulle gå nedover:-) Har gått veldig mykje på tur siste månadane og brukt rockeringen mykje, så føler meg ganske vel, sjølv om eg har litt til eg gjerne skulle gått ned.

Mykje som skjer framover, så er ikkje så lett å få til nedgang uansett, trur eg. Men eg håpar at hvis eg fremdeles klarer 8-10 trimpoeng i veka, og et veldig fornuftig stort sett alle dagar, så skal det iallefall hindre at eg går opp...

 

Var i besøk både lørdag og søndag, og klarte å ete passelig og seint og kose meg med maten. Men 17. mai blei det alt for mykje kaker og godteri, og merkar egentlig at eg kosar meg mest med maten når eg et lite:-) Då gir eg meg tid til å virkelig nyte kvar bit:-)

Hyttetur med vennar i helga, det kan jo bli ein utfordring! Tenkte eg skulle ta med melon og dele opp, så er det iallefall litt sunnt også i tillegg til alt godteriet som blir servert lørdag kveld!

 

 

Synes det er veldig flinke alle sammen! Er innom og les av og til og held meg litt oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Koselig med hyttetur da Rosalilje :D Det som er fint med hytteturer er at man er langt unna klesvask og annet husarbeid. Så da får man ofte tid til litt trim også... Lurt å ta med melon, tipper det ble tomt av den først...

 

Så herlig å føle seg vel da!! Det er jo det som teller... Vekta er jo bare et tall... Og selv om du tror du ville følt deg enda bedre med et annet tall, så er det kanskje bare psykisk?? Og om du kommer ned på det tallet vil du kanskje enda lenger... Synes du har vært kjempeflink! 8-10 trimpoeng pr uke er kjempebra!! Og vekt under 60 er noe jeg bare kan glemme... hehe... Kommer jeg ned under 70, ned på ca 68 etterhvert så skal jeg være fornøyd... Men igjen, om jeg føler meg vel og synes jeg ser bra ut på 69 så er det jo ingen grunn til å slite og streve for å få vekta til å vise 68...

 

Jeg har arbeidshelg og er på jobb nå. Gikk en langt tur på 1,5 time i går kveld, etter kveldsvakt :) Så nå er jeg oppe i 10 trimpoeng denne uka. Ikke verst til å være meg! Kanskje blir det tid til en liten tur i kveld også, vi får se... Må begynne å pakke litt snart også, reiser til syden på fredag :cool:

 

Blir spennende på vekta i morgen, hadde en liten snikveiing før i uka, den viste bare 100 gram ned, men håper på litt mer i morgen...

 

Ha en fin søndag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamo

Bare en snartur innom i nattens mulm og mørke... For å surve litt over dagens vekt.... Som viste OPP 200 gram... Æsj... Og jeg som har vært så flink med trim... Men jada... er vel maten det går på da... For ikke å snakke om sjokoladen..... Så da blir det å prøve på nytt denne uka, være flink med maten og nulltoleranse på sjokolade... Drar til Korfu på fredag, etter hjemkomsten der er det godteristopp på meg... Får bare krysse fingrene og håpe jeg slipper å starte helt på nytt etter en uke med lite trim og masse god mat og vin..... Men... jeg vet jo hva som skal til... har vært her før... hehe... Så det er bare å brette opp ermene og begynne....

 

God natt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 gram er da "ingenting"!! Et glass vann bare :D Men skjønner frustrasjonene - så absolutt!!

 

Jeg sliter med å komme i gang med trimmen, men er enda ikke helt i form etter operasjonen, så det er vel bare å være tålmodig, å ta det skrittvis!

 

Glemte å melde inn vekt forrige uka. Da var det oppsving på 200 gram, så gleden var stor da det var nedgang på 400 gram denne uka, og vekt på 49.5!! Hadde jeg ikke vært så slapp i kroppen, hadde jeg sett bra ut, tror jeg. Så det er viktig å tenke både form / trim OG vekt, ikke bare vekta..

 

Drar på jentetur i helga, og håper å være moderat nok! :) Ser 48tallet næreme seg, hadde vært gøy å nå tid til ferien

 

God helg, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Her går det litt opp og litt ned...

Har ikkje heilt motivasjonen for tida, men er stort sett flink, sjølv om det blei alt for mykje på hyttetur forrige helg...Passelig med mat og 8,6 tp hittil denne veka.

I dag reiser me til Syden ei veke:-) Skal bli deilig!

Også utfordrande, blir jo ofte litt ekstra på sånne turar, men skal prøve å ikkje ta heilt av iallefall. Prøve å finne motivasjonen igjen til eg kjem heim, og så få til ein god periode framover.

 

 

Synes du er superflink, Rakri! Sakte, men sikkert nedover! Denne gongen kjem du i mål!

Håpar du får ein flott jentetur!

 

Stå på vidare, Mammamo! Nedgangen kjem heilt sikkert! Håpar at du har det fint på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

 

Ja, turer er alltid en utfordring. Nesten uansett hvor flink man er, BLIR det noe ekstra - i grunnen synes jeg at slik bør det være. Hvor ofte er man på sydentur - eller jentetur. Moderat stortsett, men bruker jo feks ikke å spise softis til kaffen hjemme :eek: - så noe ekstra ble det. To alkoholenheter fredag og lørdag, lørdagsgodt på lørdag + ørlitt i går på flyplassen. God lunsj og middag - moderate mengder. Mye gåing om ikke annet.

 

Ny giv idag med trening :) Nå skal det strammes!!

 

Du er flink Rosalilje - nesten hele tida! Stå på videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Leeenge sia jeg var inne her nå...tia går så forferdelig fort...var jo i London i 4 dager...og nå i helga var jeg i utdrikningslag så her har det blitt myyye kalorier..

 

Har vært kjempekos på disse turene da så virkelig verdt det!

 

Men nå er det fullt fokus til 18 juni..da er det bryllup :)

 

Flink du er som holder deg på 4 tallet først rakri..imponert!!

 

Rosalilje og Mammamo er i syden denne uka skjønner jeg så da får vi være her og være flinke :D

 

Ble en treningstur på meg i dag da, men det var ikke mye overskudd å hente i dag kjente jeg så turen ble ganske daff..men men..

 

Nå er det natta kjenner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daff her også - trodde den store vårenergien skulle komme, men den gang ei... Utrolige mengder med jobb på arbeid - skal over i ny stilling, og føler jeg akkurat nå har to jobber.. så da blir det mye tanker i hodet, travle tider og sliten kropp. Glad det bare er noen uker ijgen til ferien :D

 

Skjønner ikke hvorfor, men til tross for firetall først og mindre magehud nederst, føler jeg meg ikke noe slankere - heller tvert om. Tror det har sammenheng med nesten total mangel på trim. Gleder meg til å bli stram - den gir jeg ikke opp, for nå er det "bare" slappe muskler :eek: det blir, det blir :o

 

London er jo bare kanon da, ikke rart du måtte kose deg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Har hatt ei fantastisk veke i syden! Nydelig vær, soling, bading, avslapping og god mat:D

Målet mitt var å gå minst mulig opp, men allikevel kose meg. Er alt i alt ganske fornøyd med innsatsen.

Prøvde å velge litt fornuftig feks vanlig potet istadenfor pommes frites, grovt rundstykke med egg istadenfor bollar og croissanter. Men har også unnt meg ein del ting som eg hadde veldig lyst på, feks dessert etter middagen.

Ofte når eg er vekke på sånne turar har eg pleid å ete fryktelig mykje og berre stappe innpå, uten å egentlig kose meg så veldig mykje. Har ete mykje mindre denne gongen, og har virkelig klart å nyte kvar bit, så føler det var ein positiv forandring.

Har gått på tur og svømmt mykje, og klarte faktisk 11,5 tp i Syden:D

Vog meg den morgonen eg reiste og den morgonen eg kom heim, hadde gått opp 900 g, men som regel pleier vekta å krype ein del nedover når eg kjem tilbake til normalt kosthold igjen.

Og følte meg egentlig ganske vel i bikini:-)

 

Er tilbake til vanlig rutine igjen både med mat, gåturar og rocking no.

 

Så kjekt at de heldt litt liv i tråden, har blitt lite frå meg i det siste.

Dumt at du ikkje føler deg heilt fornøyd, Rakri. Hadde håpa at du følte du var heilt i mål etter operasjonen...

Hører du har mange utfordringar, Hanemor! Mykje som skjer på denne tida, ikkje lettaste tida å slanke seg akkurat...Men blir kjekt med bryllup då!

Og Mammamo, tru korleis ho klarer seg på All Inclusive? Trur eg hadde kommt til å ete litt for mykje då...Me hadde berre med frokost, nok utfordring det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje: du har jo vært utrolig flink! Og hvor har du hentet energi til all treningen? Kjempeflink :D

 

Føler meg litt bedre nå. Svinger litt også i forhold til oppblåst eller ikke. Så idag har jeg følt meg slank :o:) Stadig firetall først, håper det snart kryper nærmere 49 enn 50. Det hadde vært bra!

 

Skal være alene med ungen i helga, så da blir det en utfordring å ikke dukke for dypt i godteriskåla. SKal klare det. Motivasjonen er bryllup i st.hanshelga. Fant en kjole i Bergen, som satt som et skudd! Så da er det bare å passe på at magen er så flat som mulig!

 

Nattaklem fra Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HaneMor

Så flink du har vært da rosalilje..masse trim og flink med maten. Imponert!!

 

Her går alt rett vest :D rett og slett for mange utfordringer så da gir jeg likssom opp...burde ikke men..motivasjon hvor er du!!!!

Trener som vanlig da, så det er greit.

 

Jaja..etter bryllupet må det vel gå ann å ta seg sammen..da har jeg ingen store planer på lenge:)

 

Samtidig føler jeg på det å gå hjemme..ganske lei det! Føler meg likssom så utenfor..vil inn i arbeidslivet igjen! Men skal på møte med nav om en uke så da håper jeg å få litt mer svar på om de er villige til å hjelpe meg eller ikke?

 

Ja ja..ikke mye motiverende å lese fra meg..håper dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svinger litt her da. Ned 400 gram denne uka, men forrige var opp 300.. uansett var jeg da som jeg ønsket meg litt nærmere 49 enn 50, så da er jeg fornøyd likevel

 

49.4 idag da :D:) Snart 48 tall først, kanskje??

 

13 timer på jobb idag, så det ble en lang da. Bare noen uker igjen nå, så er det ferie ;) Hurra, det blir godt. En ferie der jeg satser på å få etablert noen gode treningsvaner!!

 

Natta

 

Og Hanemor: vi har alle våre nedperioder - det er bare å bite tennene sammen!!Jeg synes det er vanskelig å være nøysom hele tida, så innimellom er det lov å skeie kraftig ut. Det viktige er å hente seg inn igjen før det får noen følger!! Det prøver jeg å få til - at jeg "bare" skeier ut en dag, ikke to, tre eller en uke :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Synes du er kjempeflink, Rakri! Det går jo sakte nedover, men det går rett vei og då kjem du i mål til slutt:D Berre 1,4 kg igjen!

Skulle gjerne sett deg i kjolen:-) Kanskje du kan legge ut eit bilde på Facebook frå bryllupet? Sikker på at du blir kjempefin!

 

Og Hanemor, skjønnar litt korleis du har det. Når det skjer så mykje som fører til ekstra inntak heile tida, mister iallefall eg litt motivasjonen, for er liksom ikkje så mykje vits å vere kjempeflink med maten nokre få dagar innimellom, blir jo ikkje nedgang uansett...Men mitt mål akkurat no er å prøve å holde meg stabil, kanskje det du må ha som mål og. Så får me heller prøve oss litt nedover seinare:-)

Eg likar meg godt heime, og har vore det i mange år no, så synes det går fint, men skulle av og til ønske eg traff litt fleire folk, ikkje så mange andre her som er heime på dagtid. Har akkurat levert søknad om varig uføretrygd, litt vemodig, men er så mykje å passe på med tidsbegrensa ufør, må søke om fornyelse annakvart år + at eg må sende inn meldekort kvar 14. dag kor mykje eg har jobba sidan sist. Litt idiotisk det då, når eg er rekna som 100 % ufør...Dessuten må eg alltid søke om lov til å reise utenlands, føler meg litt umyndiggjort som liksom må spørre om lov...

 

Føler eg fekk litt ufortjent skryt av dokke for inntaket på Sydenturen, for eg kosa meg virkelig med mykje god mat, dessert og sjokolade. Var berre det at denne gongen følte eg at eg hadde kontroll på inntaket og nytte alt eg åt, så for meg var det ein seier likevel! Og veldig fornøyd med trimpoenga! Gjekk tur rett etter frokost kvar dag, og så var det jo berre å slenge seg på ei solseng resten av dagen, så gjorde ikkje så mykje at eg blei litt sliten av det. Svømte berre 5-15 min. i slengen, men med mange sånne økter i løpet av veka, så blei det litt trimpoeng ut av det og.

 

Har trent meg opp no utover våren og gått lenger og lenger turar, og også auka tempoet, så fysisk er formen mykje bedre no! Håper det heldt seg sånn lenge! Er alltid bedre om våren og sommaren. Slit meg sånn ut på trimmen at eg også søv bedre.

 

Flink dei fleste dagane, men i går blei det brownies på eit møte og litt sjokolade om kvelden...Ikkje bra, er veldig søtsjuk etter å ha ete mykje sånt forrige veke.

Litt spent på korleis det skal gå i helga...

 

Ønsker alle ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du har beholdt kontrollen har du lov å være fornøyd. Jeg kan fortsatt lære meg å spise sakte, for det sliter jeg virkelig med. Mange måltider jeg spiser mer enn jeg hadde trengt pga tempoet. Så det er et mål fremover

 

Igår kveld ble det både nachos og snop. Tok liksom helgekosen da, for mannen er borte i helga på guttetur. Bare vin idag da, med andre ord. 5 barn i hus da jeg passer mine to søte tantebarn.

 

Blir nok snart kvelden. Ikke helt frisk. Det river i brystet, så er redd for det er bronkitt eller lungebetennelse på gang. Mannen mener det er stress... Litt mye nå - og det er veldig typisk at jeg blir litt for engasjert. Fortsatt på en måte to jobber, og det er så spennende, men så slitsomt. Gleder meg virkelig til etter sommeren!! HÅper det blir så bra som jeg tror å være spesialpedagog ;)

 

Litt mer vin, så skal jeg sove. Blir vel tidlig opp!!

 

Nattaklem

 

Skal lære av all trimmingen deres - dere er flinke alle sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest rosalilje

Her var det stille...

 

Håpar du ikkje blei sjuk, Rakri. Du må passe godt på deg sjølv! :-)

Mykje med jobb, 4 ungar, hus og heim. Synes du er flink eg!

 

Forrige helg blei det for mykje sjokolade...Fryktelig søtsug etter å ha ete mykje søtt i syden. Men klarte å kutte tvert søndag kveld, så fornøyd med det, for var litt utfordringar 2.pinsedag og. Forrige veke åt eg veldig fornuftig og fekk 9,9 tp. Var til og med på ein liten fjelltur!

Lørdag og søndag var det besøk, og åt kake begge gongane, men i ganske passelige mengder og åt seint og nytte maten. Ein seier for meg det!

Ikkje ete godteri sidan forrige helg, prøver å vera uten ei stund iallefall. Då held suget seg vekke og.:-)

 

Du seier du må prøve å lære deg å ete seint, Rakri. Det trur eg er veldig lurt. Eg et egentlig veldig seint, og har funne ut at eg då kan klare meg med mindre mengder og, stort sett iallefall. Du skulle fått deg eit strikketøy og ha når det blir lange, gode frokostar, lunsjar eller kveldsar i lag med andre i ferien:-)

 

Har ikkje vore på vekta, redd eg mister motivasjonen hvis tallet er litt høgt...Men føler meg ganske vel, har nok fått stramma opp ein del med alle gåturane og rockeringen. Kjøpte meg ny dongeribukse i dag, 27 tommar!

 

Neste utfordringar blir jonsokafta og endå ein bursdag neste helg. Går i eitt med festlighetar på denne tida!

 

Håpar det går bra med alle sammen, ønsker alle ei fin veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille ja.. tyder vel på at folk er travle - eller umotiverte ;)

 

Her henger tallet stortsett et stykke ned på 49 - og det er jeg fornøyd med

Er derimot ikke i noe treningssig nå, kommer meg bare ikke i gang igjen. Fått til littegranne trening hjemme i tillegg til den på klinkken, men det blir ikke nok. Jeg er ikke stram som deg, men skal bli det :) :)

 

Hjemme idag med kvalme og vond mage. Begynner å komme meg nå. I helga skal vi ha barnefri for første gang, skal i bryllup. Så da er det St.hansaften torsdag, vennefest fredag, bryllupsfest lørdag.. Sakte spising, sakte "drikking" og mye vann får være stikkord.

 

Så bilde av deg Rosalilje på fb sammen med broren din (antar det er deg da) du ser utrolig bra ut! Ikke mange gram ekstra der, må jeg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Takk for det, Rakri:-) Er nok meg på bildet, ja!

Nei, har ikkje mykje igjen, berre nokre pyntekilo for at buksene skal sitte heilt fint og føles behagelig.

Hvis eg skal ned der eg var for eit par år sidan, må eg ned 6 kilo, kan ikkje forstå at eg har så mykje igjen på kroppen. Kan det vera at eg har fått litt auka muskelmasse sidan eg er så mykje meir i bevegelse no? Hvis eg ikkje ser på vekta, berre går etter korleis eg føler meg, hadde eg trudd eg var eit par kilo lettare...Så kunne kanskje tenkt meg å gå ned 3-4 kilo. At det skal vere så vanskelig!

Tok heldigvis ein Inbody-test i vår då eg begynte å vere meir i bevegelse. Tenker å ta ein ny til høsten og sjå om kroppssammensetningen har endra seg.

Kjøpte meg ny Adidas treningsdress på XXL, 14 år i jakke og 16 år i bukse. Veldig greit å kunne gå på barneavdelingen, halv pris i forhold til det samme på dame:-)

 

Håper du er frisk igjen, ikkje noko godt med omgangssyke!;)

Travel helg de har i vente, håpar de får det kjekt! Du får øve deg på å ete og drikke saaaaaakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest HaneMor

Stille her om dagen :)

 

Ja det er stille fra meg også..motivasjonen min er heeeelt på bunn, men hadde vært då greit å finne den igjen før alt for mange kilo er på igjen..blæh!

 

Nå er jeg inne i en uke da eg bestemmer meg for at i morgen da starter jeg..osv osv...utsette utsette utsette!!!! Skulle hatt noen som sa at nei dette får du ikke i dag :)

 

Har da satt dato for mitt og mannens 30 års lag..spørs om det blir hovedmål dagen.

 

Koste oss masse i bryllup da. Det er skikkelig stas synes jeg. Masse god mat og bare god stemning.

 

Ser ut til at du rakri har noen utfordringer foran deg du å..

Skjerpe meg i juli jeg nå..har ikke sååå mye på programmet nå fremover!

 

Treningen går fortsatt fint og jeg føler at formen er ganske bra om dagen, så det er da ett lysglimt. Men burde kanskje tørre å gå på vekta slik at jeg kan få et spark bak og komme i gode rutiner igjen!

 

Noen som vil sparke meg :) He he

 

Ha en god ferie dere som evnt er på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei. Snartur innom. Ingen fokus på slanking eller mat for meg. Prøver å spise normalt. Ligger på rundt 60 kg. Må innrømme at den vekta fungere greit. Da kan jeg spise som jeg har lyst til.

 

I mai var jeg en uke på Kreta. Hadde det bra og der fant jeg freden. Siste uke var jeg på padletur på Herøy på Helgelandskysten sammen med 5 andre i kajakklubben. Det var noen fantastiske dager med sol, varme og vindstille mer eller mindre i 6 dager. Vi bodde noen dager på en hytte og andre dager lå vi i telt mens vi padlet gjennom øyriket. Hadde panoramautsikt fra hytta til de 7 søstre. Var også en tur på 3 av toppene. Om 2 uker er jeg igjen på padletur i Nord-Norge. Da blir det i Vesterålen.

 

Har ikke fått lest alt etter sist jeg var innom tråden, men har oppfattet at du, Rakri, har vært veldig flink - under 50 kg, gratulerer!! Også du, Rosalilje, slank og fin skjønner jeg. Du sliter med motivasjonen, Hanemor. Hemmeligheten er målet. Hvor mye betyr det for deg? Det merket jeg da jeg gikk ned til 56kg. Jo sterkere målsetningen er, jo høyere blir motivasjonen.

 

Candida'n i kroppen er på vei nedover. Var på kontroll i begynnelsen av juni og skal på ny kontroll i begynnelsen av august. Merker det godt at soppen er på vikende front. Nå smaker ikke sjokolade noe godt lenger, spesielt ikke melkesjokolade. Jeg må presse den i meg. Mørk sjokolade er bedre.

 

I slutten av juni syklet jeg Lillehammer-Oslo, den lille Styrkeprøven. Det var en fin tur og hadde det ikke vært for at jeg punkterte, hadde jeg satt pers. Ellers er det blitt veldig opp og ned mht trening denne sommeren. Har tenkt å være med i Grenserittet og Birkebeinerrittet.

 

Ha ellers en riktig god sommer alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Er berre SÅ imponert over all treningen og konkurransane du er med på Birkebeiner! Må jo bli enormt mange trimpoeng av det!

 

Her går det veldig opp og ned...

Var på ein tur i slutten av juni, ikkje noko særlig flink då....

Har no vore på ny tur i ei veke, då var eg kjempeflink:-) Men no er det ein del utskeielse igjen....

Beste eg kan håpe på er stillstand, men er redd eg går litt opp også på denne måten :) Finn ikkje heilt motivasjonen!

 

Kva meinte du med at du trur at Candidaen er minkande, fordi sjokolade ikkje smakar så godt lenger?

Her føler eg at det går fint så lenge eg heldt meg vekke frå sukker, men hvis eg et litt søtt får eg eit veldig sug som er vanskelig å stå imot...Har også veldig mykje problem med magen, utmatta, konsentrasjonsproblem, hodepine +++ Ser at desse symptoma stemmer med Candida...Kan du seie litt meir om korleis det har arta seg for deg?

 

 

Håper alle de andre også har ein fin sommar! Hadde vore kjekt å høre korleis det går med dokke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva meinte du med at du trur at Candidaen er minkande' date=' fordi sjokolade ikkje smakar så godt lenger? [/quote'] For det første så har jeg sjekket blodet. Mikroskopet viste mye mindre candida i blodet i slutten av mai enn i mars. Skal ta ny prøve i begynnelsen av august.

 

For det andre så har jeg spist Olivenbladekstakt og OMXtra. Begge disse produktene er med på å få vekk candidaen. Du finner endel dokumentasjon om dette på Internett. Sukker er mat for sopp. Holder man seg unna sukker, mistrives soppen og den vil etterhvert forsvinne. Med mye candida i kroppen er sukkerbehovet større.

 

På kajakkturen smakte ikke melkesjokolade i hele tatt. På jobben har vi en kaffe/sjokolademaskin. Sist jeg drakk sjokolade ble jeg kvalm. Om dette er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke. På undersøkelsen i mars fikk jeg høre at når det er kommet candida i blodet skyldes det lekk tarm. OMXtra gir god bakterieflora i tarmen og lekkasjen blir redusert og i beste fall tettes tarmen helt. Stress er heller ikke bra.

 

Hvis du ikke allerede har gjort det, så finner du mye informasjon om candida på Internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...