Gå til innhold

Siste innspurt


Gjest 2neA
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 37 år (163 cm høy) som har slitt med overvekt lenge. Jeg slanket vekk 16 kilo i 2001. Skulle gå ned 3 kilo for å komme inn i brudekjolen min, men fikk blod på tann og endt opp med 16 kilo ned og brudekjolen måtte jeg sy inn. Deilig.

I løpet av de to neste årene fikk jeg to sønner, 18 mnd i mellom dem. Jeg la på meg 8 kilo med hver av guttene mine. I tillegg har jeg lagt på meg 6 kilo ekstra som jeg ikke har noen unnskylding for - he he.

 

Jeg hadde slankefri fra sommeren 01 og ut 2007. Jeg har spist ganske sunt til måltidene, men for mye. I tillegg så er jeg EKTSTREMT glad i chips og smågodt for ikke å nevne sjokolade. Det sammen med svært lite trim (1 gang i uken) var nok hovedgrunnen til at vekten gikk opp opp opp.

 

Jeg har hatt mange runder med meg selv, har hatt lyst til å gå ned i vekt men ikke hatt energi eller mot til å ta fatt. Men i julen (les etegildet) fant jeg ut at jeg skulle begynne med en måned med snopefri. Jeg skulle klare 1 mnd uten å spise verken chips eller snop. Dette høres kanskje ikke så drastisk ut men for meg var det hardt nok. Dette var jeg åpen om.

 

I løpet av denne måneden kom lysten til å gjøre stadig litt mer. Jeg begynte å redusere mengden mat til middag (1 porsjon ) selv om jeg hadde SVÆRT lyst på mer. Treningssenteret mistet et støtte medlem, nå følte jeg at jeg fikk valuta igjen for pengene.

 

Nå har det gått vel et halvt år siden jeg startet og jeg har mistet 18,5 kilo. Det har vekslet mellom å være beinhardt til å være lett som bare det. Jeg har ikke fulgt noe kurs men vært en ivrig gratis passasjer her inne på vektklubben siden jeg oppdaget den i februar. Det er utrolig hvor mange timer jeg har brukt på å lese ulike tråder her inne. Her er det utrolig mye å lære. Så godt å lese om andre i samme situasjon som skriver både når det går bra og når det ikke går fullt så bra. Håper jeg kan klare det samme. Jeg har flere delmål igjen, første delmål er

71 kg da har jeg gått ned 20 kg. Deretter blir det å se 6 tallet først. Så blir det 68 kilo som jeg tror er min trivselsvekt, og så kanskje skal jeg ned til 66,6 for da er jeg innenfor normalvektig i forhold til bmi.

 

Sommeren er i full gang og jeg merker at det er mange fristelser nå. Jeg har i midlertid som mål og gå ned litt i sommer. Har akkurat kommet meg over en laaang periode med stillstand på vekten. Stod nesten i ro i en måned. Nå peker nåla nedover igjen og det kan bare våge seg og stoppe opp.

 

Oi, ble litt vel langt dette men pytt sann.

 

 

Legger inn resultatene mine her:

Jeg er 163 høy og begynte mitt nye liv 1. januar 2008.

Utgangspunkt: 91 kg

 

Uke 1 : 90 -1,0 kg

uke 2 : 88 - 2,0 kg

uke 3 : 87,5 - 0,5 kg

uke 4 : 86,5 - 1,0 kg

uke 5 : 86 - 0,5 kg

-----------------------------------februar

uke 6 : 85 - 1,0 kg

uke 7 : 84,5 - 0,5 kg

uke 8 : 84 - 0,5 kg

uke 9 : 83 - 1,0 kg

------------------------------------mars

uke 10:81,6 - 1,4 kg

uke 11: 81,6 - 0,0 kg

uke 12: 80, 5 - 1,1 kg

uke 13: 80 - 0,5 kg

-------------------------------------april

uke 14: 79,5 - 0,5 kg

uke 15: 78,9 - 0,6 kg

uke 16: 77,4 - 1, 5 kg !!

uke 17: 77,3 - 0,1 kg

uke 18: 77,1 - 0,2 kg

--------------------------------------mai

uke 19: 76,4 - 0,7 kg

uke 20: 75,7 - 0,7 kg

uke 21: 75,8 +0,1 kg

uke 22: 75,3 - 0,5 kg

----------------------------------------juni

uke 23: 73,7 - 1,6 kg !!

uke 24: 73,6 - 0,1 kg

uke 25: 73,2 - 0,4 kg

uke 26: 73,5 +0,3 kg arrrggg!

------------------------------------------juli:

uke 27: 72,9 - 0,6 kg Bytter veiedag fra lørdag til tirsdag:

uke 28: 72,5 - 0,4 kg

uke 29: 71,8 - 0,7 kg

uke 30: 71,7 - 0,1 kg

uke 31: 71,2 - 0,5 kg

---------------------------------------august:

uke 32: 70,3 - 0,9 kg

uke 33: 69,4 - 0,9 kg

uke 34: 68,4 - 1,0 kg

uke 35: 69,4 +1,0 kg

--------------------------------------september:

uke 36: 68,9 - 0,5 kg

uke 37: 69,0 + 0,1 kg

uke 38: 67,4 - 1,6 kg

uke 39: 68,6 +1,2 kg

uke 40: 67,7 - 0,9 kg

------------------------------------oktober:

uke 41: 68, 1 + 0,4 kg

uke 42: 67,7 - 0,4 kg

uke 43: 67,6 - 0,1 kg

uke 44: 67,8 + 0,2 kg

-------------- ----------------------november:

uke 45: 67,0 - 0,8 kg

uke 46: 67, 1 +0,1 kg

uke 47: 67,0 - 0,1 kg (med andre ord -stillstand)

uke 48: 67,5 + 0,5 kg (denne vekten hadde jeg for 10 uker siden!!!!!!!!)

-------------------------------------desember

uke 49: 67,0 - 0,5 kg

uke 50: 66,3 - 0,7 kg

uke 51: 66,8+ 0,5 kg

uke 52: 65,8 - 1,0 kg

uke 1 : 66,6 +0,8 total nedgang i desember: 900 gram

 

Totalt ned i 2008: vel 24 kg! Hurra.

Nå begynner kampen for å holde vekten!

 

67,9 og under = grønn sone

68 = gul sone

70 = rød sone

 

2009

--------------------januar

uke 2: 67,2

uke 3: 67, 1

uke 4: 67, 5

uke 5: 66,7

 

snittvekt januar: 67,1

 

 

--------------------februar

uke 6: 66, 5

uke 7: 67,7

uke 8: 66,9

uke 9: 67,3

 

snittvekt februar: 67,1

 

 

---------------------mars

uke 10: 66,8

uke 11: 67,8

uke 12: 67,5

uke 13: 67,6

uke 14: 67,8

 

snittvekt mars: 67,5

 

 

-------------------april

uke 15: 68,1 (gult lys)

uke 16: 67,5

uke 17: 68,4 (gult lys)

uke 18

 

snittvekt april:

 

 

----------------- mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 312
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest gladjegerigang

...Jeg er utrolig imponert over pågangsmot og viljestyrke, og ikke minst evnen til å klare målene sine. Du har vært fantastisk flink og jeg legger meg flat for din prestasjon:) Stå på videre i motgang og i medgang. Dette klarer du! Og du inspirerte meg til å stå på ekstra nå som jeg gikk rundt og tenkte på om jeg skule ta en pause fra den nye livsstilen min, så TAKK!!!

 

Sommerklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er planene for dagen lagt. Skal først spise frokost deretter en tur på treningssenteret for å trene sammen med mannen min. Jeg pleier å trene spinning nå på morgenen, men i dag hadde han ønsker om å trene sammen så da prøver vi det. Har med meg min gode venn pulsklokken så har jeg kontroll på hvor mye jeg forbrenner. Utrolig gøy funksjon den dere kcal- telleren.

 

I kveldhar vi fått barnevakt og skal på kino med middag. Jeg har planlagt å spise litt smågodt til kinoen, så derfor skal kcal jeg forbrenner i dag gå til det formålet og jeg skal prøve å ikke ha dårlig samvittighet. Tusen takk for hilsen Gladjegerigang. Takk for gode ord. Ble litt stolt av meg selv når jeg leste det du skrev. Det er jo ganske flott resultat i grunnen, glemmer det innimellom er så opptatt av det siste tallet på vekten at jeg ikke ser fra a til å.

 

I dag var vekten snill med meg den viste 72 blank og det er 19 kg ned i 2008. Krysser fingrene for at min planlagte utskeielse ikke ødelegger for mye.

 

God helg folkens.

a020.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja så mye for planer. Vi glemte å sjekke om barnekroken var åpen og det var den bare frem til 12.00. Så nå har jeg vært en tur i skogen med hunden vår istedet, jeg fikk forbrukt 465 kcal i følge pulsklokken min. Er svært fornøyd med det. Så nå er gubben og trener og jeg sniker meg noen minutter på dataen mens guttene våre spiller playstation. Nå kommer de, ... snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en super kveld i går. Vi spiste tapas, masse deilige småretter. Deretter var det frozen yoghurt på 7-eleven og smågodt på kinoen. Alt i alt ble det ALT FOR MANGE kalorier. Men jeg er fornøyd med en del av valgene mine: jeg sa at jeg kunne kjøre slik at mannen min kunne nyte en øl, og jeg sparte kalorier på evt. vinglass. Jeg valgt 100 g frozen yoghurt, ville jeg ikke gjort før denne omleggingen. Jeg gav meg å spise smågodt før posen var tom!! Så alt i alt er jeg ganske fornøyd med valgene mine, selv om jeg vet at jeg gikk langt over grensen for mitt inntak i går.

 

I dag er det andre boller. Jeg lagde en nydelig kyllingrett til middag med salat til. Lagde en spesialsaus til meg der jeg erstattet fløten med kesam/cottage cheese. Nam nam. Blir ingen trim på meg i dag - hvis jeg ikke får ånden over meg senere i kveld. Vekten hadde gått opp 300 g men det kan jo også skyldes vanlig variasjon, blir spennende å se i dagene som kommer hvor stort utslag utskeielsen får.

 

Noen som har tips til sunt og godt snacks. Kjenner at jeg har lyst på noe godt, det er noe med det sukkeret, vil ha mer mer mer. Men jeg skal IKKE spise mer av godteposen så mye er sikkert. Jeg har kjøpt de nye dropsene til Frisk som de reklamerer for på tv, de er gode men skulle gjerne ha tygget noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første dag i en ny uke over. I dag har jeg kuttet ut pepsimax til fordel for vannet. Det har gått lettere enn jeg fryktet. Skal prøve meg på en ny dag i morgen. Håper at vanndrikkingen skal få fortgang på vektnedgangen. I dag har vi vært på et lekeland her i Bergen, der jeg har tumlet rundt med ungene mine. Dette er noe jeg ikke ville ha gjort for 18 kg siden. Utrolig fint å kunne delta mer med ungene mine. Nå har jeg vært på svart activio 60 min spinningtime. Er sliten og god i kroppen nå. Glemte mitt eget pulsbelte hjemme så jeg vet ikke hvor mye jeg har forbrent men vil tippe 450 kcal. Ha en strålende kveld. ps. nå skal jeg legge noen steinfriedruer i frysen, leste på en tråd at det var fin kos. Gleder meg til på prøve det. Kanskje jeg skal fryse flere frukter når jeg først er i gang - nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hei 2neA! Du er jo helt utrolig flink - tatt av så mye siden jul! Så vidt jeg forstår har du ikke telt og styra med maten, men rett og slett bare spist lurere enn du gjorde tidligere? Det er sikkert smart å erstatte Pepsi Max med vann - godt for både kroppen og for vekttap, sies det... :).

 

Ha en riktig god uke!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Skrulle. Jeg finteller ikke men gjør overslag i hodet mitt, har ikke klart å motivere meg for den fintellingen. Er imponert over at så mange får det til! Det har vært utrolig nyttig for meg å kunne lese om opp og ned turer her inne på vektklubben. Jeg kjente meg veldg godt igjen i beskrivelsen din om at jeg på en måte har stått og tittet inn igjenom vinduene til andre. Tjhi. Men nå har jeg tatt steget ut og begynt å kommentere og skrive selv. Det er jo mye gøyere enne bare å lese.

 

I dag viste vekten ned 700 g fra forrige uke og det er jeg veldig fornøyd med. Jeg stod nesten i ro i hele juni så nedgang nå er bare helt herlig! Nå har jeg "bare" 800 gram igjen til jeg når neste delmål: 20 kg. Krysser fingrene for at det blir i løpet av juli. Det er et realistisk mål tror jeg.

 

Nå har jeg spist en deilig frokost, tre knekkebrød med egg og tomatsild- nam nam. Og ja jeg har drukket 05, liter vann og skal nok få ned adskillig mer i løpet av dagen.

 

I dag har jeg planer om å trene spinning og mage/rumpe/lår. Sånn nå var det skriftlig og meget forpliktende- he he.

 

Ha en strålende dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Ny med tråd men veteran når det gjelder slanking for ikke å snakke om mester når det kommer til vekt-tap. Snart tjue kilo ned i år. Jubbi da dei! Så flott!

Trivelig at du vil dele tankene med oss andre. Det er alltid motiverende å lese om andre og hvilke løsninger de finner.

Jeg har ikke prøvd å fryse ned druer, var det godt? Selv koser jeg meg med nøtter (uten salt) og tørket frukt hvis jeg skal kose meg litt på kvelden. Gir jo noen kalorier men det skal være sundt med umettet fett. Dessuten synes jeg det er godt :) I bilen tygger jeg tyggegummi. De nye med fyll er faktisk ganske gode. Tidligere hadde jeg en drops-pose i bilen så det går framover.

Skal bli koselig å følge deg den siste veien fram til målet.

Hilsen Terri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, tusen takk for hyggelig melding Terri. Jeg synes frosne druer er knall godt, og så bruker jeg jo lengre tid på hver drue og det er jo bra. Lure tips til bilkjøring da har jeg ofte lyst på noe. Tyggis og drops skal her etter være fast inventar.

 

Jeg kom meg avgårde på treningssenteret i går, pluss at jeg gikk tur med hunden vår så alt i alt ble det 880 kcal i følge pulsklokken min ( som jeg er totalt avhengig av). I dag blir det vel ikke så mye trening tror jeg,har syklet litt her hjemme. Brukte 45 minutter men forbrant bare 222 kcal. Sykkelen kan bare sittes på og den føles helt elendig i forhold til en spinningsykkel. Luftet ideen fo rmin mann om å kjøpe spinningsykkel, det gikk ikke så bra he he. Er egentlig helt enig med han i at jeg jo betaler i dyre dommer (heter det det?) for å trene på treningssenter så da får jeg spinne der.

 

Jeg ryddet i gamle kasser i går, noe må man jo finne på i drittvær, og da kom jeg over "slankedagbøker" fra 90-tallet. Utrolig tidig (som vi sier i Bergensområdet) og lese tankene mine den gang da. Skal dele noe av det med dere senere.

 

Ha en fortsatt strålende dag.

 

ps. drikker fortsatt ikke pepsimax, hadde hodepine i går kan det være abstinenser? Er stolt av meg selv, dette er starten på dag 3 uten pepsimax. Hvor lenge det varer er heller uvist, det bør gi solide utslag på vekten eller så er jeg tilbake til min uvane. Synes det er SÅ GODT med iskald pepsi max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at hvis man slutter å drikke kaffe ka det medføre hodepine i en periode. Det er jo en del koffein i pesi Max også så kanskje det er mangel på koffein du reagarer på???? Kanskje du skulle prøve en liten kopp kaffe i løpet av formiddagen. Tenk om det hjalp lol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffi hjelper iallfall mot hodepine har eg hørt. Søstra mi hadde problem med hodeverk kver gang etter ho hadde vert på jobb (i barnehage). Ho fikk beskjed om å prøve å drikke kaffi av hypnoterapeuten. Ho sier det har funket. Så kan godt hende det kan vere mangel på koffein og pepsi max, som gjør at du har hodepine. Eg og elsker pepsi max, men kan ikke huske å ha fått vondt i hodet, når eg ikke har drukket det på noen dager. Eg drikker ikke kaffi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Du har nok hatt koffeinabstinenser, 2neA! Jeg har nesten aldri hodepine, men mener at det helst skjer dersom jeg ikke har fått i meg kaffedopet mitt. Så nå er jeg i gang med dagens første dose! Dette med PepsiMax/kaffe og hodepine er jo noe folk stadig snakker om, så nå ble jeg litt nysgjerrig. Har gjort et internettsøk, og det ser faktisk ut som om det ikke bare er på folkemunne at det er sammenheng mellom hodeine og kaffein. Hvis man drikker masse kaffeinholdige drikker kan det ta flere dager før man er avvent og abstinensene slipper taket. I mellomtiden kan man oppleve hodepine, irritabilitet, nervøshet, trøtthet og mild depresjon. Ikke småtterier :)! Kan visstnok få hodepine av for mye koffein også, spesielt hvis man drikker for lite vann.

 

Jeg synes du er knakede god til å trimme! 880 kcal er veldig bra på en gåtur – går du fort/lenge/bratt da? Når jeg er ute og går må jeg gå så veldig lenge får å få noe særlig uttelling. Muligens litt daff i farta – kanskje jeg må skaffe meg bikkje?

 

Ønsker deg en riktig så fin helg!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, da er jeg tilbake etter noen dager i campingvognen. Takk for hilsen til Nyaco og Skrulle. Jeg klarte meg uten pepsimax helt til i kveld. Sukk, det stod en helt iskald pepsimax i kjøleskapet som jeg ikke klarte å motstå. Det var himmelsk. Det kan godt være at det var koffein abstinenser jeg hadde, eneste jeg synes var rart var at det kom så raskt. Ja ja jeg har jo drukket max hver eneste dag så langt tilbake som jeg kan huske. Nå skal jeg ha som mål og ikke drikke før ungene er i seng. De har drukket vann for alle pengene denne uken, drikker tydligvis det mamma drikker. Så nå får jeg være et godt forbilde. Har vært ganske flink i matveien helt frem til i dag. Ble både litt chips, snop og rullekebab i kveld. Gikk en tur på over 2 timer i dag og forbrant 700 kcal så det hjelper for håpetligvis på. Hadde ikke planlagt en så lang tur, men gikk meg litt bort kan man si. Ja ja deilig når det var ferdig og kaloriene forbrent. Jeg pleier å forbrenne litt i underkant av 100 kcal pr. 15 minutter når jeg er ute og går slik at jeg puster og peser. Nå skal jeg kose meg med nye innlegg i tråder rundt omkring. Har savnet dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og føler meg ikke helt opplagt. Slapp og doven. Hadde en fin søndag, med spinning 60 minutter deretter kino med familien. Vi så Kung Fu Panda. Den kan anbefales. Siden det var premierehelg var det gratis ansiktsmaling, klistremerker og pynt hele veien. Artig. Jeg klarte meg uten snop på kinoen, hadde kjøpt meg en pepsimax men den klarte jeg knapt å drikke, jeg var så tissetrengt. Ikke lurt å løpe på kino rett etter en spinningtime hvor jeg hadde drukket nesten 2 liter vann!!! Men det gikk bra. Jeg spiste derimot en nutrilettbar. Det har jeg alltid i vesken, i tilfelle jeg skulle bli sulten eller få uimotståelig godtetrang. Da har jeg en avtale med meg selv om at jeg skal spise den først og så se om jeg må ha noe i etterkant. Dette fungerer svært godt. Spiste kanskje litt lite i går, kanskje derfor jeg har så lyst på alt mulig i dag.

 

Så langt her jeg rukket å få i meg:

1 lett yoghurt (med frø og greier)

3 knekkebrød med skinke og kyllingost (mager). Frokost

3 knekkebrød med skinke og kyllingost (mager). Lunsj

1/2 boks sesam vanilje med frosne blåbær og jordbær - nam nam (mellommåltid)

Lapskausblanding, karbonadedeig, salat og litte granne spaghetti.

Det dumme med middagen var at jeg "måtte" forsyne meg to ganger - huff lærer jo aldri!!

 

Så nå sitter jeg her og er stappmett. Ja ja, nå er jeg sikkert mett og god til etter spinningstimen klokken 19.30. Håper jeg ikke har lyst på allverden senere.

 

Håper dere har det bra der ute i cyberspace damer.

 

Er spent på vekten i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Er du litt pjusk? Håper det gir seg fort! Her trenger vi all den styrken vi kan finne – både mentalt og kroppslig :). Sikkert lurt å ha nutrilettavtaler med seg sjøl – når den er spist er somoftest trangen på noe gått over – med mindre det er en av de fryktelige dagene hvor ingenting monner i ulvemagen. Så flink du har blitt til å drikke vann (og barna dine!), men ta deg litt PepsiMax av og til, du – enig i at et glass kald og sprudlende PM er veldig godt. Angående abstinenser kommer de med en gang man kutter koffeinholdige drikker dersom man er vant til å drikke mye.

 

Du er sikkert på spinning du akkurat nå da. Håper at du tar det litt pent hvis formen fortsatt ikke er helt på topp – ellers blir kroppen fort litt streng.

 

Lykke til på veiinga i morgen! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp, eller subb subb subb. Vekten er ikke godvenner med meg 100 gram ned fra forrige uke. 100 gram , det var deprimerende. Jeg som synes jeg har vært så flink til å trene!! Jeg vet at jeg har hatt litt feriemat til middag (hamburger, pizza, rullekebab) men trodde ærlig talt ikke at totalen pr. dag var så ille. Der har jeg igjen for å ikke registrere all maten. Ja ja, ned er ned.

 

Noen ganger når vekten ikke går noe særlig ned selv om jeg trimmer i vei så har jeg lyst til å kutte ned på treningen. Men det skal jeg ikke gjøre fordi trening:

- gir overskudd

- former/strammer kroppen

- "omdanner" fett til muskler.

 

Her er det bare å stå på videre. Denne uken er det bare en planlagt utskeielse, svigermor sin bursdag på torsdag. Dette må gå bra!

 

Tenk at jeg byttet ut pepsi max med vann for hele 100 gram ned- ja ja. Humøret stiger vel utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og helg. Jeg har klart meg bra denne uken er fornøyd med mange av valgene jeg har tatt. Har kost meg litt ekstra, men har valgt lettere enn jeg gjorde før. I dag skal vi ut til mine foreldre på hytten deres. Det blir utfordringer på utfordringer regner jeg med. Men dette skal jeg klare. Skal handle med meg litt knekkebrød og sunn snacks før vi fyker ut, så har jeg alternativer. Skal også pakke med treningsklær, selv om jeg ikke får brukt treningsssenteret er det jo mange muligheter for turgåing.

 

For de som er som meg som elsker å lese tips/råd/spørsmål og svar opplegg så vil jeg anbefale vg sin vektklubb sine sider. Der kan man gratis lese spm og svar litt likt våre nettmøter her inne. Mye informasjon og hente der også. http://tpn.vg.no/intervju/vektklubb.php

 

Ha en strålende helg folkens. Her er det sommer og sol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er virkelig kjempeflink. Noen ganger er ikke vekta på parti, og sånn er det desverre. Jeg har opplevd det flere ganger- uten at jeg helt vet hvorfor. Heldigvis er det som regel bare midlertidig,- så hold ut, min venn!

 

Det høres veldig bra ut at du har tatt ett oppgjør med PepsiMax'n. Jeg måtte også ha en skikkelig runde for å kvitte meg med denne uvanen. Tror faktisk at det kan ha noe å si for søthunger, selv om det er kunstig søtt.

Jeg drikker et par glass i helgene, ellers holder jeg meg til vann. Og det fine er at jeg ikke lenger har spesielt lyst på brus.

 

Hold på humør og pågangsmot- tenk på alle de kg'ene du har mistet:-)

 

Fortsatt god sommer

 

Klem fra JESS, som drar videre på ferie i mårra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Er ikke vekta i godlune? Det er kjipt når en synes at en har vært brukbart flink og ikke får uttelling. Det er vel ei uke siden forrige veiing nå, og jeg håper at denne uka vil gi deg medgang på vekta. Det kan jo også variere en god del fra dag til dag, så det hender jo at vi får litt uforholdsmessig lite nedgang av den grunn.

 

Men det viktigste er at du holder stand selv når det går litt trått, og det gjør du jo! Du har skeid ut på en annen måte enn du ville gjort før og du har pakka lur mat med deg på hyttetur. Og du er flink til å trimme, og da blir jo kroppen så glad. Hold ut, hold ut! :)

 

Ønsker deg en riktig så fin mandag! – klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige meldinger Jess og Skrulle.

 

Jeg kom hjem fra hytteturen i går kveld. Lot guttene være igjen hos mormor og morfar - deilig. Så nå har vi litt fri og kan få pusset opp litt her hjemme. Jeg hadde bare tilgang på en gammel vekt ute på hytten, du vet en slik en som har en nål som beveger seg. Jeg ante jo ikke hvordan den var i forhold til hjemmevekten, men gøy allikevel. Jeg klarte å presse inn to trimturer, en lørdag og en søndag. Veldig fornøyd med det. I går ble det kinarestaurant på meg og gubben, deilig å ta det litt lettvint nå i varmen. Jeg spiste nok for mye der ja, kjente at jeg egentlig var forsynt etter en porsjon, men det var jo så godt... Endte opp med litt dårligsamvittighet etterpå, men ikke så lenge for det er jo som mange skriver her inne slik vi blir bedre kjent med oss selv.

 

I dag er en ny dag, jeg har vært og trimmet på treningssenteret, litt spinning og styrketrening brukte vel 1,5 timer så det er jeg veldig fornøyd med.

Nå driver vi som sagt å pusser litt opp, det er gangen som omsider etter mange års snakk skal få seg en ansiktsløfting.

 

I dag var vekten samarbeidsvillig igjen ned 0,5 kg! Hurra.

 

Håper dere alle får en strående dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge var jeg i paradiset, jeg tror jeg var særs heldig med vekten i går for idag viste snikveiingen at jeg var tilbake i 71,8, altså ikke har gått ned ett gram de to siste ukene og har dermed gått ned 1,7kg i hele juli istedet.

 

Men det har jammen vært hardt disse sommerukene. Jeg tror jeg vet hvorfor i mitt tilfelle. Ta gårsdagen, da begynte jeg bra, trimmet og spiste fornuftig. Så var planen å dra ut og spise og se en kino siden vi har ungefri. Det ble for varmt for fremviseren, så kinoforestillingen ble avlyst og vi fikk noen ekstra billetter som plaster på såret. Jeg rakk å spise noen smågodtbiter- nam nam. Deretter reiste vi hjem og malte strøk to på gangen vår. Så gikk vi tur med hunden vår en halvtimes tid, i rask gange, ble svett begge to. Nå var klokken blitt 22.00, men vi hadde lyst til å gjøre noe, så vi reiste til byn for å spise middag. Jeg bestilte en kyllingburger med oppblåste poteter til- Hærlighet så godt det var. Drakk isvann! Vel hjemme igjen såg vi på dvd og jeg spiste noen biter smågodt til. Så jeg vet vel hvorfor vekten ikke er så samarbeidsvillig i sommer, jeg er flink en god stund, men så kommer den litt vel mye kos på engang. Trodde at med all den trimmen så ville ikke mat sent og smågodt gjøre noe utslag, men der tok jeg feil. Ja ja, bestemte meg i går at dersom dette kongemåltidet gjorde utslag på vekten så var det verdt det (var utrolig god burger). Så nå er det påan igjen.

 

I dag skal vi gjøre ferdig gangen, hente guttene våre og reise på campingferie til søndag. Blir noen dager uten vekt og det er vel greit - tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er gangen pen og nesten helt ferdig, min mann legger siste hånden på verket nå. Jeg kom meg over dørstokken i dag tidlig og fikk meg en trimtur på ca. 50 minutter. Er veldig fornøyd med det, det var altfor varmt til å gå tur!! puh håper jeg får til å gå en tur til senere i dag, når solen er gått ned.

 

Nå har jeg akkurat kost meg med litt sorbeis- nydelig. Har hatt noen runder med meg selv har tenkt nå setter jeg inn støtet og går ned 800 gram på en uke, men nei det orker jeg ikke nå. Jeg skal ha som mål og fortsette å gå ned, så får det heller rusle avgårde jeg har ikke dårlig tid.

 

Nå får jeg kommer meg i aktivitet her, kan ikke surfe hele dagen heller.

Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Kos deg du med en sorbet-is! Sorbet er jo ikke så syndig. Du skriver at du har kost deg litt mye i perioder i sommer, og slik jeg leser det ser det ut som om et bevisst valg. Og da er det vel egentlig greit, vel? Det er forøvrig fint å se at andre også spiser en burger med god samvittighet (Ja, jeg har også syndet...:D). Noen ganger er det rett og slett verdt det! Men ikke for ofte, og det er jo akkurat det vi trener på, og klarer med glans etter min oppfatning :). Noen uker på skinner retter opp en sommer med litt slækk her og der. Ser du så positiv jeg har blitt de siste dagene?

 

Så deilig med nymalt gang! Det er så fint å pusse opp – alt blir så nytt og rent. Vi har satt inn lamper med kabler i vegg på stue og soverom, så nå har det blitt sparkling, pussing og maling. Soverommet er gjeninnflytta og det ble virkelig kjempefint. Hele rommet er ryddig og det er ingen pelsdotter noe sted. Er ikke så veldig flink med superrengjøring til vanlig, ser du...

 

Flink du er som trimmer selv når det egentlig er i varmeste laget for slikt!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter. I dag har vært en strålende dag så langt. Jeg startet dagen med en super snikveiing,helt utrolig hvis den holder seg til i morgen!

 

Siden jeg skal på kino i kveld med noen venninner valgte jeg å trene i formiddag. Jeg var på en step/styrke time. Først vel en halvtime med step, det gikk rimelig fort og masse snurring rundt omkring. Klarte å få med meg litt over halveprogrammet og puls var jevnt høy. Styrkebiten var hard men god. Dette er en time jeg vil prøve noen ganger til. Synd at de absolutt må snurre så mye rundt den derre stepen. Jeg liker enkle trinn med høy intensitet. Instruktøren (mannlig) er kjempepen da, det hjelper jo alltid- tjhi.

 

Nå har jeg ryddet og vasket litt i heimen, det var jammen på tide. HATER å rydde og vaske men det må jo til.

 

Blir spennende å se om det blir smågodt til kinoen i kveld. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal ta initiativet til å handle inn smågodt, men hvis de andre kjøper skal jeg kjøpe litt og kose meg med det.

 

Til middag i dag skal jeg prøve noe nytt, lage en ovnsgryte med fiskepudding, squash, løk, blomkål og paprika i karrisaus. Det tror jeg blir ganske magert og forhåpentligvis godt.

 

Jeg har hatt noen dager med nesten konstant sultfølelse bak meg, tenkte mat hele tiden. Kanskje det var et tegn på at kroppen slapp litt vekt? Har i hvertfall opplevd noe lignende før. Gleder meg til å veie meg i morgen, det er jo ikke hver uke jeg gjør det- tjhi.

 

Ha en strålende dag folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...