Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

hallo!

ja, forumet virker. merker at det er lettere å holde fokus i prosjektet med så mange støttespillere!

 

Hyggelig å se deg her Eve! Du er jo en flink storesøster her inne , og lettere å huske pga bildet. Du og kess er eksperter i å legge igjen hyggelige spor her og der, så er det noe du ikke skal ha dårlig samvittighet for så er det det!

 

ja, Kess. Syden hadde vært stedet nå. Bra du har sol ute, ser jo ut til at du har sol inne...... Flink er du!

 

Har hatt en fin dag. Må over på meny to nå og det merker jeg at er lite for meg. Og etter tre svangerskap med lange ammeperioder har jeg vent meg til mye mat(ha ha det er jo derfor jeg er her! Så det skulle jo ikke komme som noe sjokk....) Har allerede spist de seks brødskivene og middagen og frukta og melka.... men nå er jeg stappmett så det går kanskje bra. jeg fokuserer på at det er 600 gram til jeg har gått ned femten kilo. .... Må bare stå på nå. Var jo så bråkjekk og satte meg 90 som mål til uke 40.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så innl ditt først nå mayca!

Hørtes ut som spennede trening. Men ja, det er viktig å strekke ut! Da jeg gikk tur sammen m nabon i går sa han plutselig, du vi må gå saktere for jeg får angina. og der gikk jeg og syntes tempoet var litt slappt. Deilig å merke at formen er litt bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

hehe...er flott å merke at man blir i bedre form etter hvert...ikke så lett å se fra dag til dag, men f.eks å gå opp den hoppbakken er det ikke lenge siden jeg hadde hatt store problemer med. :) så hver seier teller!!

 

god natt alle flotte medslankere..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg, og det er meldt brukbart vær på østlandet hvertfall. Satser på å grille, kanskje siste gangen i år, dessverre. Det blir scampi på meg, men kjæresten vil nok ha biff. Spiser så og si ikke rødt kjøtt lenger jeg, og savner det ikke.

 

Ja det er godt å kjenne at formen blir bedre, men det er veldig forskjell på dagene synes jeg. Jeg driver jo med styrketrening og den ene dagen er jeg så lett og fin i kroppen, den neste er alt tungt og vondt. Men jeg presser meg gjennom likevel. Føles bra etterpå uansett.

 

Når det gjelder tøying er det jo delte meninger om det har noen hensikt, men for min del er jeg ikke i tvil; om jeg ikke tøyer skikkelig blir jeg kjempestøl!

 

Ha en sunn, koselig og solrik helg alle sammen!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir nok grilling på oss også i helgen. Så det lå laks og pølser i frysern på hytta så da blir det nok det. Kanskje et bad også.

 

Jeg har også fått med meg at de har begynt å tvile på om det har noe for seg å strekke ut. men noen ganger får eksperter være eksperter, jeg kjenner himmelvid forskjell!

 

Og ja, det er så forskjell på dagene. Nå har jeg trent i en lang periode og veier mindre enn på lenge, men kroppen bare vil ikke jogge for tiden. Den føles som bly. Men.... det er hardt å komme igang igjen etter ferien. (må vekke ungene om morgenen og en dag forsov vi oss. Men da var de flinke altså. Fiks ferdige på ti minutter.) og det blir litt lite søvn. SÅ jeg håper kroppen snart vil samarbeide igjen!

 

Hadde en dage etter oppskriften i går. Satser påp det samme i dag! Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen milepæler forann meg. Håper de kan hjelpe meg å holde fokus fremover.

I dag 93.3.

93. :) veide jeg den dagen jeg gifta meg. Får nok ikke på meg kjolen for da var jeg så tynn i livet.... men det er litt spesielt m det alikevel. Nådd! Men tør ikke prøve kjolen enda. Venter litt med det.

92.8 - gått ned 15 kilo. Nådd 1.sept.08.

91.5 går fra fedme til overvekt (gleder meg sykt til)

90 - rundt tall

88.6 - minste jeg har veid på år og dag.

 

Så dette er en spennede tid!

Skriver inn her når de er nådd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått en herlig tur i det fine høstværet. Rundt vannet der vi bor. Bare helt fantastisk i dag! oppfordrer alleandre til å sparke seg ut.... det var litt vanskelig å komme seg ut, men nydelig når jeg først kom over dørastokken! God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott a hore om vekten din steg! na sitter jeg p[ en internett cafe i hellas, tenkte jeg fikk svinge innom og si hei! er 35 frader i skyggen, 25 i vannet, knall. pr;ver [ vare mye i aktivitet, har kjort vannscooter i dag, og sann "rumperister, har pa folelsen av at jeg har fatt juling, men det er knallgoy! lop 10-15 min til morgenen i dag for stranden, s[a jeg haper det gar bra pa viiingen neste onsdag;)

 

ellers, som dere vet sa er dere min store motivasjon! takk damer. dette blir liksom mitt postkort til dere, sann for a vise at jeg bryr meg!

 

har begynt a fa litt slapp hud pa puppene og magen, ser ut som jeg har fodt og ammet alle de syv sma dvergene, men det gar seg vel til etterhvert!

 

na stikker jeg tilbake til samboeren min, kommer nok innom senere i uken og, sjekker litt skoleitng og sann. og sier jo gledlig hei til dere her>)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så hyggelig å høre fra deg! kos deg og nyt ferien!

Bra vi er til innspirasjon! Ja, forumet er alfa og omega for meg også. Spesielt siden jeg ikke går på kurs heller. Vi får stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å sette opp noen sånne milepæler som du har gjort Steg, fint å ha noe¨å se fram til. Har blitt med på en tråd som heter "julemål" under "motiver meg" jeg. Der er det mange med og det er artig å se om man klarer målet sitt til jul. Føler liksom at det forplikter litt også når man ha "annonsert" et konkret tall. (og litt skummelt da men...........)

 

Og her skinner sola, HURRA!!!!!!!:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

hyttetur og hellastur, er det ingen igjen her da?? hehe...håper dere storkoser dere alle sammen. skal bli godt med helg ja. i dag har jeg og sambo vært på ikea og shoppet litt...forsøker å friske opp hybelen og få det litt hjemmekoslig her. mye svart og oransje, tøft. tv også,hehe...har hatt litt tv abstinenser...hvertfall når greys begynte på tirsdag, eheh..

 

milepæler ja...det er flott å ha...kanskje jeg har noen jeg også...

 

- under 30 i BMI, er litt over nå ja.

- under 95 kg (laveste jeg har vært er 95,2...)

- under 90 til jul

- 80 kg og normal BMi

- 75-80 kg --> stabilisering...etter å ha kommet i mååååål :) kanskje neste sommer/høst?

 

nå tar jeg kvelden. kose dere i helgen, klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg svinger innom igjen jeg;) kos deg pa hytta steg.

 

sa flott a sette seg mal, liker det selv, gjor det litt lettere a se at jeg faktisk nar de.

 

i gar hadde jeg min forste 'smell". et ostekakestykke, ca 65 gram potetgull og ca 40 gram sjokolade. dritt. klarte liksom ikke stoppe, og folte meg ekkel i kroppen og munnen etterpa. egentlig en darlig opplevelse, men larer kanskje til neste gang. har regnet pa det, og jeg har spist litt lite de dagene vi har vart her nede, sa jeg gar nok ikke opp pa kurset pa onsdag. haper pa a se 87,0 pa vekten, men har mine tvil. evar 88,9 den 4.august, men har statt veldig stille siden det, kjedelig, men haper pa bedre tiden na;)

 

stikker tilbake til samboeren min og spiser en sunn middag:) elsker gresk mat, namnam. har funnet en 0% sitronyoghurt her nese som er konge, og en 11% ost som er nydelig a ha pa rundtsykker pa stranden! har forresten flydd 70 meter over havet i sann parasailingting. var knallmorsomt!

 

vi snakkes damer! minner meg selv pa at 17.november vil jeg se 79,9 pa vekten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida.... Ikke m slanking å gjøre... Der har jeg skjønt lite for nå har jeg snart spist 100 gr sjokolade... Men jeg har skjønt hvordan jeg kommer meg inn her via mobilen.... Flaut enkelt.... Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koser deg og har en fin helg :)

 

Lurt med slike minepæler.. det har jeg ikke satt meg opp enda,men kansje jeg burde gjøre det.. får se.

 

Jeg begynner på nytt kurs i morgen.. gleder meg veldig samtidig som jeg gruer meg noe sinnsykt til å se tallene på vekta, for de vet jeg blir stygge.. men men nå er det ingen vei utenom uten å begynne på nytt igjen..

 

 

Ha en flott søndag og lykke til i kommende uke:)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den uka! Nå er det bare fire uker igjen til jeg skal veie 90 kilo. Skal bli spennede å se på vekta i morgen, for nå har jeg jo ikke veid meg i helgen. Merker at jeg sliter når jeg blir sliten og ting kommer litt overaskende på meg. Som for eksempel fikk vi besøk i helgen,. han ene hadde med en bærepose med sjokoladeplater......

Men nå er det ny uke. Fikk 18-19 tp denne uka, så det er jeg fornøyd med. Mye kaker og greier i helga. Men jeg har jo både trena og spist bra i uka. Så jeg håper det holder til noen gram i morgen!

 

Skal bli spennede å følge deg på nytt kurs eve. kiipt hvis du har gått opp. Når jeg tviler på meg selv må jeg si jeg er stolt over at jeg har berga meg igjennom sommern. Jeg vet hvor kiipt det er å gå ned igjen kilo!

 

Så gøy du har det på ferie Stine. Ja, de utskeielsene dine er jo sånt som jeg gjør flere ganger i uka!

 

Ta får jeg ha litt tid sammen m gubben..... vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var en flott nyhet på en litt grå mandagsmorgen. dette må absolutt feires,hehe. stor klem sendes ----->

 

jeg har også nedgang å melde. 1,2kg ned fra forrige uke.juhuu. startvekten på kurset som begynner i dag er altså 98,8kg....og mål til neste mandag er 900g. :P

 

nå skal jeg pelle meg på skolen og bli litt smartere enn jeg var i går,hehe.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Steg og Mayca! Og lykke til på kurs til dere som skal det!

 

Veiedag i morgen jeg. Forbereder meg på nedslående tall for jeg føler meg tung og oppblåst selv om jeg har spist riktig i helga. Drakk litt vin fredag da, men ellers har jeg vært nøye.

 

Men nå er det ny uke og nye muligheter,

så stå på alle sammen!!!!!!!!:P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig moro mayca. Tenk under hundre. Det er utolig moro. Og 1.2 på en uke?! Det er bra! Gøy å lære. Det utvider horisonten. Skulle gjerne studert igjen, men er ikke klar for utgiftene det fører med på en stund!

 

Merker at det er vanskeligere å være stright når jeg ikke går på kurs. Skal ikke du heller gå kurs i høst Kess? Jeg har jo så lyst til å være under 90 til høstferien. Håper jeg klarer å holde fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei steg! Takk for hyggelig hilsen på tråden min mens jeg var borte – det varmer godt! Og takk for at du har vært trådoppheiser. Sinnsykt hvor fort det går unna på siden om dagen – mange tråder. Fint det da.

 

Det viktigste nå er i alle fall å gratulere deg med så supert resultat! Tenk at du har runda 15 kilo. Det er veldig bra, steg! Feir i vei :). Og super trimming du driver med om dagen.

 

Og stine, du er jo på ferie! Håper at du koser deg veldig! Har ikke hatt tid til å lese så kjempenøye på trådene nå etter at jeg kom hjem, men det ser nå i alle fall ut som om det er bra med deg der nede i ferieparadis. Takk for at du stakk innom hos meg før du dro :P.

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skrulle!

Velkommen hjem igjen!

Ja, du har valgt deg et litt mer aktivt forum enn vi. Vet ikke om det er en psykologisk sperre over 30 kilo siden det er så mye mindre aktivitet her. Men nå har jeg jo "bare" 25 igjen... og da snuser jeg jo litt innpå hos dere.

 

Ja, det var deilig å runde femten. Har gått og sagt det til meg selv i hele dag... femten kilo! eneste feieringa var at jeg spiste masse is..... men har jo angra etterpå da, for nå er jeg allerede oppe i 950kcal i dag....., lurte på om jeg skulle unne meg noe fint v 20 kilo. må nok konferere litt med finansministeren om det!

 

Dere får ha en fortsatt fin dag! Jobbing på¨meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en liten "sermoni". En dag jeg var ute og gikk tur i sommer fant jeg noen fine stener som jeg ville ha et sted i hagen. På vei hjem kom jeg po at jeg skulle legge de inne og så "slanke" de ut i hagen. Så i dag veide jeg de til 2.3kilo og da jeg hentet de veide jeg 95.2 det vil si at jeg har gått ned de steinene. ....så da la jeg de fint ut i hagen. Tenkte jeg skulle samle like mange stener som tilsvarer den vekta jeg har gått ned. Blir man litt syk av dette eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...