Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Kess! Bra du er i siget. ja, vi satser på en lang og god periode nå! Ja, du synes maling er bra trim. Jeg synes vel ikke det er så mye trim som de trimpoenga tilsier. Hvis jeg skulle jogga eller gått tilsvarende så kunne dere vel ringt etter bæbu. .... Men men, skriver de opp. Kjekke å ha i en travel tid!

 

Stine, legg av deg den uvanen med en gang. Det er feil å fore opp andre. Jeg har vokst opp slik. Mamma sylfida satt der og serverte oss og ba oss ha det hyggelig, mens hun tok en lliten bit og serverte!.....

 

Så bra at du løper etter meg. Men jeg er såpass trofast at jeg kommer til å fortelle og holde meg til dere i gode og onde dager. Dere ser jo det,er her inne jeg selv om jeg går ned en kilo i mnd! Men blir jeg borte så løp.... det blir jo noen tp av det :P .

 

Jeg eier ikke selvdisiplin. I dag spiste jeg for mye middag, fy søren den var god suppe med kjøtt og nudler... Og i kveld havna jeg på glattisen og spiste kake. Kan noen vennligst legge igjen et spor hvis det er noen som leser denne tråden og er noe i likhet. Begynner å føle meg ganske alene her sammen med alle disse flinke damene....

 

Men nå må jeg sove, for jeg har jo lovet at jeg skal være så rutinert og legge meg tidlig hver kveld denne uka og skal skrive inn all mat som jeg ikke har gjort i dag, og nå er klokka halv tolv som er litt mye fore meg som må opp tidliiiiiiig.... Sukk.... Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prøver å legge av meg uvanen, ikke en god ting.

 

Du er ikke alene om å skeie ut litt en gang iblant steg. nå om kvelden går jeg rundt og fyser som en gærning. finner små drops og holder meg mest til tyggis, men gud a meg, hadde vi hatt noe søtt i huset hadde jeg slukt det på høykant. i går småspiste jeg fetaost mens jeg laget kyllingsalat til lunsj i dag, jeg spiste også et par biter med kyllingfilet. og når jeg er hos foreldrene mine er det første jeg gjør å stikke nesen min i skapene og se om de har noe søtt, ofte tar jeg litt og. her om dagen åpnet jeg en pose sørlandschips (pleier aldri å ta av uåpnede poser) og tok en neve.

 

så, vi har vel våre ting alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er disse utskeielsene da dere......... De kommer jo innimellom. Jeg slapp helt opp i ferien og spiste og drakk det meste bortsett fra kake og sjokolade som jeg jo har bestemt at jeg ikke skal røre i -08. Klarte hvertfall det. Men ellers var det i grunn elendig, og da kommer jo kiloene på de. Fytterakkern!!!:confused:

 

Men koselig var det, og nå er det som sagt full fokus framover. Starter med en lav-kalori-uke og mye trening nå for å komme skikkelig i gang. Skal bli så spennende å se på vekta på tirsdag, håper det går bra.

 

Jeg tror ikke det er mulig, og kanskje ikke ønskelig heller, å aldri skeie ut, men husk at planlagte utskeielser er bedre enn spontane, og så komme seg i siget igjen med èn gang etterpå, ikke la det gå vinter og vår (he, he)

 

For det skal vi klare, jenter!!!!!:P:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Sakset fra Steg's innlegg: "Jeg eier ikke selvdisiplin. I dag spiste jeg for mye middag, fy søren den var god suppe med kjøtt og nudler... Og i kveld havna jeg på glattisen og spiste kake. Kan noen vennligst legge igjen et spor hvis det er noen som leser denne tråden og er noe i likhet. Begynner å føle meg ganske alene her sammen med alle disse flinke damene...."

 

 

Jeg er akkurat likens! Hadde et dypdykk i nøtteposen min her om dagen og klarte ikke stoppe før det var tomt, så du er slettes ikke alene!!! Er likens når jeg havner borti søtt (har derfor vært nesten avholden på søtt i det siste), så har god kjennskap til problemet. Det er nok mye av grunnen til at jeg har et vektproblem i dag også, bestandig vært sånn!

Grunnen til at jeg har berget nogenlunde hittill er nok at jeg er så tidlig i prosessen (startet 8. juni) at jeg ikke har kommet til de helt store smellene ennå. MEN jeg vet at de kommer, og målet mitt den dagen det skjer, det er at når "gjort er gjort" så glemmer jeg det og fortsetter med de gode vanene. Ingen stor skade hvis det kun er "små" uhell vettu! Det er hvis det blir uke på uke at det går galt! Synes du har den rette driven og holdningene, så dette klarer du! Bedre å gå sakte ned en fort ned vettu!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter! Tenkte jeg skulle slå av en liten prat før jeg gyver løs på dagens dont! Vel, skal ikke gjøre så mye i dag, jobbe et par timers tid og så skal jeg reise på toget til nabobyen og gå til frisøren. Det skal blis så godt å ordne opp i tustene. Pleier å klippe og legge inn striper i forskjellige farger ca hver 3. måned. Har så pusete hår så det strammer det opp litt. Dessuten føler jeg meg veldig fin etterpå :)! Skal kikke litt i butikker og kanskje handle litt hvis jeg finner noen klær jeg ser jeg kan bruke om noen kilo også. Vil se etter noen kule og gode sko til hverdagsgåing. Slike som ser litt joggeskoaktige ut, men som er litt tøffere. Problemet er at ofte ser de spreke ut men har litt for dårlig dempa såler.

 

Vet du, steg, jeg synes du er urettferdig mot deg sjøl når du sier at du ikke har selvdisiplin. Jeg synes det virker som om du stort sett har god selvdisiplin jeg? Vi havner litt utpå de fleste av oss innimellom – ikke vær så hard med deg sjøl! Hør på kess og tronderpi1. I dag er det en ny dag – uten kake. Det tar lang tid å snu på de gamle vanene. Tenk på alt du har klart fram til nå! Kikka akkurat litt på starten av tråden din, der sto det innlegg med lister over hva du mestrer i prosessen. Ikke så rent lite etter min mening. Ett steg om gangen vettu :P. Jeg synes du har et glimrende nick, forresten. Og du, det er klart vi liker at du rapporterer nedgang i vekt - vi heier vettu!

 

Og Stinemor, du trimmer og står på. Jeg er enig med steg at det ikke er så bra å lure andre til å spise det usunne, men du sitter neppe å tvangsforer andre, vil jeg tro. Du kan jo ikke sitte å spise godterier fort bare fordi du er redd for at venninna di skal bli tjukk, heller :). Hvis en har lyst til å ta ansvar for andres spisevaner går det kanskje heller an å kjøpe færre godterier, evt foreslå noe annet å kose seg med som er sunnere. Men det å servere usunne ting og så ikke ville røre det sjøl er litt verre synes jeg. Det er noe jeg må jobbe litt med når jeg har gjester. Vil dem så vel og er nok mer satt i det gammeldagse mønsteret enn jeg liker å være ved, er vel morsarven vel :). Lager kake når svigers kommer fordi jeg vet at Svigerfar elsker kake. Han ville nok blitt like blid med noe bittelitt sunnere. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke kan ta ansvar for andres spisevaner. Hvis helten min vil spise sunt så hjelper jeg han med det, men jeg kan ikke bestemme hva han ikke skal spise. Men det er vanskelig av og til – jeg skulle gjerne ha bestemt! Noen ganger informerer jeg litt fordi han ikke har så stor forståelse for hva som er kaloririkt og ikke alltid . Stakkars, han er jo oppvokst i et land hvor folk tror at Fish&Chips er sunt bare fordie det er Â’grønnsakerÂ’ (poteter) og fisk. Men jeg har nå bestemt at hjemme hos meg spises det stort sett sunn mat, og så kan det være litt ekstra på bordet til fest og ved besøk.

 

Babler i vei! Ha en god dag alle dere sterke og flotte jenter! - skrullings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo - dere er bare herlige.

Nå skal jeg fortelle en småmorsom historie!

Jeg har atter en gang kjøpt inn dreamis. Lenge siden sist nå(to uker) .... og jeg har farta så mye at jeg har ikke fått smakt på den enda.... Så våknet jeg i natt (nå er jeg skikkelig flau altså) og desperat som jeg var tenkte jeg : Jeg tar en skje is... men jeg var jo halvt i søvne, boksen var ny og jeg har noen sykt lange negler om dagen. i det jeg skulle ta opp boksen så rev jeg opp tre av neglene AU AU AU! (Nå er de klippt!) Snakk om skjebnens smekk over fingrene! Så i dag lider jeg bokstavlig talt etter snopingen min...... Må jo bare le!

 

Skrulle: Kos deg hos frisøren. Du blir sikkert fin! Håper du får noen fine sko. Jeg synes de nye typene joggesko er så fine. Masse å velge i. Men de har tynne såler, du her et poeng der. Men trenger du tykke såler til hverdags da? Jeg legger i et par ullsåler, det svikter litt. ( Og så er det varmt og godt!)

 

Ja, er nok litt urettferdig mot meg selv. Må jo dramatisere litt, se nå fikk jeg alle dere i tale :P Men det er klart at den linjen med å spise litt av alt, ikke planlegge og leve "normalt" -er vanskelig.

 

kess: Flott du er på rett spor igjen så fort. Du har helt rett, det er jo det som er poenget. Alle slanke har sine dager med godterier og div. Men det varer ikke til jul.... Var på tur en natt m veninna mi som er helt slank i sommer. Hu lurejenta hadde 800gram sjokolade i kjøleskapet for en uke på ferie! Jeg har aldri som intensjon å ikke spise diverse. men jeg blir litt skuffa over at jeg ikke klarer å holde meg til en plan en dag!...

 

Tronderpi: sop unna de kiloa du kan før det blir motgang. Jeg rasa ned en periode, så fikk jeg så vontd i hodet og måtte spise mer... Men hva skjedde? jo hele rytmen ble ødelagt. Har gått ned siden, men bare ebagateller i forhold.

 

Åh nå er det knallvær! herlig høstluft. Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja endelig litt sol, men det er så vanvittig mye veps!! Er redd for dem jeg altså..........

 

I dag har jeg hatt en skikkelig hard treningsøkt på halvannen time styrke og utholdenhet. Jeg må inrømme det var fælt, men åååå så veldig deilig etterpå!!!!!!!!!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steg: nå må jeg virkelig smile, snakk om å bli satt på plass. og av isboksen da gitt! det er ikke særlig ofte man hører om:) må understreke at det er sjeldent jeg "forer" andre med mat, for det er svært sjeldent jeg spiser søtt med andre. men ja, det har hendt. men ikke så ofte som det virker her nå, blir nesten litt satt ut jeg nå. vil jo ikke ha rykte på meg for å være tvangsforer. bestemor er en sånn en, tvinger folk til å spise til det er tomt, grusomt.

 

menmen, snart en tur på vekten på treningsstudio, kommer innom og reporterer!

 

skrulle: hehe, er vel sånn i mange andre land at hvis det har grønnsaker i seg, så er alt sunt, men nei. desverre. hehe. i dag skal vi kose oss med hjemmelaget pizza med karbonadedeig og EKTE pizza ost! ikke lettvarianten som jeg alltid sverger til! jeg merker at jeg skeier mer ut til middag, enn med godteri. det er min last om dagen. og ss vil jeg ha mer frukt og melkerasjon. huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor jogga ikke jeg på dagen,- når jeg ser at du er ferdig med dagens trening Kess så blir jeg litt misunnelig... Jeg må være ferdig til The Apperentis.... ukas høydepunkt.

Laget noe godt til middag i dag: En halv løk, En boks sopp - bruna isammen litt olje til løken var myk og soppen litt bruna. Tok i en pose fra boil in bag ris og helte oppi blandingen og bruna med til risen var blank. Deretter tok jeg vann(endel) litt soyasaus, en blokk klar kjøttsuppe, salt, pepper, en klype safran og kokte sammen på slutten tok jeg i litt biter og kraft av stek (rester). Det var veldig godt. Og ganske sundt vel?

 

Huff ja den vepsen. Må spise alle måltider inne for tiden for vi får ikke matro. Ungene blir stukket i et, har ikke sett på maken jeg!

 

Nei, Stine. Du har ikke rykte på deg for det. Du vet alt blir litt karikert her inne. Jeg har ei veninne som driver på sånn, hun slanker seg selv og så har hun kjøpt snop og bakt kake til oss andre. (problemet er jo bare at hun er den tynneste) det provoserer meg... det var derfor jeg sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en skikkelig god middag! pizzaen ble god her i huset, skikkelig nam:) vekten sto stille denne uken. har ikke rørt seg særlig mye de siste tre ukene, men sånn går det. ,men begynner¨å bli fortvilet. trener jo bra, spiser jo riktig og får i meg nok vann, frukt, melk og grønt! så hvorfor har jeg stått så stille siden begynnelsen av august (den 4.). utrolig kjedelig!!! noen som har noen tips? spiser rundt 1600-1700 kcal om dagen, burde jeg øke, minke? eller er det noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig Stine. Håper Kess kommer med noen råd, mener hun har hatt vektterskel. jeg er ganske sikker på at jeg har hatt en, men siden jeg ikke noterer alt så er det litt vansklig å si eksakt. Men Kari snakket om det en gang at når en har levd på et kcalinntak over lenger periode så venner kroppen seg til det inntaket og lærer seg å leve på det. Hun fortalte at fler av GR kurslederne hadde slitt med det. oppskriften var visst å ta en periode hvor en spiser seg opp i kcal, venner kroppen til det inntaket, og så går ned igjen. Snakk med Kari om dette, hun har peiling. Jeg tror at du snart går ned, men kroppen lever sitt eget liv av og til! Prøv å tenke på at selv om du ikke går ned så trener du på de nye vanene dine og den læringen kan være like nyttig som selve vekttapet. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve å roe treningen og spise litt ekstra. kommer nok til å skje, for jeg skal jo en uke på ferie snart, og da blir det litt mer stillesitting og mer mat.

 

ha en flott dag, i kveld skal jeg på hei-fest på skolen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de vektplatåene er noe forferdelige greier. Mitt verste varte vel 5 - 6 uker!! Jeg fikk mange gode råd om å øke kcl menge, minske kcl mengde, kutte karbohydrater, spise annen mat, trene mer, trene mindre, forandre trening osv, men jeg fikk liksom aldri gjort noe av det.

 

Fortsatte bare med det samme, 15 - 1600 kcl riktig sammensatt, spise hver 3. - 4. time, masse vann og trente ca. 4 ggr pr uke pluss turgåing, og til slutt løsna det av seg selv.

 

Så det beste rådet var kanskje bare det å være tålmodig. Men gudhjælpemeg så vanskelig det er!! Kanskje noe av det aller vanskeligste i dette gamet?!!!

 

Men vi får bare fortsette og øve oss og ikke gi opp,

og til slutt når vi målet vårt, helt sikkert!!!!!!!!!!!!!!!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å tvile. Det er vel som når en balanserer på en stokk og begynner å se på avgrunnen i steden for å se på stokken. Begynner å tvile på at jeg klarer dette uten å gå videre på kurs. Og forteller meg selv til stadighet at der ser du... du klarte det ikke .... men nå gidder jeg ikke fortelle dere om det som jeg har gjort galt. Det er ferdig, jeg skal glemme det, nullstille meg og gå videre. Derimot skal jeg fortelle dere om hva jeg har gjort bra i dag : jeg har spist torsk m brekkbønner til middag. Magert og godt. Og så har jeg badet i sjøen og det var så herlig. Og resten det får dere ikke vite. For nå er vi ferdige med det og den eplekjaka som just skled ut av komfyren skal jeg klare å la stå. jippi!

 

Spør meg i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nå er eplekaka i frysern og jeg har ikke smakt. :P

93.4 på morgenen i dag. Kommer nok lite inn her de neste to døgnene. Skulle vel heller hatt det herlige nicket fullfres. Ha en fin helg jenter. Bare selskapligheter på meg, så vi får gå på med rett blikk!

vrooom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å tvile. Det er vel som når en balanserer på en stokk og begynner å se på avgrunnen i steden for å se på stokken. Begynner å tvile på at jeg klarer dette uten å gå videre på kurs. Og forteller meg selv til stadighet at der ser du... du klarte det ikke .... men nå gidder jeg ikke fortelle dere om det som jeg har gjort galt. Det er ferdig' date=' jeg skal glemme det, nullstille meg og gå videre. Derimot skal jeg fortelle dere om hva jeg har gjort bra i dag : jeg har spist torsk m brekkbønner til middag. Magert og godt. Og så har jeg badet i sjøen og det var så herlig. Og resten det får dere ikke vite. For nå er vi ferdige med det og den eplekjaka som just skled ut av komfyren skal jeg klare å la stå. jippi!

 

Spør meg i morgen![/quote']

 

Hvis du føler det er bedre for deg å gå på et kurs til, så hadde jeg ikke tvilt, men meldt meg på med en enste gang. og du, knall bra at du lot eplekaka være!!! det er der forandringene ligger, de tingene vi dropper i hverdagen, men som vi før dette hadde spist uten å blunke! du har gjort en flott jobb steg. 400 gram til ned er jo utrolig bra! håper min egen vekt rikker seg snart.

 

kess: takk for råd, får bare la det å gå. vi spser ganske likt (1500-1700 kcal her) trener 4-5 ganger på spenst i uken, drikker mye vann og spiser mye grønt. håper det ordner seg når jeg begynne rpå kurs igjen, men det gjør det forhåpentligvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

har faktisk lest gjennom hele tråden din nå steg! hehe...kjekt å se en tråd med så mye "liv" og gode råd. er skikkelig gira og klar for å gyve løs mot julemålet mitt jeg nå. takk :)

 

har vasset i gjørme en stund, men nå er det på tide å brette opp armene og kjempe seg videre. :P

 

håper alle har en flott helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for sent nå da Steg, men min erfaring er at det lønner seg å spise før en går i selskap så men ikke er sulten. Mye lettere å bare ta litt da. Håper det gikk bra med deg og at du hadde det koselig. Det er jo tross alt viktigst.

 

Stå på ned39 og ikke gi opp så løsner det nok snart skal du se.

 

Fint at du er i gang Mayca. Her er det inspirasjon og hente.

 

:P:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Velkommen tilbake mayca, ja for det er vel du som bor i nærheten av Drammen og skrev endel på tråden til Vimsa? Uansett velkommen skal du være. Ja jeg håper tråden er til innspirasjon, men jeg har nok lettere for fine ord, enn fin handling så jeg har som forsett å snu litt på det fremover.

 

Ja, Kess spiste før jeg dro. Var en super fest. Spiste og drakk og kosa meg, men jeg slanker meg jo på den måten at i selskap er det greit. Har gått ned 14kg på den måten så det er greit. men jeg tenkte jo litt. og så lo jeg så mye at jeg tror jeg kan skrive trimpoeng for det :P .

 

Nei, det blir ikke noe kurs på meg nå. Må være litt forsiktig m pengene. Jeg må bare jobbe med meg selv. Egentlig er det en fin tid nå, vi har ikke så mye selskapligheter men heller fjellturer og den slags aktiviteter fremover. Men det er en god hjelp å gå på kurs, neste stor utfordring er november,desember og jul. SÅ jeg får vurdere om jeg skal gå et kurs for å ha litt ekstre støtte den perioden.

 

Tenk å veie under 90 til jul da mayca. 90 er en fin vekt( i alle fall når en er 175høy. Da er en liksom ikke sånn smellfeit lenger. Jeg håper jeg kan være 90 til uke 40. Tvi tvi. Vekta var opp igjen i dag. Skal få til en joggetur i kveld.

 

Nye selskapligheter her så vi får snakkes! Ha en sunn og aktiv dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Jeg og satser på en høst uten kurs - jeg tror faktisk jeg berger med dere her inne jeg ;O) Hvis jeg sammenligner med det siste GR-kurset som jeg gikk på (for sikkert 2-3 år siden) så har jeg mer utbytte av dette forumet akkurat nå. Var sikkert litt uheldig med gruppen den gangen, fant 0 motivasjon i de, og det var litt dumt! Koster jo masse. Og jeg var der jo pga jeg strevde. Tror egentlig de var for lette i forhold til meg.... Men, men. Men må også få presisere at jeg har gått GR-kurs ved to anledninger tidligere også og hatt enormt utbytte av det altså!!!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at det er masse folk her inne jeg:) koselig!

 

har en liten pause i storrengjøringen min nå. vil ha det rent før vi reiser. er knallvær her i vestfold i dag, så jeg må nok ta meg en tur ut etterpå. ordne litt i hagen kanskje. er en skam å bare sitte inne i slikt vær:) har nettopp kastet litt gamle klær (les. for store). kjøpte en bh i new york i februar, sånn som er vattert og stor rett ut. prøvde den nå, og den ble jo ikke fylt, var alt for stor rundt og var rett og slett bare enorm. søppla neste. mange av klærne jeg har gjemt meg i, er nå kastet. de skal ikke lenger få lov til å være i skapet mitt. jeg skal jo ikke tilbake dit jeg var!

 

Steg: høres deilig ut med fjellturer og sånn. utrolig avslappende å gå på fjellet. får koblet helt ut, nydelig. tror du kommer til å klare deg fint uten kurs, uten tvil. og hvis det er noe du lurer på eller vil snakke om så er vi jo her inne, vi er jo her for å hjelpe hverandre og å spørre om ting:) og tenk, 14 kilo ned er knallbra! gratulerer. det er 28 pakker med stekesmør. ganske så mye!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...