Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

i det poetiske hjørnet....

 

Kan jeg klare det?

Liker jeg mat bedre enn andre, eller har de bedre selvdisiplin?

Går det an å være slank m mine hundre stillesittende hobbyer?

Hvorfor har jeg aldri lyktes enda jeg vil det så mye?

Kommer det en dag min overvekt vil være historie?

Er det umulig for kreative rotehuer å være slanke?

Det finnes noen svar der ute -

jeg må bestemme de selv!

 

j

Jeg kan klare det!

Det er umulig å måle om jeg liker mat bedre enn andre, dropp det spørsmålet!

Ja, det går an å være slank selv om jeg har stillesittende hobbyer, men det er lurt å være bevisst på å trene og å bevege meg.

Hvorfor jeg ikke har lyktes? Jeg har lyktes! Jeg har vært nesten nede, jeg har brukt riktig metode, men sikringen har gått. Nå har jeg innstallert automatsikringer! :)

Det er masse kreative rotehuer som er slanke, så Ja!

En dag vil min overvekt være historie og dette et gyllent minne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gode spørsmål med bra besvarelser.

 

vi kan alle klare dette, sånn som jeg ser det handler det om kontroll, selvdisiplin, endring av kosthold, dysisk aktivitet og psykisk tilrettelegging, dette må være noe man virkelig vil. hvis ikke er jo hele poenget borte.

 

jeg vil gå ned i vekt fordi:

1. jeg vil se bedre ut

2. utallige helsefordeler

3. jeg vil ha en normal vekt, sunt kosthold og gode treningsvaner å vise mine barn

4. jeg vil stråle i bikini til neste år, hehe;)

5. det å handel klær skal bli morsomt igjen.

6. jeg vil ikke føle meg som en elefant sammenlignet med mine pipestilker venninner, har veldig mange av de for å si det rett ut. ei på 176 cm og 60 kilo, ikke akkurat tykk. men hun spiser sunt og trener, for hun har den kroppen av en grunn.

 

det er mange andre grunner til at jeg vil gå ned i vekt og, men dette har jeg egentlgi ikke tenkt så mye mer på. alt jeg tenker er at "jeg vil bli tynn". men jeg burde jo tenke at det er jo vanvittig mange ting som er mer viktig enn å kanskje en dag bli en størrelse 38/40.

 

når jeg kjøper klær går jeg i butikker jeg vet fører klær med str. opp til 46 eller xxl, kan bruke helt ned i medium i noen klær, mens må opp til xxl i andre, ganske rart det der altså. menmen, skulle vært mer like størrelser. jeg tenker sånn at etter mitt 4 grkurs er ferdig, midt i oktober, da vil jeg veie ca 80-78. det kan gå, og da vil det nok bli lettere å kjøpe klær, litt mer som sitter fint og ser bra ut, det er mitt mål, at det ser bra ut. men som nevnt, helsegevinster. fikk en liten oppvekker der altså, har som sagt ikke tenkt på hvor mange positive ting et vekttap fører med seg. har valdig lav hvilepuls fra før ( ca 48) og brodtrykket mitt er 100/60 til vanlig, men det kommer av pillene jeg tar for hjertefeilen/genfeilen min. så slipper heldigvis plager med det, for det er det jo nok av overvektige som sliter med.

 

men nå er det kvelden her altså, begynner å bli litt sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det m, klær har endel med fasong å gjøre også. Flere av mine slanke venninner har vanskelig for å kjøpe klær for deg skal jo passe til de ulike kroppene. Jeg tror at jeg har en ganske standard. Så jeg kjøper stort sett klær overalt hvor de har str 46. Trenger ikke å lege opp bukser.

Men jeg skulle gjerne kunnet kjøpe klær i disse italienske butikkene, men du vet m 175 høyde så må jeg vel veie 60 for å få på meg noe sånt!!!!!!!!!!!! Sparer jo litt penger på det da!! )¤.1 i dag. Så det var ikke noe blaf i går!

 

I dag har jeg tusen ting å gjøre, så jeg kommer ikke inn her før i kveld....Tror jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær, vanskelig, ja.

KJøpte et grønt skjørt da jeg var i New York i februar. Sånt som er høyt i livet. nå er det alt for stort i livet og detter ned, men sitter passe over runpa og hoftene, hva slagts folk er det laget for?! Skjønner ingenting jeg. menmen, jeg har enda tilgode å prøve å kjøpe klær på veromoda og sånn, etter at jeg har gått ned ivekt, men jeg vil vente litt til, til jeg ser 82, da vil jeg ta en skikkelig butikkrunde. greit å være sikker på at ting passer liksom:)

 

men nå stikker jeg, har mye å gjøre her og, venninnebytur, en del ærender og jentebursdag i kveld:) koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært på min første bodysculpt time. bruker vekter nesten hele tiden, hopper, danser og trener alt som er av muskler. en tøff time, kjente at kroppen dirret etter de første 15 minuttene, og da hadde jeg 45 minutter igjen. inrtuktøren hoppet rundt med oss, hjalp oss og var kjempe flnik! nevnte jeg at han var en kjekk afrikansk mann i passe høyde med gjennomsiktig stram treningsbukse?! hehe, han hadde ikke undertøy på! er av typen som legger merke til sånt!

 

dette var en morsom time, og smerten og svetten var verdt det. t-skjorten min er skikkelig klissen, noe den ikke pleier å være på denne måten. må nok på flere av disse timene, er kjempe fine for armene!

 

i dag er det bursdagsfeiring for ei venninne, skal prøve å holde orden på kaloriene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi steg, har du ikke vært her inne i kveld, det må jeg si er uvanlig;)

 

I dag har 2005 kcal blirr fordøyd, ble litt vingummi og ostekake på jentekvelden, men det godtar jeg:)

 

nå tar jeg kvelden, vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha ja du følger med ja! Vi mista internettforbindelsen i går.....

Kan forøvrig fortelle at her går det nedover... 93.6 i dag! Har nok hatt litt hjelp av noen mikroskopiske som har omgjort alt innkommet til væske.... Joggeturen i dag var hard.... fryktelig seig. Beina var som bly og kroppen ville ikke. Men nå er den unnagjort og badet venter!

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

93,6 er knall bra steg! så deilig å høre at det har løsnet for deg!!! Nå skal jeg opp til bygda i vestfold å se på Gråtassen, har planer om å bli med til neste år med ei venninne, hadde vært knall tøft!

 

kjære vene, tenk, 3,7 kilo til så lyser 89,9 til deg! dette har jeg virkelig troen på at du klarer! er skikkelig glad på dine vegne nå, hurra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk. jada jeg klarer det, men det tar tid... og det er greit. Har som sagt besøk av noen bakterier så litt hjelp har jeg fått!

Ja, det er mye mer innspirerende når en er mellom to tall for da virker det ikke så langt til neste runde. Men jeg har et STORT mål før det. For på 92.8 har jeg gått ned 15kilo. Det skal bli gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig kjedelig med bakterier. huff og fysj! snart 15 kilo, så utrolig morsomt, du har gjort, og gjør en knall bra jobb!

 

Etter å ha sett på disse flinke aktørene på Gråtassen i dag (er et trialthon med 300 meter svømmine, 24 kilimeter sykling og 5 kilometer løping) har jeg bestemt meg for at dette vil jeg prøve å gjennomføre neste år. da har jeg et år på meg til å forberede dette! Er bare et håp enda, men jeg hadde hatt kjempe lyst til å klare dette på udner 2 timer, som er ca gjennomsnittet. tenk så morsomt det hadde vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennede m et sånt mål.

Bakteriene ser ut til å ha roet seg i dag.... nesten litt kiipt! men jeg skal jo på tur og da er det greit å være helt på plass!

Nå håper jeg noen skriver litt her så Stine har selskap mens jeg er borte. kommer en liten tur inn i kveld .... så blir det still fra meg en uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he...jeg skal komme innom og holde Stine med selskap i blant, steg! Jeg har vært innom litt innimellom og kikka, skal være flinkere til å skrible noen ord.

Fantastisk at du er på god vei til 15 kilo, steg. Gratulerer med å være under 95 kilo, forresten. Formidabelt!

 

Dere holder en tråd med mange spenstige hverdagsbetraktninger, må jeg si. Ja, jeg skjønner det slik at Stine er medeier i tråden. Ha en riktig god natt begge to – og en riktig god tur til deg, steg!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh du er en knupp. Det blir helt spesielt m Stine og meg. jeg kunne jo vært mora hennes så jeg har en moderlig omsorg for den jenta. Kanskje jeg reparerer litt for meg selv på at jeg ikke fullførte den gangen jeg var på den alderen og kom til 83 ...og sparte meg selv for alle disse åra! Kan jeg bidra litt til å hjelpe henne....

Ja, Stine er absolutt medeier. MEn gi nå meg skyld for alle saftige fraspark... jeg har ryggrad til det. Stine er ei vennlig snill jente, bare god og herlig!

... og så må jeg bare innrømme at .... Jeg har alltid ønsket meg ei venninne i England som jeg kan besøke... som snakker norsk for jeg er helt elendig i engelsk. Og den turen din m ville ponnier..... man kan drømme du...

Nå er snart alt pakket og klart .... men rotehue har spart litt til i morgen :)

Bakteriene har rett og slett forsvunnet i do, så jeg bør spare meg selv for vekta i morgen tidlig for nå har jo tarmene fylt seg opp igjen... men jeg tåler sannheten.

 

Ha en flott uke. Gjør nå alt for å være tilstede for herlige stine mens jeg er borte!

Jeg er ikke noen klemmer men nå :klem fra Steg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er meg noen søte damer!

 

Skal du på ferie steg? jeg vil og, men skal ikke før 26.august, er egentlig ikke så lange til, hehe. england, hester, sukk. har ikke ridd på 8 år, men fy så koselig det er!

 

Må lie litt når du sier at du kunne vært moren min, særlig med tanke på at samboeren min er 32, men som sagt, det fungerer veldig bra, så pytt samme, ville ikke byttet bort "mannfolket" mitt;)

 

Blir kanskje fjelltur på meg igjen, denne gangen fra torsdag til lørdag, en heftig tur på fjellet med ei tante som har en rakett i baken, kommer til å forbrenne hele den venstre leggen min, det kan jeg nesten banne på. Da vi var i New York i februar, måtte søsteren min og jeg nesten springe etter henne, så tre dager på fjellet gjør nok susen for meg. får tenke på herlige trimpoeng!

 

Er helt spesielt å ha deg her inne steg, vi har fulgt hverandre ganske lenge nå, og når man er i samme situasjon blir det lett å knytte bånd. koselig å ha noen å dele frustrasjonen med, for den er absolutt til stede noen ganger. i dag for eksempel var jeg hjemme hos mamma og pappa, og de hadde en godteribolle på stuebordet, og jeg var alene inne. av gammel vane gikk jeg bort til skålen, buttet tre smågodtbiter i hånden, og en i munnen. men så tenkte jeg, hmmm, jeg har jo egentlig sluttet med dette. den jeg hadde i munnen koste jeg meg med, mens de andre la jeg tilbake. da var jeg stolt. men veldig frustrert når jeg sto der med sjokolade i hånden og hadde lyst på. tenkte at jeg heller ville komme inn hit å "skryte" av at jeg klarte å la være, istedet for at jeg stappet de i munnen og måtte komme inn å klage.

 

møtte også ei jeg gikk på kurs sammen med ( hun hadde gått ned 30 kilo for 5-6 år siden, og har klart det igjen). hun er sånn som går veldig opp og ned i vekt, og har sprekker som kan vare mange uker, hun kom ikke på de siste kurskveldene i våres, og når jeg møtte henne i dag hadde hun hamstret snop, og åpnet godteposen mens hun pakket ned varene, sånn vil jeg ikke ende opp. synes så synd på henne, for jeg vet hvor hardt hun har jobbet for å gå ned de kiloene, men de kommer desverre fort på igjen når man holder på sånn. men håper det ordner seg. leksen er vel det at det er lett å tillate seg litt, og så litt mer, og enda litt mer. jeg var sånn i begynnelsen av sommeren, en kjip følelse, spiste søtt litt for ofte, men har roet seg nå heldigvis:)

 

menmen, god tur steg, nå tar jeg kvelden her:)

 

jeg er en klemmer, og klemmer tilbake, hilsen stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal på ferie .... igjen. men nå er det også slutt for en stund altså!

Kjapp tur innom før jeg reiser.

Huff ille m hu du gikk på kurs med. jeg pleier å si at hvis en tenker på slankekur som et sidetogspor som en kjører toget inn på for noen uker eller månder og så kjører toget tilbake på det gamle sporet når kuren er over eller en sprekker, da vil man ikke lyktes. dessverrre er jo realiteten den at når en har slanket seg en stund så settes forbrenningen ned og en liten kropp forbrenner mindre enn en stor. Så en må rett og slett spørre seg selv om en ønsker å leve på færre kcal hele livet. Da kan man lykkes!

Flott med en "hare". De fleste liker det. jeg har aldri likt å gå sammen m folk som er mye bedre enn meg (jo, det spørs litt hvordan de er) . Men de fleste betaler jo i dyre dommer for slike harer! Poenget var... sett pris på tanta di!

Bra du ikke tenker på meg som gammel. Som sagt - ble tatt for å være 25 her om dagen!..... jobbe i ungdomsskolen er tingen da holder en seg evig ung. Ja, men det er noe i det. Man lever liksom litt nærmere moten og livet sammen m de på 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag øser det ned her, fysj a meg. gikk 20 min i regnet istad for å hente bilen vår, som samboeren tar på jobb om morgenen, så han slipper å gå klokka halv seks, tidlig det;)

 

har vært på formiddagskino, ble en liten popkorn, heldigvis er det ikke så mange gram i de, takk og lov. Det blir heftig trening i kveld, en time med mrl (mage, rumpe og lær - saltrening) og så 45 minutter med spinning (som jeg skal prøve å like). så litt popkorn i dag er ingen krise.

 

kjedelig at det er så kalt om dagen og, men det får jeg jo ikke gjort noe med. menmen:)

 

Jeg har regnet litt på dette med hvor mange prosent av min opprinnelige kroppsvekt jeg har gått ned. startvekten var 111,2, og er nå 88,9. altså 22,3 kilo. Hvis jeg har regnet riktig er dette ca 24,8%. altså, nesten 1/4 av den opprinnelige vekten min! Kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj tenk at du har gått ned hele 22,3 kilo da. Så flink du har vært! Har du gått på G.R. kurs hele tiden ? og i tilfelle hva slags kurs ? Jeg vil så gjerne gå på et maxi kurs men det er ikke det her jeg bor og jeg gruer så for å være størst av alle på et "vanlig kurs". Hvor mange kurs har du gått og hvor mye har du gått ned på hvert kurs?

 

Når det gjelder den prosentregninga di så er jeg litt usikker på hva du mente med opprinnelig vekt. Er det startvekta di ? I så tilfelle skulle prosentsatsen bli

22,3 x 100 / 111,2 = 20,06 %.

 

Om jeg regner meg tilbake med prosentsatsen du har fått så får jeg "opprinnelig vekt" 22,3 x 100 / 24,8 % = 89,92 kg.

 

Uansett prosentsats så har du gjort en innsats det virkelig står respekt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på kurs siden 17.januar, og begynner igjen 26.august (eller 3.september for meg, for jeg er i Hellas dagen kurset begynner. Jeg har gått ned i vekt kurs, de har ikke maxikurs her heller, men jeg har vært vedlig fornøyd med ned i vekt. jeg har gått tre kurs, det første gikk jeg ned 5,9 (begynte en uke etter de andre, kurs to 6,4 (eller noe) og tredje kurset 7,1. resten har jeg gått ned i sommer. tror det er ca riktige vekttall på de ulike kursene, ikke helt sikker.

 

Takk for matteregningen, hehe. er ikke noe geni på den fronten. er fordnøyd med 20% og:) 111,2 var startvekten ja. skal aldri dit igjen, håper jeg, og kan jeg nesten banna på.

 

Har 17 trimpoeng denne uken, og alt er fra treningetimer på treningsstudio. ganske mange timer som har blitt tilbrakt der denne uken. eneste "ulempen" med å veie under 91, er at man må jobbe litt ekstre for å få flere trimpoeng, hehe. menmen, så 17 denne uken er jeg fryktelig fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stine – åssen er det med deg? Deilig med formiddagskino, og så ser det ut som du har full kontroll over treninga. 20 minutter i regn for å hente bil var kanskje ikke så innmari morsomt, men det hjelper nå uansett at det blir bittelitt trim av det. Jeg synes spinning er ganske greit, men sliter litt med å stå på hardt nok siden de andre ikke kan sykle fra meg... :) Vel, det er et par år siden sist og da brukte jeg ikke pulsklokke – tipper jeg hadde klart å jobbe hardere nå både fordi jeg blir så motivert over å se kaloriene på klokka mi og fordi jeg har en helt annen holdning til trening nå. MRL synes jeg er deilig trening og da klarer jeg å stå på.

 

Jeg har ikke vært på treningssenter siden jeg flytta til England (2 år), og her orker jeg ikke være medlem noe sted siden jeg er mye på farten mellom to byer og ofte jobber ganske seint. Jeg har ikke bil og gidder helst ikke ta buss og da blir det mye sykling. Kan liksom ikke se for meg at jeg ville finne tid eller ha overskudd til å styre med treningssenter når det tar en halvtime å sykle hjem etterpå...på kvelden i all slags vær ;). Men i dag har helten min og jeg sykla 4.5 mil. Det gjorde godt i kropp og sjel.

 

Tenk at du har tatt av 20% av kroppsvekten din! Det er faktisk ganske mye – og når du tenker på at det er fett blir det ganske utrolig. Tenk at kroppen tilpasser seg så innmari over så kort tid. Ja, for i det store perspektivet så er det jo kort tid. Det er bare å stå på videre det, Stine, og ha en riktig flott treningsøkt. Du er god!

 

Og så på tampen: til steg som er på ferie (heldiggrisen!) og kanskje ikke leser dette. Men likevel. Takk for hyggelig hilsen i går. Jeg sender en klem tilbake (jeg klemmer gjerne jeg, ser du!) og håper at du har en riktig flott ferie og at du kommer tilbake full av pågangsmot.

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrulle: skjønner VELDIG godt at treningsstudio ikke frister så mye da:) Jeg er en va de uheldige som står veldig, veldig stille, eller til og med går opp i perioder der jeg trener veldig mye. Droppet spinningen i dag, var på mrl først, og tenkte at nei, shit, gidder ikke å trene tre kvarter til, angrer litt nå. huff, men er litt sent. får heller ta det igjen senere. vekten sto stille da jeg smugveide meg istad, og da vet jeg at det er treningen, fikk beskjed av kursleder om å roe treningen littegrann, men jeg liker jo å trene.

 

menmen, når jeg ligger på 7-10 trimpoeng i uken går jeg nes mest, så jeg skal prøve å stabilisere dette i ukene som kommer, bare syns de har en spennende ny timeplan på treningsstudioet:(

 

Så flink du har vært som har syklet så mange mil, hadde fått stiv og blå rumpe jeg da. er ikke noen sykkelperson, men vil gjennomføre et triathlon neste sommer, og det er 2,4 mil sykling der, så jeg skal hive meg på etterhvert:) krysser fingrene for at det ordner seg.

 

i dag skla jeg ha kyllingsalat til kveldsmat, mmm. gleder meg masse. bare hente samboeren på jobb, og så er det kveldsmat, dagens høydepunkt. sparer nesten alltid hlave frukt- og melkerasjonen til kvelden og, så jeg spiser litt frukt med vaniljeyoghurt eller noe, lekkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryst: 104,5 (0)

midje: 91 (-1)

bak: 114,5 (-0,5)

lår: 66 (-0)

hals: 32,5 (0)

overarm: 28,5 (0)

 

Da ble det litt ned noen steder, og sto stille andre steder.

merker at huden min begynner å bli litt slapp, sånn på magen og på puppene. Utrolig kjedelig. menmen, det er vel noe som tilpasser seg litt etter tiden. håper jeg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumpa mi synes det er lenge på sykkelen den også *ler* - blir helt nummen så må stå innimellom. Men nå har jeg sykla såpass mye at den klager ikke såmye på vondter lenger heldigvis. Wow, så sprekt det høres ut med triathlon! Du er jammen tøff – det gleder jeg meg til å høre mer om.

 

Jeg står også stille når jeg trener mye. Det er litt kjipt, men jeg prøver å fokusere på at kroppen blir glad og i bedre form uansett. Nå prøver jeg å fyre på litt ekstra kalorier når jeg ser det blir mye trening. Så da ble det ikke spinning på deg i går, men du gjorde MRL (Ha ha – rimte!). Ellers kryper jo cm sakte men sikkert ser jeg – moro det! Blir huden slapp? Du er ung, så jeg tipper at den tar seg inn etter hvert. Fortsett med masse vann og spise sunt! Ha en riktig fin kveld! Jeg sparer forresten også kalorier til kvelden...og de koser jeg meg veldig med :)

 

Klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden blir litt slapp ja, ser du som jeg har født tre uker og ammet de til de ble tenåringer, menmen.

 

Har virkelig lyst til å prøve å mestre triahtlonet til sommeren, hadde vært utrolig deilig, og for en enorm mestringsfølelse man må få av det! må begynne å trene til det allerede nå, ligger mye trening bak å kunne fullføre noe sånt, men har jo lyst da. får se hva det blir til, fremdeles bare en drøm;)

 

Kos dere videre, til hvem det nå er som leser:)

 

hilsen stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...