Gå til innhold

Antisnoptråden


Gjest camkir

Anbefalte innlegg

Et glass hvitvin og 10 saltstenger, 0,5 l alkofritt sommerøl - dette var min kosekveld :) og det gikk veldig fint. Føler faktisk mer "ren" idag. IKKE MER SNOP

 

HEIDI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Hei på dere :) Jeg kjenner meg påtrengende godt igjen i det dere sliter med - godis er så godt :) Det er det søte som frister meg - potetgull osv er det ytterst sjelden jeg tenker over at finnes en gang. Så ja, jeg er en sukkeravhengig... men jeg skal nok få kontrollen! Hah!! På lørdag, altså 2. august, spiste jeg en liten Bocca (36 g), og det var første smak av sjokolade på iallfall 7-8 uker. I samme periode har jeg spist 4-5 Frutz, 3 kuler vaniljeis, 2 små brownies og to biter lakris - og ikke noen andre søtsaker. Jeg unngår også pastiller og annet sukkerfritt godteri så godt jeg kan, og holder sukkerfri brus på et minimum. Har falt for Pepsi max-fristelsen noen ganger siste uka. Prøver å bruke det som "kos", men ikke daglig. Siden det går flere uker mellom hver gang jeg spiser søtsaker, prøver jeg å overbevise meg selv om at jeg kan spise LITT en sjelden gang uten at det bærer helt galt avsted, men jeg vet godt at det er veldig fort gjort å havne helt på galeien igjen, så jeg er forsiktig, ja. Dette ble mye om meg og sukker, gitt! Lykke til videre alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj!!!!

Her har det jammen skjedd mye siden jeg var innom sist ja :)

Velkommen Hemulen og Vivaebella!

Så gøy og se at vi blir enda flere!

 

Jeg har hatt en elendig helg hva gjelder søtsaker, men nå får virkelig nok være nok!

Fra i dag av blir det kun bitte litt godt på en lørdag, akkurat som frktrulte!

Jeg fant ut i går kveld at det er ikke så lenge til jeg har bursdag, og jeg husker jeg lovte meg selv i fjor at da skulle jeg være i mål...

Ser nå at det ikke går, men jeg skal jammen ikke være langt unna!

 

Så utrolig flinke dere har vært alle sammen i helga! :)

La oss la denne uka bli like bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke snop igår og ikke idag (enda så ligger det en plate kokesjokolade i kjøleskapet mitt :)) Deilig å la den ligge - den kommer vel til å bli hvit tenker jeg hvis jeg er sta nok :)

 

Stå på - snop er godt kun en gang i uka :)

 

Klem HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Hemulen!

Det ble null snop på meg i går også!

Og vi har ikke bare en sjokolade liggende, samboeren min har fyllt opp hele skapet med godteri og potetgull...

Ny dag i dag! Og den skal minst bli like bra som i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke før meldt meg på denne tråden før godis plutselig var en daglig utfordring... Jeg spiste to små muffins i går hos ei venninne - en med pelargonium (!) og en browniesvariant. Jeg nøt dem langsomt og uten at panikk oppsto (når panikk oppstår ender det med at jeg moser i meg alt jeg kan komme over) - så selv om det ideelle hadde vært å holde seg til vannmelonen (som også ble servert) var dette en fin bekreftelse på at jeg kan innta moderate mengder med søtt uten å gå helt bananas - og det er jo meningen at jeg skal kunne det også når trivselsvekta er på plass :)

 

Men - dette skal IKKE være noen unnskyldning for å gjøre muffins og annet til "det daglige brød", altså :)

 

PS

første dag etter ferien på jobb i dag - og jeg ble helt uten forvarsel påspandert en mocca som takk for hjelpa med noe jeg hadde fiksa før ferien - jeg nøt den også (og satser på at jeg får muligheten til å velge belønning selv neste gang noen synes jeg har vært en knuppelupp :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SommerSol
Koselig at vi blir flere. Velkommen skal du være Hemulen.

Men hvor blir det av Sommersol? På ferie?

 

 

Jeg har vært på ferie i flere uker og nå endelig hjemme. Men vi er for tiden uten internett... men vil fortsatt være med her

Så når jeg er på nett igjen kommer jeg innom. I dag bare låner jeg en PC..hehe....

 

:) har nok vært litt snop på meg men ikke så veldig mye. Mye mindre enn det ellers ville vært.

 

En god dag til alle. Moro å se så mange nye "fjes"... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det ble et marsipanbrød i går. Men nå ar vi ikke noe mer i skapet - heldigvis.

 

Vivaebella: Rart med det - når en er veldig foklusert på å IKKE spise snop så blir en veldig opptatt av snop. Rart det der.

 

Så flinke alle sammen er. Jobben begynner neste uke så da blir det nok enklere å holde seg unna alt som heter snop (håper jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig og se deg tilbake sommersol!

Vi regnet vel med at du var på ferie, og gleder oss til du kommer tilbake for fullt!

 

Vivaebella: Syntes du var flink jeg som tok litt men ikke MYYE!

så satser vi på at dagen i morra bare blir enda bedre!

 

Nå fikk jeg jammen lyst på marsipanbrød eva2! Men det har vi ikke så da slipper jeg det :)

 

Kan rapportere null snop og brus i dag! dag 2 overstått....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært.

 

Jeg var på besøk i dag og ble servert vafler, is, jordbær og twist. Jeg tok bare litt, men ikke mye, og det må være lov til litt når en er på besøk. Ellers klarte jeg å gå rett forbi sjokoladehyllen når jeg var på butikken i stad selvom jeg var snopsjuk.

 

Ha en flott kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så det suser her :) Ikke noe snop siden lørdag. Har akkurat gått en lang tur til butikken, handlet litt - og suste fort forbi godishyllene. Sambo ville ha noe så jeg kjøpte "røde fisker" til han :) De er supergode, men selvfølgelig har ikke jeg lyst på det. Tar meg et glass farris istede jeg.

 

Må si dere er flinke alle sammen. Vi kan jo ikke være helt hysteriske heller, noe må vi kunne smake uten å ha dårlig samvittighet, men alt med måte :) Imorgen må jeg nok dessverre drikke 0,5 brus med sukker, skal tappe blod og da er det det de anbefaler som drikke p.g.a. sukker. Det får gå for denne gang, tapper ca 4 ganger i året.

 

Stå på jenter, vi er superflinke alle sammen.

 

Antisnopklem HEIDI :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel nettopp det som er poenget, Hemulen, at vi lærer oss å være moderate i stedet for å gafle i oss og gi etter for alskens lyster. Så flott at du gir blod. Jeg har gitt blod før, men jeg ble anbefalt å slutte fordi blodet mitt rant så sent, i tillegg slet de med å finne blodårer. Og de er flinke på blodgivingen til å finne blodårer, kun mine som er særdeles vanskelige å finne. Så da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg sprakk i går :) Kjøpte litt smågodt på vei hjem fra legen. Har ligget med feber i 4 dager og syns litt synd på meg selv. Men det går bare ikke!

 

I dag starter jeg på nytt igjen. Og tror jeg må lage meg delmål nå i starten, siden kroppen min tydeligvis er blitt litt avhengig av det sukkeret. Nå er målet å holde meg unna snop (av alle slag) til lørdag 16. august. Klarer jeg det skal jeg være stolt av meg selv. Kjenner jeg ikke noe behov da, så fortsetter jeg til neste lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null snop og brus av alle slag!

Merker at motivasjonen og lysten er tilbake for fullt!

Jeg har ikke hatt lyst på engang!

Så nå er det bare og krysse fingrene for at i dag og morgen går like bra!

 

Så flink du er til og gi blod Hemulen.. tør ikke det jeg.. er så redd for legekontor, og sprøytespisser og ja...

 

Og frktrulte, jammen godt og se at du er menneskelig også :) ALLE sprekker vi litt innimellom, og så lenge vi holder oss til innimellom og ikke hver dag så gjør det ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en planlagt cappucino med lettmelk og suketter i går - men jeg sto mot alle andre søte fristelser på kafeen jeg var på, til tross for at jeg kjente det rumlet i magen. Er ganske stolt over dette, og særdeles fornøyd med at det ikke føltes som noen stor prøvelse heller.

 

Til helga skal vi lage fest for ei venninne som kommer på besøk fra andre siden av kloden, og henne må vi selvsagt gjøre stas på! Flott å være vertinne, for da styrer jeg jo totalt hva som skal settes på bordet :) Litt "nazi", ja... :) Jeg planlegger å spise LITT av dessertene. Så lenge jeg har planlagt det og det dermed er "lov" er det ikke vanskelig å la det bli med nettopp LITT.

 

Er dette å jukse, i denne antisnoptråden, forresten? Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes ikke jeg Vivaebella. Selskap blir noe annet selvom en ikke skal eller bør stappe i seg uhorvelige mengder så bør en kunne smake/spise litt. Den gyldne middelvei er som regel best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg får støtte her, kan jeg nå bare glede meg til lørdag :) Men aller mest gleder jeg meg til å lage mat og stelle i stand godsaker til gjestene, så det med å spise av det selv er igrunn bare en bonus, da. Deilig at det begynner å bli slik - at jeg kan nyte alle de andre fine sidene ved det sosiale også, ikke bare bli manisk opptatt av å ha "lov" til å spise uten evne til å moderere meg. Framskritt, med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra hemulen!

Jeg gleder meg også til jeg har rundet en uke for da er ikke søtsuget så intens lenger, men har heldigvis ikke vært så veldig ille denne gangen!

Og foreløpig har dagene også gått så unna så jeg har ikke hatt tid til og tenke på det engang!

 

Det blir verre til helga! Da må stålkontrollen din!

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag unner jeg meg et glass rødvin og litt SnackaJack riskaker ;) Dette har jeg fortjent etter at jeg har gått ned 1,6 kg denne uka og ikke spist noe snop.

 

Nyt kosedagene så er det full fart igjen fra søndag med snopfrie dager :)

 

Antisnophilsen HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...