Gå til innhold

Et STEG av gangen, på vei mot et "lett" liv!


Gjest steg
 Share

Anbefalte innlegg

Så flink du var som sa vekten din til naboen! jeg klapper for deg akkurat nå! er kun nærmeste venninnen min som vet min vekt. og vil helst at det skal forbli sånn. hehe.

 

men er det ikke deilig å høre sånne tilbakemeldinger, gjør alt strevet verdt det!

 

tror jeg skal ha fast veiedag på mandager hos foreldrene mine, sånn for å sjekke hvordan det ligger an, men jeg vil egentlig vente med å veie meg på den vekten ett par uker, kan heller småveie meg på den på treningsstudioet for å vite om det går i riktig retning, men den hos foreldrene mine skal ikke brukes før mandag 18.august, det er lenge til, men tror det er like greit, vil se et litt stort vekttap neste gang jeg går på den vekten.

 

sånn, nå tar jeg kvelden her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ha ha jeg så deg Stine.... du skulle legge deg du!

elsker å sitt her utover velden. Alt er så stille. Og når jeg attpåtil har fått kommet meg ut å jogge igjen.... herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, fikk ikke lagt meg. er så glad i fetaost, og i produktguiden til gr står det noen fra arla med bare 3% fett, har du sett de noen steder? kan ikke finne de noen steder. skal sande en mail til leverandøren nå, de vil jeg ha!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å hilser på i "dagboka"di. Kjempeinnspirerende. Kor fint du taklet den naboen din ,som kommenterte vekta,på en positiv måte :)

Godt svart :)

 

Har ikke fått trimmet skikkelig denne uka,men i dag blir det tid. Er flink å ta på meg jobbing som innebærer tungt kroppsarbeid.,da kommer trimpoengene fort :)

 

Ha ei fin uka videre alle sammen her inne på 30-40

hilsen Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke sett fetaosten .... bruker den i lake for jeg elsker den marinaden de ligger i! Men du som er i Sverige av og til... kanskje de har den der!

 

Janne 3. Lurt å ta på deg tungt kroppsarbeid. Det er lett å velge de enkleste oppgavene. Jeg jobbet sammen med ei som hadde anoreksi en periode. Stakkars hun var jo syk, men det var helt forbilledlig hvordan hun jobbet.Hun Fant på noe hele tiden som innebar å bruke kroppen. Men ellers var det jo absolutt ikke forbilledlig..... ikke missforstå! Egentlig er jeg veldig enig m Grete Roede i det å gi trimpoeng for dagligdags arbeid. For det er mange mennesker(også slanke) som beveger seg så lite at det er ille. Fin måte å motivere folk og bevisstgjøre på at alt teller!

 

Vekta vist 94.7 på morgen i dag. har jo vært nede på det før, men det var så deilig å se under 95. Nå har jeg skikkelig lyst til å gå ned litt igjen.

 

Hm.... i dag tror jeg at jeg skal en tur til Sommerfjord Stine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er sommerfjord et annet ord på sandefjord?

 

Her regner det i dag, skikkelig surt. håper på litt mer sol igjen snart, er jo så deilig med ordentlig vær. nå jobber samboeren min i 14 dager, skiftarbeid. 13 timer hver dag, og så to uker fri etter det. da blir det bare meg til middag, er faktisk lettere å spise sunt når det bare er jeg som spiser middag. men på den andre siden så er det lettere å spise noe søtt resten av dagen, for da er det ingen som ser meg. menmen, skal kose meg en dag, kanskje dra på kino eller noe.

 

skjønner hva du mener med at nå vil du gå ned litt igjen steg. jeg blir veldig motivert når jeg ser et tall under et 5 tall eller en 0. da er det liksom et helt nytt tall, neste mål er 84,9. er nok ikke der før midt i september, kanskje det skal være et mål til 17.september, tja, det er det. bestemte meg nå nettopp.

 

som du/dere vet så er det vekten som er min største drivkraft, jeg må se resultater. jeg kan bli litt for fiksert på dette med vekt, men samtidig så går jeg nesten som alltid ned, så jeg blir ikke såååå skuffet hvis jeg står stille en gang iblannt, selvom det er fryktelig kjedelig de gangene det skjer. men som jeg så i går, nå skal jeg holde meg unna den faste vekten i to uker, jobbe godt, spise sunt, trene mye og forhåpentligvis kommer det et morsomt tall om en uke eller to.

 

nå skal jeg igang med frokosten, før en dag med mye trening begynner. nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conztanze95

Jøss steg, imponert! Jeg sier aldri til noen hva jeg veier, hvis jeg absolutt må så informerer jeg kanskje legen, hvis han spør. Kjempetøft!!

 

Ned39: Syns det er lurt av deg å sette en fast veie dag. Jeg blir som deg ganskje opphengt i hva vekta sier om meg og når jeg er flink vil jeg gjerne veie meg hver dag, men der er jeg streng med meg selv ja. Veiing kun på søndags kveld. Uansett hvor lyst jeg måtte ha!

 

Og det du sier om middag uten samboer den kjenner jeg igjen ja. Spiser sunt nok til middag, men når kvelden kommer og man sitter der helt alene da får man lyst på noe godt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stine er du lys eller mørk? Så ei i dag... kanskje det var deg?

 

Ja, det er en vei å gå å komme dit. Jeg har stor tro på å avdramatisere vekt som problem. Tror at vi forværer problemet så m mange slike mekanismer. Dermed var jeg litt stolt selv også. Men... jeg hadde ikke sagt det til hvem som helst.

 

Skjønner godt at det m vekt er en kjempe motivasjonsfaktor. Men jeg er gammel jeg vet dere... har prøvd noen metoder. Det blir litt som å være gravid, helt andre ting man tenker på i tredje svangerskap enn første. men for all del, jeg liker jo godt når det går nedover jeg også.

 

Jeg savner også å bare tenke på meg selv når jeg skal lage middag... men jeg lager noen dager noe til bare oss voksne. Men tiden går så fort så jeg prøver å nyte "ketzupalderen" og små møkkete barnehender... endelig har de begynt å like bestilt pizza, så det var litt nedtur da jeg forstod at det er en kcalbombe. Men vi spiser jo ikke det hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rødhåret (og stolt av det;) ) hehe. hadde på grønn jakke og treningstøÿ i dag. gikk ned til byen i halv tolv tiden:) kanskje det var meg du så som kun turslende:)

 

har gått tur med ei venninne nå, skal spise et mellommåltid, vaske litt, så middag, deretter to nydelige timer med trening, gleder meg masse.

 

har vel egentlig ikke så mye mer å si akkurat nå, men er så glad i å sitte her på sidene, deilig å lufte litt tanker og kanskje motivere andre litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jeg så var mørk... så da var det ikke deg! Flott m rødt hår. Det er skikkelig fint. Dere kan liksom bruke litt andre farger... eller de blir mye mer spennende på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun de siste to årene jeg faktisk har likt hårfargen min, har alltid bleket det, og vært lys, men nå er jeg rød og stolt av det!

 

ytrefilet av svin med ovnsbakte poteter, god marinade til kjøttet og en god salat står på middagsmenyen, namnamanm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du er fornøyd. Har litt m å bli voksen, noe faller litt på plass etterhvert.

 

i dag har jeg hatt en eksemplarisk dag. Spiste salat til middag m smårettpølser og kylling ...... men så havnet jeg på cafe m noen venninner og da kjøpte jeg sjokoladefondant m is og dobbel latte..... problemet var bare at det var ikke godt engang! Bedre lykke neste dag! Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Mamma nå må vi stå opp...... var ikke akkurat det som fristet mest der jeg hørte regndråpene på vinduet etter enda en sen kveld.... men da vi var kommet opp kom vekten med denne hyggelige meldingen! Deilig å se at den rikker seg, selv om det går meget sakte. Men jeg har valgt å leve et normalt liv ikke noe slanke liv og da er det greit at det går skate!

 

Gir innspirasjon til en ny og sunn dag! Håper det innspirerer dere også! Ha en flott og sunn dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang,under 95kg det må føles fantastisk.Du er virkelig kjempe flink.

Som jeg gleder meg til å komme dit,men det er leeeenge til.

 

Stå på videre,vi vinner denne kampen tilslutt.

 

Ha en kjempe fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA! Nå danser jeg sisersdansen for deg på pc-rommet! Det er kjempe flott steg, 94,2!!! utrolig morsomt!

 

lenge siden du har målt centimeter? Tror du får deg en overraskelse siden sist nå altså!

 

I dag har jeg mye å gjøre, snakke med nav, kjøpe joggesko (JESS), levere dataen på reparasjon, kjøpe ny fryser, og to treningstimer. De første tingene skal skje før klokka tre. så jeg har litt å finne på. deilig at det skjer noe, slik at jeg slipper å sitte å kjede meg når alle andre jobber.

 

nå kjenner jeg magen rumle, så nå er det frokosttid.

 

igjen, hurra for 94,2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke det helt store, men jo det er deilig når det går rette veien. Ja under 95 føles veldig bra. er rundt her jeg har ligget masse, så jeg føler dette er meg. Er vel derfor jeg står bom fast også for det er denne vekta som passer til mitt inntak! Men etterhvert er dette også historie.

 

Jeg har et mål hver høst, å gå igjennom klærna til alle ungene, kaste, levere til loppis etc.... Nå er klokka 10.57 og til nå i dag har jeg tatt skapet til minsten. Åh det er deilig! merker at det er så mye lettere å gjøre sånne ting nå som jeg har ladet batteriene m ferie.

 

Ang cm. Sorry men det med cm innspirerer ikke meg. jeg vil under 80 cm i livet, men når jeg går så sakte ned så forandrer ikke det seg mye. De andre stedene er ikke så viktig. Og så går jeg bare ned der jeg ikke vil gå ned. Men for all del, jeg vet at dere har stor glede av det og det er flott. Er vel litt sånn m de cm måla at det var jeg så nøye og målte for 16år siden. Da gikke jeg ned endel og stoppet på 83kilo. men minn meg på det om en stund igjen, jeg skal måle når jeg har gått ned litt mer!

 

Mye veier du da Charka.... litt av et nick foresten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å si sorry for at du ikke blir inspisert av cm, helt lov til å bli inspisert av forskjellige ting. du får heller prøve igjen når du har gått ned litt til, for da ser du nok virkelig forandinger!

 

Skulle egentlig på trening klokka fem, men må ha middag først, så jeg drar klokka seks istedet, helt greit. har fått gjort en del i dag. tilogmed spist 1/3 av en softis! føler meg vill, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gylne "litt av linjen" er en farlig vei! Og den byr stadig på overraskelser. Jeg er helt forberedt på at det er vanskelig for meg å stoppe etter litt sjokolade, at det er farlig å stoppe på bensinstajon og kjøpe en sjokolade... osv, men noen ganger blir jeg litt "tatt på senga". I dag kjøpte jeg nemlig det nye fetaostglasset med oliven. Og det var oliven m stein! Og så kjøpte jeg et glass pesto og det har jeg bare spist en gang siden jeg begynte å slanke meg igjen..... Vet dere.... jeg fikk en helt utrolig smaksopplevelse. Det var så godt... men pesto er jo like ille som melkesjokolade..... så hvis noen vil ha et glass m pesto, ånet tatt litt av.... så sparer dere meg for en farlig fristelse! ellers er overgangen til opp om morgenen hard.... så nå har jeg dealet meg til en blund! ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA!!! Jeg har det sånn med parmesanost og pinjekjerner, der er jeg ille. ekstremt ille. unner meg litt på salaten noen ganger.

 

i dag har jeg kjøpt en dressing, ikke så stort for alle kanskje, men det er første gangen i mitt liv jeg har kjøpt noe sånt! Så det er ganske spesielt for meg. da kan jeg ha litt salat til lunsj og sånn. kanskje kjøpe en halv grillet kylling i morgen og ha kyllingsalat til lunsj, og den andre halvparten til middag. uten skin (hender jeg småsmaker litt på skinnet men, huff, er jo så godt).

 

Tror jeg skal sette oppe en liste over hva jeg skal ha til middag de neste 12 dagene, samboeren jobber som sagt skift, og spiser derfor middag på jobb. kan bestemme helt for meg selv:) litt ensomt noen ganger, men litt deilig og. jeg er den typen som elsker (virkelig elsker, tro meg) å skrive lister, sammenligne ting og tang, planlegge osv. er helt ille på det området. har to fine notatbøker som alltid er med meg, en med cm-mål, vekt og kosthold, en annen litt større med plass til handlelister, ting jeg skal gjøre og diverse. en morsom ting å holde på med! og et lite symbol på min beskjedne form for pedanteri, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben. er glad de henger i stropper ja!

Apperentis.... bare innom i pausen!

Hvis jeg hadde hatt endel av den evnen din til å holde kontroll, da vet jeg ikke hvor jeg hadde vært i dag! Vær så takknemlig for at du er slik. Det er en kjempeegenskap!

Jeg elsekr å planlegge, lage lister organisere.... men er alt for immpulsiv til å gjennomføre slike lister. Får klaus av å følge alt som er planlagt. På lærerskolen kommer planlegging meget godt med og i yrket når du er ferdig er det helt avgjørende for å ikke slite deg ut! Har du faste tider du er her inne også eller? Ha ha. Du ser jo at ikke jeg har det!

men når skolen begynner har jeg lurt på om jeg skal planlegge å være her inne maks morgen og kveld.... men jeg tviler på at jeg klarer det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke faste tider for når jeg er her inne nei, hehe. når jeg har tid, som er ganske ofte, med tanke på at jeg er sykemeldt om dagen, og været er middels.

 

Setter pris på at jeg liekr å planlegge og organisere ting, og at jeg fullfører de sånn ca 80% av gangene, ikke hele tiden altså.

 

Planlegger en ny tur på Gaustatoppen allerede, liker meg der oppe, og siden tante driver turisthytta der oppe i år, har jeg jo en god grunn til å dra oppover:) og kan jo ikke legge skjul på at det er skikkelig god trim:) slitsomt, svetten renner, blir støl og ekkel i beina, men er så deilig når det er fullført! deilig å gå med mamma, er skikkelig glad i foreldrene mine, og man blir aldri for gammel til å si det! er en del sammen med de selvom jeg har flyttet ut, flotte folk! deilig å ha foreldre man kan finne på ting med, er ikke alle som er så heldige!

 

menmen, snart csi på tv, hehe. vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg helt tårer i øynene. Tenk så flott for mamma og pappaen din at de har så god kontakt m deg. Det hjelper de sikkert i sorgen også. Jeg tror faktisk at det har masse å si for selvbildet at en liker og beundrer foreldrene sine. Og det kan jeg fortelle deg: ingen, ingen elsker deg høyere enn de! Å være mor er så gjennomgripende. I førsten jeg var mor var det et oppkomme av følelser. Jeg elsker ungene mine!

Gaustadtoppen er veldig ok. Og ja skikkelig trim. jeg overtrente en periode(har kanskje sagt det før) så knærna har blitt litt slarkete etterpå så nedstigningen fra Gaustatoppen tror jeg ville vært litt tung for meg nå. Men jeg har vært der mange ganger. Fantastisk flott!

Nå skal jeg nyte stillheten og jobbe litt! En fin natt til de som måtte titte her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare titte innom igjen fordi jeg så du var her, hehe. ja, flott å ha et veldig godt forhold til foreldrene sine, har utrolig mye å si:)

 

Du får være forsiktig med nedoverbakker og sånn hvis du har vonde knær. knærne mine var litt dritt i vinter, men så byttet jeg treningssko, så det gikk greit. er ikke plaget med det til vanlig, så ikke noe problem her i gårde, heldigvis:) får håpe dine blir bedre etter hvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...